abonnement Unibet Coolblue
pi_180901715
Mijn partner is in 2012, in Amerika, gescheiden van zijn 'abusive ex'. Toen hij het land verliet, weigerde zij hem de scheidingsakte te geven.

Nu, jaren later, woont hij met mij in NL. Wij willen trouwen, op een gratis dinsdagochtend.

Nu zegt de gemeente hier dat ze de scheidingsakte willen zien én de toenmalige trouwakte. Deze liggen beiden in Amerika, in verschillende (rechtbanken in verschillende) staten.

Scheidingsakte ligt in Arizona. Kost ruim 80 euro. Plus 25 voor de verzending. Of er dan een appostille op staat is een beetje onduidelijk, anders moet 'ie nog een extra keer op en neer naar de VS (lees: twee keer 25 euro verzending).
Én de website van de rechtbank in Arizona accepteert alleen Visa creditcards. Geen andere betaalmethodes. ;(

De trouwakte ligt in New York. Die kost 'maar' 40 euro. Plus 25 verzending.
Maar... Voor de appostille moet dit formulier naar een ander gebouw in New York. En dan weer terug naar de rechtbank. Ze weigeren dit per post te doen en het formulier mag niet afgegeven worden aan 'een derde'.

HOE MOET DIT?!?
Ik weet niet eens waar ik moet beginnen! Als we niet beide formulieren inleveren bij de gemeente, kunnen we niet trouwen.

En als de formulieren eenmaal hier zijn, levert het alleen maar een vinkje op in ons dossier. Da's wel een heel duur vinkje. En dat allemaal omdat we gratis willen trouwen (lees: geen budget). Het niet overleggen van deze dure formulieren staat (volgens de gemeente) gelijk aan meineed. :o

Tl;dr: Gratis trouwen gaat ons honderden euro's kosten.
Mon 'en!
  donderdag 2 augustus 2018 @ 18:15:49 #2
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180901804
Goede klacht
#KICKOUTZP
  donderdag 2 augustus 2018 @ 18:21:51 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180901915
Doen ambtenaren iets is het ook weer niet goed.
And so is the past
pi_180901973
Trouwen :')
  donderdag 2 augustus 2018 @ 18:26:10 #5
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180902001
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 18:24 schreef Handleiding het volgende:
Trouwen :')
heb jij even geluk dat niemand dat toch met jou wil
#KICKOUTZP
pi_180902044
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 18:26 schreef wollah het volgende:

[..]

heb jij even geluk dat niemand dat toch met jou wil
je moeder krijgt er geen genoeg van anders
pi_180902059
Die man leert het ook echt nooit he om gewoon niet te gaan trouwen. :')
pi_180902130
Weer iemand die iets gratis wil hebben, maar te beroerd was om zijn zaakjes goed te regelen. En nu klaagt over de hoge kosten om de zaken alsnog goed te regelen.

Eigen schuld, dikke bult.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 18:33:50 #9
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180902151
Je hoeft niet te trouwen hè. Wat heb je überhaupt voor reden om te trouwen, als je toch geen cent te makken hebt?
  donderdag 2 augustus 2018 @ 18:34:09 #10
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_180902161
Als je niet zegt dat je getrouwd bent in een ander land kan je dan niet gewoon hier opnieuw met een ander trouwen dan?
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_180902236
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 18:33 schreef PiyeReloaded het volgende:
Je hoeft niet te trouwen hè. Wat heb je überhaupt voor reden om te trouwen, als je toch geen cent te makken hebt?
Reden: hij is Brits, er komt een Brexit, we vinden elkaar leuk genoeg etc. :)
Mon 'en!
pi_180902249
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 18:34 schreef Catkiller het volgende:
Als je niet zegt dat je getrouwd bent in een ander land kan je dan niet gewoon hier opnieuw met een ander trouwen dan?
Je moet de aanvraagformulieren naar waarheid invullen, anders is je huwelijk niet geldig. Helaasj.
Mon 'en!
  donderdag 2 augustus 2018 @ 18:44:48 #13
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180902337
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 18:39 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Reden: hij is Brits, er komt een Brexit, we vinden elkaar leuk genoeg etc. :)
Tsja dan betaal je dat geld lekker. Sorry, maar jullie willen lekker zoveel mogelijk alle regelingen naar jullie hand zetten en als er dan eens iets van jullie verwacht wordt is het oneerlijk.
pi_180902400
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 18:32 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Weer iemand die iets gratis wil hebben, maar te beroerd was om zijn zaakjes goed te regelen. En nu klaagt over de hoge kosten om de zaken alsnog goed te regelen.

Eigen schuld, dikke bult.
Dit dus _O-
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_180902543
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 18:28 schreef Handleiding het volgende:

[..]

je moeder krijgt er geen genoeg van anders
Van trouwen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_180902627
Er zit niks anders op dan er zelf heen te vliegen. Als je wil trouwen moet je er iets voor over hebben.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_180902660
wacht maar hij is niet alleen in amerika getrouwd maar ook nog in thailand en nepal en brazilie.. en nu in nederland

wa un held, succes met het opvragen bij die landen
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_180902789
Liefde is onbetaalbaar.
pi_180902930
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 19:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Er zit niks anders op dan er zelf heen te vliegen. Als je wil trouwen moet je er iets voor over hebben.
Het trouwen kunnen we op zich wel laten varen, dat heeft (behalve Brexit-redenen) weinig meerwaarde. Maar volgens de gemeente moeten we die formulieren inleveren om geen meineed te plegen. Ons is bij vestiging in NL (vanuit G-B, vier jaar geleden) nooit verteld dat we deze moesten hebben.

We hebben geen budget om uitgebreid te trouwen. Amper budget voor de formulieren (maar als we een maandje zuinig leven gaat dit wel).. Hoe zouden we dan een vliegreis naar NYC moeten betalen?

:{
Mon 'en!
pi_180902964
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 19:17 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Het trouwen kunnen we op zich wel laten varen, dat heeft (behalve Brexit-redenen) weinig meerwaarde. Maar volgens de gemeente moeten we die formulieren inleveren om geen meineed te plegen. Ons is bij vestiging in NL (vanuit G-B, vier jaar geleden) nooit verteld dat we deze moesten hebben.

We hebben geen budget om uitgebreid te trouwen. Amper budget voor de formulieren (maar als we een maandje zuinig leven gaat dit wel).. Hoe zouden we dan een vliegreis naar NYC moeten betalen?

:{
Sparen een optie?
pi_180903021
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 19:19 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Sparen een optie?
Niet echt. Formulieren moeten zo snel mogelijk. Hadden er in 2014 al moeten liggen, volgens de gemeente.
Mon 'en!
pi_180903041
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 19:21 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Niet echt. Formulieren moeten zo snel mogelijk. Hadden er in 2014 al moeten liggen, volgens de gemeente.
Je hebt ze toch alleen maar nodig als je gaat trouwen? Of begrijp ik het verkeerd?
pi_180903042
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 19:17 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Het trouwen kunnen we op zich wel laten varen, dat heeft (behalve Brexit-redenen) weinig meerwaarde. Maar volgens de gemeente moeten we die formulieren inleveren om geen meineed te plegen. Ons is bij vestiging in NL (vanuit G-B, vier jaar geleden) nooit verteld dat we deze moesten hebben.

We hebben geen budget om uitgebreid te trouwen. Amper budget voor de formulieren (maar als we een maandje zuinig leven gaat dit wel).. Hoe zouden we dan een vliegreis naar NYC moeten betalen?

:{
Gaan werken?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_180903090
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 18:33 schreef PiyeReloaded het volgende:
Je hoeft niet te trouwen hè. Wat heb je überhaupt voor reden om te trouwen, als je toch geen cent te makken hebt?
Dit. En wat voegt zo'n boterbrief nou bij?
pi_180903097
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 19:22 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Je hebt ze toch alleen maar nodig als je gaat trouwen? Of begrijp ik het verkeerd?
Dat dacht ik ook. Maar het blijkt dus dat we ze bij vestiging vanuit het buitenland meteen hadden moeten inleveren. Het is alleen nu pas, nu we willen trouwen, aan het licht gekomen.
Mon 'en!
  donderdag 2 augustus 2018 @ 19:28:21 #26
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180903118
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 19:17 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Het trouwen kunnen we op zich wel laten varen, dat heeft (behalve Brexit-redenen) weinig meerwaarde. Maar volgens de gemeente moeten we die formulieren inleveren om geen meineed te plegen. Ons is bij vestiging in NL (vanuit G-B, vier jaar geleden) nooit verteld dat we deze moesten hebben.

