abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180911822
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is er ooit sprake geweest van gezamenlijk gezag, of heb je het gezag nooit aangevraagd?
Ik heb daar wel om gevraagd maar dan moet je wel toestemming van de moeder hebben. En die wilde ze mij niet geven omdat ik volgens haar dat kind nooit gewild heb en daarom geen recht had op gezag over mijn eigen kind volgens haar zieke verwrongen brein.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:38:59 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180911907
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:32 schreef T-D het volgende:

[..]

Ik heb daar wel om gevraagd maar dan moet je wel toestemming van de moeder hebben. En die wilde ze mij niet geven omdat ik volgens haar dat kind nooit gewild heb en daarom geen recht had op gezag over mijn eigen kind volgens haar zieke verwrongen brein.
En daar heb je het verder bij gelaten?
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180912379
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

En daar heb je het verder bij gelaten?
Ja, voornamelijk om de situatie niet erger te maken. Maar ik kan vanmiddag nog bij een advocaat terecht gelukkig.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:48:03 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180912848
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:13 schreef T-D het volgende:

[..]

Ja, voornamelijk om de situatie niet erger te maken. Maar ik kan vanmiddag nog bij een advocaat terecht gelukkig.
Kind is al 12 of 13 toch?
Wat had je gedaan als de moeder ondertussen was opgenomen of overleden?
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180912910
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

hier lopen janken dat ie z'n dochter kwijt was wrs :+

TS heb je het voor je 2e kind wel al geregeld dat je gezag hebt? :{
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_180929757
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Geen idee, ik had dit sowieso niet echt verwacht. Ik ben naar een advocaat geweest, ze heeft al een heel plan uitgestippeld voor mij.
Ik ben getrouwd met de moeder van mijn jongste dus gedoe met gezag en erkenning was niet nodig.
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:43:00 #32
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_180936243
OTS is TBS voor kinderen toch?
So you be sayin'?
pi_180937760
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 10:43 schreef SuperNeger het volgende:
OTS is TBS voor kinderen toch?
ga jij even fijn in ONZ ofzo spelen
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:08:51 #34
479315 SuperNeger
pi_180937780
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 12:07 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

ga jij even fijn in ONZ ofzo spelen
Waarom?
So you be sayin'?
pi_180937844
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 12:08 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Waarom?
omdat je iets totaal onzinnigs roept
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:13:17 #36
479315 SuperNeger
pi_180937860
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 12:12 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

omdat je iets totaal onzinnigs roept
Ik stelde een vraag.

OTS is volgens mij een soort tbs voor kinderen. Als je bijvoorbeeld je heel erg misdraagt omdat je niet helemaal jofel bent en nog minderjarig bent dan word je uit huis geplaatst en krijg je OTS.

Althans dit was een jaar of 15 geleden zo.
So you be sayin'?
pi_180937934
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 12:13 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Ik stelde een vraag.

OTS is volgens mij een soort tbs voor kinderen. Als je bijvoorbeeld je heel erg misdraagt omdat je niet helemaal jofel bent en nog minderjarig bent dan word je uit huis geplaatst en krijg je OTS.

Althans dit was een jaar of 15 geleden zo.
Eh nee. Dit was 15 jaar geleden ook niet zo.

Een OTS houdt in dat er toezicht gehouden wordt op een kind en zijn opvoeders. Het geeft de hulpverleners mogelijkheden om in te grijpen zonder toestemming van de gezaghebbende ouders, als dat in het belang is van het kind.

Jeugd TBS is iets heel anders.
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:19:14 #38
479315 SuperNeger
pi_180937952
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 12:18 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Eh nee. Dit was 15 jaar geleden ook niet zo.

Een OTS houdt in dat er toezicht gehouden wordt op een kind en zijn opvoeders. Het geeft de hulpverleners mogelijkheden om in te grijpen zonder toestemming van de gezaghebbende ouders, als dat in het belang is van het kind.

Jeugd TBS is iets heel anders.
Dus eigenlijk was het dan ook de schuld van de ouders?
So you be sayin'?
pi_180938806
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 12:19 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Dus eigenlijk was het dan ook de schuld van de ouders?
“Schuld” vind ik een verkeerd woord, want er kunnen ook door overmacht situaties ontstaan waarin een OTS wordt opgelegd.
Hoe dan ook is een OTS er om de ontwikkeling van een kind te borgen waar nodig, niet als strafmaatregel.
pi_180945345
Je Ex heeft er een zooitje van gemaakt.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_180950620
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:13 schreef T-D het volgende:

[..]

