abonnement Unibet Coolblue
pi_180915570
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:07 schreef blomke het volgende:

[..]

Best lastig. Op zich kan ik ook ander werk doen, maar ik kan uitermate moeilijk samenwerken met mensen op lager werkniveau.
Wilde net de sociale werkplaats voorstellen.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:09:29 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180915575
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:04 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Maar je krijgt er wel rust, ruimte en filevrij voor terug ;)

In NO-Friesland is iig werkgelegenheid genoeg, heb hier nooit zonder werk gezeten. Je zit een keer achter een trekker maar dat is het dan ook :P
Ja, en een kind dat 7 km verderop naar school moet, en dat is dan de lagere school, wel fijn als hij ook wat keuze uit middelbare scholen heeft en niet alleen kan kiezen tussen 17 km de ene kant op en 15 km de andere kant op, om naar de middelbare te gaan.

En echt, ik vind dit een heel leuk huis; https://www.funda.nl/koop/mantinge/huis-40636567-mantingerdijk-11

Maar dat kan ik alleen maar verbouwen met een randstadbudget, anders kan dat er niet af en dan hoef ik niet meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180915585
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:09 schreef MaGNeT het volgende:
Wilde net de sociale werkplaats voorstellen.
Beter de asociale werkplaats.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180915596
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, en een kind dat 7 km verderop naar school moet, en dat is dan de lagere school, wel fijn als hij ook wat keuze uit middelbare scholen heeft en niet alleen kan kiezen tussen 17 km de ene kant op en 15 km de andere kant op, om naar de middelbare te gaan.

En echt, ik vind dit een heel leuk huis; https://www.funda.nl/koop/mantinge/huis-40636567-mantingerdijk-11

Maar dat kan ik alleen maar verbouwen met een randstadbudget, anders kan dat er niet af en dan hoef ik niet meer.
Mantinge :D Daar woont m’n moeder :D

Maar ik woon in een dorp met mavo / havo nu. Ook basisscholen. ~6000 inwoners. 3 supermarkten en vrij goed OV.
Vroeger naar school gefietst dat soort afstanden, kan prima.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:12:25 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180915646
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:10 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Mantinge :D Daar woont m’n moeder :D

Maar ik woon in een dorp met mavo / havo nu.
Vroeger naar school gefietst dat soort afstanden, kan prima.
Ja, het kan prima, maar dat wil ik niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180915705
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, het kan prima, maar dat wil ik niet.
Er wonen hier 6000 mensen die er prima mee om kunnen gaan ;)

Maar als je niet wil en niet hoeft, geen probleem toch?

Mantinge is een ander verhaal, daar zit niets. Moet je naar Westerbork of Beilen voor je boodschappen.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:15:18 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180915729
Ik ben overigens nog steeds weg van die lap bouwgrond in Balinge, daar was ik jaren geleden al verliefd op, toen het nog niet eens te koop was.
Die is op alle fronten ideaal voor wat ik het liefst zou willen:
https://www.funda.nl/koop/balinge/bouwgrond-85428232-heirweg

Ik ben op Smalbroek geboren dus ik ben niet in den vreemde in de regio zeg maar ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180915830
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:15 schreef Leandra het volgende:
Ik ben overigens nog steeds weg van die lap bouwgrond in Balinge, daar was ik jaren geleden al verliefd op, toen het nog niet eens te koop was.
Die is op alle fronten ideaal voor wat ik het liefst zou willen:
https://www.funda.nl/koop/balinge/bouwgrond-85428232-heirweg

Ik ben op Smalbroek geboren dus ik ben niet in den vreemde in de regio zeg maar ;)
Grappig. M’n moeder is hertrouwd en zo in Mantinge beland.
Ik vind de omgeving mooi maar zou dan eerder voor Westerbork kiezen.

Aan de andere kant heb je dan weer een kleiner kavel... can’t have it all
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:21:07 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180915866
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:19 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Grappig. M’n moeder is hertrouwd en zo in Mantinge beland.
Ik vind de omgeving mooi maar zou dan eerder voor Westerbork kiezen.

Aan de andere kant heb je dan weer een kleiner kavel... can’t have it all
Liever Westerbork dan Beilen, met al die junks.
Maar Westerbork heeft weer geen OV.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180915945
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Liever Westerbork dan Beilen, met al die junks.
Maar Westerbork heeft weer geen OV.
We dwalen af denk ik :P

Maar de boodschap: “Ik vertrek” kan ook gewoon binnen de landsgrenzen.
pi_180916048
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:15 schreef Leandra het volgende:
Ik ben overigens nog steeds weg van die lap bouwgrond in Balinge, daar was ik jaren geleden al verliefd op, toen het nog niet eens te koop was.
Die is op alle fronten ideaal voor wat ik het liefst zou willen:
https://www.funda.nl/koop/balinge/bouwgrond-85428232-heirweg

Ik ben op Smalbroek geboren dus ik ben niet in den vreemde in de regio zeg maar ;)
Prachtige kavel voor ¤50/m2! Ik zeg: doen!!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:45:27 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180916331
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:31 schreef blomke het volgende:

[..]

Prachtige kavel voor ¤50/m2! Ik zeg: doen!!
Ja het is idd een prachtige kavel, vroeger stond daar in dat weiland een verdorde boom, toen dacht ik al van "Oh, je zou daar toch een huis moeten kunnen bouwen O+ ".
En dan het liefst een energieplus woning, zelfs wat dat betreft is de ligging van die kavel goed, met de zuidzijde aan de achterkant.
Dat lijkt me wel wat, een mooie energieplus schuurwoning, past perfect op die kavel en in het landschap.

Maar helaas kan dat alleen maar uit met een randstadinkomen, en dat is nagenoeg niet te doen daar vandaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:00:07 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180916648
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180916665
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:53 schreef Deshain het volgende:

[..]

Wel een trein toch?

Vroeger wel maar die gebruikten de Duitsers...
:(
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:36:38 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180917622
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:00 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Vroeger wel maar die gebruikten de Duitsers...
:(
Ik zie het dorp Westerbork als zoiets totaal anders dan kamp Westerbork dat ik de koppeling niet eens maakte....
Kamp Westerbork had gewoon Kamp Hooghalen moeten heten, het alternatief (Kamp Amen) zal men destijds niet hebben kunnen handelen.

Het heette in de ontwerpfase "Kamp Zwiggelte" overigens, wat net zo logisch was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:42:29 #167
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_180917792
Is hier eigenlijk al

"Ja maar het is nog altijd goedkoper dan huren"

gezegd?
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:43:28 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180917814
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:42 schreef Ixnay het volgende:
Is hier eigenlijk al

"Ja maar het is nog altijd goedkoper dan huren"

gezegd?
Nog niet, maar zodra het wel gezegd wordt gaat men hypotheekkosten van een huis van 400K vergelijken met sociale huur :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180917822
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]


