abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf zondag 5 augustus 2018 @ 17:03:24 #1
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_180962118
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!





Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf zondag 5 augustus 2018 @ 17:04:48 #2
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_180962147
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 09:02 schreef vannelle het volgende:

[..]

Klopt idd, iedereen looft die Duitsers wel maar dat zal wel over de snelweg gaan dat soort commentaar.
Op de binnenwegen zijn het net Nederlanders, gewoon rotzakken dus.
Fijn dat je op veel snelwegen mag trappen en dat wordt verheerlijkt maar mensen lijken te vergeten dat er ook andere wegen bestaan en dat Duitsers ook rotzakkeen kunnen zijn in het verkeer.
Dat idealiseren gaat me veel te ver iig.
Duitsers in Duitsland zijn voor 95% prima. Echt prima. Duitsers in Nederland hebben zich perfect aangepast. |:( |:( Gelukkig snappen ze een grootlicht seintje nog altijd... I.t.t. Nederlanders die daardoor meteen op hun pikkie getrapt zijn (scheelt wellicht, bij de gemiddelde Duitser moet je eerst door 30cm buik voordat je op zijn pikkie zou kunnen trappen :P ).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 5 augustus 2018 @ 17:31:20 #3
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180962738
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:04 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Duitsers in Duitsland zijn voor 95% prima. Echt prima. Duitsers in Nederland hebben zich perfect aangepast. |:( |:( Gelukkig snappen ze een grootlicht seintje nog altijd... I.t.t. Nederlanders die daardoor meteen op hun pikkie getrapt zijn (scheelt wellicht, bij de gemiddelde Duitser moet je eerst door 30cm buik voordat je op zijn pikkie zou kunnen trappen :P ).
Dat is de laatste jaren ook achteruit gegaan... vooral bij opritten vliegen ze ook naar links om invoegen verkeer voor te laten en dat is niet handig als je hard aan komt rijden.
De meesten begrijpen het groot licht signaaltje nog wel ja maar dat wordt ook minder.

In Nederland zijn ze zo bang voor boetes dat ze liever te langzaam rijden. 80 op 100 wegen enzo :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_180964867
Net een sportieve asorijder in zijn groene Polo dwars en vol door rood heen. En niet eens voorzichtig ofzo. :')

Staat op camera trouwens.
  zondag 5 augustus 2018 @ 20:06:12 #5
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_180965568
quote:
13s.gif Op zondag 5 augustus 2018 19:25 schreef DevFreak het volgende:
Net een sportieve asorijder in zijn groene Polo dwars en vol door rood heen. En niet eens voorzichtig ofzo. :')

Staat op camera trouwens.
Dat zijn de interessantere beelden _O_
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_180965649
quote:
13s.gif Op zondag 5 augustus 2018 19:25 schreef DevFreak het volgende:


Staat op camera trouwens.
Ja en dan?
pi_180965667
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 20:06 schreef Rodgrod het volgende:

[..]

Dat zijn de interessantere beelden _O_
_O-

quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 20:10 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ja en dan?
Schandpaal. ~O> oO/
  maandag 6 augustus 2018 @ 11:08:13 #8
371035 FReemdeling
Feyenoord Rotterdam
pi_180977800
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 07:40 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Oneens.
Zoals iedereen weet zit de grootste vertraging in het allerlaatste stuk, vlak voor het kruis, waar automobilisten nog even snel naartoe racen en daar tussen willen frotten.

Normaal gezien begin je te ritsen bij de vooraankondiging, de witte schuine pijl, niet vlak voor het rode kruis. Het stuk tussen deze symbolen is de marge.
En daar gaat het fout. Het stuk tussen de symbolen is om je snelheid aan te passen en je de tijd te geven om te anticiperen. Niet om gelijk als een malloot in elk gaatje te duiken met een doldwaze remactie waardoor de hele baan achter je zowat tot stilstand komt. Gebruik het asfalt.
Ik rij altijd door tot het einde en heb werkelijk nog nóóit meegemaakt dat ik er niet tussen kon. Kwestie van je snelheid aanpassen en bijtijds te anticiperen. Als het niet druk is, kan je natuurlijk eerder gaan, maar als het druk is, is het gewoon de bedoeling dat je doorrijd.
Het enige wat ik heb meegemaakt zijn achterlijke truckers die denken je te slim af te zijn door je te blokkeren. De enige die ze ermee hebben, zijn zichzelf, want als je het terug doet en ze blokkeert én uitstapt om verhaal te halen, zijn ze te schijterig. Koning van de weg mijn reet. Ik ben ook professioneel chauffeur, ze hoeven mij de les niet te lezen...

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 09:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Mijn ergernis zijn mensen die net genoeg afstand houden. Die zorgen voor stressrijden met plotselinge remfestijnen door zichzelf te weinig anticipatietijd te geven, en geven mensen van de rechterbaan geen kans om in te halen waardoor die, gefrustreerd omdat niemand ze ertussen laat, hem er uiteindelijk inderdaad maar gewoon tussen gooien.
Dat komt er ook nog bij idd. Ik hou altijd ruim voldoende afstand tot mijn voorganger. Het is vaak zelfs zoveel ruimte dat er inprincipe meer dan een vrachtwagenlengte tussen past. Nadeel is dat mensen er telkens tussenduiken. Daardoor krijg je dat je dus als treintje gaat rijden, ook bij snelheden van 100km/h+.
pi_180977935
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:08 schreef FReemdeling het volgende:

Als het niet druk is, kan je natuurlijk eerder gaan, maar als het druk is, is het gewoon de bedoeling dat je doorrijd.
Wat.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_180977937
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:31 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat is de laatste jaren ook achteruit gegaan... vooral bij opritten vliegen ze ook naar links om invoegen verkeer voor te laten en dat is niet handig als je hard aan komt rijden.
Duitsers hebben ook de neiging om met 70 in te voegen dus uit zelfbescherming snap ik dat naar links gaan wel :X

Ik wokn vlakbij de grens en kom nogal eens achter Duitsers te zitten als ik de snelweg op draai. Hoe vaak ik dan niet te schelden van GEEF NOU GVD GAS!!!!!
Gewoon 60 op de invoegstrook en dan boos kijken als je op de claxon hangt
A mind with a heart of it's own
pi_180978291
Tweebaansweg waar je maar 50 mag rijden. Ik rijd naar de maximumsnelheid en auto's van links proberen mij in te halen, maar ik moet óók naar de linkerbaan want anders mis ik mijn afslag. Toch even extra gas moeten geven om die lui voor te zijn.
pi_180978880
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:08 schreef FReemdeling het volgende:

[..]

En daar gaat het fout. Het stuk tussen de symbolen is om je snelheid aan te passen en je de tijd te geven om te anticiperen. Niet om gelijk als een malloot in elk gaatje te duiken met een doldwaze remactie waardoor de hele baan achter je zowat tot stilstand komt. Gebruik het asfalt.
Ik rij altijd door tot het einde en heb werkelijk nog nóóit meegemaakt dat ik er niet tussen kon. Kwestie van je snelheid aanpassen en bijtijds te anticiperen. Als het niet druk is, kan je natuurlijk eerder gaan, maar als het druk is, is het gewoon de bedoeling dat je doorrijd.
Het enige wat ik heb meegemaakt zijn achterlijke truckers die denken je te slim af te zijn door je te blokkeren. De enige die ze ermee hebben, zijn zichzelf, want als je het terug doet en ze blokkeert én uitstapt om verhaal te halen, zijn ze te schijterig. Koning van de weg mijn reet. Ik ben ook professioneel chauffeur, ze hoeven mij de les niet te lezen...

Dus ook al is het druk is eerder invoegen onnodig want aan het eind van de invoegstrook is ineens wél ruimte?
En daarna zet je het verkeer stil om verhaal te halen bij een vrachtwagenchauffeur, dat maakt jou een held die écht helpt aan de doorstroming van het verkeer.
Ik zal niet typen wat ik vind dat je bent maar ze groeien aan een eikenboom.
pi_180979463
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:00 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dus ook al is het druk is eerder invoegen onnodig want aan het eind van de invoegstrook is ineens wél ruimte?
En daarna zet je het verkeer stil om verhaal te halen bij een vrachtwagenchauffeur, dat maakt jou een held die écht helpt aan de doorstroming van het verkeer.
Ik zal niet typen wat ik vind dat je bent maar ze groeien aan een eikenboom.
Eens, stilstaan op de snelweg, het staat dan wel heel erg stil maar cmon, dom gedoe, kleine pikkies.

Die vrachtwagen chauffeur zou je overigens niet hinderen als je gewoon stopt met inhalen als je op een strook zit die moet ritsen. Dat inhalen is een grote ergernis dus kap daar ook maar gewoon mee, prima dat je het asfalt gebruikt verder maar kap eens met dat inhalen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 6 augustus 2018 @ 14:17:12 #14
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180981803
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:00 schreef vannelle het volgende:

Dus ook al is het druk is eerder invoegen onnodig want aan het eind van de invoegstrook is ineens wél ruimte?
En daarna zet je het verkeer stil om verhaal te halen bij een vrachtwagenchauffeur, dat maakt jou een held die écht helpt aan de doorstroming van het verkeer.
Ik zal niet typen wat ik vind dat je bent maar ze groeien aan een eikenboom.
Maar hij heeft gewoon gelijk. Je moet doorrijden over het beschikbare asfalt en met aangepaste snelheid ritsen. En ritsen betekent dat de rij waar jij wilt invoegen, ruimte moet laten. Vrachtwagenchauffeurs die rijstroken gaan blokkeren, omdat ze niet begrijpen hoe het hoort te gaan, zijn achterlijke idioten.

Aan wat voor boom jij daardoor groeit, mag je zelf invullen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_180981867
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar hij heeft gewoon gelijk. Je moet doorrijden over het beschikbare asfalt en met aangepaste snelheid ritsen. En ritsen betekent dat de rij waar jij wilt invoegen, ruimte moet laten. Vrachtwagenchauffeurs die rijstroken gaan blokkeren, omdat ze niet begrijpen hoe het hoort te gaan, zijn achterlijke idioten.

Aan wat voor boom jij daardoor groeit, mag je zelf invullen.
Oh is dat zo?
Staat er niet: "ritsen vanaf hier" ipv rij door tot het eind van de strook en zet het verkeer stil door een vrachtwagen te blokkeren?
Weet je zelf ook wel.
  maandag 6 augustus 2018 @ 14:21:13 #16
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_180981900
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:19 schreef vannelle het volgende:
Staat er niet: "ritsen vanaf hier" ipv rij door tot het eind van de strook en zet het verkeer stil door een vrachtwagen te blokkeren?
Is er voldoende ruimte vanaf het bord 'Ritsen vanaf hier' - Of zelfs ervoor? Ga dan niet moeilijk doen en rits in. Maar wordt het wat lastiger, dan is het geen enkel probleem om door te rijden tot dat je meer ruimte vindt.

Zolang de achterligger niet op de rem hoeft te gaan als je inritst vind ik het best. ^O^
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_180981914
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar hij heeft gewoon gelijk. Je moet doorrijden over het beschikbare asfalt en met aangepaste snelheid ritsen. En ritsen betekent dat de rij waar jij wilt invoegen, ruimte moet laten. Vrachtwagenchauffeurs die rijstroken gaan blokkeren, omdat ze niet begrijpen hoe het hoort te gaan, zijn achterlijke idioten.

Aan wat voor boom jij daardoor groeit, mag je zelf invullen.
Blokkeren? Als het gaat zoals het hoort te gaan zou er niemand geblokkeerd worden want dan haalt niemand daar in. Snelheidsverschillen maken het ritsproces minder vloeiend dus werkt file vormend. Totaal geen moeite mee met die vrachtwagen chauffeurs die die kakkerlakken ook zat zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 6 augustus 2018 @ 14:22:57 #18
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180981936
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:19 schreef vannelle het volgende:

Staat er niet: "ritsen vanaf hier"
'Ritsen vanaf hier' betekent vanaf dat bord totdat de rijstrook ophoudt. Dat moet zelfs voor een vrachtwagenchauffeur wel te begrijpen zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 6 augustus 2018 @ 14:24:28 #19
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180981971
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:22 schreef ludovico het volgende:

Totaal geen moeite mee met die vrachtwagen chauffeurs die die kakkerlakken ook zat zijn.
Elke weggebruiker die opzettelijk een andere weggebruiker blocked moeten ze zijn rijbewijs afnemen
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_180981991
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:21 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Is er voldoende ruimte vanaf het bord 'Ritsen vanaf hier' - Of zelfs ervoor? Ga dan niet moeilijk doen en rits in. Maar wordt het wat lastiger, dan is het geen enkel probleem om door te rijden tot dat je meer ruimte vindt.

Zolang de achterligger niet op de rem hoeft te gaan als je inritst vind ik het best. ^O^
Eens maar met alle respect, die automobilisten die zich gehinderd voelen door die trucker zijn niet dat type mensen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_180982024
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Elke weggebruiker die opzettelijk een andere weggebruiker blocked moeten ze zijn rijbewijs afnemen
Die asociale ritser die zijn auto er op het laatste moment tussen flikkert mag zijn rijbewijs ontnomen worden ;)

Zo moeilijk is het niet om een beetje rekening met elkaar te houden je staat allemaal in de file en jouw tijd is niet meer waard dan die van een ander. Gelijke snelheid houden dus.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_180982110
Een van de grootste ergernissen trouwens dit gedrag in het verkeer, maar die boosdoeners die geilen erop dat ze volgens de wet niets verkeerds doen.
Nee die typische uitvoering erbij is niet goed voor de doorstroming want asfalt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_180983590
Niet zozeer een irritatie, brandweer staat naast me bij het licht. Ik rij cabrio en dus open met dit weer. Krijgen ze een melding. Vol die sirenes aan naast me. AUW, mijn oren. Ik schrok me het leplazarus.
pi_180983653
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die asociale ritser die zijn auto er op het laatste moment tussen flikkert mag zijn rijbewijs ontnomen worden ;)

Zo moeilijk is het niet om een beetje rekening met elkaar te houden je staat allemaal in de file en jouw tijd is niet meer waard dan die van een ander. Gelijke snelheid houden dus.
Ligt eraan waar en wanneer je dit doet. Afrit Zeist, staat vaak vol en heeft zo'n rits ding. Rij dan gewoon tot het eind, dan passen er meer auto's op. Dat staat er ook, afrit volledig benutten. Doe je dit bij een werk aan de weg situatie, ja dan ben je een aso.
  FOK!fotograaf maandag 6 augustus 2018 @ 16:48:37 #25
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_180985032
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 15:57 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Ligt eraan waar en wanneer je dit doet. Afrit Zeist, staat vaak vol en heeft zo'n rits ding. Rij dan gewoon tot het eind, dan passen er meer auto's op. Dat staat er ook, afrit volledig benutten. Doe je dit bij een werk aan de weg situatie, ja dan ben je een aso.
Ik rijd altijd door naar het einde... Echter, zo het laatste aankondiginsbord en het bord "Ritsen vanaf hier" haal ik in de basis niemand meer in. Daarmee benut ik het asfalt maximaal en houd ik ook het gat dicht voor mensen die wel plankgas tot het einde door willen. En 95% van de weggebruikers snapt dit spelletje donders goed en geeft keurig de ruimte.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_180986081
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die asociale ritser die zijn auto er op het laatste moment tussen flikkert mag zijn rijbewijs ontnomen worden ;)

Mensen die voorrang afdwingen met hun knipperlicht en gewoon doorduwen, terwijl er achter me meer dan genoeg plek is om in te voegen.
pi_180986120
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 15:57 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Ligt eraan waar en wanneer je dit doet. Afrit Zeist, staat vaak vol en heeft zo'n rits ding.
Waar dan? Ik om daar elke dag. Wat daar gebeurt is dat mensen naar de linkerbaan gaan, de hoek om en dan weer naar de rechterbaan moeten duwen omdat de linkerbaan linksaf gaat.
pi_180986821
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 17:43 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Waar dan? Ik om daar elke dag. Wat daar gebeurt is dat mensen naar de linkerbaan gaan, de hoek om en dan weer naar de rechterbaan moeten duwen omdat de linkerbaan linksaf gaat.
gewoon Rechtdoor richting de bilt/zeist. Het is ook niet iedere dag zo, maar dinsdag en donderdag spits,altijd raak. Komt omdat de a28 richting amersfoort dan vast staat.
pi_180988392
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:27 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

gewoon Rechtdoor richting de bilt/zeist. Het is ook niet iedere dag zo, maar dinsdag en donderdag spits,altijd raak. Komt omdat de a28 richting amersfoort dan vast staat.
Vanuit de richting Utrecht zeker?
Ben niet helemaal meer wakker geloof ik, maar ik gebruik altijd de afrit Bunnik als ik uit die richting kom, en de op/afrit Zeist als ik naar Arnhem ga. Ik heb sinds ik in Zeist woon die afrit Zeist nog nooit gebruikt. Vandaar de verwarring. :)
pi_180988486
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 19:50 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Vanuit de richting Utrecht zeker?
Ben niet helemaal meer wakker geloof ik, maar ik gebruik altijd de afrit Bunnik als ik uit die richting kom, en de op/afrit Zeist als ik naar Arnhem ga. Ik heb sinds ik in Zeist woon die afrit Zeist nog nooit gebruikt. Vandaar de verwarring. :)
Ja, terwijl je prima om die file heen kan als je weet hoe. Domme schapen die nooit verder kijken dan de snelweg/navigatiefuncties. De meeste navi's hebben tegenwoordig zelfs functies HOE je eromheen kan en niemand gebruikt ze. Ik weet iig dat het standaard is bij BMW/Merc/Volvo/Audi
  maandag 6 augustus 2018 @ 22:51:42 #31
371035 FReemdeling
Feyenoord Rotterdam
pi_180992750
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Blokkeren? Als het gaat zoals het hoort te gaan zou er niemand geblokkeerd worden want dan haalt niemand daar in. Snelheidsverschillen maken het ritsproces minder vloeiend dus werkt file vormend. Totaal geen moeite mee met die vrachtwagen chauffeurs die die kakkerlakken ook zat zijn.
Als vrachtwagenchauffeurs de boel al gaan blokkeren bij de vooraankondiging zijn ze toch echt verkeerd bezig. Blokkeren überhaupt. Ze zijn geen politie of handhaver en hoeven mij de les niet te lezen. Bovendien, als er nog 100en meters vrij asfalt is vóór de rijstrook daadwerkelijk ophoudt, dan maak ik daar gebruik van. Dat er zoveel van die idioten die met doldwaze remacties elk gaatje induiken, kan ik niets aan doen.

Als het gaat zoals het hoort te gaan, dan staat ook de in te voegen baan vol tot het einde en word daar keurig 1 voor 1 geritst. Dat is zoals het is voorgeschreven en zo loopt het ook het beste door. Mensen zijn gewoon bang dat ze er niet meer tussen kunnen. Ik rij gewoon door met aangepaste snelheid - en dat ik daar dan een zooi auto's mee inhaal, so be it. Dat is dan misschien wel de beloning die je krijgt omdat je je houdt aan de ongeschreven gedragscode. B-)

quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Eens, stilstaan op de snelweg, het staat dan wel heel erg stil maar cmon, dom gedoe, kleine pikkies.

