abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  donderdag 2 augustus 2018 @ 19:28:21 #26
469315 Kamelenteen
Meneer voor jou.
pi_180903118
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 19:17 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Het trouwen kunnen we op zich wel laten varen, dat heeft (behalve Brexit-redenen) weinig meerwaarde. Maar volgens de gemeente moeten we die formulieren inleveren om geen meineed te plegen. Ons is bij vestiging in NL (vanuit G-B, vier jaar geleden) nooit verteld dat we deze moesten hebben.

We hebben geen budget om uitgebreid te trouwen. Amper budget voor de formulieren (maar als we een maandje zuinig leven gaat dit wel).. Hoe zouden we dan een vliegreis naar NYC moeten betalen?

:{
Voor Xhamsterpremium een preview maken van de huwelijksnacht?

Maar gefeliciteerd met je huwelijk enzo.
Ook wel cameltoe.
pi_180903134
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 19:26 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Dit. En wat voegt zo'n boterbrief nou bij?
Zie boven. Er komt een Brexit aan en partner is Brits. Wil hem graag hier houden, in 2019 en daarna.
Mon 'en!
pi_180903440
quote:

[..]

Het trouwen kunnen we op zich wel laten varen, dat heeft (behalve Brexit-redenen) weinig meerwaarde. Maar volgens de gemeente moeten we die formulieren inleveren om geen meineed te plegen. Ons is bij vestiging in NL (vanuit G-B, vier jaar geleden) nooit verteld dat we deze moesten hebben.

We hebben geen budget om uitgebreid te trouwen. Amper budget voor de formulieren (maar als we een maandje zuinig leven gaat dit wel).. Hoe zouden we dan een vliegreis naar NYC moeten betalen?

Dat weet ik niet. Lenen? Daar had je eerder over na moeten denken natuurlijk.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
pi_180903549
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 19:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Lenen? Daar had je eerder over na moeten denken natuurlijk.
Ik wíst niet dat ik deze formulieren nodig had, tot een paar weken geleden. Hoe kan ik nou sparen voor iets waar ik niet vanaf weet?
Mon 'en!
pi_180904026
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 19:52 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ik wíst niet dat ik deze formulieren nodig had, tot een paar weken geleden. Hoe kan ik nou sparen voor iets waar ik niet vanaf weet?
Als je het niet weet is het lastig sparen. Maar had je het kunnen weten? Dat is de vraag.

Aangezien dat je weet dat hij eerder in het buitenland getrouwd is geweest zou ik me in zo'n geval even goed hebben ingelezen op dat punt om te weten wat de consequenties daar van zijn.

Aangezien ik met 3 seconden googelen als allereerste hit deze site krijg:
https://www.rijksoverheid(...)met-een-buitenlander

Waar gewoon op staat:

quote:
Verklaring van niet-gehuwd zijn
Heeft u in het buitenland gewoond? Dan moet u een document tonen dat u niet al in het buitenland bent getrouwd. Dit heet een Verklaring van niet-gehuwd zijn. Deze vraagt u op in uw laatste woonplaats in het buitenland. U moet de verklaring ook laten legaliseren zodat deze ook geldig is in Nederland.
Heb ik de indruk dat jullie er toch niet erg veel tijd in hebben gestoken om uit te zoeken hoe dit zit.
pi_180904093
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 18:39 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Je moet de aanvraagformulieren naar waarheid invullen, anders is je huwelijk niet geldig. Helaasj.
Dus simpelweg: betalen. Niet zeuren. Regel maar een Visa kaart ergens.
Whatever...
pi_180904204
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 19:52 schreef bloempjuh het volgende:
Hoe kan ik nou sparen voor iets waar ik niet vanaf weet?
Als je zo weinig te besteden hebt spaar je juist voor de gevallen dat er onvoorzien geld nodig is voor iets (kapotte wasmachine, verwarmingstoestel, scheidingspapieren van je ex).
pi_180904237
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 20:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als je het niet weet is het lastig sparen. Maar had je het kunnen weten? Dat is de vraag.

Aangezien dat je weet dat hij eerder in het buitenland getrouwd is geweest zou ik me in zo'n geval even goed hebben ingelezen op dat punt om te weten wat de consequenties daar van zijn.

Aangezien ik met 3 seconden googelen als allereerste hit deze site krijg:
https://www.rijksoverheid(...)met-een-buitenlander

Waar gewoon op staat:

[..]

Heb ik de indruk dat jullie er toch niet erg veel tijd in hebben gestoken om uit te zoeken hoe dit zit.
Ik had wel wat beters te doen in 2014: we kwamen in NL wonen om voor moeder met kanker te zorgen. Bij inschrijfgesprek netjes aangegeven wat onze situatie was ("nee, niet getrouwd. Hij is gescheiden in 2012") en gevraagd wat we nog moesten regelen. "Geboorteakte", was het antwoord. Op de vraag of daar iets bijzonders mee moest, kwam het antwoord: "Ja, een appostille, maar dat heeft geen haast."

Vier maanden later lag er ineens een brief op de mat: "U moet de geboorteakte met appostille nog inleveren. U heeft 10 dagen. Als u dit niet doet, krijgt u een boete van ¤350."
Toen we (omdat de medewerker eerder geen tijd had) 11 dagen later de geboorteakte kwamen inleveren, kregen we deze boete. Regels zijn regels.

Needless to say, er zijn nogal wat dingen misgegaan. En nu hoor ik dus dat we weer iets moeten inleveren waar we niets van wisten.

Op de website van de gemeente staat dat je 'eventueel een trouw- of scheidingsakte moet aanleveren, als daarom gevraagd wordt'. Op de Engelse vertaling van dezelfde site staat dat je een geboorteakte óf trouwakte óf scheidingsakte moet aanleveren als erom gevraagd wordt.
Mon 'en!
pi_180904260
Het is trouwens een apostille, met 1 p. Sorry :@
Mon 'en!
pi_180904296
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 20:37 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ik had wel wat beters te doen in 2014: we kwamen in NL wonen om voor moeder met kanker te zorgen. Bij inschrijfgesprek netjes aangegeven wat onze situatie was ("nee, niet getrouwd. Hij is gescheiden in 2012") en gevraagd wat we nog moesten regelen. "Geboorteakte", was het antwoord. Op de vraag of daar iets bijzonders mee moest, kwam het antwoord: "Ja, een appostille, maar dat heeft geen haast."

Vier maanden later lag er ineens een brief op de mat: "U moet de geboorteakte met appostille nog inleveren. U heeft 10 dagen. Als u dit niet doet, krijgt u een boete van ¤350."
Toen we (omdat de medewerker eerder geen tijd had) 11 dagen later de geboorteakte kwamen inleveren, kregen we deze boete. Regels zijn regels.

Needless to say, er zijn nogal wat dingen misgegaan. En nu hoor ik dus dat we weer iets moeten inleveren waar we niets van wisten.

Op de website van de gemeente staat dat je 'eventueel een trouw- of scheidingsakte moet aanleveren, als daarom gevraagd wordt'. Op de Engelse vertaling van dezelfde site staat dat je een geboorteakte óf trouwakte óf scheidingsakte moet aanleveren als erom gevraagd wordt.
Je wist het dus wel, je hebt er zelfs een boete voor betaald. En ik geloof best dat je andere dingen aan je hoofd hebt gehad, maar je kunt toch niet volhouden dat het een verrassing is. Ik heb zoals ik zei de informatie met 3 seconden googelen gevonden.
pi_180904304
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 20:29 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dus simpelweg: betalen. Niet zeuren. Regel maar een Visa kaart ergens.
Dat is het plan. Maar hoe regel ik het vervoer tussen verschillende offices binnen NYC als het niet via post mag, of niet door een vriend gedaan mag worden?
Mon 'en!
pi_180904339
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 20:40 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Dat is het plan. Maar hoe regel ik het vervoer tussen verschillende offices binnen NYC als het niet via post mag, of niet door een vriend gedaan mag worden?
Met de trein of een binnenlandse vlucht. Of een greyhoundbus als je low budget wilt.
pi_180904371
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 20:40 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Geen Fedex achtig dienst?
Whatever...
pi_180904428
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 20:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je wist het dus wel, je hebt er zelfs een boete voor betaald. En ik geloof best dat je andere dingen aan je hoofd hebt gehad, maar je kunt toch niet volhouden dat het een verrassing is. Ik heb zoals ik zei de informatie met 3 seconden googelen gevonden.
Verklaring van niet-getrouwd-zijn (uit Schotland, want daar kwamen we vandaan) kon ik alleen gebruiken een jaar nadat we het land binnenkwamen. 2014 is langer dan een jaar geleden.
Bovendien kun je die verklaring alleen aanvragen in het bewuste land, als je er nog woont. Dus had ik voor vertrek moeten aanvragen. :?
Mon 'en!
  donderdag 2 augustus 2018 @ 20:52:27 #40
461713 Terminuz
Stop feeding me, I am a Troll!
pi_180904628
Trouw dan niet. Wat is de meerwaarde ervan?
God doesn't help stupid!
pi_180904690
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 20:45 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Verklaring van niet-getrouwd-zijn (uit Schotland, want daar kwamen we vandaan) kon ik alleen gebruiken een jaar nadat we het land binnenkwamen. 2014 is langer dan een jaar geleden.
Bovendien kun je die verklaring alleen aanvragen in het bewuste land, als je er nog woont. Dus had ik voor vertrek moeten aanvragen. :?
Zo moeilijk is het toch niet. Hij was in de vs getrouwd en gescheiden dan heb je dus niks aan een verklaring uit Schotland, dat snap je toch hoop ik zelf ook wel.

En dat je het alleen aan kunt vragen als je daar nog woont is natuurlijk onzin want dan zouden ze er niet om vragen, en er zijn duizenden mensen die een partner uit het buitenland trouwen die hetzelfde formuliertje in moeten leveren. Een vriend van me heeft hetzelfde meegemaakt met zijn buitenlandse partner. Die moesten ook op en neer.

Je hebt je gewoon slecht geïnformeerd en moet nu op de blaren zitten. Al kan ik me voorstellen dat de bureaucratie waar je tegenaan loopt verschrikkelijk is.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 21:36:24 #42
434029 KillemWieft
My funk is multilayered!
pi_180905728
1 zelf naar de VS reizen
2 NL/US advocaat in de arm nemen

Meer opties heb je denk ik niet. Zal je toch ergens geld moeten lenen als je het zelf niet hebt.
pi_180905883
Hij kan toch alleen naar vs. Scheelt de helft.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_180911711
Op beide documenten zal zeker geen apostille zitten. Zo'n apostille heb je alleen nodig om documenten voor gebruik in een ander land te legaliseren en wordt er nergens standaard opgedrukt. Dit is dus jammer maar een klein geluk is dat hij geen eerst geen documenten hoeft te laten vertalen.

Wat hij zou kunnen proberen is om mogelijk iets via de Amerikaanse ambassade in Nederland te regelen en hun het advies vragen naar welke stappen hij moet ondernemen. Zij kennen zowel de Nederlandse wet als de Amerikaanse wet en zouden je hier beter bij moeten kunnen helpen om het allemaal op elkaar af te stemmen. Even daar een afspraak maken voor een consult lijkt me het beste.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:35:18 #45
286575 Roces18
Chef de party
pi_180911850
dan trouw je toch niet. zie sowieso het nut niet in van trouwen
pi_180912141
quote:

[..]

Retour is maar ¤300 met Wizz Air
We're bigger than we ever dreamed, and I'm in love with being queen
pi_180912560
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:35 schreef Roces18 het volgende:
dan trouw je toch niet. zie sowieso het nut niet in van trouwen
"Ja maar de Brexit komt er aan.....", wat dat er nou mee te maken heeft weet ik niet. :{
pi_180914500
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 18:39 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Je moet de aanvraagformulieren naar waarheid invullen, anders is je huwelijk niet geldig. Helaasj.
En wat is het probleem dat het niet geldig is, terwijl niemand weet dat het niet geldig is? Want niemand weet dat je dat papier niet naar waarheid hebt ingevuld. Dus je krijgt dat vinkje wel dan en niemand die erom kraait.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:26:18 #49
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_180918883
Gewoon met iemand anders trouwen. Waarom zou je überhaupt met iemand willen trouwen die niet eens z'n eigen administratie op orde kan houden? :')
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:14:16 #50
434029 KillemWieft
My funk is multilayered!
pi_180920041
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:20 schreef Beathoven het volgende:
Op beide documenten zal zeker geen apostille zitten. Zo'n apostille heb je alleen nodig om documenten voor gebruik in een ander land te legaliseren en wordt er nergens standaard opgedrukt. Dit is dus jammer maar een klein geluk is dat hij geen eerst geen documenten hoeft te laten vertalen.

Wat hij zou kunnen proberen is om mogelijk iets via de Amerikaanse ambassade in Nederland te regelen en hun het advies vragen naar welke stappen hij moet ondernemen. Zij kennen zowel de Nederlandse wet als de Amerikaanse wet en zouden je hier beter bij moeten kunnen helpen om het allemaal op elkaar af te stemmen. Even daar een afspraak maken voor een consult lijkt me het beste.
Hebben ze ook geen geld voor en daar ze willen ook dat je met een creditcard betaalt. ;)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')