Dat schijnt best mee te vallen hoor.quote:Op zondag 5 augustus 2018 16:11 schreef einzeinz het volgende:
Heb je ook voorbeelden?
Denk niet dat de Peugeot 207, Opel Corsa/Astra, Citroën C3 zo goed zijn!
De fransen hebben toch over het algemeen meer electrische ongemakjes.quote:Op zondag 5 augustus 2018 16:11 schreef einzeinz het volgende:
Heb je ook voorbeelden?
Denk niet dat de Peugeot 207, Opel Corsa/Astra, Citroën C3 zo goed zijn!
Ik heb ook nog eens een Peugeot 307sw gehad, ruimte zat.quote:Op zondag 5 augustus 2018 15:52 schreef einzeinz het volgende:
Welke auto's tussen de bouwjaren 2008-2018 vinden jullie de 'betere' en meer 'betrouwbare' types?
Die tussen 2000 - 2008 waren doorgaan steeds de Nissan Micra's, Honda Civic's...
Maar ik zoek het toch al iets ruimer, liefst ook 5-deurs en dus max. 10 jaar oud. Zit je bij een Hyundai i30 bv. goed? Een Mazda 3-reeks, ...
Ik denk ook in de budgetklasse: 5000 euro.
Mazda 3 en focus MK2 is alleen wel uitkijken voor roest. Met name de Mazda..quote:Op zondag 5 augustus 2018 16:29 schreef bokkepoot het volgende:
Mazda 3, Ford focus MK2. MK3 gaat ook wel.
MK3 is wat gevoeliger vanwege koelvloeistofdingetje, maar is gefixed
Renault Mégane gaat ook wel geloof ik, vooral die populaire leasebak uitvoering
quote:
Right.. het zal best vlot zijn, maar als je echt leuk wil:quote:Met een 1.3 motor heb je een wolf in schaapskleren,
Lachwekkend.. 80k en uitkijken dat je geen kat in de zak koopt .. als een auto de 2 ton tegenwoordig niet haalt is het echt rampzalig. En dat zie ik eigenlijk alleen bij vag..quote:Op zondag 5 augustus 2018 17:49 schreef Mr.Ping het volgende:
Je kan kijken wat het belangrijkste (en duurste) van de auto is, en dat is de motor.
Als je problemen daarmee krijgt is het belangrijk om te weten hoe een merk/importeur daarmee omgaat anders kan het je duizenden euro's kosten.
Bijna alle Europese merken hebben de laatste jaren een kleinere motor + turbo, dat gaat een aantal jaar goed maar dan raakt zo'n motortje op en gaat olie verbruiken. De merken weten heel goed dat dit voorkomt en om claims van klanten te voorkomen brengen ze hun normen voor al hun modellen ver naar beneden waardoor jij geen aanspraak kan maken op garantie.
(de norm voor bijvoorbeeld een Ford Ka is hetzelfde als voor een Ford Mustang, echt waar!)
Aziatische merken kijken daar heel anders naar, die kijken hoe de auto is onderhouden, km-stand, enz. Daarna gaan ze beoordelen of het mankement in de motor acceptabel is of niet.
Zolang dat zo blijft koop ik geen BMW, VW, Audi of Ford meer.
Als je tot 5000 euro zoekt, krijg je te maken met hogere km-standen. Boven de 80.000 moet je écht uitkijken dat je geen kat in de zak koopt, zeker bij een (T)FSI motor.
Als ik jouw was zou ik kijken naar een degelijke KIA met een 1.6 GDI. Of een Mazda zonder rare fratsen om hem sneller te maken dan de motor aankan.
Jij vind het lachwekkend, maar het probleem bij een TFSI motor zit al in de motor voordat deze de showroom heeft verlaten. De vraag is niet óf je problemen krijgt maar wanneer.quote:Op zondag 5 augustus 2018 23:52 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Lachwekkend.. 80k en uitkijken dat je geen kat in de zak koopt .. als een auto de 2 ton tegenwoordig niet haalt is het echt rampzalig. En dat zie ik eigenlijk alleen bij vag..
230k+ nu. Heb hem gekocht bij 135k.
Tussendoor eigenlijk niks raars gehad..
Verder had Mazda met de motor die ik nu heb, gewoon zelf de oliespecs opgesteld, zoals die nu in mijn auto ligt..
Een Japans motorontwerp, in een Zweed. Roest niet, en betrouwbaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |