abonnement Unibet Coolblue
pi_180956630
Dumoulin-effect zorgt voor meer drukte en ergernis op fietspaden

Te hard bellen, of juist niet bellen, pelotonvorming, schreeuwen en inhalen met te weinig afstand. Weggebruikers ergeren zich nogal eens aan wielrenners op de weg. Volgens Martijn van Es van de Fietsersbond zijn de ergernissen over en weer de laatste jaren flink toegenomen.

"De infrastructuur raakt overvol. Niet alleen ergeren recreatieve fietsers zich aan de vele wielrenners, maar andersom is dat net zo. Recreatieve fietsers zitten op hun telefoon en kijken daardoor niet goed uit. Ze fietsen door rood en horen niets door de muziek in hun oortjes", zegt Berend van Loon, eigenaar van een winkel met veel racefietsen in Utrecht.

"Door de successen die Nederland boekt in het wielrennen, bijvoorbeeld Tom Dumoulin in de Tour de France, gaan meer mensen wielrennen. Maar de fietspaden blijven even smal, waardoor er simpelweg te weinig ruimte is voor al die fietsers. En dat zorgt vaker voor ergernissen", zegt Van Es.

Van Loon merkt ook dat het aantal wielrenners toeneemt. "De verkoop van racefietsen laat de laatste paar jaar een behoorlijke groeispurt zien. Dat zit hem vooral in het feit dat meer vrouwen zijn gaan fietsen. Ook zijn er steeds meer vriendenclubs die besluiten samen te gaan wielrennen", vertelt Van Loon.

Ergernissen op beeld
Volgens Van Es zijn mensen ook makkelijker geworden in het online uiten van hun ergernissen. "Vroeger moest je naar huis rijden om daar vervolgens een mail op te stellen. Dan was je woede al een beetje gezakt. Nu maak je er met je telefoon een opname van en het staat online", legt Van Es uit.

Veel wielrenners gebruiken de app Strava tijdens het fietsen. Ze kunnen daarmee zien hoe hard ze rijden, niet alleen over hun hele rit, maar ook op allerlei kleine stukjes. Pogingen om persoonlijke records te verbeteren kunnen leiden tot gevaarlijke situaties.

Wielrenner Martijn Baan Hofman zegt dat wanneer hij Strava gebruikt, hij alleen maar bezig is met zijn snelheid en tussentijden. "Daardoor word ik ongeduldig en wil ik iedere seconde eraf sprokkelen om een sneller gemiddelde te halen", zegt hij.

"De app is een soort sociale media. Je kan je gemiddelde snelheid op een bepaalde route delen met je vrienden, die er vervolgens op kunnen reageren of het kunnen liken. Als ik een rondje heel hard fiets, krijg ik meer likes. Daarnaast kun je zien hoe hoog je in de ranking staat en dat vergelijken met andere wielrenners op die route. Het is wel een uitdaging om zo hoog mogelijk te staan. Op die manier hangt het wel samen met status", vertelt Baan Hofman.

Slechte reputatie wielrenners
De NTFU Wielersportbond ziet ook dat het aantal wielrenners toeneemt. De NTFU zegt dat de schuld bij incidenten al heel snel bij de wielrenner gelegd wordt en pleit voor wederzijds begrip.

Wielrenners hebben een slechte reputatie doordat grote groepen de weg kunnen versperren en met hoge snelheid langsrazen. Daarnaast schrikken mensen soms als wielrenners signalen aan elkaar doorgeven, omdat dit vaak naar elkaar geschreeuwd wordt.

Op dit moment probeert de NTFU om via de campagne De Echte Wielrenner meer onderling begrip te kweken. Wielrenners wordt gevraagd geen afval weg te gooien, niet door rood te rijden en anderen met een bel te waarschuwen. Van de recreatieve fietser wordt gevraagd om honden strak aan de lijn te houden en wat minder met de telefoon bezig te zijn.

Van Es zegt dat vooral nu met dit zomerse weer allerlei fietsers opduiken. "Als we gewoon accepteren dat de ander er ook is, ontstaan er letterlijk en figuurlijk geen botsingen."

8)7

Irritant die wielrenners.
pi_180956660
Teringlijers zijn het over het algemeen :r

Ooit een keertje eentje gehad die het nodig vond om op de auto te slaan. Terwijl ik van rechts kwam en meneer niet wilde remmen.

Ben hem een stukje gevolgd en uitgestapt. Meneer wist niet hoe snel hij weg moest komen :')

[ Bericht 54% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2018 11:26:07 ]
pi_180956686
Ik pleit voor dat die oudjes lekker opflikkeren van het fietspad. Kunnen wij ongestoord hardrijden.
pi_180956695
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 11:25 schreef Najieto het volgende:
Ik pleit voor dat die oudjes lekker opflikkeren van het fietspad. Kunnen wij ongestoord hardrijden.
Ouderen moeten over het algemeen opflikkeren.
pi_180956749
quote:
De infrastructuur raakt overvol. Niet alleen ergeren recreatieve fietsers zich aan de vele wielrenners, maar andersom is dat net zo. Recreatieve fietsers zitten op hun telefoon en kijken daardoor niet goed uit. Ze fietsen door rood en horen niets door de muziek in hun oortjes
Wielrenners :r

Maar telefoons en muziek op in het verkeer mag van mij ook verboden worden. Hoe vaak ik dat al bijna mis heb zien gaan... Tieners die midden in een drukke stad gewoon op hun mobiel aan het kloten zijn en bijna voor hun flikker gereden worden. Muziek, idem dito. Gewoon een vrachtwagen niet aan horen komen of iets dergelijks. Belachelijk.
No amount of money ever bought a second of time.
  zondag 5 augustus 2018 @ 11:33:15 #6
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_180956772
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 11:21 schreef aloa het volgende:
Ze fietsen door rood
Wielrenners zouden zoiets nooit doen
pi_180956797
Net nog bijna aangereden door twee wielrenners toen ik bij het zebrapad wou oversteken. Misschien dat de eerste niet genoeg tijd had om te stoppen (hoewel hij dat had moeten anticiperen), maar de tweede kwam drie seconden later en had meer dan genoeg tijd om te stoppen. En die eikels wijken ook niet een beetje uit maar blijven gewoon rechtdoor rijden. :')
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  zondag 5 augustus 2018 @ 11:36:11 #9
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_180956820
Sporten op de openbare weg is nooit goed te praten. Ga lekker naar een circuit.
pi_180956824
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 11:35 schreef 2Happy4U het volgende:
Net nog bijna aangereden door twee wielrenners toen ik bij het zebrapad wou oversteken. Misschien dat de eerste niet genoeg tijd had om te stoppen (hoewel hij dat had moeten anticiperen), maar de tweede kwam drie seconden later en had meer dan genoeg tijd om te stoppen. En die eikels wijken ook niet een beetje uit maar blijven gewoon rechtdoor rijden. :')
En nu zijn alle wielrennens klootzakken
  User die overal opduikt 2022 zondag 5 augustus 2018 @ 11:38:40 #11
186611 Haags
pi_180956852
Door rood fietsen een ergernis? Apart. Doen we toch allemaal massaal..
Zonder wrijving geen glans
  zondag 5 augustus 2018 @ 11:39:16 #12
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_180956866
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 11:36 schreef Najieto het volgende:

[..]

En nu zijn alle wielrennens klootzakken
Mijn broertje werd ook al eens bijna aangereden tien hij 5 was en bij een zebrapad stond. Ook als ik in de auto zit heb ik aan wielrenners naast oudjes de meeste last.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_180956969
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 11:39 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Mijn broertje werd ook al eens bijna aangereden tien hij 5 was en bij een zebrapad stond. Ook als ik in de auto zit heb ik aan wielrenners naast oudjes de meeste last.
Ik ben ook weleens 20 jaar geleden bijna aangereden door auto. Nu zijn alle automobilisten klootzakken!!!
  zondag 5 augustus 2018 @ 11:48:53 #14
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_180957020
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 11:45 schreef Najieto het volgende:

[..]

Ik ben ook weleens 20 jaar geleden bijna aangereden door auto. Nu zijn alle automobilisten klootzakken!!!
er zijn 6068 topics gevonden

Over klachten over wielrenners, alleen al op FOK! :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 5 augustus 2018 @ 11:52:15 #15
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_180957076
Dat peloton op die N-weg :') stelletje tryhards :')
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 augustus 2018 @ 11:52:27 #16
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_180957082
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 11:25 schreef Najieto het volgende:
Ik pleit voor dat die oudjes lekker opflikkeren van het fietspad. Kunnen wij ongestoord hardrijden.
In elk geval oudjes op hun elektrische fietsen, waar ze met hun balans van niks en complete onoplettendheid wel gewoon 20-25 per uur mee fietsen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 5 augustus 2018 @ 11:55:38 #17
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180957134
Vanwaar die wielrenners? Ik fiets ook en wat mij opvalt zijn het juist de vitale ouderen die denken dat ze instant respect moeten krijgen.
Breeduit naast elkaar met hun accufietsen, veel te hard voor hun leeftijd, niet om hun heen kijken, niet gewend zijn aan de snelheid, geen poot uitsteken en plots afslaan en iedereen van de weg af duwen.

En als ik op de racefiets zit, 9/10 alleen, dan wil ik me juist aan de regels houden, maar toch krijg ik vaak de middelvinger uit auto's bij momenten waar ik zeker weet dat ik in mn recht sta.

Dus er zijn ook zat vooroordelen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180957165
Wielrenners moeten ze verbieden. Fietsen doe je om op je werk te komen, niet voor de hobby.
  zondag 5 augustus 2018 @ 11:57:33 #19
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180957170
quote:
8s.gif Op zondag 5 augustus 2018 11:52 schreef heywoodu het volgende:

[..]

In elk geval oudjes op hun elektrische fietsen, waar ze met hun balans van niks en complete onoplettendheid wel gewoon 20-25 per uur mee fietsen.
Zelfs met spiegels..

Kom ik er aan, vraag ik netjes of ik er langs mag, schrikken zich helemaal de pleuris en dan heb ik het gedaan.

'je hebt toch spiegels? '
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 5 augustus 2018 @ 11:58:12 #20
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180957182
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 11:57 schreef Anthonie1 het volgende:
Wielrenners moeten ze verbieden. Fietsen doe je om op je werk te komen, niet voor de hobby.
Ze moeten jou verbieden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 5 augustus 2018 @ 11:59:09 #21
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180957200
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 11:52 schreef Twiitch het volgende:
Dat peloton op die N-weg :') stelletje tryhards :')
Verlaten dijkweggetjes en eenzame fietspaden ftw.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180957237
Wielrenners die met hun peloton de halve weg bezetten waardoor ik er met m'n auto weer moeilijk langskom. Dagelijkse praktijk op weg naar m'n werk.

Vervelende gasten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180957251
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 11:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]

er zijn 6068 topics gevonden

Over klachten over wielrenners, alleen al op FOK! :).
De welbekende klaagcultuur in NL. Hoeveel mensen zijn daadwerkelijk in aanraking gekomen met irritante wielrenners en hoeveel mensen gaan lopen zeuren om het zeuren?
  zondag 5 augustus 2018 @ 12:04:07 #24
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180957305
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
Wielrenners die met hun peloton de halve weg bezetten waardoor ik er met m'n auto weer moeilijk langskom. Dagelijkse praktijk op weg naar m'n werk.

Vervelende gasten.
Is ook. Maar als je gewoon met zn 2en naast elkaar fietst op 1 weghelft is er niks aan de hand. Als zo'n peloton dan uitwaaiert heb ik er ook een pleurishekel aan.

Hou gewoon een beetje rekening met elkaar. Is dat zo moeilijk?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180957323
Het ligt aan de fietspaden, niet aan wielrenners die zich niet aan de regels houden :')
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_180957339
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 11:21 schreef aloa het volgende:

Wielrenner Martijn Baan Hofman zegt dat wanneer hij Strava gebruikt, hij alleen maar bezig is met zijn snelheid en tussentijden. "Daardoor word ik ongeduldig en wil ik iedere seconde eraf sprokkelen om een sneller gemiddelde te halen", zegt hij.


Dit is de essentie van het probleem. Als je je op de openbare weg begeeft moet je bezig zijn met de verkeersveiligheid voor jezelf en andere weggebruikers, niet met rondetijden. Ga dan naar een wielerbaan of doe mee aan amateurwedstrijden, maar op de weg heb je je te houden aan de verkeersregels.
pi_180957411
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 12:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Is ook. Maar als je gewoon met zn 2en naast elkaar fietst op 1 weghelft is er niks aan de hand. Als zo'n peloton dan uitwaaiert heb ik er ook een pleurishekel aan.

Hou gewoon een beetje rekening met elkaar. Is dat zo moeilijk?
Zo is het ook. En het gros houdt ook rekening met de andere weggebruikers.

Maar je hebt er altijd een paar van die clubjes tussen zitten. Hier in het bos mijden ze de fietspaden - terecht, want dan krijg je ongelukken met bejaarden, die nog irritanter zijn - en rijd ze op de reguliere wegen, die ook niet heel breed zijn. Soms is het gewoon gevaarlijk om een peloton van rond de 30 man in te halen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 5 augustus 2018 @ 12:12:11 #28
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_180957505
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 11:36 schreef Najieto het volgende:

[..]

En nu zijn alle wielrennens klootzakken
Sowieso.

Al heb ik aan alle andere weggebruikers een pishekel. Mensen zijn onderweg echt op hun kutst.
  zondag 5 augustus 2018 @ 12:13:34 #29
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180957540
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 11:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Door rood fietsen een ergernis? Apart. Doen we toch allemaal massaal..
Ja, als het kan wordt het vaak gedaan.

Wielrenners fietsen geregeld door rood als het helemaal niet kan, waardoor je als automobilist moet wachten of remmen. Dat is absoluut een ergernis.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_180957688
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 12:05 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:

[..]

Dit is de essentie van het probleem. Als je je op de openbare weg begeeft moet je bezig zijn met de verkeersveiligheid voor jezelf en andere weggebruikers, niet met rondetijden. Ga dan naar een wielerbaan of doe mee aan amateurwedstrijden, maar op de weg heb je je te houden aan de verkeersregels.
Er zijn ook nog wel een aantal semi-prive wegen waar je de ballen uit je broek kunt fietsen zonder ooit iemand tegen te komen
pi_180957700
Komt door een gebrek aan handhaving. In elk struikje zit een agent om de automobilist bij het minste of geringste zijn halve maandsalaris af te pakken maar 'wielrenners' hebben compleet vrij spel. Telefoon in de hand, oordopjes in, rechts inhalen, geen voorrang geven, veel te hard fietsen en ga zo maar door.
pi_180957716
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 12:12 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Sowieso.

Al heb ik aan alle andere weggebruikers een pishekel. Mensen zijn onderweg echt op hun kutst.
Dit! Iedereen verbieden op de weg als ik er aan kom :P
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_180957752
quote:
13s.gif Op zondag 5 augustus 2018 12:21 schreef Confetti het volgende:
Komt door een gebrek aan handhaving. In elk struikje zit een agent om de automobilist bij het minste of geringste zijn halve maandsalaris af te pakken maar 'wielrenners' hebben compleet vrij spel. Telefoon in de hand, oordopjes in, rechts inhalen, geen voorrang geven, veel te hard fietsen en ga zo maar door.
Maximumsnelheden gelden volgens mij (nog) niet voor fietsers
pi_180957795
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 12:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Maximumsnelheden gelden volgens mij (nog) niet voor fietsers
Klopt maar artikel 5 geldt net zo goed voor fietsers. Als ik ze soms voorbij zie racen midden in de stad..
  zondag 5 augustus 2018 @ 12:29:13 #35
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_180957816
Remedie: wielrenners bekeuren op gevaarlijk weggedrag. Zelfde geldt voor de elektrische fietsersbrigade. Pensionado's die met 30km/u voorbij komen zoeven en zich de koning van het fietspad wanen. Wáánzin.
  zondag 5 augustus 2018 @ 12:47:20 #36
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_180958167
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 12:29 schreef Terecht het volgende:
Remedie: wielrenners bekeuren op gevaarlijk weggedrag. Zelfde geldt voor de elektrische fietsersbrigade. Pensionado's die met 30km/u voorbij komen zoeven en zich de koning van het fietspad wanen. Wáánzin.
Klopt op zich, maar handhaving is een probleem. Iets met te weinig agenten en zulks...
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_180958835
Wielrenners zijn kut
  zondag 5 augustus 2018 @ 13:24:30 #38
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_180958863
Ik heb meer last van recreatieve fietsers (ouderen op een elektrische fiets, bakfietsmoeders naast elkaar, mensen met muziek in) dan van wielrenners.

Heb daarom ook meer het idee dat het aan de recreatieve fietsers zelf ligt, gewoon een beetje opletten in het verkeer is sowieso geen overbodige luxe.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 5 augustus 2018 @ 13:25:17 #39
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_180958880
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 11:24 schreef Blue_note het volgende:
Teringlijers zijn het over het algemeen :r

Ooit een keertje eentje gehad die het nodig vond om op de auto te slaan. Terwijl ik van rechts kwam en meneer niet wilde remmen.

Ben hem een stukje gevolgd en uitgestapt. Meneer wist niet hoe snel hij weg moest komen :')
Uiteraard
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_180959103
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 11:24 schreef Blue_note het volgende:
Teringlijers zijn het over het algemeen :r

Ooit een keertje eentje gehad die het nodig vond om op de auto te slaan. Terwijl ik van rechts kwam en meneer niet wilde remmen.

Ben hem een stukje gevolgd en uitgestapt. Meneer wist niet hoe snel hij weg moest komen :')
Jij hebt teveel blik op de weg gekeken.
pi_180959403
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 13:37 schreef Najieto het volgende:

[..]

Jij hebt teveel blik op de weg gekeken.
Helaasch. Poging mislukt.
  zondag 5 augustus 2018 @ 14:06:52 #42
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_180959490
quote:
14s.gif Op zondag 5 augustus 2018 13:24 schreef MichaelScott het volgende:
Ik heb meer last van recreatieve fietsers (ouderen op een elektrische fiets, bakfietsmoeders naast elkaar, mensen met muziek in) dan van wielrenners.

Heb daarom ook meer het idee dat het aan de recreatieve fietsers zelf ligt, gewoon een beetje opletten in het verkeer is sowieso geen overbodige luxe.
Ja, het ligt aan degene die gewoon met normale snelheid van het fietspad gebruik maakt. :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  zondag 5 augustus 2018 @ 14:14:44 #43
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
  zondag 5 augustus 2018 @ 14:24:04 #44
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180959721
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 11:25 schreef Najieto het volgende:
Ik pleit voor dat die oudjes lekker opflikkeren van het fietspad. Kunnen wij ongestoord hardrijden.
Kut he dat die 70 plussers jou voorbijgaan op hun E-bikes... :D
  zondag 5 augustus 2018 @ 14:28:45 #45
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_180959799
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 11:25 schreef Najieto het volgende:
Ik pleit voor dat die oudjes lekker opflikkeren van het fietspad. Kunnen wij ongestoord hardrijden.
Alle fietsers van de openbare weg, kunnen we in de auto gewoon lekker gassen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_180959829
quote:
7s.gif Op zondag 5 augustus 2018 14:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alle fietsers van de openbare weg, kunnen we in de auto gewoon lekker gassen.
En dan ook al die Toyota’s van de weg.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180959856
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 14:30 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

En dan ook al die Toyota’s van de weg.
Doe maar alles onder 150 pk en alles boven de 50.
  zondag 5 augustus 2018 @ 14:35:23 #48
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_180959882
quote:
Gaat toch nergens over. Heren fietsen achter elkaar, op het kantje. Ja, er ligt een fietspad, maar genoeg fietspaden in Nederland die levensgevaarlijk zijn. Losse tegels, gaten in de weg, boomwortels die het wegdek omhoog drukken. En dan leggen ze er zo'n mooie, gladde asfaltweg naast. Ik snap de verleiding wel. Uiteraard mag het niet, maar ik zie liever deze twee heren op een nette manier iets doen wat volgens de letter van de wet niet mag, dan zo'n groep van 20 wielrenners die over de hele breedte van de weg rijden.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 5 augustus 2018 @ 14:45:32 #49
408813 crew  trein2000
pi_180960014
Wielrenners zijn prima. Tot dat ze in groepen gaan rijden. Verschrikkelijk volk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 5 augustus 2018 @ 15:04:50 #50
176766 crew  zoem
zoemt
pi_180960243
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 14:35 schreef Coelho het volgende:

[..]

Gaat toch nergens over. Heren fietsen achter elkaar, op het kantje. Ja, er ligt een fietspad, maar genoeg fietspaden in Nederland die levensgevaarlijk zijn. Losse tegels, gaten in de weg, boomwortels die het wegdek omhoog drukken. En dan leggen ze er zo'n mooie, gladde asfaltweg naast. Ik snap de verleiding wel. Uiteraard mag het niet, maar ik zie liever deze twee heren op een nette manier iets doen wat volgens de letter van de wet niet mag, dan zo'n groep van 20 wielrenners die over de hele breedte van de weg rijden.
Ze stellen zich misschien wel netjes op, maar ik vind het nog steeds wel tricky. Het is een smalle 80 weg en die wielrenners rijden 40, misschien 50. Het snelheidsverschil is dus vrij groot. Auto's zullen de wielrenners moeten passeren door een stukje over de middellijn te gaan, wat de gevaarsetting verhoogt. In het filmpje zie je hoe krap het is met een landbouwvoertuig.

Nu doe ik zelf ook aan wielrennen, maar dit zal ik nooit in mn hoofd halen. Sommige wielrenners lijken helaas aan een soort van superioriteitsgevoel te lijden mbt hun positie op de weg. Als fietser ben je een kwetsbare verkeersdeelnemer, handel er dan ook naar.
  zondag 5 augustus 2018 @ 15:32:01 #51
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_180960582
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 14:06 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Ja, het ligt aan degene die gewoon met normale snelheid van het fietspad gebruik maakt. :')
Wielrenners gaan echt niet sneller dan een elektrische fiets of scooter hoor.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_180960613
Laat iedereen toch lekker doen. Er zullen altijd asocialen bij zitten, maar dat heb je in elke groep. Ik maak veel buitenritten te paard en moet dan ook langs een weg waar veel wielrenners rijden. Vaak grote groepen en ik moet zeggen dat ik die dan doorgaans hard hoor roepen "paard!" en dan blijven ze aan een kant rijden zonder overwachtse bewegingen. Niks mis mee. Wees blij dat mensen lekker sportief bezig zijn
  zondag 5 augustus 2018 @ 15:35:30 #53
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_180960633
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 15:04 schreef zoem het volgende:

[..]

Ze stellen zich misschien wel netjes op, maar ik vind het nog steeds wel tricky. Het is een smalle 80 weg en die wielrenners rijden 40, misschien 50. Het snelheidsverschil is dus vrij groot. Auto's zullen de wielrenners moeten passeren door een stukje over de middellijn te gaan, wat de gevaarsetting verhoogt. In het filmpje zie je hoe krap het is met een landbouwvoertuig.

Nu doe ik zelf ook aan wielrennen, maar dit zal ik nooit in mn hoofd halen. Sommige wielrenners lijken helaas aan een soort van superioriteitsgevoel te lijden mbt hun positie op de weg. Als fietser ben je een kwetsbare verkeersdeelnemer, handel er dan ook naar.
Ik ging eerlijkheidshalve uit van 60 op die weg. Ik kan bij mij in de buurt geen weg buiten de bebouwde kom meer vinden die 80 is. Verder snap ik zeker wat je zegt.

Overigens wel mooi dat je refereert naar de gevaarsetting mede vanwege het landbouwvoertuig. Zie je dat deze met volledig volgeladen rijdt met een snelheid die eerder richting 60 gaat dan dat het de toegestane 25 is. Gezien zijn omvang zal hij niet veel merken van een aanrijding, maar voor andere weggebruikers is dat natuurlijk veel gevaarlijker dan wat die fietsen doen. En niemand die je hoort over de snelheid van tractoren die ook stuk voor stuk te hard rijden :)
  Moderator zondag 5 augustus 2018 @ 15:36:03 #54
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_180960645
Gewoon de wet wat strakker handhaven. Dan leren ze het vanzelf af
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_180961243
Al die jaloerse fatties hiero die niet in een wielrenpak passen :') Ga wat doen met je leven. Ik heb gefietst, nu heel weinig, maar vaak is het gewoon de schuld van de automobilist zelf. Of van die ouderen, hele fietspad in beslag, bel je en horen ze het niet. Ga je maar schreeuwen, krijg je grote mond, dan heb je aan mij een verkeerde hoor. Altijd leuke discussies gehad terwijl ik bijna kookte van binnen. Kotsmisselijk werd ik van ik die mensen.
pi_180961395
quote:
Wat een enorme kneus in die auto. Zoek een leven. Hoe zielig moet je zijn om helemaal door het lint te gaan tegen die 2 wielrenners. Ja, het mag niet. Boeiend, je kan er toch langs. Ze erop aanspreken is de taak van de politie. Jankmuil, zeker niks te vertellen thuis.
  zondag 5 augustus 2018 @ 16:19:03 #57
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_180961402
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:10 schreef La_Moustache het volgende:
Al die jaloerse fatties hiero die niet in een wielrenpak passen :') Ga wat doen met je leven. Ik heb gefietst, nu heel weinig, maar vaak is het gewoon de schuld van de automobilist zelf. Of van die ouderen, hele fietspad in beslag, bel je en horen ze het niet. Ga je maar schreeuwen, krijg je grote mond, dan heb je aan mij een verkeerde hoor. Altijd leuke discussies gehad terwijl ik bijna kookte van binnen. Kotsmisselijk werd ik van ik die mensen.
Nee nee nee , wielrenners denken dat de hele weg / fietspad van hun is.
Walgelijk volk :r
Ik ben inmiddels overleden
  Moderator zondag 5 augustus 2018 @ 16:19:44 #58
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_180961413
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:10 schreef La_Moustache het volgende:
Al die jaloerse fatties hiero die niet in een wielrenpak passen :') Ga wat doen met je leven. Ik heb gefietst, nu heel weinig, maar vaak is het gewoon de schuld van de automobilist zelf. Of van die ouderen, hele fietspad in beslag, bel je en horen ze het niet. Ga je maar schreeuwen, krijg je grote mond, dan heb je aan mij een verkeerde hoor. Altijd leuke discussies gehad terwijl ik bijna kookte van binnen. Kotsmisselijk werd ik van ik die mensen.
Dit vat de gedachtegang van een wielrenner wel prima samen.
Plaatsen zichzelf boven de rest en alles is de schuld van een ander
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_180961439
quote:
13s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:19 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Nee nee nee , wielrenners denken dat de hele weg / fietspad van hun is.
Walgelijk volk :r
Lul niet. Wielrenners rijden bijna allemaal achter elkaar want dan vang je minder wind. Daar kan je dus geen last van hebben. Diegene die naast elkaar rijden zijn geen wielrenners maar recreatieve fietsers. Moet je dus in dezelfde categorie als die irritante oudjes plaatsen.
pi_180961455
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:18 schreef La_Moustache het volgende:

[..]

Wat een enorme kneus in die auto. Zoek een leven. Hoe zielig moet je zijn om helemaal door het lint te gaan tegen die 2 wielrenners. Ja, het mag niet. Boeiend, je kan er toch langs. Ze erop aanspreken is de taak van de politie. Jankmuil, zeker niks te vertellen thuis.
De 2 kneusjes zijn de wielrenners. Je gaat toch godverdegodver niet op een 80 km weg fietsen 8)7
pi_180961473
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:19 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Dit vat de gedachtegang van een wielrenner wel prima samen.
Plaatsen zichzelf boven de rest en alles is de schuld van een ander
Nee, het fietspad is van iedereen en dus mag je elkaar passeren. Als wielrenner ga je harder, dus moet je passeren. Dat er van die zuurpruimen lopen die balen dat ze zelf niet zo hard kunnen is echt kansloos. Ga gewoon aan de kant, zo moeilijk is het niet. En die oudjes moeten ze van de weg weren, levensgevaarlijk op de fiets en in de auto.
  zondag 5 augustus 2018 @ 16:25:21 #62
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_180961475
quote:
Ja, het mag niet. Boeiend,
En zie het de instelling van de wielrenner, maar het ligt niet aan hun hoor :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_180961488
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:23 schreef aloa het volgende:

[..]

De 2 kneusjes zijn de wielrenners. Je gaat toch godverdegodver niet op een 80 km weg fietsen 8)7
Ja boeiend, ik ga me daar niet druk om maken hoor. Als ik er langs kan moeten ze lekker doen wat ze willen. Ze brengen zichzelf in gevaar, boeit mij niet.
  zondag 5 augustus 2018 @ 16:27:39 #64
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_180961502
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:26 schreef La_Moustache het volgende:

[..]

Ja boeiend, ik ga me daar niet druk om maken hoor. Als ik er langs kan moeten ze lekker doen wat ze willen. Ze brengen zichzelf in gevaar, boeit mij niet.
Tot er 1 schrikt, omvalt en jouw hele kneuzenkermis ten val brengt. En dan maar janken natuurlijk..

Asovolk in optima forma.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_180961509
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:26 schreef La_Moustache het volgende:

[..]

Ja boeiend, ik ga me daar niet druk om maken hoor. Als ik er langs kan moeten ze lekker doen wat ze willen. Ze brengen zichzelf in gevaar, boeit mij niet.
Ah je bent aan het trollen.
Mag ik hopen :')
pi_180961512
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En zie het de instelling van de wielrenner, maar het ligt niet aan hun hoor :').
Kan zijn, maar ook al fiets ik bijna niet meer. Ik denk er hetzelfde over. Wat heb je er nou voor last van? Ga er gewoon langs, stelletje moeimakers.
pi_180961515
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:27 schreef aloa het volgende:

[..]

Ah je bent aan het trollen.
Mag ik hopen :')
Nee
  Moderator zondag 5 augustus 2018 @ 16:29:13 #68
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_180961524
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:25 schreef La_Moustache het volgende:

[..]

Nee, het fietspad is van iedereen en dus mag je elkaar passeren. Als wielrenner ga je harder, dus moet je passeren. Dat er van die zuurpruimen lopen die balen dat ze zelf niet zo hard kunnen is echt kansloos. Ga gewoon aan de kant, zo moeilijk is het niet. En die oudjes moeten ze van de weg weren, levensgevaarlijk op de fiets en in de auto.
Het fietspad is van iedereen ja, de weg niet dus optyfen van de weg. Maar het fietspad is dus ook net zo goed van ouderen. Als je zo nodig de snelste rondetijd wil halen dan ga je naar naar een circuit.
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_180961558
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:29 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Het fietspad is van iedereen ja, de weg niet dus optyfen van de weg. Maar het fietspad is dus ook net zo goed van ouderen. Als je zo nodig de snelste rondetijd wil halen dan ga je naar naar een circuit.
Ah het is dus de snelheid? Nogmaals, wielrenners rijden bijna altijd achter elkaar. Ouderen niet, dus wie heeft er nou schuld? Ouderen zijn irritanter dan wielrenners.
pi_180961608
En zelf zou ik ook nooit op een 80 weg gaan fietsen. Maar diegene die dat wel doen, moeten ze zelf weten. Zolang ik er langs kan met mijn auto ga ik me daar echt niet druk om maken. Dus ik keur het gedrag van die 2 wielrenners niet perse goed, ik vind die man in de auto gewoon triest.
pi_180961626
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:36 schreef La_Moustache het volgende:
En zelf zou ik ook nooit op een 80 weg gaan fietsen. Maar diegene die dat wel doen, moeten ze zelf weten. Zolang ik er langs kan met mijn auto ga ik me daar echt niet druk om maken. Dus ik keur het gedrag van die 2 wielrenners niet perse goed, ik vind die man in de auto gewoon triest.
Nee dat moeten zij niet zelf weten aangezien de wet gewoon zegt dat ze daar niet mogen fietsen, met goede redenen trouwens.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2018 16:43:45 ]
  zondag 5 augustus 2018 @ 16:38:43 #72
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_180961650
quote:
Te hard bellen
Echt ja? Gooi jezelf weg. :')
pi_180961653
quote:
19s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:37 schreef kiffer het volgende:

[..]

Nee dat moeten ze niet zelf weten aangezien de wet gewoon zegt dat ze daar niet mogen fietsen, met goede redenen trouwens.
Daar is de politie voor. Ik ben geen agent. En die wet blabla, we treden allemaal wel eens buiten de wet.
  Moderator zondag 5 augustus 2018 @ 16:40:20 #74
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_180961682
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:32 schreef La_Moustache het volgende:

[..]

Ah het is dus de snelheid? Nogmaals, wielrenners rijden bijna altijd achter elkaar. Ouderen niet, dus wie heeft er nou schuld? Ouderen zijn irritanter dan wielrenners.
Als je deelneemt aan het verkeer moet je je nu eenmaal aan wat regels houden en met anderen rekening houden.
Op een circuit heb je dat niet
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_180961706
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:40 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Als je deelneemt aan het verkeer moet je je nu eenmaal aan wat regels houden en met anderen rekening houden.
Op een circuit heb je dat niet
Is er een snelheidsregel op het fietspad dan? En hoezo gelden deze dingen niet voor ouderen? Want die rijden naast elkaar en horen je niet als je bellend aan komt scheuren. Die houden geen rekening met anderen, de wielrenners die belt wel. Sommige mensen hebben gewoon zieke haat aan wielrenners, apart.
  Moderator zondag 5 augustus 2018 @ 16:45:15 #76
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_180961766
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:41 schreef La_Moustache het volgende:

[..]

Is er een snelheidsregel op het fietspad dan? En hoezo gelden deze dingen niet voor ouderen? Want die rijden naast elkaar en horen je niet als je bellend aan komt scheuren. Sommige mensen hebben gewoon zieke haat aan wielrenners, apart.
Op een leeg fietspad met vrij zicht mag je lekker je gang gaan. Is er ander verkeer in het spel dan pas je je snelheid maar aan.
Dat is het stukje wat veel wielrenners missen door hun egoïsme om hun rondetijd boven alles te stellen.
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  zondag 5 augustus 2018 @ 16:45:29 #77
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_180961769
quote:
Die man heeft toch op zijn minst een EMG gehad? Totaal waanzinnig hoe die SS'er met de levens van anderen speelt. :N
pi_180961792
Als ze dan op een 80 km weg gaan fietsen is dat toch prima. Brengen ze op het fietspad niemand in gevaar. En op de weg vooral hen zelf. Maar meestal gaat het toch gewoon goed. Iedereen is zo intolerant tegenwoordig. En elkaar iets gunnen is er al helemaal niet bij.

In dat filmpje is toch duidelijk de chauffeur degene die de mongool is, hij had er in 3 seconden langs gekund en door kunnen rijden.
pi_180961834
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Als ze dan op een 80 km weg gaan fietsen is dat toch prima. Brengen ze op het fietspad niemand in gevaar. En op de weg vooral hen zelf. Maar meestal gaat het toch gewoon goed. Iedereen is zo intolerant tegenwoordig. En elkaar iets gunnen is er al helemaal niet bij.

In dat filmpje is toch duidelijk de chauffeur degene die de mongool is, hij had er in 3 seconden langs gekund en door kunnen rijden.
Totdat een automobilist hun raakt, er is een goede reden waarom je niet op een 80 km weg moet fietsen. Net zoals je niet op een snelweg moet gaan lopen. De automobilist had wel wat normaler kunnen reageren maar dat maakt het feit dat het gewoon levensgevaarlijk is om op een 80km weg te fietsen niet minder.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2018 16:50:30 ]
  zondag 5 augustus 2018 @ 16:53:59 #80
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_180961904
quote:
19s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:49 schreef kiffer het volgende:

[..]

Totdat een automobilist hun raakt, er is een goede reden waarom je niet op een 80 km weg moet fietsen. Net zoals je niet op een snelweg moet gaan lopen. De automobilist had wel wat normaler kunnen reageren maar dat maakt het feit dat het gewoon levensgevaarlijk is om op een 80km weg te fietsen niet minder.
Kan prima, maar niet in Nederland. Automobilisten verwachten het niet en bovendien gedragen ze zich hier als totaalmongolen richting (race)fietsers.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')