Maar het is hier vooral klagen en als je met een oplossing komt is het “ja maar noorden, werk, vrienden, etc”. Als vriendschappen die 150-200km niet overleven... tsja...
Ja, naja dat is voor mij iig wel de reden. M'n hele sociale leven zit hier, vind het een hele fijne stad en kan me niet voorstellen dat ik weg zou gaan. En waarheen dan, heb geen rijbewijs en die ga ik ook niet halen dus toch afhankelijk van ov en dan valt een boerderij in Friesland al snel af.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:46:55 #170
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_180917888
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nog niet, maar zodra het wel gezegd wordt gaat men hypotheekkosten van een huis van 400K vergelijken met sociale huur :')
Een huis dat te duur is en mogelijk over 10 jaar nog maar de helft waard is is gewoon een gevaarlijke investering, al is de huur het dubbele van je hypotheekrente.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:53:51 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180918070
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:46 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Een huis dat te duur is en mogelijk over 10 jaar nog maar de helft waard is is gewoon een gevaarlijke investering, al is de huur het dubbele van je hypotheekrente.
Een huis dat over 10 jaar mogelijk nog maar de helft waard is, is behoorlijk lastig.
Zelfs als je de prijs van de grond niet rekent kost het namelijk een X-bedrag om een huis te bouwen, en onder dat bedrag gaat een huis moeilijk komen als je het fatsoenlijk onderhoudt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:56:39 #172
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_180918143
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een huis dat over 10 jaar mogelijk nog maar de helft waard is, is behoorlijk lastig.
Zelfs als je de prijs van de grond niet rekent kost het namelijk een X-bedrag om een huis te bouwen, en onder dat bedrag gaat een huis moeilijk komen als je het fatsoenlijk onderhoudt.
Als niemand meer interesse heeft in jouw op elkaar gelegde stenen/beton/zand/klei kan de waarde best minder waard zijn dan wat het gekost heeft om het te maken.

Een fax-apparaat of een zwart-wit tv geeft ook niemand nog wat voor.
Zal vast iets gekost hebben om te maken en aan te schaffen.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:00:20 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180918240
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:56 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Als niemand meer interesse heeft in jouw op elkaar gelegde stenen/beton/zand/klei kan de waarde best minder waard zijn dan wat het gekost heeft om het te maken.

Een fax-apparaat of een zwart-wit tv geeft ook niemand nog wat voor.
Zal vast iets gekost hebben om te maken en aan te schaffen.
En waarom zou niemand daar meer interesse in hebben terwijl er nog steeds een woningtekort is?

Dat er geen interesse in is geldt alleen maar in het geval van een uitzonderlijk duur gebouw voor die locatie.
Als het gebouw en de locatie gewoon overeenkomen dan heb je niet zo snel een probleem, zeker niet op basis van de bouwkosten van de woning, en al helemaal niet als je gewoon aflost op je hypotheek.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180918273
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:43 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ja, naja dat is voor mij iig wel de reden. M'n hele sociale leven zit hier, vind het een hele fijne stad en kan me niet voorstellen dat ik weg zou gaan. En waarheen dan, heb geen rijbewijs en die ga ik ook niet halen dus toch afhankelijk van ov en dan valt een boerderij in Friesland al snel af.
Boerderij... grapjas... een plaats als Veenwouden en je hebt prima OV, je zit zo in Leeuwarden of Groningen.
pi_180918831
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:01 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Boerderij... grapjas... een plaats als Veenwouden en je hebt prima OV, je zit zo in Leeuwarden of Groningen.
Ja lijkt me dus echt helemaal kut aangezien al m'n vrienden en familie aan de andere kant van het land wonen. Vind 't knap dat mensen dan opeens denken toedeloe en zo ver weg verhuizen.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:24:25 #176
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_180918838
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

En waarom zou niemand daar meer interesse in hebben terwijl er nog steeds een woningtekort is?
Nu is er een woningtekort. Over 10 jaar misschien niet en over 20 jaar leven we misschien niet meer in woningen.

quote:
Dat er geen interesse in is geldt alleen maar in het geval van een uitzonderlijk duur gebouw voor die locatie.
Als het gebouw en de locatie gewoon overeenkomen dan heb je niet zo snel een probleem, zeker niet op basis van de bouwkosten van de woning, en al helemaal niet als je gewoon aflost op je hypotheek.
Interesse kan volledig wegvallen. In alles. Dat heeft niks te maken met bouwkosten en hypotheken en rentes en alles waar huizenkopers zo heilig in geloven.

20 jaar geleden had bijna ieder bedrijf een faxapparaat. Niet iedereen kende/snapte/had e-mail en kon zich er niks bij voorstellen bij die onzin en wat dat is. Nu heeft niemand nog fax en lachen we erom.

15 jaar geleden zag je mensen interessant doen met een PDA. Nu kan een smartphone hetzelfde en meer. Niemand gebruikt nog een PDA.

John uit 2035 woont in een 3748ai met zijn gezin en hij werkt daar ook in en nu is het onderweg naar Sydney. Het verbruikt niks want het werkt op zonne-energie. Hij betaalt 0 stookkosten, 0 onderhoud, 0 belasting. Sommige ouderwetse mensen hebben dan nog een "stenen huis dat vast zit in de grond" en ouderwetse bedrijven zitten dan in een betonnen constructie genaamd "gebouw". Veel arme "stenen huis in de grond" eigenaren zitten er noodgedwongen nog in want tijdens de huizen-hysterie van 1990 tot 2020 geloofden zij in de eeuwige waarde van hun stenen en grond en hebben zij er een lening voor gepakt en zitten er voor de rest van hun leven aan vast als in een gevangenis. Stiekem dromen zij van de manier waarop John leeft/woont/werkt/reist/recreëert in zijn nieuwe 3748ai maar in 2018 lachten ze John uit dat hij toen in een huurwoning :') zat omdat dat veel duurder is dan een hypotheek.
Ook namen ze zijn posts op het Fok forum niet serieus toen hij zei dat het dom is om een lening af te sluiten voor een overgewaardeerde stenen constructie die straks mogelijk niks meer waard is, want een huis zou eeuwig waardevol zijn want mensen kunnen niet zonder.
pi_180918893
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:24 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ja lijkt me dus echt helemaal kut aangezien al m'n vrienden en familie aan de andere kant van het land wonen. Vind 't knap dat mensen dan opeens denken toedeloe en zo ver weg verhuizen.
Dan wordt het toch een 40m2 studio voor 5 ton :P
pi_180919826
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:24 schreef Koettie het volgende:
Ja lijkt me dus echt helemaal kut aangezien al m'n vrienden en familie aan de andere kant van het land wonen. Vind 't knap dat mensen dan opeens denken toedeloe en zo ver weg verhuizen.
Gewoon niet doen. Relaties zijn belangrijker dan materiële zaken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180919885
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:05 schreef Deshain het volgende:

[..]

Dus hier komt de aap uit de mouw, zitten tussen de 128 en 135 m2 dus ben je òf van een hoge stoep gevallen òf gereformeerd en van plan 13 kinderen te produceren.

Sorry man maar als je verwachtingen/eisen gewoon niet realistisch zijn tov je budget kan je idd beter kijken in de genoemde gemeentes verder weg. Klagen als een starter maar eisen hebben als een babyboomer..
Wat zit jij ineens boos uit de hoek te komen dan? :')

Mijn punt is dat dit soort woningen van gemiddelde grootte (niet veel bijzonders qua ligging, oppervlak of tuin) al rond de 4 á 4,5 ton kosten. Plus dat het kluishuizen zijn, dus tel daar nog maar een zak met geld bovenop voor een verbouwing (die je overigens niet mee kan financieren).

Ik weet niet wat jij elke maand binnenharkt maar als ik daar een hypotheek op moet nemen dan kan ik buiten mijn woonlasten betalen niets meer ondernemen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:08:37 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180919926
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:06 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat zit jij ineens boos uit de hoek te komen dan? :')

Mijn punt is dat dit soort woningen van gemiddelde grootte (niet veel bijzonders qua ligging, oppervlak of tuin) al rond de 4 á 4,5 ton kosten. Plus dat het kluishuizen zijn, dus tel daar nog maar een zak met geld bovenop voor een verbouwing (die je overigens niet mee kan financieren).

