Dat doe je ook niet waar de klant bij staat. Soms moet je gewoon wat stoom afblazen als diezelfde gebruiker voor de 5de keer belt die dag omdat hij zijn wachtwoord vergeten is. Ik snap ook wel dat die mensen geen ICT'ers zijn maar dat neemt niet weg dat hun vragen en problemen soms erg grappig zijn.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:19 schreef Ticootje het volgende:
Lekker professioneel om klanten belachelijk te maken die om hulp vragen.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:28 schreef Lod het volgende:
Op een dag werden we gebeld door een klant, die zich afvroeg wat ze met die melding moesten doen...
Ken je die klant met de koffiehouder die stuk ging?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:14 schreef spijkerbroek het volgende:
Inb4 verhalen die 30 jaar geleden al niet meer grappig waren
Die had stiekem thee in zijn kopje.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 00:51 schreef jogy het volgende:
[..]
Ken je die klant met de koffiehouder die stuk ging?
quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:28 schreef Lod het volgende:
Bij bedrijf waar ik werkte was een, niet heel bekwame, software ontwikkelaar. Op een punt waar het veel fout ging had hij in de ontwikkelomgeving een popup-melding gebouwd om uit te kunnen zoeken waar het fout ging.
De melding was niet bepaald een literair hoogstandje, doorspekt met veel ziektes, bepaalde lichaamsdelen en meer van dat soort dingen.
Op een dag werden we gebeld door een klant, die zich afvroeg wat ze met die melding moesten doen...
Nee, de cdrom speler was kapot. Hihaho.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 00:54 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Die had stiekem thee in zijn kopje.
zelf bedacht?quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 02:22 schreef jogy het volgende:
[..]
Nee, de cdrom speler was kapot. Hihaho.
Moet wel. Ik had 'm nog nooit eerder gehoord.quote:
Ik ken hem wel, maar je hoort ze steeds minder. Optische spelers zijn ook "uit" tegenwoordig.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 09:25 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Moet wel. Ik had 'm nog nooit eerder gehoord.
Oei, sarcasme niet herkennen...quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 10:51 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik ken hem wel, maar je hoort ze steeds minder. Optische spelers zijn ook "uit" tegenwoordig.
tis nog vroegquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 10:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Oei, sarcasme niet herkennen...
domme servicemedewerkers zie ik niet heel veel. natuurlijk heb je wel de nieuwe mensen of de stagiaires die nog ingewerkt moeten worden maar die doen het vaak ook al redelijk.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 01:47 schreef gepromoveerT het volgende:
Is allemaal hartstikke leuk
https://webwereld.nl/markttrends/116-17-blunders-bij-de-helpdesk
Maar het tegenover gestelde is ook waar.
Steeds meer oenen staan aan de balie en/of vullen een Desktopformuliertje in, waarna je nooit niks meer hoort van je melding.
Jaren geleden:
Ik: heeft u een verloopstekker voor een displaypoort.
Antwoord: Wat voor een display?
quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 12:10 schreef Fearce23 het volgende:
[..]
domme servicemedewerkers zie ik niet heel veel. natuurlijk heb je wel de nieuwe mensen of de stagiaires die nog ingewerkt moeten worden maar die doen het vaak ook al redelijk.
gister belde een boze klant en die krijg onze nieuwe medewerker aan de lijn. ik vond het best wel zielig voor hem dus ik zij geef maar aan mij. toen vertelde die medewerker waar het over ging en dat de klant heel onredelijk en boos was maar hij had zijn koptelefoon vergeten te muten
dus die klant had alles gehoord in toen moest ik het weer goed praten
Daarvoor hebben ze toch van die klanttevredenheidsonderzoeken voor bedacht? Zodat je de klanten daarmee kunt doorverbinden als je het zelf ook niet meer weet en ze zo gefrustreerd raken dat ze vanzelf weer ophangen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 12:14 schreef Fearce23 het volgende:
Het meest vervelende van alles is als een melding bij 2de lijns staat en een gebruiker heel boos belt dat het allemaal te lang duurt. jij als servicedesk medewerker weet van niets want het is niet jouw melding maar ze worden wel heel boos op jouw.
dan loop je vervolgens naar de backend om navraag te doen over de melding en dan krijg je een heel vaag verhaal (wat meestal betekent dat ze gewoon nog niets gedaan hebben met de melding) en dan moet jij dat de gebruiker maar vertellen.
soms voel ik me meer een psycholoog of secretaresse dan een servicekdeskmederwerk
Nee daar zullen ze wel geen geld voor hebben bij ons. ICT is heel abstract voor veel mensen dus als er bezuinigd moet worden kiest het bestuur meteen voor ICT. En dan gaan klagen als hun probleem niet binnen 1 minuut is opgelost.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 12:40 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Daarvoor hebben ze toch van die klanttevredenheidsonderzoeken voor bedacht? Zodat je de klanten daarmee kunt doorverbinden als je het zelf ook niet meer weet en ze zo gefrustreerd raken dat ze vanzelf weer ophangen.
Kun je ze niet vragen of de burgemeester geen TPS report kan invullen van dergelijke incidenten?quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 12:50 schreef Fearce23 het volgende:
[..]
Nee daar zullen ze wel geen geld voor hebben bij ons. ICT is heel abstract voor veel mensen dus als er bezuinigd moet worden kiest het bestuur meteen voor ICT. En dan gaan klagen als hun probleem niet binnen 1 minuut is opgelost.
Maar ik werk voor een gemeente dus dan heb je ook nog tegen dat er heel hierarchies gewerkt word en iedereen elkaar kent. Als het ze te lang duurt gaan ze meteen dreigen dat ze de burgemeester erbij halen
Vaak zijn de vragen ook gewoon onredelijk die ze hebben en weten ze dat zelf ook wel. blaffende honden bijten niet. Een hoop politiek geneuzel.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 12:52 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Kun je ze niet vragen of de burgemeester geen TPS report kan invullen van dergelijke incidenten?
Toch heb ik een paar stagairs gehad die niet van het bestaan van Google Ultron afwistenquote:
Ik kende het ook nietquote:Op maandag 6 augustus 2018 01:08 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Toch heb ik een paar stagairs gehad die niet van het bestaan van Google Ultron afwisten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |