abonnement Unibet Coolblue
pi_181547953
Ik kom even binnenwalsen met een kattenvraag.

Mijn vader heeft een te dikke, 13 jaar oude, gecastreerde, luie Britse Korthaar met stamboom. Maar helaas kan mijn vader zeer binnenkort niet meer voor hem zorgen (kortgeleden gediagnosticeerd met kanker, sinds vandaag het stempel 'onbehandelbaar').
Ik kan zelf wegens allergie bij zowel mijzelf als onze dochter de kat niet in huis nemen.

Wat kunnen we nu het beste doen? Asiel lijkt mij geen goed idee, denk dat dat beest daar niet meer levend uit komt. Marktplaats vertik ik.

Als plaatje bij het praatje hier een foto van de levensgenieter

pi_181548070
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:07 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik kom even binnenwalsen met een kattenvraag.

Mijn vader heeft een te dikke, 13 jaar oude, gecastreerde, luie Britse Korthaar met stamboom. Maar helaas kan mijn vader zeer binnenkort niet meer voor hem zorgen (kortgeleden gediagnosticeerd met kanker, sinds vandaag het stempel 'onbehandelbaar').
Ik kan zelf wegens allergie bij zowel mijzelf als onze dochter de kat niet in huis nemen.

Wat kunnen we nu het beste doen? Asiel lijkt mij geen goed idee, denk dat dat beest daar niet meer levend uit komt. Marktplaats vertik ik.

Als plaatje bij het praatje hier een foto van de levensgenieter

[ afbeelding ]
Misschien mag je hier een topic voor de kat openen (eigenlijk alleen voor FOK!kers maar wellicht kan er een uitzondering gemaakt worden) en zoek eens op herplaatsing sites zoals deze https://www.shhh.nl

Misschien kan de fokker van de kat ook nog bemiddelen?

Sterkte met je vader!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_181548482
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Misschien mag je hier een topic voor de kat openen (eigenlijk alleen voor FOK!kers maar wellicht kan er een uitzondering gemaakt worden) en zoek eens op herplaatsing sites zoals deze https://www.shhh.nl

Misschien kan de fokker van de kat ook nog bemiddelen?

Sterkte met je vader!
Dank je wel
Ik ga eens op die site kijken.

De fokker heb ik ook al een mail gestuurd vanmorgen, maar die kwam met het botte antwoord dat de kat te oud en dik is om nog iets mee te kunnen doen. En de castratie hielp ook niet meer volgens haar.
Maf mens.
  Moderator woensdag 29 augustus 2018 @ 16:36:17 #104
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_181548801
Rasvereniging wil ook vaak graag helpen. Heel veel sterkte!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 29 augustus 2018 @ 16:59:32 #105
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181549507
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:07 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik kom even binnenwalsen met een kattenvraag.

Mijn vader heeft een te dikke, 13 jaar oude, gecastreerde, luie Britse Korthaar met stamboom. Maar helaas kan mijn vader zeer binnenkort niet meer voor hem zorgen (kortgeleden gediagnosticeerd met kanker, sinds vandaag het stempel 'onbehandelbaar').
Ik kan zelf wegens allergie bij zowel mijzelf als onze dochter de kat niet in huis nemen.

Wat kunnen we nu het beste doen? Asiel lijkt mij geen goed idee, denk dat dat beest daar niet meer levend uit komt. Marktplaats vertik ik.

Als plaatje bij het praatje hier een foto van de levensgenieter

[ afbeelding ]
Stichting Kat in Nood (Drachtstercompagnie) biedt een permanent thuis aan katten die elders niet meer terecht kunnen. De eigenaar betaalt dan wel mee voor de kosten (ik heb eigenlijk geen idee op hoeveel dat komt).

Ze hebben prachtige faciliteiten. Veel bevlogen vrijwilligers. De dierenarts komt er aan huis. Ze hebben zelfs een eigen operatiekamer voor castraties, want meehelpen om kattenoverschot te reduceren is een van hun doelstellingen. Naast de permanente bewoners zijn er ook katten die tijdelijk worden opgevangen en die worden herplaatst (onze kat komt er vandaan).

Sterkte.
The love you take is equal to the love you make.
pi_181550300
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:07 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik kom even binnenwalsen met een kattenvraag.

Mijn vader heeft een te dikke, 13 jaar oude, gecastreerde, luie Britse Korthaar met stamboom. Maar helaas kan mijn vader zeer binnenkort niet meer voor hem zorgen (kortgeleden gediagnosticeerd met kanker, sinds vandaag het stempel 'onbehandelbaar').
Ik kan zelf wegens allergie bij zowel mijzelf als onze dochter de kat niet in huis nemen.

Wat kunnen we nu het beste doen? Asiel lijkt mij geen goed idee, denk dat dat beest daar niet meer levend uit komt. Marktplaats vertik ik.

Als plaatje bij het praatje hier een foto van de levensgenieter

[ afbeelding ]
oude mopperkont zou best snel geadopteerd kunnen worden vanuit het asiel hoor. Britjes zijn erg populair
Sterkte met je vader verder
pi_181552223
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:07 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik kom even binnenwalsen met een kattenvraag.

Mijn vader heeft een te dikke, 13 jaar oude, gecastreerde, luie Britse Korthaar met stamboom. Maar helaas kan mijn vader zeer binnenkort niet meer voor hem zorgen (kortgeleden gediagnosticeerd met kanker, sinds vandaag het stempel 'onbehandelbaar').
Ik kan zelf wegens allergie bij zowel mijzelf als onze dochter de kat niet in huis nemen.

Wat kunnen we nu het beste doen? Asiel lijkt mij geen goed idee, denk dat dat beest daar niet meer levend uit komt. Marktplaats vertik ik.

Als plaatje bij het praatje hier een foto van de levensgenieter

[ afbeelding ]
Marktplaats hoeft geen probleem te zijn hoor. Gewoon even goed opletten wie hem wil hebben.
Er zijn genoeg mensen die een oud beestje best nog een leuke oude dag willen geven.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_181585327
Hi! Vraagje voor de kattenkenners/liefhebbers hier. Wij hebben sinds vanavond een kitten van 10 weken in huis, daarnaast hadden wij al een hond van 5 jaar (australian shepherd). De hond is behoorlijk enthousiast en wil volgens mij het liefst spelen met de kat. Het probleem is alleen dat onze hond behoorlijk wild is en de kat daar niet echt van gediend is.

Uiteindelijk zie ik dit wel goedkomen, maar hoe kunnen we dit het beste begeleiden? Op dit moment zit de kat in de oude bench van de hond (samen met een kleedje, poepbak, drinkbakje etc.) en de hond ligt ernaast :P
pi_181585425
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 22:10 schreef nickhguitar het volgende:
Hi! Vraagje voor de kattenkenners/liefhebbers hier. Wij hebben sinds vanavond een kitten van 10 weken in huis, daarnaast hadden wij al een hond van 5 jaar (australian shepherd). De hond is behoorlijk enthousiast en wil volgens mij het liefst spelen met de kat. Het probleem is alleen dat onze hond behoorlijk wild is en de kat daar niet echt van gediend is.

Uiteindelijk zie ik dit wel goedkomen, maar hoe kunnen we dit het beste begeleiden? Op dit moment zit de kat in de oude bench van de hond (samen met een kleedje, poepbak, drinkbakje etc.) en de hond ligt ernaast :P
Misschien de hond aanlijnen en zeggen dat hij braaf moet blijven liggen terwijl de poezel hem leert kennen? Ik denk dat als het nieuwe er van af is de hond wel rustiger zal worden.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_181585479
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 22:15 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Misschien de hond aanlijnen en zeggen dat hij braaf moet blijven liggen terwijl de poezel hem leert kennen? Ik denk dat als het nieuwe er van af is de hond wel rustiger zal worden.
Hmm ik denk niet dat onze hond dan rustig blijft liggen :P We proberen nu om ze tegelijk eten te geven (de kat in de bench en de hond er vlak buiten) om op deze manier iets leuk/goeds (eten) te associeren met de geur van elkaar. Eerst maar eens kijken hoe dat dan over 2 dagen gaat.
pi_181589055
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 22:18 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Hmm ik denk niet dat onze hond dan rustig blijft liggen :P We proberen nu om ze tegelijk eten te geven (de kat in de bench en de hond er vlak buiten) om op deze manier iets leuk/goeds (eten) te associeren met de geur van elkaar. Eerst maar eens kijken hoe dat dan over 2 dagen gaat.
Kitten niet in een bench opsluiten als de hond zo enthousiast is, eerder andersom. Kan erg beangstigend zijn voor de kitten; opgesloten zitten naast een jager in de lucht van diezelfde hond (reken maar dat die bench voor de kitten sterk ruikt), geen vluchtroute, met zijn eten vlakbij de voor een kat extreem sterke kattenbaklucht. En de hond heeft hier opvoeding nodig, niet de kitten. Aanlijnen en corrigeren dus. En de hond in de bench en kitten laten ontdekken is een andere optie.

En zorg dat de kitten de hoogte in kan! Het is voor een kat natuurlijk om vanaf hoogte dingen te overzien, dit is meteen een escape van de hond. Hond even weg of ergens opsluiten, laat de kitten dan op zijn tempo vertrouwd raken met de ruimte en de veilige hoge routes.

De hond moet leren dat de kitten geen speelgoed is, geen prooi is, en dat hij zelf niet de hoogte in mag. De kitten nu opsluiten bereikt niks van dat alles. Als je afstand wil bieden tussen de twee, zet dan de kitten tijdelijk op een aparte kamer.
Samen eten klinkt leuk, maar kan ook heel stressvol zijn, en een kitten van die leeftijd hoort onbeperkt brokjes te hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door Holyme op 31-08-2018 05:24:22 ]
pi_181589093
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:07 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik kom even binnenwalsen met een kattenvraag.

Mijn vader heeft een te dikke, 13 jaar oude, gecastreerde, luie Britse Korthaar met stamboom. Maar helaas kan mijn vader zeer binnenkort niet meer voor hem zorgen (kortgeleden gediagnosticeerd met kanker, sinds vandaag het stempel 'onbehandelbaar').
Ik kan zelf wegens allergie bij zowel mijzelf als onze dochter de kat niet in huis nemen.

Wat kunnen we nu het beste doen? Asiel lijkt mij geen goed idee, denk dat dat beest daar niet meer levend uit komt. Marktplaats vertik ik.

Als plaatje bij het praatje hier een foto van de levensgenieter

[ afbeelding ]
Allereerst, wat verdrietig, sterkte.

Een rasvereniging kan helpen, dierenartsen kunnen helpen (sommige delen herplaatsers op hun social media), en een asiel kan zeker ook helpen. Euthanasie wordt bij de meeste asiels gelukkig vrijwel niet meer toegepast (denk aan een commissie die akkoord moet, inclusief gegronde redenen). Een raskat die nog niet superoud is, ik verwacht dat die snel weg is. Loop eens binnen bij een asiel en informeer gewoon eens. Misschien willen ze zelfs op voorhand al helpen met het een of ander.
Marktplaats zou ik zelf minder snel doen, dan eerder FB groepen (lokaal of raskat), dan kun je vaak al makkelijk wat meer info over geinteresseerden vinden.
pi_181590390
Volledig eens met wat Holyme zegt over het kitten en de hond.
pi_181591099
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 05:07 schreef Holyme het volgende:

[..]

Kitten niet in een bench opsluiten als de hond zo enthousiast is, eerder andersom. Kan erg beangstigend zijn voor de kitten; opgesloten zitten naast een jager in de lucht van diezelfde hond (reken maar dat die bench voor de kitten sterk ruikt), geen vluchtroute, met zijn eten vlakbij de voor een kat extreem sterke kattenbaklucht. En de hond heeft hier opvoeding nodig, niet de kitten. Aanlijnen en corrigeren dus. En de hond in de bench en kitten laten ontdekken is een andere optie.

En zorg dat de kitten de hoogte in kan! Het is voor een kat natuurlijk om vanaf hoogte dingen te overzien, dit is meteen een escape van de hond. Hond even weg of ergens opsluiten, laat de kitten dan op zijn tempo vertrouwd raken met de ruimte en de veilige hoge routes.

De hond moet leren dat de kitten geen speelgoed is, geen prooi is, en dat hij zelf niet de hoogte in mag. De kitten nu opsluiten bereikt niks van dat alles. Als je afstand wil bieden tussen de twee, zet dan de kitten tijdelijk op een aparte kamer.
Samen eten klinkt leuk, maar kan ook heel stressvol zijn, en een kitten van die leeftijd hoort onbeperkt brokjes te hebben.
Bedankt voor je reactie en tijd! Onze hond is een 2de handse hond (mijn god wat klinkt dit slecht :P). Ze is als pup naar eerst naar een ander baasje geweest, maar hier kon ze niet aarden en toen hebben wij haar overgenomen. Daar is iets misgegaan met de bench waardoor ze daar eigenlijk nooit in heeft gezeten.

De kat kan niet de hoogte in :D Ze is nog zo klein dat ze al bijna moet klimmen om over de hogere drempels heen te komen.

Verder 100% eens dat de hond degene is die hier opvoeding moet hebben hoor. Het gaat inmiddels wat beter. Omdat ik niet de indruk krijg dat de kat onder de indruk is van de bench en hierin ook zich niet in een hoekje gedreven voelt laat ik het even zo. De hond ligt er nu naast te slapen, dus dat is een goede ontwikkeling. Poesje slaapt momenteel ook (Nala heet ze trouwens :P).

Vanmiddag even proberen om de hond bij me te laten liggen en dan de bench open te zetten zodat ze kat op avontuur kan. Ook al even gebeld met de dierenarts assistente om wat meer info te winnen. Zij zei dat zo'n proces wel een week tot maximaal 3 weken kon duren. Ik had natuurlijk stiekem gehoopt dat het 1 minuutje heibel zou zijn en dat ze dan tegen elkaar aan kropen, maar dat was ook wat wishful thinking van mijn kant :P
pi_181591430
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 09:12 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie en tijd! Onze hond is een 2de handse hond (mijn god wat klinkt dit slecht :P). Ze is als pup naar eerst naar een ander baasje geweest, maar hier kon ze niet aarden en toen hebben wij haar overgenomen. Daar is iets misgegaan met de bench waardoor ze daar eigenlijk nooit in heeft gezeten.

De kat kan niet de hoogte in :D Ze is nog zo klein dat ze al bijna moet klimmen om over de hogere drempels heen te komen.

Verder 100% eens dat de hond degene is die hier opvoeding moet hebben hoor. Het gaat inmiddels wat beter. Omdat ik niet de indruk krijg dat de kat onder de indruk is van de bench en hierin ook zich niet in een hoekje gedreven voelt laat ik het even zo. De hond ligt er nu naast te slapen, dus dat is een goede ontwikkeling. Poesje slaapt momenteel ook (Nala heet ze trouwens :P).

Vanmiddag even proberen om de hond bij me te laten liggen en dan de bench open te zetten zodat ze kat op avontuur kan. Ook al even gebeld met de dierenarts assistente om wat meer info te winnen. Zij zei dat zo'n proces wel een week tot maximaal 3 weken kon duren. Ik had natuurlijk stiekem gehoopt dat het 1 minuutje heibel zou zijn en dat ze dan tegen elkaar aan kropen, maar dat was ook wat wishful thinking van mijn kant :P
Klinkt niet slecht voor mij hoor, tis maar net welke betekenis je aan 2e hands hangt. Lief dat je die in huis hebt genomen.

Een kitten van 10 weken hoort absoluut te kunnen klimmen en springen! Geloof me, heb er als gastgezin heel wat in huis gehad, die op jongere leeftijd al flink hoog gingen :P Train haar daarin, met speelhengels bijvoorbeeld. Het is volkomen natuurlijk kattengedrag wat ze echt zou moeten kunnen en gaat haar helpen als de hond opdringerig is. Als het echt niet wil en ze lijkt er moeite mee te hebben, bezoekje dierenarts (weet haar achtergrond niet).

Vanmiddag niet 'proberen', aanlijnen en dóen :) Corrigeren, de aandacht hoort op jou te liggen als jij dat vraagt. Succes!
pi_181594793
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 09:12 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie en tijd! Onze hond is een 2de handse hond (mijn god wat klinkt dit slecht :P). Ze is als pup naar eerst naar een ander baasje geweest, maar hier kon ze niet aarden en toen hebben wij haar overgenomen. Daar is iets misgegaan met de bench waardoor ze daar eigenlijk nooit in heeft gezeten.

De kat kan niet de hoogte in :D Ze is nog zo klein dat ze al bijna moet klimmen om over de hogere drempels heen te komen.

Verder 100% eens dat de hond degene is die hier opvoeding moet hebben hoor. Het gaat inmiddels wat beter. Omdat ik niet de indruk krijg dat de kat onder de indruk is van de bench en hierin ook zich niet in een hoekje gedreven voelt laat ik het even zo. De hond ligt er nu naast te slapen, dus dat is een goede ontwikkeling. Poesje slaapt momenteel ook (Nala heet ze trouwens :P).

Vanmiddag even proberen om de hond bij me te laten liggen en dan de bench open te zetten zodat ze kat op avontuur kan. Ook al even gebeld met de dierenarts assistente om wat meer info te winnen. Zij zei dat zo'n proces wel een week tot maximaal 3 weken kon duren. Ik had natuurlijk stiekem gehoopt dat het 1 minuutje heibel zou zijn en dat ze dan tegen elkaar aan kropen, maar dat was ook wat wishful thinking van mijn kant :P


Tijd voor een 10 weken krabpaal voor je kitten. *O*
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 19:50:26 #117
374228 Unscrewed
Not screwed enough
pi_181604608
Dag iedereen! Ik heb een nieuwe kitten al een tijdje en ik zoek het beste voer. Ze is al geswitched van Whiskas natvoer naar Techni-Cal droogvoer omdat Whiskas niet heel geweldig is. Ik heb alleen het idee dat ze het minder lekker vind, omdat elke keer als ik met eigen eten de kamer binnen loop begint ze meteen te schooien (terwijl ik haar nooit mijn eigen eten voer). Nu heb ik wat samples gekregen van de dierenwinkel van Biofood en Caro Croc kitten, verdeeld op het zelfde bordje samen met haar Techni-Cal voeding in 3 aparte hoopjes, en nu at ze de Biofood en Caro Croc bijna helemaal leeg (en vooral de Caro Croc) en negeerde ze de Techni-Cal. Kan dit zijn omdat ze gewoon zin had in iets nieuws, of is Techni-Cal gewoon niet geschikt voor haar? Zijn Biofood en Caro Croc goed/gezond; iemand ervaring hiermee?

