abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180962390
Beste allemaal,

Ik zit met een dilemma.
Sinds september vorig jaar heb ik een lieve vriendin.
Ik heb haar op de braderie van Waalwijk ontmoet.
Ik kom zelf niet uit Waalwijk maar als uitzendkracht bij een evenementenbureau voor studenten werd ik daar naar toe gestuurd om typisch Nederlandse versnaperingen te verkopen zoals stroopwafels en boterkoek.

Het was een vrij warme dag en zij liep met een groepje vrienden rond. Het probleem was toen al direct zichtbaar. Ze behoort tot een rechtse groep. Zeg maar gerust extreem rechts. De meeste van haar vrienden zijn skinheads en lopen in van die zwarte bomberjacks met Nederlandse vlaggetjes en dragen grote legerlaarzen. Later leerde ik dat haar vrienden de meest extreme opvattingen er op na houden over buitenlanders, moslims, Joden, en alles wat met de Tweede Wereldoorlog te maken heeft.

Zij had ook een typische bomberjack maar voor de rest zag ze er normaal uit. Hoe je het ook wendt of keert. Ik voelde me meteen tot haar aangetrokken, iets in haar ogen, haar gezicht. Ik zag dat ze mij ook leuk vond toen onze ogen elkaar ontmoetten. Ik durfde haar groepje niet te benaderen en zij stapte ook niet direct op mij af. Pas later die avond, bij de bonte avond van de braderie waar iedereen een drankje stond te doen, kwam ik haar opnieuw tegen. Ze was alleen, haar bomberjack was uit en ze maakte een meer dan normale indruk. Ik stapte op haar af en al snel raakten we aan de praat. Diezelfde avond ben ik bij haar blijven slapen.

Zoals gezegd vond ik haar echt leuk. De volgende dag zijn we in Waalwijk wat gaan eten. We hadden echt een klik. Konden over van alles praten. Toch wilde ik weten hoe het zat met dat clubje vrienden van haar. Ze zei dat ze erin was opgegroeid. Haar ouders en haar broers hebben zich allemaal aangesloten bij extreemrechtse groepjes en verbanden door Nederland en Vlaanderen. Ze snapte dat ik haar om deze reden niet leuk zou vinden. Ze verzekerde me dat ze niet zo extreem was als de rest van haar familie, of vrienden, maar je moet toch ergens bijhoren voegde ze daaraan toe.

Ik besloot haar een kans te geven. De weken en maanden daarna waren fantastisch. We zijn zelfs op vakantie naar Frankrijk geweest, op een camping aan een meer, in een woord geweldig. Toch heeft dat extreem-rechts gedachtegoed mij nooit losgelaten, en niet ten minste door haar eigen opmerkingen. Zo zaten we op een terras en was er een donkere ober. Toen hij haar iets vroeg weigerde ze antwoord te geven. Het was zeer beschamend en ik moest het maar afhandelen. Ik vroeg haar er naar en het enige wat ze zei was dat ze niet had gemerkt dat hij tegen haar praatte.

Ook verwijst ze vaak naar de Tweede Wereldoorlog en vooral naar Nazi's. En zeker niet ten goede. Haar adoratie voor figuren als Hitler blijkt uit tal van kleine en grote dingen. "Als hij nog geleefd had", "als mensen hem beter begrepen hadden", "en kijk eens naar wat hij allemaal voor Duitsland heeft gedaan". En dat is niet het ergste. Haar hekel voor Joden steekt ze niet eens onder stoelen of banken. Als Israel ten sprake komt dan loopt ze weg. Als Trump ter sprake komt dan zegt ze dat de Joden hem gebruiken, dan weer zegt ze dat de Joden hem kapot proberen te maken, en dan weer zegt ze Trump te haten omdat hij Israel zo steunt.

Het ergste van dit alles is dat ik zelf Joods ben, niet praktiserend, maar toch. En dat weet ze niet. Nu zullen jullie wel denken wat doe je nog bij haar. Maar de bovenstaande momenten komen niet elke dag voor. Sterker nog bijna nooit. Ook omdat we allebei gevoelige onderwerpen willen vermijden. We weten dat we het niet met elkaar eens zijn en over niet-politieke onderwerpen, etc, vullen we elkaar gewoon bijzonder aan. Maar mijn achtergrond, ben ik bang, zou nog wel eens een probleem kunnen gaan worden voor haar.

Volgende week wil ze mij voorstellen aan haar familie. Ik ben zeer bang dat ze op basis van mijn achternaam erachter gaan komen dat ik Joods ben. Of vragen gaan stellen. Ik heb haar vrienden of familie nooit echt ontmoet, we proberen elkaar altijd op neutrale punten te zien, maar ik wil ook niet liegen. En na bijna een jaar heb ik het gevoel dat er iets moet veranderen. Zij of ik?

Elke tip is meer dan welkom.

Groet,

Slaro
pi_180962506
Lijkt mij dat dit niet gaat werken. Tenzij ze door de liefde met jou een andere "hobby" heeft gevonden en haar politieke hobby achter zich kan laten.
  zondag 5 augustus 2018 @ 17:25:31 #3
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_180962596
Extreem-rechts, dergelijke uitspraken en jouw Joods-zijn, al dan niet praktiserend, gaan niet werken ben ik bang :{.

Je durft haar niet eens te vertellen dat je van Joodse afkomst bent. Je durft haar blijkbaar ook niet te zeggen dat ze zich als een idiote gedraagt tegen die ober.

Wat wil je met zo'n persoon :{?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_180962631
Nou ja afgezien dat genoeg mensen Hitler niet begrepen, zelfs zijn eigen generalen niet, kenden ook niet eens Wagner om maar wat te noemen. Maar jij maakt er al een jaar geen probleem van, zij ook niet, gewoon dat net zo blijven doen. Je zit zelf de problemen wel op te zoeken
pi_180962703
Als je niet eens eerlijk tegen je vriendin durft te zeggen dat je Joods bent snap ik niet wat je met haar doet.. Waarom heb je haar nooit verteld dat je Joods bent?
pi_180962707
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:25 schreef Samzz het volgende:
Extreem-rechts, dergelijke uitspraken en jouw Joods-zijn, al dan niet praktiserend, gaan niet werken ben ik bang :{.

Je durft haar niet eens te vertellen dat je van Joodse afkomst bent. Je durft haar blijkbaar ook niet te zeggen dat ze zich als een idiote gedraagt tegen die ober.