We hebben geen budget om uitgebreid te trouwen. Amper budget voor de formulieren (maar als we een maandje zuinig leven gaat dit wel).. Hoe zouden we dan een vliegreis naar NYC moeten betalen?

:{
Voor Xhamsterpremium een preview maken van de huwelijksnacht?

Maar gefeliciteerd met je huwelijk enzo.
pi_180903134
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 19:26 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Dit. En wat voegt zo'n boterbrief nou bij?
Zie boven. Er komt een Brexit aan en partner is Brits. Wil hem graag hier houden, in 2019 en daarna.
Mon 'en!
pi_180903440
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 19:17 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Het trouwen kunnen we op zich wel laten varen, dat heeft (behalve Brexit-redenen) weinig meerwaarde. Maar volgens de gemeente moeten we die formulieren inleveren om geen meineed te plegen. Ons is bij vestiging in NL (vanuit G-B, vier jaar geleden) nooit verteld dat we deze moesten hebben.

We hebben geen budget om uitgebreid te trouwen. Amper budget voor de formulieren (maar als we een maandje zuinig leven gaat dit wel).. Hoe zouden we dan een vliegreis naar NYC moeten betalen?

:{
Dat weet ik niet. Lenen? Daar had je eerder over na moeten denken natuurlijk.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_180903549
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 19:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Lenen? Daar had je eerder over na moeten denken natuurlijk.
Ik wíst niet dat ik deze formulieren nodig had, tot een paar weken geleden. Hoe kan ik nou sparen voor iets waar ik niet vanaf weet?
Mon 'en!
pi_180904026
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 19:52 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ik wíst niet dat ik deze formulieren nodig had, tot een paar weken geleden. Hoe kan ik nou sparen voor iets waar ik niet vanaf weet?
Als je het niet weet is het lastig sparen. Maar had je het kunnen weten? Dat is de vraag.

Aangezien dat je weet dat hij eerder in het buitenland getrouwd is geweest zou ik me in zo'n geval even goed hebben ingelezen op dat punt om te weten wat de consequenties daar van zijn.

Aangezien ik met 3 seconden googelen als allereerste hit deze site krijg:
https://www.rijksoverheid(...)met-een-buitenlander

Waar gewoon op staat:

quote:
Verklaring van niet-gehuwd zijn
Heeft u in het buitenland gewoond? Dan moet u een document tonen dat u niet al in het buitenland bent getrouwd. Dit heet een Verklaring van niet-gehuwd zijn. Deze vraagt u op in uw laatste woonplaats in het buitenland. U moet de verklaring ook laten legaliseren zodat deze ook geldig is in Nederland.
Heb ik de indruk dat jullie er toch niet erg veel tijd in hebben gestoken om uit te zoeken hoe dit zit.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_180904093
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 18:39 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Je moet de aanvraagformulieren naar waarheid invullen, anders is je huwelijk niet geldig. Helaasj.
Dus simpelweg: betalen. Niet zeuren. Regel maar een Visa kaart ergens.
Whatever...
pi_180904204
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 19:52 schreef bloempjuh het volgende:
Hoe kan ik nou sparen voor iets waar ik niet vanaf weet?
Als je zo weinig te besteden hebt spaar je juist voor de gevallen dat er onvoorzien geld nodig is voor iets (kapotte wasmachine, verwarmingstoestel, scheidingspapieren van je ex).
pi_180904237
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 20:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als je het niet weet is het lastig sparen. Maar had je het kunnen weten? Dat is de vraag.

Aangezien dat je weet dat hij eerder in het buitenland getrouwd is geweest zou ik me in zo'n geval even goed hebben ingelezen op dat punt om te weten wat de consequenties daar van zijn.

Aangezien ik met 3 seconden googelen als allereerste hit deze site krijg:
https://www.rijksoverheid(...)met-een-buitenlander

Waar gewoon op staat:

[..]

Heb ik de indruk dat jullie er toch niet erg veel tijd in hebben gestoken om uit te zoeken hoe dit zit.
Ik had wel wat beters te doen in 2014: we kwamen in NL wonen om voor moeder met kanker te zorgen. Bij inschrijfgesprek netjes aangegeven wat onze situatie was ("nee, niet getrouwd. Hij is gescheiden in 2012") en gevraagd wat we nog moesten regelen. "Geboorteakte", was het antwoord. Op de vraag of daar iets bijzonders mee moest, kwam het antwoord: "Ja, een appostille, maar dat heeft geen haast."

Vier maanden later lag er ineens een brief op de mat: "U moet de geboorteakte met appostille nog inleveren. U heeft 10 dagen. Als u dit niet doet, krijgt u een boete van ¤350."
Toen we (omdat de medewerker eerder geen tijd had) 11 dagen later de geboorteakte kwamen inleveren, kregen we deze boete. Regels zijn regels.

Needless to say, er zijn nogal wat dingen misgegaan. En nu hoor ik dus dat we weer iets moeten inleveren waar we niets van wisten.

Op de website van de gemeente staat dat je 'eventueel een trouw- of scheidingsakte moet aanleveren, als daarom gevraagd wordt'. Op de Engelse vertaling van dezelfde site staat dat je een geboorteakte óf trouwakte óf scheidingsakte moet aanleveren als erom gevraagd wordt.
Mon 'en!
pi_180904260
Het is trouwens een apostille, met 1 p. Sorry :@
Mon 'en!
pi_180904296
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 20:37 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ik had wel wat beters te doen in 2014: we kwamen in NL wonen om voor moeder met kanker te zorgen. Bij inschrijfgesprek netjes aangegeven wat onze situatie was ("nee, niet getrouwd. Hij is gescheiden in 2012") en gevraagd wat we nog moesten regelen. "Geboorteakte", was het antwoord. Op de vraag of daar iets bijzonders mee moest, kwam het antwoord: "Ja, een appostille, maar dat heeft geen haast."

Vier maanden later lag er ineens een brief op de mat: "U moet de geboorteakte met appostille nog inleveren. U heeft 10 dagen. Als u dit niet doet, krijgt u een boete van ¤350."
Toen we (omdat de medewerker eerder geen tijd had) 11 dagen later de geboorteakte kwamen inleveren, kregen we deze boete. Regels zijn regels.

Needless to say, er zijn nogal wat dingen misgegaan. En nu hoor ik dus dat we weer iets moeten inleveren waar we niets van wisten.

Op de website van de gemeente staat dat je 'eventueel een trouw- of scheidingsakte moet aanleveren, als daarom gevraagd wordt'. Op de Engelse vertaling van dezelfde site staat dat je een geboorteakte óf trouwakte óf scheidingsakte moet aanleveren als erom gevraagd wordt.
Je wist het dus wel, je hebt er zelfs een boete voor betaald. En ik geloof best dat je andere dingen aan je hoofd hebt gehad, maar je kunt toch niet volhouden dat het een verrassing is. Ik heb zoals ik zei de informatie met 3 seconden googelen gevonden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_180904304
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 20:29 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dus simpelweg: betalen. Niet zeuren. Regel maar een Visa kaart ergens.
Dat is het plan. Maar hoe regel ik het vervoer tussen verschillende offices binnen NYC als het niet via post mag, of niet door een vriend gedaan mag worden?
Mon 'en!
pi_180904339
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 20:40 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Dat is het plan. Maar hoe regel ik het vervoer tussen verschillende offices binnen NYC als het niet via post mag, of niet door een vriend gedaan mag worden?
Met de trein of een binnenlandse vlucht. Of een greyhoundbus als je low budget wilt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_180904371
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 20:40 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Dat is het plan. Maar hoe regel ik het vervoer tussen verschillende offices binnen NYC als het niet via post mag, of niet door een vriend gedaan mag worden?
Geen Fedex achtig dienst?
Whatever...
pi_180904428
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 20:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je wist het dus wel, je hebt er zelfs een boete voor betaald. En ik geloof best dat je andere dingen aan je hoofd hebt gehad, maar je kunt toch niet volhouden dat het een verrassing is. Ik heb zoals ik zei de informatie met 3 seconden googelen gevonden.
Verklaring van niet-getrouwd-zijn (uit Schotland, want daar kwamen we vandaan) kon ik alleen gebruiken een jaar nadat we het land binnenkwamen. 2014 is langer dan een jaar geleden.
Bovendien kun je die verklaring alleen aanvragen in het bewuste land, als je er nog woont. Dus had ik voor vertrek moeten aanvragen. :?
Mon 'en!
  donderdag 2 augustus 2018 @ 20:52:27 #40
461713 Terminuz
Stop feeding me, I am a Troll!
pi_180904628
Trouw dan niet. Wat is de meerwaarde ervan?
God doesn't help stupid!
pi_180904690
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 20:45 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Verklaring van niet-getrouwd-zijn (uit Schotland, want daar kwamen we vandaan) kon ik alleen gebruiken een jaar nadat we het land binnenkwamen. 2014 is langer dan een jaar geleden.
Bovendien kun je die verklaring alleen aanvragen in het bewuste land, als je er nog woont. Dus had ik voor vertrek moeten aanvragen. :?
Zo moeilijk is het toch niet. Hij was in de vs getrouwd en gescheiden dan heb je dus niks aan een verklaring uit Schotland, dat snap je toch hoop ik zelf ook wel.

En dat je het alleen aan kunt vragen als je daar nog woont is natuurlijk onzin want dan zouden ze er niet om vragen, en er zijn duizenden mensen die een partner uit het buitenland trouwen die hetzelfde formuliertje in moeten leveren. Een vriend van me heeft hetzelfde meegemaakt met zijn buitenlandse partner. Die moesten ook op en neer.

Je hebt je gewoon slecht geïnformeerd en moet nu op de blaren zitten. Al kan ik me voorstellen dat de bureaucratie waar je tegenaan loopt verschrikkelijk is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 2 augustus 2018 @ 21:36:24 #42
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_180905728
1 zelf naar de VS reizen
2 NL/US advocaat in de arm nemen

Meer opties heb je denk ik niet. Zal je toch ergens geld moeten lenen als je het zelf niet hebt.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_180905883
Hij kan toch alleen naar vs. Scheelt de helft.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_180911711
Op beide documenten zal zeker geen apostille zitten. Zo'n apostille heb je alleen nodig om documenten voor gebruik in een ander land te legaliseren en wordt er nergens standaard opgedrukt. Dit is dus jammer maar een klein geluk is dat hij geen eerst geen documenten hoeft te laten vertalen.

Wat hij zou kunnen proberen is om mogelijk iets via de Amerikaanse ambassade in Nederland te regelen en hun het advies vragen naar welke stappen hij moet ondernemen. Zij kennen zowel de Nederlandse wet als de Amerikaanse wet en zouden je hier beter bij moeten kunnen helpen om het allemaal op elkaar af te stemmen. Even daar een afspraak maken voor een consult lijkt me het beste.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:35:18 #45
286575 Roces18
Chef de party
pi_180911850
dan trouw je toch niet. zie sowieso het nut niet in van trouwen
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_180912141
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 19:17 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Het trouwen kunnen we op zich wel laten varen, dat heeft (behalve Brexit-redenen) weinig meerwaarde. Maar volgens de gemeente moeten we die formulieren inleveren om geen meineed te plegen. Ons is bij vestiging in NL (vanuit G-B, vier jaar geleden) nooit verteld dat we deze moesten hebben.

We hebben geen budget om uitgebreid te trouwen. Amper budget voor de formulieren (maar als we een maandje zuinig leven gaat dit wel).. Hoe zouden we dan een vliegreis naar NYC moeten betalen?

:{
Retour is maar ¤300 met Wizz Air
pi_180912560
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:35 schreef Roces18 het volgende:
dan trouw je toch niet. zie sowieso het nut niet in van trouwen
"Ja maar de Brexit komt er aan.....", wat dat er nou mee te maken heeft weet ik niet. :{
pi_180914500
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 18:39 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Je moet de aanvraagformulieren naar waarheid invullen, anders is je huwelijk niet geldig. Helaasj.
En wat is het probleem dat het niet geldig is, terwijl niemand weet dat het niet geldig is? Want niemand weet dat je dat papier niet naar waarheid hebt ingevuld. Dus je krijgt dat vinkje wel dan en niemand die erom kraait.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:26:18 #49
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_180918883
Gewoon met iemand anders trouwen. Waarom zou je überhaupt met iemand willen trouwen die niet eens z'n eigen administratie op orde kan houden? :')
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:14:16 #50
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_180920041
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:20 schreef Beathoven het volgende:
Op beide documenten zal zeker geen apostille zitten. Zo'n apostille heb je alleen nodig om documenten voor gebruik in een ander land te legaliseren en wordt er nergens standaard opgedrukt. Dit is dus jammer maar een klein geluk is dat hij geen eerst geen documenten hoeft te laten vertalen.

Wat hij zou kunnen proberen is om mogelijk iets via de Amerikaanse ambassade in Nederland te regelen en hun het advies vragen naar welke stappen hij moet ondernemen. Zij kennen zowel de Nederlandse wet als de Amerikaanse wet en zouden je hier beter bij moeten kunnen helpen om het allemaal op elkaar af te stemmen. Even daar een afspraak maken voor een consult lijkt me het beste.
Hebben ze ook geen geld voor en daar ze willen ook dat je met een creditcard betaalt. ;)
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_180920082
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:26 schreef Byzantynixschii het volgende:
Gewoon met iemand anders trouwen. Waarom zou je überhaupt met iemand willen trouwen die niet eens z'n eigen administratie op orde kan houden? :')
Er zijn bepaalde dingen die je van te voren niet overziet als je er geen eerdere ervaring mee gehad hebt en dit is er één van. Bovendien zou het niet wenselijk zijn om dit document al te gaan legaliseren als je geen directe trouwplannen hebt omdat zo'n stempel na verloop van niet al te lange tijd weer vervalt.
pi_180920709
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:14 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Hebben ze ook geen geld voor en daar ze willen ook dat je met een creditcard betaalt. ;)
Ah op die fiets.

Ik zou in elk geval voor die weg kiezen. Met een beetje geluk sluit je veel trial & error uit.
pi_180920875
Bij het Amerikaanse consulaat in Amsterdam hebben ze een notary public die apostilles kan regelen, jaren geleden tenminste wel.
pi_180921118
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 19:17 schreef bloempjuh het volgende:
Het trouwen kunnen we op zich wel laten varen, dat heeft (behalve Brexit-redenen) weinig meerwaarde. Maar volgens de gemeente moeten we die formulieren inleveren om geen meineed te plegen.
wablief?

Beweer je nu dat ook als je niet zou trouwen je die papieren nodig zou hebben?
E dat je die nodig hebt om vervolging voor een stafbaar feit te voorkomen?

Meineed is het hooguit als je al vervalsde scheidingspapieren zou hebben ingeleverd, heb je dat dan eerst gedaan?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_180921634
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 18:11 schreef bloempjuh het volgende:
zegt de gemeente hier dat ze de scheidingsakte willen zien én de toenmalige trouwakte. Deze liggen beiden in Amerika, in verschillende (rechtbanken in verschillende) staten.

Scheidingsakte ligt in Arizona. Kost ruim 80 euro. Plus 25 voor de verzending. Of er dan een appostille op staat is een beetje onduidelijk, anders moet 'ie nog een extra keer op en neer naar de VS (lees: twee keer 25 euro verzending).
Én de website van de rechtbank in Arizona accepteert alleen Visa creditcards. Geen andere betaalmethodes.

De trouwakte ligt in New York. Die kost 'maar' 40 euro. Plus 25 verzending.
Maar... Voor de appostille moet dit formulier naar een ander gebouw in New York. En dan weer terug naar de rechtbank. Ze weigeren dit per post te doen en het formulier mag niet afgegeven worden aan 'een derde'.

HOE MOET DIT?!?
Ik weet niet eens waar ik moet beginnen! Als we niet beide formulieren inleveren bij de gemeente, kunnen we niet trouwen.

En als de formulieren eenmaal hier zijn, levert het alleen maar een vinkje op in ons dossier. Da's wel een heel duur vinkje. En
Gewoon niet vermelden dat hij getrouwd is geweest, boeie
Baby we can do it, take the time do it right. We can do it baby, do it tonight _O_
Nudes alleen via DM niet via PM
pi_180921641
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 16:07 schreef RM-rf het volgende:

[..]

wablief?

Beweer je nu dat ook als je niet zou trouwen je die papieren nodig zou hebben?
E dat je die nodig hebt om vervolging voor een stafbaar feit te voorkomen?

Meineed is het hooguit als je al vervalsde scheidingspapieren zou hebben ingeleverd, heb je dat dan eerst gedaan?
Vervalsing is een trede verder. Meineed is dat je iets beweerd dat niet met de werkelijkheid strookt. Maar we weten niet op basis van welke brief of welke opmerking het labeltje meineed gegeven werd in relatie met welke situatie nu of in de toekomst men dat wilde inpassen.

Wat wel een feit is, is dat de gemeente blijkbaar geinformeerd is over de situatie door TS en / of haar partner. Dat is eerlijk maar brengt ook verantwoordelijkheid mee. Daarom is het ineens bekend geworden dat de administratie in Nederland niet klopt en zullen ze dat wel op orde willen hebben. Als de gemeente erover geinformeerd is en in de boeken veranderd niets dan zou de gemeente (mede) schuldig zijn aan meineed.
pi_180921659
Heet hij toevallig Matt? en had hij een
rol in de tv-serie teen mom?
pi_180926568
Jouw verhaal zou een reden moeten zijn om zijn verblijfsvergunning in te trekken. Domme Nederlanders moet je niet met domme buitenlanders laten trouwen. Daar wordt het in Nederland niet beter van
hardcoholic
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:31:05 #59
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180926661
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 20:25 schreef Ferdii het volgende:
Jouw verhaal zou een reden moeten zijn om zijn verblijfsvergunning in te trekken. Domme Nederlanders moet je niet met domme buitenlanders laten trouwen. Daar wordt het in Nederland niet beter van
Juist wel. Dan heb je kans dat ze weggaan uit Nederland. Domme Nederlanders die met elkaar trouwen word Nederland niet beter van
#KICKOUTZP
pi_180929386
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 18:11 schreef bloempjuh het volgende:
HOE MOET DIT?!?
- neem contact op met het Amerikaanse consulaat;
- als dit te moeilijk is: zoek een gemeente in Denemarken op die je op basis van een Affidavit wil laten trouwen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181073538
Visa is KREDIETKAART, je kan dus gewoon in de toekomst met rente betalen. Laat hem die kaart aanvragen dan kun je gelijk zien of hij niet nog twee ton schuld in de usa open heeft staan.
pi_181078136
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 09:24 schreef thesiren.nl het volgende:
Visa is KREDIETKAART, je kan dus gewoon in de toekomst met rente betalen. Laat hem die kaart aanvragen dan kun je gelijk zien of hij niet nog twee ton schuld in de usa open heeft staan.
Visa kan zowel debit, debit met toegestaande over-draft als credit zijn.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Grootste baggeraar 2022 vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:48:38 #63
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_181085083
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:24 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Visa kan zowel debit, debit met toegestaande over-draft als credit zijn.
Wat is overdraft? :@
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_181085097
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:48 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Wat is overdraft? :@
Dat je binnen een gestelde limiet meer dan je balans kunt uitgeven.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181085436
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 22:50 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

- neem contact op met het Amerikaanse consulaat;
- als dit te moeilijk is: zoek een gemeente in Denemarken op die je op basis van een Affidavit wil laten trouwen.
Consulaat gecontact, die kunnen niets doen en reageren met: "ga naar de rechtbank van de staat waar hij getrouwd/gescheiden is". En ik kan me geen vakantie veroorloven. ;)

Bovendien, heb ik al vaker gezegd, moet ik de trouw- en scheidingsakte hebben om het dossier compleet te maken. Niet specifiek voor de trouwerij.
Mon 'en!
pi_181085451
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:08 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Consulaat gecontact, die kunnen niets doen en reageren met: "ga naar de rechtbank van de staat waar hij getrouwd/gescheiden is". En ik kan me geen vakantie veroorloven. ;)
Dan huur je een advocaat daar ter plekke in.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181085568
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:08 schreef bloempjuh het volgende:


Bovendien, heb ik al vaker gezegd, moet ik de trouw- en scheidingsakte hebben om het dossier compleet te maken. Niet specifiek voor de trouwerij.
Welk dossier en waarom is dat zo belangrijk?

Waarom vind je dat jij dit moet doen? Het zijn toch zijn papieren?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_181086507
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:14 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Welk dossier en waarom is dat zo belangrijk?

Waarom vind je dat jij dit moet doen? Het zijn toch zijn papieren?
Dossier bij de gemeente. Weet ik veel, persoonsregister-dinges. En ik probeer me er zo min mogelijk mee te bemoeien, maar ik snap gewoon écht niet wat hier gaande is.
Mon 'en!
pi_181088981
Hij is duidelijk een lambal die andere (zijn ex) de schuld geeft. Voor hij Amerika verliet had hij zijn zaakjes zelf moeten regelen, niet janken dat zijn ex hier schuld aan heeft. Dump deze loser en ga in het vervolg voor een man met ruggengraat.
pi_181090215
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 18:11 schreef bloempjuh het volgende:
Mijn partner is in 2012, in Amerika, gescheiden van zijn 'abusive ex'. Toen hij het land verliet, weigerde zij hem de scheidingsakte te geven.

Nu, jaren later, woont hij met mij in NL. Wij willen trouwen, op een gratis dinsdagochtend.

Nu zegt de gemeente hier dat ze de scheidingsakte willen zien én de toenmalige trouwakte. Deze liggen beiden in Amerika, in verschillende (rechtbanken in verschillende) staten.

Scheidingsakte ligt in Arizona. Kost ruim 80 euro. Plus 25 voor de verzending. Of er dan een appostille op staat is een beetje onduidelijk, anders moet 'ie nog een extra keer op en neer naar de VS (lees: twee keer 25 euro verzending).
Én de website van de rechtbank in Arizona accepteert alleen Visa creditcards. Geen andere betaalmethodes. ;(

De trouwakte ligt in New York. Die kost 'maar' 40 euro. Plus 25 verzending.
Maar... Voor de appostille moet dit formulier naar een ander gebouw in New York. En dan weer terug naar de rechtbank. Ze weigeren dit per post te doen en het formulier mag niet afgegeven worden aan 'een derde'.

HOE MOET DIT?!?
Ik weet niet eens waar ik moet beginnen! Als we niet beide formulieren inleveren bij de gemeente, kunnen we niet trouwen.

En als de formulieren eenmaal hier zijn, levert het alleen maar een vinkje op in ons dossier. Da's wel een heel duur vinkje. En dat allemaal omdat we gratis willen trouwen (lees: geen budget). Het niet overleggen van deze dure formulieren staat (volgens de gemeente) gelijk aan meineed. :o

Tl;dr: Gratis trouwen gaat ons honderden euro's kosten.
Kun je ergens een pro deo advocaat in de arm nemen, eea met deze te bespreken en zien wat de opties zijn?

SPOILER: offtopic
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Google is your friend, abuse your friends
pi_181145353
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:08 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Consulaat gecontact, die kunnen niets doen en reageren met: "ga naar de rechtbank van de staat waar hij getrouwd/gescheiden is". En ik kan me geen vakantie veroorloven. ;)

Bovendien, heb ik al vaker gezegd, moet ik de trouw- en scheidingsakte hebben om het dossier compleet te maken. Niet specifiek voor de trouwerij.
Beetje late reactie, maar dat soort records worden per staat georganiseerd (bureau van vital statistics, vital records of bij de county clerk) en daar kan het consulaat niet bij helpen. De scheidingsakte zul je in Arizona moeten opvragen bij de gemeente waar de scheiding plaatsvond.

Apostille wat verklaart dat het een echt document is zul je bij een andere "state" overheids instantie moeten krijgen, voor Arizona lijkt het de secretary of state te zijn. Dat wordt dus a) divorce record opvragen en dan weer terug sturen voor b) apostille.

- Divorce: Waar was je vriend gescheiden? https://www.azcourts.gov/AZ-Courts/AZ-Courts-Locator
- Apostille https://azsos.gov/services/authentication-and-apostille

Erg duur is het allemaal niet, maar vergt wat tijd.
pi_181145414
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 18:11 schreef bloempjuh het volgende:
De trouwakte ligt in New York. Die kost 'maar' 40 euro. Plus 25 verzending.
Maar... Voor de appostille moet dit formulier naar een ander gebouw in New York. En dan weer terug naar de rechtbank. Ze weigeren dit per post te doen en het formulier mag niet afgegeven worden aan 'een derde'.
https://www.health.ny.gov/vital_records/apostille.htm

Weet je dat heel zeker?
pi_181145979
a) als je op een andere dag van de week zou willen trouwen moet je deze kosten ook betalen
b) geen budget maar wel willen trouwen :')
c) conclusie: onterechte klacht.
Play hard, go pro.
pi_181146034
Laat hem dat regelen :')
pi_181146040
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 16:32 schreef Mr.Worldwide het volgende:

[..]

Gewoon niet vermelden dat hij getrouwd is geweest, boeie
dat hebben ze bij binnenkomst al verteld
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')