Dat doe je ook niet waar de klant bij staat. Soms moet je gewoon wat stoom afblazen als diezelfde gebruiker voor de 5de keer belt die dag omdat hij zijn wachtwoord vergeten is. Ik snap ook wel dat die mensen geen ICT'ers zijn maar dat neemt niet weg dat hun vragen en problemen soms erg grappig zijn.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:19 schreef Ticootje het volgende:
Lekker professioneel om klanten belachelijk te maken die om hulp vragen.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:28 schreef Lod het volgende:
Op een dag werden we gebeld door een klant, die zich afvroeg wat ze met die melding moesten doen...
Ken je die klant met de koffiehouder die stuk ging?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:14 schreef spijkerbroek het volgende:
Inb4 verhalen die 30 jaar geleden al niet meer grappig waren
Die had stiekem thee in zijn kopje.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 00:51 schreef jogy het volgende:
[..]
Ken je die klant met de koffiehouder die stuk ging?
quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:28 schreef Lod het volgende:
Bij bedrijf waar ik werkte was een, niet heel bekwame, software ontwikkelaar. Op een punt waar het veel fout ging had hij in de ontwikkelomgeving een popup-melding gebouwd om uit te kunnen zoeken waar het fout ging.
De melding was niet bepaald een literair hoogstandje, doorspekt met veel ziektes, bepaalde lichaamsdelen en meer van dat soort dingen.
Op een dag werden we gebeld door een klant, die zich afvroeg wat ze met die melding moesten doen...
Nee, de cdrom speler was kapot. Hihaho.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 00:54 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Die had stiekem thee in zijn kopje.
zelf bedacht?quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 02:22 schreef jogy het volgende:
[..]
Nee, de cdrom speler was kapot. Hihaho.
Moet wel. Ik had 'm nog nooit eerder gehoord.quote:
Ik ken hem wel, maar je hoort ze steeds minder. Optische spelers zijn ook "uit" tegenwoordig.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 09:25 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Moet wel. Ik had 'm nog nooit eerder gehoord.
Oei, sarcasme niet herkennen...quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 10:51 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik ken hem wel, maar je hoort ze steeds minder. Optische spelers zijn ook "uit" tegenwoordig.
tis nog vroegquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 10:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Oei, sarcasme niet herkennen...
domme servicemedewerkers zie ik niet heel veel. natuurlijk heb je wel de nieuwe mensen of de stagiaires die nog ingewerkt moeten worden maar die doen het vaak ook al redelijk.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 01:47 schreef gepromoveerT het volgende:
Is allemaal hartstikke leuk
https://webwereld.nl/markttrends/116-17-blunders-bij-de-helpdesk
Maar het tegenover gestelde is ook waar.
Steeds meer oenen staan aan de balie en/of vullen een Desktopformuliertje in, waarna je nooit niks meer hoort van je melding.
Jaren geleden:
Ik: heeft u een verloopstekker voor een displaypoort.
Antwoord: Wat voor een display?
quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 12:10 schreef Fearce23 het volgende:
[..]
domme servicemedewerkers zie ik niet heel veel. natuurlijk heb je wel de nieuwe mensen of de stagiaires die nog ingewerkt moeten worden maar die doen het vaak ook al redelijk.
gister belde een boze klant en die krijg onze nieuwe medewerker aan de lijn. ik vond het best wel zielig voor hem dus ik zij geef maar aan mij. toen vertelde die medewerker waar het over ging en dat de klant heel onredelijk en boos was maar hij had zijn koptelefoon vergeten te muten
dus die klant had alles gehoord in toen moest ik het weer goed praten
Daarvoor hebben ze toch van die klanttevredenheidsonderzoeken voor bedacht? Zodat je de klanten daarmee kunt doorverbinden als je het zelf ook niet meer weet en ze zo gefrustreerd raken dat ze vanzelf weer ophangen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 12:14 schreef Fearce23 het volgende:
Het meest vervelende van alles is als een melding bij 2de lijns staat en een gebruiker heel boos belt dat het allemaal te lang duurt. jij als servicedesk medewerker weet van niets want het is niet jouw melding maar ze worden wel heel boos op jouw.
dan loop je vervolgens naar de backend om navraag te doen over de melding en dan krijg je een heel vaag verhaal (wat meestal betekent dat ze gewoon nog niets gedaan hebben met de melding) en dan moet jij dat de gebruiker maar vertellen.
soms voel ik me meer een psycholoog of secretaresse dan een servicekdeskmederwerk
Nee daar zullen ze wel geen geld voor hebben bij ons. ICT is heel abstract voor veel mensen dus als er bezuinigd moet worden kiest het bestuur meteen voor ICT. En dan gaan klagen als hun probleem niet binnen 1 minuut is opgelost.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 12:40 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Daarvoor hebben ze toch van die klanttevredenheidsonderzoeken voor bedacht? Zodat je de klanten daarmee kunt doorverbinden als je het zelf ook niet meer weet en ze zo gefrustreerd raken dat ze vanzelf weer ophangen.
Kun je ze niet vragen of de burgemeester geen TPS report kan invullen van dergelijke incidenten?quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 12:50 schreef Fearce23 het volgende:
[..]
Nee daar zullen ze wel geen geld voor hebben bij ons. ICT is heel abstract voor veel mensen dus als er bezuinigd moet worden kiest het bestuur meteen voor ICT. En dan gaan klagen als hun probleem niet binnen 1 minuut is opgelost.
Maar ik werk voor een gemeente dus dan heb je ook nog tegen dat er heel hierarchies gewerkt word en iedereen elkaar kent. Als het ze te lang duurt gaan ze meteen dreigen dat ze de burgemeester erbij halen
Vaak zijn de vragen ook gewoon onredelijk die ze hebben en weten ze dat zelf ook wel. blaffende honden bijten niet. Een hoop politiek geneuzel.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 12:52 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Kun je ze niet vragen of de burgemeester geen TPS report kan invullen van dergelijke incidenten?
Toch heb ik een paar stagairs gehad die niet van het bestaan van Google Ultron afwistenquote:
Ik kende het ook nietquote:Op maandag 6 augustus 2018 01:08 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Toch heb ik een paar stagairs gehad die niet van het bestaan van Google Ultron afwisten
Google Ultron niet gebruikenquote:Op maandag 6 augustus 2018 01:08 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Toch heb ik een paar stagairs gehad die niet van het bestaan van Google Ultron afwisten
Dat is net zo grappig als in een bouwmarkt aangeven waar de bougievonkjes liggen. Humor!quote:Op maandag 6 augustus 2018 01:08 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Toch heb ik een paar stagairs gehad die niet van het bestaan van Google Ultron afwisten
quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 12:52 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Kun je ze niet vragen of de burgemeester geen TPS report kan invullen van dergelijke incidenten?
zonder namen te noemen is het geen wall of shame.... Eerder gewoon een verzameling verhalen van wat er is misgegaan.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:11 schreef Fearce23 het volgende:
Graag geen namen of bedrijfsnamen noemen aangezien dit niet bedoeld is om mensen/bedrijven belachelijk te maken maar gewoon met met elkaar te kunnen lachen
Ja dat is wel herkenbaar eigenlijk, kinderachtige humor op de testomgeving die vanzelf wel een keer ergens naartoe lekt waar klanten op zitten te werkenquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:28 schreef Lod het volgende:
Op een dag werden we gebeld door een klant, die zich afvroeg wat ze met die melding moesten doen...
Verzonnen postsquote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:34 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Mijn baas meldt zich bij me: Mutsaers, kun je mij even helpen? Ik heb een cd, maar deze wil niet afspelen op de pc.
Ok, dacht ik, ik loop wel even mee. Grote kans dat er een vuiltje op de lezer zit en dat de pc hem daarom niet goed herkent. Ik ga naar zijn pc en kijk op zijn desktop. Inderdaad, ik zie nergens staan dat een cd herkend is. Ik open de cd-speler, maar zie er geen cd in liggen.
Ik vraag aan mijn baas waar de cd dan is. Oh, zegt ie, die heb ik in de pc gestopt. Omdat ik mijn baas al wat langer kende, kijk ik naar de pc en verrek: tussen de inbouwsloten van de behuizing zie ik nog een heel klein stukje cd zitten. Meneer had gedacht dat het net zo als in zijn autoradio werkte: een kleine opening waar nog net een cd inpaste. Met enige kracht had hij deze naar binnen geduwd, tussen de randen in.
Vervolgens geprobeerd met de grootst mogelijke voorzichtigheid de cd er weer tussenuit te halen, maar helaas: die cd had dermate diepe krassen gekregen, dat hij niet meer uit te lezen was. Zijn belangrijke informatie en een presentatie die hij over een uur zou geven: allemaal verloren gegaan...
In wat voor fantasiewereld leef jij dat ze dat niet doen?quote:Op woensdag 8 augustus 2018 10:02 schreef GereDathan het volgende:
Verzonnen posts
CD's gingen/gaan niet kapot van 'diepe krassen'.
Heb je enig idee hoe een CD werkt?quote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:08 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
In wat voor fantasiewereld leef jij dat ze dat niet doen?
Waarschijnlijk wel.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:40 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoe een CD werkt?
Waarschijnlijk niet.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:43 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel.
Optische media kunnen wel degelijk stuk gaan door diepe krassen... natuurlijk...
Je kunt vervolgens altijd nog een poging doen de kras op te vullen met vloeibaar plastic oid.
Nee dat is ook zeker zo! De gegevens gaan dan ook niet verloren. Je kunt het altijd 'recoveren' bij een gespecialiseerd bedrijf oid.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:46 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet.
Krassen in het plastic deel doen er namelijk niet toe, het is bekende fout. De data staat daar helemaal niet op. De data staat in het folie aan de bedrukte kant zeg maar. En daarin kan een kras komen die voor problemen zorgt, maar er is geen verschil tussen diepe of ondiepe krassen. Een kras haalt de folie weg, en daarmee de data.
Welke plastic laag op beschrijfbare cd's?quote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:46 schreef GereDathan het volgende:
Krassen in het plastic deel doen er namelijk niet toe, het is bekende fout.
Ik heb het nergens over een plastic laag, als je zo hard roept dat iemand moet lezen, doe het zelf dan ook even. Ik heb het over het plastic deel, en dat is polycarbonaat om precies te zijn.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Welke plastic laag op beschrijfbare cd's?
Als je het verhaal niet leest of het gewoon niet snapt, reageer dan ook niet en blijf lekker weg.
Bron https://nl.wikipedia.org/wiki/Compact_discquote:Cd's hebben gewoonlijk een diameter van 120 millimeter en een dikte van ongeveer 1,2 mm. Er is ook een variant toegestaan met een diameter van 80 mm. De opening in het midden van de cd heeft een diameter van 15 mm. De schijven worden gemaakt van de kunststof polycarbonaat waarin de digitale informatie in de vorm van een putjesspoor wordt geperst met behulp van een zogenaamde glassmaster. Aan de putjeskant wordt de plaat spiegelend gemaakt door een dun laagje aluminium aan te brengen. Deze gemetalliseerde zijde van de schijf wordt beschermd door een dunne, maar harde, laklaag waarop een label kan worden gedrukt. In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, is de laklaag-kant de meest kwetsbare zijde. De spiraalvormige geperste groef met putjes is maximaal 5,4 kilometer lang.
Je hebt helemaal gelijk. Een plastic deel op een cd is natuurlijk geen plastic laag, maar een soort wormvorming aanhangsel ofziets.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 12:01 schreef GereDathan het volgende:
Ik heb het nergens over een plastic laag, als je zo hard roept dat iemand moet lezen, doe het zelf dan ook even. Ik heb het over het plastic deel, en dat is polycarbonaat om precies te zijn.
Dat je zelf aangeeft dat het wel mogelijk is, doet mijn wenkbrauwen spontaan fronsen na zoveel gezeur van jouw kant. Dat je aangeeft dat het niet mogelijk is omdat 'die krassen je niet krijgt van tussen een spleetje van 2 afdekklepjes drukken van een CD', is natuurlijk flinke onzin. Volgens jouw fantastische theorie is het absoluut onmogelijk om krassen te krijgen op een cd als je deze over een vlak plastic oppervlak heen wrijft. Je bent de eerste in de wereld bij wie dat nooit zal lukken.quote:En nu geen verhaaltjes meer verzinnen he.
Ik zeg niet dat het onmogelijk is, ik zeg dat je van een CD in die ruimte duwen geen diepe krassen in het plastic deel krijgt die de werking verstoren.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:33 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Een plastic deel op een cd is natuurlijk geen plastic laag, maar een soort wormvorming aanhangsel ofziets.
I stand corrected!
[..]
Dat je zelf aangeeft dat het wel mogelijk is, doet mijn wenkbrauwen spontaan fronsen na zoveel gezeur van jouw kant. Dat je aangeeft dat het niet mogelijk is omdat 'die krassen je niet krijgt van tussen een spleetje van 2 afdekklepjes drukken van een CD', is natuurlijk flinke onzin. Volgens jouw fantastische theorie is het absoluut onmogelijk om krassen te krijgen op een cd als je deze over een vlak plastic oppervlak heen wrijft. Je bent de eerste in de wereld bij wie dat nooit zal lukken.
En verder: wellicht kun je nog een keer roepen dat het een verzonnen verhaaltje is. Als jij dat denkt, prima. Ik negeer je verder wel. Fijne dag verder!
Dat hoort er toch bij?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:19 schreef Ticootje het volgende:
Lekker professioneel om klanten belachelijk te maken die om hulp vragen.
Ik heb wel eens meegemaakt dat een testomgeving van een applicatie werd bijgehouden door eens in de week de productie te klonen, maar dan zonder verder iets aan te passen.quote:
Ik mag hopen dat de verantwoordelijke van deze ellende ontslagen is. Een testomgeving publiek toegangkelijk maken. man man manquote:Op woensdag 8 augustus 2018 19:22 schreef jeroen25 het volgende:
Dat was een Saas oplossing die gewoon vanaf het internet bereikbaar was.
De gebruiker wist dan wel de juiste URL maar in plaats van die in de adresbalk te typen typte hij die in Bing in.
En Bing wist dan net de testomgeving te vinden.
Volgens mij niet.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 19:50 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat de verantwoordelijke van deze ellende ontslagen is. Een testomgeving publiek toegangkelijk maken. man man man
Zolang er dezelfde autorisaties van toepassing zijn als de productieomgeving zie ik het probleem niet.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 20:03 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat jullie geen persoonsgegevens verwerken.
Het is een testomgeving, die horen publiek niet toegankelijk te zijn, zeker niet als er met productiedata wordt gewerkt. In een testgegevens kunnen immers nieuwe functies worden getest die veiligheidsrisico's met zich meebrengen, zoals het risico op een datalek. Pas nadat deze functies uitvoerig zijn getest en veilig bevonden, behoren deze in de productieomgeving te worden toegepast. Een datalek binnen een testomgeving kun je nooit uitsluiten, daarom is het ook zaak deze van het publiek te isoleren en waar mogelijk testdata te gebruiken.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 20:30 schreef Piles het volgende:
[..]
Zolang er dezelfde autorisaties van toepassing zijn als de productieomgeving zie ik het probleem niet.
Tja, totdat een test anders uitvalt dan verwacht.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 20:30 schreef Piles het volgende:
Zolang er dezelfde autorisaties van toepassing zijn als de productieomgeving zie ik het probleem niet.
quote:Op woensdag 8 augustus 2018 20:03 schreef oranjevogel1 het volgende:
Ik hoop maar dat jullie geen persoonsgegevens verwerken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door jeroen25 op 08-08-2018 22:09:09 ]2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
OMG, nerds. In [DIG]?quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 18:19 schreef Drug het volgende:
Omg nerd alert 🤓😋
dacht dat dit zou gaan over seks met collega's tho 😞
Kijk, daarom hoor je dus ota strikt te scheiden van pquote:Op zaterdag 11 augustus 2018 19:55 schreef Rodgrod het volgende:
Over acceptatieomgevingen gesproken.
Tientallen klanten van bedrijf x: "ja hallo, we krijgen opeens allemaal mails van bestellingen met waardes van duizenden euro's die wij bij jullie hebben geplaatst, wij hebben echter niets besteld".
Wat bleek nou, iemand had een globale boolean gemaakt die aangaf of mail naar buiten verstuurd mocht worden. Die was per ongeluk in de acceptatieomgeving op true gezet
~$ Word bestanden?quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 16:40 schreef oheng het volgende:
Werd nu net gebeld door een bedrijf dat helemaal vastgelopen was. Ze waren al de hele dag bezig, en ze konden niks meer: niet meer dingen openen, niet meer printen, niks meer.
Dus ik kijk even mee op afstand; de betreffende PC staat al 2 weken aan. Dus ik reboot hem.
Probleem blijft; dus ik kijk weer mee: blijkt dat ze tijdelijke ~$ Word bestanden probeerden te openen. Ze waren letterlijk met 4 man de hele dag met dit probleem bezig geweest (!).
Tijdelijke Word bestanden. Als Word plotseling wordt afgesloten, blijven die bestanden staan (meestal bovenaan, want alfabetisch). Helemaal erg is dat ze standaard een Word icoontje krijgen.quote:
quote:Op maandag 6 augustus 2018 13:44 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
zonder namen te noemen is het geen wall of shame.... Eerder gewoon een verzameling verhalen van wat er is misgegaan.
Waarom uberhaupt de mogelijkheid geven om dat aan te zetten?quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 19:55 schreef Rodgrod het volgende:
Over acceptatieomgevingen gesproken.
Tientallen klanten van bedrijf x: "ja hallo, we krijgen opeens allemaal mails van bestellingen met waardes van duizenden euro's die wij bij jullie hebben geplaatst, wij hebben echter niets besteld".
Wat bleek nou, iemand had een globale boolean gemaakt die aangaf of mail naar buiten verstuurd mocht worden. Die was per ongeluk in de acceptatieomgeving op true gezet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |