abonnement Unibet Coolblue
pi_180949657
Zit de laatste tijd te kijken naar een groepsreis Midden-Amerika (de Mayaroute) langs oa Mexico en Honduras. En groepsreis leek mij wel fijn hierbij nu ik niet heel erg veel reiservaring heb w.b. backpacken en zo, dus zoiets zou dan een mooie oplossing zijn. Scheelt ook een hoop geregel.

Via internet kom ik op twee aanbieders uit die zoiets aanbieden, Shoestring en Koning Aap:

https://reizen.koningaap.(...)-langs-de-mayaroute/

https://reizen.shoestring(...)oud/reisbeschrijving

Qua prijs en reisduur en algemene bezienswaardigheden lijkt het een beetje op elkaar.

Via google kom ik niet heel veel ervaringen tegen, behalve op een websites van de aanbieders zelf maar dat zegt natuurlijk niet zoveel. Zijn er hier mensen die zoiets hebben gedaan? Ervaringen, af- of aanraders? :)

Alvast dank!
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 22:15:28 #2
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_180949705
Hoe oud ben je?

Ik ken een reisleider bij Koning Aap. Die zei, mocht je ooit mee willen op reis, doe Shoestring vanwege jonger publiek (ben zelf 30)
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_180949974
Ik ben 26, dus zit aan de ene kant niet te wachten op een reis met tieners, aan de andere kant hoeft het ook weer niet met 50+ers :P
pi_180951016
Ik heb zelf goede ervaringen met Fox (maar niet specifiek deze reis).

https://www.fox.nl/mexico(...)aadsels-van-de-mayas

Heb zelf geen ervaring met andere organisaties, maar hoor altijd dat Fox wat 'luxer' is dan bijv. Shoestring. Net wat betere hotels en bussen etc.
pi_180951067
Ga gewoon alleen in een hostel zitten, leer je genoeg mensen kennen om je reis mee te vervolgen
pi_180951223
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 23:23 schreef VanderWoodsen het volgende:
Ga gewoon alleen in een hostel zitten, leer je genoeg mensen kennen om je reis mee te vervolgen
Misschien is dat ook wat ja. Heb jij daar ervaringen mee? Aan de andere kant, moeten die mensen wel ongeveer hetzelfde willen, anders zit je alsnog weer na een paar dagen in je eentje.
pi_180951253
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 23:33 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Misschien is dat ook wat ja. Heb jij daar ervaringen mee? Aan de andere kant, moeten die mensen wel ongeveer hetzelfde willen, anders zit je alsnog weer na een paar dagen in je eentje.
Ervaringen met hostels, niet met groepsreizen. Als je je een beetje sociaal voor kunt doen heb je zo nieuwe reisgenoten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2018 23:35:04 ]
  zondag 5 augustus 2018 @ 12:06:15 #8
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_180957360
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 23:34 schreef VanderWoodsen het volgende:

[..]

Ervaringen met hostels, niet met groepsreizen. Als je je een beetje sociaal voor kunt doen heb je zo nieuwe reisgenoten.
Welke regio was dat? Lijkt mij op zich ook wel leuk, maar misschien dat Mexico een beetje gevaarlijk is als je (nog) in je eentje reist...
  zondag 5 augustus 2018 @ 12:18:12 #9
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_180957652
Vanuit Cancun kun je een erg tof rondje maken en die regio vond ik zeker niet gevaarlijk. Zoek inderdaad hostels op en you’re good to go :Y genoeg reizigers daar!

En als je dat toch niet ziet zitten, misschien een single-reis? Dat zijn volgens mij vaak jongere mensen en dat zit je sowieso niet tussen de stelletjes.
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_180958351
Hostels vind ik altijd zo'n afknapper als je op zo'n slaapzaal moet. Lig je de hele nacht wakker van het gesnurk, tandenknarsen, gekrik en stank van 20 anderen.

En wil je een private room in een hostel dan betaal je de hoofdprijs :')
Voor wat foto's, kijk hier
pi_180993040
Vorig jaar in mn eentje rondje Guatemala, Honduras en Nicaragua gemaakt. Er zijn overal backpackers hostels waar je snel mensen leert kennen waarmee je alle bezienswaardigheden kan bezoeken en s'avonds ook nog een biertje mee kan drinken. In Honduras alleen duik eiland Utila bezocht, verder snel met doorheen gereisd vanwege dat het daar toch wat onveilig was. Voor de rest prima alleen te bereiden hoor, aanrader wel. :)
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:23:12 #12
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_181018415
Dank voor de tips allen :) Denk dat ik er toch misschien voor ga om eerst de groepsreis te doen, als dat toch niets is ga ik de volgende keer in mijn eentje. Ben nog nooit in mijn eentje op reis geweest, dus om dan meteen zo’n hele tocht te maken...

Nu ik verder zit te kijken, er wordt ook een wat kortere rondreis door Peru aangeboden:

https://shoestring.nl/rondreis-peru

Lijkt mij op zich ook wel wat. Welke valt het beste aan te raden?
pi_181024424
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 12:59 schreef polariteit het volgende:
Hostels vind ik altijd zo'n afknapper als je op zo'n slaapzaal moet. Lig je de hele nacht wakker van het gesnurk, tandenknarsen, gekrik en stank van 20 anderen.

En wil je een private room in een hostel dan betaal je de hoofdprijs :')
Afgelopen vakantie 3 weken alleen maar in hostels geslapen, van 4 tot 15 man op een kamer. En heb serieus maar 1 slechte nacht gehad. Iets overdreven zoals je beschrijft als je het mij vraagt. Daarbij doet oordopjes wonderen voor 3 van de 4 problemen die je op noemt (nee die had ik niet).

On: Bedenk wel dat bij een groepsreis alles vast ligt. Als je zelf gaat (en niet alles van te voren boekt) kun je op aanraden van anderen (backpackers of lokale bevolking) nog een andere kant op. Zeker tips van de lokale bevolking zijn juist vaak goed omdat je dan vaak ergens terecht komt wat niet zo toeristisch is maar vaak wel erg mooi
pi_181066162
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 22:23 schreef Tlaloc het volgende:
Dank voor de tips allen :) Denk dat ik er toch misschien voor ga om eerst de groepsreis te doen, als dat toch niets is ga ik de volgende keer in mijn eentje. Ben nog nooit in mijn eentje op reis geweest, dus om dan meteen zo’n hele tocht te maken...

Nu ik verder zit te kijken, er wordt ook een wat kortere rondreis door Peru aangeboden:

https://shoestring.nl/rondreis-peru

Lijkt mij op zich ook wel wat. Welke valt het beste aan te raden?
Peru is echt heel makkelijk om zelf te reizen. Ideaal backpackland om te beginnen in Latijns Amerika. Ik vond het bijna alsof je met een groepsreis was, maar dan met de vrijheid om zelf te kiezen hoe lang je ergens blijft. Er gaan letterlijk wel 5-10 bussen per dag tussen alle gangbare bestemmingen (Lima - Paracas - Ica - Arequipa - Cuzco visa versa), dus je kan zo instappen. Bovendien kom je vaak ook nog eens dezelfde mensen tegen op verschillende plekken. Sommigen heb ik wel vier keer gezien.

Was voor mij vorig jaar de eerste keer alleen, geen spijt van gehad.
pi_181092303
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:47 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Peru is echt heel makkelijk om zelf te reizen. Ideaal backpackland om te beginnen in Latijns Amerika. Ik vond het bijna alsof je met een groepsreis was, maar dan met de vrijheid om zelf te kiezen hoe lang je ergens blijft. Er gaan letterlijk wel 5-10 bussen per dag tussen alle gangbare bestemmingen (Lima - Paracas - Ica - Arequipa - Cuzco visa versa), dus je kan zo instappen. Bovendien kom je vaak ook nog eens dezelfde mensen tegen op verschillende plekken. Sommigen heb ik wel vier keer gezien.

Was voor mij vorig jaar de eerste keer alleen, geen spijt van gehad.
Ja dit, zou zonde zijn als je met een groepsreis gaat en er zitten zeikerds tussen
  zondag 12 augustus 2018 @ 17:58:02 #16
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_181134350
Spreek dan wel geen woord Spaans, is Engels daar een beetje te doen?

Misschien toch in mijn eentje gaan dan en daar verder wel zien hoe het gaat.
pi_181134737
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 17:58 schreef Tlaloc het volgende:
Spreek dan wel geen woord Spaans, is Engels daar een beetje te doen?

Misschien toch in mijn eentje gaan dan en daar verder wel zien hoe het gaat.
Ja. Have fun
pi_181134829
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 17:58 schreef Tlaloc het volgende:
Spreek dan wel geen woord Spaans, is Engels daar een beetje te doen?

Misschien toch in mijn eentje gaan dan en daar verder wel zien hoe het gaat.
Ik had speciaal een paar woorden Spaans geleerd, maar nooit nodig gehad, zeker niet in Peru. Helaas eigenlijk. M'n Spaans is tijdens m'n reis niet echt vooruit gegaan. Pas daarna weer echt opgepakt. Het is hooguit handig om de getallen te leren om met een taxi te kunnen onderhandelen of zo. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')