de wet zegt dat je de ander niet in gevaar mag brengen volgens mij. dus als je em ervoor gooit en de ander hard moet remmen of bijna vanzelf op je bumper zit dan zit je fout. als die ander zijn snelheid wat moet aanpassen dan is dat geen overtreding lijkt me. die ander moet ook anticiperen en kan niet verwachten dat iedereen zijn of haar snelheid overneemt.quote:Op woensdag 5 september 2018 15:22 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Leuk is het misschien niet, maar echt hinderen kan je het wat mij betreft niet noemen. Wat ik denk is uiteraard niet leidend, dus wat de wet hierover te zeggen heeft lijkt me wel interessant.
Wat dat betreft ben ik het eens met Fer en Fokker89.
Laten we het er maar op houden dat van rijstrook wisselen een bijzondere verrichting is en bij het uitvoeren van een bijzondere verrichting hoor je al het overige verkeer voorrang te verlenen.quote:Op donderdag 6 september 2018 21:13 schreef manny het volgende:
[..]
de wet zegt dat je de ander niet in gevaar mag brengen volgens mij. dus als je em ervoor gooit en de ander hard moet remmen of bijna vanzelf op je bumper zit dan zit je fout. als die ander zijn snelheid wat moet aanpassen dan is dat geen overtreding lijkt me. die ander moet ook anticiperen en kan niet verwachten dat iedereen zijn of haar snelheid overneemt.
Als er geremd moet worden is er duidelijk geen sprake meer van "ongehinderd" en dus is het een verkeerde actie.quote:Voorrang verlenen. Het de betrokken bestuurders in staat stellen ongehinderd hun weg te vervolgen.
Mijn ervaring is dat soms ze niet eens links komen, terwijl ik al mijn gas loslaat. Als ik rechts rij, blijf ik soms iets langer erachter, zodat voor hun links nog vrij/leeg is. Dan zie ik ze met 110 naar die vrachtwagen rijden en denk dan, kan jij er wellicht doorheen ipv, links erlangs?quote:Op zaterdag 8 september 2018 10:50 schreef Sounddragon het volgende:
Met enige regelmaat als ik denk eens sociaal te zijn en zo'n figuur mee laat komen naar links, blijkt het achteraf een irritante stoïcijns 115 rijdende linkshanger te zijn en verrot hij het de eerste 10km om mij erlangs te laten en mag ik dan weer de 'aso' zijn die hem rechts inhaalt. Meestal ben ik dus ook een klootzak die hem er meteen langs trapt als het verkeer het toe laat. Goedheid wordt vaak bestraft, dat motiveert niet tot herhaling.
Ja nou.quote:Op zaterdag 8 september 2018 01:34 schreef Nattekat het volgende:
Vandaag weer mooi... bij het invoegen komen ik en een auto achter me achter een vrachtwagen terecht op een 130 weg. Even geduld hebben dus.
Wat doet dat wrijf? Hem direct achter de laatste persoon links gooien en mij dan boos aankijken als ik hem er toch nog tussen gooi
hehe, ja dat komt idd ook nog wel eens voor.. Ikke 140 links, inlopen op een auto die rechts 120 doet en achterop een slowmo aanrijdt, ikke gas eraf en 20 meter erachter blijven hangen zodat hij mee kan, en dan istie chicken en gaan ze remmen.. Ik denk dat zulke mensen pas last minute gaan kijken wat er links zit/gebeurt. Die zien koplampen en nemen aan dat je ze geen ruimte gaat geven.. Als je eerder en beter kijkt, kun je zien dat ik je eerst nader, en vervolgens op dezelfde afstand blijf. Gebeurt vaak in de ochtend in het donker, sommige mensen rijden echt zombie mode en/of zijn vet onzeker in het donker.quote:Op zaterdag 8 september 2018 11:04 schreef Fer het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat soms ze niet eens links komen, terwijl ik al mijn gas loslaat. Als ik rechts rij, blijf ik soms iets langer erachter, zodat voor hun links nog vrij/leeg is. Dan zie ik ze met 110 naar die vrachtwagen rijden en denk dan, kan jij er wellicht doorheen ipv, links erlangs?
Dan twijfel ik weer eens of mijn geduld wel zin heeft, soms kan je het gewoon niet goed doen.
Leuk en oprecht aardig, maar de manier waarop men vertraagt mag dan ook wel overtuigend aangeven dat men bewust ruimte creëert voor je. Een beetje assertief accelereren wanneer je wilt inhalen zou ik overigens zeker niet als een slechte eigenschap bestempelen, maar ik heb dan liever bestuurders die het zekere voor het onzekere nemen in plaats van bij wijze van spreken Russische roulette spelen!quote:Op zaterdag 8 september 2018 11:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
hehe, ja dat komt idd ook nog wel eens voor.. Ikke 140 links, inlopen op een auto die rechts 120 doet en achterop een slowmo aanrijdt, ikke gas eraf en 20 meter erachter blijven hangen zodat hij mee kan, en dan istie chicken en gaan ze remmen.. Ik denk dat zulke mensen pas last minute gaan kijken wat er links zit/gebeurt. Die zien koplampen en nemen aan dat je ze geen ruimte gaat geven.. Als je eerder en beter kijkt, kun je zien dat ik je eerst nader, en vervolgens op dezelfde afstand blijf. Gebeurt vaak in de ochtend in het donker, sommige mensen rijden echt zombie mode en/of zijn vet onzeker in het donker.
Geeft niet, dan tik ik weer op de cc en ben ik er zo langs.. Is wel een stuk minder vervelend als andersom
Dan is er niks aan de hand toch?quote:Op vrijdag 7 september 2018 22:24 schreef jeroen25 het volgende:
Inderdaad als er geremd moet worden.
Als jij met 100 naar links gaat terwijl ik 500m erachter met 120 aan kom dan moet ik uiteindelijk mijn snelheid verlagen tot 100.
Maar ik hoef daarvoor niet te remmen, ik kan dan rustig het gas loslaten.
Lijkt mij toch dat je ook zonder automatische stadsverlichting niet door hebt dat je achterlichten het niet doenquote:Op maandag 10 september 2018 22:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Daarna mijn zonden goed gemaakt door een mede automobilist erop te wijzen dat ze in het pikkedonker totaal geen achterlicht aan had. Stomme automatische stadsverlichting, koplampen deden het wel dus ze het het echt niet zelf in de gaten.
Wat doe jij op de linkerbaan als het daar én langzamer rijdt én je jouw afslag nadert? Jij creëert files.quote:Op maandag 10 september 2018 22:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Tweebaans weg en ik rijd op de linkerbaan. Treintje daar is wat langzamer dan op de rechterbaan. Dus men haalde me lustig rechts in.
Ik moest rechts gaan voorsorteren, maar ook al had ik mijn richtingaanwijzer aan, ik leek wel onzichtbaar te zijn. Heb me op een gegeven moment maar ertussen geduwd om mijn afslag niet te missen.
Misschien niet heel sociaal, maar me rechts inhalen én geen ruimte geven in te voegen vond ik nog een tandje erger.
Daarna mijn zonden goed gemaakt door een mede automobilist erop te wijzen dat ze in het pikkedonker totaal geen achterlicht aan had. Stomme automatische stadsverlichting, koplampen deden het wel dus ze het het echt niet zelf in de gaten.
Ik vreet me dan niet op over m'n medeweggebruikers, maar ik ga me wel zorgen maken over m'n eigen veiligheid en ik hoop dan altijd maar dat hij zichzelf niet om een boom vouwt, dan ben ik als getuige namelijk nog verplicht ook te stoppen en te helpen ook... Zonde van m'n tijd...quote:Op maandag 10 september 2018 20:46 schreef itchycoo het volgende:
Ik zat vanochtend achter een gast in een veel te dikke auto die zo druk met z’n telefoon was dat ‘ie voortdurend kort de rem aantikte en daarbij steeds dusdanig zwalkte dat je er met geen mogelijkheid veilig voorbij kwam. Ik heb me zelden zo op zitten vreten over medeweggebruikers
herkenbaar...quote:Op dinsdag 11 september 2018 12:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik vreet me dan niet op over m'n medeweggebruikers, maar ik ga me wel zorgen maken over m'n eigen veiligheid en ik hoop dan altijd maar dat hij zichzelf niet om een boom vouwt, dan ben ik als getuige namelijk nog verplicht ook te stoppen en te helpen ook... Zonde van m'n tijd...
Ik had er gisterochtend eentje die naar rechts knipperde maar op de rotonde bleefquote:Op dinsdag 11 september 2018 21:26 schreef kurk_droog het volgende:
Binnen 500 meter 2 rotondes. 5 auto's gezien zonder knipperlicht. De ergste zijn de mutsen die het licht naar links hebben maar dan bij voor het afslaan niet omzetten naar rechts... Ugh
Vind ik ook vervelend ja. Maakt toch het verschil tussen a) met twee banden over de lijn komen of b) van strook wisselen.quote:Op dinsdag 11 september 2018 22:09 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Verder steeds meer mensen die geen knipperlicht gebruiken
2 km voor mijn afslag een langzame auto die rechts rijdt inhalen, om vervolgens achteraan een langzaam treintje op de linker rijbaan terecht te komen? Met tussendoor een aantal stoplichten, waarbij optrekkend verkeer (blijkbaar had de langzame rechtsrijder vaart gekregen of was ergens afgeslagen) me ook niet terug liet invoegen.quote:Op dinsdag 11 september 2018 10:18 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Wat doe jij op de linkerbaan als het daar én langzamer rijdt én je jouw afslag nadert? Jij creëert files.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |