abonnement Unibet Coolblue
pi_180895638
Bron

Hassnae Bouazza, Marokkaanse journaliste, programmamaker en vertaler:
quote:
“De afgelopen jaren heeft de bezorgde, autochtone burger ons een inkijkje gegeven in zijn delirische geestelijke wereld: heimwee naar slavernij, fantasiën over het heropenen van de gaskamers en een bijna seksuele fascinatie voor geweld.

Die bezorgde burger heet ook wel de piemelroeper: dreigt vrouwen met verkrachting als ze een ongewenste mening uiten, maar is tegelijk ook anti-islam vanwege het vermeend vrouwonvriendelijke karakter van die religie. Al zal de piemelroeper de islam nooit een religie noemen, maar een ideologie. Dat heeft hij zijn politieke roerganger horen zeggen en de mens is nu eenmaal een papegaai.”
De volledige tekst van Bouazza heet het 'Het autochtone drama'. Sylvana Simons is het volledig eens met het stuk. DDS stelt de terechte vraag: waardoor is Simons en terwijl ik bezig ben, Bouazza zo enorm geradicaliseerd?

Tegelijkertijd vind ik het niet eens zo'n oninteressante stelling, al ontbreekt het bij Bouazza aan iedere vorm van onderbouwing: is er een significante groep Nederlanders met heimwee naar slavernij, fantasiën over het heropenen van de gaskamers en een bijna seksuele fascinatie voor geweld?

Is Bouzza's artikel racistisch of heeft ze een punt?'

Deel 1

Deel 2, het vorige deel ging erg hard dus het lijkt mij redelijk om een nieuw deel aan te maken.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:13:28 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180895688
Ging zo hard dat mijn toetsenbord het raam uit vloog.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180895714
Artikel gelezen, ik ben helemaal om.
pi_180895719
Link naar het eerste deel?
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:15:38 #5
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180895721
En daar gaan we weer, hoe snel halen we deze keer de 300?
"Hoka Hey!"
pi_180895731
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:15 schreef Harmankardon het volgende:
Artikel gelezen, ik ben helemaal om.
^O^
haha _O-
Weggegaan en opgerot
pi_180895732
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:15 schreef Hiddendoe het volgende:
Link naar het eerste deel?
Zie eerste bericht.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:19:16 #8
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_180895795
quote:
Is Bouzza's artikel racistisch of heeft ze een punt?'
Een punt waarmee? Ze doet talloze verschillende beweringen, waarvan er velen generaliserend en onhoudbaar zijn.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_180895801
Als ze zon groot gevaar lopen hier in NL , waarom verhuizen ze niet naar een veilige gebied ? Liefst erger ver buiten Europa, waar ze vrij kunnen zijn van slavernij en onderdrukking
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_180895838
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:16 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Zie eerste bericht.
Gezien. Dank je wel
pi_180895852
Westerse problemen :')
U MAD?
pi_180895892
Ik had het artikeltje gister al gelezen: dacht dit is niets voor FOK!. Wordt hier op FOK! niet gefantaseerd over het heropenen van gaskamers bijvoorbeeld. Althans misschien hier en daar een opmerking die erop lijkt, in het verleden ooit, maar die wordt dan stante pede weggehaald en degene die de opmerking maakte krijgt wrs linea recta een ban.

Eea staat en valt dus bij Bouazza met haar premisse:
quote:
Werp maar eens een blik op de opiniepagina’s van kranten en sites en kijk eens wat mensen schrijven als ze zich veilig voelen op Twitter en Facebook. En nee, Twitter en Facebook zijn niet de echte wereld, maar je vindt er wel de echte, ongezuiverde meningen die je weerspiegeld ziet in verkiezingsuitslagen.
Vraag is of de uitingen op twitter en faceboek de "echte, ongezuiverde meningen" zijn of... iets anders? Hyperbool? In commissie kankeren? Psychologische vorm van druk om mee te doen? De beroemde Nederlandse directheid in overdrive?

quote:
Die bezorgde burger heet ook wel de piemelroeper: dreigt vrouwen met verkrachting als ze een ongewenste mening uiten, maar is tegelijk ook anti-islam vanwege het vermeend vrouwonvriendelijke karakter van die religie.
Dit is natuurlijk ook vrij overdreven om te stellen. Het verwijst naar een vergadering in Steenbergen (West-Brabant) over de opening van een azc in die gemeente. Toen een vrouwelijke voorstander de vergadering mocht toespreken werd er door een groepje mannen van middelbare leeftijd, gehuld in motorkleding of kleding van een zogenaamde motorclub oid, geroepen "Daar moet een piemel in!". Dit groepje werd door niemand voor vol aan gezien en er werd door vrijwel iedereen schande over gesproken. Het kan dus nooit voor een sociologische categorie van de Nederlandse bevolking staan imho. Incident, kleinschalig, niemand herkent zich hierin.

quote:
Waren Nederlanders met een andere culturele achtergrond vijftig jaar geleden nog verlegen nieuwkomers, nu zijn ze hier geworteld en is dit hun land. Moesten ze zich eerst tevreden stellen met minderwaardige baantjes, hun integratie (waar iedereen zo lang om vroeg!) is voltooid en ze draaien volwaardig mee, ondanks alle obstakels en racisme waar ze dagelijks mee te maken hebben.

Vooral dat laatste maakt het drama compleet: de witte Nederlander die maar niet meekomt met de veranderende wereld en die zomaar geconfronteerd wordt met mondige en succesvolle mensen met een kleurtje die zich op eigen kracht invechten en zich niet langer laten vertellen dat hun identiteit problematisch is.
Alles bij elkaar is dit ook wel vreemd; Nederlanders zijn niet gewend en kunnen niet meekomen met de succesvolle mensen met een kleurtje, stelt ze. Volgens mij is dat juist de discussie niet, als ik dat allemaal juist analyseer, in tegendeel juist.

[ Bericht 8% gewijzigd door Ryan3 op 02-08-2018 13:36:23 ]
I´m back.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:25:19 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_180895933
Niet gelezen.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:25:47 #14
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180895939
Ik denk graag van mezelf dat als ik dingen op dit forum post dat ik dat doe op een niveau waarin ik graag het discussieklimaat zou zien. Niet alleen op fok maar ook in heel Nederland. Wat ik daar niet mee bedoel is dat ik me dus altijd perfect netjes en neutraal uitdruk. Ik gebruik regelmatig krachtigere termen om iets te highlighten. Soms gebruik ik zelfs beladen woorden juist om een beetje te proviceren.

En ik maak wel eens fouten of druk me te sterk uit.

Maar.

Als ik zo'n stuk lees zoals in de OP ... het verbijstert mij gewoon. Het zijn de woorden van iemand die totale desinteresse heeft om ook maar iemand te overtuigen behalve mensen die al volledig aan hun kant staan. Het zijn de woorden van mensen die (al dan niet bewust) de discussies in Nederland flink verzuren door (in dit geval de witte man) weg te zetten als iets... monsterlijks. Er is geen nuance. Er is nauwelijks iets waardevols in het stuk terug te vinden wat een negatief-gezind persoon alsnog wel mee zou kunnen nemen. Het is gewoon puur... mensen in hun bek schijten en kijken wat er gebeurt.

Ik hoop eigenlijk dat men dit soort dingen (en ook racistische dingen aan de andere kant van de discussie uiteraard) herkennen voor wat het is en het lekker naast zich neer kunnen leggen want dit draagt vooral bij aan het aandachtskapitaal van de schrijfster, niet aan een eventueel leukere samenleving.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180895969
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Geen onderbouwing, dikke moslim duim verhaal.
Misschien niet, maar wat ze schrijft is wel heel herkenbaar. Het is bijv. een waarheid als een koe dat Nederlanders vinden dat regels nageleefd moeten worden. Behalve als het over hunzelf gaat.

Wat Gerard Cox betreft: die zag ik onlangs in de kloon van DWDD met die M. (Margreet, Margriet) als hoofdpraatjesmaker. Daar zei hij exact hetzelfde over Rotterdam.
Rotterdam is zowat de grootste havenstad ter wereld, niet zo gek dat er tig nationaliteiten hun anker daar uitgooien.
pi_180895999
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:28 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Misschien niet, maar wat ze schrijft is wel heel herkenbaar. Het is bijv. een waarheid als een koe dat Nederlanders vinden dat regels nageleefd moeten worden. Behalve als het over hunzelf gaat.

Wat Gerard Cox betreft: die zag ik onlangs in de kloon van DWDD met die M. (Margreet, Margriet) als hoofdpraatjesmaker. Daar zei hij exact hetzelfde over Rotterdam.
Rotterdam is zowat de grootste havenstad ter wereld, niet zo gek dat er tig nationaliteiten hun anker daar uitgooien.
Die koe, dat is ieders waarheid.
Maar ik zie nederlanders niet constant zichzelf in een slachtoffer rol duwen of het ernaar maken, zodra de regels worden toegepast.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:29:39 #17
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_180896005
quote:
Het is bijv. een waarheid als een koe dat Nederlanders vinden dat regels nageleefd moeten worden. Behalve als het over hunzelf gaat.
Waarom is dat een waarheid als een koe? En als het wel een waarheid is, weet je zeker dat die niet ook van toepassing is op anderen? En is mevrouw zelf niet ook een Nederlander?
Searchers after horror haunt strange, far places.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:30:38 #18
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180896025
Wat een dom wijf :')
#KICKOUTZP
pi_180896031
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:28 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Misschien niet, maar wat ze schrijft is wel heel herkenbaar. Het is bijv. een waarheid als een koe dat Nederlanders vinden dat regels nageleefd moeten worden. Behalve als het over hunzelf gaat.

Wat Gerard Cox betreft: die zag ik onlangs in de kloon van DWDD met die M. (Margreet, Margriet) als hoofdpraatjesmaker. Daar zei hij exact hetzelfde over Rotterdam.
Rotterdam is zowat de grootste havenstad ter wereld, niet zo gek dat er tig nationaliteiten hun anker daar uitgooien.
Op NatGeo heb je een mooie serie over de Rotterdamse haven. Alle arbeiders daar zijn gewoon blanke Rotterdammerts. De lokale moslims beginnen denk ik liever een kebab tent of zo.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:30:54 #20
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180896032
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Die koe, dat is ieders waarheid.
Maar ik zie nederlanders niet constant zichzelf in een slachtoffer rol duwen of het ernaar maken, zodra de regels worden toegepast.
Mag ik je even naar het Tommy Robinson-topic dirigeren? Daar gebeurt het namelijk verschillende keren.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:31:07 #21
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_180896037
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:23 schreef Ryan3 het volgende:
Ik had het artikeltje gister al gelezen: dacht dit is niets voor FOK!. Wordt hier op FOK! niet gefantaseerd over het heropenen van gaskamers bijvoorbeeld.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:23 schreef Ryan3 het volgende:
Althans misschien hier en daar een opmerking die erop lijkt, in het verleden ooit, maar die wordt dan stante pede weggehaald en degene die de opmerking maakte krijgt wrs linea recta een ban.
"Het gebeurt niet, oh nee het gebeurt toch wel".

:')
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:31:49 #22
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180896051
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:28 schreef Hiddendoe het volgende:

Rotterdam is zowat de grootste havenstad ter wereld, niet zo gek dat er tig nationaliteiten hun anker daar uitgooien.
Dat was misschien voor 1950 nog zo maar tegenwoordig gaat alles via auto en vliegtuig en worden mensen vooral toegewezen aan steden na immigratie of koopt/huurt men in plekken waar men cultuurgenoten verwacht.

Elke grote stad ter wereld (havenstad of niet) is wat dat betreft kandidaat om volledig cultureel getransformeerd te worden. En in rapper tempo dan vroeger.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180896079
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Mag ik je even naar het Tommy Robinson-topic dirigeren? Daar gebeurt het namelijk verschillende keren.
Wow 1 voorbeeld en niet eens een al te beste als je naar het hele plaatje kijkt.
Goed man.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:34:21 #24
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180896104
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Wow 1 voorbeeld en niet eens een al te beste als je naar het hele plaatje kijkt.
Goed man.
Het topic over de boete voor 'Geen neger achter de bar' roepen is een ander voorbeeld. Dat van de statushouders met de wietplantage ook. En dat van de statushouders met de weekendscholen.
pi_180896130
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:28 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Rotterdam is zowat de grootste havenstad ter wereld, niet zo gek dat er tig nationaliteiten hun anker daar uitgooien.
Toch was het pas in de jaren '60 van de 20ste eeuw en verder dat Rotterdam echt noemenswaardig veel andere nationaliteiten aan begon te trekken. Daarvoor kwamen er vooral Brabanders, Zeeuwen en Belgen om te werken in de haven.

De demografische ontwikkeling in kaart gebracht: http://rotterdam.feiten.info/
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')