De kans is zeer minimaal dat je op korte termijn gezag gaat krijgen van een kind dat je al zolang niet ziet. Dat is niet in haar belang. Beste waar je op kunt hopen is een omgangsregeling, als je dochter daar voor open staat.
pi_180950919
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 23:03 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De kans is zeer minimaal dat je op korte termijn gezag gaat krijgen van een kind dat je al zolang niet ziet. Dat is niet in haar belang. Beste waar je op kunt hopen is een omgangsregeling, als je dochter daar voor open staat.
die omgangsregeling heeft hij gewoon
pi_180983591
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_180993127
quote:
Al deze dingen heb ik vandaag al van mijn advocaat gehoord. Ze geeft me niet veel kans.
  maandag 6 augustus 2018 @ 23:26:50 #45
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_180993550
Sowieso als je geen gezag hebt, heeft de gezaghebbende ouder informatieplicht naar de ouder die het kind erkend heeft.

En als je er samen met de moeder niet uitkomt om gezamenlijk gezag te regelen, dan kan je er een rechter over laten buigen.

Gezamenlijk gezag kan je trouwens doodsimpel gewoon online regelen met DigiD van beide ouders.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_180993683
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 23:26 schreef M1stral het volgende:
Sowieso als je geen gezag hebt, heeft de gezaghebbende ouder informatieplicht naar de ouder die het kind erkend heeft.

En als je er samen met de moeder niet uitkomt om gezamenlijk gezag te regelen, dan kan je er een rechter over laten buigen.

Gezamenlijk gezag kan je trouwens doodsimpel gewoon online regelen met DigiD van beide ouders.
Die advocaat zei dat het voor gezamenlijk het gezag regelen te laat is, ze heeft nog wel gezag maar wel beperkt. Zolang kind niet uit huis geplaatst is gaat de omgangsregeling gewoon door trouwens.
pi_180993701
Als biologische ouder hoor je volgens de Nederlandse wet door de oude belast met gezag op de hoogte gehouden te worden over de vorderingen van je kind.

Die OTS kan wel degelijk uit de lucht komen vallen. Dit kan voor jou als niet gezaghebbende ouder positief uitpakken. Zoek zo snel mogelijk contact met de aangewezen voogd en geef aan dat je tenminste op de hoogte gehouden wenst te worden van het wel en wee van je kind en ook de schoolresultaten wil zien.

En als het mogelijk is wenst te onderzoeken of er contactherstel mogelijk is.

Ga absoluut geen moddergooien over moeder dan pakt het negatief uit.
Lees je in op de meest recente zienswijzen over contact met beide ouders ondanks conflicten.

Ik heb vaker met dit soort situaties geholpen en weet een beetje waar ik over spreek.
pi_180993733
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 23:34 schreef T-D het volgende:

[..]

Die advocaat zei dat het voor gezamenlijk het gezag regelen te laat is, ze heeft nog wel gezag maar wel beperkt. Zolang kind niet uit huis geplaatst is gaat de omgangsregeling gewoon door trouwens.
gezamenlijk gezag is nu ook echt even niet belangrijk.

Het welzijn van je kind staat voorop.
Stel jezelf meewerkend op. Fijn dat de omgangsregeling door gaat.

Geef bij de voogd aan of er mogelijkheid is tot uitbreiding van contact en werk zo veel mogelijk positief mee.
pi_180993915
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 23:37 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

gezamenlijk gezag is nu ook echt even niet belangrijk.

Het welzijn van je kind staat voorop.
Stel jezelf meewerkend op. Fijn dat de omgangsregeling door gaat.

Geef bij de voogd aan of er mogelijkheid is tot uitbreiding van contact en werk zo veel mogelijk positief mee.
Jawel dat gezag heb ik wel nodig voor de volgende stap. Met gezag kan ik de rechter in het belang van mijn kind vragen om haar bij mij te laten wonen. Zonder dat gezag kan dat niet.
pi_180994033
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 23:46 schreef T-D het volgende:

[..]

Jawel dat gezag heb ik wel nodig voor de volgende stap. Met gezag kan ik de rechter in het belang van mijn kind vragen om haar bij mij te laten wonen. Zonder dat gezag kan dat niet.
dat is niet waar.

Je kan dat de rechter wel degelijk verzoeken. De rechter zal dan tegelijkertijd als hij daar in mee gaat het gezag eenhoofdig aan jou moeten geven of beiden gezag geven.

Je hoeft om dat te verzoeken nog geen gezag te hebben.

Afgelopen jaren zijn er meer zaken geweest die zo gelopen zijn.

Het meest gunstig is als de voogd van mening is dat bij jou een stabiele situatie is die in het belang is voor het kind.

Dan hoef je zelf alleen nog achterover te leunen en gaat de voogd die zaak aan met de raad voor de kinderbescherming in hun kielzog.

De rechter gaat daar 95% van de gevallen in mee.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')