Wat wil je met zo'n persoon :{?
Ik wil haar enerzijds laten inzien dat haar opvattingen niet de juiste opvattingen zijn, maar tot dusverre slaag ik er niet bepaald in, ik heb ook al mijn vrienden met niet-blanke afkomst verloren of zeer lange tijd niet gezien. Onbewust doe ik er zelf ook geen moeite meer voor. Maar zij zullen dat waarschijnlijk ook wel merken.
pi_180962727
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:27 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ze zet nogal snel haar idealen opzij voor een gehaaide joodse verkoper met ¤-tekens in z'n ogen. Lijkt mij erop alsof haar vrienden onvoldoende invloed op haar uitoefenen, anders had ze wel ver weg gebleven van je.
Probeer haar niet al te veel meer te besmetten met jouw manipulatie en bedrog.
Ze weet niet dat hij Joods is hè..
pi_180962730
Respect he.
Iedereen heeft zo zn opvattingen en ideeën
pi_180962771
Ik zie niet in hoe een relatie kan werken als jullie zo anders naar de wereld kijken. Of jullie moeten het er echt over gaan hebben. Vraag echt eens kritisch door over wat ze vindt en laat ook weten wat jij vindt. Dit soort onderwerpen vermijden gaat jullie niet verder brengen.

Je kunt ook een plottwist laten plaats vinden en haar laten weten dat ze al tijden zonder problemen met een jood om gaat. Grote kans dat haar familie ook niks meer van haar moet. Scheelt ook weer druk aan die kant:P
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_180962776
Ze leeft in een waanwereld , ga eens in gesprek en duik diep in op de materie.
Respecteer elkaars mening, maar probeer ook te werken met feiten
  zondag 5 augustus 2018 @ 17:33:24 #11
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_180962796
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:29 schreef Slaro het volgende:

[..]

Ik wil haar enerzijds laten inzien dat haar opvattingen niet de juiste opvattingen zijn, maar tot dusverre slaag ik er niet bepaald in, ik heb ook al mijn vrienden met niet-blanke afkomst verloren of zeer lange tijd niet gezien. Onbewust doe ik er zelf ook geen moeite meer voor. Maar zij zullen dat waarschijnlijk ook wel merken.
Goed bezig, hoor.

Wat ga je doen als ze erachter komt dat je Joods bent? Waarom vertel je het haar niet, bang haar kwijt te raken?

Je loopt een jaar met haar, haar opvattingen veranderen niet, jij durft niet te zeggen dat je Joods bent en je niet-blanke vrienden verloren. Vind je dat klinken als een goede relatie?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_180962806
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:30 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ze weet niet dat hij Joods is hè..
Omdat het nog een jonge meid is, ze moet het ook nog leren. Maar in plaats daarvan wil TS haar liever bevuilen met zijn verdorven ideologie en nietsontziende vergaring van kapitaal.

Lijkt me zeer onwenselijk.
pi_180962846
Wegwezen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180962874
Dit is een toppertje, maar zou zeggen, maak het maar uit, dit gaat hem niet worden.
pi_180962878
vraag gewoon of ze voor of tegen genocide is , dan is het helder
pi_180962900
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:33 schreef Samzz het volgende:

[..]

Goed bezig, hoor.

Wat ga je doen als ze erachter komt dat je Joods bent? Waarom vertel je het haar niet, bang haar kwijt te raken?

Je loopt een jaar met haar, haar opvattingen veranderen niet, jij durft niet te zeggen dat je Joods bent en je niet-blanke vrienden verloren. Vind je dat klinken als een goede relatie?
Eigenlijk wil ik dat ook doen, na een jaar is het meer dan tijd, ik weet alleen niet hoe ik het moet aanpakken. Bang dat ik haar verlies maar ook bang dat als ze voor mij kiest al haar vrienden en familie verliest. En nee, het klinkt niet als de perfecte relatie, maar ik moet het haar toch op een of andere manier kunnen vertellen. Het liefst voordat ik haar familie ontmoet wat waarschijnlijk volgende week zal zijn.
pi_180962924
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:32 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Ik zie niet in hoe een relatie kan werken als jullie zo anders naar de wereld kijken. Of jullie moeten het er echt over gaan hebben. Vraag echt eens kritisch door over wat ze vindt en laat ook weten wat jij vindt. Dit soort onderwerpen vermijden gaat jullie niet verder brengen.

Je kunt ook een plottwist laten plaats vinden en haar laten weten dat ze al tijden zonder problemen met een jood om gaat. Grote kans dat haar familie ook niks meer van haar moet. Scheelt ook weer druk aan die kant:P
Ik weet wat ze vindt, ik heb echter geen idee hoe ze reageert als ik haar vertel, maar ik zal het wel moeten doen en ik Hoop dat het haar tot inkeer zal doen laten komen, ik vraag me alleen af hoe ik het haar moet vertellen, moet ik haar bellen, na een romantische avond, voor of nadat we de familie ontmoeten.
  zondag 5 augustus 2018 @ 17:39:44 #18
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_180962962
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:37 schreef Slaro het volgende:

[..]

Eigenlijk wil ik dat ook doen, na een jaar is het meer dan tijd, ik weet alleen niet hoe ik het moet aanpakken. Bang dat ik haar verlies maar ook bang dat als ze voor mij kiest al haar vrienden en familie verliest. En nee, het klinkt niet als de perfecte relatie, maar ik moet het haar toch op een of andere manier kunnen vertellen. Het liefst voordat ik haar familie ontmoet wat waarschijnlijk volgende week zal zijn.
Nodig haar vanavond of morgen uit voor een drankje en vertel het dan.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_180962966
Ik zou iig beginnen met haar te vertellen dat je joods bent, en take it from there. Afhankelijk hoe ze reageert weet je dan zelf ook een stuk beter wat je wil doen. Bovendien kan ze dan ook beter inschatten hoe haar familie gaat reageren op jou dus dan kan ze daarbij aan jouw kant staan (hopelijk tenminste).
  zondag 5 augustus 2018 @ 17:41:58 #20
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180963019
Ik denk dat je dit niet vol gaat houden. Er zit een grens aan agree to disagree en de persoon die het meest van jou moet houden van iedereen die zulke opvattingen heeft over jouw achtergrond, gaat je opbreken. Misschien dat ze, als ze achter jouw achtergrond kijkt een nieuwe blik erop werpt, maar waarschijnlijk blijft de haat gewoon zitten en maakt ze voor jou een uitzondering. Dat is echt niet voldoende bevredigend.

Ik ga even heel egocentrisch over mezelf spreken: ik ben zelf donker, maar ik heb ook een vriendengroep van de middelbare school waarin een deel er met de jaren extremere opvattingen op na is gaan houden (minder erg dan waar jij mee dealt vermoed ik). Nu is mijn vriendenkring veel breder dan dat en ook een deel van die groep is totaal niet zo (het is eigenlijk een beetje opgesplitst in twee groepen, met veel overlap). Buiten dit soort onderwerpen kan ik het prima met ze vinden en soms heb ik best zin om een pittige verhandeling aan te gaan over politieke opvattingen, hoe extreem ook. Het is echter soms super frustrerend en eigenlijk ook wel beledigend om sommige tirades aan te horen. Ik ben er heel zeker van dat dit de tijd die ik met ze doorbreng vermindert. Niet eens vanuit een bewuste keuze, want op persoonlijk vlak weet ik dat ze niks tegen me hebben en uit ervaring hoeveel ze voor me overhebben, maar ik krijg gewoon minder zin om ze te zien. Ik heb echter een brede kring en genoeg anderen, om mee af te spreken.

Stel je echter voor dat het je vriendin betreft. Dat je aan de ene kant van haar houdt, maar je door haar opvattingen steeds vaker gewoon geen zin in haar hebt. Dat gaat geen duurzame relatie zijn. Hoe langer je het echter door blijft zetten, hoe lastiger je er vanaf komt. Het is waarschijnlijk slimmer om nu, voor je er heel diep in zit, terug te trekken.

[ Bericht 1% gewijzigd door PiyeReloaded op 05-08-2018 17:47:38 ]
pi_180963021
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:39 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nodig haar vanavond of morgen uit voor een drankje en vertel het dan.
Morgen komt ze naar Amsterdam. Ik kan haar meenemen naar de stad, wat eten en drinken zoals altijd, en het haar daarna vertellen als we teruglopen naar huis bijvoorbeeld.
  zondag 5 augustus 2018 @ 17:42:25 #22
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_180963029
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:39 schreef Fokpop het volgende:
Ik zou iig beginnen met haar te vertellen dat je joods bent, en take it from there. Afhankelijk hoe ze reageert weet je dan zelf ook een stuk beter wat je wil doen. Bovendien kan ze dan ook beter inschatten hoe haar familie gaat reageren op jou dus dan kan ze daarbij aan jouw kant staan (hopelijk tenminste).
Ik vind dit wel optimistisch. Meisje is extreem rechts, heeft een hekel aan Joden en sympathiseert met Hitler. En haar vriend verbergt al een jaar lang voor haar dat hij Joods is.

Recipe for disaster.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_180963055
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:41 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik denk dat je dit niet vol gaat houden. Er zit een grens aan agree to disagree en de persoon die het meest van jou moet houden van iedereen die zulke opvattingen heeft over jouw achtergrond, gaat je opbreken. Misschien dat ze, als ze achter jouw achtergrond kijkt een nieuwe blik erop werpt, maar waarschijnlijk blijft de haat gewoon zitten en maakt ze voor jou een uitzondering. Dat is echt niet voldoende bevredigend.

Ik ga even heel egocentrisch over mezelf spreken: ik ben zelf donker, maar ik heb ook een vriendengroep van de middelbare school waarin een deel er met de jaren extremere opvattingen op na is gaan houden (minder erg dan waar jij mee dealt vermoed ik). Nu is mijn vriendenkring veel breder dan dat en ook een deel van die groep is totaal niet zo (het is eigenlijk een beetje opgesplitst in twee groepen, met veel overlap). Buiten dit soort onderwerpen kan ik het prima met ze vinden en soms heb ik best zin om een pittige verhandeling aan te gaan over politieke opvattingen, hoe extreem ook. Het is echter soms super frustrerend en eigenlijk ook wel beledigend om sommige tirades aan te horen. Ik ben er heel zeker van dat dit de tijd die ik met ze doorbreng vermindert. Niet eens vanuit een bewuste keuze, want op persoonlijk vlak weet ik dat ze niks tegen me hebben en uit ervaring hoeveel ze voor me overhebben, maar ik krijg gewoon minder zin om ze te zien. Ik heb echter een brede kring en genoeg anderen, om mee af te spreken.

Stel je echter voor dat het je vriendin betreft. Dat je aan de ene kant van haar houdt, maar je door haar opvattingen steeds vaker gewoon geen zin in haar hebt. Dat gaat een duurzame relatie zijn. Hoe langer je het echter door blijft zetten, hoe lastiger je er vanaf komt. Het is waarschijnlijk slimmer om nu, voor je er heel diep in zit, terug te trekken.
Dank voor je uitgebreide reactie. Klinkt ook zeer herkenbaar. Maar ik vind wel dat ik het wel moet proberen, juist omdat ze mijn vriendin is, dus door het haar te vertellen. Ik zit alleen een beetje naar de moed te zoeken om het te doen. Als ze negatief reageert, of niet zoals ik uiteraard graag zou willen zien, dan heeft het weinig anders zin om me terug te trekken ben ik bang.
pi_180963070
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:42 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik vind dit wel optimistisch. Meisje is extreem rechts, heeft een hekel aan Joden en sympathiseert met Hitler. En haar vriend verbergt al een jaar lang voor haar dat hij Joods is.

Recipe for disaster.
Nouja dat weet ik wel, maar als ze slecht reageert hoeft ie sowieso die familie nooit meer te ontmoeten natuurlijk... dat hoeft alleen als ze wel min of meer okay reageert, en dan heeft ie daarna dus wel iemand die beter weet hoe die familie is.

Stap 1 is dus het haar vertellen vóór ie naar die familie gaat, dat wil ik zeggen.
  zondag 5 augustus 2018 @ 17:46:26 #25
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_180963094
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:45 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Nouja dat weet ik wel, maar als ze slecht reageert hoeft ie sowieso die familie nooit meer te ontmoeten natuurlijk... dat hoeft alleen als ze wel min of meer okay reageert, en dan heeft ie daarna dus wel iemand die beter weet hoe die familie is.
Maar we weten niet of de familie ook zo is, toch?

Maar als ze in het ergste geval net zo of erger zijn als TS zijn vriendin, dan gaan ze hem nooit accepteren.

Edit: niet goed gelezen. Familie is dus ook zo. Lekker dan.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_180963123
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:46 schreef Samzz het volgende:

[..]

Maar we weten niet of de familie ook zo is, toch?

Maar als ze in het ergste geval net zo of erger zijn als TS zijn vriendin, dan gaan ze hem nooit accepteren.
Ja, en wie kan dat het beste inschatten? de vriendin van TS. Daarom dus eerst aan haar vertellen, hopen dat ze binnen boord blijft bij TS (en op termijn haar gedachtegoed enigszins gaat matigen), en dan samen bekijken wat handig is qua wel/niet familie ontmoeten en de familie wel/niet bepaalde dingen vertellen.
  zondag 5 augustus 2018 @ 17:48:59 #27
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_180963141
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:48 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Ja, en wie kan dat het beste inschatten? de vriendin van TS. Daarom dus eerst aan haar vertellen, hopen dat ze binnen boord blijft bij TS (en op termijn haar gedachtegoed enigzins gaat matigen), en dan samen bekijken wat handig is qua wel/niet familie ontmoeten en de familie wel/niet bepaalde dingen vertellen.
Dat klopt. Daarom zei ik in mijn eerdere reactie al dat hij het haar moet vertellen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 5 augustus 2018 @ 17:49:44 #28
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180963151
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:44 schreef Slaro het volgende:

[..]

Dank voor je uitgebreide reactie. Klinkt ook zeer herkenbaar. Maar ik vind wel dat ik het wel moet proberen, juist omdat ze mijn vriendin is, dus door het haar te vertellen. Ik zit alleen een beetje naar de moed te zoeken om het te doen. Als ze negatief reageert, of niet zoals ik uiteraard graag zou willen zien, dan heeft het weinig anders zin om me terug te trekken ben ik bang.
Begrijpelijk, een jaar is ook niet niets. Maar als je merkt dat het niet houdbaar is, wees mans genoeg om de knoop door te hakken. Want na het ontmoeten van haar familie wordt dat echt niet makkelijker.
pi_180963188
Het begint toch echt met eerlijk te zijn over jezelf. Als zij vertrekt vanwege jouw achtergrond, so be it.

Maar even: weet je zeker dat je met haar door wil? Of ben je bang niet meer zo’n leuke meid tegen te komen, even afgezien van?

Want ik ben de laatste die gaat zeggen dat je direct weg moet lopen als er een uitdaging op je pad komt, maar dit is echt wel heel problematisch.
pi_180963222
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:42 schreef Slaro het volgende:

[..]

Morgen komt ze naar Amsterdam. Ik kan haar meenemen naar de stad, wat eten en drinken zoals altijd, en het haar daarna vertellen als we teruglopen naar huis bijvoorbeeld.
Zou het dan gewoon thuis/buiten vertellen bij een doodgewoon saai avondje, als je haar eerst mee uitneemt wekt dat vaak verkeerde verwachtingen en komt die klap veel harder.
  zondag 5 augustus 2018 @ 18:07:58 #31
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180963452
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:54 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Zou het dan gewoon thuis/buiten vertellen bij een doodgewoon saai avondje, als je haar eerst mee uitneemt wekt dat vaak verkeerde verwachtingen en komt die klap veel harder.
Gewoon als verrassing meenemen naar de synagoge. })
  zondag 5 augustus 2018 @ 18:36:12 #32
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_180963926
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:17 schreef Slaro het volgende:
Beste allemaal,

Ik zit met een dilemma.
Sinds september vorig jaar heb ik een lieve vriendin.
Ik heb haar op de braderie van Waalwijk ontmoet.
Ik kom zelf niet uit Waalwijk maar als uitzendkracht bij een evenementenbureau voor studenten werd ik daar naar toe gestuurd om typisch Nederlandse versnaperingen te verkopen zoals stroopwafels en boterkoek.

Het was een vrij warme dag en zij liep met een groepje vrienden rond. Het probleem was toen al direct zichtbaar. Ze behoort tot een rechtse groep. Zeg maar gerust extreem rechts. De meeste van haar vrienden zijn skinheads en lopen in van die zwarte bomberjacks met Nederlandse vlaggetjes en dragen grote legerlaarzen. Later leerde ik dat haar vrienden de meest extreme opvattingen er op na houden over buitenlanders, moslims, Joden, en alles wat met de Tweede Wereldoorlog te maken heeft.

Zij had ook een typische bomberjack maar voor de rest zag ze er normaal uit. Hoe je het ook wendt of keert. Ik voelde me meteen tot haar aangetrokken, iets in haar ogen, haar gezicht. Ik zag dat ze mij ook leuk vond toen onze ogen elkaar ontmoetten. Ik durfde haar groepje niet te benaderen en zij stapte ook niet direct op mij af. Pas later die avond, bij de bonte avond van de braderie waar iedereen een drankje stond te doen, kwam ik haar opnieuw tegen. Ze was alleen, haar bomberjack was uit en ze maakte een meer dan normale indruk. Ik stapte op haar af en al snel raakten we aan de praat. Diezelfde avond ben ik bij haar blijven slapen.

Zoals gezegd vond ik haar echt leuk. De volgende dag zijn we in Waalwijk wat gaan eten. We hadden echt een klik. Konden over van alles praten. Toch wilde ik weten hoe het zat met dat clubje vrienden van haar. Ze zei dat ze erin was opgegroeid. Haar ouders en haar broers hebben zich allemaal aangesloten bij extreemrechtse groepjes en verbanden door Nederland en Vlaanderen. Ze snapte dat ik haar om deze reden niet leuk zou vinden. Ze verzekerde me dat ze niet zo extreem was als de rest van haar familie, of vrienden, maar je moet toch ergens bijhoren voegde ze daaraan toe.

Ik besloot haar een kans te geven. De weken en maanden daarna waren fantastisch. We zijn zelfs op vakantie naar Frankrijk geweest, op een camping aan een meer, in een woord geweldig. Toch heeft dat extreem-rechts gedachtegoed mij nooit losgelaten, en niet ten minste door haar eigen opmerkingen. Zo zaten we op een terras en was er een donkere ober. Toen hij haar iets vroeg weigerde ze antwoord te geven. Het was zeer beschamend en ik moest het maar afhandelen. Ik vroeg haar er naar en het enige wat ze zei was dat ze niet had gemerkt dat hij tegen haar praatte.

