abonnement Unibet Coolblue
pi_180960941
Welke auto's tussen de bouwjaren 2008-2018 vinden jullie de 'betere' en meer 'betrouwbare' types?
Die tussen 2000 - 2008 waren doorgaan steeds de Nissan Micra's, Honda Civic's...

Maar ik zoek het toch al iets ruimer, liefst ook 5-deurs en dus max. 10 jaar oud. Zit je bij een Hyundai i30 bv. goed? Een Mazda 3-reeks, ...
Ik denk ook in de budgetklasse: 5000 euro.
Cindy De Vuyst
pi_180961059
Iets Koreaans of Japans, jammer dat ze zo lelijk zijn maar het is niet anders.
pi_180961247
Heb je ook voorbeelden?

Denk niet dat de Peugeot 207, Opel Corsa/Astra, Citroën C3 zo goed zijn!
Cindy De Vuyst
pi_180961317
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:11 schreef einzeinz het volgende:
Heb je ook voorbeelden?

Denk niet dat de Peugeot 207, Opel Corsa/Astra, Citroën C3 zo goed zijn!
Dat schijnt best mee te vallen hoor.

Kijk maar:
https://www.google.nl/amp(...)onsumentenbond-2017/

Veel succes met je zoektocht!
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zondag 5 augustus 2018 @ 16:29:00 #5
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_180961521
Mazda 3, Ford focus MK2. MK3 gaat ook wel.
MK3 is wat gevoeliger vanwege koelvloeistofdingetje, maar is gefixed

Renault Mégane gaat ook wel geloof ik, vooral die populaire leasebak uitvoering
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_180961846
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:11 schreef einzeinz het volgende:
Heb je ook voorbeelden?

Denk niet dat de Peugeot 207, Opel Corsa/Astra, Citroën C3 zo goed zijn!
De fransen hebben toch over het algemeen meer electrische ongemakjes.
Met de genoemde Opels heb ik zelden problemen gehad.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_180961871
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 15:52 schreef einzeinz het volgende:
Welke auto's tussen de bouwjaren 2008-2018 vinden jullie de 'betere' en meer 'betrouwbare' types?
Die tussen 2000 - 2008 waren doorgaan steeds de Nissan Micra's, Honda Civic's...

Maar ik zoek het toch al iets ruimer, liefst ook 5-deurs en dus max. 10 jaar oud. Zit je bij een Hyundai i30 bv. goed? Een Mazda 3-reeks, ...
Ik denk ook in de budgetklasse: 5000 euro.
Ik heb ook nog eens een Peugeot 307sw gehad, ruimte zat.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  FOK!fotograaf zondag 5 augustus 2018 @ 17:07:19 #8
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_180962198
Tsja, de doorsnee Franse leasehokken blijven het goed doen, Meganes, 308SW's, etc. Niet voor niets dat er een berg in de verhuur als langlopers meedraaien.
Cee'd Station gaat ook wel prima. Natuurlijk de Focus. Blijft ook maar gaan.

TSFItjes moet je mee oppassen, zeker met de kettingen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_180963149
Je kan kijken wat het belangrijkste (en duurste) van de auto is, en dat is de motor.
Als je problemen daarmee krijgt is het belangrijk om te weten hoe een merk/importeur daarmee omgaat anders kan het je duizenden euro's kosten.

Bijna alle Europese merken hebben de laatste jaren een kleinere motor + turbo, dat gaat een aantal jaar goed maar dan raakt zo'n motortje op en gaat olie verbruiken. De merken weten heel goed dat dit voorkomt en om claims van klanten te voorkomen brengen ze hun normen voor al hun modellen ver naar beneden waardoor jij geen aanspraak kan maken op garantie.
(de norm voor bijvoorbeeld een Ford Ka is hetzelfde als voor een Ford Mustang, echt waar!)

Aziatische merken kijken daar heel anders naar, die kijken hoe de auto is onderhouden, km-stand, enz. Daarna gaan ze beoordelen of het mankement in de motor acceptabel is of niet.

Zolang dat zo blijft koop ik geen BMW, VW, Audi of Ford meer.

Als je tot 5000 euro zoekt, krijg je te maken met hogere km-standen. Boven de 80.000 moet je écht uitkijken dat je geen kat in de zak koopt, zeker bij een (T)FSI motor.

Als ik jouw was zou ik kijken naar een degelijke KIA met een 1.6 GDI. Of een Mazda zonder rare fratsen om hem sneller te maken dan de motor aankan.
  zondag 5 augustus 2018 @ 21:28:37 #10
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_180967748
Ik heb zelf sinds een half jaar een Daihatsu Sirion 2 uit 2007 (1.3), was iets meer dan 3000 euro en had net geen 100K op de teller. Ik heb hem niet gekocht omdat hij mooi was, maar omdat hij volgens alle berichten erg betrouwbaar zou zijn. Ik heb er nu probleemloos bijna 20K mee gereden. Met -20 geen problemen gehad en nu met deze tropische temperaturen ook niet.

Het is geen grote auto, maar wel 5 deurs en met 1,85 lengte nog steeds prima beenruimte achterin. De achterbank kan in z'n geheel plat, waardoor je echt een zee van ruimte hebt en een kledingkast van IKEA vervoeren prima gaat. Met een 1.3 motor heb je een wolf in schaapskleren, hij komt makkelijk met het verkeer mee. Voor 5000 euro kan je zeker een degelijke kopen.
pi_180971577
quote:
7s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:29 schreef bokkepoot het volgende:
Mazda 3, Ford focus MK2. MK3 gaat ook wel.
MK3 is wat gevoeliger vanwege koelvloeistofdingetje, maar is gefixed

Renault Mégane gaat ook wel geloof ik, vooral die populaire leasebak uitvoering
Mazda 3 en focus MK2 is alleen wel uitkijken voor roest. Met name de Mazda..
Van hetzelfde platform is de Volvo C30/S40/V50. Alleen die roesten niet/een heel stuk minder...

Maar ik denk inderdaad dat als je iets betaalbaar Europees wil van die bouwjaren wat blijft rijden, dat je dan bij Ford en Volvo uitkomt.
Vag heeft -alles- verneukt.
PSA met hun 1.6thp is een olieboot, en heel veel klein gezeik blijkt uit aankoopadviezen.
Renault schijnt best oké te zijn in die jaren, maar heeft natuurlijk wel een imagoprobleem.
En Opel blijft Opel
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_180971598
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 21:28 schreef Hondenfluitje het volgende:
Daihatsu Sirion 2 uit 2007
quote:
Met een 1.3 motor heb je een wolf in schaapskleren,
Right.. het zal best vlot zijn, maar als je echt leuk wil:
Daihatsu Copen 1.3 of de Daihatsu yrv turbo
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_180971831
quote:
99s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:49 schreef Mr.Ping het volgende:
Je kan kijken wat het belangrijkste (en duurste) van de auto is, en dat is de motor.
Als je problemen daarmee krijgt is het belangrijk om te weten hoe een merk/importeur daarmee omgaat anders kan het je duizenden euro's kosten.

Bijna alle Europese merken hebben de laatste jaren een kleinere motor + turbo, dat gaat een aantal jaar goed maar dan raakt zo'n motortje op en gaat olie verbruiken. De merken weten heel goed dat dit voorkomt en om claims van klanten te voorkomen brengen ze hun normen voor al hun modellen ver naar beneden waardoor jij geen aanspraak kan maken op garantie.
(de norm voor bijvoorbeeld een Ford Ka is hetzelfde als voor een Ford Mustang, echt waar!)

Aziatische merken kijken daar heel anders naar, die kijken hoe de auto is onderhouden, km-stand, enz. Daarna gaan ze beoordelen of het mankement in de motor acceptabel is of niet.

Zolang dat zo blijft koop ik geen BMW, VW, Audi of Ford meer.

Als je tot 5000 euro zoekt, krijg je te maken met hogere km-standen. Boven de 80.000 moet je écht uitkijken dat je geen kat in de zak koopt, zeker bij een (T)FSI motor.

Als ik jouw was zou ik kijken naar een degelijke KIA met een 1.6 GDI. Of een Mazda zonder rare fratsen om hem sneller te maken dan de motor aankan.
Lachwekkend.. 80k en uitkijken dat je geen kat in de zak koopt :') :').. als een auto de 2 ton tegenwoordig niet haalt is het echt rampzalig. En dat zie ik eigenlijk alleen bij vag..
230k+ nu. Heb hem gekocht bij 135k.
Tussendoor eigenlijk niks raars gehad..

Verder had Mazda met de motor die ik nu heb, gewoon zelf de oliespecs opgesteld, zoals die nu in mijn auto ligt..
Een Japans motorontwerp, in een Zweed. Roest niet, en betrouwbaar
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_180976984
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 23:52 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Lachwekkend.. 80k en uitkijken dat je geen kat in de zak koopt :') :').. als een auto de 2 ton tegenwoordig niet haalt is het echt rampzalig. En dat zie ik eigenlijk alleen bij vag..
230k+ nu. Heb hem gekocht bij 135k.
Tussendoor eigenlijk niks raars gehad..

Verder had Mazda met de motor die ik nu heb, gewoon zelf de oliespecs opgesteld, zoals die nu in mijn auto ligt..
Een Japans motorontwerp, in een Zweed. Roest niet, en betrouwbaar
Jij vind het lachwekkend, maar het probleem bij een TFSI motor zit al in de motor voordat deze de showroom heeft verlaten. De vraag is niet óf je problemen krijgt maar wanneer.

Als je net als TS een tweedehands auto zoekt dan moet je uitkijken, ook bij inruil zijn dealers al zeer voorzichtig met wat ze inruilen en gaat er veel meteen door naar de handel.

Kosten zijn heel vaak (ondanks garantie) voor eigen rekening!
pi_180977745
Tja, maar als je nu nog steeds niets hebt gehoord over tfsi's en hun problemen, of niets erover opzoekt is het je eigen fout
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')