abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180962706
Dit jaar woon ik zo'n 120 kilometer van hem vandaan dus afspreken is niet vaak mogelijk. Echter hebben we nu meerdere weken vakantie gehad en negeert hij mijn verzoekjes om af te spreken. Wel appen we dagelijks veel. Het is een betrouwbaar, idealistisch persoon en een van de meest intelligente personen die ik ken.

Wat we wel samen deden was wat games spelen. Nu is er een spel wat ik de laatste maanden veel speel en wat hij ook is gaan spelen. Nu drong hij me er gisteren op aan dat hij graag andere spellen met me wil doen, noemde daarbij wat spellen die mij niet interesseren. Vervolgens antwoordt hij dat ik alleen maar mijn spel wil doen. Nu heb ik hem nooit gedwongen dit met mij samen te doen, ik ging er altijd van uit dat hij het leuk vond en vrijwillig met me mee deed. Echter blijkt nu dat hij dit alleen speelde omdat hij per se graag iets samen wil doen. Als ik dan antwoord dat ik veel liever fysiek afspreek dan samen spellen te doen waarvan een van ons het niet leuk vindt krijg ik weer vreemde antwoorden. Zoals: ik had niet gezien dat je het vroeg, of: je vroeg het dan waarschijnlijk toen ik dronken was, of weet ik wat.

Ik vroeg hem nog wel waarom hij dan in Godsnaam ook het spel speelde dat ik speel. Het antwoord is dan: "ik wil graag samen spellen spelen met je, is dat zo verkeerd?".

Nu is het te laat, de vakantie is voorbij en afspreken is nu nog moeilijker (vooral van zijn kant). Hij wil een spel doen, en omdat hij al genoeg suggesties heeft gegeven, moet ik maar op zoek gaan.

Uiteindelijk heb ik gisteren Whatsapp gedeļnstalleerd omdat ik hier ontzettend moe van wordt en ik ben het zat dat hij telkens zulke lullige conflicten zoekt om niks.

Het achterlijke is dat hij me wel vaak foto's stuurt van zijn bierdrinkuitjes met andere vrienden. Het is niet dat hij niks om me geeft want we appen dagelijks en hebben ook veel diepe gesprekken.

Ben ik hier nu verkeerd bezig, en moet ik me niet aanstellen? Wat moet ik doen?

[ Bericht 49% gewijzigd door Samzz op 05-08-2018 20:00:37 (OP teruggezet) ]
The show must go on
pi_180963037
Als jullie geen gezamelijke interesses meer hebben, dan lijkt mij dat je daar beter naar kan handelen.
pi_180963050
Ach ja dat spel spelen deed hij ook gewoon omdat hij dat leuk vond, deed hij echt niet voor jou ook al wil hij dat nu zo aan jou verkopen. Zegt ie omdat jij hem gelooft (ow zo betrouwbaar) en het hem weer wat extra 'macht' geeft

Zou zelf denken dat hij gewoon niet zo'n behoefte meer aan contact in het echt heeft omdat dat moeite kost. App kan je doen wanneer je wil en gamen is leuk. Voor visite moet je uren vrijmaken en hij ziet dat blijkbaar niet zo meer zitten tenzij het met zijn bierdrinkgroepje is.
pi_180963099
En wat voor soort 'spellen' hebben we het hier over dan?
  zondag 5 augustus 2018 @ 17:48:16 #5
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_180963129
Kerel, niet om te trollen, maar je vindt em leuk. Je hebt een grote behoefte aan (fysiek) contact, je raakt jaloers als hij dingen met anderen doen, en je reageert extreem op nare situaties met em (vb: heel WhatsApp deinstalleren). Wees eerlijk naar jezelf toe want je gaat hier echt alleen maar ongelukkig van worden. Hij voelt niet hetzelfde voor jou als jij wat jij voor hem voelt. Het zal altijd meer van jouw kant komen dan van hem, wat voor jou alleen maar verdriet, frustratie en jaloezie oplevert. Wees verstandig en ga op zoek naar jongens die jou wel leuk gaan vinden.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  zondag 5 augustus 2018 @ 18:00:38 #6
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180963335
Klinkt als het gezeik van een (moeilijke) relatie, zonder de seks. Dat heb je mooi geregeld zo.

quote:
14s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:48 schreef Faux. het volgende:
Kerel, niet om te trollen, maar je vindt em leuk. Je hebt een grote behoefte aan (fysiek) contact, je raakt jaloers als hij dingen met anderen doen, en je reageert extreem op nare situaties met em (vb: heel WhatsApp deinstalleren). Wees eerlijk naar jezelf toe want je gaat hier echt alleen maar ongelukkig van worden. Hij voelt niet hetzelfde voor jou als jij wat jij voor hem voelt. Het zal altijd meer van jouw kant komen dan van hem, wat voor jou alleen maar verdriet, frustratie en jaloezie oplevert. Wees verstandig en ga op zoek naar jongens die jou wel leuk gaan vinden.
Ik weet niet hoor, het klinkt inderdaad kinda gay (letterlijk, dus niet onaardig bedoeld), maar misschien heeft TS gewoon weinig vrienden (en is hij dus ook gewoon de enige met wie hij regelmatig spreekt via whatsapp). Dat vastklampen heb ik wel vaker gezien, zonder dat er naar mijn weten liefdesgevoelens meespeelden.
pi_180963420
quote:
14s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:48 schreef Faux. het volgende:
Kerel, niet om te trollen, maar je vindt em leuk. Je hebt een grote behoefte aan (fysiek) contact, je raakt jaloers als hij dingen met anderen doen, en je reageert extreem op nare situaties met em (vb: heel WhatsApp deinstalleren). Wees eerlijk naar jezelf toe want je gaat hier echt alleen maar ongelukkig van worden. Hij voelt niet hetzelfde voor jou als jij wat jij voor hem voelt. Het zal altijd meer van jouw kant komen dan van hem, wat voor jou alleen maar verdriet, frustratie en jaloezie oplevert. Wees verstandig en ga op zoek naar jongens die jou wel leuk gaan vinden.
Afspreken met je vrienden is toch normaal? Ik heb geen behoefte aan fysiek contact. Ben ik toch veel te autistisch voor joh.
The show must go on
  zondag 5 augustus 2018 @ 18:09:13 #8
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180963478
Maar heb je ook whatsappcontact met anderen? En ben je je ervan bewust dat je ook specifieke contacten kunt blokkeren?
pi_180963518
quote:
14s.gif Op zondag 5 augustus 2018 18:00 schreef PiyeReloaded het volgende:
Klinkt als het gezeik van een (moeilijke) relatie, zonder de seks. Dat heb je mooi geregeld zo.

[..]

Ik weet niet hoor, het klinkt inderdaad kinda gay (letterlijk, dus niet onaardig bedoeld), maar misschien heeft TS gewoon weinig vrienden (en is hij dus ook gewoon de enige met wie hij regelmatig spreekt via whatsapp). Dat vastklampen heb ik wel vaker gezien, zonder dat er naar mijn weten liefdesgevoelens meespeelden.
Dit, ik heb erg weinig goede vrienden. Ik ben niet gay.
The show must go on
pi_180963527
quote:
14s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:48 schreef Faux. het volgende:
Kerel, niet om te trollen, maar je vindt em leuk. Je hebt een grote behoefte aan (fysiek) contact, je raakt jaloers als hij dingen met anderen doen, en je reageert extreem op nare situaties met em (vb: heel WhatsApp deinstalleren). Wees eerlijk naar jezelf toe want je gaat hier echt alleen maar ongelukkig van worden. Hij voelt niet hetzelfde voor jou als jij wat jij voor hem voelt. Het zal altijd meer van jouw kant komen dan van hem, wat voor jou alleen maar verdriet, frustratie en jaloezie oplevert. Wees verstandig en ga op zoek naar jongens die jou wel leuk gaan vinden.
Misschien vindt die andere jongen hem wel leuk maar accepteert ie zijn eigen homoseksualiteit nog niet en is ie een beetje bang om in het echt af te spreken. Want die zit ook tegen zijn wil een of ander kutspel te spelen omdat ie dat zo gezellig vindt met TS.
pi_180963670
Wat zijn jullie toch fantastische psychiaters! Dat jullie dit allemaal kunnen vaststellen uit een paar regels tekst. Knap hoor!

Hartelijk bedankt allemaal!
The show must go on
pi_180963760
Uhhhhhhhhhh. Oké...

Hoe oud is TS?
pi_180963770
Dit heeft toch geen kut met homoseksualiteit te maken. :')

Wel met TS die moeilijk vriendschappen kan aangaan c.q. onderhouden en dus claimgedrag gaat vertonen en moeilijk kan accepteren dat vrienden andere dingen met hem (of nog erger: zonder hem) willen doen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_180963823
quote:
7s.gif Op zondag 5 augustus 2018 18:28 schreef nostra het volgende:
Dit heeft toch geen kut met homoseksualiteit te maken. :')

Wel met TS die moeilijk vriendschappen kan aangaan c.q. onderhouden en dus claimgedrag gaat vertonen en moeilijk kan accepteren dat vrienden andere dingen met hem (of nog erger: zonder hem) willen doen.
Dankjewel

Verder mag hij best met andere vrienden omgaan, graag zelfs. Maar volgens mij komt hij juist claimering over omdat hij per se een of ander spel met me wil doen terwijl ik hem liever weer ns zie. Hij spreekt immers ook met anderen af. Het is al vier maanden geleden dat ik hem heb gezien.
The show must go on
pi_180963865
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 18:31 schreef Kokoswater het volgende:
Verder mag hij best met andere vrienden omgaan, graag zelfs. Maar volgens mij komt hij juist claimering over omdat hij per se een of ander spel met me wil doen terwijl ik hem liever weer ns zie. Hij spreekt immers ook met anderen af. Het is al vier maanden geleden dat ik hem heb gezien.
Kan er een reden zijn dat hij het contact liever vluchtig / op afstand houdt?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_180964014
quote:
7s.gif Op zondag 5 augustus 2018 18:33 schreef nostra het volgende:

[..]

Kan er een reden zijn dat hij het contact liever vluchtig / op afstand houdt?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. :S
The show must go on
pi_180964472
Nou ja TS wat ga je nou doen?
  zondag 5 augustus 2018 @ 19:14:59 #18
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_180964704
quote:
7s.gif Op zondag 5 augustus 2018 18:28 schreef nostra het volgende:
Dit heeft toch geen kut met homoseksualiteit te maken. :')

Wel met TS die moeilijk vriendschappen kan aangaan c.q. onderhouden en dus claimgedrag gaat vertonen en moeilijk kan accepteren dat vrienden andere dingen met hem (of nog erger: zonder hem) willen doen.
Is de emotie tijdens een ruzie met een vriend bij jou wel eens zo hoog opgelopen dat je heel dramatisch WhatsApp verwijderd hebt :')

En ik vind claimgedrag bij een specifieke jongen (dus niet bij een groep) ook een hoop zeggen. En ik hoop voor hem dat ie eerlijk genoeg naar zichzelf kan zijn om dat ook in te zien.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_180969374
Dit gaat over twee jongens die een vriendschap hebben en niks seksueels?
TS is er sprake van een gediagnosticeerde ASS of iets dergelijks ?
pi_180971242
Nou zoals ik het lees heb je groot gelijk. Je doet gewoon wat je graag wil doen en het zou handig zijn als die vriend van je dat ook deed. Hij maakt het zo ingewikkeld. Dus volgens mij geen reden om je schuldig te voelen.
pi_180971255
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 22:27 schreef Pleaserr het volgende:
Dit gaat over twee jongens die een vriendschap hebben en niks seksueels?
TS is er sprake van een gediagnosticeerde ASS of iets dergelijks ?
Doet dat ertoe? Maakt dat uit?
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 01:53:01 #22
441859 crew  Lenny77
pi_180974022
Misschien denkt die jongen dat je homo bent en durft daarom niet met je af te spreken?
En door zo vervelend te doen hoopt hij misschien van je af te raken?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_180974079
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 23:27 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Doet dat ertoe? Maakt dat uit?
Ja, a omdat ik zijn OP dan wellicht wat beter kan plaatsen want ik zie nu iets heel ingewikkelds wat er voor mij niet is en probeer me in te leven en b omdat , indien dergelijke problematiek speelt, het relevant kan zijn dat de andere partij , in casu dus de vriend ( maar kan in andere situaties ook een ander zijn ) hier al dan niet weet van heeft en er rekening mee kan houden in de omgang met TS zodat contacten in het algemeen beter verlopen.

Je vileine reactie waarin je twee keer dezelfde vraag stelt klinkt alsof je je meteen persoonlijk aangesproken voelt...
pi_180974255
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 02:05 schreef Pleaserr het volgende:

[..]

Ja, a omdat ik zijn OP dan wellicht wat beter kan plaatsen want ik zie nu iets heel ingewikkelds wat er voor mij niet is en probeer me in te leven en b omdat , indien dergelijke problematiek speelt, het relevant kan zijn dat de andere partij , in casu dus de vriend ( maar kan in andere situaties ook een ander zijn ) hier al dan niet weet van heeft en er rekening mee kan houden in de omgang met TS zodat contacten in het algemeen beter verlopen.

Je vileine reactie waarin je twee keer dezelfde vraag stelt klinkt alsof je je meteen persoonlijk aangesproken voelt...
Nee hoor. Ik snap niet goed waarom je mijn reactie vilein noemt, ik vroeg me gewoon af waarom je er diagnoses bij wil betrekken, je maakt het dan zelf ingewikkeld.Je kunt je dan ook allerlei andere dingen af gaan vragen die mogelijk relevant kunnen zijn.
pi_180978603
Soms is het aangenaam simpel.
@TS: Vraag je vriend waarom het de laatste tijd zo gaat en vraag hem of hem misschien wat dwars zit.
Vertel ook wat jou dwars zit en voilį, je hebt een gesprek dat veel duidelijkheid op kan leveren.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')