abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 2 augustus 2018 @ 19:05:25 #1
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_180902744
Lastige situatie. Ik werkte vandaag thuis, ik hoor een klap, kijk uit het raam en zie dat een meisje tegen mijn auto is aangefietst die langs de weg geparkeerd staat.

Een meisje van een jaar of 12 die keurig was en wel 100x sorry zei. Echter, op mijn achterbumper zit aan de zijkant een diepe kras van zo'n 15cm (waarschijnlijk trapper?) en ter hoogte van mijn achterlicht een schampplek op de lak (stuur?).

Ze ontkent dat die schade van haar is. Ze zegt: daar ben ik niet tegenaan gekomen. Ik zo goed als zeker dat die schade nieuw is. Zo ziet het er ook echt uit. Ik had geen zin in een welles nietes spelletje (wel direct duidelijk gemaakt dat ik er anders over dacht) en heb haar moeder gebeld (ze gaf me het nummer op verzoek).

Vanavond komt haar pa kijken om het op te lossen. Ze zijn gewoon verzekerd gaf ze aan, ik heb adresgegevens, naam en telefoonnummer. Maar dat meisje is erg stellig en wat nu als pa vanavond zijn dochter niet wil afvallen? Wat kan ik dan uberhaupt doen?
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_180902818
Tja, dan is het woord tegen woord en wordt het lastig zonder getuigen.
Denk niet dat je een heel forensisch onderzoek naar die fiets en je schade af kunt dwingen helaas.

Hopen dat die vader schappelijk is en zijn AVP hiervoor aanspreekt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 2 augustus 2018 @ 19:22:56 #3
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180903044
Als zij ontkent is er werkelijk niets wat je nog kunt doen.
#KICKOUTZP
pi_180903093
Je kan toch de fiets op de hoogte van de krassen houden.
Ze is er tegenaan gereden, dan kan niet zonder schade gebeurd zijn.
pi_180906924
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 19:05 schreef KimJong-un het volgende:
Lastige situatie. Ik werkte vandaag thuis, ik hoor een klap, kijk uit het raam en zie dat een meisje tegen mijn auto is aangefietst die langs de weg geparkeerd staat.

Een meisje van een jaar of 12 die keurig was en wel 100x sorry zei. Echter, op mijn achterbumper zit aan de zijkant een diepe kras van zo'n 15cm (waarschijnlijk trapper?) en ter hoogte van mijn achterlicht een schampplek op de lak (stuur?).

Ze ontkent dat die schade van haar is. Ze zegt: daar ben ik niet tegenaan gekomen. Ik zo goed als zeker dat die schade nieuw is. Zo ziet het er ook echt uit. Ik had geen zin in een welles nietes spelletje (wel direct duidelijk gemaakt dat ik er anders over dacht) en heb haar moeder gebeld (ze gaf me het nummer op verzoek).

Vanavond komt haar pa kijken om het op te lossen. Ze zijn gewoon verzekerd gaf ze aan, ik heb adresgegevens, naam en telefoonnummer. Maar dat meisje is erg stellig en wat nu als pa vanavond zijn dochter niet wil afvallen? Wat kan ik dan uberhaupt doen?
Zoiets ook eens meegemaakt, ik parkeerde mijn auto en er kwam een vrouw aanlopen en wilde in haar auto stappen wat naast de mijne stond.
Haar deur kwam tegen mijn deur (toenk) aan, ik stapte uit om even te kijken of er schade was, dat was gelukkig niet zo.
Vervolgens tegen haar gezegd dat ze een beetje op moest letten en vervolgens alles keihard ontkennen.

Dat zijn leuke momenten in het leven.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 23:20:30 #6
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_180907942
Grotendeels tevreden. Papa kwam kijken en was het gelijk met mij eens. Op één deukje na, dat vindt hij een portierdeukje. Mijn inziens zit hij daar te hoog voor maar goed dat is weer welles nietes.

Verzekering wordt ingeschakeld, die krijgen foto's van de schade en nemen dan contact me mij op?.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_180908001
Maakt niet uit. Een 12 jarige is wel verantwoordelijk voor de schade, maar niet aansprakelijk. De verzekering gaat niets betalen. Minderjarige fietsers zijn beschermd in Nederland. Wees jezelf hier van bewust en probeer het op een andere manier te regelen voordat die pa er achter komt.
pi_180908028
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 23:23 schreef Stratotanker het volgende:
Maakt niet uit. Een 12 jarige is wel verantwoordelijk voor de schade, maar niet aansprakelijk. De verzekering gaat niets betalen. Minderjarige fietsers zijn beschermd in Nederland. Wees jezelf hier van bewust en probeer het op een andere manier te regelen voordat die pa er achter komt.
Wat deze man zegt, dus lekker je eigen verzekering aanspreken.. voordat je niks krijgt.
No Guts, No Glory
  donderdag 2 augustus 2018 @ 23:33:15 #9
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_180908140
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 23:23 schreef Stratotanker het volgende:
Maakt niet uit. Een 12 jarige is wel verantwoordelijk voor de schade, maar niet aansprakelijk. De verzekering gaat niets betalen. Minderjarige fietsers zijn beschermd in Nederland. Wees jezelf hier van bewust en probeer het op een andere manier te regelen voordat die pa er achter komt.
Het lijkt mij dat het iets anders zit: Als ik een minderjarige fietser aanrijdt werkt dat zo. Ook al reed die fietser door rood. Bij een geparkeerde auto lijkt me dat toch wat anders te werken.
https://www.fietsen123.nl(...)de-fiets-wie-betaalt

Het meisje zat ook nog eens op haar telefoon, mijn aansprakelijkheid lijkt me 0.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 2 augustus 2018 @ 23:42:37 #10
408813 crew  trein2000
pi_180908250
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 23:23 schreef Stratotanker het volgende:
Maakt niet uit. Een 12 jarige is wel verantwoordelijk voor de schade, maar niet aansprakelijk. De verzekering gaat niets betalen. Minderjarige fietsers zijn beschermd in Nederland. Wees jezelf hier van bewust en probeer het op een andere manier te regelen voordat die pa er achter komt.
Aanrijden geparkeerd voertuig he? Geen auto die een fietser schept.

Gewoon gevalletje avp.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 2 augustus 2018 @ 23:42:40 #11
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180908251
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 23:23 schreef Stratotanker het volgende:
Maakt niet uit. Een 12 jarige is wel verantwoordelijk voor de schade, maar niet aansprakelijk. De verzekering gaat niets betalen. Minderjarige fietsers zijn beschermd in Nederland. Wees jezelf hier van bewust en probeer het op een andere manier te regelen voordat die pa er achter komt.
Ware het niet dat het kind tegen een geparkeerde auto is opgeknald.. en dat maakt naar mijn idee het verschil in deze waardoor de AVP van de ouders/kind wel tot schadevergoeding over zullen moeten gaan.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 23:50:31 #12
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180908377
Een kind van 12 met een telefoon die ook nog aan het fietsen was? Lijkt me wat onwaarschijnlijk.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_180908390
Je moet gewoon samen het schadeformulier invullen. Tip: op een schadeformulier is het belangrijk nooit schuld te bekennen. Dat geldt zowel voor jou, voor het meisje en voor de vader. Je kent de regels namelijk nooit helemaal.

Ook als je zelf eens een keer schade veroorzaakt waarvan je denkt dat je schuldig bent: nooit ter plaatse schuld bekennen, dat zoeken de verzekeraars maar uit. Wel moet je goed en objectief de situatie tekenen en uitleggen op het formulier.

Als het formulier ingestuurd is, zoeken de verzekeraars het verder uit, die kennen de regels. Zo blijf je zelf ook buiten de schuldvraag krijg je samen geen ruzie en kun je elkaar altijd recht in de ogen kijken.

PS, Een fietser die een geparkeerde auto aan rijd is wel degelijk aansprakelijk voor de schade, omdat de auto niet deelneemt aan het verkeer.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 23:52:01 #14
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_180908402
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 23:23 schreef Stratotanker het volgende:
Maakt niet uit. Een 12 jarige is wel verantwoordelijk voor de schade, maar niet aansprakelijk. De verzekering gaat niets betalen. Minderjarige fietsers zijn beschermd in Nederland. Wees jezelf hier van bewust en probeer het op een andere manier te regelen voordat die pa er achter komt.
Klopt, maar daarom zijn haar ouders kwalitatief aansprakelijk voor de gedragingen van hun dochter.
6:169 BW
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_180908457
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 23:23 schreef Stratotanker het volgende:
Maakt niet uit. Een 12 jarige is wel verantwoordelijk voor de schade, maar niet aansprakelijk. De verzekering gaat niets betalen. Minderjarige fietsers zijn beschermd in Nederland. Wees jezelf hier van bewust en probeer het op een andere manier te regelen voordat die pa er achter komt.
Klok klepel bim bam.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_180908478
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 23:51 schreef bertpit het volgende:
Je moet gewoon samen het schadeformulier invullen. Tip: op een schadeformulier is het belangrijk nooit schuld te bekennen. Dat geldt zowel voor jou, voor het meisje en voor de vader. Je kent de regels namelijk nooit helemaal.

Ook als je zelf eens een keer schade veroorzaakt waarvan je denkt dat je schuldig bent: nooit ter plaatse schuld bekennen, dat zoeken de verzekeraars maar uit. Wel moet je goed en objectief de situatie tekenen en uitleggen op het formulier.

Als het formulier ingestuurd is, zoeken de verzekeraars het verder uit, die kennen de regels. Zo blijf je zelf ook buiten de schuldvraag krijg je samen geen ruzie en kun je elkaar altijd recht in de ogen kijken.

PS, Een fietser die een geparkeerde auto aanrijdt is wel degelijk aansprakelijk voor de schade, omdat de auto niet deelneemt aan het verkeer.
pi_180908523
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 23:51 schreef bertpit het volgende:
Je moet gewoon samen het schadeformulier invullen. Tip: op een schadeformulier is het belangrijk nooit schuld te bekennen. Dat geldt zowel voor jou, voor het meisje en voor de vader. Je kent de regels namelijk nooit helemaal.

Ook als je zelf eens een keer schade veroorzaakt waarvan je denkt dat je schuldig bent: nooit ter plaatse schuld bekennen, dat zoeken de verzekeraars maar uit. Wel moet je goed en objectief de situatie tekenen en uitleggen op het formulier.

Als het formulier ingestuurd is, zoeken de verzekeraars het verder uit, die kennen de regels. Zo blijf je zelf ook buiten de schuldvraag krijg je samen geen ruzie en kun je elkaar altijd recht in de ogen kijken.
Bekijk het schadeformulier eens goed. Er staat nota bene op dat met het invullen en ondertekenen van dat ding je geen aansprakelijkheid erkent.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 00:24:15 #18
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180909113
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 23:50 schreef karr-1 het volgende:
Een kind van 12 met een telefoon die ook nog aan het fietsen was? Lijkt me wat onwaarschijnlijk.
Want fietsen met een telefoon is alleen voorbehouden aan 13 jaar en ouder?
Zelfs koters op de lagere school hebben allemaal een gsm waar ze niet vanaf te slaan zijn.. waarom is het dan onwaarschijnlijk dat een 12-jarige met een gsm in dr hand aan het fietsen is? Alsof die niet whatsappen.

Enige wat 12-jarigen niet zo snel zullen doen is Tinderen :/
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 00:42:10 #19
479249 Smintje89
Ohh zo lekker fris
pi_180909464
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 23:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Bekijk het schadeformulier eens goed. Er staat nota bene op dat met het invullen en ondertekenen van dat ding je geen aansprakelijkheid erkent.
Je kunt op een oud schadeformulier nog aangeven dat jij vind dat je schuldig bent ;)
Volgens mij staat die vraag er tegenwoordig niet meer op
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 00:52:52 #20
479249 Smintje89
Ohh zo lekker fris
pi_180909666
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 00:24 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Want fietsen met een telefoon is alleen voorbehouden aan 13 jaar en ouder?
Zelfs koters op de lagere school hebben allemaal een gsm waar ze niet vanaf te slaan zijn.. waarom is het dan onwaarschijnlijk dat een 12-jarige met een gsm in dr hand aan het fietsen is? Alsof die niet whatsappen.

Enige wat 12-jarigen niet zo snel zullen doen is Tinderen :/
Speciaal voor jou

quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 23:50 schreef karr-1 het volgende:
[sarcasme]
Een kind van 12 met een telefoon die ook nog aan het fietsen was? Lijkt me wat onwaarschijnlijk.
[/sarcasme]
pi_180910850
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 23:50 schreef karr-1 het volgende:
Een kind van 12 met een telefoon die ook nog aan het fietsen was? Lijkt me wat onwaarschijnlijk.
Lijkt mij ook; nog nooit een fietsende telefoon gezien ...
  Spellchecker vrijdag 3 augustus 2018 @ 06:47:10 #22
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_180911225
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 23:50 schreef karr-1 het volgende:
Een kind van 12 met een telefoon die ook nog aan het fietsen was? Lijkt me wat onwaarschijnlijk.
Mij ook 🤣
pi_180911519
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 23:23 schreef Stratotanker het volgende:
Maakt niet uit. Een 12 jarige is wel verantwoordelijk voor de schade, maar niet aansprakelijk. De verzekering gaat niets betalen. Minderjarige fietsers zijn beschermd in Nederland. Wees jezelf hier van bewust en probeer het op een andere manier te regelen voordat die pa er achter komt.
Wat een onzin!.

ouders zijn verantwoordelijk voor schades die een minderjarige aanbrengt. Dit wordt dus gewoon geregeld via de aansprakelijkheidsverzekering van de ouders.
Het is wat.......
pi_180911838
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 07:52 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Wat een onzin!.

ouders zijn verantwoordelijk voor schades die een minderjarige aanbrengt. Dit wordt dus gewoon geregeld via de aansprakelijkheidsverzekering van de ouders.
Dit. Dit wordt over het algemeen keurig opgelost via de WA verzekering. (ook bij volwassenen trouwens) Zelf ook meegemaakt met mijn geparkeerde auto. Jongentje nam de bocht te krap op zijn fiets, parkeerde zijn stuur tegen mijn auto, dikke kras over de lengte van de achterdeur van mijn auto. Vader kwam erbij, papiertjes ingevuld en binnen een week was het geregeld.

Het is anders als je beiden deelneemt aan het verkeer, dan is de fietser beschermde verkeersdeelnemer, en gelden er ineens hele andere regels.

Tip voor TS, doe ook gewoon de foto van de deuk erbij, grote kans dat die gewoon meegenomen wordt in de schade.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_180912178
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:34 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dit. Dit wordt over het algemeen keurig opgelost via de WA verzekering.
Reed ze nu opeens in een auto?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')