Ook verwijst ze vaak naar de Tweede Wereldoorlog en vooral naar Nazi's. En zeker niet ten goede. Haar adoratie voor figuren als Hitler blijkt uit tal van kleine en grote dingen. "Als hij nog geleefd had", "als mensen hem beter begrepen hadden", "en kijk eens naar wat hij allemaal voor Duitsland heeft gedaan". En dat is niet het ergste. Haar hekel voor Joden steekt ze niet eens onder stoelen of banken. Als Israel ten sprake komt dan loopt ze weg. Als Trump ter sprake komt dan zegt ze dat de Joden hem gebruiken, dan weer zegt ze dat de Joden hem kapot proberen te maken, en dan weer zegt ze Trump te haten omdat hij Israel zo steunt.

Het ergste van dit alles is dat ik zelf Joods ben, niet praktiserend, maar toch. En dat weet ze niet. Nu zullen jullie wel denken wat doe je nog bij haar. Maar de bovenstaande momenten komen niet elke dag voor. Sterker nog bijna nooit. Ook omdat we allebei gevoelige onderwerpen willen vermijden. We weten dat we het niet met elkaar eens zijn en over niet-politieke onderwerpen, etc, vullen we elkaar gewoon bijzonder aan. Maar mijn achtergrond, ben ik bang, zou nog wel eens een probleem kunnen gaan worden voor haar.

Volgende week wil ze mij voorstellen aan haar familie. Ik ben zeer bang dat ze op basis van mijn achternaam erachter gaan komen dat ik Joods ben. Of vragen gaan stellen. Ik heb haar vrienden of familie nooit echt ontmoet, we proberen elkaar altijd op neutrale punten te zien, maar ik wil ook niet liegen. En na bijna een jaar heb ik het gevoel dat er iets moet veranderen. Zij of ik?

Elke tip is meer dan welkom.

Groet,

Slaro
Heb je ook een typisch joods uiterlijk? Zo nee, dan zou ik niet vertellen dat ik joods zou zijn.
soooo, da's mooi!
  zondag 5 augustus 2018 @ 18:46:35 #33
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_180964113
Eh, zoals ze die ober behandelde, zo zal ze ook tegenover jouw afkomst staan. Waarom zou je trouwens überhaupt met iemand willen zijn die zo fundamenteel andere waarden heeft en andere mensen daarom denkt te mogen schofferen?

Overigens is jouw grootste probleem niet jouw extreemrechtse vriending, maar het feit dat jij zo over je heen laat lopen dat je je eigen leven kwijtraakt.
pi_180964118
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 18:36 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Heb je ook een typisch joods uiterlijk? Zo nee, dan zou ik niet vertellen dat ik joods zou zijn.
Jij zou wachten tot de bruiloft?

Op zich wel leuk, dat haar familie er dan achter komt. ;)
  zondag 5 augustus 2018 @ 18:47:31 #35
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_180964133
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 18:36 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Heb je ook een typisch joods uiterlijk? Zo nee, dan zou ik niet vertellen dat ik joods zou zijn.
Hoe zie je dat voor je als het serieuzer wordt? Nooit naar elkaars familie?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_180964253
quote:
maar je moet toch ergens bijhoren voegde ze daaraan toe.
Dat alleen al zou voor mij genoeg zijn om ermee te stoppen maar ieder z'n ding.
Conscience do cost.
  zondag 5 augustus 2018 @ 18:56:26 #37
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_180964311
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 18:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij zou wachten tot de bruiloft?

Op zich wel leuk, dat haar familie er dan achter komt. ;)
Als ze ooit gaan trouwen, dan kan het lastig worden ja. Misschien veranderen haar standpunten nog wel met de jaren.
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 18:47 schreef Samzz het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je als het serieuzer wordt? Nooit naar elkaars familie?
Ik gok dat zij nog wel een keer van haar geloof afstapt. Dat nazi gezwets is leuk als je jong bent.
soooo, da's mooi!
pi_180964336
Ik zou bijna denken dat dit verzonnen is omdat ik me dit zó niet voor kan stellen... Jullie hebben elkaars familie na bijna een jaar nog niet ontmoet ook? Bijzonder.

Ik weet niet of je een kinderwens hebt hoor, maar hoe zie je dat voor je? Je kind die van haar en haar familie leert om bepaalde groepen te haten, dat soort ideeën meekrijgt?

En wat vindt jouw familie daarvan? Ik hoor wel heel veel 'zij en haar familie' en het belang wat zij ervan vinden en dat zij dan moet kiezen tussen jou of haar, maar jij hebt er verder geen probleem mee, of jouw familie?

Verder lijkt het me niet dat dit gaat werken, tenzij ze magischerwijs tot een ander inzicht komt en haar hele familie vergeet. En ik schat in dat dat jouw ijdele hoop is... Tevergeefs denk ik.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_180964342
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:17 schreef Slaro het volgende:
Beste allemaal,

Ik zit met een dilemma.
Sinds september vorig jaar heb ik een lieve vriendin.
Ik heb haar op de braderie van Waalwijk ontmoet.
Ik kom zelf niet uit Waalwijk maar als uitzendkracht bij een evenementenbureau voor studenten werd ik daar naar toe gestuurd om typisch Nederlandse versnaperingen te verkopen zoals stroopwafels en boterkoek.

Het was een vrij warme dag en zij liep met een groepje vrienden rond. Het probleem was toen al direct zichtbaar. Ze behoort tot een rechtse groep. Zeg maar gerust extreem rechts. De meeste van haar vrienden zijn skinheads en lopen in van die zwarte bomberjacks met Nederlandse vlaggetjes en dragen grote legerlaarzen. Later leerde ik dat haar vrienden de meest extreme opvattingen er op na houden over buitenlanders, moslims, Joden, en alles wat met de Tweede Wereldoorlog te maken heeft.

Zij had ook een typische bomberjack maar voor de rest zag ze er normaal uit. Hoe je het ook wendt of keert. Ik voelde me meteen tot haar aangetrokken, iets in haar ogen, haar gezicht. Ik zag dat ze mij ook leuk vond toen onze ogen elkaar ontmoetten. Ik durfde haar groepje niet te benaderen en zij stapte ook niet direct op mij af. Pas later die avond, bij de bonte avond van de braderie waar iedereen een drankje stond te doen, kwam ik haar opnieuw tegen. Ze was alleen, haar bomberjack was uit en ze maakte een meer dan normale indruk. Ik stapte op haar af en al snel raakten we aan de praat. Diezelfde avond ben ik bij haar blijven slapen.

Zoals gezegd vond ik haar echt leuk. De volgende dag zijn we in Waalwijk wat gaan eten. We hadden echt een klik. Konden over van alles praten. Toch wilde ik weten hoe het zat met dat clubje vrienden van haar. Ze zei dat ze erin was opgegroeid. Haar ouders en haar broers hebben zich allemaal aangesloten bij extreemrechtse groepjes en verbanden door Nederland en Vlaanderen. Ze snapte dat ik haar om deze reden niet leuk zou vinden. Ze verzekerde me dat ze niet zo extreem was als de rest van haar familie, of vrienden, maar je moet toch ergens bijhoren voegde ze daaraan toe.

Ik besloot haar een kans te geven. De weken en maanden daarna waren fantastisch. We zijn zelfs op vakantie naar Frankrijk geweest, op een camping aan een meer, in een woord geweldig. Toch heeft dat extreem-rechts gedachtegoed mij nooit losgelaten, en niet ten minste door haar eigen opmerkingen. Zo zaten we op een terras en was er een donkere ober. Toen hij haar iets vroeg weigerde ze antwoord te geven. Het was zeer beschamend en ik moest het maar afhandelen. Ik vroeg haar er naar en het enige wat ze zei was dat ze niet had gemerkt dat hij tegen haar praatte.

Ook verwijst ze vaak naar de Tweede Wereldoorlog en vooral naar Nazi's. En zeker niet ten goede. Haar adoratie voor figuren als Hitler blijkt uit tal van kleine en grote dingen. "Als hij nog geleefd had", "als mensen hem beter begrepen hadden", "en kijk eens naar wat hij allemaal voor Duitsland heeft gedaan". En dat is niet het ergste. Haar hekel voor Joden steekt ze niet eens onder stoelen of banken. Als Israel ten sprake komt dan loopt ze weg. Als Trump ter sprake komt dan zegt ze dat de Joden hem gebruiken, dan weer zegt ze dat de Joden hem kapot proberen te maken, en dan weer zegt ze Trump te haten omdat hij Israel zo steunt.

Het ergste van dit alles is dat ik zelf Joods ben, niet praktiserend, maar toch. En dat weet ze niet. Nu zullen jullie wel denken wat doe je nog bij haar. Maar de bovenstaande momenten komen niet elke dag voor. Sterker nog bijna nooit. Ook omdat we allebei gevoelige onderwerpen willen vermijden. We weten dat we het niet met elkaar eens zijn en over niet-politieke onderwerpen, etc, vullen we elkaar gewoon bijzonder aan. Maar mijn achtergrond, ben ik bang, zou nog wel eens een probleem kunnen gaan worden voor haar.

Volgende week wil ze mij voorstellen aan haar familie. Ik ben zeer bang dat ze op basis van mijn achternaam erachter gaan komen dat ik Joods ben. Of vragen gaan stellen. Ik heb haar vrienden of familie nooit echt ontmoet, we proberen elkaar altijd op neutrale punten te zien, maar ik wil ook niet liegen. En na bijna een jaar heb ik het gevoel dat er iets moet veranderen. Zij of ik?

Elke tip is meer dan welkom.

Groet,

Slaro
Dat je überhaupt een topic wijt aan iemand die een medemens (de ober in dit geval) dusdanig behandelt is al betreurenswaardig. Helaas voor jou is zij een stuk stront, ik zou lekker verder zoeken. Waarom zou je met iemand daten die ziek is in haar hoofd?
pi_180964373
Ze is blijkbaar niet erg slim, als je een achternaam hebt waar je afkomst uit blijkt.
  zondag 5 augustus 2018 @ 19:00:43 #41
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_180964402
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 18:56 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Als ze ooit gaan trouwen, dan kan het lastig worden ja. Misschien veranderen haar standpunten nog wel met de jaren.

[..]

Ik gok dat zij nog wel een keer van haar geloof afstapt. Dat nazi gezwets is leuk als je jong bent.
Of niet. Gezien de rest van haar familie.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_180964441
Dit doet mij trouwens denken aan meid die ik ooit kort gedate heb. Die was eigenlijk way out of my league. Ik vroeg me al af wat er mis was en inderdaad, die hield er ook nazistische gedachten op na. Spijtig.
  zondag 5 augustus 2018 @ 19:04:17 #43
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_180964487
Als dit topic waar is wil je dan alsjeblieft haar gezicht filmen wanneer jij zegt dat je joods bent en dat hier posten? Alvast bedankt.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  zondag 5 augustus 2018 @ 19:04:21 #44
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_180964488
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 19:00 schreef Samzz het volgende:

[..]

Of niet. Gezien de rest van haar familie.
Tja, hij komt er vanzelf achter. Ik zit mij af te vragen of zijn familie praktiserende joden zijn.
soooo, da's mooi!
  zondag 5 augustus 2018 @ 19:06:30 #45
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_180964541
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 19:04 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Tja, hij komt er vanzelf achter. Ik zit mij af te vragen of zijn familie praktiserende joden zijn.
Denk je dat dat er voor Jodenhaters toe doet? Volgens rechts extrimisten is een Jood een ras he.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Spellchecker zondag 5 augustus 2018 @ 19:08:28 #46
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_180964586
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:29 schreef Slaro het volgende:

[..]

Ik wil haar enerzijds laten inzien dat haar opvattingen niet de juiste opvattingen zijn, maar tot dusverre slaag ik er niet bepaald in, ik heb ook al mijn vrienden met niet-blanke afkomst verloren of zeer lange tijd niet gezien. Onbewust doe ik er zelf ook geen moeite meer voor. Maar zij zullen dat waarschijnlijk ook wel merken.
Is het je dat allemaal waard?
pi_180964619
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 19:06 schreef Samzz het volgende:

[..]

Denk je dat dat er voor Jodenhaters toe doet? Volgens rechts extrimisten is een Jood een ras he.
Door te stellen dat een bepaalde groep met een mening, die niet de jouwe is, deze mening basseert op onwaarheden. Ben je niet alleen aan het generaliseren, maar ze ook moedwillig in een kwaad daglicht aan het plaatsen door te veronderstellen dat ze dommer zijn dan jijzelf.
  zondag 5 augustus 2018 @ 19:10:19 #48
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_180964629
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 19:06 schreef Samzz het volgende:

[..]

Denk je dat dat er voor Jodenhaters toe doet? Volgens rechts extrimisten is een Jood een ras he.
Nee, daarom ben ik ook zo benieuwd wat zij gaat zeggen en of hij het durft te zeggen.