[ Bericht 1% gewijzigd door Unscrewed op 31-08-2018 19:56:56 ]
Dit -- Parkiet is mijn papa
zijn -- Parkiet is mijn papa
vier -- Parkiet is mijn papa
regels -- Parkiet is mijn papa
pi_181604832
quote:
17s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 19:50 schreef Unscrewed het volgende:
Dag iedereen! Ik heb een nieuwe kitten al een tijdje en ik zoek het beste voer. Ze is al geswitched van Whiskas natvoer naar Techni-Cal droogvoer omdat Whiskas niet heel geweldig is. Ik heb alleen het idee dat ze het minder lekker vind, omdat elke keer als ik met eigen eten de kamer binnen loop begint ze meteen te schooien (terwijl ik haar nooit mijn eigen eten voer). Nu heb ik wat samples gekregen van de dierenwinkel van Biofood en Caro Croc kitten, verdeeld op het zelfde bordje samen met haar Techni-Cal voeding in 3 aparte hoopjes, en nu at ze de Biofood en Caro Croc bijna helemaal leeg (en vooral de Caro Croc) en negeerde ze de Techni-Cal. Kan dit zijn omdat ze gewoon zin had in iets nieuws, of is Techni-Cal gewoon niet geschikt voor haar? Zijn Biofood en Caro Croc goed/gezond; iemand ervaring hiermee?
Iets nieuws kan zeker (tijdelijk) extra lekker smaken. Dat is dus een van de redenen waarom switchen van voer best opgebouwd kan worden; dan kan het maagje en de darmen wennen, maar je voorkomt ook schranzen (en kans op overgeven).

Mijn 'regels' qua voer gaan niet alleen over wat ik het best vind, kat moet het lekker vinden, goed in zijn vacht zitten en niet te hard stinken op de bak. Sanabelle bevalt hier op zich wel prima, maar favo zijn de kleine blikjes zalm van AH eigen merk. Schesir enzo issie geen fan van, zit je dan met je dure meuk :')

Tip, Zooplus heeft vaak ook proefpakketten.
pi_181604873
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 12:19 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Tijd voor een 10 weken krabpaal voor je kitten. *O*
Nou, voor het geval je nog érgens twijfel had: je hebt 3 echte katten :D :+
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:04:12 #120
374228 Unscrewed
Not screwed enough
pi_181604883
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 20:02 schreef Holyme het volgende:

[..]

Iets nieuws kan zeker (tijdelijk) extra lekker smaken. Dat is dus een van de redenen waarom switchen van voer best opgebouwd kan worden; dan kan het maagje en de darmen wennen, maar je voorkomt ook schranzen (en kans op overgeven).

Mijn 'regels' qua voer gaan niet alleen over wat ik het best vind, kat moet het lekker vinden, goed in zijn vacht zitten en niet te hard stinken op de bak. Sanabelle bevalt hier op zich wel prima, maar favo zijn de kleine blikjes zalm van AH eigen merk. Schesir enzo issie geen fan van, zit je dan met je dure meuk :')

Tip, Zooplus heeft vaak ook proefpakketten.
Is het misschien leuk om haar standaard een mixje te geven van verschillende soorten voer? Of is dat ook niet zo goed voor haar darmpjes.

En dankjewel voor de tip!
Dit -- Parkiet is mijn papa
zijn -- Parkiet is mijn papa
vier -- Parkiet is mijn papa
regels -- Parkiet is mijn papa
pi_181604984
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 20:04 schreef Unscrewed het volgende:

[..]

Is het misschien leuk om haar standaard een mixje te geven van verschillende soorten voer? Of is dat ook niet zo goed voor haar darmpjes.
Je mag ervan uitgaan dat elk voer de juiste hoeveelheden voedingsstoffen bevat, maar ga je mixen, dan kan ik me voorstellen dat dat iets anders kan gaan liggen. Het ene voer heb je dagelijks (veel) meer van nodig dan het andere.

Ik koop zelf vaak van die gigazakken, als ik dan proefzakjes heb geef ik ze als snoepjes, of ik meng ze er wel doorheen, maar dan is het bv 10:1.

Wat zou je zelf graag in een voer zien? Bv graanvrij, voor binnenkatten, goed te betalen, noem het maar op. En bekijk dan welke opties daarbij passen, want je hebt ZO veel keus :P Hier is het makkelijker ivm blaasgruiskat, ook meteen het enige voordeel daaraan, de keuze is drastisch verminderd :')
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:13:23 #122
374228 Unscrewed
Not screwed enough
pi_181605091
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 20:08 schreef Holyme het volgende:

[..]

Je mag ervan uitgaan dat elk voer de juiste hoeveelheden voedingsstoffen bevat, maar ga je mixen, dan kan ik me voorstellen dat dat iets anders kan gaan liggen. Het ene voer heb je dagelijks (veel) meer van nodig dan het andere.

Ik koop zelf vaak van die gigazakken, als ik dan proefzakjes heb geef ik ze als snoepjes, of ik meng ze er wel doorheen, maar dan is het bv 10:1.

Wat zou je zelf graag in een voer zien? Bv graanvrij, voor binnenkatten, goed te betalen, noem het maar op. En bekijk dan welke opties daarbij passen, want je hebt ZO veel keus :P Hier is het makkelijker ivm blaasgruiskat, ook meteen het enige voordeel daaraan, de keuze is drastisch verminderd :')
Mijn kat is een binnenkat, prijs maakt me niet veel uit zolang het maar goeie kwaliteit is en je niet alleen betaald voor het merk. Ik wil gewoon het meest gezonde met zo min mogelijk troep of vulmiddel erin verwerkt. Niet-stinkende ontlasting is een bonus, omdat ze in de zelfde kamer leeft en poep als ik (student maar wel een ruime kamer van 30m2, als ze ouder is ga ik haar wel elke dag uitlaten aan een tuigje als ze dat wilt).
Dit -- Parkiet is mijn papa
zijn -- Parkiet is mijn papa
vier -- Parkiet is mijn papa
regels -- Parkiet is mijn papa
pi_181605349
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 20:13 schreef Unscrewed het volgende:

[..]

Mijn kat is een binnenkat, prijs maakt me niet veel uit zolang het maar goeie kwaliteit is en je niet alleen betaald voor het merk. Ik wil gewoon het meest gezonde met zo min mogelijk troep of vulmiddel erin verwerkt. Niet-stinkende ontlasting is een bonus, omdat ze in de zelfde kamer leeft en poep als ik (student maar wel een ruime kamer van 30m2, als ze ouder is ga ik haar wel elke dag uitlaten aan een tuigje als ze dat wilt).
Ik zou eens op Zooplus gaan rondneuzen en reviews lezen :Y Je kan daar bv ook kijken naar enkel graanvrij. Ontlasting hoort wmb niet te stinken, hooguit wat te ruiken als er net gepoept is. Maar als er echt zo'n walm vanaf komt, ligt dat niet aan het grit maar aan het voer.

Tuigje klinkt tof, werkt voor sommige katten heel goed, maar kan ook serieuze issues opleveren. Mijn exemplaar snapte bv niet waarom hij niet 24/7 buiten op verkenning mocht. Gevolg: onrust, gedraak, geSCHREEUW, ontsnappogingen bij elke opportuniteit. Als je kat al interesse toont in buiten, zou ik daar dus heel voorzichtig mee zijn. Ook indien ze wat schrikkerig kan zijn, als ze zou schrikken van een hond sta je mooi met een kat in paniek aan een touwtje. Niet ideaal kan ik je zeggen :+

Leefgebied vergroten kan ook door in de hoogte te werken, vinden ze tof. Op kasten, plankje aan de muur, enz. Brokjes verspreiden, activity boards, enz. helpen ook om spel en afleiding te bieden. Je ruimte is klein, maar hoeft dus geen probleem te zijn al zou je niet gaan wandelen :)
pi_181610825
quote:
17s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 19:50 schreef Unscrewed het volgende:
Dag iedereen! Ik heb een nieuwe kitten al een tijdje en ik zoek het beste voer. Ze is al geswitched van Whiskas natvoer naar Techni-Cal droogvoer omdat Whiskas niet heel geweldig is. Ik heb alleen het idee dat ze het minder lekker vind, omdat elke keer als ik met eigen eten de kamer binnen loop begint ze meteen te schooien (terwijl ik haar nooit mijn eigen eten voer). Nu heb ik wat samples gekregen van de dierenwinkel van Biofood en Caro Croc kitten, verdeeld op het zelfde bordje samen met haar Techni-Cal voeding in 3 aparte hoopjes, en nu at ze de Biofood en Caro Croc bijna helemaal leeg (en vooral de Caro Croc) en negeerde ze de Techni-Cal. Kan dit zijn omdat ze gewoon zin had in iets nieuws, of is Techni-Cal gewoon niet geschikt voor haar? Zijn Biofood en Caro Croc goed/gezond; iemand ervaring hiermee?
Ik ga er van uit dat de info op de zakken niet echt klopt. (als ze bij mensenvoer zelfs al pony als rund verkopen kun je nagaan wat ze met diervoer doen)
Daarom meng ik verschillende soorten droogvoer door elkaar. Doorgaans het wat duurdere voer uit de dierenwinkel en daar gaat ook wel eens een goedkopere zak van de Lidl doorheen. (kwam ooit goed uit een test) en natvoer wissel ik ook af. Als vinden ze Schmusy en Carny volgens mij het lekkerst. Ziet er ook goed uit.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_181615662
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 09:12 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie en tijd! Onze hond is een 2de handse hond (mijn god wat klinkt dit slecht :P). Ze is als pup naar eerst naar een ander baasje geweest, maar hier kon ze niet aarden en toen hebben wij haar overgenomen. Daar is iets misgegaan met de bench waardoor ze daar eigenlijk nooit in heeft gezeten.

De kat kan niet de hoogte in :D Ze is nog zo klein dat ze al bijna moet klimmen om over de hogere drempels heen te komen.

Verder 100% eens dat de hond degene is die hier opvoeding moet hebben hoor. Het gaat inmiddels wat beter. Omdat ik niet de indruk krijg dat de kat onder de indruk is van de bench en hierin ook zich niet in een hoekje gedreven voelt laat ik het even zo. De hond ligt er nu naast te slapen, dus dat is een goede ontwikkeling. Poesje slaapt momenteel ook (Nala heet ze trouwens :P).

Vanmiddag even proberen om de hond bij me te laten liggen en dan de bench open te zetten zodat ze kat op avontuur kan. Ook al even gebeld met de dierenarts assistente om wat meer info te winnen. Zij zei dat zo'n proces wel een week tot maximaal 3 weken kon duren. Ik had natuurlijk stiekem gehoopt dat het 1 minuutje heibel zou zijn en dat ze dan tegen elkaar aan kropen, maar dat was ook wat wishful thinking van mijn kant :P
Dit is trouwens onze nieuwe poes, Nala! :D





  zaterdag 1 september 2018 @ 09:14:06 #126
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_181616120
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:07 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik kom even binnenwalsen met een kattenvraag.

Mijn vader heeft een te dikke, 13 jaar oude, gecastreerde, luie Britse Korthaar met stamboom. Maar helaas kan mijn vader zeer binnenkort niet meer voor hem zorgen (kortgeleden gediagnosticeerd met kanker, sinds vandaag het stempel 'onbehandelbaar').
Ik kan zelf wegens allergie bij zowel mijzelf als onze dochter de kat niet in huis nemen.

Wat kunnen we nu het beste doen? Asiel lijkt mij geen goed idee, denk dat dat beest daar niet meer levend uit komt. Marktplaats vertik ik.

Als plaatje bij het praatje hier een foto van de levensgenieter

[ afbeelding ]
Zo’n kat gaat in het asiel waar ik kom ook echt veel eerder weg dan de gemiddelde veel jongere korthaar hoor. Daar zou ik me echt geen zorgen over maken. Maar anders is verhuisdieren.nl misschien nog een optie? Ik denk dat er echt wel mensen zijn die zo’n mooie kat een goed leven willen geven. Sterkte in elk geval met je vader.
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:10:57 #127
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_181619419
Sinds een weekje een plekje onder de kin van onze kat... gewoon een wondje dat hij open krabt of iemand die hier meer in ziet?
Ik mag er namelijk ook aan zitten, dus pijnlijk lijkt het mij niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181621144
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:10 schreef Goddelijker het volgende:
Sinds een weekje een plekje onder de kin van onze kat... gewoon een wondje dat hij open krabt of iemand die hier meer in ziet?
Ik mag er namelijk ook aan zitten, dus pijnlijk lijkt het mij niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat je eraan mag zitten, zegt helaas niks over pijn; katten zijn meesters in het verbergen. Wanneer je wel pijnreactie krijgt, mag je ervan uitgaan dat het ook echt erg is. Dat gezegd hebbende...

Qua foto, ik ben geen dierenarts, maar zou zo te zien kattenacne kunnen zijn. Dat toont zich als kleine zwarte puntjes onder de kin, wat soms kapot gekrabt wordt of doorzet in ontstekingen.Toevallig een plastic voerbakje? Dat is niet zo goed schoon te krijgen als bv glas, en plastic bakjes kunnen acne opwekken. Ik zou van een keramieken bordje gaan voeren, waarbij de kin geen contact maakt met de rand (want een bordje heeft geen rand zoals een bakje). Bordje of breed schoteltje is snorhaar-technisch ook fijner voor de kat (die dingen zijn erg gevoelig).

Als je niet naar een dierenarts wil, zou je ook even de foto door kunnen sturen naar de dierenarts, soms willen ze bij kleinere dingen ook wel even advies geven via mail of telefoon. In overleg met je dierenarts zou ik het plekje reinigen met betadine.
pi_181635367
Hoi hoi,

Tijdje terug met kat (8 jaar) naar de dierenarts geweest. Hij drinkt Veel vergeleken met de andere kat en lijkt veel meer moe, slaapt Veel.

Zijn gebit werd gereinigd dus onder narcose ook urine en bloed afgenomen. In het bloed was niks te vinden wat op suikerziekte of nierfalen leek.

In urine bleek bloed te zitten en glucose ook. Ze weten bij de dierenarts echt niet wat het is, en snapt ook niet hoe het kan.

Ze zou dan naar Utrecht moeten voor meer onderzoek foto/echo van nieren. Nog een keer bloed en urine on de onderzoek, weet ik veel wat Nog meer.

Ik twijfel daarover. Wat zouden jullie doen? Snap dat het mijn beslissing is. Ze lijkt wel ok maar slaapt wel erg veel maar miss heeft dat wel een andere oorzaak
pi_181635407
Edit :P

[ Bericht 89% gewijzigd door Magica op 02-09-2018 03:15:03 ]
pi_181635641
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 02:25 schreef -Magica- het volgende:
Wat zouden jullie doen?
Ik zou eerst eens vaststellen of het nou een hij of een zij is :P
pi_181635648
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 03:10 schreef Daksijs het volgende:

[..]

Ik zou eerst eens vaststellen of het nou een hij of een zij is :P
Een het die eerst een zij was :( maar gewoon hij wordt genoemd
pi_181636802
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:10 schreef Goddelijker het volgende:
Sinds een weekje een plekje onder de kin van onze kat... gewoon een wondje dat hij open krabt of iemand die hier meer in ziet?
Ik mag er namelijk ook aan zitten, dus pijnlijk lijkt het mij niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan je gewoon voorzichtig weg krabben met b.v een natte tissue.
pi_181639216
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 02:25 schreef -Magica- het volgende:
Hoi hoi,

Tijdje terug met kat (8 jaar) naar de dierenarts geweest. Hij drinkt Veel vergeleken met de andere kat en lijkt veel meer moe, slaapt Veel.

Zijn gebit werd gereinigd dus onder narcose ook urine en bloed afgenomen. In het bloed was niks te vinden wat op suikerziekte of nierfalen leek.

In urine bleek bloed te zitten en glucose ook. Ze weten bij de dierenarts echt niet wat het is, en snapt ook niet hoe het kan.

Ze zou dan naar Utrecht moeten voor meer onderzoek foto/echo van nieren. Nog een keer bloed en urine on de onderzoek, weet ik veel wat Nog meer.

Ik twijfel daarover. Wat zouden jullie doen? Snap dat het mijn beslissing is. Ze lijkt wel ok maar slaapt wel erg veel maar miss heeft dat wel een andere oorzaak
Als ik me niet vergis kunnen bloed en suiker in de urine wijzen op nierproblemen. Dus in die zin is het laten maken van een echo van o.a. de nieren geen gekke gedachte. Maar of je er gelijk voor naar de faculteit moet (Ik neem aan dat ze dat bedoelen met Utrecht), dat is misschien wel de vraag. Ze zijn daar wel erg bedreven natuurlijk, er kan ook ontzettend veel, maar de kosten liggen niet zelden hoger.

Je zou eens kunnen kijken of en kliniek waar Hans Garretsen (zoek even zijn naam, hij heeft een website) werkt voor jou een beetje te bereizen valt. Hij komt o.a. in Utrecht, de Meern en Hilversum. Hij was een van de eerste specialisten vanuit de faculteit echografie/radiologie en is erg goed in zijn vak. Kosten voor een abdomen (buik) echo liggen zo rond de 150 euro. (Even uit mijn hoofd, het is wel een paar jaar geleden dat ik in een van die klinieken werkte)

[ Bericht 0% gewijzigd door Candaasje op 02-09-2018 12:19:54 ]
pi_181642238
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 11:58 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis kunnen bloed en suiker in de urine wijzen op nierproblemen. Dus in die zin is het laten maken van een echo van o.a. de nieren geen gekke gedachte. Maar of je er gelijk voor naar de faculteit moet (Ik neem aan dat ze dat bedoelen met Utrecht), dat is misschien wel de vraag. Ze zijn daar wel erg bedreven natuurlijk, er kan ook ontzettend veel, maar de kosten liggen niet zelden hoger.

Je zou eens kunnen kijken of en kliniek waar Hans Garretsen (zoek even zijn naam, hij heeft een website) werkt voor jou een beetje te bereizen valt. Hij komt o.a. in Utrecht, de Meern en Hilversum. Hij was een van de eerste specialisten vanuit de faculteit echografie/radiologie en is erg goed in zijn vak. Kosten voor een abdomen (buik) echo liggen zo rond de 150 euro. (Even uit mijn hoofd, het is wel een paar jaar geleden dat ik in een van die klinieken werkte)
Dankjewel! Utrecht en Hilversum zijn goed te bereiken voor mij. Ik had even gekeken op de site. Je hebt wel een verwijzing nodig van dierenarts. Ik zal het eens bespreken met ze.
pi_181642355
Je kunt het altijd vragen. Garretsen doet overigens alleen de echo en zal zijn bevindingen dan naar je eigen dierenarts sturen. Behandelen doet hij niet zelf. Als ze je toch liever doorsturen naar de faculteit kan dat natuurlijk ook.
pi_181642499
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 15:12 schreef Candaasje het volgende:
Je kunt het altijd vragen. Garretsen doet overigens alleen de echo en zal zijn bevindingen dan naar je eigen dierenarts sturen. Behandelen doet hij niet zelf. Als ze je toch liever doorsturen naar de faculteit kan dat natuurlijk ook.
Ja dat had ik gelezen. Ja ik twijfel een beetje over de kosten ook :@. Ja niet die 150 euro maar bij due faculteit. Maar als dat beestje een paar jaar extra hierdoor kan leven heb ik daar toch wel veel voor over.
pi_181642723
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 15:17 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Ja dat had ik gelezen. Ja ik twijfel een beetje over de kosten ook :@. Ja niet die 150 euro maar bij due faculteit. Maar als dat beestje een paar jaar extra hierdoor kan leven heb ik daar toch wel veel voor over.
Snap ik. Nu hoeft de faculteit niet altijd super duur te worden, maar het kan met veel verschillende onderzoeken wel snel oplopen. Ik zou het even met je dierenarts bespreken; als er bij de echo iets gevonden wordt kan er wellicht bij je eigen dierenarts een behandelplan worden opgesteld. Het enige nadeel is dat als er niks gevonden wordt bij de echo je alsnog verder moet gaan kijken.

Maar Garretsen heeft wel een erg goede reputatie (op vakgebied/kennis en omgang met de dieren) en hij mag zich specialist noemen, dus als hij niks kan vinden, dan kun je echografisch onderzoek bij de faculteit eigenlijk ook wel wegstrepen. Scheelt dan allicht toch weer.
pi_181642891
Ik heb trouwens geen aandelen :D
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:43:26 #140
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_181684419
Heeft iemand ervaringen met kattenbrokken van het merk Opticat en zo ja, worden deze nog verkocht bij Lidl? En zo nee, weet iemand een goed alternatief? Ik heb een normale buitenkat van ongeveer 4 jaar oud. Hij is helemaal gezond, maar ik vind veel merken voer erg duur. Hij krijgt nu Coshida van Lidl, maar dit eet hij vaak niet helemaal op.
  dinsdag 4 september 2018 @ 17:29:01 #141
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_181686353
Mijn katten doen het heel goed op purina en perfect fit, ik bestel online op zooplus

Ik zie meestal alleen koshida bij lidl voor kattenvoer trouwens

[ Bericht 2% gewijzigd door Erosjuhhh op 04-09-2018 17:37:46 ]
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  dinsdag 4 september 2018 @ 17:30:44 #142
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_181686386
Als ik google op opticat lidl en dan images kom ik verpakkingen van beide tegen die gelijk zijn maar andere naam, wellicht hebben ze het een andere naam gegeven
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  dinsdag 4 september 2018 @ 17:41:17 #143
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181686682
Purina one idd. En heb ook natvoer van de Aldi.
En heb wat duurdere dieet/tandenvoer.

Handig die katten die alles eten
  dinsdag 4 september 2018 @ 19:24:14 #144
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_181688958
Ik zal eens een zakje Purina One halen om te kijken of hij dit lekker vindt. Bedankt voor de tips :)
Hoe vaak geven jullie natvoer trouwens? Ik zit te denken om hem 1 keer per dag brokken en 1 keer per dag natvoer te geven. Hij krijgt namelijk zalmolie tegen overmatig ruien, maar over de brokjes vindt hij niet lekker.
  dinsdag 4 september 2018 @ 19:54:58 #145
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181689608
Verschilt. Doordeweeks vaak enkel brokjes en in 't weekend als avondeten natvoer.
Maar soms ook 2x natvoer of doordeweeks een keertje nat.
Net hoe 't uitkomt of hoe graag ik ze wil verwennen
pi_181697852
Kleine update m.b.t. de nieuwe poes Nala. Ze is sinds Donderdag hier (nu dus 6 dagen). Met de hond is het in stapjes geleidelijk aan beter gegaan.

Aan het begin was onze hond totaal gefixeerd op de poes. Of ze nou wakker was of sliep, bewoog of niet bewoog, het maakte allemaal niet uit. Dit duurde ongeveer een dag (ze zit trouwens in een grote bench waar ze zich zichtbaar prettig voelt en weg kan duiken als ze dat wil). Na 2 dagen lagen ze neus aan neus en wanneer de poes geen plotselinge bewegingen maakte vindt onze hond alles prima.

Nu zijn we dus 6 dagen verder en inmiddels kunnen ze in een kleine ruimte al prima los bij elkaar (wel met supervisie natuurlijk). Onze hond behandelt haar dan als een pup en was haar letterlijk van de staart tot aan de oren :P Dit gaat wel wat wild, maar de kat vindt het echt prima, die gaat er zelfs voor op de rug liggen.

Het enige wat nog niet wil is samen los in een grote ruimte (zoals de woonkamer). Kittens gaan rennen wanneer ze de ruimte hebben (duh) en dan is onze hond nog wel super getriggered. Ik denk niet dat ze dan gaat bijten o.i.d, maar dan is die absolute fixatie wel weer terug en gaan ze achter de poes aan. Deze schrikt op haar beurt en rent weg et voila; een cycus is geboren.

Hebben jullie nog tips? Naar mijn gevoel hadden we niet meer kunnen verwachten na 5 dagen en ik lees overal dat dit 2 tot 3 weken kan/mag duren. Hoe kunnen we dit laatste stukje het beste begeleiden?
pi_181705417
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 07:47 schreef nickhguitar het volgende:
Kleine update m.b.t. de nieuwe poes Nala. Ze is sinds Donderdag hier (nu dus 6 dagen). Met de hond is het in stapjes geleidelijk aan beter gegaan.

Aan het begin was onze hond totaal gefixeerd op de poes. Of ze nou wakker was of sliep, bewoog of niet bewoog, het maakte allemaal niet uit. Dit duurde ongeveer een dag (ze zit trouwens in een grote bench waar ze zich zichtbaar prettig voelt en weg kan duiken als ze dat wil). Na 2 dagen lagen ze neus aan neus en wanneer de poes geen plotselinge bewegingen maakte vindt onze hond alles prima.

Nu zijn we dus 6 dagen verder en inmiddels kunnen ze in een kleine ruimte al prima los bij elkaar (wel met supervisie natuurlijk). Onze hond behandelt haar dan als een pup en was haar letterlijk van de staart tot aan de oren :P Dit gaat wel wat wild, maar de kat vindt het echt prima, die gaat er zelfs voor op de rug liggen.

Het enige wat nog niet wil is samen los in een grote ruimte (zoals de woonkamer). Kittens gaan rennen wanneer ze de ruimte hebben (duh) en dan is onze hond nog wel super getriggered. Ik denk niet dat ze dan gaat bijten o.i.d, maar dan is die absolute fixatie wel weer terug en gaan ze achter de poes aan. Deze schrikt op haar beurt en rent weg et voila; een cycus is geboren.

Hebben jullie nog tips? Naar mijn gevoel hadden we niet meer kunnen verwachten na 5 dagen en ik lees overal dat dit 2 tot 3 weken kan/mag duren. Hoe kunnen we dit laatste stukje het beste begeleiden?
Goede vraag. Hebben we niet ook een “Hondenvraagbaak”?
Ik zou zelf proberen de hond af te leiden op het moment dat hij gefixeerd raakt. Of hem te laten liggen of zitten op dat moment.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_181708460
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 15:23 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Goede vraag. Hebben we niet ook een “Hondenvraagbaak”?
Ik zou zelf proberen de hond af te leiden op het moment dat hij gefixeerd raakt. Of hem te laten liggen of zitten op dat moment.
Dat dus, aanlijnen en oefenen, en die fixatie vóór zijn. Oefen met je hond binnen en buiten op commando's, als de hond niet optimaal luistert, krijg je dat al helemaal niet voor elkaar als die fixatie er is. Een riem is een handig hulpmiddel mits goed gebruikt. Zoek voor mijn part wat professioneel advies voor de hond, on dit zo vlot mogelijk te laten verlopen :)
pi_181709253
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 07:47 schreef nickhguitar het volgende:
Kleine update m.b.t. de nieuwe poes Nala. Ze is sinds Donderdag hier (nu dus 6 dagen). Met de hond is het in stapjes geleidelijk aan beter gegaan.

Aan het begin was onze hond totaal gefixeerd op de poes. Of ze nou wakker was of sliep, bewoog of niet bewoog, het maakte allemaal niet uit. Dit duurde ongeveer een dag (ze zit trouwens in een grote bench waar ze zich zichtbaar prettig voelt en weg kan duiken als ze dat wil). Na 2 dagen lagen ze neus aan neus en wanneer de poes geen plotselinge bewegingen maakte vindt onze hond alles prima.

Nu zijn we dus 6 dagen verder en inmiddels kunnen ze in een kleine ruimte al prima los bij elkaar (wel met supervisie natuurlijk). Onze hond behandelt haar dan als een pup en was haar letterlijk van de staart tot aan de oren :P Dit gaat wel wat wild, maar de kat vindt het echt prima, die gaat er zelfs voor op de rug liggen.

Het enige wat nog niet wil is samen los in een grote ruimte (zoals de woonkamer). Kittens gaan rennen wanneer ze de ruimte hebben (duh) en dan is onze hond nog wel super getriggered. Ik denk niet dat ze dan gaat bijten o.i.d, maar dan is die absolute fixatie wel weer terug en gaan ze achter de poes aan. Deze schrikt op haar beurt en rent weg et voila; een cycus is geboren.

Hebben jullie nog tips? Naar mijn gevoel hadden we niet meer kunnen verwachten na 5 dagen en ik lees overal dat dit 2 tot 3 weken kan/mag duren. Hoe kunnen we dit laatste stukje het beste begeleiden?
Ow en dat wassen daar kunnen kittens wel tegen. Mijn golden retriever’s kitten (had hij uit de beek gevist waar een nestje verdronken kittens lag :'( ) werd dagelijks volledig gewassen, rondgedragen en in de voerbak gelegd :') Zodra het beestje wat ouder was ging ze mee wandelen, besloop ze hem en sprong vanuit een hinderlaag in zijn nek en sliep lekker tegen hem aan. (Hij heeft haar zelfs leren zitten en pootje geven om te bedelen _O- )
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_181720479
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 07:47 schreef nickhguitar het volgende:
Kleine update m.b.t. de nieuwe poes Nala. Ze is sinds Donderdag hier (nu dus 6 dagen). Met de hond is het in stapjes geleidelijk aan beter gegaan.

Aan het begin was onze hond totaal gefixeerd op de poes. Of ze nou wakker was of sliep, bewoog of niet bewoog, het maakte allemaal niet uit. Dit duurde ongeveer een dag (ze zit trouwens in een grote bench waar ze zich zichtbaar prettig voelt en weg kan duiken als ze dat wil). Na 2 dagen lagen ze neus aan neus en wanneer de poes geen plotselinge bewegingen maakte vindt onze hond alles prima.

Nu zijn we dus 6 dagen verder en inmiddels kunnen ze in een kleine ruimte al prima los bij elkaar (wel met supervisie natuurlijk). Onze hond behandelt haar dan als een pup en was haar letterlijk van de staart tot aan de oren :P Dit gaat wel wat wild, maar de kat vindt het echt prima, die gaat er zelfs voor op de rug liggen.

Het enige wat nog niet wil is samen los in een grote ruimte (zoals de woonkamer). Kittens gaan rennen wanneer ze de ruimte hebben (duh) en dan is onze hond nog wel super getriggered. Ik denk niet dat ze dan gaat bijten o.i.d, maar dan is die absolute fixatie wel weer terug en gaan ze achter de poes aan. Deze schrikt op haar beurt en rent weg et voila; een cycus is geboren.

Hebben jullie nog tips? Naar mijn gevoel hadden we niet meer kunnen verwachten na 5 dagen en ik lees overal dat dit 2 tot 3 weken kan/mag duren. Hoe kunnen we dit laatste stukje het beste begeleiden?
Oh, en beetje offtopic, maar doen jullie iets van sport met de hond? Die fixatie wil je zeker niet binnen / op katten hebben, maar is eigenlijk wel natuurlijk gedrag, helemaal voor sommige rassen. Dat op de juiste plek stimuleren iov enkel onderdrukken, kan ook helpen om die drang binnen te verminderen :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')