abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180944366
[quote]0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 17:37 schreef Geerd het volgende:
Wat zou de aarde toch mooi zijn zonder internet.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Spellchecker zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:23:31 #27
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_180944543
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 17:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mag hopen dat het een prent van minstens ¤5000,- wordt
pi_180946052
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 18:13 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Is ook weer waar, maar waarom zou je zoiets als particulier willen? Als je werkt voor een of andere nieuwssite is het nog te begrijpen, maarJantje of Truusje die na een dag bitterballen inpakken zoiets zouden willen filmen, daar zie ik dus de relevantie echt niet van.
Zodat je 's avonds kan laten zien wat je die dag beleefd hebt 8)7 ' ik was erbij'
Somebody that I used to know
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 19:23:41 #29
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_180946188
Brabanders :'). Wat een dom volk blijft dat ook.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_180946319
Je zult maar een van die randdebielen zijn. Heb je net gefilmd, komt de ophef, en moet je dan bedenken of je het online knalt.



Maar dan nog, ik snap niet dat je zoiets zou willen filmen. Voor de views? 15 minutes of fame? Om respect te tonen voor de betrokken families? Een leuk verhaal voor bij een verjaardagsfeestje? Ik mag lijen dat ze de persoon in kwestie helemaal afbranden.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_180946332
quote:
De politie heeft zoveel mogelijk kentekens genoteerd en tientallen bestuurders kunnen rekenen op flinke bekeuringen.
Ik ben wel benieuwd hoe de politie dat klaar denkt te spelen... Hoe ga jij een filmend/ foto makend/ mobieltje vast houdend persoon koppelen aan een kenteken en daarbij ook nog aanwijzen als bestuurder van het voertuig? Of hebben ze al die lui om hun ID gevraagd ofzo?
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 19:34:42 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180946409
Wat heb je toch een triest volk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180950088
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 19:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoe de politie dat klaar denkt te spelen... Hoe ga jij een filmend/ foto makend/ mobieltje vast houdend persoon koppelen aan een kenteken en daarbij ook nog aanwijzen als bestuurder van het voertuig? Of hebben ze al die lui om hun ID gevraagd ofzo?
Gewoon op kenteken, dan gaat de bon naar de eigenaar van de auto.
pi_180950143
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 17:51 schreef wollah het volgende:

[..]

Overdrijf niet zo man :')
Boete prima, maar zo erg is dit nou ook weer niet.
Misschien niet waar jij vandaan komt. Hier is het best ongebruikelijk om te gaan filmen als iemand ligt te vechten voor zijn leven. Cultuurverschilletje wellicht.
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 22:39:51 #35
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180950166
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 22:38 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Misschien niet waar jij vandaan komt. Hier is het best ongebruikelijk om te gaan filmen als iemand ligt te vechten voor zijn leven. Cultuurverschilletje wellicht.
Ik woon in Nederland, vriend.
#KICKOUTZP
pi_180950184
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 22:35 schreef Light het volgende:

[..]

Gewoon op kenteken, dan gaat de bon naar de eigenaar van de auto.
Inderdaad gewoon op kenteken. Dan is het aan de eigenaar om aan te tonen dat hij / zij niet de bestuurder was op het bewuste moment.

Bovendien als de eigenaar de auto heeft uitgeleend dan weet hij vast wie er op dat moment achter het stuur zat en kan de eigenaar de bestuurder heus wel achterhalen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_180950203
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 22:39 schreef wollah het volgende:

[..]

Ik woon in Nederland, vriend.
Hoe kom je er dan bij dat het niet erg is om te gaan filmen waar mensen liggen te sterven?
pi_180950867
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 22:35 schreef Light het volgende:

[..]

Gewoon op kenteken, dan gaat de bon naar de eigenaar van de auto.
Dat werkt met een snelheidsovertreding zo, niet met mobieltjes... Voor zover ik weet moet je daar toch echt voor staande gehouden worden.

[ Bericht 6% gewijzigd door AchJa op 04-08-2018 23:34:18 ]
pi_180951805
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 17:51 schreef wollah het volgende:

[..]

Overdrijf niet zo man :')
Boete prima, maar zo erg is dit nou ook weer niet.
Maar als de politie je aan de kant zet en er komt een crew van Wegmisbruikers jouw kop filmen?
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_180952235
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 17:44 schreef Zegnouzelf het volgende:
Vette boete geven, rijbewijs innemen en opnieuw examen laten doen.
pi_180952466
Voorop gesteld dat de politie gewoon moet handhaven als er verkeersovertredingen worden gepleegd, vind ik het het beangstigend als de politie gaat bepalen wat goede smaak is, laat staan dat ze daarop gaan handhaven.

Ik ben wel benieuwd hoe meneer de agent zich ervan heeft kunnen vergewissen dat bij iedere bekeurde bestuurder sprake was van een telefoon en niet van een losse camera. Waarschijnlijk kan dit niet, maar wil men op deze manier ook de mensen die de wet niet overtreden straffen, omdat de politie vindt dat ze handelen in strijd met de goede smaak. Maar daar is de politie niet voor.

Prima als wij dit met zijn alle onwenselijk vinden, maar dan ligt het op de weg van de politiek om hier iets aan te doen en tot die tijd moet de politie gewoon de geldende wetten handhaven.
  zondag 5 augustus 2018 @ 00:54:06 #42
476281 Butjekef
Put met keren
pi_180952935
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 00:28 schreef maan_man het volgende:
Voorop gesteld dat de politie gewoon moet handhaven als er verkeersovertredingen worden gepleegd, vind ik het het beangstigend als de politie gaat bepalen wat goede smaak is, laat staan dat ze daarop gaan handhaven.
Mensen zijn bekeurd omdat ze met hun onbeschofte gedrag ook nog eens de wet overtraden.

quote:
Ik ben wel benieuwd hoe meneer de agent zich ervan heeft kunnen vergewissen dat bij iedere bekeurde bestuurder sprake was van een telefoon en niet van een losse camera.
Met hun ogen, waarschijnlijk van minimaal twee agenten. Die gebruikten ze om te constateren dat iemand stil stond of een rood kruis negeerde, ongetwijfeld afgewisseld met een artikeltje 5 voor de hopeloze gevallen.

quote:
Waarschijnlijk kan dit niet, maar wil men op deze manier ook de mensen die de wet niet overtreden straffen, omdat de politie vindt dat ze handelen in strijd met de goede smaak.
Nee, zie boven.
quote:
Maar daar is de politie niet voor.
Wie is er dan wel voor?

quote:
Prima als wij dit met zijn alle onwenselijk vinden, maar dan ligt het op de weg van de politiek om hier iets aan te doen en tot die tijd moet de politie gewoon de geldende wetten handhaven.
En wat zou de politiek dan moeten doen? Fatsoen reguleren? Hoe doe je dat? Fatsoenspolitie?
pi_180953397
Of men komt bij blik op de weg met een filmpje, is het niet de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet?
Als men daar zegt men wil niet op de film is het toch in beeld echter zonder gezicht. Of onherkenbaar.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2018 01:27:59 ]
pi_180953595
Is een, minimaal voorwaardelijke, rijontzegging geen gepaste straf?
pi_180953619
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 01:42 schreef silverhill het volgende:
Is een, minimaal voorwaardelijke, rijontzegging geen gepaste straf?
Bij een passagier welke filmen doet?

Bij een bestuurder geen probleem die heeft een handy in zijn handen, dus sowieso bekeuring echter zonder staande houding?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2018 01:46:51 ]
pi_180953650
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 01:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Bij een passagier welke filmen doet?
Hallo Yoda. Ok, goed punt, maar bij die mensen gewoon een fikse boete dan, of een taakstraf bij excessieve gevallen, zoals door de ledematen heenlopen voor een goed filmpje :') Mogen ze mooi mee met de brandweer om de rails en trein schoon te maken na een aanrijding met een persoon
pi_180953667
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 01:46 schreef silverhill het volgende:

[..]

Hallo Yoda. Ok, goed punt, maar bij die mensen gewoon een fikse boete dan, of een taakstraf bij excessieve gevallen, zoals door de ledematen heenlopen voor een goed filmpje :') Mogen ze mooi mee met de brandweer om de rails en trein schoon te maken na een aanrijding met een persoon
Stel men heeft de uitleg ik filmde gewoon U werk, doen ze toch zelf ook, bij blik op de weg of wegmisbruikers.
pi_180954059
Lastig, onze dierlijke instincten overwinnen.

Hoe eerder dat elektronisch rijden wordt ingevoerd, hoe beter.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_180954713
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 00:54 schreef Butjekef het volgende:

[..]

Mensen zijn bekeurd omdat ze met hun onbeschofte gedrag ook nog eens de wet overtraden.

[..]

Met hun ogen, waarschijnlijk van minimaal twee agenten. Die gebruikten ze om te constateren dat iemand stil stond of een rood kruis negeerde, ongetwijfeld afgewisseld met een artikeltje 5 voor de hopeloze gevallen.

[..]

Nee, zie boven.

[..]

Wie is er dan wel voor?

[..]

En wat zou de politiek dan moeten doen? Fatsoen reguleren? Hoe doe je dat? Fatsoenspolitie?
Als ik het Facebook bericht van de politie lees, dan zijn ze toch erg aan het bepalen wat goede smaak is:

quote:
Na de aanrijding vonden mensen het nodig om met telefoons opnamens van de voertuigen en slachtoffers te maken [...]. Zelfs tijdens het reanimeren van een van de slachtoffers. Hiermee toon je niet alleen dat je geen enkele vorm van respect hebt [....].
En zoals ik heb gezegd wie de wet overtreed mag bekeurd worden door de politie. En dat iemand die een rood kruis negeert of stil gaat staan een boete krijgt, prima. Maar mensen in het voorbij komen bekeuren voor het vast hebben van de telefoon dat is gewoon bekeuren op goed geleuk.


Of denk jij echt dat de agent bij iedereen de perfecte waarneming doet dat dit een camera is en dat er niet bekeurd dient te worden, als auto's met een redelijke snelheid voorbij rijden en de camera voor 90% door de hand wordt bedekt.

Zoals gezegd is de politiek/het parlement hiervoor, die maken de wetten. Die kunnen het filmen bij een ongeval is zijn geheel verbieden of ander in hun ogen gepaste maatregelen nemen. Al kun jij je dan natuurlijk wel afvragen hoe goed zo'n verbod te handhaven is.

Wat er nu gebeurd is juist een voorbeeld van fatsoenpolitie: zonder dat daar een wettelijke basis voor bestaat, oordelen over wat goede smaak is en wat niet.

Daarnaast hoeft natuurlijk niet alles via het strafrecht geregeld te worden en is er een verschil tussen het opnemen en het openbaar maken. Tegen het openbaar maken kan een slachtoffer of de nabestaanden zelf actie ondernemen:
quote:
Is een portret vervaardigd zonder daartoe strekkende opdracht, den maker door of vanwege den geportretteerde, of te diens behoeve, gegeven, dan is openbaarmaking daarvan door dengene, wien het auteursrecht daarop toekomt, niet geoorloofd, voor zoover een redelijk belang van den geportretteerde of, na zijn overlijden, van een zijner nabestaanden zich tegen de openbaarmaking verzet.
  zondag 5 augustus 2018 @ 09:20:08 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180954807
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 18:06 schreef wollah het volgende:

[..]

Nee ik gebruik wel me mobiel in de auto maar ik rij wel altijd door. Stilstaan vind ik wel beetje dom
Gelukkig zit jij bij je mama op de achterbank en kun je geen boete krijgen voor het handheld gebruiken van je telefoon.
Dat je nog steeds een rasidioot bent omdat je graag het leed van een ander filmt verandert daar niet mee.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')