Zij vinden de Joden een ras? Hmmm...
soooo, da's mooi!
pi_180964646
Je brengt het haast alsof je vindt dat je verantwoording moet afleggen ten opzichte van haar. Ik begrijp je dilemma, maar draai de zaken alsjeblieft niet om: er valt he-le-maal níets te verantwoorden over je (niet-praktiserend) Joods-zijn.

Ik wil je aanraden om open kaart te spelen: vertellen dat je Joods bent en dat je bang bent voor haar reactie of de reactie van haar familie. Daarna is het aan haar om aan de nodige introspectie te doen. Als ze er afwijzend op reageert, hoe pijnlijk ook, dan weet je toch ook genoeg?

Dit verhaal zou een goede basis zijn voor een roman, misschien iets om te onthouden.
pi_180964656
Hoe mooi en romantisch dit misschien kan aflopen....Ik vind het serieus een beetje eng. Stel je voor dat ze je meeneemt naar haar familie en dan...Je schrijft zelf dat het Jodenhaters zijn....Jij bent Joods...Hoe dan?!

Er zijn een heleboel leuke meiden op de wereld zonder zo'n gevaarlijk wereldbeeld, steek daar moeite in!
  zondag 5 augustus 2018 @ 19:12:27 #51
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_180964660
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 19:10 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Nee, daarom ben ik ook zo benieuwd wat zij gaat zeggen en of hij het durft te zeggen.

Zij vinden de Joden een ras? Hmmm...
Ja ik ook. Vind t erg triest dat hij het zo lang verborgen heeft gehouden. Lijkt me erg moeilijk.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Spellchecker zondag 5 augustus 2018 @ 19:16:18 #52
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_180964724
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 19:11 schreef Lápiz het volgende:
Je brengt het haast alsof je vindt dat je verantwoording moet afleggen ten opzichte van haar. Ik begrijp je dilemma, maar draai de zaken alsjeblieft niet om: er valt he-le-maal níets te verantwoorden over je (niet-praktiserend) Joods-zijn.

Ik wil je aanraden om open kaart te spelen: vertellen dat je Joods bent en dat je bang bent voor haar reactie of de reactie van haar familie. Daarna is het aan haar om aan de nodige introspectie te doen. Als ze er afwijzend op reageert, hoe pijnlijk ook, dan weet je toch ook genoeg?

Dit verhaal zou een goede basis zijn voor een roman, misschien iets om te onthouden.
Een roman of een film inderdaad.
  zondag 5 augustus 2018 @ 19:17:14 #53
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_180964736
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 19:12 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja ik ook. Vind t erg triest dat hij het zo lang verborgen heeft gehouden. Lijkt me erg moeilijk.
Hij houdt het al veel te lang voor zich. Mocht zij (ergens) gelovig zijn, dan aanbidden zij in ieder geval dezelfde god. :P Misschien schept dat weer een gezamenlijke band waar ze beiden mee kunnen leven. :)
soooo, da's mooi!
  zondag 5 augustus 2018 @ 19:17:17 #54
286575 Roces18
Chef de party
pi_180964737
Maat, het kan ook altijd nog anders zie mijn topic: KLB / Relatie ten einde?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 5 augustus 2018 @ 19:23:17 #55
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180964823
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 19:06 schreef Samzz het volgende:

[..]

Denk je dat dat er voor Jodenhaters toe doet? Volgens rechts extrimisten is een Jood een ras he.
Joden zelf ook hoor. Of iig een apart volk. Je hebt Joods en joods.
Je bent Joods als je moeder Joods is en je bent joods als je geloof het jodendom is.

On topic: dit lijkt me een onhoudbare situatie. Als ze echt zo extreem rechts is zal ze walgend van je wegdeinzen zodra je het haar vertelt.

En als ze dat niet doet (hoop ik voor je) en met je door wil gaan dan is er alsnog een groot probleem. Haar familie en vrienden gaan het - to put it mildly - niet op prijs stellen dat zij een relatie heeft met een Joodse man. Dat gaat haar (en dus ook jou) heel veel problemen opleveren en de relatie enorm onder druk zetten.

Zelfs als ze dan nog steeds met je door wil gaan wordt het echt heel lastig voor jullie allebei. Jullie zullen dan heel sterk in jullie schoenen moeten staan.

Dit gezegd hebbende: ik wens je heel veel succes, aangezien je van haar houdt ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 5 augustus 2018 @ 19:36:05 #56
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_180965032
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 19:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Joden zelf ook hoor. Of iig een apart volk. Je hebt Joods en joods.
Je bent Joods als je moeder Joods is en je bent joods als je geloof het jodendom is.


I know. TS heeft het zelf over niet praktiserend. Dus geloof.

Maar dat maakt voor rechts-extremisten niet uit. Joods en joods is hetzelfde in hun ogen, een apart ras dat het niet verdient te leven.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator zondag 5 augustus 2018 @ 20:04:43 #57
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_180965540
Nodig haar uit bij je ouders met chanoeka. Dan zal ze waarschijnlijk inzien dat joden ook normale mensen zijn
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  zondag 5 augustus 2018 @ 20:10:16 #58
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_180965651
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 20:04 schreef Plompzakker het volgende:
Nodig haar uit bij je ouders met chanoeka. Dan zal ze waarschijnlijk inzien dat joden ook normale mensen zijn
Wat een raar advies. TS is niet praktiserend.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  † In Memoriam † zondag 5 augustus 2018 @ 20:12:49 #59
137949 Disana
pi_180965713
Ik zou het niet kunnen.
  Moderator zondag 5 augustus 2018 @ 20:17:45 #60
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_180965823
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 20:10 schreef Samzz het volgende:

[..]

Wat een raar advies. TS is niet praktiserend.
Moet dat dan. Als niet praktiserend christen vier ik ook kerst
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  zondag 5 augustus 2018 @ 20:19:54 #61
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_180965888
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 20:17 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Moet dat dan. Als niet praktiserend christen vier ik ook kerst
Dat moet niet. Dan nog, raar advies. Het is nog lang geen december.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 5 augustus 2018 @ 20:20:54 #62
286575 Roces18
Chef de party
pi_180965915
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 20:19 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat moet niet. Dan nog, raar advies. Het is nog lang geen december.
er liggen wel pepernoten in de winkel :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Moderator zondag 5 augustus 2018 @ 20:23:13 #63
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_180965974
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 20:19 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat moet niet. Dan nog, raar advies. Het is nog lang geen december.
Het zou toch kunnen.
Het gaat om het idee. Het kan toch ook iets anders toch joods zijn.
Vraag haar bijvoorbeeld of ze mee naar een bar wil en neem haar dan mee naar een bar mitswa
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_180969563
Hoe oud is ze? Kan het niet een periode zijn waar ze overheen moet groeien?
pi_180969645
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 22:34 schreef spiritusbus het volgende:
Hoe oud is ze? Kan het niet een periode zijn waar ze overheen moet groeien?
Want we hebben allemaal die fase waarin we posters van Adolf boven ons bed hebben hangen :P
  zondag 5 augustus 2018 @ 22:47:24 #66
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_180969971
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:29 schreef Slaro het volgende:

[..]

