abonnement Unibet Coolblue
pi_180934524
https://nos.nl/artikel/22(...)boden-op-straat.html

Dat werd tijd, we gaan de goede kant op of hoogtepunt van de bemoeigeneratie?
pi_180934539
Wie controleert dat dan?
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 08:47:26 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180934544
Nee, het lijkt steeds meer op een politiestaat.
Wat een onzin.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_180934548
Voor mijn mening verwijs ik je naar

NWS / Roken op straat aan banden
pi_180934567
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 08:47 schreef spiritusbus het volgende:
Voor mijn mening verwijs ik je naar

NWS / Roken op straat aan banden
ja die zat vol dus dacht open ff een nieuwe.
pi_180934595
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 08:47 schreef T-D het volgende:
Wie controleert dat dan?
zure azijnzeikers, genoeg meelopers hier die anderen maar wat graag aanspreken op hun gedrag.

Van die types die hun kids alleen biologische wortelchips geven maar s avonds zelf wel een xxl zak Lays wegvreten op de bank in hun joggingbroek.
pi_180934673
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 08:51 schreef ootjekatootje het volgende:


Van die types die hun kids alleen biologische wortelchips geven maar s avonds zelf wel een xxl zak Lays wegvreten op de bank in hun joggingbroek.
Chips eten is even slecht als roken? Ok man
pi_180935132
Lijkt me zo'n zwaar leven als je zo'n last hebt van sigarettenlucht.
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:37:20 #9
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_180935149
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 09:35 schreef -Ondskapt- het volgende:
Lijkt me zo'n zwaar leven als je zo'n last hebt van sigarettenluchtverslaving.
pi_180935180
Ik ben zelf een niet roker maar dit is echt belachelijk
pi_180935196
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 08:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

zure azijnzeikers, genoeg meelopers hier die anderen maar wat graag aanspreken op hun gedrag.

Van die types die hun kids alleen biologische wortelchips geven maar s avonds zelf wel een xxl zak Lays wegvreten op de bank in hun joggingbroek.
verslaafde kettingroker gespot die niet kan stoppen ondanks dat je weet dat het slecht voor je is :')
pi_180935371
Waarom niet? Afval dumpen en je publiekelijk op straat volgooien met drank is toch ook verboden, dus waarom sigaretten roken niet?
pi_180935521
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 09:37 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Mijn leven is niet altijd makkelijk maar dat heeft niks met roken te maken. Alcohol is een groter probleem in mijn leven. Maar he, dat vinden de meesten wél acceptabel want met een biertje is toch niks mis?

Begrijp me niet verkeerd, iedereen moet lekker doen waar die zelf zin in heeft. Alleen dat hele bemoeizuchtige van de afgelopen jaren begint verstikkende vormen aan te nemen.
pi_180935648
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2018 09:35 schreef -Ondskapt- het volgende:
Lijkt me zo'n zwaar leven als je zo'n last hebt van sigarettenlucht.
Ach, wat is 'last hebben van'.
Vergelijk het maar met een vuilnisauto in de zomer. Ook niet één van mijn favoriete geuren.
pi_180935689
Nu kunnen de whiny little bitches zometeen lekker de handhaving gaan bellen om te klikken omdat ze overal last van hebben 8-)
Conscience do cost.
pi_180935854
Geweldig nieuws, ik reed van de week op de snelweg achter een rokende stinkerd in zijn auto en kreeg die potlucht binnen. Hopen dat dit soort initatieven alleen maar groter worden!!
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:22:38 #17
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180935856
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 09:39 schreef Bottendaal het volgende:
Ik ben zelf een niet roker maar dit is echt belachelijk
pi_180935937
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 10:22 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Geweldig nieuws, ik reed van de week op de snelweg achter een rokende stinkerd in zijn auto en kreeg die potlucht binnen. Hopen dat dit soort initatieven alleen maar groter worden!!
Dan moet je natuurlijk niet op de snelweg rijden. Daar zitten auto's.
Conscience do cost.
pi_180936000
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 10:26 schreef ems. het volgende:

[..]

Dan moet je natuurlijk niet op de snelweg rijden. Daar zitten auto's.
wat
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_180936696
Ben zelf nogal fel anti-roken. Het heeft ook de nodige schade aangericht in m'n familie. Maar dit gaat me qua bemoeizucht toch echt te ver. Als jij gewoon over het stoepie loopt en een sigaret opsteekt is dat jou zaak, als mensen daar echt last van hebben kunnen ze 20 meter voor je gaan lopen, is dat over.
pi_180936756
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 10:29 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

wat
Als je op een snelweg bent is de luchtkwaliteit in de directe omgeving een stuk erbarmelijker voor je gezondheid dan de last die jij (vermeend) had van een sigaretje van iemand die met ~110km/pu voor je reed.
Conscience do cost.
pi_180936859
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 10:14 schreef ems. het volgende:
Nu kunnen de whiny little bitches zometeen lekker de handhaving gaan bellen om te klikken omdat ze overal last van hebben 8-)
Het is vaak de wat dikkere vrouwelijke medemens wat zeurt.
De zogenaamde Gezellige Dikkerd.
Weet wat je zegt, maar zeg nooit wat je weet.
pi_180936922
Woonde ik maar in Italië. Daar rookt de carabinieri en polizia gewoon lekker op straat. Of samen in hun Panda.
pi_180936934
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 09:40 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

verslaafde kettingroker gespot die niet kan stoppen ondanks dat je weet dat het slecht voor je is :')
Ja, want iedereen wil ook per se stoppen :')
´
pi_180936963
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 11:23 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ja, want iedereen wil ook per se stoppen :')
Ja dat is ook zoiets. Hier hebben ze het altijd meteen over verslaafden die niet kunnen stoppen. Ik rook eigenlijk alleen als ik drink en dat is zeker niet elke dag. Maar geen haar op mijn hoofd die er over denkt om dat niet meer te doen.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:26:23 #26
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_180936986
Roken op straat :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_180936996
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 11:24 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja dat is ook zoiets. Hier hebben ze het altijd meteen over verslaafden die niet kunnen stoppen. Ik rook eigenlijk alleen als ik drink en dat is zeker niet elke dag. Maar geen haar op mijn hoofd die er over denkt om dat niet meer te doen.
Nee, precies. Niks mis met een lekker peukje, al dan niet gevuld met iets lekkers.
Ik wil helemaal niet stoppen en ja ik ken de risico's..duhh. Van leven ga je dood. :+
´
pi_180937022
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 11:27 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Nee, precies. Niks mis met een lekker peukje, al dan niet gevuld met iets lekkers.
Ik wil helemaal niet stoppen en ja ik ken de risico's..duhh. Van leven ga je dood. :+
:*
pi_180937034
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 11:28 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

:*
:*
´
pi_180937100
In Japan / Zuid-Korea zie je dit ook. Daar heb je rookplekken waar je mag roken op straat in drukke straten

Vind het een prima idee..gaat me niet eens om de lucht maar meer om die peuken die overal neer gegooid worden. Wel ff zorgen dat er genoeg plekken zijn waar je mag roken
pi_180937111
Ik rook waar ik dat wil :)
In de buitenlucht dan.
U MAD?
pi_180937124
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 09:52 schreef Cockwhale het volgende:
Waarom niet? Afval dumpen en je publiekelijk op straat volgooien met drank is toch ook verboden, dus waarom sigaretten roken niet?
Die filterjes overal op straat zijn ook gewoon pauper. Hou je stinkzooi bij je, vieze gore nicotinejunks.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2018 11:36:45 ]
pi_180937188
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 11:34 schreef descon het volgende:
In Japan / Zuid-Korea zie je dit ook. Daar heb je rookplekken waar je mag roken op straat in drukke straten

Vind het een prima idee..gaat me niet eens om de lucht maar meer om die peuken die overal neer gegooid worden. Wel ff zorgen dat er genoeg plekken zijn waar je mag roken
Hoge hekken er omheen. Kun je straks lekker rokertjes kijken met de kids. Soort diertentuin 2.0.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2018 11:39:31 ]
pi_180937207
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 11:36 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Die filterjes overal op straat zijn ook gewoon pauper. Hou je stinkzooi bij je, vieze gore nicotinejunks.
Of men monteert aan de afvalbakken op straat een asbak. ^O^
´
pi_180937255
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 11:24 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja dat is ook zoiets. Hier hebben ze het altijd meteen over verslaafden die niet kunnen stoppen. Ik rook eigenlijk alleen als ik drink en dat is zeker niet elke dag. Maar geen haar op mijn hoofd die er over denkt om dat niet meer te doen.
Dat is de verslaving die je eigen wil volledig in zijn greep heeft. ZOEK HULP nu het nog niet te laat is.
pi_180937264
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 11:40 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Of men monteert aan de afvalbakken op straat een asbak. ^O^
Wat denk je dat dat kost?
pi_180937270
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 11:36 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Die filterjes overal op straat zijn ook gewoon pauper. Hou je stinkzooi bij je, vieze gore nicotinejunks.
Dat staat verder natuurlijk los van het roken zelf en mag ook best bestraft worden.
Conscience do cost.
pi_180937302
Gisteren zaten mensen lekker buiten te eten op het terras. Zat er een dikke vent met een sigaar heel dat terras blauw te zetten. Lekker hoor. -O-
pi_180937310
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 11:43 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat staat verder natuurlijk los van het roken zelf en mag ook best bestraft worden.
Beter gewoon niet meer roken in het openbaar.
pi_180937328
En pak ook gelijk dat vuurwerk aan.
pi_180937427
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 11:45 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Beter gewoon niet meer roken in het openbaar.
Beter gewoon een provincie maken waarin professionele klagers en slachtoffers lekker samen dingen kunnen verbieden en de politie bellen omdat ze de kleur van de auto van de buren niet mooi vinden.
Conscience do cost.
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:51:10 #42
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_180937438
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 08:45 schreef ootjekatootje het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)boden-op-straat.html

Dat werd tijd, we gaan de goede kant op of hoogtepunt van de bemoeigeneratie?
Vreselijke bemoeizucht. Zeg ik als niet-roker.
pi_180937452
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 11:43 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wat denk je dat dat kost?
Minder dan al die peuken uit de stoeptegels te moeten trekken?
´
pi_180937505
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 11:50 schreef ems. het volgende:

[..]

Beter gewoon een provincie maken waarin professionele klagers en slachtoffers lekker samen dingen kunnen verbieden en de politie bellen omdat ze de kleur van de auto van de buren niet mooi vinden.
Flevoland :-)
pi_180937684
Misleidende TT van de anti antirooklobby. Het gaat helemaal niet om straten in het algemeen, maar om stukjes openbaar terrein die qua functie eigenlijk louter als toegang dienen tot bepaalde instellingen.

Bijv. op een bedrijventerrein alle bedrijven zoiets willen zou dat als huisregel gewoon moeten kunnen imo. Alleen handhaven kan dan niet, maar je kan al een heel eind komen als die bedrijven dat met hun werknemers, klanten en leveranciers communiceren.

Vind dit net zoiets bij die ziekenhuizen en scholen, maar die hebben zelf wel te weinig invloed op dat gebied en stappen dus naar de gemeente. En geloof eigenlijk wel dat ze dat uit hunzelf doen en niet vanwege druk vanuit een of andere lobby. Handhaving is eigenlijk niet eens de bedoeling lees ik in het artikel, dus met die bemoeienis valt ook wel mee.

En het sturen op een verbod is wel het meest voor de hand liggend, want daarmee speel je het onderwerp lekker in de kijker. Als je wilt dat er vanuit de gemeente halfslappe foldertjes en adviesborden worden geplaatst kraait er zelfs in komkommertijd geen haan naar natuurlijk.
pi_180937917
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 11:24 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja dat is ook zoiets. Hier hebben ze het altijd meteen over verslaafden die niet kunnen stoppen. Ik rook eigenlijk alleen als ik drink en dat is zeker niet elke dag. Maar geen haar op mijn hoofd die er over denkt om dat niet meer te doen.
Dit. Ik stond gisteren op 3 meter afstand van 2 rokers. Nergens last van gehad. Geen rook en geen stank.

Als gelegenheidsroker stoor ik mij ook wel aan dit soort uitspraken. Figuren die niet een minuut zonder het mobieltje kunnen anderen als verslaafden wegzetten terwijl ze niet eens weten hoeveel je rookt.
pi_180937936
Ik snap niet dat mensen bij deze hitte nog roken :{
Ik doe het niet. Want dan krijg ik het nog meer warm.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180938168
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 12:16 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dit. Ik stond gisteren op 3 meter afstand van 2 rokers. Nergens last van gehad. Geen rook en geen stank.

Als gelegenheidsroker stoor ik mij ook wel aan dit soort uitspraken. Figuren die niet een minuut zonder het mobieltje kunnen anderen als verslaafden wegzetten terwijl ze niet eens weten hoeveel je rookt.
Ik heb ook niet zo'n last van rokers hoor, zeg ik als verstokt ex-roker. Iedereen moet lekker doen wat ie zelf wil, maar hou een beetje rekening met elkaar en flikker je peuken niet overal zomaar neer.
pi_180938198
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 12:32 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik heb ook niet zo'n last van rokers hoor, zeg ik als verstokt ex-roker. Iedereen moet lekker doen wat ie zelf wil, maar hou een beetje rekening met elkaar en flikker je peuken niet overal zomaar neer.
Dat is iets heel anders. Zo ben ik ook van mening dat mensen hun troep niet moeten achterlaten in het ov.
pi_180938234
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 12:34 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat is iets heel anders. Zo ben ik ook van mening dat mensen hun troep niet moeten achterlaten in het ov.
Ik vind ook dat rokers een beetje moeten opletten hoe de wind staat en er voor moeten zorgen dat mensen die niet roken zo min mogelijk last van hun rook kunnen hebben. Lijkt me niet meer dan normaal. Toch?
pi_180938306
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 12:32 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik heb ook niet zo'n last van rokers hoor, zeg ik als verstokt ex-roker. Iedereen moet lekker doen wat ie zelf wil, maar hou een beetje rekening met elkaar en flikker je peuken niet overal zomaar neer.
Helemaal mee eens hoor. Maar dat heeft niet zo zeer met roken te maken, maar meer met hoe asociaal mensen soms zijn. Kijk eens bij een afrit van de snelweg hoeveel plastic flesjes, blikjes etc. daar wel niet liggen. Welke mongool gooit dat nou gewoon uit zijn raam? Dat is precies hetzelfde als dat je peuken niet op straat gooit. En inderdaad ook op een terras waar gegeten wordt rekening houdt met etende mensen om je heen. Dat spreekt voor zich. Maar helaas niet voor iedereen, waardoor roken nog een slechter imago krijgt.
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:03:50 #52
3542 Gia
User under construction
pi_180938662
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 11:22 schreef bloodymary1 het volgende:
Woonde ik maar in Italië. Daar rookt de carabinieri en polizia gewoon lekker op straat. Of samen in hun Panda.
Je kunt verhuizen....

Niet roken bij ziekenhuizen, vind ik een goede zaak.
Ziekenhuizen hier in de buurt hebben, een eindje van de ingang, een overdekte rookplek. Dat is prima.
Ben zelf ex-roker, al ruim 19 jaar clean, en vind het echt stinken.
Maar als ik iemand passeer die rookt, dan is dat zo kort dat ik daar best mee leven kan.
Dus, op straat roken verbieden, gaat me wat ver.

Terrasjes, instanties (ingangen), restaurants, recreatieparken, verbod prima.
Maar tijdens de hond uitlaten moet iemand gewoon een peukie mogen roken.
pi_180938726
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 12:42 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens hoor. Maar dat heeft niet zo zeer met roken te maken, maar meer met hoe asociaal mensen soms zijn. Kijk eens bij een afrit van de snelweg hoeveel plastic flesjes, blikjes etc. daar wel niet liggen. Welke mongool gooit dat nou gewoon uit zijn raam? Dat is precies hetzelfde als dat je peuken niet op straat gooit. En inderdaad ook op een terras waar gegeten wordt rekening houdt met etende mensen om je heen. Dat spreekt voor zich. Maar helaas niet voor iedereen, waardoor roken nog een slechter imago krijgt.
Toch denk ik dat de meeste rokers hun peuk weleens op straat flikkeren maar geen blikjes of ander afval
pi_180938821
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 11:13 schreef ems. het volgende:

[..]

Als je op een snelweg bent is de luchtkwaliteit in de directe omgeving een stuk erbarmelijker voor je gezondheid dan de last die jij (vermeend) had van een sigaretje van iemand die met ~110km/pu voor je reed.
Ik heb het niet over luchtkwaliteit maar stank van een sigaret.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_180938908
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 13:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Je kunt verhuizen....