Ik weet niet wat jij elke maand binnenharkt maar als ik daar een hypotheek op moet nemen dan kan ik buiten mijn woonlasten betalen niets meer ondernemen.
Niet om het een of ander, maar dat aantal m² is zeker geen "gemiddelde grootte", dat is gewoon bovengemiddeld groot.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:10:17 #181
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180919958
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:06 schreef Skv het volgende:
Plus dat het kluishuizen zijn, dus tel daar nog maar een zak met geld bovenop voor een verbouwing (die je overigens niet mee kan financieren).
:? Bouwdepot kan nog steeds, als je maar duidelijk maakt wat je wil gaan doen en het aantoonbaar is dat de woning in waarde vermeerderd.
So we just called him Fred
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:11:44 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180919990
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:24 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Nu is er een woningtekort. Over 10 jaar misschien niet en over 20 jaar leven we misschien niet meer in woningen.
:D

Wanneer was de laatste keer dat we in NL geen woningtekort hadden?
Ik weet niet hoor, maar ik zie de kranten mijn hele leven al vol staan met "tekort aan woonruimte" en ik ben bijna 52.

Maar kennelijk denk jij dat het probleem over 10 jaar mogelijk opgelost is, ondanks het stijgende inwonertal en steeds meer alleenstaanden (met/zonder kinderen).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180920069
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:11 schreef Leandra het volgende:

Wanneer was de laatste keer dat we in NL geen woningtekort hadden?
Ik weet niet hoor, maar ik zie de kranten mijn hele leven al vol staan met "tekort aan woonruimte" en ik ben bijna 52.

Ik 5 jaar ouder en zie het woningtekort alleen maar toenemen. Toen ik ging studerenw aren kamers schaars, na m'n afstuderen amper huurwoningen (wel goedkope koophuizen met hoge hypotheekrente's) en sindsdien is het alleen maar erger geworden.

Ik zie (behalve mijn onorthodoxe ideeën) ook zo 1-2-3 geen oplossing. Overheid doet er amper wat aan.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:16:32 #184
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180920089
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar dat aantal m² is zeker geen "gemiddelde grootte", dat is gewoon bovengemiddeld groot.
Dit, en

quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:10 schreef FredvZ het volgende:

[..]

:? Bouwdepot kan nog steeds, als je maar duidelijk maakt wat je wil gaan doen en het aantoonbaar is dat de woning in waarde vermeerderd.
Dit.

Ik denk dat TS gewoon wat te veel noten op zang heeft.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:20:45 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180920157
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dit, en

[..]

Dit.

Ik denk dat TS gewoon wat te veel noten op zang heeft.
En helemaal geen huis kan kopen in de prijsklasse waar hij over klaagt.
Hij vindt dus eigenlijk de prijsklasse die hij zich niet kan permitteren al niet goed genoeg.

Nou ja, ik wil ook graag een vrijstaande villa (met oost- en westvleugel), met zwembad en tennisbaan voor max ¤ 500.000 en wel graag ten westen van Barneveld, en tussen Amsterdam en Rotterdam qua Noord-Zuid.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:24:40 #186
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180920234
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

En helemaal geen huis kan kopen in de prijsklasse waar hij over klaagt.
Hij vindt dus eigenlijk de prijsklasse die hij zich niet kan permitteren al niet goed genoeg.

Nou ja, ik wil ook graag een vrijstaande villa (met oost- en westvleugel), zwembad en tennisbaan voor max ¤ 500.000 en wel graag ten westen van Barneveld, en tussen Amsterdam en Rotterdam qua Noord-Zuid.
Wacht, wat? Hij kan in die prijsklasse sowieso niet eens kopen? Dan is het wel een beetje een raar topic, of begrijp ik nu gewoon echt iets niet?
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:26:19 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180920270
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wacht, wat? Hij kan in die prijsklasse sowieso niet eens kopen? Dan is het wel een beetje een raar topic, of begrijp ik nu gewoon echt iets niet?
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:06 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat zit jij ineens boos uit de hoek te komen dan? :')

Mijn punt is dat dit soort woningen van gemiddelde grootte (niet veel bijzonders qua ligging, oppervlak of tuin) al rond de 4 á 4,5 ton kosten. Plus dat het kluishuizen zijn, dus tel daar nog maar een zak met geld bovenop voor een verbouwing (die je overigens niet mee kan financieren).

Ik weet niet wat jij elke maand binnenharkt maar als ik daar een hypotheek op moet nemen dan kan ik buiten mijn woonlasten betalen niets meer ondernemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:28:28 #188
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180920310
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

[..]

Ah, ja. Ja, en de verbouwing niet meer mee kunnen financieren. Nee, tegenwoordig moet je een zak eigen geld mee brengen, daar moet je je wel op voorbereiden natuurlijk hoewel je gewoon wel een bouwdepot kunt krijgen, nog steeds.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180920346
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

:D

Wanneer was de laatste keer dat we in NL geen woningtekort hadden?
Ik weet niet hoor, maar ik zie de kranten mijn hele leven al vol staan met "tekort aan woonruimte" en ik ben bijna 52.

Maar kennelijk denk jij dat het probleem over 10 jaar mogelijk opgelost is, ondanks het stijgende inwonertal en steeds meer alleenstaanden (met/zonder kinderen).
In de jaren vijftig gingen mensen emigreren naar Australië ivm de woningnood, de bevolking van Nederland was toen de helft van nu :')
Zolang de bevolking en het aantal huishoudens blijven toenemen en de woningbouw achterblijft gaat het niet veranderen.
pi_180920416
Ik snap trouwens ook niet waarom je zo duur huurt. Maar dat zal waarschijnlijk ook te maken hebben met dat je slechts in een kleine omgeving zoekt.
pi_180920513
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:30 schreef WammesWaggel het volgende:
Zolang de bevolking en het aantal huishoudens blijven toenemen en de woningbouw achterblijft gaat het niet veranderen.
Dat exact 100% dus!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:40:04 #192
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_180920557
En we blijven knijpen in onze handjes, onze nieuwbouwwoning net voor de grootste rush aan gekocht. #spekkopers *O*
130m2 nieuwbouw, gasloos, mooi af voor intotaal nog geen 230k . Groetjes uit Groningen O+
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:40:29 #193
8369 speknek
Another day another slay
pi_180920570
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:06 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat zit jij ineens boos uit de hoek te komen dan? :')

Mijn punt is dat dit soort woningen van gemiddelde grootte (niet veel bijzonders qua ligging, oppervlak of tuin) al rond de 4 á 4,5 ton kosten. Plus dat het kluishuizen zijn, dus tel daar nog maar een zak met geld bovenop voor een verbouwing (die je overigens niet mee kan financieren).

Ik weet niet wat jij elke maand binnenharkt maar als ik daar een hypotheek op moet nemen dan kan ik buiten mijn woonlasten betalen niets meer ondernemen.
Je loopt wel een beetje te overdrijven. Ik zie in Utrecht (duurder dan Haarlem) echt nog wel goedkopere startershuizen, je moet alleen kleiner wonen dan je wellicht zou willen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_180920607
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:06 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat zit jij ineens boos uit de hoek te komen dan? :')
Vond het wel terecht gezien de TT en tendens in je posts.

quote:
Mijn punt is dat dit soort woningen van gemiddelde grootte (niet veel bijzonders qua ligging, oppervlak of tuin) al rond de 4 á 4,5 ton kosten.
Dit is zeker niet 'gemiddeld' als je denkt dat het wel zo is dan is mijn opmerking nog meer terecht.

quote:
Plus dat het kluishuizen zijn, dus tel daar nog maar een zak met geld bovenop voor een verbouwing (die je overigens niet mee kan financieren).
Beide onzin, zitten ook zat woningen die niet rigoureus verbouwd hoeven te worden.
quote:
Ik weet niet wat jij elke maand binnenharkt maar als ik daar een hypotheek op moet nemen dan kan ik buiten mijn woonlasten betalen niets meer ondernemen.
Je komt zelf met die 4,5 ton aan makker..

Maar als je het zo nodig wil weten: woon sinds een jaar in een jaren 30 huisje van 2,5 ton (vrijstaand, aan een park) waar als je alles laat doen ongeveer een ton verbouwing aan zou zitten (maar dat doe ik allemaal zelf dus kost me nog geen 25% van dat). Betekent wel dat ik 'benedengemiddeld' klein woon dus beneden jouw stand ;)

Zit overigens met de auto binnen 15 minuten in het centrum van Amsterdam, Purmerend, Haarlem, Alkmaar, Zaandam en aan het strand.

Groot wonen geef ik geen reet om, had hiervoor een nieuwbouwhok met 4 slaapkamers wat ik met goede overwaarde kon verkopen en ben kleiner gaan wonen. Geef meer om financiële vrijheid, woonplezier en korte reisafstanden en helemaal niks om status waardoor ik nooit 4,5 ton voor dat soort huizen zou betalen.
pi_180920704
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:26 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dan wordt het toch een 40m2 studio voor 5 ton :P
Nee hoor. 65m2 voor nog geen twee ton, met een kleine tuin. Maar goed, wij hebben dus mazzel gehad.
pi_180921201
Ik moet zeggen als ik dit zo een beetje lees (1e en laatste pagina) dan ben ik blij dat ik mijn huis bijna 3 jaar geleden gekocht heb :o

Heb mijn huis toen voor net iets meer dan een ton gekocht, moest wel het een en ander verbouwen omdat het huis al uit 1960 komt, maar paar deuren verder was er een bijna identiek huis (alleen kleinere tuin) al verkocht voor bijna 140k .. en dat in 2 jaar tijd toen.
  Moderator vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:30:20 #197
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_180921607
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 16:11 schreef Driepink het volgende:
Ik moet zeggen als ik dit zo een beetje lees (1e en laatste pagina) dan ben ik blij dat ik mijn huis bijna 3 jaar geleden gekocht heb :o

Heb mijn huis toen voor net iets meer dan een ton gekocht, moest wel het een en ander verbouwen omdat het huis al uit 1960 komt, maar paar deuren verder was er een bijna identiek huis (alleen kleinere tuin) al verkocht voor bijna 140k .. en dat in 2 jaar tijd toen.
dat zelfde 5 jaar geleden gedaan. 55000 overwaarde. Je hebt net als ons veel geluk gehad :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_180921722
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 16:30 schreef Renesite het volgende:

[..]

dat zelfde 5 jaar geleden gedaan. 55000 overwaarde. Je hebt net als ons veel geluk gehad :)
Ik denk nu heel egoïstisch en denk alleen maar van: laat maar lekker stijgen, pak ik er zoveel mogelijk voor :P
pi_180921940
Hier treedt ook het Amsterdamse effect steeds meer in werking. Rijtjeshuizen in een 'goede' buurt van 100m2 met postzegeltuin gaan voor 4 ton van de hand.

Ik woon in een wat 'mindere' buurt. 3,5 jaar geleden een gedateerd maar leefbaar huisje van 75m2 gekocht voor 145k. Hoekwoning op een kavel van 160m2 met grote schuur. Onlangs is een compleet onbewoonbare tussenwoning op een kavel van slechts 80m2 verkocht voor 190k. En huisjes die niet al te veel aandacht nodig hebben gaan hier in de straat momenteel rond 225-230k.

Mijn hoekhuis zal als de verbouwing is afgerond 250k kunnen opbrengen, met 30k investering. Maar verkopen doe ik niet. Want ik woon lekker voor 700 euro per maand. Inclusief bruto hypotheek, energiekosten, water, opstalverzekering, ORV, gemeentelijke lasten en waterschap. In een huis wat steeds verder is aangepast aan mijn wensen.
pi_180924566
Herkenbaar in Utrecht iets minder extreem, maar bij vraagprijs 300k wordt ook zo 400k geboden :'(
No bitch to me
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')