Ik wil haar enerzijds laten inzien dat haar opvattingen niet de juiste opvattingen zijn, maar tot dusverre slaag ik er niet bepaald in, ik heb ook al mijn vrienden met niet-blanke afkomst verloren of zeer lange tijd niet gezien. Onbewust doe ik er zelf ook geen moeite meer voor. Maar zij zullen dat waarschijnlijk ook wel merken.
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:38 schreef Slaro het volgende:

[..]

Ik weet wat ze vindt, ik heb echter geen idee hoe ze reageert als ik haar vertel, maar ik zal het wel moeten doen en ik Hoop dat het haar tot inkeer zal doen laten komen, ik vraag me alleen af hoe ik het haar moet vertellen, moet ik haar bellen, na een romantische avond, voor of nadat we de familie ontmoeten.
Heb je wel vaker last van het redderscomplex?
Misschien beter een gelijkwaardige relatie zoeken in plaats van een project?

quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 18:46 schreef Qarrad het volgende:
Overigens is jouw grootste probleem niet jouw extreemrechtse vriending, maar het feit dat jij zo over je heen laat lopen dat je je eigen leven kwijtraakt.
En dit ook ja.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_180970195
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 22:36 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Want we hebben allemaal die fase waarin we posters van Adolf boven ons bed hebben hangen :P
Neuh, dat niet. Maar als ze 16 is ofzo is ze nog te redden zeg maar.
pi_180970204
Filmtip voor gezellig samen avondje voor de buis : American History X (1998) - IMDb

Maar bespreek het eerst eens met haar voor je naar haar familie gaat. En wellicht kun je een positieve invloed op haar uitoefenen.
pi_180970220
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 22:54 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Neuh, dat niet. Maar als ze 16 is ofzo is ze nog te redden zeg maar.
I get it. Maar dan nog is het wel zorgwekkend. Ik zou nooit lekker naast dat soort mensen zitten. Naar mijn mening is dit dan altijd het topje van de ijsberg; andere zaken denken ze dan vast ook wel wat anders over dan de gemiddelde medemens.
pi_180970629
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 22:54 schreef Avondmens het volgende:
Filmtip voor gezellig samen avondje voor de buis : American History X (1998) - IMDb

Maar bespreek het eerst eens met haar voor je naar haar familie gaat. En wellicht kun je een positieve invloed op haar uitoefenen.
Dit is ook wel een aanrader:

https://m.imdb.com/title/tt0480025/
pi_180973332
Interessant. Dit soort vrouwen ben ik nog nooit tegen het lijf gelopen.

quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 19:02 schreef nickhguitar het volgende:
Dit doet mij trouwens denken aan meid die ik ooit kort gedate heb. Die was eigenlijk way out of my league. Ik vroeg me al af wat er mis was en inderdaad, die hield er ook nazistische gedachten op na. Spijtig.
-O-

quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 19:09 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Door te stellen dat een bepaalde groep met een mening, die niet de jouwe is, deze mening basseert op onwaarheden. Ben je niet alleen aan het generaliseren, maar ze ook moedwillig in een kwaad daglicht aan het plaatsen door te veronderstellen dat ze dommer zijn dan jijzelf.
Dit is een alledaagse bezigheid van een hele grote groep mensen in de maatschappij. Kijk bijvoorbeeld maar naar de manier waarop veganisten hun leefstijl verdedigen... :')

quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 22:54 schreef Avondmens het volgende:
Filmtip voor gezellig samen avondje voor de buis : American History X (1998) - IMDb

Doe dan deze film... Sophie's Choice (1982) - IMDb

quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 19:36 schreef Samzz het volgende:

[..]

I know. TS heeft het zelf over niet praktiserend. Dus geloof.

Maar dat maakt voor rechts-extremisten niet uit. Joods en joods is hetzelfde in hun ogen, een apart ras dat het niet verdient te leven.
Zolang hij volgens de https://nl.wikipedia.org/wiki/Rassenwetten_van_Neurenberg niet joods is, is het prima neem ik aan.

[ Bericht 50% gewijzigd door Anthonie1 op 06-08-2018 01:06:56 ]
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 01:35:15 #72
441859 crew  Lenny77
pi_180973889
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 19:12 schreef Brybry het volgende:
Hoe mooi en romantisch dit misschien kan aflopen....Ik vind het serieus een beetje eng. Stel je voor dat ze je meeneemt naar haar familie en dan...Je schrijft zelf dat het Jodenhaters zijn....Jij bent Joods...Hoe dan?!

Er zijn een heleboel leuke meiden op de wereld zonder zo'n gevaarlijk wereldbeeld, steek daar moeite in!
Nog erger, hun kleinkinderen worden dan half joods :o
Dat moet voor die mensen een nachtmerrie zijn...
Ts, erg, maar ik denk dat dit m niet gaat worden.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_180973930
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 01:35 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Nog erger, hun kleinkinderen worden dan half joods :o
Dat moet voor die mensen een nachtmerrie zijn...
Ts, erg, maar ik denk dat dit m niet gaat worden.
Maar niet Joods, dat gaat via de moeder.
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 01:42:44 #74
441859 crew  Lenny77
pi_180973963
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 01:38 schreef mootie het volgende:

[..]

Maar niet Joods, dat gaat via de moeder.
Dat zal vast en zeker kloppen, maar ik denk niet dat die mensen daar zo over denken.
Joods dna met hun dna...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_180974026
Tja je kan haar gedachtegoed proberen te veranderen, moet je alleen wel nagaan of iemand die in staat is zo te denken wel de juiste is, en of je dit gedachtegoed zo ver moet willen veranderen om tot de juiste te komen, en of iemands denkwijze veranderen überhaupt wel iets is dat je wil bij een partner.

Zou alleen wel oppassen met die kut nazi vriendjes em familie als je joods bent...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')