Niet roken bij ziekenhuizen, vind ik een goede zaak.
Ziekenhuizen hier in de buurt hebben, een eindje van de ingang, een overdekte rookplek. Dat is prima.
Ben zelf ex-roker, al ruim 19 jaar clean, en vind het echt stinken.
Maar als ik iemand passeer die rookt, dan is dat zo kort dat ik daar best mee leven kan.
Dus, op straat roken verbieden, gaat me wat ver.

Terrasjes, instanties (ingangen), restaurants, recreatieparken, verbod prima.
Maar tijdens de hond uitlaten moet iemand gewoon een peukie mogen roken.
Tja en patiënten die absoluut willen roken? Wat zeg je tegen een 19 jarige die nog maar een paar weken te leven heeft? In Genk heb ik eens een gesprek gehad met een 19 jarige jongen die nog maar een paar weken te leven had. Die stond buiten met alle app. gewoon te roken. IK geef hem niet eens ongelijk.
pi_180938985
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 08:58 schreef bamibij het volgende:

[..]

Chips eten is even slecht als roken? Ok man
Nee hypocriet zijn is erg!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:25:57 #57
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_180938988
Goede zaak, geen podium bieden aan al die verslaafde zwakkelingen
pi_180939002
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 13:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Je kunt verhuizen....

Niet roken bij ziekenhuizen, vind ik een goede zaak.
Ziekenhuizen hier in de buurt hebben, een eindje van de ingang, een overdekte rookplek. Dat is prima.
Ben zelf ex-roker, al ruim 19 jaar clean, en vind het echt stinken.
Maar als ik iemand passeer die rookt, dan is dat zo kort dat ik daar best mee leven kan.
Dus, op straat roken verbieden, gaat me wat ver.

Terrasjes, instanties (ingangen), restaurants, recreatieparken, verbod prima.
Maar tijdens de hond uitlaten moet iemand gewoon een peukie mogen roken.
Vind ik ook, maar zou de politie wat doen dan als je belt met de mededeling dat je buurman op straat loopt te roken. Ze komen amper als er iemand verkracht of neergestoken wordt.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_180939028
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 13:27 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Vind ik ook, maar zou de politie wat doen dan als je belt met de mededeling dat je buurman op straat loopt te roken. Ze komen amper als er iemand verkracht of neergestoken wordt.
Het is niet te handhaven.
pi_180939477
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 09:40 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

verslaafde kettingroker gespot die niet kan stoppen ondanks dat je weet dat het slecht voor je is :')
ik rook niet
pi_180939500
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 11:36 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Die filterjes overal op straat zijn ook gewoon pauper. Hou je stinkzooi bij je, vieze gore nicotinejunks.
hondendrollen, 10 x smeriger!
pi_180939508
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 13:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ik rook niet
nog erger.
pi_180939517
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 13:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

hondendrollen, 10 x smeriger!
die adem je niet in.
pi_180939543
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 13:20 schreef Cherni het volgende:

[..]

Tja en patiënten die absoluut willen roken? Wat zeg je tegen een 19 jarige die nog maar een paar weken te leven heeft? In Genk heb ik eens een gesprek gehad met een 19 jarige jongen die nog maar een paar weken te leven had. Die stond buiten met alle app. gewoon te roken. IK geef hem niet eens ongelijk.
Dit, bijna iedereen heeft zijn betuttelende mening al klaar. Zeker over patiënten, makkelijke prooien.
pi_180939560
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 13:56 schreef zakmes het volgende:

[..]

die adem je niet in.
nee, die kun je met een beetje pech onder je schoen uitkrabben 🤮
pi_180939574
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 13:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

nee, die kun je met een beetje pech onder je schoen uitkrabben 🤮
goed uitkijken waar je loopt.
pi_180939587
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 13:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dit, bijna iedereen heeft zijn betuttelende mening al klaar. Zeker over patiënten, makkelijke prooien.
Dit is nog niet alles. Maak de borst maar nat voor de toekomst. Het gaat niet om het roken alleen. Gelukkig is deze dame van 64 jaar in het gelijk gesteld.

https://uitspraken.rechts(...)3aCRVB%3a2018%3a1827

Maar ondertussen willen werkgevers je hele levensstijl privé even gaan bepalen. Dat gaat zover dat een manager zelf contact gaat opnemen met artsen etc.

Gelukkig hoef ik nog maar 7 jaar te werken. Wat een wereld. Mensen realiseren zich totaal niet wat de consequenties zijn van al die reguleringen en waanzin.
pi_180939960
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 13:14 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Ik heb het niet over luchtkwaliteit maar stank van een sigaret.
Op de snelweg.

:')
Conscience do cost.
pi_180940060
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 13:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Je kunt verhuizen....

Niet roken bij ziekenhuizen, vind ik een goede zaak.
Ziekenhuizen hier in de buurt hebben, een eindje van de ingang, een overdekte rookplek. Dat is prima.
Ben zelf ex-roker, al ruim 19 jaar clean, en vind het echt stinken.
Maar als ik iemand passeer die rookt, dan is dat zo kort dat ik daar best mee leven kan.
Dus, op straat roken verbieden, gaat me wat ver.

Terrasjes, instanties (ingangen), restaurants, recreatieparken, verbod prima.
Maar tijdens de hond uitlaten moet iemand gewoon een peukie mogen roken.
het is ook heel normaal om te plassen tegen een boom. Doen we ook allemaal toch. Gewoon alles maar normaal vinden.
pi_180940430
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 14:23 schreef zakmes het volgende:

[..]

het is ook heel normaal om te plassen tegen een boom. Doen we ook allemaal toch. Gewoon alles maar normaal vinden.
Als ik nodig moet wel. Wat denk je zelf als ik hoognodig moet en begeef mij op de snelweg. Dan zoek ik de vluchtstrook op en de berm is dan prima om mijn blaas te legen. Zeker in de nacht, waar je beter maar geen parkeerplaats kunt opzoeken.
pi_180941308
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 11:39 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hoge hekken er omheen. Kun je straks lekker rokertjes kijken met de kids. Soort diertentuin 2.0.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen slecht idee. Het observeren van verslaafden. Ook nog een hok met zuiplappen, WoW-nerds, porno addicts en drugsverslaafden en de dierentuin is compleet.
pi_180941357
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 15:49 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Geen slecht idee. Het observeren van verslaafden. Ook nog een hok met zuiplappen, WoW-nerds, porno addicts en drugsverslaafden en de dierentuin is compleet.
En vergeet de mensen die de hele dag op hun telefoon zitten te staren niet.
pi_180941371
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 15:52 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

En vergeet de mensen die de hele dag op hun telefoon zitten te staren niet.
Ja, de zoo moet af en toe weer wat nieuwe soorten introduceren he, :D
pi_180941530
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 12:32 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik heb ook niet zo'n last van rokers hoor, zeg ik als verstokt ex-roker. Iedereen moet lekker doen wat ie zelf wil, maar hou een beetje rekening met elkaar en flikker je peuken niet overal zomaar neer.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:11:41 #75
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_180941636
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 13:20 schreef Cherni het volgende:

[..]

Tja en patiënten die absoluut willen roken? Wat zeg je tegen een 19 jarige die nog maar een paar weken te leven heeft? In Genk heb ik eens een gesprek gehad met een 19 jarige jongen die nog maar een paar weken te leven had. Die stond buiten met alle app. gewoon te roken. IK geef hem niet eens ongelijk.
Sterker nog, als het bijvoorbeeld gaat om patiënten die een zware operatie staan te wachten dan zullen de meeste artsen juist afraden om te stoppen met roken omdat de gevolgen van het afkicken op zo'n moment een ongunstig effect kunnen hebben op een lichaam dat zo optimaal mogelijk moet functioneren.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_180941969
Eindelijk erkent de westerse wereld dat roken slecht is en niet meer in deze tijd past _O_ _O_

We leven niet meer in de middeleeuwen waar iets als roken, zonder enige nut en alleen maar schade voor jezelf en je omgeving, nog acceptabel was.
pi_180942084
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 14:19 schreef ems. het volgende:

[..]

Op de snelweg.

:')
Precies, daarom verbieden die hap!
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_180942907
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 11:23 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ja, want iedereen wil ook per se stoppen :')
waarom zou je niet WILLEN stoppen?
pi_180943089
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 16:29 schreef bianconeri het volgende:
Eindelijk erkent de westerse wereld dat roken slecht is en niet meer in deze tijd past _O_ _O_

We leven niet meer in de middeleeuwen waar iets als roken, zonder enige nut en alleen maar schade voor jezelf en je omgeving, nog acceptabel was.
Religie is ook niet van deze tijd en dat is ook een ziekte waar miljarden mensen aan lijden.

Ik rook al niet meer buitenshuis en laat mij in godsnaam m'n eigen ding doen wanneer ik daar zin in heb. Helaas leven we in een bemoeizuchtige maatschappij. Iedereen weet beter dan wie dan ook wat wel of niet goed voor een individu is. Sommige mensen zien zichzelf haast als een soort orakel.

Het is overigens volledig acceptabel om te roken. Net als je polsen doorsnijden, je lever kapotzuipen, je hersenen eruit knallen met een shotgun en alles waardoor het licht in je bovenkamer uitgaat. Daar heb jij helemaal niks mee te maken.
pi_180943115
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 17:19 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

waarom zou je niet WILLEN stoppen?
Waarom wel? Toch een waardeloos leven. Dan beter op je 40ste doodgaan aan longkanker.
pi_180943182
Wat mij zo stoort is dan individuen voor mij gaan bepalen wat ik wel en niet mag doen. Bemoeizucht is werkelijk de meest kwalijke eigenschap die een mens kan hebben.

pi_180943320
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 17:19 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

waarom zou je niet WILLEN stoppen?
Omdat ik geen fuck geef. En ik doe er verder niemand kwaad mee.
´
pi_180943428
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 17:36 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Omdat ik geen fuck geef. En ik doe er verder niemand kwaad mee.
Groot gelijk meid. Gewoon onszelf naar de longkanker roken. Waarschijnlijk heb ik sowieso al drie kankergezwellen in mijn longen. En daar hebben mensen weer een mening over. Want tegenwoordig heeft iedereen overal een mening over, zelfs als het ze niks aangaat.
pi_180943610
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 17:41 schreef -Ondskapt- het volgende:

[..]

Groot gelijk meid. Gewoon onszelf naar de longkanker roken. Waarschijnlijk heb ik sowieso al drie kankergezwellen in mijn longen. En daar hebben mensen weer een mening over. Want tegenwoordig heeft iedereen overal een mening over, zelfs als het ze niks aangaat.
Tsja, ik kan morgen ook onder een bus komen..Jij ook..daar lig je dan met je gezwellen. ;)
Maar het komt allemaal door het roken dat mensen sterven!!! :')
´
pi_180944311
Mooi zo want ik ben toch al lang gestopt met roken... Dat gezegd hebbende:

quote:
First they came for the socialists, and I did not speak out
Because I was not a socialist.
Then they came for the trade unionists, and I did not speak out
Because I was not a trade unionist.
Then they came for the Jews, and I did not speak out
Because I was not a Jew.
Then they came for me
And there was no one left to speak for me.
pi_180944414
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 17:36 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Omdat ik geen fuck geef. En ik doe er verder niemand kwaad mee.
bedankt dat je ons zorgstelsel naar de kut helpt
pi_180944452
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 18:18 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

bedankt dat je ons zorgstelsel naar de kut helpt
Vertel. Hoe maak ik het ons zorgstelsel kapot? En wie is 'ons'?
´
pi_180944469
En als je onder een bus komt, drie kankergezwellen in je longen hebt of je kind kanker heeft en je in het Ronald McDonald huis wilt slapen, mag je daar dus niet voor de deur roken en kan je 100 meter verder wel roken. Who fucking cares.

Tot het moment dat ze bv stadhuisplein of een woonwijk rookvrij willen hebben vind ik dat iedereen zo overdrijft met deze discussie.

Met je gedicht over de oorlog :')
Hell To The Liars
pi_180945135
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 18:21 schreef Droopie het volgende:
En als je onder een bus komt, drie kankergezwellen in je longen hebt of je kind kanker heeft en je in het Ronald McDonald huis wilt slapen, mag je daar dus niet voor de deur roken en kan je 100 meter verder wel roken. Who fucking cares.

Tot het moment dat ze bv stadhuisplein of een woonwijk rookvrij willen hebben vind ik dat iedereen zo overdrijft met deze discussie.

Met je gedicht over de oorlog :')
Niet in de gaten hebben dat dit de eerste stap is... :')

Niet snappen dat er vanzelf een keer een maatregel verzonnen wordt die jou wel gaat treffen... :')
pi_180945234
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 09:35 schreef -Ondskapt- het volgende:
Lijkt me zo'n zwaar leven als je zo'n last hebt van sigarettenlucht.
Tuurlijk hebben ze daar geen last van maar mensen hun plezier afpakken is leuk voor ze.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_180945461
Joehoe..?

quote:
5s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 18:20 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Vertel. Hoe maak ik het ons zorgstelsel kapot? En wie is 'ons'?
´
pi_180945463
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 18:47 schreef vipergts het volgende:

Tuurlijk hebben ze daar geen last van maar mensen hun plezier afpakken is leuk voor ze.
Er zijn tegenwoordig nog maar iets van 17% rokers in Nederland... Maar nee hoor, iedereen heeft daar plotseling last van... :') Het lijkt in dit topic wel of iedereen bij die 17% in huis woont... :')
pi_180945503
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 16:29 schreef bianconeri het volgende:
Eindelijk erkent de westerse wereld dat roken slecht is en niet meer in deze tijd past _O_ _O_

We leven niet meer in de middeleeuwen waar iets als roken, zonder enige nut en alleen maar schade voor jezelf en je omgeving, nog acceptabel was.
Dan kun je vast nog wel wat meer dingen verzinnen die geen enkel nut hebben... :')
pi_180945552
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 18:56 schreef Kim-Holland het volgende:
Joehoe..?

[..]

niet zo ongeduldig, heb net zitten eten
pi_180945585
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 19:00 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

niet zo ongeduldig, heb net zitten eten
Vooruit dan. Ik kom over een half uurtje terug :+
´
pi_180945618
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 18:20 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Vertel. Hoe maak ik het ons zorgstelsel kapot? En wie is 'ons'?
wat dacht je van de kosten van het 'repareren' van de kanker die rokers boven gemiddeld veel hebben, dat het vaker terug komt, long aandoeningen, problemen met hart en vaat. laat die doktersrekening maar stijgen, de maatschappij betaald wel.

Rokers hebben bovengemiddeld meer van dit soort ziektes, zien vaker artsen, krijgen vaker dure behandelingen enz enz.
pi_180945787
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 19:02 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

wat dacht je van de kosten van het 'repareren' van de kanker die rokers boven gemiddeld veel hebben, dat het vaker terug komt, long aandoeningen, problemen met hart en vaat. laat die doktersrekening maar stijgen, de maatschappij betaald wel.

Rokers hebben bovengemiddeld meer van dit soort ziektes, zien vaker artsen, krijgen vaker dure behandelingen enz enz.
Wie zegt dat ik gerepareerd wil worden, mocht ik longkanker krijgen?
Daarnaast, ik betaal mijn hele volwassen leven al premie [en uiteraard bijkomende kosten], en maak amper gebruik van de zorg. Mankeer ik iets, komt dat niet van het roken! Geloof me. ;)

Maak je/jullie maar niet druk dat ik 'ons' zorgstelsel kapot maak..daar hebben we andere mensen voor. :*
´
pi_180946039
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 19:02 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

wat dacht je van de kosten van het 'repareren' van de kanker die rokers boven gemiddeld veel hebben, dat het vaker terug komt, long aandoeningen, problemen met hart en vaat. laat die doktersrekening maar stijgen, de maatschappij betaald wel.

Rokers hebben bovengemiddeld meer van dit soort ziektes, zien vaker artsen, krijgen vaker dure behandelingen enz enz.
'Rokers goedkoper voor de samenleving'

Wat kost roken de Nederlands maatschappij? Het levert geld op!

If people stopped smoking, there would be a savings in health care costs, but only in the short term. Eventually, smoking cessation would lead to increased health care costs.

'Dikkerds en rokers goedkoper dan gezonde mensen'

Eigenlijk moeten die gezondheidsfreaks gewoon meer gaan betalen aangezien die het duurst zijn.
pi_180946322
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 16:29 schreef bianconeri het volgende:
Eindelijk erkent de westerse wereld dat roken slecht is en niet meer in deze tijd past _O_ _O_

We leven niet meer in de middeleeuwen waar iets als roken, zonder enige nut en alleen maar schade voor jezelf en je omgeving, nog acceptabel was.
Was jij niet gelovig?
Conscience do cost.
pi_180946530
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 19:29 schreef ems. het volgende:

[..]

Was jij niet gelovig?
Nou..want gelovigen roken en drinken niet :')
En neuken niet tijdens ramadan
´
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')