Die vrachtwagen chauffeur zou je overigens niet hinderen als je gewoon stopt met inhalen als je op een strook zit die moet ritsen. Dat inhalen is een grote ergernis dus kap daar ook maar gewoon mee, prima dat je het asfalt gebruikt verder maar kap eens met dat inhalen.
Ook zo'n domme opmerking. De vrachtwagenchauffeur hoort niet op de linkerbaan te rijden en hoort ook niet voor eigen rechter te spelen. Dit soort engbekken hebben aan mij gewoon de verkeerde. Liefst sla ik ze gewoon helemaal de tyfus in. En nee, ik doe het niet, maar zou het wel willen. Blokkeren omdat je je aan de verkeersregels houdt... rot toch op. Ga een ander beroep zoeken als de verkeersregels je niet bevallen. Betweters...bah :r

[ Bericht 14% gewijzigd door FReemdeling op 06-08-2018 22:58:08 ]
pi_180994773
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:51 schreef FReemdeling het volgende:
Ook zo'n domme opmerking. De vrachtwagenchauffeur hoort niet op de linkerbaan te rijden en hoort ook niet voor eigen rechter te spelen. Dit soort engbekken hebben aan mij gewoon de verkeerde. Liefst sla ik ze gewoon helemaal de tyfus in. En nee, ik doe het niet, maar zou het wel willen. Blokkeren omdat je je aan de verkeersregels houdt... rot toch op. Ga een ander beroep zoeken als de verkeersregels je niet bevallen. Betweters...bah

Maar lezen kan je niet want je begint weer over die vrachtwagenchauffeur. Ik zeg dat als jij rijdt zoals je zou moeten rijden dat je daar niet moet inhalen en dat je dus nooit van deze situatie last zou moeten hebben, trucker is verkeerstechnisch uiteraard in overtreding maar ik heb er eigenlijk niet zoveel moeite mee, de grootste aso's zijn die gappies waar die trucker het recht voor in eigen hand neemt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_180994786
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:51 schreef FReemdeling het volgende:
Als het gaat zoals het hoort te gaan, dan staat ook de in te voegen baan vol tot het einde en word daar keurig 1 voor 1 geritst. Dat is zoals het is voorgeschreven en zo loopt het ook het beste door. Mensen zijn gewoon bang dat ze er niet meer tussen kunnen. Ik rij gewoon door met aangepaste snelheid - en dat ik daar dan een zooi auto's mee inhaal, so be it. Dat is dan misschien wel de beloning die je krijgt omdat je je houdt aan de ongeschreven gedragscode.
Als je dat allemaal netjes doet kom je nooit die trucker tegen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_180995108
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:51 schreef FReemdeling het volgende:

Als het gaat zoals het hoort te gaan, dan staat ook de in te voegen baan vol tot het einde en word daar keurig 1 voor 1 geritst. Dat is zoals het is voorgeschreven en zo loopt het ook het beste door. Mensen zijn gewoon bang dat ze er niet meer tussen kunnen. Ik rij gewoon door met aangepaste snelheid - en dat ik daar dan een zooi auto's mee inhaal, so be it. Dat is dan misschien wel de beloning die je krijgt omdat je je houdt aan de ongeschreven gedragscode. B-)

[..]
Gepaste snelheid betekent dat je dezelfde snelheid aanhoudt. Je haalt dan niet in, dus waar jij denkt een beloning in te zien wordt dit gedrag door de normale weggebruikers gezien als asogedrag. Als je dat nóg niet begrijpt stel ik voor dat je je maar laat rijden, want verkeer is dan misschien wel een erg moeilijk ding.
quote:
Ook zo'n domme opmerking. De vrachtwagenchauffeur hoort niet op de linkerbaan te rijden en hoort ook niet voor eigen rechter te spelen. Dit soort engbekken hebben aan mij gewoon de verkeerde. Liefst sla ik ze gewoon helemaal de tyfus in. En nee, ik doe het niet, maar zou het wel willen. Blokkeren omdat je je aan de verkeersregels houdt... rot toch op. Ga een ander beroep zoeken als de verkeersregels je niet bevallen. Betweters...bah :r
Die betweterige vrachtwagenchauffeurs (allemaal) die massaal rijstroken aan het blokkeren zijn zijn best een obsessie voor jou, is het niet? Het is niet relevant, maar zodra je wordt aangesproken op je aso-rits-gedrag wordt de boel omgedraaid et voila, daar zijn die vrachtwagenchauffeurs weer die de boel blokkeren...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 06:37:27 #35
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_180996219
Ritsen vanaf hier betekent dat je vanaf dat punt moet gaan... ritsen.

Dat betekent dus zorgen dat je dezelfde snelheid rijdt als de strook ernaast zodat je dan netjes in kan voegen. Als je dezelfde snelheid aanhoudt zullen mensen je er ook veel makkelijker tussen laten.

Van die mensen die keihard aan komen racen en dan vlak voor het verdrijvingsvlak vol in de ankers gaan en dan raar opkijken dat je er niet tussen gelaten wordt :')_!

"Ja het asfalt ligt er toch!!" :')
Man of Steal.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:02:38 #36
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180996799
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:27 schreef ludovico het volgende:

Die asociale ritser die zijn auto er op het laatste moment tussen flikkert mag zijn rijbewijs ontnomen worden ;)

Zo moeilijk is het niet om een beetje rekening met elkaar te houden je staat allemaal in de file en jouw tijd is niet meer waard dan die van een ander. Gelijke snelheid houden dus.
Er is niets asociaal aan alle rijstroken gebruiken. Sterker nog, het bevordert de doorstroming. Het zijn de simpele zielen onder ons die dat niet snappen. Maar wel blijven gillen dat het asociaal is. Volgens mijn visie ben je dan gewoon een sukkel.

O ja, en dan ook nog overtredingen van de verkeersregels goed praten, omdat je het allemaal niet snapt. Dat is helemaal dom.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:39:53 #37
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_180997132
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 08:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Er is niets asociaal aan alle rijstroken gebruiken. Sterker nog, het bevordert de doorstroming. Het zijn de simpele zielen onder ons die dat niet snappen. Maar wel blijven gillen dat het asociaal is. Volgens mijn visie ben je dan gewoon een sukkel.

O ja, en dan ook nog overtredingen van de verkeersregels goed praten, omdat je het allemaal niet snapt. Dat is helemaal dom.
Als je dezelfde snelheid rijdt als de mensen ernaast. Dan benut je het asfalt. Maar sommige mensen gebruiken "asfalt benutten" als excuus om nog even flink te gassen en om zo lekker snel en asociaal 3 of 4 auto's verder in de file te staan.
Man of Steal.
pi_180997972
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 08:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Er is niets asociaal aan alle rijstroken gebruiken. Sterker nog, het bevordert de doorstroming. Het zijn de simpele zielen onder ons die dat niet snappen. Maar wel blijven gillen dat het asociaal is. Volgens mijn visie ben je dan gewoon een sukkel.

O ja, en dan ook nog overtredingen van de verkeersregels goed praten, omdat je het allemaal niet snapt. Dat is helemaal dom.
Goed praten... Ik heb er geen moeite mee, dat is alles wat ik zeg, niet zo overdrijven met je kleine pikkie.

Ook nergens gezegd dat het niet goed is om het asfalt volledig te gebruiken. Echter wel gezegd dat als je dat normaal doet dat je die trucker niet tegen zult komen dus dat je dan ff achter je eigen oren moet krabben maar aan je reactie te merken zul jij dat stukje zelfreflectie missen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:42:23 #40
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180998083
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 09:35 schreef ludovico het volgende:

Goed praten... Ik heb er geen moeite mee, dat is alles wat ik zeg, niet zo overdrijven met je kleine pikkie.

Ook nergens gezegd dat het niet goed is om het asfalt volledig te gebruiken. Echter wel gezegd dat als je dat normaal doet dat je die trucker niet tegen zult komen dus dat je dan ff achter je eigen oren moet krabben maar aan je reactie te merken zul jij dat stukje zelfreflectie missen.
Het veroorzaken van gevaarlijke situaties proberen goed te praten en onwetendheid proberen te verkopen als zelfreflectie. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_180998140
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 09:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het veroorzaken van gevaarlijke situaties proberen goed te praten en onwetendheid proberen te verkopen als zelfreflectie. :)
Begin je weer met je goedpraten. Lezen is niet je sterkste punt hè, gaat ook totaal voorbij het moraal van mijn verhaal. Die probeer je eigenlijk zo hard als je kunt niet onder ogen te zien. Zielig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:55:35 #42
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180998361
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 09:44 schreef ludovico het volgende:

Begin je weer met je goedpraten. Lezen is niet je sterkste punt hè
Jij begrijpt zelf gewoon niet wat je opschrijft. Met mijn lezen is niets mis.

quote:
, gaat ook totaal voorbij het moraal van mijn verhaal. Die probeer je eigenlijk zo hard als je kunt niet onder ogen te zien. Zielig.
Oh, jouw moraal is duidelijk: ongeacht of iemand zich aan de regels houdt of niet, als het jou niet bevalt, dan mag die persoon klemgereden worden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_180998383
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 08:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Er is niets asociaal aan alle rijstroken gebruiken. Sterker nog, het bevordert de doorstroming. Het zijn de simpele zielen onder ons die dat niet snappen. Maar wel blijven gillen dat het asociaal is. Volgens mijn visie ben je dan gewoon een sukkel.
Niemand beweert dit. Waar is dit een reactie op?
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:58:37 #44
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180998421
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 09:56 schreef Chai het volgende:

[..]

Niemand beweert dit. Waar is dit een reactie op?
Vannelle
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_180998444
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 09:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Jij begrijpt zelf gewoon niet wat je opschrijft. Met mijn lezen is niets mis.

[..]

Oh, jouw moraal is duidelijk: ongeacht of iemand zich aan de regels houdt of niet, als het jou niet bevalt, dan mag die persoon klemgereden worden.
Ah dat is het, je houdt gewoon heel erg van regels.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:01:43 #46
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180998496
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 09:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ah dat is het, je houdt gewoon heel erg van regels.
Je hebt eindelijk door dat je geen valide argumenten hebt. Duurde even, maar we zijn er.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_180999001
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 09:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Vannelle
Vannelle reageerde op FReemdeling die met blokkerende truckers te maken heeft en de manier waarop FReemdeling 'maximaal gebruik maakt van het asfalt', want dat is niet bevorderlijk voor de doorstroming. Naar mijn idee heeft vannelle het dan ook alleen over automobilisten die doorgassen tot het verdijvingsvlak en bewust nog een paar (potentiële) ruimtes overslaan bij 'Ritsen vanaf hier'.

Op het moment dat er staat 'Ritsen vanaf hier' heb je als het goed is rechts al voldoende ruimte naast je (of waar dat makkelijk gemaakt kan worden) en waar je naast blijft rijden. Als je dat doet kun je bijna niet eens geblokkeerd worden, 'omdat je gebruik maakt van het asfalt'.

Volgens mij is het meestal circa 200 m tot het verdrijvingsvlak. Als je nog 200 m naast je gaatje blijft rijden ipv direct vanaf het bord scherp in te sturen naar rechts is er geen enkel probleem hoor. :') Zoals Pizza_Boom al zegt, daarmee houd je de deur ook nog eens dicht voor de doorgassers.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2018 10:22:43 ]
pi_180999063
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je hebt eindelijk door dat je geen valide argumenten hebt. Duurde even, maar we zijn er.
Regels is wat anders dan moraal
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:25:04 #49
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180999081
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:24 schreef ludovico het volgende:

Regels is wat anders dan moraal
Want jouw moraal is beter dan de regels? Pfft, de domme arrogantie......ongelofelijk....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:29:29 #50
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180999184
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:21 schreef Chai het volgende:

Vannelle reageerde op FReemdeling die met blokkerende truckers te maken heeft en de manier waarop FReemdeling 'maximaal gebruik maakt van het asfalt'
FReemdeling heeft het volledig bij het rechte eind en Vannelle niet. Maar Vannelle is een trucker en die komt even zijn collega's verdedigen die zo achterlijk zijn om personenauto's klem te rijden. Volgens mijn persoonlijke mening mogen dat soort truckers standrechtelijk geexecuteerd worden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_180999251
Zowel je snelheid niet aanpassen als blokkades opwerpen is natuurlijk aso, maar blijf vooral lekker doorgaan met langs elkaar heen lullen. :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

FReemdeling heeft het volledig bij het rechte eind en Vannelle niet. Maar Vannelle is een trucker en die komt even zijn collega's verdedigen die zo achterlijk zijn om personenauto's klem te rijden. Volgens mijn persoonlijke mening mogen dat soort truckers standrechtelijk geexecuteerd worden.
FReemdeling past zijn snelheid niet aan. En wat dan het meest aso is van beide aso acties is imo een non-discussie, tenzij je uit bent op een ja maar hunnie hetze.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:32:56 #52
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180999275
Kunnen we weer effe gewoon posten ipv wijzen, naampjes geven en met modder smijten?

Het valt een beetje op inmiddels dat tijdens dit soort zeikmomenten altijd dezelfde users een beetje de katalysator uithangen.. TIP: hou je notecount effe in de peiling want het begint een beetje oud te worden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:42:49 #53
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180999518
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:31 schreef Chai het volgende:
Zowel je snelheid niet aanpassen als blokkades opwerpen is natuurlijk aso, maar blijf vooral lekker doorgaan met langs elkaar heen lullen. :')

[..]

FReemdeling past zijn snelheid niet aan. En wat dan het meest aso is van beide aso acties is imo een non-discussie, tenzij je uit bent op een ja maar hunnie hetze.
Dan hebben zowel jij als Vannelle toch een vuiltje op jullie contactlens, vermoed ik.

quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:08 schreef FReemdeling het volgende:

En daar gaat het fout. Het stuk tussen de symbolen is om je snelheid aan te passen en je de tijd te geven om te anticiperen. Niet om gelijk als een malloot in elk gaatje te duiken met een doldwaze remactie waardoor de hele baan achter je zowat tot stilstand komt. Gebruik het asfalt.
Ik rij altijd door tot het einde en heb werkelijk nog nóóit meegemaakt dat ik er niet tussen kon. Kwestie van je snelheid aanpassen en bijtijds te anticiperen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_180999550
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dan hebben zowel jij als Vannelle toch een vuiltje op jullie contactlens, vermoed ik.

[..]

Ik probeerde alleen maar uit te leggen dat volgens mij niemand het zo eg met elkaar oneens is als ze denken en volgens mij klopt dat nog steeds.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2018 10:47:47 ]
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:49:17 #55
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180999660
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:44 schreef Chai het volgende:

Ik probeerde alleen maar uit te leggen dat volgens mij niemand het met elkaar oneens is en volgens mij klopt dat nog steeds.
Nou, als ik Vannelle's reactie zie, is hij het zeker niet eens met FReemdeling.

Ludovico is het niet eens met mij; er is geen situatie denkbaar, anders dan levensgevaar, waar het blokkeren of snijden van andere verkeersdeelnemers te verantwoorden is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_180999663
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Want jouw moraal is beter dan de regels? Pfft, de domme arrogantie......ongelofelijk....
Regels blind opvolgen is pas echt dom.
Je ziet ook niet in dat 90% van de automobilisten dit moraal heeft m.b.t. ritsen zeker? Dat truckers van die domme capriolen uithalen om jou alleen maar te hinderen... Daar zit geen ergernis in? Ik vind het erg bijzonder in ieder geval, alleen op de wereld?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:51:25 #57
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180999716
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:49 schreef ludovico het volgende:

Je ziet ook niet in dat 90% van de automobilisten dit moraal heeft m.b.t. ritsen zeker?
Welke moraal? Dat je iemand mag snijden of klemrijden?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_180999823
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Welke moraal? Dat je iemand mag snijden of klemrijden?
Waar hebben we het nou de hele tijd over? Je wilt zo krampachtig van het onderwerp afsnijden dat de cognitieve dissonantie er vanaf spat. Maak jezelf maar wijs dat je gedrag okay is jonge...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:02:38 #59
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_180999998
Tijd voor een ander onderwerp mensen, we schieten hier weinig mee op. :)

---------------
Zelf vind ik het buitengewoon héérlijk om met m'n raam open rond te rijden. Echter is het tegenwoordig nét iets te warm waardoor ik semi-zwetend geforceerd met raam dicht & airco aan moet rijden.

:(
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:13:04 #60
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181000269
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:02 schreef Kaizen_ het volgende:

Zelf vind ik het buitengewoon héérlijk om met m'n raam open rond te rijden. Echter is het tegenwoordig nét iets te warm waardoor ik semi-zwetend geforceerd met raam dicht & airco aan moet rijden.
:(
Te veel herrie. }:|
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:13:46 #61
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_181000290
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:02 schreef Kaizen_ het volgende:
Tijd voor een ander onderwerp mensen, we schieten hier weinig mee op. :)

---------------
Zelf vind ik het buitengewoon héérlijk om met m'n raam open rond te rijden. Echter is het tegenwoordig nét iets te warm waardoor ik semi-zwetend geforceerd met raam dicht & airco aan moet rijden.

:(
De eerste meters is het wel fijn om even de ergste hitte uit de auto te waaien. Zelfs bij de huidige temperaturen.

Ik ben dan ook erg blij met de functie om met de open-knop op de sleutel gelijk alle ramen open te zetten _O_.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_181000299
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:02 schreef Kaizen_ het volgende:
Tijd voor een ander onderwerp mensen, we schieten hier weinig mee op. :)

---------------
Zelf vind ik het buitengewoon héérlijk om met m'n raam open rond te rijden. Echter is het tegenwoordig nét iets te warm waardoor ik semi-zwetend geforceerd met raam dicht & airco aan moet rijden.

:(
Wel grappig dat dit zo een gepolariseerd onderwerp is, ik zou eigenlijk willen dat de politiek het even oplost met wat regels dan zijn die ergernissen weg.

Goede ergernis, veel te heet ;)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:15:51 #63
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_181000342
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:02 schreef Kaizen_ het volgende:
Tijd voor een ander onderwerp mensen, we schieten hier weinig mee op. :)

---------------
Zelf vind ik het buitengewoon héérlijk om met m'n raam open rond te rijden. Echter is het tegenwoordig nét iets te warm waardoor ik semi-zwetend geforceerd met raam dicht & airco aan moet rijden.

:(
Rij je gewoon met de airco aan en het raam open, doen Italianen ook, die gebruiken hun linkerhand om te signaleren, schofferen, dreigen en complimenteren.
pi_181003917
Ook typische zomer'klacht'. Ik snap dat je je tuin wil beregenen. Doe ik ook. En ik snap dat boeren hun oogst niet willen laten mislukken en dat men de golfbaan graag een beetje groen houdt. Ik vind op de terugweg een beetje water (mits het geen slootwater is) ook niet zo erg maar op zich hoef je de openbare weg inclusief mij niet per se te beregenen natuurlijk :)
pi_181046524
Onderweg op vakantie is dit mijn klacht. Het gaat dus om de BMW op de plek voor lange voertuigen en combinaties.




Lekker makkelijk wegrijden zo
.
pi_181048889
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 08:03 schreef Fer het volgende:
Onderweg op vakantie is dit mijn klacht. Het gaat dus om de BMW op de plek voor lange voertuigen en combinaties.


[ afbeelding ]

Lekker makkelijk wegrijden zo
Op de vrachtwagen was dit zo'n beetje klacht nummer één op parkeerplaatsen. Personenauto's die daar gewoon gaan staan omdat je dan toch je deuren wijd open kunt gooien en vooruit weg kunt rijden. Ik vraag me dan altijd af of het gemakzucht is of de afwezigheid van parkeerskills. Ik bedoel, als je een vak van twintig bij drievijftig nodig hebt om je hok van vijf bij twee te kunnen parkeren...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 11:16:24 #67
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181049346
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:14 schreef ludovico het volgende:

Wel grappig dat dit zo een gepolariseerd onderwerp is, ik zou eigenlijk willen dat de politiek het even oplost met wat regels dan zijn die ergernissen weg.
Die regels zijn er al, je hoeft je er alleen maar blind aan te houden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181049854
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Die regels zijn er al, je hoeft je er alleen maar blind aan te houden.
Deden mensen het maar. Het zou behoorlijk schelen in het verkeer. Of het over naar voren racende "asfaltbenutters" gaat of om truckers met een denkbeeldige politiepet en overdreven gevoel voor rechtvaardigheid...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 11:41:39 #69
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181049901
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:39 schreef Ridocar het volgende:

Deden mensen het maar. Het zou behoorlijk schelen in het verkeer. Of het over naar voren racende "asfaltbenutters" gaat of om truckers met een denkbeeldige politiepet en overdreven gevoel voor rechtvaardigheid...
Zou zeker schelen.

Het helpt wel als mensen zich realiseren dat de 'naar voren racende asfaltbenutters' binnen de regels opereren (hoe irritant ze ook zijn) en truckers met een denkbeeldige politiepet niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181049952
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Regels is wat anders dan moraal
Heb je het nou over de moraal van de blokkerende trucker? Want dan moet je even uitleggen wat jij denkt dat 'moraal' betekent. :')
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181050460
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zou zeker schelen.

Het helpt wel als mensen zich realiseren dat de 'naar voren racende asfaltbenutters' binnen de regels opereren (hoe irritant ze ook zijn) en truckers met een denkbeeldige politiepet niet.
Wat is volgens jou ritsen dan?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 12:13:34 #72
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181050639
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:05 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Wat is volgens jou ritsen dan?
"Ritsen is een term uit de verkeerskunde die gebruikt wordt om aan te geven dat er verplicht moet worden gewisseld van strook op een ordelijke manier, namelijk om-en-om. Het ritsen is dus het beurtelings invoegen van voertuigen op een vrije rijstrook bij een vermindering van het aantal rijstroken."

Hoe is dat relevant?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181051178
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

"Ritsen is een term uit de verkeerskunde die gebruikt wordt om aan te geven dat er verplicht moet worden gewisseld van strook op een ordelijke manier, namelijk om-en-om. Het ritsen is dus het beurtelings invoegen van voertuigen op een vrije rijstrook bij een vermindering van het aantal rijstroken."

Hoe is dat relevant?
Ja, leuk gequote, maar dat was mijn vraag niet.

Om toch het stukje copy-paste erbij te pakken. Vertel dan wat er ordelijk aan het doorrijden naar einde rijstrook met een aanzienlijk snelheidsverschil dat je keuzes beperkt zijn tot:
- ertussen afdwingen/proppen
- stilstaan op de rijbaan
- doorrijden over het stuk asfalt na het einde van de rijstrook
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 12:42:37 #74
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181051265
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:38 schreef Ridocar het volgende:

Ja, leuk gequote, maar dat was mijn vraag niet.

Dat was je vraag wel.

Ik snap wel waar je naartoe wil; jij wil het op een of andere manier zo spinnen dat het gebruiken van de laatste meters asfalt, toch een overtreding is. Maar dat is het niet.

De trucker die probeert de rijstrook te blokken is dat overduidelijk wel. Sterker nog, dat is een artikeltje 5, als je het mij vraagt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181051837
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat was je vraag wel.
"volgens jou", niet "google even naar de betekenis".
quote:
Ik snap wel waar je naartoe wil; jij wil het op een of andere manier zo spinnen dat het gebruiken van de laatste meters asfalt, toch een overtreding is. Maar dat is het niet.
Nee, an sich is het doorrijden tot einde rijstrook geen overtreding, wat er daarna gebeurt kan wel een overtreding zijn, afhankelijk hoe de doorrijder ermee omgaat.
quote:
De trucker die probeert de rijstrook te blokken is dat overduidelijk wel. Sterker nog, dat is een artikeltje 5, als je het mij vraagt.
Laat die trucker eens weg. Gewoon niet benoemen, dat heeft geen enkele kut te maken met de doorrijdende aso. Ik heb het over die laatinvoeger. Niets meer, niets minder.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_181052819
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:31 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat is de laatste jaren ook achteruit gegaan... vooral bij opritten vliegen ze ook naar links om invoegen verkeer voor te laten en dat is niet handig als je hard aan komt rijden.
De meesten begrijpen het groot licht signaaltje nog wel ja maar dat wordt ook minder.

In Nederland zijn ze zo bang voor boetes dat ze liever te langzaam rijden. 80 op 100 wegen enzo :X
Komt omdat in Duitsland je bij op,- en afritten maar 100 mag en verkeer dat invoegt voorrang heeft.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 16:54:58 #78
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_181057370
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:39 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Komt omdat in Duitsland je bij op,- en afritten maar 100 mag en verkeer dat invoegt voorrang heeft.
Is dat zo ja, nog nooit gehoord. Ik weet wel dat de stroken erg kort zijn maar volgens mij geld in Duitsland ook gewoon dat je voorrang moet verlenen als je een bijzondere verrichting doet zoals van baan wisselen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 16:57:46 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181057420
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:39 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Komt omdat in Duitsland je bij op,- en afritten maar 100 mag en verkeer dat invoegt voorrang heeft.
Gisteren anders wel zo'n Duitse lamlul die bij Schiphol met 70 invoegde op een 100 km weg en dat ook gewoon bleef rijden :r
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181057499
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:39 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Komt omdat in Duitsland je bij op,- en afritten maar 100 mag en verkeer dat invoegt voorrang heeft.
Onzin :)
Gewoon dezelfde regels als hier, invoegend verkeer moet voorrang verlenen.
A mind with a heart of it's own
  donderdag 9 augustus 2018 @ 17:05:13 #81
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_181057542
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 16:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Gisteren anders wel zo'n Duitse lamlul die bij Schiphol met 70 invoegde op een 100 km weg en dat ook gewoon bleef rijden :r
Duitsers zijn in Nederland dan ook een beetje bang voor de idioot hoge boetes op misdadige vergrijpen zoals 4km te hard rijden.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 17:19:54 #82
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181057785
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 17:05 schreef daNpy het volgende:

[..]

Duitsers zijn in Nederland dan ook een beetje bang voor de idioot hoge boetes op misdadige vergrijpen zoals 4km te hard rijden.
Vergeet ook niet dat voor hen de brandstof hier een fortuintje kost.

Het wordt er niet minder stomvervelend van, maar vanuit hen gezien is het een soort van logisch.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 9 augustus 2018 @ 17:22:28 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181057833
quote:
14s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 17:19 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Vergeet ook niet dat voor hen de brandstof hier een fortuintje kost.

Het wordt er niet minder stomvervelend van, maar vanuit hen gezien is het een soort van logisch.
Dit was gewoon gevaarlijk....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 9 augustus 2018 @ 17:45:19 #84
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_181058191
quote:
14s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 17:19 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Vergeet ook niet dat voor hen de brandstof hier een fortuintje kost.

Het wordt er niet minder stomvervelend van, maar vanuit hen gezien is het een soort van logisch.
Ik vind de brandstof in DL ook aardig duur worden. Vroegâh tankte je nog gewoon 98 voor 1,28.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 17:48:53 #85
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181058245
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 17:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit was gewoon gevaarlijk....
Op de Afrikaanse steppe een leeuw voor zijn ballen schoppen is gevaarlijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 17:45 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik vind de brandstof in DL ook aardig duur worden. Vroegâh tankte je nog gewoon 98 voor 1,28.
Toen de mannen nog van staal waren en de bierkratten van hout. Moest je doorzuipen, anders ging de kachel uit.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_181066191
Meer het type Duitser wat Noord Holland als vakantiebestemming kiest. Middenop rijden, bang voor de Velsertunnel, 60 op de N9. En bij aankomst op de camping een flinke Duitse vlag op de caravan hangen.
.
pi_181072610
quote:
3s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 17:48 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Op de Afrikaanse steppe een leeuw voor zijn ballen schoppen is gevaarlijk.

[..]

Toen de mannen nog van staal waren en de bierkratten van hout. Moest je doorzuipen, anders ging de kachel uit.
En toen de batavieren nog met zijn vijfen waren
Het is wat.......
pi_181072825
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:48 schreef Fer het volgende:
Meer het type Duitser wat Noord Holland als vakantiebestemming kiest. Middenop rijden, bang voor de Velsertunnel, 60 op de N9. En bij aankomst op de camping een flinke Duitse vlag op de caravan hangen.
In Zeeland is het iets minder nationalistisch, maar op de weg hanteren ze volgens mij de Duitse verkeersregels. Aan alle fietsers wordt voorrang verleend (ja, ook op de kruisingen en rotondes waar de fietser voorrang moet verlenen)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_181074895
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:25 schreef Ridocar het volgende:

[..]

In Zeeland is het iets minder nationalistisch, maar op de weg hanteren ze volgens mij de Duitse verkeersregels. Aan alle fietsers wordt voorrang verleend (ja, ook op de kruisingen en rotondes waar de fietser voorrang moet verlenen)
Bij Duitsers hoef je je tenminste geen zorgen te maken dat je ondersteboven gereden wordt op een zebrapad _O_
A mind with a heart of it's own
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:43:42 #90
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_181077206
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:39 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Bij Duitsers hoef je je tenminste geen zorgen te maken dat je ondersteboven gereden wordt op een zebrapad _O_
Een zebrapad is een Voetgangers Oversteek Plaats. Niet voor fietsers, die mag je ondersteboven rijden dus :Y
pi_181103647
Net weer een klevertje achter me. Ben ik echt helemaal klaar mee, dat soort types. Ik toch even subtiel geremd. Optyfen met die onzin.

Volgende keer ga ik gewoon 20% trager rijden.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 14:45:14 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181103747
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 14:39 schreef DevFreak het volgende:
Net weer een klevertje achter me. Ben ik echt helemaal klaar mee, dat soort types. Ik toch even subtiel geremd. Optyfen met die onzin.

Volgende keer ga ik gewoon 20% trager rijden.
Ik doe gewoon mijn mistachterlicht aan en uit, denken ze ook nog dat een deel van de remlichten het niet doet, worden ze extra afstandelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181103800
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 14:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik doe gewoon mijn mistachterlicht aan en uit, denken ze ook nog dat een deel van de remlichten het niet doet, worden ze extra afstandelijk.
Zonde dat mijn dashcam net niet aan het opnemen was. Had bijna een botsing met één of andere Turk die niet op zat te letten.

Zo'n brede 30-weg, komt ie met hoge snelheid aangereden op het midden van de baan :r

Als ze hier dan toch Turkse scholen willen gaan openen, kunnen ze direct wat extra rijlessen bieden. :r

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2018 14:59:46 ]
pi_181104379
Ik snap best dat na die weken van prachtig weer, dat het weer wennen is als het grauw is buiten. Maar om dan meteen massaal weer met je mistlampen te gaan rijden. :')
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_181104440
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:38 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ja, leuk gequote, maar dat was mijn vraag niet.

Om toch het stukje copy-paste erbij te pakken. Vertel dan wat er ordelijk aan het doorrijden naar einde rijstrook met een aanzienlijk snelheidsverschil dat je keuzes beperkt zijn tot:
- ertussen afdwingen/proppen
- stilstaan op de rijbaan
- doorrijden over het stuk asfalt na het einde van de rijstrook
Sorry, maar vaak staat er bij opritten ook "Gehele invoegstrook gebruiken". En daar is die strook ook voor bedoeld, ook als er rijstroken af gaan. Het probleem zit hem vaak vooral in de Tokkies die geen ruimte laten voor invoegend verkeer.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 15:22:40 #96
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181104458
quote:
rijbewijs afpakken nooit meer teruggeven
Man of Steal.
pi_181104566
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 15:22 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

rijbewijs afpakken nooit meer teruggeven
Dit gebeurt dagelijks zo vaak, dan blijft er weinig verkeer meer over _O-
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_181104764
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 15:22 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

rijbewijs afpakken nooit meer teruggeven
Oké ik geef toe dat het meevalt, maar de bedoeling is het natuurlijk niet.
pi_181105640
Vandaag een troepje wielrenners die geen voorrang hadden op de rotonde.
En ze gaven mij voorrang :D _O_
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 17:38:05 #100
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_181106637
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 16:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vandaag een troepje wielrenners die geen voorrang hadden op de rotonde.
En ze gaven mij voorrang :D _O_
Wat rij jij? Een Scania met zo'n elandenrek voorop?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 18:35:48 #101
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181107778
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 17:38 schreef daNpy het volgende:

[..]

Wat rij jij? Een Scania met zo'n elandenrek voorop?
Zijn username begint met cat.

Ik gok een D9 :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator zaterdag 11 augustus 2018 @ 18:42:17 #102
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_181116524
Twee spookrijders (waarvan eentje enigszins te begrijpen omdat ie noodgedwongen achteruit tegen het verkeer in ging rijden omdat de andere spookrijdende wagen voor hem stil stond op de fly-over), een huurbus zonder verlichting op de oprit en na het invoegen een dame met koekblik met enkel de verstralers aan. En dat alles binnen 1 minuut. De huurbus was snel van begrip, de dame rijdt vast nog steeds zo rond.

Op heenreis vanmiddag een idioot die bij Overschie zat te drukken. Vervolgens toen de 3e baan erbij kwam naar links ging om vervolgens exact 80 te rijden. Ik in het midden met cruise op 85. Dus ik dacht daar ben ik mooi vanaf. Toch geen haast opeens. Maar na de 80 zone waar ik vanwege de drukte ook links was gaan rijden had meneer toch opeens haast. Ik kon ook niet lekker doorrijden. Dan ga ik ook op niet mijn voorganger rijden. Geduld. Heeft tot Delft irritant lopen doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door alpeko op 11-08-2018 23:56:26 ]
  zondag 12 augustus 2018 @ 02:43:50 #104
289768 Beastie_boys
Professor booty
pi_181120720
Wat een kut verhaal.
pi_181132208
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 16:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vandaag een troepje wielrenners die geen voorrang hadden op de rotonde.
En ze gaven mij voorrang :D _O_
Dat is een mooiere ervaring dan ik gister had.

Op een rotonde in de bebouwde kom wilde ik rechtdoor, van rechts een fietser die dus ook rechtdoor wilde, kruisende wegen dus. Ik had verwacht dat de man mij voor zou laten gaan en lette verder niet meer echt op hem. Hij ging toch de rotonde op en bij mijn verlaten moest die fietser wel erg hard in de remmen. Ik ben er zeker niet trots op en schaamde me in eerste instantie. Later bedacht ik dat hij mij voor had moeten laten gaan voor hij de rotonde op ging en er dus niet zomaar tussen kruipen.

Wat vinden jullie?
pi_181132308
quote:
99s.gif Op zondag 12 augustus 2018 16:24 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dat is een mooiere ervaring dan ik gister had.

Op een rotonde in de bebouwde kom wilde ik rechtdoor, van rechts een fietser die dus ook rechtdoor wilde, kruisende wegen dus. Ik had verwacht dat de man mij voor zou laten gaan en lette verder niet meer echt op hem. Hij ging toch de rotonde op en bij mijn verlaten moest die fietser wel erg hard in de remmen. Ik ben er zeker niet trots op en schaamde me in eerste instantie. Later bedacht ik dat hij mij voor had moeten laten gaan voor hij de rotonde op ging en er dus niet zomaar tussen kruipen.

Wat vinden jullie?
Fietser zijn fout, jouw fout dat je niet op zit te letten.

Takes two to tango, ongelukken ontstaan op deze manier dus tip aan jezelf om niet zo te dromen ;) Maar kan iedereen overkomen man.... Dusseh, achja.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:49:43 #107
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_181425754
Ik probeer de laatste tijd om meer tolerantie en begrip voor vrachtwagenchauffeurs op te brengen. Maar als er dan eentje om 08:30 op de A58 een inhaalactie van 4 minuten uitvoert vind ik dat erg moeilijk.
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:52:50 #108
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_181425872
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:49 schreef padlarf het volgende:
Ik probeer de laatste tijd om meer tolerantie en begrip voor vrachtwagenchauffeurs op te brengen. Maar als er dan eentje om 08:30 op de A58 een inhaalactie van 4 minuten uitvoert vind ik dat erg moeilijk.
Op veel stukken daar mogen vrachtwagens ook niet inhalen tussen 07:00 en 18:00 uit m'n hoofd.

Echt enorm karig dattie gaat inhalen in de spits. Buhh.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_181426911
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:49 schreef padlarf het volgende:
Ik probeer de laatste tijd om meer tolerantie en begrip voor vrachtwagenchauffeurs op te brengen. Maar als er dan eentje om 08:30 op de A58 een inhaalactie van 4 minuten uitvoert vind ik dat erg moeilijk.
Drie vrachtwagens breed inhalen op een vierbaans stuk A12 waar je 130 mag..... |:(
pi_181497587
Laatste tijd zie ik veel onnodig links staan bij het verkeerslicht.
Dat je daar gaat staat prima, maar om dan als 4e auto weer terug op de rechterbaan in te voegen vraag ik mij toch af wat het nut daarvan is.
  maandag 27 augustus 2018 @ 15:25:33 #111
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_181498409
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 14:36 schreef JaafkeJunior het volgende:
Laatste tijd zie ik veel onnodig links staan bij het verkeerslicht.
Dat je daar gaat staat prima, maar om dan als 4e auto weer terug op de rechterbaan in te voegen vraag ik mij toch af wat het nut daarvan is.
Had laatst onnodig een 107 links van me staan, vooraan bij het stoplicht. Dat betekent dat je gewoon weer achter me aan kan sluiten want mijn leasebak is sneller. Dat wist die meneer ook want hij ging compleet over de stopstreep staan om maar een voorsprong te hebben, en vervolgens weer doodleuk naar rechts terwijl ik op de rechterstrook ter hoogte van zijn bumper zat..

Links staan is prima als je snel optrekt of bij drukte voor de doorstroming. Maar dit sloeg nergens op. :')
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  Moderator maandag 27 augustus 2018 @ 17:40:31 #112
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_181500849
Korte versie: mensen die knipperen op de linkerbaan van de Duitse Autobahn

Toelichting:
En dan bedoel ik niet de mensen in snelle Mercedessen of BMW's. Je rijdt zeg maar 170 (niet extreem langzaam lijkt me) en dat doet je al een tijdje en haalt lekker in. Dan komt er iemand al seinend achter je in z'n Seat Alhambra die 180 rijdt. Vaak ook in situaties waarbij ik niet naar rechts kan zonder vol in de ankers te gaan.

Wat verwachten die mensen, iemand anders kan beter 50km/u afremmen ipv dan dat zij even het gas los laten?

Begrijp me niet verkeerd, ik probeer zoveel mogelijk rechts te rijden en de echte snelle jongens hoeven vaak niet eens te seinen. Doen ze eigenlijk ook niet, meestal zijn het van die gezinsbakken (en nee een M5 Touring reken ik daar niet onder) die op hun vmax rijden.

Zelf sein ik niet, als ik 170 rijdt en er rijdt voor me iemand 160 pas ik me aan. Ook een mooie snelheid.
Gister mooi een of ander bontkraagje lopen irriteren. Ik reed 160 achter m'n voorligger, dat was hem in z'n E36 316i niet rap genoeg dus seinen. Ik mooi mistachterlicht aan en uit. Hij snapte de hint niet geloof ik. Zodra het kon ik naar rechts om de snotneus met opsporingsambtenaar verzocht uiterlijk er langs te laten. Direct weer naar links en toen ging ik achter hem seinen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 27 augustus 2018 @ 17:43:28 #113
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_181500926
Andere irritatie: stickers van vignetten en tol.

Prima wil best een paar centen betalen, maar die lelijke stickers zijn zo lastig te verwijderen.

Oostenrijk kun je gelukkig sinds kort online doen en op kenteken registreren. Voor Slovenië moet je nog een sticker plakken. Net proberen te verwijderen, maar 4 dagen gaat hij er al lastig af :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_181501012
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 17:43 schreef derLudolf het volgende:
Andere irritatie: stickers van vignetten en tol.

Prima wil best een paar centen betalen, maar die lelijke stickers zijn zo lastig te verwijderen.

Oostenrijk kun je gelukkig sinds kort online doen en op kenteken registreren. Voor Slovenië moet je nog een sticker plakken. Net proberen te verwijderen, maar 4 dagen gaat hij er al lastig af :')
En natuurlijk Duitsland met die milieustickers, vooral heel fijn als je er maar 1x heen gaat, en de volgende keer dat je er heen gaat net weet een andere auto mee krijgt van het werk. Blijf je bezig.
pi_181501033
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 17:43 schreef derLudolf het volgende:
Andere irritatie: stickers van vignetten en tol.

Prima wil best een paar centen betalen, maar die lelijke stickers zijn zo lastig te verwijderen.

Oostenrijk kun je gelukkig sinds kort online doen en op kenteken registreren. Voor Slovenië moet je nog een sticker plakken. Net proberen te verwijderen, maar 4 dagen gaat hij er al lastig af :')


Dit, gevolgd door een ontvetter.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181501193
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 17:40 schreef derLudolf het volgende:
Direct weer naar links en toen ging ik achter hem seinen.
Heel volwassen reactie van je, wat dacht je er mee te bereiken?
  Moderator maandag 27 augustus 2018 @ 17:56:57 #117
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_181501270
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 17:53 schreef vannelle het volgende:

[..]

Heel volwassen reactie van je, wat dacht je er mee te bereiken?
Dat ie volgende keer wat verder kijkt dan z'n neus lang is.

Verder weinig hoop, maar vond het vooral leuk om hem even te kennen, zat al redelijk lang achter het stuur :@
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 27 augustus 2018 @ 17:58:25 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_181501304
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 17:46 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

En natuurlijk Duitsland met die milieustickers, vooral heel fijn als je er maar 1x heen gaat, en de volgende keer dat je er heen gaat net weet een andere auto mee krijgt van het werk. Blijf je bezig.
Ach ja, das eenmalig sticker van ¤7,50 en voor altijd overal vanaf. Die andere moet je elk jaar weer aanschaffen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_181501430
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 17:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ach ja, das eenmalig sticker van ¤7,50 en voor altijd overal vanaf. Die andere moet je elk jaar weer aanschaffen.
Ja, maar die zit wel weer op je voorruit.
  Moderator maandag 27 augustus 2018 @ 18:05:24 #120
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_181501505
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 18:02 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Ja, maar die zit wel weer op je voorruit.
Jup. Maar die hoef je niet te verwijderen.

Volgende keer neem ik wel een stuk plexiglas mee denk ik :@
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_181501547
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 18:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Jup. Maar die hoef je niet te verwijderen.

Volgende keer neem ik wel een stuk plexiglas mee denk ik :@
Nee, maar er op houden is ook zo lelijk, zeker als er al meerde andere stichers zitten.
pi_181502174
Met een verfkrabber kun je de stickers goed verwijderen. Die van CH uit 2016 laatst zo verwijderd. Het was toen erg warm, maar anders met een föhn wat week maken. De lijmresten kun je met een beetje WD40 op keukenrol wegpoetsen. Daarna de ruit weer even cleanen en klaar 😀
  maandag 27 augustus 2018 @ 21:18:17 #123
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181505914
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:35 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Drie vrachtwagens breed inhalen op een vierbaans stuk A12 waar je 130 mag..... |:(
Dat mag sowieso al niet; een vrachtwagen moet op de rechtse twee rijstroken blijven. Touringcars ook, trouwens. Irritant is het zeker.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 29 augustus 2018 @ 19:05:49 #124
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_181553081
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 17:40 schreef derLudolf het volgende:
Korte versie: mensen die knipperen op de linkerbaan van de Duitse Autobahn
Ik ben er altijd wel blij mee. Ze geven daarmee ook aan dat ze me gezien hebben.
Ik hoef dus niet bang te zijn dat ie op me klapt.
Tot nooit .......
  woensdag 29 augustus 2018 @ 19:11:58 #125
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_181553358
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 21:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Touringcars ook, trouwens. Irritant is het zeker.
Die mogen op alle rijstroken, zolang ze geen aanhanger bij zich hebben.
Tot nooit .......
  woensdag 29 augustus 2018 @ 19:30:11 #126
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181553932
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 17:40 schreef derLudolf het volgende:
Korte versie: mensen die knipperen op de linkerbaan van de Duitse Autobahn

Toelichting:
En dan bedoel ik niet de mensen in snelle Mercedessen of BMW's. Je rijdt zeg maar 170 (niet extreem langzaam lijkt me) en dat doet je al een tijdje en haalt lekker in. Dan komt er iemand al seinend achter je in z'n Seat Alhambra die 180 rijdt. Vaak ook in situaties waarbij ik niet naar rechts kan zonder vol in de ankers te gaan.

Wat verwachten die mensen, iemand anders kan beter 50km/u afremmen ipv dan dat zij even het gas los laten?

Begrijp me niet verkeerd, ik probeer zoveel mogelijk rechts te rijden en de echte snelle jongens hoeven vaak niet eens te seinen. Doen ze eigenlijk ook niet, meestal zijn het van die gezinsbakken (en nee een M5 Touring reken ik daar niet onder) die op hun vmax rijden.

Zelf sein ik niet, als ik 170 rijdt en er rijdt voor me iemand 160 pas ik me aan. Ook een mooie snelheid.
Gister mooi een of ander bontkraagje lopen irriteren. Ik reed 160 achter m'n voorligger, dat was hem in z'n E36 316i niet rap genoeg dus seinen. Ik mooi mistachterlicht aan en uit. Hij snapte de hint niet geloof ik. Zodra het kon ik naar rechts om de snotneus met opsporingsambtenaar verzocht uiterlijk er langs te laten. Direct weer naar links en toen ging ik achter hem seinen.
het is me pas ook weer opgevallen dat de gemiddelde opschieter in Duitsland niet echt boven de 200 rijdt. Ze willen vaak wel spelen, maar als je boven de 200 komt, haakt 95% af.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf zaterdag 1 september 2018 @ 01:15:38 #127
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_181613714
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 19:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

het is me pas ook weer opgevallen dat de gemiddelde opschieter in Duitsland niet echt boven de 200 rijdt. Ze willen vaak wel spelen, maar als je boven de 200 komt, haakt 95% af.
Als het leeg is komen ze nog wel eens mee, maar wat met je mee komt tussen bijvoorbeeld Oberhausen en de grens als je 200+ doet is toch voornamelijk voorzien van gele plaat.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_181621623
Er zijn nog maar weinig plekken waar je in Duitsland lekker door kan rijden. Of het is te druk, of er zijn werkzaamheden, of er zijn maar 2 rijstroken, etc. Was met vakantie ook 2x eventjes in Duitsland. Dus zat tussen 2 andere BMW's in op een rijbaan met 2 rijstroken. Dan moet je al goed opletten en inderdaad, iemand kwam met 120km/h naar links terwijl ik zo een 180km/h reed. Was overigens zondag, dus nagenoeg geen vrachtwagens.
Dag later weer een klein stukje door Duitsland (denk dat we totaal 80km moesten) en er was een ongeluk gebeurd waardoor we uiteindelijk 9,5 uur over een ritje gedaan hebben wat ik normaal in 4,5 uur doe, verschrikkelijk. Snelweg stond vast, omleidingen stonden compleet vast. Ben maar omgedraaid en een heel stuk binnendoor gaan rijden.
  FOK!fotograaf zondag 2 september 2018 @ 00:24:58 #129
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_181633336
En de Duitsers hebben zich hier ook prima aangepast. Verdienen allemaal een NL stikker. Links met 100 hangen waar je 120 mag... Grmbl. Maar rechts voorbij gegaan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_181636854
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 00:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
En de Duitsers hebben zich hier ook prima aangepast. Verdienen allemaal een NL stikker. Links met 100 hangen waar je 120 mag... Grmbl. Maar rechts voorbij gegaan.
Wordt de Nur Links-grap nog steeds gemaakt?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_181637659
Wat is dat tegenwoordig met omkeren op de snelweg?

Vannacht was het weer raak: https://nos.nl/artikel/22(...)evensgevaarlijk.html

Gisteren een paar van die omkeerders die nog even de aankomende ambulance hinderden (filmpje onderaan dat NOS artikel).

Verbaasd me dat dit bij boetes blijft en niet gelijk artikel 5 of EMG als gevolg heeft. Keren op de snelweg lijkt me prima op te vatten als andere weggebruikers in gevaar brengen.
pi_181638944
De Duitse personenwagens die hier rijden zijn vaak touristen (en ja, ik vind het ook irritant). Dat is net als dat je Nederlandse touristen in het buitenland tegenkomt, zijn meestal ook nuet de vlotste.

quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 10:20 schreef Fixers het volgende:
Wat is dat tegenwoordig met omkeren op de snelweg?

Vannacht was het weer raak: https://nos.nl/artikel/22(...)evensgevaarlijk.html

Gisteren een paar van die omkeerders die nog even de aankomende ambulance hinderden (filmpje onderaan dat NOS artikel).

Verbaasd me dat dit bij boetes blijft en niet gelijk artikel 5 of EMG als gevolg heeft. Keren op de snelweg lijkt me prima op te vatten als andere weggebruikers in gevaar brengen.
Als er één schaap over de dam is volgen er meer. Maar blij dat ze boetes krijgen, belachelijk gedrag.

Verder valt me steeds vaker op dat er traag ingevoegd wordt (ook in buitenland trouwens). Waarom ga je met 60km/h bij het begin van de invoegstrook invoegen? Ik snap daar echt niks van.
  FOK!fotograaf zondag 2 september 2018 @ 16:28:40 #133
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_181644091
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 11:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Verder valt me steeds vaker op dat er traag ingevoegd wordt (ook in buitenland trouwens). Waarom ga je met 60km/h bij het begin van de invoegstrook invoegen? Ik snap daar echt niks van.
Omdat toeren eng zijn... Dat maakt geluid. Is slecht weet je. En je hebt toch voorrang. Ten minste, dat denken die lui.
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 10:20 schreef Fixers het volgende:
Wat is dat tegenwoordig met omkeren op de snelweg?
Gevolg van het beleid: Rijkswaterstaat informeert niet, maar laat mensen lekker 4 uur stil staan terwijl er ergens een auto met pech staat. Zelfde met rode kruizen: Waarom begint men bij splitsing A2 hoofd en parallelrijbaan net na de TC al met afkruizen als er NA de tunnel een auto op de vluchtstrook staat? Waarom is op de A9 bij afrit 5 de rechter rijstrook al voorzien van een kruis, terwijl het pechgeval tussen afrit en oprit 6 staat? Dat zijn 3,5 km 90 rijden en kruis hebben op niets af. Zit nog een tankstation tussen ook.

Zo lang als er slachtoffers zijn, a la, gooi het dicht, maar als die weg zijn, rotzooi aan de kant en het verkeer weer door laten rijden, al dan niet over 1 rijstrook. Of van de snelweg af leiden. Maar nee, we laten ze lekker uren wachten totdat de sleepwagens alle auto's hebben weggesleept en we per pincet iedere blus verf e.d. vanuit het asfalt hebben gehaald.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_181649621
Ligt geheel aan RWS zoals Pizza Boom al zegt. In plaats van het verkeer op gang krijgen, door ze gecontroleerd om te laten draaien, laten ze je rustig uren staan. Logisch dat mensen zelf omdraaien, ondanks dat het niet mag.
  zondag 2 september 2018 @ 21:40:06 #135
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_181651546
Mensen gaan anders al na 15 minuten spookrijden. Daarnaast is het wegleiden van verkeer ook iets wat de politie kan doen. Toen de A12 compleet was afgesloten i.v.m. bermbrand ben ik zo ook na 20 minuten van de oprit weggehaald. Mogelijk dat er qua protocol duidelijkheid moet ontstaan over wanneer (binnen bijv. een uur) er duidelijkheid moet zijn over het wegleiden van overig verkeer, maar spookrijden op de snelweg is naar mijn mening nooit logisch gedrag. Zomaar spookrijden is ook een verhoogde kans op weer een nieuw ongeluk.

En hoe moeten ze informeren? Flyeren? Online doen ze al behoorlijk hun best.

Overigens had ik gisteren ook wat aparts. Op de linkerstrook reed zo'n Up 140 o.i.d. net als ik. Maar ik schoof op omdat er rechts wat ruimte was. Gaat die Up ineens langzamer rijden, waardoor ik er rechts voorbij 'glij'. Voor ik het wist was ik hem voorbij ... ik snap nog steeds niet waarom hij op dat moment het gas los deed.
  zondag 2 september 2018 @ 21:59:10 #136
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181652055
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 11:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

Verder valt me steeds vaker op dat er traag ingevoegd wordt (ook in buitenland trouwens). Waarom ga je met 60km/h bij het begin van de invoegstrook invoegen? Ik snap daar echt niks van.
Wat Pizza Boom zegt, toeren zijn eng. Daarnaast zijn mensen bang dat de invoegstrook zomaar ineens ophoudt. En de ANWB en BOVAG hebben gezegd dat je bij het nieuwe rijden al bij 800rpm moet schakelen want lekker zuinig.

En daarbovenop vinden ze het vermoedelijk allemaal ontzettend spannend.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Spellchecker dinsdag 4 september 2018 @ 00:26:21 #137
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_181675795
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 21:40 schreef Scuidward het volgende:
Mensen gaan anders al na 15 minuten spookrijden. Daarnaast is het wegleiden van verkeer ook iets wat de politie kan doen. Toen de A12 compleet was afgesloten i.v.m. bermbrand ben ik zo ook na 20 minuten van de oprit weggehaald. Mogelijk dat er qua protocol duidelijkheid moet ontstaan over wanneer (binnen bijv. een uur) er duidelijkheid moet zijn over het wegleiden van overig verkeer, maar spookrijden op de snelweg is naar mijn mening nooit logisch gedrag. Zomaar spookrijden is ook een verhoogde kans op weer een nieuw ongeluk.

En hoe moeten ze informeren? Flyeren? Online doen ze al behoorlijk hun best.

Overigens had ik gisteren ook wat aparts. Op de linkerstrook reed zo'n Up 140 o.i.d. net als ik. Maar ik schoof op omdat er rechts wat ruimte was. Gaat die Up ineens langzamer rijden, waardoor ik er rechts voorbij 'glij'. Voor ik het wist was ik hem voorbij ... ik snap nog steeds niet waarom hij op dat moment het gas los deed.
Dan krijgt een van jullie op korte termijn wellicht post uit Liwwadden, en dat is dan niet die Up-bestuurder :+
Tevens -purist.
pi_181678414
Het was weer mistig vanochtend, Eerst kom je in de schemering een tractor tegen, volledige zonder licht natuurlijk, Inmiddels is de mist weggetrokken en uiteraard rijden er nog overal automobilisten rond met hun mistlamp aan.

Hoe moeilijk kan het zijn.
pi_181683713
gister oprecht genoten
Stond een kleine opstopping op de afslag van de ikea (zuidoost) naar de snelweg. Taximeneer ging even over de vluchtstrook om zo wat sneller te zijn.

Niemand liet hem er meer tussen en stond de beste meneer toch mooi minimaal 5 minuten stil.
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:25:29 #140
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_181684087
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:05 schreef JaafkeJunior het volgende:
Niemand liet hem er meer tussen en stond de beste meneer toch mooi minimaal 5 minuten stil.
_O_ Heerlijke momentjes zijn dat.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:28:45 #141
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_181684139
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 09:15 schreef Fokker89 het volgende:
Het was weer mistig vanochtend, Eerst kom je in de schemering een tractor tegen, volledige zonder licht natuurlijk, Inmiddels is de mist weggetrokken en uiteraard rijden er nog overal automobilisten rond met hun mistlamp aan.

Hoe moeilijk kan het zijn.
Het eerste is inderdaad ronduit gevaarlijk. In deze situatie had ik wel met groot licht geseind, grote kans dat hij zich er niet bewust van was. Betreft het tweede, tsja.. Zo erg is het toch niet als mensen hun mistlicht nog even aanlaten.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_181684234
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 16:28 schreef Pizza_Boom het volgende:

Omdat toeren eng zijn... Dat maakt geluid. Is slecht weet je. En je hebt toch voorrang. Ten minste, dat denken die lui.

Vanmorgen bedacht een wakkere Passat bestuurder dat je zelfs wel meteen 2 rijbanen kan opschuiven (van invoegstrook, achter vrachtauto langs direct op de linker. ) totaal over het hoofd gezien dat ik (en nog een automobilist achter mij) reden met ~135 km/h.

gelukkig was het wegdek droog en de bandjes nieuw..

en als je de dader dan later voorbij rijdt, durft hij je niet aan te kijken. toch een "kijken" gebaar gemaakt.

Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:48:18 #143
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181684509
Van die mensen die altijd maar haast hebben en gelijk in je achterbumper zitten als je ff chill aan het inhalen bent met 100 op de CC :') Ja je mag 130 dat betekent niet dat je het ook moet rijden.

Echt ga gewoon lekker 5 minuten eerder van huis weg. Het is toch geen wedstrijd?
Man of Steal.
pi_181684554
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:05 schreef JaafkeJunior het volgende:
gister oprecht genoten
Stond een kleine opstopping op de afslag van de ikea (zuidoost) naar de snelweg. Taximeneer ging even over de vluchtstrook om zo wat sneller te zijn.

Niemand liet hem er meer tussen en stond de beste meneer toch mooi minimaal 5 minuten stil.
Een "kleine opstopping" op de afslag náár de snelweg maar je hebt wel 5 minuten de tijd om te zien dat er niet een bejaarde voorbij komt waar iedereen 'm wel even tussen kan vouwen.

I smell bullshit.
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
pi_181684574
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:48 schreef SuperNeger het volgende:
Van die mensen die altijd maar haast hebben en gelijk in je achterbumper zitten als je ff chill aan het inhalen bent met 100 op de CC :') Ja je mag 130 dat betekent niet dat je het ook moet rijden.

Echt ga gewoon lekker 5 minuten eerder van huis weg. Het is toch geen wedstrijd?
Blijf rechts.

gr gr TK
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:53:23 #146
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181684595
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:52 schreef Treinkopper het volgende:

[..]

Blijf rechts.

gr gr TK
Niet als daar een vrachtwagen rijdt met 80
Man of Steal.
pi_181684643
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:53 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Niet als daar een vrachtwagen rijdt met 80
Gewoon 5 minuten eerder van huis gaan, kun je er achter blijven rijden. ^O^
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:57:10 #148
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181684660
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:56 schreef Treinkopper het volgende:

[..]

Gewoon 5 minuten eerder van huis gaan, kun je er achter blijven rijden. ^O^
80 rijden op de snelweg is wel heel langzaam, dan loop je tevens het risico dat andere vrachtwagens jou weer gaan inhalen
Man of Steal.
pi_181684707
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:57 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

80 rijden op de snelweg is wel heel langzaam, dan loop je tevens het risico dat andere vrachtwagens jou weer gaan inhalen
Dan gewoon even een peut gas geven verdomme. Toeren maken is niet eng. Met je "het nieuwe rijden" :').
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
  dinsdag 4 september 2018 @ 16:00:26 #150
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181684714
quote:
8s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:59 schreef Treinkopper het volgende:

[..]

Dan gewoon even een peut gas geven verdomme. Toeren maken is niet eng. Met je "het nieuwe rijden" :').
Het is een stuk beter voor de doorstroming en het milieu als iedereen gewoon een beetje relaxed doet.
Man of Steal.
pi_181684745
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:51 schreef Treinkopper het volgende:

[..]

Een "kleine opstopping" op de afslag náár de snelweg maar je hebt wel 5 minuten de tijd om te zien dat er niet een bejaarde voorbij komt waar iedereen 'm wel even tussen kan vouwen.

I smell bullshit.
Weet niet hoe ik het beter kan uitleggen helaas.
Vanaf de ikea en dan richting hoofddorp

Heb je de bocht en dan rij je de snelweg op, vanaf daar stond het vast.
pi_181684752
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:56 schreef Treinkopper het volgende:

[..]

Gewoon 5 minuten eerder van huis gaan, kun je er achter blijven rijden. ^O^
Dat idd, blijf dan lekker rechts rijden of geef even wat gas bij zodat je zsm na het inhalen weer terug kunt naar rechts.
A mind with a heart of it's own
  dinsdag 4 september 2018 @ 16:06:25 #153
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181684778
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:04 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Dat idd, blijf dan lekker rechts rijden of geef even wat gas bij zodat je zsm na het inhalen weer terug kunt naar rechts.
Waarom? Zodat je 2 seconde sneller bent?
Man of Steal.
pi_181684797
Afgelopen week op en neer geweest naar Dusseldorf. Midden in de nacht, lege 3 baansweg en dan Duitsers die strak in het midden blijven rijden.
Cruisecontrol aan en er maar gewoon recht bijlangs gereden. Geen zin om er helemaa omheen te gaan.

Hen me wel geergerd in de baustelle. Max 60 km/h. Dan rij je al ruim 70 en vervolgens heb je 5km lang een vrachtwagen op je bumper hangen.
A mind with a heart of it's own
pi_181684836
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:06 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Waarom? Zodat je 2 seconde sneller bent?
Zodat je je medewegebruikers niet irriteert. Jij veroorzaakt remlichten, dat blijft doorwerken naar achteren.
Van die types die vinden dat mensen maar even rustig aan moeten doen en rekening met hun moeten houden, maar zelf de beroerd zijn om rekening te houden met anderen. Ik heb er een hekel aan.
A mind with a heart of it's own
  dinsdag 4 september 2018 @ 16:12:35 #156
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181684856
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:10 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Zodat je je medewegebruikers niet irriteert. Jij veroorzaakt remlichten, dat blijft doorwerken naar achteren.
Van die types die vinden dat mensen maar even rustig aan moeten doen en rekening met hun moeten houden, maar zelf de beroerd zijn om rekening te houden met anderen. Ik heb er een hekel aan.
Gewoon verder vooruit kijken :') als je moet remmen op de snelweg heb je het 99/100 keer aan jezelf te danken.

Remmen op de snelweg veroorzaak juist files.

Kijk ik dacht er ook zo over als jij toen ik nog jong was. "Je mag hier 130 dus ik ga minimaal 140 op de teller rijden". En gelijk snel in iemands achterbumper als die ook maar een paar kilometer per uur rustiger rijdt. Keihard remmen (op de snelweg). Ja dat doe je als je jong bent maar na een tijdje leer je gewoon hoe je hoort te rijden.

Gewoon ver vooruit kijken.
Man of Steal.
pi_181684960
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:12 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Gewoon verder vooruit kijken :') als je moet remmen op de snelweg heb je het 99/100 keer aan jezelf te danken.

Remmen op de snelweg veroorzaak juist files.

Kijk ik dacht er ook zo over als jij toen ik nog jong was. "Je mag hier 130 dus ik ga minimaal 140 op de teller rijden". En gelijk snel in iemands achterbumper als die ook maar een paar kilometer per uur rustiger rijdt. Keihard remmen (op de snelweg). Ja dat doe je als je jong bent maar na een tijdje leer je gewoon hoe je hoort te rijden.

Gewoon ver vooruit kijken.
100 op een 130 weg is niet een paar km rustiger. Dat is gewoon sloom. Zak dan lekker af naar 85 wn hang hem tussen de vrachtwagens.

En wie heeft het over in iemands bumper duiken en keihard remmen en niet ver vooruit kijken?
30 km verschil is gewoon veel. Het simpele feit dat ik uberhaupt flink af moet remmen omdat jij met 100 wilt inhalen maakt dat ik jou dan een lul in het verkeer vind.
A mind with a heart of it's own
  dinsdag 4 september 2018 @ 16:24:43 #158
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181685021
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:19 schreef DrMarten het volgende:

[..]

100 op een 130 weg is niet een paar km rustiger. Dat is gewoon sloom. Zak dan lekker af naar 85 wn hang hem tussen de vrachtwagens.

En wie heeft het over in iemands bumper duiken en keihard remmen en niet ver vooruit kijken?
30 km verschil is gewoon veel. Het simpele feit dat ik uberhaupt flink af moet remmen omdat jij met 100 wilt inhalen maakt dat ik jou dan een lul in het verkeer vind.
Een lul in het verkeer? Persoonlijke aanvallen mag niet hier dus ik ga je vanaf nu maar negeren. Gewoon ver vooruit kijken en dus ff je gas loslaten en erna weer indrukken. Duurt nog niet eens 1 seconde.
Man of Steal.
pi_181685606
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:24 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Een lul in het verkeer? Persoonlijke aanvallen mag niet hier dus ik ga je vanaf nu maar negeren. Gewoon ver vooruit kijken en dus ff je gas loslaten en erna weer indrukken. Duurt nog niet eens 1 seconde.
Gewoon ff je gas indrukken en na het inhalen weer loslaten. Duurt een paar seconden ^O^
A mind with a heart of it's own
pi_181685657
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:28 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Het eerste is inderdaad ronduit gevaarlijk. In deze situatie had ik wel met groot licht geseind, grote kans dat hij zich er niet bewust van was. Betreft het tweede, tsja.. Zo erg is het toch niet als mensen hun mistlicht nog even aanlaten.
Ja heb ook wel geseind, maar sommige boeren hebben daar echt schijt aan, die denken, we zitten in een grote tractor, iedereen ziet ons toch wel....

Mistachterlicht kan soms best verblindend zijn, probleem is ook dat je aandacht er ook op blijft, omdat het dezelfde werking heeft als een remlicht, dus je focust daar automatisch op. Echt een grote ramp is het ook niet, maar we zitten hier toch om te zeuren :+
pi_181685697
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:57 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Gewoon ff je gas indrukken en na het inhalen weer loslaten. Duurt een paar seconden ^O^
Dit inderdaad.

Lijkt me nogal wiedes.
pi_181685896
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:06 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Waarom? Zodat je 2 seconde sneller bent?
Waarom!? Zodat jij niet de irritatie wordt van mensen die wel 130 willen rijden.
Precies dezelfde irritatie die jij hebt bij vrachtwagens die 80 voor je rijden waar je toch wel graag harder zou willen.

Hoe kun je die overeenkomst niet snappen? :o
  dinsdag 4 september 2018 @ 17:17:15 #163
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181686041
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:12 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Gewoon verder vooruit kijken :') als je moet remmen op de snelweg heb je het 99/100 keer aan jezelf te danken.

Remmen op de snelweg veroorzaak juist files.

Kijk ik dacht er ook zo over als jij toen ik nog jong was. "Je mag hier 130 dus ik ga minimaal 140 op de teller rijden". En gelijk snel in iemands achterbumper als die ook maar een paar kilometer per uur rustiger rijdt. Keihard remmen (op de snelweg). Ja dat doe je als je jong bent maar na een tijdje leer je gewoon hoe je hoort te rijden.

Gewoon ver vooruit kijken.
Als je 75 gaat rijden hoef je nooit te remmen idd.

En als JIJ nou een beetje door rijdt, hoeven anderen niet zo vaak te remmen voor jou. Oorzaak - gevolg, en zo kun je nog wel even doorgaan met wijzen naar een ander. Als elke auto die invoegt op de snelweg automagisch via GPS Vmax (of whatever welke snelheid) zou gaan rijden, had je idd minder files. Files worden veroorzaakt door snelheidsverschillen in een verkeersstroom, no more, no less.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 4 september 2018 @ 17:17:49 #164
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181686058
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

Lijkt me nogal wiedes.
lang niet voor iedereen helaas.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_181686209
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als je 75 gaat rijden hoef je nooit te remmen idd.

En als JIJ nou een beetje door rijdt, hoeven anderen niet zo vaak te remmen voor jou. Oorzaak - gevolg, en zo kun je nog wel even doorgaan met wijzen naar een ander. Als elke auto die invoegt op de snelweg automagisch via GPS Vmax (of whatever welke snelheid) zou gaan rijden, had je idd minder files. Files worden veroorzaakt door snelheidsverschillen in een verkeersstroom, no more, no less.
Ook dat "Na een tijdje leer je gewoon hoe je hoort te rijden." :X
Alsof iedereen hier net zijn rijbewijs heeft.
Ik rij gvd al 20 jaar. De dag dat ik 30km onder de VMax rijd en me vooral niks aantrek van welke andere weggebruiker dan ook, mogen ze mijn rijbewijs doormidden knippen of ik lig al dood achterin zo'n grote zwarte stationwagon
A mind with a heart of it's own
pi_181686252
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Waarom!? Zodat jij niet de irritatie wordt van mensen die wel 130 willen rijden.
Precies dezelfde irritatie die jij hebt bij vrachtwagens die 80 voor je rijden waar je toch wel graag harder zou willen.

Hoe kun je die overeenkomst niet snappen? :o
Nou, niet dat wij het oneens zijn met elkaar, maar "irritatie voorkomen" vind ik een geen argument.
Doorstroming lijkt mij wel een valide argument en vooral veiligheid
pi_181686485
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:57 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Gewoon ff je gas indrukken en na het inhalen weer loslaten. Duurt een paar seconden ^O^
Mah, als ik honderd rijd en mn gas op de plank druk duurt het wel meer dan een paar seconden voordat ik honderddertig rijdt.

Honderd, honderdtien vind ik prettig rijden. Dan moet je inderdaad regelmatig een vrachtwagen inhalen. Nee, ik knal hem er niet tussen maar zal wel mijn plekje opeisen op de weg om met een prettige snelheid op mijn bestemming te komen.

Ik geef iedereen de ruimte om sneller te rijden maar zo nu en dan zal je eden ander (mij) ook de ruimte moeten gunnen om met een voor mij prettige snelheid voort te bewegen.
pi_181686607
De slakken en de normale rijders zullen het nooit eens gaan worden vrees ik.
pi_181686794
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:38 schreef Carlos93 het volgende:
De rustige rijders en de neuroten zullen het nooit eens gaan worden vrees ik.
fixed
pi_181686999
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:23 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Ook dat "Na een tijdje leer je gewoon hoe je hoort te rijden." :X
Alsof iedereen hier net zijn rijbewijs heeft.
Ik rij gvd al 20 jaar. De dag dat ik 30km onder de VMax rijd en me vooral niks aantrek van welke andere weggebruiker dan ook, mogen ze mijn rijbewijs doormidden knippen of ik lig al dood achterin zo'n grote zwarte stationwagon
_O_
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
pi_181687656
Volgens mij gaat het er in het verkeer niet om wat je fijn vindt maar wat veilig is.

Irritatie mijnerzijds: afgelopen weekend heen en weer naar het zuiden van de Ardennen gereden, met wat flinke klimmen en dalingen onderweg. Mensen die het dan presteren om bergop op de snelweg, achter een vrachtwagen die met 50 naar boven tuft hem maar naar links te gooien zonder even in de spiegel te kijken waar ik dus met 120+ aankom. :')
Flesje bier
  FOK!fotograaf dinsdag 4 september 2018 @ 18:17:28 #172
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_181687695
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:06 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Waarom? Zodat je 2 seconde sneller bent?
Nee, omdat je anderen hindert en daarmee de doorstroming hindert. Dat mag niet. Maar volgens mij ben je gigantisch aan het trollen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_181687716
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:15 schreef Gezicht het volgende:
Volgens mij gaat het er in het verkeer niet om wat je fijn vindt maar wat veilig is.

Irritatie mijnerzijds: afgelopen weekend heen en weer naar het zuiden van de Ardennen gereden, met wat flinke klimmen en dalingen onderweg. Mensen die het dan presteren om bergop op de snelweg, achter een vrachtwagen die met 50 naar boven tuft hem maar naar links te gooien zonder even in de spiegel te kijken waar ik dus met 120+ aankom. :')
Dus een ander die met moeite honderd kan handhaven en dus die vrachtwagen wil inhalen moet terug naar vijftig tot de top van de heuvel omdat jij haast hebt? Het gebrek aan inlevingsvermogen is dus geheel bij jou.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 september 2018 @ 18:21:01 #174
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_181687783
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:18 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dus een ander die met moeite honderd kan handhaven en dus die vrachtwagen wil inhalen moet terug naar vijftig tot de top van de heuvel omdat jij haast hebt? Het gebrek aan inlevingsvermogen is dus geheel bij jou.
Nee, maar je flikkert hem niet met 50 naar links als de rest daar 120 rijdt. Dan laat je hem afzakken, schakel je terug, gas erop en kan je met 80-90 naar links... Stuk minder gevaarlijk. Maarja, dan moet je toeren maken en dat is eng.

Hetzelfde met invoegen... Ik heb met grote dure snelle auto's en kleine trage koekblikken gereden, maar bij een vrachtwagen op de invoegstrook voor mij laat ik een gat vallen. Gevolg? Ik heb een berg auto's op mijn bumper, maar wij kunnen wel met normaal tempo invoegen. Mja, het is natuurlijk nogal moeilijk om met een Astra, Passat ofzo een koekblik met 60 PK bij te houden dus zodra ik hem dan in trap wordt de rest snel kleiner... 8)7 8)7
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_181687838
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mja, het is natuurlijk nogal moeilijk om met een Astra, Passat ofzo een koekblik met 60 PK bij te houden dus zodra ik hem dan in trap wordt de rest snel kleiner... 8)7 8)7
En daarmee heb je dus die autootjes achter je in de problemen gebracht die ze niet hadden als je met tachtig achter die vrachtwagen had ingevoegd.

Zo ontstaan dus nodeloze remacties op de snelweg.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 september 2018 @ 18:24:57 #176
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_181687858
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:24 schreef qajariaq het volgende:

[..]

En daarmee heb je dus die autootjes achter je in de problemen gebracht die ze niet hadden als je met tachtig achter die vrachtwagen had ingevoegd.

Zo ontstaan dus nodeloze remacties op de snelweg.
Auto's achter mij in de problemen gebracht? Met een koekblik met 60 PK? Grappig, bij het stoplicht kunnen ze je namelijk altijd wel voorbij komen...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_181687898
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:24 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Auto's achter mij in de problemen gebracht? Met een koekblik met 60 PK? Grappig, bij het stoplicht kunnen ze je namelijk altijd wel voorbij komen...
Je hebt kennelijk te weinig kennis van kleine autoos om te snappen wat ze wel en niet kunnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door qajariaq op 04-09-2018 18:32:06 ]
  FOK!fotograaf dinsdag 4 september 2018 @ 18:42:11 #178
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_181688239
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:26 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Je hebt kennelijk te weinig kennis van kleine autoos om te snappen wat ze welen niet kunnen.
Jup... Ik heb mij er maar 5 of 6 jaar mee voortbewogen. Ik heb überhaupt geen kaas gegeten van auto's... En rijervaring ik heb ook niet. Immers, 80.000 km in een jaar wegtrappen dat is waar iedereen wel zo'n beetje mee begint. En ik weet inderdaad ook totaal niet hoe auto's reageren... Ik heb immers maar 80 tot 90% van de auto's die de afgelopen 5 jaar uitgekomen zijn, gereden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_181688354
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:33 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Mah, als ik honderd rijd en mn gas op de plank druk duurt het wel meer dan een paar seconden voordat ik honderddertig rijdt.

Honderd, honderdtien vind ik prettig rijden. Dan moet je inderdaad regelmatig een vrachtwagen inhalen. Nee, ik knal hem er niet tussen maar zal wel mijn plekje opeisen op de weg om met een prettige snelheid op mijn bestemming te komen.

Ik geef iedereen de ruimte om sneller te rijden maar zo nu en dan zal je eden ander (mij) ook de ruimte moeten gunnen om met een voor mij prettige snelheid voort te bewegen.
En als de wegpiraat die jij wil inhalen, marginaal zachter rijdt. Dus dan duurt het een tijdje voordat je er bij bent. Dan geef je toch ook wat meer gas?

Dat je van 100 niet zo even naar 130 komt, logisch en niet eens een probleem omdat je állang klaar bent met de inhaalmanoeuvre. Maar een klein beetje meerijden met het overige verkeer is toch niet zo lastig? Dat betekent dat je al harder gaat rijden voordat je een baan naar links opschuift.
pi_181688540
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En als de wegpiraat die jij wil inhalen, marginaal zachter rijdt. Dus dan duurt het een tijdje voordat je er bij bent. Dan geef je toch ook wat meer gas?

Dat je van 100 niet zo even naar 130 komt, logisch en niet eens een probleem omdat je állang klaar bent met de inhaalmanoeuvre. Maar een klein beetje meerijden met het overige verkeer is toch niet zo lastig? Dat betekent dat je al harder gaat rijden voordat je een baan naar links opschuift.
Het is geven en nemen, ook in het verkeer. Alleen zie ik hier een hoop arrogante mensen die vinden dat vooral een ander moet geven opdat zij kunnen nemen. Uiteraard houd je rekening met anderen maar zo nu en dan neem je ook iets. Als dan een keer een iemand (die niet de eigen auto heeft betaald) ver boven max rijd en weigert gas in te houden en pas op je bumper begint met remmen en vooral ook knipperen om te tonen dat ze belangrijk zijn dat is dan hun probleem. Daar heb ik echt geen medelijden mee.
pi_181688733
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:58 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Het is geven en nemen, ook in het verkeer. Alleen zie ik hier een hoop arrogante mensen die vinden dat vooral een ander moet geven opdat zij kunnen nemen. Uiteraard houd je rekening met anderen maar zo nu en dan neem je ook iets. Als dan een keer een iemand (die niet de eigen auto heeft betaald) ver boven max rijd en weigert gas in te houden en pas op je bumper begint met remmen en vooral ook knipperen om te tonen dat ze belangrijk zijn dat is dan hun probleem. Daar heb ik echt geen medelijden mee.
Je haalt er nu van alles bij, dus ik neem aan dat je het eens bent met mijn post? Hoewel je ook zegt dat je af en toe iets neemt

En volgens mij hebben die "arrogante mensen" waar je het over hebt, het over de maximale snelheid en niet over een aso die te hard rijdt. Dat komt de discussie niet ten goeden
  woensdag 5 september 2018 @ 00:02:16 #182
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_181695511
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:00 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Het is een stuk beter voor de doorstroming en het milieu als iedereen gewoon een beetje relaxed doet.
Het is een stuk beter voor het milieu als je de auto laat staan.
Horrible Cunt!
pi_181697405
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:58 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Het is geven en nemen, ook in het verkeer. Alleen zie ik hier een hoop arrogante mensen die vinden dat vooral een ander moet geven opdat zij kunnen nemen. Uiteraard houd je rekening met anderen maar zo nu en dan neem je ook iets. Als dan een keer een iemand (die niet de eigen auto heeft betaald) ver boven max rijd en weigert gas in te houden en pas op je bumper begint met remmen en vooral ook knipperen om te tonen dat ze belangrijk zijn dat is dan hun probleem. Daar heb ik echt geen medelijden mee.
Huiliehuilie.

Je moet gewoon je snelheid aanpassen vóórdat je invoegt tussen het verkeer op een andere baan, om de simpele reden dat je het verkeer niet mag hinderen.

Jij hebt oogjes in je hoofd en spiegeltjes in en aan je auto en kan prima zien wanneer je een vrachtwagen nadert, en je kan dus ook zorgen dat je de ruimte hebt om op te trekken en naar de linkerbaan te gaan zonder iemand te hinderen. En als je honderd-honderdtien rijdt, heb je ook lang genoeg de tijd om dat te plannen. Als iemand door jou vol in de ankers moet, komt dat gewoon omdat jij als een pannenkoek achter het stuur zit.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181697951
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:12 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Gewoon verder vooruit kijken :') als je moet remmen op de snelweg heb je het 99/100 keer aan jezelf te danken.

toevallig afgelopen weekend met mijn dochter over gehad die net een paar maanden haar rijbewijs had.
zij reed, ring Eindhoven, linkerbaan. Ik zag al van verre aankomen dat alles op de rem zou gaan, mijn dochter niet. Wat resulteerde in een flinke rem actie.
Haar toen maar even uitgelegd dat ze verder vooruit moet kijken. Maar dat ze ook moet leren om het verkeer "te lezen". Dat kan alleen maar door veel kilometers te maken
Het is wat.......
pi_181698455
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 07:57 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

toevallig afgelopen weekend met mijn dochter over gehad die net een paar maanden haar rijbewijs had.
zij reed, ring Eindhoven, linkerbaan. Ik zag al van verre aankomen dat alles op de rem zou gaan, mijn dochter niet. Wat resulteerde in een flinke rem actie.
Haar toen maar even uitgelegd dat ze verder vooruit moet kijken. Maar dat ze ook moet leren om het verkeer "te lezen". Dat kan alleen maar door veel kilometers te maken
Of een motorrijbewijs laten halen, dan leert ze dat ook. ;)
pi_181700287
Ook dan zul je kilometers moeten maken voordat je het verkeer kunt "lezen"
Het is wat.......
pi_181700342
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 06:17 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Huiliehuilie.

Je moet gewoon je snelheid aanpassen vóórdat je invoegt tussen het verkeer op een andere baan, om de simpele reden dat je het verkeer niet mag hinderen.

Jij hebt oogjes in je hoofd en spiegeltjes in en aan je auto en kan prima zien wanneer je een vrachtwagen nadert, en je kan dus ook zorgen dat je de ruimte hebt om op te trekken en naar de linkerbaan te gaan zonder iemand te hinderen. En als je honderd-honderdtien rijdt, heb je ook lang genoeg de tijd om dat te plannen. Als iemand door jou vol in de ankers moet, komt dat gewoon omdat jij als een pannenkoek achter het stuur zit.
Nouja, beetje nuance kan ook wel weer.

Ik zou ook wat gas geven en minstens Vmax inhalen als er mensen achter me zitten.... Daarna is het toch eigenlijk echt wel het probleem van de ander, hoewel ik moet toegeven dat ik me alsnog een beetje opgejut voel met bumperklevers.. Nare mensen dat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181700368
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 06:17 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Huiliehuilie.

Je moet gewoon je snelheid aanpassen vóórdat je invoegt tussen het verkeer op een andere baan, om de simpele reden dat je het verkeer niet mag hinderen.

Jij hebt oogjes in je hoofd en spiegeltjes in en aan je auto en kan prima zien wanneer je een vrachtwagen nadert, en je kan dus ook zorgen dat je de ruimte hebt om op te trekken en naar de linkerbaan te gaan zonder iemand te hinderen. En als je honderd-honderdtien rijdt, heb je ook lang genoeg de tijd om dat te plannen. Als iemand door jou vol in de ankers moet, komt dat gewoon omdat jij als een pannenkoek achter het stuur zit.
Het is niet verboden om gewoon met 110 naar links te gaan. Zolang die ander niet al te dichtbij is, dat deze moet remmen.

Wellicht zal diegene iets gas moeten loslaten, maar dat is geen hinderen, hooguit vervelend.
.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 september 2018 @ 11:57:57 #189
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181701521
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:52 schreef Fer het volgende:

[..]

Het is niet verboden om gewoon met 110 naar links te gaan. Zolang die ander niet al te dichtbij is, dat deze moet remmen.

Wellicht zal diegene iets gas moeten loslaten, maar dat is geen hinderen, hooguit vervelend.
Ook dat is hinderen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_181701726
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ook dat is hinderen.
Niet voor de wet, of heeft iemand er ooit een bekeuring voor gehad.

Ik geef meestal ook wat gas bij, tijdens inhalen, maar het hoeft niet.
.
pi_181702304
Als je maar tijdig je knipperlichten gebruikt, en hem niet zo ineens naar links gooit vind ik alles prima, niet iedereen kan of wil even hard rijden. Beetje geven en nemen in het verkeer, als je veel KM's maakt zeker, want je hebt uiteindelijk alleen jezelf er mee om gestrest in die auto te zitten.

Ik rij op de snelweg ook liever 140 aan 1 stuk door, maar die mogelijkheid is er gewoon niet.
pi_181702330
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:42 schreef Fokker89 het volgende:
Beetje geven en nemen in het verkeer
Dat is nu precies waar het om draait
Het is wat.......
pi_181703836


Ik kwam van deze kant aanrijden, er komt een auto van rechts, dus ik stop. Rechts heeft toch gewoon voorrang? Of ben ik nou gek geworden?

Ik werd namelijk ingehaald toen ik stilstond, door een gastje die later de discussie met mij aan wou gaan, want ik had niet moeten stoppen. Gelukkig lette de vrouw die van rechts kwam wel op, en is er niks gebeurt, maar al had zij van rechts geen voorrang, je knalt er dan niet met 80 voorbij terwijl zij de weg al oprijdt.

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2018 14:02:51 ]
pi_181703909
Sommige mensen hebben de regel 'rechtdoor gaat voor' bedacht :{
Natuurlijk had die vrouw voorrang :{
pi_181704038
Geen haaientanden, geen bord (neem ik aan), dus rechts heeft gewoon voorrang ja.
pi_181704049
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:05 schreef Piles het volgende:
Sommige mensen hebben de regel 'rechtdoor gaat voor' bedacht :{
Natuurlijk had die vrouw voorrang :{
Achter volk loopt er ook rond, als zij van rechts niet had opgelet was het een flinke klapper geweest, er staan daar ook behoorlijk dikke bomen langs de weg....
pi_181704055
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:01 schreef Fokker89 het volgende:
[ afbeelding ]

Ik kwam van deze kant aanrijden, er komt een auto van rechts, dus ik stop. Rechts heeft toch gewoon voorrang? Of ben ik nou gek geworden?

Ik werd namelijk ingehaald toen ik stilstond, door een gastje die later de discussie met mij aan wou gaan, want ik had niet moeten stoppen. Gelukkig lette de vrouw die van rechts kwam wel op, en is er niks gebeurt, maar al had zij van rechts geen voorrang, je knalt er dan niet met 80 voorbij terwijl zij de weg al oprijdt.
En hij wilde later de discussie aangaan? Wtf.

Knap dat je rustig bent gebleven
pi_181704075
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:14 schreef opgebaarde het volgende:
.
Al rijdende nog wel :') ja dan ga ik geen discussie voeren, zaten toen al op de autoweg.
pi_181704344
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:15 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Al rijdende nog wel :') ja dan ga ik geen discussie voeren, zaten toen al op de autoweg.
Wat een heethoofd en ten onrechte ook nog :')
pi_181705388
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ook dat is hinderen.
Leuk is het misschien niet, maar echt hinderen kan je het wat mij betreft niet noemen. Wat ik denk is uiteraard niet leidend, dus wat de wet hierover te zeggen heeft lijkt me wel interessant.

Wat dat betreft ben ik het eens met Fer en Fokker89. ^O^
  donderdag 6 september 2018 @ 21:13:58 #201
80382 manny
30 is best veel
pi_181735707
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 15:22 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Leuk is het misschien niet, maar echt hinderen kan je het wat mij betreft niet noemen. Wat ik denk is uiteraard niet leidend, dus wat de wet hierover te zeggen heeft lijkt me wel interessant.

Wat dat betreft ben ik het eens met Fer en Fokker89. ^O^
de wet zegt dat je de ander niet in gevaar mag brengen volgens mij. dus als je em ervoor gooit en de ander hard moet remmen of bijna vanzelf op je bumper zit dan zit je fout. als die ander zijn snelheid wat moet aanpassen dan is dat geen overtreding lijkt me. die ander moet ook anticiperen en kan niet verwachten dat iedereen zijn of haar snelheid overneemt.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_181752605
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 21:13 schreef manny het volgende:

[..]

de wet zegt dat je de ander niet in gevaar mag brengen volgens mij. dus als je em ervoor gooit en de ander hard moet remmen of bijna vanzelf op je bumper zit dan zit je fout. als die ander zijn snelheid wat moet aanpassen dan is dat geen overtreding lijkt me. die ander moet ook anticiperen en kan niet verwachten dat iedereen zijn of haar snelheid overneemt.
Laten we het er maar op houden dat van rijstrook wisselen een bijzondere verrichting is en bij het uitvoeren van een bijzondere verrichting hoor je al het overige verkeer voorrang te verlenen.
quote:
Voorrang verlenen. Het de betrokken bestuurders in staat stellen ongehinderd hun weg te vervolgen.
Als er geremd moet worden is er duidelijk geen sprake meer van "ongehinderd" en dus is het een verkeerde actie.
Als er daarbij ook keihard geremd moet worden is het idd nog eens gevaarlijk ook.
pi_181760678
Inderdaad als er geremd moet worden.

Als jij met 100 naar links gaat terwijl ik 500m erachter met 120 aan kom dan moet ik uiteindelijk mijn snelheid verlagen tot 100.
Maar ik hoef daarvoor niet te remmen, ik kan dan rustig het gas loslaten.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_181765119
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ook dat is hinderen.
Hinderlijk
.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 september 2018 @ 01:34:15 #205
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181765439
Vandaag weer mooi... bij het invoegen komen ik en een auto achter me achter een vrachtwagen terecht op een 130 weg. Even geduld hebben dus.

Wat doet dat wrijf? Hem direct achter de laatste persoon links gooien en mij dan boos aankijken als ik hem er toch nog tussen gooi :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 8 september 2018 @ 10:50:38 #206
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181768345
Met enige regelmaat als ik denk eens sociaal te zijn en zo'n figuur mee laat komen naar links, blijkt het achteraf een irritante stoïcijns 115 rijdende linkshanger te zijn en verrot hij het de eerste 10km om mij erlangs te laten en mag ik dan weer de 'aso' zijn die hem rechts inhaalt. Meestal ben ik dus ook een klootzak die hem er meteen langs trapt als het verkeer het toe laat. Goedheid wordt vaak bestraft, dat motiveert niet tot herhaling.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_181768566
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:50 schreef Sounddragon het volgende:
Met enige regelmaat als ik denk eens sociaal te zijn en zo'n figuur mee laat komen naar links, blijkt het achteraf een irritante stoïcijns 115 rijdende linkshanger te zijn en verrot hij het de eerste 10km om mij erlangs te laten en mag ik dan weer de 'aso' zijn die hem rechts inhaalt. Meestal ben ik dus ook een klootzak die hem er meteen langs trapt als het verkeer het toe laat. Goedheid wordt vaak bestraft, dat motiveert niet tot herhaling.
Mijn ervaring is dat soms ze niet eens links komen, terwijl ik al mijn gas loslaat. Als ik rechts rij, blijf ik soms iets langer erachter, zodat voor hun links nog vrij/leeg is. Dan zie ik ze met 110 naar die vrachtwagen rijden en denk dan, kan jij er wellicht doorheen ipv, links erlangs?

Dan twijfel ik weer eens of mijn geduld wel zin heeft, soms kan je het gewoon niet goed doen.
.
pi_181768601
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 01:34 schreef Nattekat het volgende:
Vandaag weer mooi... bij het invoegen komen ik en een auto achter me achter een vrachtwagen terecht op een 130 weg. Even geduld hebben dus.

Wat doet dat wrijf? Hem direct achter de laatste persoon links gooien en mij dan boos aankijken als ik hem er toch nog tussen gooi :')
Ja nou.
Ik was vroeger zo'n figuur wat wel rekening hield met andere bestuurders en dus continu ruimte openhield zodat de ander daar kon invoegen. :')

Maar je komt dan in gekke situaties:
De bestuurder heeft niet door dat jij hem/haar ruimte heeft en blijft wachten totdat jij en eventueel andere bestuurders voorbij zijn. Dit komt vaak voor, is voor die persoon ook irritant.
Of je laat ruimte open (zoals bij jou), maar de bestuurder vindt het wel best en wil niet inhalen.

Bij dat invoegen achter een vrachtwagen, ga ik er niet meer standaard vanuit dat mijn voorganger ook het busje/vrachtwagen/auto wil inhalen. Dus ik doe mijn ding en houdt rekening met assertieve/claimende manoeuvre van voorganger
  zaterdag 8 september 2018 @ 11:13:00 #209
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181768650
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:04 schreef Fer het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat soms ze niet eens links komen, terwijl ik al mijn gas loslaat. Als ik rechts rij, blijf ik soms iets langer erachter, zodat voor hun links nog vrij/leeg is. Dan zie ik ze met 110 naar die vrachtwagen rijden en denk dan, kan jij er wellicht doorheen ipv, links erlangs?

Dan twijfel ik weer eens of mijn geduld wel zin heeft, soms kan je het gewoon niet goed doen.
hehe, ja dat komt idd ook nog wel eens voor.. Ikke 140 links, inlopen op een auto die rechts 120 doet en achterop een slowmo aanrijdt, ikke gas eraf en 20 meter erachter blijven hangen zodat hij mee kan, en dan istie chicken en gaan ze remmen.. Ik denk dat zulke mensen pas last minute gaan kijken wat er links zit/gebeurt. Die zien koplampen en nemen aan dat je ze geen ruimte gaat geven.. Als je eerder en beter kijkt, kun je zien dat ik je eerst nader, en vervolgens op dezelfde afstand blijf. Gebeurt vaak in de ochtend in het donker, sommige mensen rijden echt zombie mode en/of zijn vet onzeker in het donker.

Geeft niet, dan tik ik weer op de cc en ben ik er zo langs.. Is wel een stuk minder vervelend als andersom :Y)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_181770100
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

hehe, ja dat komt idd ook nog wel eens voor.. Ikke 140 links, inlopen op een auto die rechts 120 doet en achterop een slowmo aanrijdt, ikke gas eraf en 20 meter erachter blijven hangen zodat hij mee kan, en dan istie chicken en gaan ze remmen.. Ik denk dat zulke mensen pas last minute gaan kijken wat er links zit/gebeurt. Die zien koplampen en nemen aan dat je ze geen ruimte gaat geven.. Als je eerder en beter kijkt, kun je zien dat ik je eerst nader, en vervolgens op dezelfde afstand blijf. Gebeurt vaak in de ochtend in het donker, sommige mensen rijden echt zombie mode en/of zijn vet onzeker in het donker.

Geeft niet, dan tik ik weer op de cc en ben ik er zo langs.. Is wel een stuk minder vervelend als andersom :Y)
Leuk en oprecht aardig, maar de manier waarop men vertraagt mag dan ook wel overtuigend aangeven dat men bewust ruimte creëert voor je. Een beetje assertief accelereren wanneer je wilt inhalen zou ik overigens zeker niet als een slechte eigenschap bestempelen, maar ik heb dan liever bestuurders die het zekere voor het onzekere nemen in plaats van bij wijze van spreken Russische roulette spelen!

Wat dat betreft zijn de enkele remlichten die ik niet erg vind om te zien op de snelweg, remlichten van bestuurders die afremmen voor een trage voertuig op hun rijstrook terwijl jij bezig bent met een inhaalmanoeuvre; alhoewel het niets garandeert is de kans groot dat ze je dus in de gaten hebben.👍

[ Bericht 0% gewijzigd door br00djekaas54321 op 08-09-2018 13:12:44 ]
pi_181772679
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 22:24 schreef jeroen25 het volgende:
Inderdaad als er geremd moet worden.

Als jij met 100 naar links gaat terwijl ik 500m erachter met 120 aan kom dan moet ik uiteindelijk mijn snelheid verlagen tot 100.
Maar ik hoef daarvoor niet te remmen, ik kan dan rustig het gas loslaten.
Dan is er niks aan de hand toch?
In Nederland kun je nou eenmaal niet een constante snelheid rijden, zelfs 's nachts is dat al lastig.
  maandag 10 september 2018 @ 20:44:55 #212
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_181824634
Twee tienermeisjes die met hun brommer even de N209 oprijden. Want dat grote rode bord waarop staat verboden voor fietsen, bromfietsen en tractors naast het rode stoplicht waar je al een minuut voor staat valt natuurlijk niet op. :r
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_181824711
Ik zat vanochtend achter een gast in een veel te dikke auto die zo druk met z’n telefoon was dat ‘ie voortdurend kort de rem aantikte en daarbij steeds dusdanig zwalkte dat je er met geen mogelijkheid veilig voorbij kwam. Ik heb me zelden zo op zitten vreten over medeweggebruikers
pi_181826122
Het was weer zover net hoor, van die kutfietsers zonder licht. En in een 30-zone ineens een hijger achter me, zelfs ik vroeg me af waar die ineens vandaan kwam en kijk toch echt heel geregeld in mijn binnenspiegel... :P
pi_181828026
Tweebaans weg en ik rijd op de linkerbaan. Treintje daar is wat langzamer dan op de rechterbaan. Dus men haalde me lustig rechts in.
Ik moest rechts gaan voorsorteren, maar ook al had ik mijn richtingaanwijzer aan, ik leek wel onzichtbaar te zijn. Heb me op een gegeven moment maar ertussen geduwd om mijn afslag niet te missen.

Misschien niet heel sociaal, maar me rechts inhalen én geen ruimte geven in te voegen vond ik nog een tandje erger.


Daarna mijn zonden goed gemaakt door een mede automobilist erop te wijzen dat ze in het pikkedonker totaal geen achterlicht aan had. Stomme automatische stadsverlichting, koplampen deden het wel dus ze het het echt niet zelf in de gaten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_181832795
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 22:46 schreef Cat-astrophe het volgende:

Daarna mijn zonden goed gemaakt door een mede automobilist erop te wijzen dat ze in het pikkedonker totaal geen achterlicht aan had. Stomme automatische stadsverlichting, koplampen deden het wel dus ze het het echt niet zelf in de gaten.
Lijkt mij toch dat je ook zonder automatische stadsverlichting niet door hebt dat je achterlichten het niet doen
Het is wat.......
pi_181833925
Ik snap niet dat ze nog steeds niet heb en ingevoerd dat de verlichting gewoon altijd aanstaat. Geen keus, dimlicht altijd aan, simpel en effectief.
pi_181833988
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 22:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Tweebaans weg en ik rijd op de linkerbaan. Treintje daar is wat langzamer dan op de rechterbaan. Dus men haalde me lustig rechts in.
Ik moest rechts gaan voorsorteren, maar ook al had ik mijn richtingaanwijzer aan, ik leek wel onzichtbaar te zijn. Heb me op een gegeven moment maar ertussen geduwd om mijn afslag niet te missen.

Misschien niet heel sociaal, maar me rechts inhalen én geen ruimte geven in te voegen vond ik nog een tandje erger.


Daarna mijn zonden goed gemaakt door een mede automobilist erop te wijzen dat ze in het pikkedonker totaal geen achterlicht aan had. Stomme automatische stadsverlichting, koplampen deden het wel dus ze het het echt niet zelf in de gaten.
Wat doe jij op de linkerbaan als het daar én langzamer rijdt én je jouw afslag nadert? Jij creëert files.
pi_181835780
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 20:46 schreef itchycoo het volgende:
Ik zat vanochtend achter een gast in een veel te dikke auto die zo druk met z’n telefoon was dat ‘ie voortdurend kort de rem aantikte en daarbij steeds dusdanig zwalkte dat je er met geen mogelijkheid veilig voorbij kwam. Ik heb me zelden zo op zitten vreten over medeweggebruikers
Ik vreet me dan niet op over m'n medeweggebruikers, maar ik ga me wel zorgen maken over m'n eigen veiligheid en ik hoop dan altijd maar dat hij zichzelf niet om een boom vouwt, dan ben ik als getuige namelijk nog verplicht ook te stoppen en te helpen ook... Zonde van m'n tijd...
pi_181836845
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ik vreet me dan niet op over m'n medeweggebruikers, maar ik ga me wel zorgen maken over m'n eigen veiligheid en ik hoop dan altijd maar dat hij zichzelf niet om een boom vouwt, dan ben ik als getuige namelijk nog verplicht ook te stoppen en te helpen ook... Zonde van m'n tijd...
herkenbaar...

op een 80 weg waar je niet mag inhalen en het s'ochtends ook echt te druk is om überhaupt in te halen al zou je het willen, heb ik regelmatig iemand op mijn kont zitten, met de auto geef ik er niet zo heel veel om, ik hou nog steeds voldoende afstand om rustig te remmen, op de motor ga ik daarin tegen wel echt veel meer afstand houden, meestal leidt dat tot meer frustratie bij mijn bumperklever. echt zachter ga ik ook niet rijden want ik hou, als ik tevreden ben met de afstand, die afstand aan.
maar ja, als die bumperklever geen afstand tot mij houdt, hou ik wel dubbele remafstand aan tot mijn voorganger zodat ik rustiger kan remmen....
pi_181845861
Binnen 500 meter 2 rotondes. 5 auto's gezien zonder knipperlicht. De ergste zijn de mutsen die het licht naar links hebben maar dan bij voor het afslaan niet omzetten naar rechts... Ugh
pi_181846568
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 21:26 schreef kurk_droog het volgende:
Binnen 500 meter 2 rotondes. 5 auto's gezien zonder knipperlicht. De ergste zijn de mutsen die het licht naar links hebben maar dan bij voor het afslaan niet omzetten naar rechts... Ugh
Ik had er gisterochtend eentje die naar rechts knipperde maar op de rotonde bleef :')

Kon net op tijd in de ankers
Flesje bier
pi_181847053
Reed vandaag door de stad naar huis. Bij een kruispunt kwam van links een fietser. Ik reed stapvoets gewoon door. De fietser hoefde niet eens te remmen maar vond het alsnog nodig om te schreeuwen: “Kijken!” Aangezien mijn raam open stond kon ik niet anders dan te reageren met: “Rechts heeft voorrang!”

Verder steeds meer mensen die geen knipperlicht gebruiken en mensen die niet naar rechts gaan, zucht..
  dinsdag 11 september 2018 @ 22:16:06 #224
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_181847234
Ik moest even zoeken, maar reed vandaag dus langs zo'n taper. Nu weet ik even niet hoe hard ik en mijn medeweggebruiker aan kwamen scheuren, maar degene op de invoegende strook bleef bij mijn neus plakken, toen remde ik (denk ik) en vervolgens kreeg ik nog een handgebaar terwijl hij 50m verderop zat. Ondanks dat hij mijn rijstrook voorrang moet geven, en er voor en achter mij ruimte was. En nog ga ik aan mijzelf twijfelen (want niemand wilt een ongeluk).

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 22:09 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Verder steeds meer mensen die geen knipperlicht gebruiken
Vind ik ook vervelend ja. Maakt toch het verschil tussen a) met twee banden over de lijn komen of b) van strook wisselen.
pi_181847507
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 10:18 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Wat doe jij op de linkerbaan als het daar én langzamer rijdt én je jouw afslag nadert? Jij creëert files.
2 km voor mijn afslag een langzame auto die rechts rijdt inhalen, om vervolgens achteraan een langzaam treintje op de linker rijbaan terecht te komen? Met tussendoor een aantal stoplichten, waarbij optrekkend verkeer (blijkbaar had de langzame rechtsrijder vaart gekregen of was ergens afgeslagen) me ook niet terug liet invoegen.

Enige wat ik mezelf eventueel zou kunnen verwijten is dat ik niet al 2 km voor mijn afslag rechts bleef hangen, zodat ik hem ze-ker niet zou missen.

Edit: was een tweebaans provinciale weg. Op het laatst werd ik, doordat rechts geen ruimte liet, gedwongen om links te blijven, op een afslag die me precies naar de verkeerde richting zou laten rijden.
Ik beschouw het als netjes om invoegend verkeer, wat zijn intentie duidelijk en tijdig aangeeft, dan ruimte te geven om op de goede rijbaan te komen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_181855298
Meh, vanochtend op de A4 (5-baans, 130 km/u) zo'n gast die op de tweede baan van links 115 ging rijden. Wil je hem passeren, gaat 'ie met je meerijden en blijft hij naast je hangen.

Ik blijf dat frappant vinden. Mensen zitten half te slapen achter het stuur, maar als ze ineens ingehaald worden moeten en zullen ze dat voorkomen.
  woensdag 12 september 2018 @ 14:45:34 #227
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_181859013
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 22:09 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

Verder steeds meer mensen die geen knipperlicht gebruiken en mensen die niet naar rechts gaan, zucht..
Nu net ook weer. Kom aan bij een rotonde en kon eigenlijk er nog voor langs, maar besloot geduldig te wachtten omdat de andere auto een behoorlijke vaart had. En warempel hij hoekt hem met dezelfde snelheid rechtsaf zonder richting aan te geven. Tja dan krijg je van mij een middelvinger. En verbaasd kijken ook nog.
Horrible Cunt!
pi_181859815
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 14:45 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Nu net ook weer. Kom aan bij een rotonde en kon eigenlijk er nog voor langs, maar besloot geduldig te wachtten omdat de andere auto een behoorlijke vaart had. En warempel hij hoekt hem met dezelfde snelheid rechtsaf zonder richting aan te geven. Tja dan krijg je van mij een middelvinger. En verbaasd kijken ook nog.
Zoooo irritant ja! Ik toeter meestal en tegelijk knipperlicht signaal met m’n hand. Luie ratten.
  woensdag 12 september 2018 @ 16:24:42 #229
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_181860942
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 15:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Zoooo irritant ja! Ik toeter meestal en tegelijk knipperlicht signaal met m’n hand. Luie ratten.
Haha. Dat knipperlicht gebaar doe ik ook wel eens.
Horrible Cunt!
pi_181862127
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 16:24 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Haha. Dat knipperlicht gebaar doe ik ook wel eens.
Wat voor gebaar is dat dan? Nooit tegen mij gebruikt zien worden, kan ik wel met trots zeggen.
pi_181862211


[ Bericht 100% gewijzigd door Fixers op 13-09-2018 10:46:43 (Dubbel) ]
pi_181862219
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 21:26 schreef kurk_droog het volgende:
Binnen 500 meter 2 rotondes. 5 auto's gezien zonder knipperlicht. De ergste zijn de mutsen die het licht naar links hebben maar dan bij voor het afslaan niet omzetten naar rechts... Ugh
Ik doe mijn best, gaat niet altijd goed. :@ (Maar ik heb dan ook een blauwe L op m'n dak. :P)
pi_181862639
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 17:08 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Wat voor gebaar is dat dan? Nooit tegen mij gebruikt zien worden, kan ik wel met trots zeggen.
Zelfde als praatgebaar? Alle vingers op een rij en die laten klappen met je duim zeg maar 😂
pi_181863609
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 14:45 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Nu net ook weer. Kom aan bij een rotonde en kon eigenlijk er nog voor langs, maar besloot geduldig te wachtten omdat de andere auto een behoorlijke vaart had. En warempel hij hoekt hem met dezelfde snelheid rechtsaf zonder richting aan te geven. Tja dan krijg je van mij een middelvinger. En verbaasd kijken ook nog.
Ik vind mensen die te laat richting aangeven eigenlijk storender dan mensen die geen richting aangeven bij het verlaten van een rotonde.

Mensen die geen richting aangeven, zijn gewoon eikels. Duidelijk. Eikels gonna eikel, daar wordt me de pis niet lauw van.

Mensen die te laat richting aangeven, weten wel dat ze het moeten doen, maar hebben geen idee waarom.
Je geeft richting aan om te communiceren wat je gaat doen, niet wat je aan het doen bent. Ik zie zo ook wel dat je de rotonde verlaat. Daar hoef je niet in het omgooien van je stuur het pookje voor aan te tikken.

Ik heb er werkelijk geen ene reet meer aan als je pas richting aangeeft als je de rotonde al met één wiel af bent. Dan sta ik net zo stil als wanneer je geen richting aangeeft.

Hetzelfde geldt voor mensen die links of rechts willen afslaan en eerst remmen en daarna pas richting aangeven. Als die mensen nou eerst richting aangeven, dan kunnen de achterliggers beter anticiperen, alvast gas terugnemen en dan stroomt alles veel beter door, dan wanneer de hele colonne vol op de rem moet omdat de voorste niet snapt hoe het werkt.

Het enige moment waarop je richting aangeeft om te laten zien wat je doet, is met het veranderen van rijstrook (waaronder inhaalacties). In alle andere gevallen hoor je van tevoren richting aan te geven om te laten zien wat je gaat doen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 12 september 2018 @ 18:09:06 #235
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_181863700
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 17:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Zelfde als praatgebaar? Alle vingers op een rij en die laten klappen met je duim zeg maar 😂
Yep. Die bedoelde ik.
Horrible Cunt!
  woensdag 12 september 2018 @ 18:10:07 #236
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_181863729
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 18:05 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik vind mensen die te laat richting aangeven eigenlijk storender dan mensen die geen richting aangeven bij het verlaten van een rotonde.

Mensen die geen richting aangeven, zijn gewoon eikels. Duidelijk. Eikels gonna eikel, daar wordt me de pis niet lauw van.

Mensen die te laat richting aangeven, weten wel dat ze het moeten doen, maar hebben geen idee waarom.
Je geeft richting aan om te communiceren wat je gaat doen, niet wat je aan het doen bent. Ik zie zo ook wel dat je de rotonde verlaat. Daar hoef je niet in het omgooien van je stuur het pookje voor aan te tikken.

Ik heb er werkelijk geen ene reet meer aan als je pas richting aangeeft als je de rotonde al met één wiel af bent. Dan sta ik net zo stil als wanneer je geen richting aangeeft.

Hetzelfde geldt voor mensen die links of rechts willen afslaan en eerst remmen en daarna pas richting aangeven. Als die mensen nou eerst richting aangeven, dan kunnen de achterliggers beter anticiperen, alvast gas terugnemen en dan stroomt alles veel beter door, dan wanneer de hele colonne vol op de rem moet omdat de voorste niet snapt hoe het werkt.

Het enige moment waarop je richting aangeeft om te laten zien wat je doet, is met het veranderen van rijstrook (waaronder inhaalacties). In alle andere gevallen hoor je van tevoren richting aan te geven om te laten zien wat je gaat doen.
Had ik niet beter kunnen verwoorden.
Horrible Cunt!
pi_181878061
Geen richting aangeven op een rotonde is wel echt een dingetje.
Sta je te wachten gaat die bokkelul er af. stond je daar te wachten
pi_181879777
Ik heb ook vaak dat ik m’n knipperlicht aan heb op de rotonde, maar dat de ‘tegenligger’ toch wacht tot ik de rotonde verlaat.

Zouden ze het niet snappen?
Protège moi de mes désirs.
pi_181880004
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 13:13 schreef JaafkeJunior het volgende:
Geen richting aangeven op een rotonde is wel echt een dingetje.
Sta je te wachten gaat die bokkelul er af. stond je daar te wachten
Vaak in een BMW, vraag me af of die dingen überhaupt wel een knipperlicht hebben.
pi_181880051
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 14:57 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik heb ook vaak dat ik m’n knipperlicht aan heb op de rotonde, maar dat de ‘tegenligger’ toch wacht tot ik de rotonde verlaat.

Zouden ze het niet snappen?
Al een paar keer gehad dat iemand knipperde maar toch een afslagje verder ging.

Maar vaak zie je het wel aan de manier van rijden
pi_181880988
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 15:11 schreef JaafkeJunior het volgende:

[..]

Al een paar keer gehad dat iemand knipperde maar toch een afslagje verder ging.
Dat idd, je gokt er niet op. Vooral omdat jij dan aansprakelijk bent voor de schade. Dan liever even wachten.
pi_181881251
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 13:13 schreef JaafkeJunior het volgende:
Geen richting aangeven op een rotonde is wel echt een dingetje.
Sta je te wachten gaat die bokkelul er af. stond je daar te wachten
Zelfde als fietsers die niet even hun hand uitsteken als je staat te wachten en dan de straat/oprit inslaan waar jij uit komt. Dan gaat het raampje vaak wel even naar beneden om mijn ongenoegen te uiten :X
A mind with a heart of it's own
  Moderator donderdag 13 september 2018 @ 16:56:33 #243
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_181882076
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 16:16 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Zelfde als fietsers die niet even hun hand uitsteken als je staat te wachten en dan de straat/oprit inslaan waar jij uit komt. Dan gaat het raampje vaak wel even naar beneden om mijn ongenoegen te uiten :X
En dan zeker heel snel wegrijden als een echte stoere man?
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_181882306
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 16:56 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

En dan zeker heel snel wegrijden als een echte stoere man?
Op zich kan je ongenoegen uiten geen kwaad, zou ik zeggen. Integendeel; als jonkie begon het kwartje bij mij te vallen nadat een bestuurder zichtbaar gefrustreerd was nadat ik hem eigenlijk voor niets liet wachten. Hierbij deed hij het raam niet open om als een tokkie te schreeuwen, overigens.

Excuses, ouwe.
pi_181882529
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 18:05 schreef Jordy-B het volgende:

Het enige moment waarop je richting aangeeft om te laten zien wat je doet, is met het veranderen van rijstrook (waaronder inhaalacties). In alle andere gevallen hoor je van tevoren richting aan te geven om te laten zien wat je gaat doen.
Bijna helemaal mee eens.
Vraag me alleen af waarom je bij het wisselen van rijstrook het niet nodig vindt om van tevoren richting aan te geven.
pi_181893606
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 17:22 schreef vannelle het volgende:

[..]

Bijna helemaal mee eens.
Vraag me alleen af waarom je bij het wisselen van rijstrook het niet nodig vindt om van tevoren richting aan te geven.
Omdat dat wordt gezien als afdwingen, wat overigens vaak genoeg ook gebeurt. 'Richting aan, dus hup, daar gaan we. Zie je niet dat ik mijn knipperdinges aan had staan?' Ook dat is een verschuiving van een functie naar algemeen geaccepteerd verkeerd gedrag.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_181893736
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 17:22 schreef vannelle het volgende:

[..]

Bijna helemaal mee eens.
Vraag me alleen af waarom je bij het wisselen van rijstrook het niet nodig vindt om van tevoren richting aan te geven.
Stel dat je een inhaalactie doet op een provinciale weg. Geef je dan richting naar rechts als je de in te halen auto gepasseerd bent, of geef je ruim van tevoren richting naar rechts, terwijl je er nog naast zit?
In het tweede geval bezorg je de gepasseerde bestuurder een hartverknettering.

Hetzelfde geldt als je ergens tussenin wil invoegen en je geeft richting aan voordat er ruimte is, dat is erg naar voor degene die op dat moment naast je zit, want die verwacht dat jij hem er gewoon tussen drukt.

Alleen als je bijvoorbeeld dubbele rijstroken hebt, en de weg eindigt in twee voorsorteerstroken voor verschillende richtingen, dan geef je wellicht wat eerder richting aan om aan te geven wat je van plan bent, zodat het overige verkeer misschien wat ruimte voor je kan maken. Maar dat is eigenlijk voorsorteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 14-09-2018 06:13:02 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:45:29 #248
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_181897251
Ik probeer wat afstand te houden op mijn voorganger(s), vooral wanneer het erg druk is en iedereen zo'n beetje in elkaars kofferbak zit op de linkerbaan. Met als gevolg dat mensen op de rechterbaan kans zien om hun voorganger in te halen omdat er ruimte is.

Aan de ene kant snap ik dat wel, want je hebt één hersencel en denkt werkelijk dat je dan sneller op je kansloze kutwerk bent, maar je snijdt mij dan wel af.

Gelukkig kan ik dat wel inschatten en zodra iemand het voertuig naar links slingert om vervolgens pas halverwege het wisselen van rijstrook richting naar links aan te geven, neem ik wat gas terug om wat ruimte te creëren tussen mij en mijn nieuwe voorganger.
Gaat die persoon achter mij bijna vol op mijn achterbumper zitten.

Wat voor achterlijke kutmongool ben je dan, je ziet toch wat er voor me gebeurt?
En waarom proberen mensen per se hun auto in het kleinst mogelijke stukje ruimte duwen om maar het gevoel te hebben dat ze dan 1km/u sneller rijden?

En dan nog die Volvo's en AUDI's, ik zou bijna niet meer weten hoe het logo van zo'n auto eruit ziet, Ja, ik herken ze aan de grafkop van de bestuurder zo goed kan ik ze zien als ze achter me zitten.
Je moeder is een hamster
pi_181898503
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:45 schreef Crutch het volgende:
Ik probeer wat afstand te houden op mijn voorganger(s), vooral wanneer het erg druk is en iedereen zo'n beetje in elkaars kofferbak zit op de linkerbaan. Met als gevolg dat mensen op de rechterbaan kans zien om hun voorganger in te halen omdat er ruimte is.

Aan de ene kant snap ik dat wel, want je hebt één hersencel en denkt werkelijk dat je dan sneller op je kansloze kutwerk bent, maar je snijdt mij dan wel af.

Gelukkig kan ik dat wel inschatten en zodra iemand het voertuig naar links slingert om vervolgens pas halverwege het wisselen van rijstrook richting naar links aan te geven, neem ik wat gas terug om wat ruimte te creëren tussen mij en mijn nieuwe voorganger.
Gaat die persoon achter mij bijna vol op mijn achterbumper zitten.

Wat voor achterlijke kutmongool ben je dan, je ziet toch wat er voor me gebeurt?
En waarom proberen mensen per se hun auto in het kleinst mogelijke stukje ruimte duwen om maar het gevoel te hebben dat ze dan 1km/u sneller rijden?

En dan nog die Volvo's en AUDI's, ik zou bijna niet meer weten hoe het logo van zo'n auto eruit ziet, Ja, ik herken ze aan de grafkop van de bestuurder zo goed kan ik ze zien als ze achter me zitten.
:D
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181898520
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 06:07 schreef Jordy-B het volgende:
Hetzelfde geldt als je ergens tussenin wil invoegen en je geeft richting aan voordat er ruimte is, dat is erg naar voor degene die op dat moment naast je zit, want die verwacht dat jij hem er gewoon tussen drukt.
Soms wel nodig wanttt anders weet men niet dat je er echt ff tussen moet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181898607
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 14:57 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik heb ook vaak dat ik m’n knipperlicht aan heb op de rotonde, maar dat de ‘tegenligger’ toch wacht tot ik de rotonde verlaat.

Zouden ze het niet snappen?
Als je hard rijdt wilt men het risico nog weleens niet nemen. Heb ik idem met aanrijdend verkeer dat te hard rijdt, soms moet je stil gaan staan op de rotonde omdat het niet in te schatten is of iemand blind de rotonde op jekkert.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181900465
Ja hallo zeg, even serieus, wat een actie dit joh...


Die vent hield 10 auto's tegen. :r Ipv dat-ie aan de overkant even omkeert...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2018 15:17:14 ]
pi_181901067
Onhandig ja, maar je moet ook niet overdrijven. Er is niemand in gevaar gebracht ofzo.
En je had er best langs gekund, dat zou ik doen :W
pi_181901091
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 15:51 schreef Piles het volgende:
Onhandig ja, maar je moet ook niet overdrijven. Er is niemand in gevaar gebracht ofzo.
En je had er best langs gekund, dat zou ik doen :W
Ik had over het gras heen gekund misschien om er langs te gaan ja, maar hallo, het is hier toch geen facking Marokko? :')
pi_181901110
quote:
16s.gif Op vrijdag 14 september 2018 15:52 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ik had over het gras heen gekund misschien om er langs te gaan ja, maar hallo, het is hier toch geen facking Marokko? :')
Dan moet je lekker je gemak houden, het is hier geen Marokko :D
pi_181901153
quote:
16s.gif Op vrijdag 14 september 2018 15:53 schreef Piles het volgende:

[..]

Dan moet je lekker je gemak houden, het is hier geen Marokko :D
Oh ik blijf heel rustig verder, hoor. Als je de weg op gaat weet je dat je soms rare dingen tegen komt, anders moet je niet instappen. Maar dit soort figuren kunnen me wel irriteren soms.
pi_181903389
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 06:07 schreef Jordy-B het volgende:

Stel dat je een inhaalactie doet op een provinciale weg. Geef je dan richting naar rechts als je de in te halen auto gepasseerd bent, of geef je ruim van tevoren richting naar rechts, terwijl je er nog naast zit?
In het tweede geval bezorg je de gepasseerde bestuurder een hartverknettering.
Het 1e uiteraard aangezien het sowieso logisch is dat je weer naar rechts gaat.
Ik ging er van uit (aannames zijn niet altijd goed blijkt wel weer) dat jij bedoelde een strook naar links op te schuiven.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 06:07 schreef Jordy-B het volgende:
Hetzelfde geldt als je ergens tussenin wil invoegen en je geeft richting aan voordat er ruimte is, dat is erg naar voor degene die op dat moment naast je zit, want die verwacht dat jij hem er gewoon tussen drukt.
Neuh, hier zou ik wel eerder richting aangeven, men mag best weten wat ik van plan ben hoe logisch het ook is.
Weten ze iig dat ik door heb wat de bedoeling is in die situatie en herinner ik hun er ook nog even aan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 06:07 schreef Jordy-B het volgende:
Alleen als je bijvoorbeeld dubbele rijstroken hebt, en de weg eindigt in twee voorsorteerstroken voor verschillende richtingen, dan geef je wellicht wat eerder richting aan om aan te geven wat je van plan bent, zodat het overige verkeer misschien wat ruimte voor je kan maken. Maar dat is eigenlijk voorsorteren.
Dit is sowieso logisch, dus niet "wellicht" maar gewoon doen.
  vrijdag 14 september 2018 @ 18:04:19 #258
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181903798
Tis hier ook geen 'post-een-filmpje-en-zeik-een-weggebruiker-af' topic..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_181903882
quote:
13s.gif Op vrijdag 14 september 2018 18:04 schreef Sounddragon het volgende:
Tis hier ook geen 'post-een-filmpje-en-zeik-een-weggebruiker-af' topic..
Om er nog heel even op terug te komen... Het is niet zozeer dat ik iemand afzeik want we maken allemaal fouten, ik ook, en ik ben niet moeilijk, maar het irriteert me wel als iemand bewust asociaal gaat zitten doen. ;)

Edit: ik had je DM hier nog niet gezien. Ik zal het afzeikgehalte een beetje in de gaten houden en dingen meer onderbouwen. :)

Het staat nu eenmaal toevallig ttoch al op film en dat maakt dingen eenvoudiger uit te leggen

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2018 18:15:18 ]
pi_181904785
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 17:40 schreef derLudolf het volgende:
Korte versie: mensen die knipperen op de linkerbaan van de Duitse Autobahn

Toelichting:
En dan bedoel ik niet de mensen in snelle Mercedessen of BMW's. Je rijdt zeg maar 170 (niet extreem langzaam lijkt me) en dat doet je al een tijdje en haalt lekker in. Dan komt er iemand al seinend achter je in z'n Seat Alhambra die 180 rijdt. Vaak ook in situaties waarbij ik niet naar rechts kan zonder vol in de ankers te gaan.

Wat verwachten die mensen, iemand anders kan beter 50km/u afremmen ipv dan dat zij even het gas los laten?

Begrijp me niet verkeerd, ik probeer zoveel mogelijk rechts te rijden en de echte snelle jongens hoeven vaak niet eens te seinen. Doen ze eigenlijk ook niet, meestal zijn het van die gezinsbakken (en nee een M5 Touring reken ik daar niet onder) die op hun vmax rijden.

Zelf sein ik niet, als ik 170 rijdt en er rijdt voor me iemand 160 pas ik me aan. Ook een mooie snelheid.
Gister mooi een of ander bontkraagje lopen irriteren. Ik reed 160 achter m'n voorligger, dat was hem in z'n E36 316i niet rap genoeg dus seinen. Ik mooi mistachterlicht aan en uit. Hij snapte de hint niet geloof ik. Zodra het kon ik naar rechts om de snotneus met opsporingsambtenaar verzocht uiterlijk er langs te laten. Direct weer naar links en toen ging ik achter hem seinen.
Dit had ik in Duitsland ook vaak. En vaak idd bontkraagjes. Dan ga ik gewoon rechts als ruimte, laat ze er langs, en als ze op gelijke hoogte zijn gaat de sportknop in, schakel ik terug en mogen ze kijken of ze de 6 in lijn met dubbele vanos kunnen bijhouden. Niet dus, en dan ga ik weer lekker naar links. Het resultaat is meestal dat ze nog geirriteerder raken en dan superboos zijn als je ze tegenkomt bij het volgende benzinestation oid. Doel bereikt. Tja maat, je golfje/seat/audi1.4/6 gaat nu eenmaal niet harder dan 180. Exact voor dit soort situaties heb ik de badges eraf laten halen, dan kan je niet zien wat erin ligt. Tenzij je BMW kenner bent, dan zie je het meteen.
pi_181905414
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 19:07 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Dit had ik in Duitsland ook vaak. En vaak idd bontkraagjes. Dan ga ik gewoon rechts als ruimte, laat ze er langs, en als ze op gelijke hoogte zijn gaat de sportknop in, schakel ik terug en mogen ze kijken of ze de 6 in lijn met dubbele vanos kunnen bijhouden. Niet dus, en dan ga ik weer lekker naar links. Het resultaat is meestal dat ze nog geirriteerder raken en dan superboos zijn als je ze tegenkomt bij het volgende benzinestation oid. Doel bereikt. Tja maat, je golfje/seat/audi1.4/6 gaat nu eenmaal niet harder dan 180. Exact voor dit soort situaties heb ik de badges eraf laten halen, dan kan je niet zien wat erin ligt. Tenzij je BMW kenner bent, dan zie je het meteen.
Maar wie meet hier dan zijn piemel ?
.
pi_181906496
Wat ik dan weer niet snap is dat mensen zo snel moeten rijden. Kom ik netjes met 50 aangereden maar ik moest naar de linkerbaan opschuiven om links voor te kunnen sorteren voor de afslag. Ik heb me er echt tussen moeten proppen om mijn afslag niet te hoeven missen. :( :')
pi_181907996
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 19:46 schreef Fer het volgende:

[..]

Maar wie meet hier dan zijn piemel ?
Ik doe dit alleen bij idioten die keihard achterop rijden en dan gaan drukken en seinen en toeteren en doen. Gebeurt bijna nooit, want de meesten zien er echt wel aan het type wat het is. Anders ga ik gewoon netjes naar rechts hoor. En in Nederland hou ik me gewoon aan de vMax. Vaak zijn dit wel marokkanen, met anderen eigenlijk nooit last. En laat ik aan opgeschoten bontkraagjes, wegens levenslang nare en slechte ervaringen met dat volk, nu een absolute tyfushekel hebben. Dus ja, die nar ik extra. Daar hebben ze gedurende de 40 jaar dat ik leef, geheel zelf naar gemaakt, agressief dom volk. Ze zijn werkelijk nergens goed voor behalve de criminaliteitscijfers stuwen, en op de weg is 99% ook compleet aso. Daarom zit er ook een dashcam in mijn auto tegenwoordig, voor en achter, zodat ik die mafkezen er gewoon bij kan lappen als er wat gebeurt.
pi_181908087
Relax, Geert.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_181909382
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 september 2018 21:48 schreef Messina het volgende:
Relax, Geert.
Hoezo? Hij heeft gewoon gelijk. Ik lees niets anders dan feiten. Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers, dat is gewoon zo. Dit is ook zo op de weg. Je kunt ze niet allemaal over één kam scheren maar meestal vind ik ze maar erg laks wat betreft omgang met wet- en regelgeving en rijden ze erg gehaast en agressief. :r
pi_181910111
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 21:43 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Ik doe dit alleen bij idioten die keihard achterop rijden en dan gaan drukken en seinen en toeteren en doen. Gebeurt bijna nooit, want de meesten zien er echt wel aan het type wat het is. Anders ga ik gewoon netjes naar rechts hoor. En in Nederland hou ik me gewoon aan de vMax. Vaak zijn dit wel marokkanen, met anderen eigenlijk nooit last. En laat ik aan opgeschoten bontkraagjes, wegens levenslang nare en slechte ervaringen met dat volk, nu een absolute tyfushekel hebben. Dus ja, die nar ik extra. Daar hebben ze gedurende de 40 jaar dat ik leef, geheel zelf naar gemaakt, agressief dom volk. Ze zijn werkelijk nergens goed voor behalve de criminaliteitscijfers stuwen, en op de weg is 99% ook compleet aso. Daarom zit er ook een dashcam in mijn auto tegenwoordig, voor en achter, zodat ik die mafkezen er gewoon bij kan lappen als er wat gebeurt.
De enige die je nart ben je zelf. Of denk je nu echt serieus dat hun het boeit dat je je zo gedraagt? Waarschijnlijk liggen ze zich rot te lachen omdat een of andere malloot zich weer moet bewijzen. :)
  vrijdag 14 september 2018 @ 23:26:47 #267
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_181910461
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 17:45 schreef vannelle het volgende:
Neuh, hier zou ik wel eerder richting aangeven, men mag best weten wat ik van plan ben hoe logisch het ook is.
Weten ze iig dat ik door heb wat de bedoeling is in die situatie en herinner ik hun er ook nog even aan.
Met richting aangeven is het de bedoeling dat je laat zien wat je gaat doen, niet wat je van plan bent.
pi_181910629
Elke ochtend weer op een 50kmh-weg golfjes op mn bumper en bij de eerste mogelijkheid rakelings langs me heen inhalen... En bij de 4 volgende stoplichten sta ik toch weer steeds achter ze _O-


Dat mijn scooter niet harder gaat dam 45km/h kan ik vrij weinig aan doen lutser. :r

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2018 23:38:48 ]
  zaterdag 15 september 2018 @ 00:12:24 #269
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181911401
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 23:26 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Met richting aangeven is het de bedoeling dat je laat zien wat je gaat doen, niet wat je van plan bent.
Dit.

Iemand die zijn knipper aan gooit en gáát, krijgt van mij ruim baan. Zo'n truthoofd wat een knipper aangooit en gaat zitten wachten tot ik rem om van de 4 autolengtes remafstand die ik heb er 7 te maken heeft gewoon pech. Als je niet de skills hebt om fatsoenlijk van rijstrook te wisselen heb ik je sowieso liever áchter me :+

Ik heb geleerd om de knipper aan te gooien op het moment dat je de verrichting begint. Je begint je verrichting dan ook pas als je dat kunt doen zonder een ander te hinderen. Hinderen vind ik niet als ik de cc eraf moet tikken, wel als ik moet gaan remmen. Als je je snelheid aanpast aan de rijstrook waar je heen verhuist, kun je een RR Silver Shadow inclusief tandemasser kwijt in mijn 4 auto's tussenruimte zónder dat ik hoef te remmen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf zaterdag 15 september 2018 @ 00:15:38 #270
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_181911477
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 19:07 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Dit had ik in Duitsland ook vaak. En vaak idd bontkraagjes. Dan ga ik gewoon rechts als ruimte, laat ze er langs, en als ze op gelijke hoogte zijn gaat de sportknop in, schakel ik terug en mogen ze kijken of ze de 6 in lijn met dubbele vanos kunnen bijhouden. Niet dus, en dan ga ik weer lekker naar links. Het resultaat is meestal dat ze nog geirriteerder raken en dan superboos zijn als je ze tegenkomt bij het volgende benzinestation oid. Doel bereikt. Tja maat, je golfje/seat/audi1.4/6 gaat nu eenmaal niet harder dan 180. Exact voor dit soort situaties heb ik de badges eraf laten halen, dan kan je niet zien wat erin ligt. Tenzij je BMW kenner bent, dan zie je het meteen.
Sorry, maar is de grap in Duitsland nou juist niet dat mensen hard achterop komen rijden, omdat de snelheidsverschillen nogal groot zijn? Als jij niet harder wilt, waarom dan zo klieren? Als jij ook harder wilt, maar niet kan door ander verkeer, a la, maar gewoon om te treiteren?

Geintje ben ik ook goed in in Nederland. Gaan ze lopen kleven als je verkeer voor je hebt. Dan na dat verkeer ingehaald te hebben naar rechts en terug naar je eigen snelheid. Komt zo'n TDItje toch niet bij.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 15 september 2018 @ 00:27:02 #271
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181911762
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 23:33 schreef d4v1d het volgende:
Elke ochtend weer op een 50kmh-weg golfjes op mn bumper en bij de eerste mogelijkheid rakelings langs me heen inhalen... En bij de 4 volgende stoplichten sta ik toch weer steeds achter ze _O-


Dat mijn scooter niet harder gaat dam 45km/h kan ik vrij weinig aan doen lutser. :r
ik vind het nog steeds helemaal kut die portapotti's op de weg tussen de auto's. Ik weet dat jullie het zelf ook niet verzonnen hebben, maar het slaat gewoon nergens op om die dingen met kids erop in een kort broekie lekker de snelheidsbeperkende maatregel uit te laten hangen |:( Wmb één van de meest ridicule aanpassingen in de wegenverkeerswet ooit.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_181914477
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 23:26 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Met richting aangeven is het de bedoeling dat je laat zien wat je gaat doen, niet wat je van plan bent.
Je zegt het goed: Gaat doen, dus niet wat je al aan het doen bent.
Oftewel: Eerst richting aangeven en dan pas gaan.
pi_181914504
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 00:12 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dit.

Iemand die zijn knipper aan gooit en gáát, krijgt van mij ruim baan. Zo'n truthoofd wat een knipper aangooit en gaat zitten wachten tot ik rem om van de 4 autolengtes remafstand die ik heb er 7 te maken heeft gewoon pech. Als je niet de skills hebt om fatsoenlijk van rijstrook te wisselen heb ik je sowieso liever áchter me :+

Ik heb geleerd om de knipper aan te gooien op het moment dat je de verrichting begint. Je begint je verrichting dan ook pas als je dat kunt doen zonder een ander te hinderen. Hinderen vind ik niet als ik de cc eraf moet tikken, wel als ik moet gaan remmen. Als je je snelheid aanpast aan de rijstrook waar je heen verhuist, kun je een RR Silver Shadow inclusief tandemasser kwijt in mijn 4 auto's tussenruimte zónder dat ik hoef te remmen.
Niemand heeft het over hoeveel tijd er tussen het knipperen en gaan moet zitten en ook snelheidsverschillen heeft niemand het over.
Want zijn reactie ging over de situatie dat je iemand inhaalt op een 2-baansweg en dus wel terug naar rechts MOET.
Invoegen of een strook opschuiven naar links heeft daar dus niks mee te maken.

Wellicht interessant leesvoer waarin geleerd word éérst richting aan te geven en daarna pas te handelen:
https://auto-en-vervoer.i(...)chtingaanwijzer.html

En dan artikel 55 RVV:
quote:
Artikel 55
Bestuurders van een motorvoertuig respectievelijk bromfietsers moeten een teken met hun richtingaanwijzer geven respectievelijk een teken met hun richtingaanwijzer of met hun arm geven, indien zij willen wegrijden, andere bestuurders van een motorvoertuig willen inhalen, de doorgaande rijbaan willen oprijden en verlaten en indien zij van rijstrook willen wisselen alsmede bij alle andere belangrijke zijdelingse verplaatsingen.
Let op het woordje "willen" wat aangeeft dat die actie nog niet aan de gang is maar in de planning zit.
Oftewel: Eerst richting aangeven, dan pas gaan.
pi_181916542
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 00:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik vind het nog steeds helemaal kut die portapotti's op de weg tussen de auto's. Ik weet dat jullie het zelf ook niet verzonnen hebben, maar het slaat gewoon nergens op om die dingen met kids erop in een kort broekie lekker de snelheidsbeperkende maatregel uit te laten hangen |:( Wmb één van de meest ridicule aanpassingen in de wegenverkeerswet ooit.
Eens. Ik rij liever ook wat harder met dat ding maarja, dan kom je een keer een rollerbank tegen en ben je het haasje _O-

Het is gewoon idioot dat er weer een extra snelheidsverschil wordt gemaakt. En ik heb dat ding niet gekocht om 25 op het fietspad te rijden :P

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2018 10:19:50 ]
pi_181916758
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 07:28 schreef vannelle het volgende:

[..]

Niemand heeft het over hoeveel tijd er tussen het knipperen en gaan moet zitten en ook snelheidsverschillen heeft niemand het over.
Want zijn reactie ging over de situatie dat je iemand inhaalt op een 2-baansweg en dus wel terug naar rechts MOET.
Invoegen of een strook opschuiven naar links heeft daar dus niks mee te maken.

Wellicht interessant leesvoer waarin geleerd word éérst richting aan te geven en daarna pas te handelen:
https://auto-en-vervoer.i(...)chtingaanwijzer.html

En dan artikel 55 RVV:

[..]

Let op het woordje "willen" wat aangeeft dat die actie nog niet aan de gang is maar in de planning zit.
Oftewel: Eerst richting aangeven, dan pas gaan.
Wettekst =/= praktijk
Flesje bier
  zaterdag 15 september 2018 @ 13:14:30 #276
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181918415
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 10:19 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Eens. Ik rij liever ook wat harder met dat ding maarja, dan kom je een keer een rollerbank tegen en ben je het haasje _O-

Het is gewoon idioot dat er weer een extra snelheidsverschil wordt gemaakt. En ik heb dat ding niet gekocht om 25 op het fietspad te rijden :P
De overheid zou eens ballen moeten tonen en de brommers naar 80cc en 80km/u moeten gooien, dan kun je gewoon op een normale manier meekomen in het verkeer tot en met de provinciale weg. Dat rijbewijs heb je al, en dan krijg je ook meteen een fatsoenlijke basis voor een motorrijbewijs.
Kunnen ze meteen geschikte kleding gaan voorschrijven, ook voor motorfietsen, want ik vind het nog steeds heel bijzonder dat je in je auto met 27673934 veiligheidssystemen een prent krijgt als je je gordel niet om hebt, terwijl je met puur en alleen een helm op en een korte broek aan náást diezelfde auto op de snelweg mag gaan rijden met 130p/u. En dat in ons op tientallen fronten zwaar overgereguleerde landje; echt ónbegrijpelijk :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_181918473
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 13:14 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

De overheid zou eens ballen moeten tonen en de brommers naar 80cc en 80km/u moeten gooien, dan kun je gewoon op een normale manier meekomen in het verkeer tot en met de provinciale weg. Dat rijbewijs heb je al, en dan krijg je ook meteen een fatsoenlijke basis voor een motorrijbewijs.
Kunnen ze meteen geschikte kleding gaan voorschrijven, ook voor motorfietsen, want ik vind het nog steeds heel bijzonder dat je in je auto met 27673934 veiligheidssystemen een prent krijgt als je je gordel niet om hebt, terwijl je met puur en alleen een helm op en een korte broek aan náást diezelfde auto op de snelweg mag gaan rijden met 130p/u. En dat in ons op tientallen fronten zwaar overgereguleerde landje; echt ónbegrijpelijk :')
Probleem daarbij is dat bromfietspaden dan verleden tijd zullen zijn (waar je je natuurlijk netjes aan de snelheid houdt) Dan kan je er net zo goed gelijk een motor van maken.
  zaterdag 15 september 2018 @ 13:36:30 #278
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181918669
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 13:19 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Probleem daarbij is dat bromfietspaden dan verleden tijd zullen zijn (waar je je natuurlijk netjes aan de snelheid houdt) Dan kan je er net zo goed gelijk een motor van maken.
de lichte motor is er natuurlijk ook al met die gekkigheid die ze een paar jaar geleden hebben verzonnen voor het motorrijbewijs, de allerlichtste versie kan er dan misschien weer vanaf, want ook die is underpowered in het verkeer waar hij in mag. Punt is juist dat ze dat gemotoriseerde spul van het fietspad willen hebben, en brommers kúnnen op zich prima tussen het overige verkeer, alleen moet je ze wel de power geven om dat veilig en zonder hinder te kunnen doen.
Snorfiets moet op het fietspad blijven, net als dat elektrische fietsding.. Die leren maar gewoon met elkaar dealen.

- brommer tot 80cc overal op de weg tot 80km/u Vmax.
- lichte motor (35Kw) overal, ook op snelwegen.
- zware motor -> onbeperkt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_181927663
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 10:36 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Wettekst =/= praktijk
Eens. In de praktijk weten we allemaal heel goed hoe we onze richtingaanwijzers moeten gebruiken. Probleem daarbij is dat we het zo goed weten dat het naar eigen inzicht gebeurt; te vroeg, te laat of helemaal niet. Dan krijg je bijvoorbeeld van die randdebielen die op een rotonde met het draaien van het stuur pas de richtingaanwijzer aanzetten.
"maar ik geef toch richting aan?"
Ja, maar waarvoor? Voor die bestuurder die voor de kat z'n kut voor de rotonde zit te wachten niet, dat is duidelijk.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 15 september 2018 @ 23:00:11 #280
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181930163
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 21:42 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Eens. In de praktijk weten we allemaal heel goed hoe we onze richtingaanwijzers moeten gebruiken. Probleem daarbij is dat we het zo goed weten dat het naar eigen inzicht gebeurt; te vroeg, te laat of helemaal niet. Dan krijg je bijvoorbeeld van die randdebielen die op een rotonde met het draaien van het stuur pas de richtingaanwijzer aanzetten.
"maar ik geef toch richting aan?"
Ja, maar waarvoor? Voor die bestuurder die voor de kat z'n kut voor de rotonde zit te wachten niet, dat is duidelijk.
ik zit alleen te harken als ik in Anne d'r auto rijd, die heeft geen 123-knippers :')
Verder probeer ik zoveel mogelijk bewust te knipperen en op de goede momenten. Ik doe ook gewoon niet knipperen als ik vind dat het geen nut heeft terwijl het eigenlijk wel zou moeten volgens de regeltjes.. (terug naar rechterrijstrook op de snelweg na inhalen van een vrachtwagen met 140 zonder verkeer achter me, of 's nachts om half 5 als ik Remy ben). Als het enigszins nut heeft doe ik het wél, maar ik rijd Benz, dus eigenlijk hoeft het nooit natuurlijk :7 :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 18 september 2018 @ 21:16:20 #281
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_181993199

Mensen die net doen alsof ze dit bord niet begrijpen, om de file op naastgelegen provinciale weg te omzeilen :r
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_181993230
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 21:16 schreef Rodgrod het volgende:
[ afbeelding ]
Mensen die net doen alsof ze dit bord niet begrepen, om de file op naastgelegen provinciale weg te omzeilen :r
Ik begrijp hem alleen niet als er weer 1 of andere klaptosti met 50 op een 80weg voor je rijdt, en je de komende 15km geen mogelijkheid hebt tot inhalen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2018 21:18:08 ]
  woensdag 19 september 2018 @ 08:54:47 #283
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_181999580
Afgelopen weekend ook weer wat moois meegemaakt.. :7

Zelf reed ik met mijn vriendin - beide in een andere auto - naar huis op de snelweg. Zij ging naar links om een vrachtwagen in te halen. Haar achterligger lijkt geen gas terug te willen geven, begint te kleven en vervolgens ook met groot licht te seinen. Dit terwijl m'n vriendin met normale snelheid, 120, inhaald. Natuurlijk kan ik dit niet hebben. Ik haal de vrachtwagen ook in en rijd (met voldoende afstand) achter mijn voorganger, de klever. Ik sein één keertje met groot licht naar hem.

Dit kon hij blijkbaar niet hebben.

Nadat we de vrachtwagen hadden ingehaald begon hij gevaarlijk te remmen om mij te 'bedreigen'. Ik had voldoende afstand dus het haalde niet enorm veel uit. Hij liet mij inhalen en heeft vervolgens de gehele rit achter mij gereden, continu met groot licht te seinen. De eerste paar minuten moest ik wel lachen, ik vond het wel geinig hoe hij zich liet kennen. Maar na 10 volle minuten begon het toch wel irritant en enorm zielig te worden. :') Hij bleef maar bezig. De jongeman van Noord-Afrikaanse komaf had gelukkig een andere afslag en na een klein kwartiertje reed hij er vandoor.

Al met al was het een enorm trieste en kinderachtige reactie op slechts één groot licht seintje van mijn kant.Wel top dat hij - tijdens de gevaarlijke capriolen - elke keer netjes zijn knipperlicht gebruikte. Dat dan weer wel.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_182000445
Mooi in dit topic hoe korte lontjes denken het nodig vinden om nog kortere lontjes op te moeten fokken in het verkeer en zelf een directe bijdrage leveren aan 'irritaties op de weg'. Laat het gaan man.

Fietsers in de bebouwde kom blijven voor mij wel één van de grootste irritaties. Het wordt straks weer vroeg donker en dan is het weer feest met fietsers zonder licht.
  FOK!fotograaf woensdag 19 september 2018 @ 20:24:59 #285
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_182013182
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 21:16 schreef Rodgrod het volgende:
[ afbeelding ]
Mensen die net doen alsof ze dit bord niet begrijpen, om de file op naastgelegen provinciale weg te omzeilen :r
Wat staat er op het onderbord?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 19 september 2018 @ 20:27:39 #286
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_182013261
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 20:24 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Wat staat er op het onderbord?
Uitgezonderd bestemmingsverkeer
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  FOK!fotograaf woensdag 19 september 2018 @ 20:28:31 #287
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_182013303
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 20:27 schreef Rodgrod het volgende:

[..]

Uitgezonderd bestemmingsverkeer
Prima. Ga ik even dat perceel verderop bekijken. Ben ik bestemmingsverkeer. >:) >:) Of een klein reclamefoldertje ergens in de bus doen. Oh, ze blijken een nee-nee sticker te hebben. :7 8-) 8-)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_182015997
In de ochtendspits 50 rijden op een enkelbaans doorgaande provinciale die zo onoverzichtelijk is dat inhalen praktisch onmogelijk is. Bleek een oudere onzekere heer te zijn. :N
Flesje bier
  donderdag 20 september 2018 @ 17:58:13 #289
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182031153
Fietsers die denken altijd voorrang te hebben :') Ook al kom je met de auto van rechts.
Man of Steal.
  FOK!fotograaf donderdag 20 september 2018 @ 21:29:54 #290
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_182035343
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 17:58 schreef SuperNeger het volgende:
Fietsers die denken altijd voorrang te hebben :') Ook al kom je met de auto van rechts.
Als voetganger in Amsterdam is dat vrij makkelijk. Gewoon doorlopen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_182037978
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 17:58 schreef SuperNeger het volgende:
Fietsers die denken altijd voorrang te hebben :') Ook al kom je met de auto van rechts.
Fietsers hebben toch altijd voorrang? Ze gaan zelfs met voorrang de ambulance in als een automobilist een keer geen voorrang verleent...
  vrijdag 21 september 2018 @ 01:08:40 #292
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182039330
Hier heb je redelijk krappe weggetjes door dorpjes heen, wel netjes met middellijn om een beetje te kunnen mikken, maar tis zeg maar zó krap hier dat de voordeuren van de huizen op de stoeprand staan.. iemand die zijn huis uitstapt loopt per direct het risico dat ze geraakt worden door een autospiegel, no shit. Dan begrijp ik dat je als automobilist een beetje van die stoeprand vandaan wilt blijven, maar om dan met 60 een blinde bocht om te vliegen terwijl je het midden van de weg aanhoudt is wel héél spannend }:|
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_182043400
Ieeeeeh het regent.. boem.. file.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_182043606
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ieeeeeh het regent.. boem.. file.
Vanochtend 5 minuten op de snelweg gereden, wat een getrut weer. Niemand harder dan 90, want regen. En lekker met je grijze auto met enkel dagrijverlichting, dus geen achterlichten. Wat een kutidee was dat zeg, om dat verplicht te maken.
pi_182043626
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:27 schreef Piles het volgende:

[..]

Vanochtend 5 minuten op de snelweg gereden, wat een getrut weer. Niemand harder dan 90, want regen. En lekker met je grijze auto met enkel dagrijverlichting, dus geen achterlichten. Wat een kutidee was dat zeg, om dat verplicht te maken.
Helaas is dit zo herkenbaar :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_182043876
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 09:51 schreef Justinn het volgende:
Mooi in dit topic hoe korte lontjes denken het nodig vinden om nog kortere lontjes op te moeten fokken in het verkeer en zelf een directe bijdrage leveren aan 'irritaties op de weg'. Laat het gaan man.

Fietsers in de bebouwde kom blijven voor mij wel één van de grootste irritaties. Het wordt straks weer vroeg donker en dan is het weer feest met fietsers zonder licht.
vanmorgen was het al feest, druilerig weer, redelijk donker, veel schaduwen (want de bomen hebben nog blad).. en dan zonder licht voorrang nemen vanaf rechts.. zag de fietser pas toen mijn koplampen reflecteerden op een trapper.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_182044249
Gisteravond, file wegens wegwerkzaamheden op de A10. Richting 22:00u, dus lekker donker. Snelheid: kruipen.
4 rijstroken, strook 1 moet invoegen bij 2 en rijstrook 4 moet invoegen bij 3.

Geeft al genoeg gedoe, maar allerlei motorrijders die zowel tussen strook 1 en 2 als tussen 3 en 4 met flinke snelheid tussen de auto’s die moeten invoegen doorschieten maken het, vooral voor zichzelf, wel erg gevaarlijk.

Uiteindelijk moet alles naar 1 strook en komt er weer wat snelheid. Daar besluiten de motorrijders dat het handiger is om de rij auto’s rechts in te halen, tussen de auto’s en oranje pilonnen door.

Wat een idioten.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_182051441
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 september 2018 01:08 schreef Sounddragon het volgende:
Hier heb je redelijk krappe weggetjes door dorpjes heen, wel netjes met middellijn om een beetje te kunnen mikken, maar tis zeg maar zó krap hier dat de voordeuren van de huizen op de stoeprand staan.. iemand die zijn huis uitstapt loopt per direct het risico dat ze geraakt worden door een autospiegel, no shit. Dan begrijp ik dat je als automobilist een beetje van die stoeprand vandaan wilt blijven, maar om dan met 60 een blinde bocht om te vliegen terwijl je het midden van de weg aanhoudt is wel héél spannend }:|
Om de bocht kun je het gevaar niet zien, dus lekker doorgassen toch :7
.
  vrijdag 21 september 2018 @ 22:55:14 #299
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182056636
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 18:31 schreef Fer het volgende:

[..]

Om de bocht kun je het gevaar niet zien, dus lekker doorgassen toch :7
Nah, dat is hier echt russische roulette :|W :X

Als ik er morgen aan denk zal ik wel een filmpie maken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 24 september 2018 @ 09:45:54 #300
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182098377
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:16 schreef Sometimes het volgende:
Gisteravond, file wegens wegwerkzaamheden op de A10. Richting 22:00u, dus lekker donker. Snelheid: kruipen.
4 rijstroken, strook 1 moet invoegen bij 2 en rijstrook 4 moet invoegen bij 3.

Geeft al genoeg gedoe, maar allerlei motorrijders die zowel tussen strook 1 en 2 als tussen 3 en 4 met flinke snelheid tussen de auto’s die moeten invoegen doorschieten maken het, vooral voor zichzelf, wel erg gevaarlijk.

Uiteindelijk moet alles naar 1 strook en komt er weer wat snelheid. Daar besluiten de motorrijders dat het handiger is om de rij auto’s rechts in te halen, tussen de auto’s en oranje pilonnen door.

Wat een idioten.
Sowieso motorrijders die gaan tripleren of snijden zodra de snelheid een beetje verminderd op de weg :')

Ze mogen met gevarenlichten aan met max 5km/h snelheidsverschil ertussendoor mits ze de ruimte hebben en anders moeten ze lekker achteraan aansluiten! :r
Man of Steal.
  maandag 24 september 2018 @ 09:46:52 #301
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182098393
maar ja
Man of Steal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')