abonnement Unibet Coolblue
pi_181845861
Binnen 500 meter 2 rotondes. 5 auto's gezien zonder knipperlicht. De ergste zijn de mutsen die het licht naar links hebben maar dan bij voor het afslaan niet omzetten naar rechts... Ugh
pi_181846568
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 21:26 schreef kurk_droog het volgende:
Binnen 500 meter 2 rotondes. 5 auto's gezien zonder knipperlicht. De ergste zijn de mutsen die het licht naar links hebben maar dan bij voor het afslaan niet omzetten naar rechts... Ugh
Ik had er gisterochtend eentje die naar rechts knipperde maar op de rotonde bleef :')

Kon net op tijd in de ankers
Flesje bier
pi_181847053
Reed vandaag door de stad naar huis. Bij een kruispunt kwam van links een fietser. Ik reed stapvoets gewoon door. De fietser hoefde niet eens te remmen maar vond het alsnog nodig om te schreeuwen: “Kijken!” Aangezien mijn raam open stond kon ik niet anders dan te reageren met: “Rechts heeft voorrang!”

Verder steeds meer mensen die geen knipperlicht gebruiken en mensen die niet naar rechts gaan, zucht..
  dinsdag 11 september 2018 @ 22:16:06 #224
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_181847234
Ik moest even zoeken, maar reed vandaag dus langs zo'n taper. Nu weet ik even niet hoe hard ik en mijn medeweggebruiker aan kwamen scheuren, maar degene op de invoegende strook bleef bij mijn neus plakken, toen remde ik (denk ik) en vervolgens kreeg ik nog een handgebaar terwijl hij 50m verderop zat. Ondanks dat hij mijn rijstrook voorrang moet geven, en er voor en achter mij ruimte was. En nog ga ik aan mijzelf twijfelen (want niemand wilt een ongeluk).

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 22:09 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Verder steeds meer mensen die geen knipperlicht gebruiken
Vind ik ook vervelend ja. Maakt toch het verschil tussen a) met twee banden over de lijn komen of b) van strook wisselen.
pi_181847507
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 10:18 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Wat doe jij op de linkerbaan als het daar én langzamer rijdt én je jouw afslag nadert? Jij creëert files.
2 km voor mijn afslag een langzame auto die rechts rijdt inhalen, om vervolgens achteraan een langzaam treintje op de linker rijbaan terecht te komen? Met tussendoor een aantal stoplichten, waarbij optrekkend verkeer (blijkbaar had de langzame rechtsrijder vaart gekregen of was ergens afgeslagen) me ook niet terug liet invoegen.

Enige wat ik mezelf eventueel zou kunnen verwijten is dat ik niet al 2 km voor mijn afslag rechts bleef hangen, zodat ik hem ze-ker niet zou missen.

Edit: was een tweebaans provinciale weg. Op het laatst werd ik, doordat rechts geen ruimte liet, gedwongen om links te blijven, op een afslag die me precies naar de verkeerde richting zou laten rijden.
Ik beschouw het als netjes om invoegend verkeer, wat zijn intentie duidelijk en tijdig aangeeft, dan ruimte te geven om op de goede rijbaan te komen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_181855298
Meh, vanochtend op de A4 (5-baans, 130 km/u) zo'n gast die op de tweede baan van links 115 ging rijden. Wil je hem passeren, gaat 'ie met je meerijden en blijft hij naast je hangen.

Ik blijf dat frappant vinden. Mensen zitten half te slapen achter het stuur, maar als ze ineens ingehaald worden moeten en zullen ze dat voorkomen.
  woensdag 12 september 2018 @ 14:45:34 #227
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_181859013
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 22:09 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

Verder steeds meer mensen die geen knipperlicht gebruiken en mensen die niet naar rechts gaan, zucht..
Nu net ook weer. Kom aan bij een rotonde en kon eigenlijk er nog voor langs, maar besloot geduldig te wachtten omdat de andere auto een behoorlijke vaart had. En warempel hij hoekt hem met dezelfde snelheid rechtsaf zonder richting aan te geven. Tja dan krijg je van mij een middelvinger. En verbaasd kijken ook nog.
Horrible Cunt!
pi_181859815
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 14:45 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Nu net ook weer. Kom aan bij een rotonde en kon eigenlijk er nog voor langs, maar besloot geduldig te wachtten omdat de andere auto een behoorlijke vaart had. En warempel hij hoekt hem met dezelfde snelheid rechtsaf zonder richting aan te geven. Tja dan krijg je van mij een middelvinger. En verbaasd kijken ook nog.
Zoooo irritant ja! Ik toeter meestal en tegelijk knipperlicht signaal met m’n hand. Luie ratten.
  woensdag 12 september 2018 @ 16:24:42 #229
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_181860942
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 15:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Zoooo irritant ja! Ik toeter meestal en tegelijk knipperlicht signaal met m’n hand. Luie ratten.
Haha. Dat knipperlicht gebaar doe ik ook wel eens.
Horrible Cunt!
pi_181862127
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 16:24 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Haha. Dat knipperlicht gebaar doe ik ook wel eens.
Wat voor gebaar is dat dan? Nooit tegen mij gebruikt zien worden, kan ik wel met trots zeggen.
pi_181862211


[ Bericht 100% gewijzigd door Fixers op 13-09-2018 10:46:43 (Dubbel) ]
pi_181862219
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 21:26 schreef kurk_droog het volgende:
Binnen 500 meter 2 rotondes. 5 auto's gezien zonder knipperlicht. De ergste zijn de mutsen die het licht naar links hebben maar dan bij voor het afslaan niet omzetten naar rechts... Ugh
Ik doe mijn best, gaat niet altijd goed. :@ (Maar ik heb dan ook een blauwe L op m'n dak. :P)
pi_181862639
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 17:08 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Wat voor gebaar is dat dan? Nooit tegen mij gebruikt zien worden, kan ik wel met trots zeggen.
Zelfde als praatgebaar? Alle vingers op een rij en die laten klappen met je duim zeg maar 😂
pi_181863609
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 14:45 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Nu net ook weer. Kom aan bij een rotonde en kon eigenlijk er nog voor langs, maar besloot geduldig te wachtten omdat de andere auto een behoorlijke vaart had. En warempel hij hoekt hem met dezelfde snelheid rechtsaf zonder richting aan te geven. Tja dan krijg je van mij een middelvinger. En verbaasd kijken ook nog.
Ik vind mensen die te laat richting aangeven eigenlijk storender dan mensen die geen richting aangeven bij het verlaten van een rotonde.

Mensen die geen richting aangeven, zijn gewoon eikels. Duidelijk. Eikels gonna eikel, daar wordt me de pis niet lauw van.

Mensen die te laat richting aangeven, weten wel dat ze het moeten doen, maar hebben geen idee waarom.
Je geeft richting aan om te communiceren wat je gaat doen, niet wat je aan het doen bent. Ik zie zo ook wel dat je de rotonde verlaat. Daar hoef je niet in het omgooien van je stuur het pookje voor aan te tikken.

Ik heb er werkelijk geen ene reet meer aan als je pas richting aangeeft als je de rotonde al met één wiel af bent. Dan sta ik net zo stil als wanneer je geen richting aangeeft.

Hetzelfde geldt voor mensen die links of rechts willen afslaan en eerst remmen en daarna pas richting aangeven. Als die mensen nou eerst richting aangeven, dan kunnen de achterliggers beter anticiperen, alvast gas terugnemen en dan stroomt alles veel beter door, dan wanneer de hele colonne vol op de rem moet omdat de voorste niet snapt hoe het werkt.

Het enige moment waarop je richting aangeeft om te laten zien wat je doet, is met het veranderen van rijstrook (waaronder inhaalacties). In alle andere gevallen hoor je van tevoren richting aan te geven om te laten zien wat je gaat doen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 12 september 2018 @ 18:09:06 #235
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_181863700
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 17:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Zelfde als praatgebaar? Alle vingers op een rij en die laten klappen met je duim zeg maar 😂
Yep. Die bedoelde ik.
Horrible Cunt!
  woensdag 12 september 2018 @ 18:10:07 #236
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_181863729
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 18:05 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik vind mensen die te laat richting aangeven eigenlijk storender dan mensen die geen richting aangeven bij het verlaten van een rotonde.

Mensen die geen richting aangeven, zijn gewoon eikels. Duidelijk. Eikels gonna eikel, daar wordt me de pis niet lauw van.

Mensen die te laat richting aangeven, weten wel dat ze het moeten doen, maar hebben geen idee waarom.
Je geeft richting aan om te communiceren wat je gaat doen, niet wat je aan het doen bent. Ik zie zo ook wel dat je de rotonde verlaat. Daar hoef je niet in het omgooien van je stuur het pookje voor aan te tikken.

Ik heb er werkelijk geen ene reet meer aan als je pas richting aangeeft als je de rotonde al met één wiel af bent. Dan sta ik net zo stil als wanneer je geen richting aangeeft.

Hetzelfde geldt voor mensen die links of rechts willen afslaan en eerst remmen en daarna pas richting aangeven. Als die mensen nou eerst richting aangeven, dan kunnen de achterliggers beter anticiperen, alvast gas terugnemen en dan stroomt alles veel beter door, dan wanneer de hele colonne vol op de rem moet omdat de voorste niet snapt hoe het werkt.

Het enige moment waarop je richting aangeeft om te laten zien wat je doet, is met het veranderen van rijstrook (waaronder inhaalacties). In alle andere gevallen hoor je van tevoren richting aan te geven om te laten zien wat je gaat doen.
Had ik niet beter kunnen verwoorden.
Horrible Cunt!
pi_181878061
Geen richting aangeven op een rotonde is wel echt een dingetje.
Sta je te wachten gaat die bokkelul er af. stond je daar te wachten
pi_181879777
Ik heb ook vaak dat ik m’n knipperlicht aan heb op de rotonde, maar dat de ‘tegenligger’ toch wacht tot ik de rotonde verlaat.

Zouden ze het niet snappen?
Protège moi de mes désirs.
pi_181880004
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 13:13 schreef JaafkeJunior het volgende:
Geen richting aangeven op een rotonde is wel echt een dingetje.
Sta je te wachten gaat die bokkelul er af. stond je daar te wachten
Vaak in een BMW, vraag me af of die dingen überhaupt wel een knipperlicht hebben.
pi_181880051
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 14:57 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik heb ook vaak dat ik m’n knipperlicht aan heb op de rotonde, maar dat de ‘tegenligger’ toch wacht tot ik de rotonde verlaat.

Zouden ze het niet snappen?
Al een paar keer gehad dat iemand knipperde maar toch een afslagje verder ging.

Maar vaak zie je het wel aan de manier van rijden
pi_181880988
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 15:11 schreef JaafkeJunior het volgende:

[..]

Al een paar keer gehad dat iemand knipperde maar toch een afslagje verder ging.
Dat idd, je gokt er niet op. Vooral omdat jij dan aansprakelijk bent voor de schade. Dan liever even wachten.
pi_181881251
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 13:13 schreef JaafkeJunior het volgende:
Geen richting aangeven op een rotonde is wel echt een dingetje.
Sta je te wachten gaat die bokkelul er af. stond je daar te wachten
Zelfde als fietsers die niet even hun hand uitsteken als je staat te wachten en dan de straat/oprit inslaan waar jij uit komt. Dan gaat het raampje vaak wel even naar beneden om mijn ongenoegen te uiten :X
A mind with a heart of it's own
  Moderator donderdag 13 september 2018 @ 16:56:33 #243
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_181882076
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 16:16 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Zelfde als fietsers die niet even hun hand uitsteken als je staat te wachten en dan de straat/oprit inslaan waar jij uit komt. Dan gaat het raampje vaak wel even naar beneden om mijn ongenoegen te uiten :X
En dan zeker heel snel wegrijden als een echte stoere man?
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_181882306
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 16:56 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

En dan zeker heel snel wegrijden als een echte stoere man?
Op zich kan je ongenoegen uiten geen kwaad, zou ik zeggen. Integendeel; als jonkie begon het kwartje bij mij te vallen nadat een bestuurder zichtbaar gefrustreerd was nadat ik hem eigenlijk voor niets liet wachten. Hierbij deed hij het raam niet open om als een tokkie te schreeuwen, overigens.

Excuses, ouwe.
pi_181882529
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 18:05 schreef Jordy-B het volgende:

Het enige moment waarop je richting aangeeft om te laten zien wat je doet, is met het veranderen van rijstrook (waaronder inhaalacties). In alle andere gevallen hoor je van tevoren richting aan te geven om te laten zien wat je gaat doen.
Bijna helemaal mee eens.
Vraag me alleen af waarom je bij het wisselen van rijstrook het niet nodig vindt om van tevoren richting aan te geven.
pi_181893606
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 17:22 schreef vannelle het volgende:

[..]

Bijna helemaal mee eens.
Vraag me alleen af waarom je bij het wisselen van rijstrook het niet nodig vindt om van tevoren richting aan te geven.
Omdat dat wordt gezien als afdwingen, wat overigens vaak genoeg ook gebeurt. 'Richting aan, dus hup, daar gaan we. Zie je niet dat ik mijn knipperdinges aan had staan?' Ook dat is een verschuiving van een functie naar algemeen geaccepteerd verkeerd gedrag.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_181893736
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 17:22 schreef vannelle het volgende:

[..]

Bijna helemaal mee eens.
Vraag me alleen af waarom je bij het wisselen van rijstrook het niet nodig vindt om van tevoren richting aan te geven.
Stel dat je een inhaalactie doet op een provinciale weg. Geef je dan richting naar rechts als je de in te halen auto gepasseerd bent, of geef je ruim van tevoren richting naar rechts, terwijl je er nog naast zit?
In het tweede geval bezorg je de gepasseerde bestuurder een hartverknettering.

Hetzelfde geldt als je ergens tussenin wil invoegen en je geeft richting aan voordat er ruimte is, dat is erg naar voor degene die op dat moment naast je zit, want die verwacht dat jij hem er gewoon tussen drukt.

Alleen als je bijvoorbeeld dubbele rijstroken hebt, en de weg eindigt in twee voorsorteerstroken voor verschillende richtingen, dan geef je wellicht wat eerder richting aan om aan te geven wat je van plan bent, zodat het overige verkeer misschien wat ruimte voor je kan maken. Maar dat is eigenlijk voorsorteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 14-09-2018 06:13:02 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:45:29 #248
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_181897251
Ik probeer wat afstand te houden op mijn voorganger(s), vooral wanneer het erg druk is en iedereen zo'n beetje in elkaars kofferbak zit op de linkerbaan. Met als gevolg dat mensen op de rechterbaan kans zien om hun voorganger in te halen omdat er ruimte is.

Aan de ene kant snap ik dat wel, want je hebt één hersencel en denkt werkelijk dat je dan sneller op je kansloze kutwerk bent, maar je snijdt mij dan wel af.

Gelukkig kan ik dat wel inschatten en zodra iemand het voertuig naar links slingert om vervolgens pas halverwege het wisselen van rijstrook richting naar links aan te geven, neem ik wat gas terug om wat ruimte te creëren tussen mij en mijn nieuwe voorganger.
Gaat die persoon achter mij bijna vol op mijn achterbumper zitten.

Wat voor achterlijke kutmongool ben je dan, je ziet toch wat er voor me gebeurt?
En waarom proberen mensen per se hun auto in het kleinst mogelijke stukje ruimte duwen om maar het gevoel te hebben dat ze dan 1km/u sneller rijden?

En dan nog die Volvo's en AUDI's, ik zou bijna niet meer weten hoe het logo van zo'n auto eruit ziet, Ja, ik herken ze aan de grafkop van de bestuurder zo goed kan ik ze zien als ze achter me zitten.
Je moeder is een hamster
pi_181898503
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:45 schreef Crutch het volgende:
Ik probeer wat afstand te houden op mijn voorganger(s), vooral wanneer het erg druk is en iedereen zo'n beetje in elkaars kofferbak zit op de linkerbaan. Met als gevolg dat mensen op de rechterbaan kans zien om hun voorganger in te halen omdat er ruimte is.

Aan de ene kant snap ik dat wel, want je hebt één hersencel en denkt werkelijk dat je dan sneller op je kansloze kutwerk bent, maar je snijdt mij dan wel af.

Gelukkig kan ik dat wel inschatten en zodra iemand het voertuig naar links slingert om vervolgens pas halverwege het wisselen van rijstrook richting naar links aan te geven, neem ik wat gas terug om wat ruimte te creëren tussen mij en mijn nieuwe voorganger.
Gaat die persoon achter mij bijna vol op mijn achterbumper zitten.

Wat voor achterlijke kutmongool ben je dan, je ziet toch wat er voor me gebeurt?
En waarom proberen mensen per se hun auto in het kleinst mogelijke stukje ruimte duwen om maar het gevoel te hebben dat ze dan 1km/u sneller rijden?

En dan nog die Volvo's en AUDI's, ik zou bijna niet meer weten hoe het logo van zo'n auto eruit ziet, Ja, ik herken ze aan de grafkop van de bestuurder zo goed kan ik ze zien als ze achter me zitten.
:D
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181898520
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 06:07 schreef Jordy-B het volgende:
Hetzelfde geldt als je ergens tussenin wil invoegen en je geeft richting aan voordat er ruimte is, dat is erg naar voor degene die op dat moment naast je zit, want die verwacht dat jij hem er gewoon tussen drukt.
Soms wel nodig wanttt anders weet men niet dat je er echt ff tussen moet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181898607
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 14:57 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik heb ook vaak dat ik m’n knipperlicht aan heb op de rotonde, maar dat de ‘tegenligger’ toch wacht tot ik de rotonde verlaat.

Zouden ze het niet snappen?
Als je hard rijdt wilt men het risico nog weleens niet nemen. Heb ik idem met aanrijdend verkeer dat te hard rijdt, soms moet je stil gaan staan op de rotonde omdat het niet in te schatten is of iemand blind de rotonde op jekkert.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181900465
Ja hallo zeg, even serieus, wat een actie dit joh...


Die vent hield 10 auto's tegen. :r Ipv dat-ie aan de overkant even omkeert...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2018 15:17:14 ]
pi_181901067
Onhandig ja, maar je moet ook niet overdrijven. Er is niemand in gevaar gebracht ofzo.
En je had er best langs gekund, dat zou ik doen :W
pi_181901091
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 15:51 schreef Piles het volgende:
Onhandig ja, maar je moet ook niet overdrijven. Er is niemand in gevaar gebracht ofzo.
En je had er best langs gekund, dat zou ik doen :W
Ik had over het gras heen gekund misschien om er langs te gaan ja, maar hallo, het is hier toch geen facking Marokko? :')
pi_181901110
quote:
16s.gif Op vrijdag 14 september 2018 15:52 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ik had over het gras heen gekund misschien om er langs te gaan ja, maar hallo, het is hier toch geen facking Marokko? :')
Dan moet je lekker je gemak houden, het is hier geen Marokko :D
pi_181901153
quote:
16s.gif Op vrijdag 14 september 2018 15:53 schreef Piles het volgende:

[..]

Dan moet je lekker je gemak houden, het is hier geen Marokko :D
Oh ik blijf heel rustig verder, hoor. Als je de weg op gaat weet je dat je soms rare dingen tegen komt, anders moet je niet instappen. Maar dit soort figuren kunnen me wel irriteren soms.
pi_181903389
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 06:07 schreef Jordy-B het volgende:

Stel dat je een inhaalactie doet op een provinciale weg. Geef je dan richting naar rechts als je de in te halen auto gepasseerd bent, of geef je ruim van tevoren richting naar rechts, terwijl je er nog naast zit?
In het tweede geval bezorg je de gepasseerde bestuurder een hartverknettering.
Het 1e uiteraard aangezien het sowieso logisch is dat je weer naar rechts gaat.
Ik ging er van uit (aannames zijn niet altijd goed blijkt wel weer) dat jij bedoelde een strook naar links op te schuiven.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 06:07 schreef Jordy-B het volgende:
Hetzelfde geldt als je ergens tussenin wil invoegen en je geeft richting aan voordat er ruimte is, dat is erg naar voor degene die op dat moment naast je zit, want die verwacht dat jij hem er gewoon tussen drukt.
Neuh, hier zou ik wel eerder richting aangeven, men mag best weten wat ik van plan ben hoe logisch het ook is.
Weten ze iig dat ik door heb wat de bedoeling is in die situatie en herinner ik hun er ook nog even aan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 06:07 schreef Jordy-B het volgende:
Alleen als je bijvoorbeeld dubbele rijstroken hebt, en de weg eindigt in twee voorsorteerstroken voor verschillende richtingen, dan geef je wellicht wat eerder richting aan om aan te geven wat je van plan bent, zodat het overige verkeer misschien wat ruimte voor je kan maken. Maar dat is eigenlijk voorsorteren.
Dit is sowieso logisch, dus niet "wellicht" maar gewoon doen.
  vrijdag 14 september 2018 @ 18:04:19 #258
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181903798
Tis hier ook geen 'post-een-filmpje-en-zeik-een-weggebruiker-af' topic..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_181903882
quote:
13s.gif Op vrijdag 14 september 2018 18:04 schreef Sounddragon het volgende:
Tis hier ook geen 'post-een-filmpje-en-zeik-een-weggebruiker-af' topic..
Om er nog heel even op terug te komen... Het is niet zozeer dat ik iemand afzeik want we maken allemaal fouten, ik ook, en ik ben niet moeilijk, maar het irriteert me wel als iemand bewust asociaal gaat zitten doen. ;)

Edit: ik had je DM hier nog niet gezien. Ik zal het afzeikgehalte een beetje in de gaten houden en dingen meer onderbouwen. :)

Het staat nu eenmaal toevallig ttoch al op film en dat maakt dingen eenvoudiger uit te leggen

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2018 18:15:18 ]
pi_181904785
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 17:40 schreef derLudolf het volgende:
Korte versie: mensen die knipperen op de linkerbaan van de Duitse Autobahn

Toelichting:
En dan bedoel ik niet de mensen in snelle Mercedessen of BMW's. Je rijdt zeg maar 170 (niet extreem langzaam lijkt me) en dat doet je al een tijdje en haalt lekker in. Dan komt er iemand al seinend achter je in z'n Seat Alhambra die 180 rijdt. Vaak ook in situaties waarbij ik niet naar rechts kan zonder vol in de ankers te gaan.

Wat verwachten die mensen, iemand anders kan beter 50km/u afremmen ipv dan dat zij even het gas los laten?

Begrijp me niet verkeerd, ik probeer zoveel mogelijk rechts te rijden en de echte snelle jongens hoeven vaak niet eens te seinen. Doen ze eigenlijk ook niet, meestal zijn het van die gezinsbakken (en nee een M5 Touring reken ik daar niet onder) die op hun vmax rijden.

