abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180914346
Ik weet niet of zoiets al bestond op Fok maar ik kon het nog niet vinden. Post hier als ICT'er de meest grapige/irritante/verwarrende dingen die je hebt meegemaakt met klanten. Graag geen namen of bedrijfsnamen noemen aangezien dit niet bedoeld is om mensen/bedrijven belachelijk te maken maar gewoon met met elkaar te kunnen lachen
pi_180914421
Inb4 verhalen die 30 jaar geleden al niet meer grappig waren
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_180914426
TS begint
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_180914519
Lekker professioneel om klanten belachelijk te maken die om hulp vragen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_180914520
Laatst heb ik iemand moeten uitleggen hoe ze haar computer moest aanzetten omdat normaal haar man dat deed (ze werkte thuis) maar die was er nu niet. Het heeft een kwartier geduurd voor ze hem aan had want ze kon de knop niet vinden. Hoe worden dat soort mensen aangenomen voor een kantoorbaan 😂
pi_180914554
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:19 schreef Ticootje het volgende:
Lekker professioneel om klanten belachelijk te maken die om hulp vragen.
Dat doe je ook niet waar de klant bij staat. Soms moet je gewoon wat stoom afblazen als diezelfde gebruiker voor de 5de keer belt die dag omdat hij zijn wachtwoord vergeten is. Ik snap ook wel dat die mensen geen ICT'ers zijn maar dat neemt niet weg dat hun vragen en problemen soms erg grappig zijn.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:28:14 #7
13250 Lod
Sapere aude!
pi_180914697
Bij bedrijf waar ik werkte was een, niet heel bekwame, software ontwikkelaar. Op een punt waar het veel fout ging had hij in de ontwikkelomgeving een popup-melding gebouwd om uit te kunnen zoeken waar het fout ging.
De melding was niet bepaald een literair hoogstandje, doorspekt met veel ziektes, bepaalde lichaamsdelen en meer van dat soort dingen.

Op een dag werden we gebeld door een klant, die zich afvroeg wat ze met die melding moesten doen...
GNU Terry Pratchett
pi_180914810
In before Google Ultron.
pi_180929257
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:28 schreef Lod het volgende:
Op een dag werden we gebeld door een klant, die zich afvroeg wat ze met die melding moesten doen...
_O- :'( :'( :'( ;(
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 00:51:16 #10
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180932293
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:14 schreef spijkerbroek het volgende:
Inb4 verhalen die 30 jaar geleden al niet meer grappig waren
Ken je die klant met de koffiehouder die stuk ging?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180932374
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 00:51 schreef jogy het volgende:

[..]

Ken je die klant met de koffiehouder die stuk ging?
Die had stiekem thee in zijn kopje.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_180932425
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:28 schreef Lod het volgende:
Bij bedrijf waar ik werkte was een, niet heel bekwame, software ontwikkelaar. Op een punt waar het veel fout ging had hij in de ontwikkelomgeving een popup-melding gebouwd om uit te kunnen zoeken waar het fout ging.
De melding was niet bepaald een literair hoogstandje, doorspekt met veel ziektes, bepaalde lichaamsdelen en meer van dat soort dingen.

Op een dag werden we gebeld door een klant, die zich afvroeg wat ze met die melding moesten doen...
:D _O-
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180933189
Is allemaal hartstikke leuk :Y
https://webwereld.nl/markttrends/116-17-blunders-bij-de-helpdesk

Maar het tegenover gestelde is ook waar.
Steeds meer oenen staan aan de balie en/of vullen een Desktopformuliertje in, waarna je nooit niks meer hoort van je melding.

Jaren geleden:
Ik: heeft u een verloopstekker voor een displaypoort.
Antwoord: Wat voor een display?
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 02:22:38 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180933443
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 00:54 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Die had stiekem thee in zijn kopje.
Nee, de cdrom speler was kapot. Hihaho.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180933640
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 02:22 schreef jogy het volgende:

[..]

Nee, de cdrom speler was kapot. Hihaho.
zelf bedacht?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180934994
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 04:24 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

zelf bedacht?
Moet wel. Ik had 'm nog nooit eerder gehoord.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:51:43 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180936435
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 09:25 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Moet wel. Ik had 'm nog nooit eerder gehoord.
Ik ken hem wel, maar je hoort ze steeds minder. Optische spelers zijn ook "uit" tegenwoordig.
So we just called him Fred
pi_180936501
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 10:51 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik ken hem wel, maar je hoort ze steeds minder. Optische spelers zijn ook "uit" tegenwoordig.
Oei, sarcasme niet herkennen... :{
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_180936503
Even geleden alweer, maar het blijft leuk: er stonden bij ons nogal wat tickets open, ook die al vrij oud waren.

Dus ik kom terecht op eentje van een halfjaar oud en de persoon die hem had aangemaakt had problemen met Outlook 2010. Dus ik opbellen en vragen of het 'een urgent probleem is?' :') _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2018 10:56:43 ]
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:10:48 #20
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180936710
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 10:56 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Oei, sarcasme niet herkennen... :{
tis nog vroeg :+
So we just called him Fred
pi_180937820
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 01:47 schreef gepromoveerT het volgende:
Is allemaal hartstikke leuk :Y
https://webwereld.nl/markttrends/116-17-blunders-bij-de-helpdesk

Maar het tegenover gestelde is ook waar.
Steeds meer oenen staan aan de balie en/of vullen een Desktopformuliertje in, waarna je nooit niks meer hoort van je melding.

Jaren geleden:
Ik: heeft u een verloopstekker voor een displaypoort.
Antwoord: Wat voor een display?
domme servicemedewerkers zie ik niet heel veel. natuurlijk heb je wel de nieuwe mensen of de stagiaires die nog ingewerkt moeten worden maar die doen het vaak ook al redelijk.

gister belde een boze klant en die krijg onze nieuwe medewerker aan de lijn. ik vond het best wel zielig voor hem dus ik zij geef maar aan mij. toen vertelde die medewerker waar het over ging en dat de klant heel onredelijk en boos was maar hij had zijn koptelefoon vergeten te muten :') |:(
dus die klant had alles gehoord in toen moest ik het weer goed praten :')
pi_180937846
Had van de week een klant die hun interne telefonie niet bij ons, maar bij een ander bedrijf had regelt, want wij waren te duur (we doen wel de rest van hun IT). Nou ja, prima, eigen keus.

Hadden ze dus een probleem met de telefoon, op één toestel kwamen geen gesprekken binnen. Redenatie klant; toestel zal wel kapot zijn. Dus ze bestellen bij ons een nieuwe zonder uitleg van hoe of wat, gewoon 'we willen een nieuw toestel'. Wij nieuwe geleverd, je raad het al, zelfde probleem. En dit keer kloppen ze wel bij ons aan.

Blijkt aan het eind van de rit natuurlijk gewoon dat er in de programmering iets niet goed stond, waarvoor ze gewoon bij dat andere bedrijf moeten zijn. Allemaal gezeik om een paar euro uit te sparen :{
No amount of money ever bought a second of time.
pi_180937850
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 12:10 schreef Fearce23 het volgende:

[..]

domme servicemedewerkers zie ik niet heel veel. natuurlijk heb je wel de nieuwe mensen of de stagiaires die nog ingewerkt moeten worden maar die doen het vaak ook al redelijk.

gister belde een boze klant en die krijg onze nieuwe medewerker aan de lijn. ik vond het best wel zielig voor hem dus ik zij geef maar aan mij. toen vertelde die medewerker waar het over ging en dat de klant heel onredelijk en boos was maar hij had zijn koptelefoon vergeten te muten :') |:(
dus die klant had alles gehoord in toen moest ik het weer goed praten :')
_O-
No amount of money ever bought a second of time.
pi_180937889
Het meest vervelende van alles is als een melding bij 2de lijns staat en een gebruiker heel boos belt dat het allemaal te lang duurt. jij als servicedesk medewerker weet van niets want het is niet jouw melding maar ze worden wel heel boos op jouw.
dan loop je vervolgens naar de backend om navraag te doen over de melding en dan krijg je een heel vaag verhaal (wat meestal betekent dat ze gewoon nog niets gedaan hebben met de melding) en dan moet jij dat de gebruiker maar vertellen.
soms voel ik me meer een psycholoog of secretaresse dan een servicekdeskmederwerk :')
pi_180938268
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 12:14 schreef Fearce23 het volgende:
Het meest vervelende van alles is als een melding bij 2de lijns staat en een gebruiker heel boos belt dat het allemaal te lang duurt. jij als servicedesk medewerker weet van niets want het is niet jouw melding maar ze worden wel heel boos op jouw.
dan loop je vervolgens naar de backend om navraag te doen over de melding en dan krijg je een heel vaag verhaal (wat meestal betekent dat ze gewoon nog niets gedaan hebben met de melding) en dan moet jij dat de gebruiker maar vertellen.
soms voel ik me meer een psycholoog of secretaresse dan een servicekdeskmederwerk :')
Daarvoor hebben ze toch van die klanttevredenheidsonderzoeken voor bedacht? Zodat je de klanten daarmee kunt doorverbinden als je het zelf ook niet meer weet en ze zo gefrustreerd raken dat ze vanzelf weer ophangen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180938435
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 12:40 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Daarvoor hebben ze toch van die klanttevredenheidsonderzoeken voor bedacht? Zodat je de klanten daarmee kunt doorverbinden als je het zelf ook niet meer weet en ze zo gefrustreerd raken dat ze vanzelf weer ophangen.
Nee daar zullen ze wel geen geld voor hebben bij ons. ICT is heel abstract voor veel mensen dus als er bezuinigd moet worden kiest het bestuur meteen voor ICT. En dan gaan klagen als hun probleem niet binnen 1 minuut is opgelost. :N
Maar ik werk voor een gemeente dus dan heb je ook nog tegen dat er heel hierarchies gewerkt word en iedereen elkaar kent. Als het ze te lang duurt gaan ze meteen dreigen dat ze de burgemeester erbij halen
pi_180938477
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 12:50 schreef Fearce23 het volgende:

[..]

Nee daar zullen ze wel geen geld voor hebben bij ons. ICT is heel abstract voor veel mensen dus als er bezuinigd moet worden kiest het bestuur meteen voor ICT. En dan gaan klagen als hun probleem niet binnen 1 minuut is opgelost. :N
Maar ik werk voor een gemeente dus dan heb je ook nog tegen dat er heel hierarchies gewerkt word en iedereen elkaar kent. Als het ze te lang duurt gaan ze meteen dreigen dat ze de burgemeester erbij halen
Kun je ze niet vragen of de burgemeester geen TPS report kan invullen van dergelijke incidenten?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180938672
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 12:52 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Kun je ze niet vragen of de burgemeester geen TPS report kan invullen van dergelijke incidenten?
Vaak zijn de vragen ook gewoon onredelijk die ze hebben en weten ze dat zelf ook wel. blaffende honden bijten niet. Een hoop politiek geneuzel.
Dan heeft een wethouder opeens het idee om zonnepanelen te laten plaatsen op een gemeentegebouw en dat moet dat allemaal direct geregeld worden. En dat moet dan zo'n secretaresse van de wethouders regelen die al helemaal overwerkt is en er niets van snapt.
Maar het heeft soms wel voordelen. een tijd terug moest er een kabel vervangen worden in de straat omdat daar een breuk in zat en toen was er binnen 10 minuten een vergunning geregeld om de hele straat open te breken terwijl dat voor een bedrijf zo een week kan duren
pi_180973531
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:33 schreef LurkJeRot het volgende:
In before Google Ultron.
Toch heb ik een paar stagairs gehad die niet van het bestaan van Google Ultron afwisten :)
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_180979538
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 01:08 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Toch heb ik een paar stagairs gehad die niet van het bestaan van Google Ultron afwisten :)
Ik kende het ook niet :@
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')