abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:42:29 #1
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_180937250
Beste k&w-ers

Een deel van onze keukenmaterialen heeft de afgelopen 2,5/3 jaar in een kelder opgeslagen gestaan, waaronder een houten messenblok. De kelder is ergens vorig jaar eens met hevige regenval enorm nat geweest met gevolg dat er water/vocht aan deze blok is gekomen. De blok is hierdoor beschimmeld geraakt, want natuurproduct.

Kan ik deze, buiten het oppervlakkige, grondig reinigen zonder beschadigen op korte en lange termijn? Ik weet dat HG leuke producten heeft dus daar ga ik ook eens voor kijken in de komende dagen als ik tijd heb. En ik ga eens langs bij de houthandel om eens te kijken voor houtbehandeling met schimmelweer, maar daar heb ik de blok nog niet zuiver mee.

Of heeft er iemand anders een gouden tip voor ons?

Alvast bedankt.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_180937290
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 11:42 schreef Sinister-D- het volgende:


Of heeft er iemand anders een gouden tip voor ons?

Alvast bedankt.
weggooien en nieuwe kopen :r
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_180937347
als je het blok in een soppie onderdompeld met wat chloor (dan kom je ook in de sleufen aan de binnenkant . regelt dat je dunne ragertjes hebt zodat je daar ook in kan komen . Buitenkant blok eerst goed soppen , met schuurpapier opschuren en opnieuw in de olie zetten (van osmo oid)

Dan staat het blok er in no-time weer nice and shiny bij hoor !
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_180937349
Weggooien. Je stopt je messen er in dus dan wil je er geen schimmel of zware schimmeldodende middelen aan hebben.

Ikea heeft een leuke messenopberger voor in de la, hou je meer ruimte over op je werkblad.

If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_180937444
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 11:46 schreef valentijn101 het volgende:
Weggooien. Je stopt je messen er in dus dan wil je er geen schimmel of zware schimmeldodende middelen aan hebben.
Dat dus. Voor ¤15 heb je een nieuw hout blok (zonder de messen) en ben je helemaal schoon.

Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180938099
:r :r
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:34:40 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180938199
Deze blok, de blok, man man man. En dan ook nog moeilijk gaan doen met hg producten en naar de fucking houthandel. Koop voor een paar tientjes gewoon een nieuw blok man.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:53:22 #8
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_180938487
Niet memmen over weggooien. Was een cadeau van mijn ouders, dus emotionele waarde.

Altijd maar denken dat mensen ¤5 bucht van de Action thuis hebben staan wat zomaar te vervangen is :')

6 reacties waarvan maar 1 nuttige :') _!

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 11:46 schreef Cybersijp het volgende:
als je het blok in een soppie onderdompeld met wat chloor (dan kom je ook in de sleufen aan de binnenkant . regelt dat je dunne ragertjes hebt zodat je daar ook in kan komen . Buitenkant blok eerst goed soppen , met schuurpapier opschuren en opnieuw in de olie zetten (van osmo oid)

Dan staat het blok er in no-time weer nice and shiny bij hoor !
thnx ^O^
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_180938547
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 12:53 schreef Sinister-D- het volgende:
Niet memmen over weggooien. Was een cadeau van mijn ouders, dus emotionele waarde.

Altijd maar denken dat mensen ¤5 bucht van de Action thuis hebben staan wat zomaar te vervangen is :')

6 reacties waarvan maar 1 nuttige :') _! die in mijn straatje past

[..]

thnx ^O^
Ftfy
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:04:03 #10
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_180938664
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 12:56 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ftfy
:')_!

Uiteraard, als je niet te dom om te kakken was had je kunnen lezen dat het ook over reinigen gaat en niet wegkappen.....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_180938684
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 12:53 schreef Sinister-D- het volgende:
. Was een cadeau van mijn ouders, dus emotionele waarde.
Ik zou naast de eerder genoemde methode, het ook even hermetisch reinigen met een stoomreiniger. (kan wel zijn dat dit gevolgen heeft voor het hout, of de lijm als het verlijmd is)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2018 13:16:59 ]
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:13:09 #12
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180938810
Houd?


Godver. :').
And so is the past
pi_180938865
quote:
18s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 13:13 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Houd?

Godver. :').
Onschuldige typo. :@
pi_180939112
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 12:53 schreef Sinister-D- het volgende:
Niet memmen over weggooien. Was een cadeau van mijn ouders, dus emotionele waarde.

Altijd maar denken dat mensen ¤5 bucht van de Action thuis hebben staan wat zomaar te vervangen is :')

6 reacties waarvan maar 1 nuttige :') _!

thnx ^O^
En alle bacteriën en schimmels die in het hout zijn getrokken? Die vermenigvuldigen zich weer als een razende verder. Na een paar weken warm weer, is het binnenin weer een moslaag van schimmels.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:45:01 #15
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_180939287
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 13:34 schreef blomke het volgende:

[..]

En alle bacteriën en schimmels die in het hout zijn getrokken? Die vermenigvuldigen zich weer als een razende verder. Na een paar weken warm weer, is het binnenin weer een moslaag van schimmels.
[ afbeelding ]
vandaar dat ik vraag in de OP voor een grondige reiniging en niet enkel oppervlakkig.

Die foto van de zwammen lijkt me te zijn gemaakt in de altijd vochtig blijvende aanbouw of (kruip)kelder. Niet echt van toepassing voor iets wat op kamertemperatuur staat.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_180939450
Deze blokje :r

Kwaliteit basisschoolleraren is er hard op achteruit gegaan.
U MAD?
pi_180939522
Soda helpt goed tegen schimmels.
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 14:15:03 #18
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_180939891
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 13:53 schreef de_boswachter het volgende:
Deze blokje :r

Kwaliteit basisschoolleraren is er hard op achteruit gegaan.
U zei?

KLB / Famfare die de buurt terroriseert

:')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_180940673
quote:
Wat insinueer je? Denk niet dat we hier die discussie aan moeten gaan.
U MAD?
pi_180941383
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 13:04 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

:')_!

Uiteraard, als je niet te dom om te kakken was had je kunnen lezen dat het ook over reinigen gaat en niet wegkappen.....
jij spoort echt niet _O-

Maar ga je gang, vergiftig jezelf :D schimmels kun je echt niet zo makkelijk verwijderen, dat blijft altijd een broeinest. En je bereidt er eten mee :r :r

Maar waarom vraag je raad als je toch alleen wilt horen dat het prima kan zoals jij het wilt :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Moderator zaterdag 4 augustus 2018 @ 15:58:13 #21
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180941427
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 15:54 schreef tombolafan het volgende:

[..]

jij spoort echt niet _O-

Maar ga je gang, vergiftig jezelf :D schimmels kun je echt niet zo makkelijk verwijderen, dat blijft altijd een broeinest. En je bereidt er eten mee :r :r

Maar waarom vraag je raad als je toch alleen wilt horen dat het prima kan zoals jij het wilt :+
Echt he. Zo´n blokje heb je voor een paar tientjes, maar hij wil er eerst HG zooi voor gebruiken (altijd een goed idee bij dingen die met eten te maken hebben), en weet ik veel wat voor moeite allemaal, en zo'n blokje kost een appel en een ei nieuw. 8)7
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:11:11 #22
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_180941624
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 15:54 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Maar waarom vraag je raad als je toch alleen wilt horen dat het prima kan zoals jij het wilt :+
ik ben niets met niet onderbouwde opmerkingen als "weggooien :r ". Als het niet gaat gaat het niet, maar dom mekkeren om weg te gooien is het makkelijkste antwoord zeker.....


quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 15:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

en zo'n blokje kost een appel en een ei nieuw. 8)7
lezen is moeilijk? Het gaat me niet om wat het kost, het gaat me om wat dat ding voor me betekend.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:12:43 #23
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180941652
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 16:11 schreef Sinister-D- het volgende:

lezen is moeilijk? Het gaat me niet om wat het kost, het gaat me om wat dat ding voor me betekend.
Meer dan je gezondheid blijkbaar.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180941656
Nieuw zijn deze blokken al echte voedselvergiftiging verwekkers.

Laat staan als er de schimmel in heeft gestaan/staat.

Maar lekker blijven gebruiken TS *O* want van je ouders *O* Eet je die filet americain die je 3 jaar geleden van ze hebt gekregen ook nog even op?!

Net alsof zo'n blok het enige is wat je van je ouders krijgt :') |:(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2018 16:13:58 ]
pi_180941693
Een jaar lang laten weken in emmer vodka.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_180941730
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 16:14 schreef habitue het volgende:
Een jaar lang laten weken in emmer vodka.
.. in een hogedruk snelkookpan ..
pi_180941737
Ik verwacht binnenkort een topic in LIF al 3 keer in een jaar voedselvergiftiging hoe kan dit ?
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:33:35 #28
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_180942052
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 16:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Meer dan je gezondheid blijkbaar.
lees nou eens....
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 16:11 schreef Sinister-D- het volgende:
Als het niet gaat gaat het niet, maar dom mekkeren om weg te gooien is het makkelijkste antwoord zeker.....
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 16:12 schreef Blue_note het volgende:

Net alsof zo'n blok het enige is wat je van je ouders krijgt :') |:(
nope, en ik hoef ook niet uit te leggen waarom ik zo'n blok gekregen heb en met welke gelegenheid, en waarom ik 'm dus probeer zuiver te krijgen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 16:16 schreef Geerd het volgende:
Ik verwacht binnenkort een topic in LIF al 3 keer in een jaar voedselvergiftiging hoe kan dit ?
is het te cliché als ik een "still waiting" meme post?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_180942110
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 16:33 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

lees nou eens....

[..]


[..]

nope, en ik hoef ook niet uit te leggen waarom ik zo'n blok gekregen heb en met welke gelegenheid, en waarom ik 'm dus probeer zuiver te krijgen.

[..]

is het te cliché als ik een "still waiting" meme post?
Man het is een fucking houten messenblok.

Hoe kan je daar ook maar enige emotionele waarde aan hechten en je gedragen alsof de wereld vergaat :o :D

Pleur je altijd dingen waar je 'o zo verzot' op bent 3 jaar in een vochtige kelder?
Dan weet ik waar ik je vriendin kan vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2018 16:37:57 ]
pi_180944322
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 16:11 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

ik ben niets met niet onderbouwde opmerkingen als "weggooien :r ". Als het niet gaat gaat het niet, maar dom mekkeren om weg te gooien is het makkelijkste antwoord zeker.....

[..]

lezen is moeilijk? Het gaat me niet om wat het kost, het gaat me om wat dat ding voor me betekend.
Nou, simpel. Dan gooi je het niet weg maar ik zou wél een andere kopen om te gebruiken want deze is gewoon gevaarlijk geworden.
Zet deze ergens neer om er naar te kunnen kijken en gebruik een hygiënisch messenblok.

Ik snap de gevoelswaarde wel.
Ter vergelijking: Van mijn vader heb ik oa een zakhorloge geërfd, 1 wijzer mist, glas is er af dus als horloge onbruikbaar.
Zal vast wel te repareren zijn maar dat is het gewoon niet waard.
Ik heb em ergens in het zicht hangen en als ik er naar kijk denk ik aan mijn vader.

Zoiets zou jij met je messenblok ook kunnen doen.
pi_180944423
Wat een overdreven hysterie in dit topic, zijn de rubberen stoeptegels met dit weer te heet ofzo ?
pi_180948275
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 18:18 schreef machtpen het volgende:
Wat een overdreven hysterie in dit topic, zijn de rubberen stoeptegels met dit weer te heet ofzo ?
Ja joh, onderschat even de risico's en gevaren van schimmel.
pi_180948514
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 18:18 schreef machtpen het volgende:
Wat een overdreven hysterie in dit topic, zijn de rubberen stoeptegels met dit weer te heet ofzo ?
Monsters inside me moet je eens kijken :D
pi_180949114
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 18:14 schreef vannelle het volgende:

[..]

Nou, simpel. Dan gooi je het niet weg maar ik zou wél een andere kopen om te gebruiken want deze is gewoon gevaarlijk geworden.
Zet deze ergens neer om er naar te kunnen kijken en gebruik een hygiënisch messenblok.

Ik snap de gevoelswaarde wel.
Ter vergelijking: Van mijn vader heb ik oa een zakhorloge geërfd, 1 wijzer mist, glas is er af dus als horloge onbruikbaar.
Zal vast wel te repareren zijn maar dat is het gewoon niet waard.
Ik heb em ergens in het zicht hangen en als ik er naar kijk denk ik aan mijn vader.

Zoiets zou jij met je messenblok ook kunnen doen.
Hahahahahaha ik heb nu een mental image van een messenblok dat aan de muur hangt _O- :@
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_180949266
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 21:42 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Hahahahahaha ik heb nu een mental image van een messenblok dat aan de muur hangt _O- :@
Is maar een voorbeeld eej? ;)
Ergens neerzetten kan natuurlijk ook. :)
pi_180955127
tering wat een onzin hier.

Ik heb geen verstand van voedselveiligheid, maar wel van schimmels.

Betreffende giftigheid, dit is helemaal afhankelijk van welke schimmel dit is, voor zover ik dit nu kan beoordelen is dit gewoon vies.

Ruwweg heb je 2 (of 3) verschillende manieren hoe schimmels zich gedragen.

De eerste en de makkelijkste:
Een schimmel leeft oppervlakkig en daardoor meteen zichtbaar, bloei (sporulatie) is ook zichtbaar. Wanneer je deze schimmel eraf wrijft ben je hem kwijt.

De tweede is iets moeilijker
Dan heb je er ook nog die zich vestigen in het materiaal al dan niet oppervlakkig voor voeding, of geheel in het materiaal en enkel zichtbaar worden bij bloei.
Zeker de laatste die echt in het hout zitten en pas gaan sporuleren wanneer ze "volwassen" en gevestigd zijn, zijn erg lastig. Omdat wanneer je hiervan de sporulatie verwijderd,hij dit opnieuw kan ontwikkelen vanuit het hout. Je hebt hier iets nodig wat penetreert in het hout.

De derde, maar zo een is het absoluut niet.
Blijft altijd onder de oppervlakte en verspreidt zich door uitbreiding, door schimmeldraden enz.

Qua antwoord,
de 1e gewoon goed wassen.

De 2e schimmel doders gebruiken

de 3e
weggooien

Betreffende voedselveiligheid
Alles is giftig, zuiver water is ook dodelijk. Het gaat om hoeveel je gebruikt, overdaad schaadt!

[ Bericht 8% gewijzigd door Nald op 05-08-2018 09:51:32 (straks gaat het een eigen leven leiden) ]
pi_180955522
Lekker schimmeldoders door je eten smeren *O*

Waarom zou hout verboden zijn in de professionele keuken?

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2018 10:12:53 ]
pi_180955545
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 10:10 schreef Blue_note het volgende:
Lekker schimmeldoders door je eten smeren *O*
En in je esophagus en gaster
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180955566
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 10:12 schreef blomke het volgende:

[..]

En in je esophagus en gaster
Alles voor een messenblok :D

Maar wat ik al zei, hout is niet voor niks verbannen uit de keuken.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2018 10:14:02 ]
pi_180955855
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 09:44 schreef Nald het volgende:
tering wat een onzin hier.

Ik heb geen verstand van voedselveiligheid, maar wel van schimmels.

Betreffende giftigheid, dit is helemaal afhankelijk van welke schimmel dit is, voor zover ik dit nu kan beoordelen is dit gewoon vies.

Ruwweg heb je 2 (of 3) verschillende manieren hoe schimmels zich gedragen.

De eerste en de makkelijkste:
Een schimmel leeft oppervlakkig en daardoor meteen zichtbaar, bloei (sporulatie) is ook zichtbaar. Wanneer je deze schimmel eraf wrijft ben je hem kwijt.

De tweede is iets moeilijker
Dan heb je er ook nog die zich vestigen in het materiaal al dan niet oppervlakkig voor voeding, of geheel in het materiaal en enkel zichtbaar worden bij bloei.
Zeker de laatste die echt in het hout zitten en pas gaan sporuleren wanneer ze "volwassen" en gevestigd zijn, zijn erg lastig. Omdat wanneer je hiervan de sporulatie verwijderd,hij dit opnieuw kan ontwikkelen vanuit het hout. Je hebt hier iets nodig wat penetreert in het hout.

De derde, maar zo een is het absoluut niet.
Blijft altijd onder de oppervlakte en verspreidt zich door uitbreiding, door schimmeldraden enz.

Qua antwoord,
de 1e gewoon goed wassen.

De 2e schimmel doders gebruiken

de 3e
weggooien

Betreffende voedselveiligheid
Alles is giftig, zuiver water is ook dodelijk. Het gaat om hoeveel je gebruikt, overdaad schaadt!

Dank u ! En nou hop dat messenblok schoon maken , immers als je het niet probeert zul je er nooit achter komen ;)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_180976847
En je vooral niks aantrekken van reacties van mensen die zich zorgen maken over deze situatie.
Beetje gezond verstand vertelt je toch al dat hout poreus is, schimmel er in trekt en dat schimmel niet echt bevorderlijk is voor de gezondheid?
En misschien is dit type schimmel niet schadelijk, wie weet dat zeker?
Niemand idd. Waarom risico lopen?
pi_180979343
Voor die paar euro van een nieuw blok wil je toch geen risico nemen ?
Dus, gewoon nieuwe kopen en oude weggooien.
  maandag 6 augustus 2018 @ 12:22:17 #43
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180979416
Emmer koud sodawater met een kopje chlorix. Blok een weekje erin, goed spoelen en laten drogen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180981331
Emotionele waarde hechten aan een messenblok, wtf? :')
pi_180981837
het is jammer dat de meeste fora steeds meer geteisterd worden door dit soort onzin geneuzel... afwijken van het onderwerp.

wat maakt het uit waar de ts emotionele waarde aan hecht, misschien heeft hij het wel gekregen op het sterfbed van 1 van zijn ouders... i don't know en doet er niet toe.

Als je het heel zwart wit gaat bekijken, is bijna elke topicvraag te beantwoorden met "koop een nieuwe of laat het doen"

adviezen over schimmels en beter van niet bedoel ik hier natuurlijk niet mee, want dat is goedbedoeld.

laat eens een foto zien van het messenblok, hoe erg het is.
  maandag 6 augustus 2018 @ 14:20:20 #46
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_180981884
Kan TS niet beter een magnetische strip aan de muur monteren en daar de messen op zetten? Is vele malen hygiënischer dan zo’n broeiblok.
pi_180982071
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:18 schreef Bart445 het volgende:
het is jammer dat de meeste fora steeds meer geteisterd worden door dit soort onzin geneuzel... afwijken van het onderwerp.

wat maakt het uit waar de ts emotionele waarde aan hecht, misschien heeft hij het wel gekregen op het sterfbed van 1 van zijn ouders... i don't know en doet er niet toe.

Als je het heel zwart wit gaat bekijken, is bijna elke topicvraag te beantwoorden met "koop een nieuwe of laat het doen"

adviezen over schimmels en beter van niet bedoel ik hier natuurlijk niet mee, want dat is goedbedoeld.

laat eens een foto zien van het messenblok, hoe erg het is.
Wat heb jij veel woorden nodig om een hoop onzin te vertellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2018 14:39:29 ]
pi_180982086
Als het niet op je messen afgeeft, waarom zou je je dan zorgen maken? Volgens mij was beuken anti-bacterieel.

Mijn messen zijn van een metaal dat geen schimmel opneemt, als ik twijfel spoel ik ze nog even af voor gebruik.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_180982143
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:32 schreef Resistor het volgende:
Mijn messen zijn van een metaal dat geen schimmel opneemt, als ik twijfel spoel ik ze nog even af voor gebruik.
Het staal neemt geen schimmel op, maar de sporen/schimmels komen wel op het metaaloppervlak.
Die tip van een magnetische staf, vind ik nog beter dan een nieuw blok. Wie weet wat zich in die gleuven ophoopt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 6 augustus 2018 @ 18:21:18 #50
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_180986764
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:18 schreef Bart445 het volgende:
het is jammer dat de meeste fora steeds meer geteisterd worden door dit soort onzin geneuzel... afwijken van het onderwerp.

wat maakt het uit waar de ts emotionele waarde aan hecht, misschien heeft hij het wel gekregen op het sterfbed van 1 van zijn ouders... i don't know en doet er niet toe.


dat dus....
Het hoe en waarom ik graag iets wil behouden heeft niemand een bal mee te maken. Was de vraag ook niet, maar schijnbaar wilt het gros hier bepalen voor een ander of die ergens waarde aan mag hechten of niet :')

Ondertussen besloten om het enkel decoratief te gebruiken, en het bij andere memorabilia te plaatsen zoals Vanelle ook al voorstelde.

Als dat trouwens mag van de Online Rob Geusjes in dit topic :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_180986800
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:21 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

dat dus....
Het hoe en waarom ik graag iets wil behouden heeft niemand een bal mee te maken. Was de vraag ook niet, maar schijnbaar wilt het gros hier bepalen voor een ander of die ergens waarde aan mag hechten of niet :')

Ondertussen besloten om het enkel decoratief te gebruiken, en het bij andere memorabilia te plaatsen zoals Vanelle ook al voorstelde.

Als dat trouwens mag van de Online Rob Geusjes in dit topic :')
Zou vacuum trekken eerst.

Schijnbaar neem je wel wat aan van de Rob Geusjes, want anders gebruik je je messenblokje toch nog lekker :')

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2018 18:25:07 ]
  maandag 6 augustus 2018 @ 18:52:37 #52
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_180987263
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:24 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Zou vacuum trekken eerst.

Schijnbaar neem je wel wat aan van de Rob Geusjes, want anders gebruik je je messenblokje toch nog lekker :')
:')_!
Lees nu eens ipv dom te blaten.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 19:18:17 #53
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_180987815
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:21 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

dat dus....
Het hoe en waarom ik graag iets wil behouden heeft niemand een bal mee te maken. Was de vraag ook niet, maar schijnbaar wilt het gros hier bepalen voor een ander of die ergens waarde aan mag hechten of niet :')

Ondertussen besloten om het enkel decoratief te gebruiken, en het bij andere memorabilia te plaatsen zoals Vanelle ook al voorstelde.

Als dat trouwens mag van de Online Rob Geusjes in dit topic :')
Zolang het geen gevaar voor de volksgezondheid is ;)
pi_180988363
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:52 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

:')_!
Lees nu eens ipv dom te blaten.
Dat zeg je toch.

:')

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2018 19:48:54 ]
  † In Memoriam † dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:28:47 #55
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181001910
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 16:11 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

ik ben niets met niet onderbouwde opmerkingen als "weggooien :r ". Als het niet gaat gaat het niet, maar dom mekkeren om weg te gooien is het makkelijkste antwoord zeker.....

[..]

lezen is moeilijk? Het gaat me niet om wat het kost, het gaat me om wat dat ding voor me betekend.
Nu ben ik wel benieuwd, vertel eens, wat betekent 'deze' blok voor jou.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')