Zelf sein ik niet, als ik 170 rijdt en er rijdt voor me iemand 160 pas ik me aan. Ook een mooie snelheid.
Gister mooi een of ander bontkraagje lopen irriteren. Ik reed 160 achter m'n voorligger, dat was hem in z'n E36 316i niet rap genoeg dus seinen. Ik mooi mistachterlicht aan en uit. Hij snapte de hint niet geloof ik. Zodra het kon ik naar rechts om de snotneus met opsporingsambtenaar verzocht uiterlijk er langs te laten. Direct weer naar links en toen ging ik achter hem seinen.
Dit had ik in Duitsland ook vaak. En vaak idd bontkraagjes. Dan ga ik gewoon rechts als ruimte, laat ze er langs, en als ze op gelijke hoogte zijn gaat de sportknop in, schakel ik terug en mogen ze kijken of ze de 6 in lijn met dubbele vanos kunnen bijhouden. Niet dus, en dan ga ik weer lekker naar links. Het resultaat is meestal dat ze nog geirriteerder raken en dan superboos zijn als je ze tegenkomt bij het volgende benzinestation oid. Doel bereikt. Tja maat, je golfje/seat/audi1.4/6 gaat nu eenmaal niet harder dan 180. Exact voor dit soort situaties heb ik de badges eraf laten halen, dan kan je niet zien wat erin ligt. Tenzij je BMW kenner bent, dan zie je het meteen.
pi_181905414
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 19:07 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Dit had ik in Duitsland ook vaak. En vaak idd bontkraagjes. Dan ga ik gewoon rechts als ruimte, laat ze er langs, en als ze op gelijke hoogte zijn gaat de sportknop in, schakel ik terug en mogen ze kijken of ze de 6 in lijn met dubbele vanos kunnen bijhouden. Niet dus, en dan ga ik weer lekker naar links. Het resultaat is meestal dat ze nog geirriteerder raken en dan superboos zijn als je ze tegenkomt bij het volgende benzinestation oid. Doel bereikt. Tja maat, je golfje/seat/audi1.4/6 gaat nu eenmaal niet harder dan 180. Exact voor dit soort situaties heb ik de badges eraf laten halen, dan kan je niet zien wat erin ligt. Tenzij je BMW kenner bent, dan zie je het meteen.
Maar wie meet hier dan zijn piemel ?
.
pi_181906496
Wat ik dan weer niet snap is dat mensen zo snel moeten rijden. Kom ik netjes met 50 aangereden maar ik moest naar de linkerbaan opschuiven om links voor te kunnen sorteren voor de afslag. Ik heb me er echt tussen moeten proppen om mijn afslag niet te hoeven missen. :( :')
pi_181907996
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 19:46 schreef Fer het volgende:

[..]

Maar wie meet hier dan zijn piemel ?
Ik doe dit alleen bij idioten die keihard achterop rijden en dan gaan drukken en seinen en toeteren en doen. Gebeurt bijna nooit, want de meesten zien er echt wel aan het type wat het is. Anders ga ik gewoon netjes naar rechts hoor. En in Nederland hou ik me gewoon aan de vMax. Vaak zijn dit wel marokkanen, met anderen eigenlijk nooit last. En laat ik aan opgeschoten bontkraagjes, wegens levenslang nare en slechte ervaringen met dat volk, nu een absolute tyfushekel hebben. Dus ja, die nar ik extra. Daar hebben ze gedurende de 40 jaar dat ik leef, geheel zelf naar gemaakt, agressief dom volk. Ze zijn werkelijk nergens goed voor behalve de criminaliteitscijfers stuwen, en op de weg is 99% ook compleet aso. Daarom zit er ook een dashcam in mijn auto tegenwoordig, voor en achter, zodat ik die mafkezen er gewoon bij kan lappen als er wat gebeurt.
pi_181908087
Relax, Geert.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_181909382
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 september 2018 21:48 schreef Messina het volgende:
Relax, Geert.
Hoezo? Hij heeft gewoon gelijk. Ik lees niets anders dan feiten. Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers, dat is gewoon zo. Dit is ook zo op de weg. Je kunt ze niet allemaal over één kam scheren maar meestal vind ik ze maar erg laks wat betreft omgang met wet- en regelgeving en rijden ze erg gehaast en agressief. :r
pi_181910111
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 21:43 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Ik doe dit alleen bij idioten die keihard achterop rijden en dan gaan drukken en seinen en toeteren en doen. Gebeurt bijna nooit, want de meesten zien er echt wel aan het type wat het is. Anders ga ik gewoon netjes naar rechts hoor. En in Nederland hou ik me gewoon aan de vMax. Vaak zijn dit wel marokkanen, met anderen eigenlijk nooit last. En laat ik aan opgeschoten bontkraagjes, wegens levenslang nare en slechte ervaringen met dat volk, nu een absolute tyfushekel hebben. Dus ja, die nar ik extra. Daar hebben ze gedurende de 40 jaar dat ik leef, geheel zelf naar gemaakt, agressief dom volk. Ze zijn werkelijk nergens goed voor behalve de criminaliteitscijfers stuwen, en op de weg is 99% ook compleet aso. Daarom zit er ook een dashcam in mijn auto tegenwoordig, voor en achter, zodat ik die mafkezen er gewoon bij kan lappen als er wat gebeurt.
De enige die je nart ben je zelf. Of denk je nu echt serieus dat hun het boeit dat je je zo gedraagt? Waarschijnlijk liggen ze zich rot te lachen omdat een of andere malloot zich weer moet bewijzen. :)
  vrijdag 14 september 2018 @ 23:26:47 #267
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_181910461
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 17:45 schreef vannelle het volgende:
Neuh, hier zou ik wel eerder richting aangeven, men mag best weten wat ik van plan ben hoe logisch het ook is.
Weten ze iig dat ik door heb wat de bedoeling is in die situatie en herinner ik hun er ook nog even aan.
Met richting aangeven is het de bedoeling dat je laat zien wat je gaat doen, niet wat je van plan bent.
pi_181910629
Elke ochtend weer op een 50kmh-weg golfjes op mn bumper en bij de eerste mogelijkheid rakelings langs me heen inhalen... En bij de 4 volgende stoplichten sta ik toch weer steeds achter ze _O-


Dat mijn scooter niet harder gaat dam 45km/h kan ik vrij weinig aan doen lutser. :r

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2018 23:38:48 ]
  zaterdag 15 september 2018 @ 00:12:24 #269
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181911401
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 23:26 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Met richting aangeven is het de bedoeling dat je laat zien wat je gaat doen, niet wat je van plan bent.
Dit.

Iemand die zijn knipper aan gooit en gáát, krijgt van mij ruim baan. Zo'n truthoofd wat een knipper aangooit en gaat zitten wachten tot ik rem om van de 4 autolengtes remafstand die ik heb er 7 te maken heeft gewoon pech. Als je niet de skills hebt om fatsoenlijk van rijstrook te wisselen heb ik je sowieso liever áchter me :+

Ik heb geleerd om de knipper aan te gooien op het moment dat je de verrichting begint. Je begint je verrichting dan ook pas als je dat kunt doen zonder een ander te hinderen. Hinderen vind ik niet als ik de cc eraf moet tikken, wel als ik moet gaan remmen. Als je je snelheid aanpast aan de rijstrook waar je heen verhuist, kun je een RR Silver Shadow inclusief tandemasser kwijt in mijn 4 auto's tussenruimte zónder dat ik hoef te remmen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf zaterdag 15 september 2018 @ 00:15:38 #270
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_181911477
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 19:07 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Dit had ik in Duitsland ook vaak. En vaak idd bontkraagjes. Dan ga ik gewoon rechts als ruimte, laat ze er langs, en als ze op gelijke hoogte zijn gaat de sportknop in, schakel ik terug en mogen ze kijken of ze de 6 in lijn met dubbele vanos kunnen bijhouden. Niet dus, en dan ga ik weer lekker naar links. Het resultaat is meestal dat ze nog geirriteerder raken en dan superboos zijn als je ze tegenkomt bij het volgende benzinestation oid. Doel bereikt. Tja maat, je golfje/seat/audi1.4/6 gaat nu eenmaal niet harder dan 180. Exact voor dit soort situaties heb ik de badges eraf laten halen, dan kan je niet zien wat erin ligt. Tenzij je BMW kenner bent, dan zie je het meteen.
Sorry, maar is de grap in Duitsland nou juist niet dat mensen hard achterop komen rijden, omdat de snelheidsverschillen nogal groot zijn? Als jij niet harder wilt, waarom dan zo klieren? Als jij ook harder wilt, maar niet kan door ander verkeer, a la, maar gewoon om te treiteren?

Geintje ben ik ook goed in in Nederland. Gaan ze lopen kleven als je verkeer voor je hebt. Dan na dat verkeer ingehaald te hebben naar rechts en terug naar je eigen snelheid. Komt zo'n TDItje toch niet bij.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 15 september 2018 @ 00:27:02 #271
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181911762
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 23:33 schreef d4v1d het volgende:
Elke ochtend weer op een 50kmh-weg golfjes op mn bumper en bij de eerste mogelijkheid rakelings langs me heen inhalen... En bij de 4 volgende stoplichten sta ik toch weer steeds achter ze _O-


Dat mijn scooter niet harder gaat dam 45km/h kan ik vrij weinig aan doen lutser. :r
ik vind het nog steeds helemaal kut die portapotti's op de weg tussen de auto's. Ik weet dat jullie het zelf ook niet verzonnen hebben, maar het slaat gewoon nergens op om die dingen met kids erop in een kort broekie lekker de snelheidsbeperkende maatregel uit te laten hangen |:( Wmb één van de meest ridicule aanpassingen in de wegenverkeerswet ooit.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_181914477
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 23:26 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Met richting aangeven is het de bedoeling dat je laat zien wat je gaat doen, niet wat je van plan bent.
Je zegt het goed: Gaat doen, dus niet wat je al aan het doen bent.
Oftewel: Eerst richting aangeven en dan pas gaan.
pi_181914504
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 00:12 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dit.

Iemand die zijn knipper aan gooit en gáát, krijgt van mij ruim baan. Zo'n truthoofd wat een knipper aangooit en gaat zitten wachten tot ik rem om van de 4 autolengtes remafstand die ik heb er 7 te maken heeft gewoon pech. Als je niet de skills hebt om fatsoenlijk van rijstrook te wisselen heb ik je sowieso liever áchter me :+

Ik heb geleerd om de knipper aan te gooien op het moment dat je de verrichting begint. Je begint je verrichting dan ook pas als je dat kunt doen zonder een ander te hinderen. Hinderen vind ik niet als ik de cc eraf moet tikken, wel als ik moet gaan remmen. Als je je snelheid aanpast aan de rijstrook waar je heen verhuist, kun je een RR Silver Shadow inclusief tandemasser kwijt in mijn 4 auto's tussenruimte zónder dat ik hoef te remmen.
Niemand heeft het over hoeveel tijd er tussen het knipperen en gaan moet zitten en ook snelheidsverschillen heeft niemand het over.
Want zijn reactie ging over de situatie dat je iemand inhaalt op een 2-baansweg en dus wel terug naar rechts MOET.
Invoegen of een strook opschuiven naar links heeft daar dus niks mee te maken.

Wellicht interessant leesvoer waarin geleerd word éérst richting aan te geven en daarna pas te handelen:
https://auto-en-vervoer.i(...)chtingaanwijzer.html

En dan artikel 55 RVV:
quote:
Artikel 55
Bestuurders van een motorvoertuig respectievelijk bromfietsers moeten een teken met hun richtingaanwijzer geven respectievelijk een teken met hun richtingaanwijzer of met hun arm geven, indien zij willen wegrijden, andere bestuurders van een motorvoertuig willen inhalen, de doorgaande rijbaan willen oprijden en verlaten en indien zij van rijstrook willen wisselen alsmede bij alle andere belangrijke zijdelingse verplaatsingen.
Let op het woordje "willen" wat aangeeft dat die actie nog niet aan de gang is maar in de planning zit.
Oftewel: Eerst richting aangeven, dan pas gaan.
pi_181916542
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 00:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik vind het nog steeds helemaal kut die portapotti's op de weg tussen de auto's. Ik weet dat jullie het zelf ook niet verzonnen hebben, maar het slaat gewoon nergens op om die dingen met kids erop in een kort broekie lekker de snelheidsbeperkende maatregel uit te laten hangen |:( Wmb één van de meest ridicule aanpassingen in de wegenverkeerswet ooit.
Eens. Ik rij liever ook wat harder met dat ding maarja, dan kom je een keer een rollerbank tegen en ben je het haasje _O-

Het is gewoon idioot dat er weer een extra snelheidsverschil wordt gemaakt. En ik heb dat ding niet gekocht om 25 op het fietspad te rijden :P

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2018 10:19:50 ]
pi_181916758
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 07:28 schreef vannelle het volgende:

[..]

Niemand heeft het over hoeveel tijd er tussen het knipperen en gaan moet zitten en ook snelheidsverschillen heeft niemand het over.
Want zijn reactie ging over de situatie dat je iemand inhaalt op een 2-baansweg en dus wel terug naar rechts MOET.
Invoegen of een strook opschuiven naar links heeft daar dus niks mee te maken.

Wellicht interessant leesvoer waarin geleerd word éérst richting aan te geven en daarna pas te handelen:
https://auto-en-vervoer.i(...)chtingaanwijzer.html

En dan artikel 55 RVV:

[..]

Let op het woordje "willen" wat aangeeft dat die actie nog niet aan de gang is maar in de planning zit.
Oftewel: Eerst richting aangeven, dan pas gaan.
Wettekst =/= praktijk
Flesje bier
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')