abonnement Unibet Coolblue
pi_180894175

Alles over:
Indonesie

Feestdagen Indonesië

Voorgaande delen:
Deel 1 Deel 2
Deel 3 Deel 4
Deel 5 Deel 6
Deel 7 Deel 8
Deel 9 Deel 10
Deel 11 Deel 12
Deel 13 Deel 14
Deel 15 Deel 16
Deel 17 Deel 18







Ini terus !
Bersambung !

LaPo:
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:26 schreef Myraela het volgende:
Ahja, wij zijn geen echte backpackers, dat scheelt misschien. Ik krijg nu al best vaak de melding dat een kamertype, of huisje helemaal volgeboekt is. Ben een beetje bang dat er dan last-minute helemaal niets tofs meer is. :')
Ik ben ook geen backpacker, wij hebben wel onze vaste adresjes, maar als ik naar Bali of Yogya ga, of eigenlijk waar dan ook, dan gebruik ik meestal de bookings app. Of ik die uiteindelijk gebruik is een tweede, maar er is keuze zat over het algemeen. Ik zoek niet de laagste prijs en wil gewoon op een lekkere plek zitten.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_180894636
Nog 1,5 maand *O*

Maar nog eerst even komende week naar Ibiza :P
Don't let my username fool you...
pi_180894815
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:27 schreef Metalfreak het volgende:
Nog 1,5 maand *O*

Maar nog eerst even komende week naar Ibiza :P
Gaaf, wat is jullie globale planning? Wij vertrekken 30 augustus en vliegen 28 september terug.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_180894888
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:35 schreef Patroon het volgende:

[..]

Gaaf, wat is jullie globale planning? Wij vertrekken 30 augustus en vliegen 28 september terug.
13 september vliegen we naar Kuala Lumpur, daar zitten we eerst 2 nachten omdat we anders meteen weer door moesten vliegen de volgende morgen terwijl we 's avonds laat pas aankomen, geen zin in... Dan door naar Makassar op Sulawesi, rondreis op Zuid-Sulawesi naar de Tana Toraja en nog wat strand en zo. Uiteindelijk vliegen we dan door naar Medan om op Sumatra de Orang-Oetans te gaan zoeken en naar Lake Toba te gaan. Uiteindelijk weer via 1 nachtje in Kuala Lumpur terug :)

Zijn in totaal zo'n drie weken daar.
Don't let my username fool you...
pi_180894928
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:38 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

13 september vliegen we naar Kuala Lumpur, daar zitten we eerst 2 nachten omdat we anders meteen weer door moesten vliegen de volgende morgen terwijl we 's avonds laat pas aankomen, geen zin in... Dan door naar Makassar op Sulawesi, rondreis op Zuid-Sulawesi naar de Tana Toraja en nog wat strand en zo. Uiteindelijk vliegen we dan door naar Medan om op Sumatra de Orang-Oetans te gaan zoeken en naar Lake Toba te gaan. Uiteindelijk weer via 1 nachtje in Kuala Lumpur terug :)

Zijn in totaal zo'n drie weken daar.
Gaaf! Mooi vooruitzicht! En natuurlijk lekker feesten op Ibiza! *O*
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator donderdag 2 augustus 2018 @ 12:54:01 #6
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_180895238
Nog 3 maanden. *O*
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 2 augustus 2018 @ 13:00:56 #7
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_180895403
Onze globale planning:

Begin november vliegen naar Denpasar, paar dagen acclimatiseren op Bali, doorvliegen maar Maumere op Flores, daar rustig aan rondreizen naar Labuan Bajo, Komodo cruise van een paar nachten, Sumbawa, Lombok (zuidelijke Gili's waarschijnlijk) en terug naar Bali. Al kunnen we ook vanaf Sumbawa terugvliegen naar Denpasar. Ligt een beetje aan de snelheid van reizen en de plaatselijke omstandigheden. We hebben 5 weken de tijd.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_180896326
Ik las over boten en veerboten in het voorgaande topic. Qua veerboten; de afgelopen twee maanden zijn er een stuk of vier-vijf vergaan met honderden doden tot gevolg. Die fast boats zijn vaak (?) particulier en veiliger.

Maar een veerboot zou ik nu nooit meer pakken.
pi_180897353
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:43 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik las over boten en veerboten in het voorgaande topic. Qua veerboten; de afgelopen twee maanden zijn er een stuk of vier-vijf vergaan met honderden doden tot gevolg. Die fast boats zijn vaak (?) particulier en veiliger.

Maar een veerboot zou ik nu nooit meer pakken.
Nee ik ook niet.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_180897495
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:24 schreef Patroon het volgende:

[..]

Nee ik ook niet.
Ik vlieg de laatste maanden flink wat binnenlands. Dat was vroeger ook niet echt veilig (Adam Air en dat soort gein) maar inmiddels geen probleem meer. Probleem is alleen vertragingen, maar dat kun je voorkomen door minder vaak Lion Air te vliegen.
pi_180897575
Had een weekeinde Medan geplanned, maar helaas, werk-verplichtingen. Dus dan volgende week maar een keer 2 dagen eruit. :7
  Moderator donderdag 2 augustus 2018 @ 14:40:32 #12
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180897727
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:05 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja beetje rare keuze...of 1 uur varen, of 8 uren...ik wist het wel, ook al kostte dat 50 euro meer..
Ja precies :D

Leuk al die plannen van iedereen *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180897737
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:30 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Ik vlieg de laatste maanden flink wat binnenlands. Dat was vroeger ook niet echt veilig (Adam Air en dat soort gein) maar inmiddels geen probleem meer. Probleem is alleen vertragingen, maar dat kun je voorkomen door minder vaak Lion Air te vliegen.
Snap ik. Wij deden dat in Thailand ook veel met binnenlandse vluchten, maar vinden het juist nu leuk om over land te reizen, zodat we onderweg ook wat zien..

Wij willen bijvoorbeeld vanuit Malang naar Bromo en dan vanuit Banyuwangi naar Kawah Ljen. Daarna met de boot naar Bali (Pemuteran) -> Munduk -> Amed -> Gili -> Padang Bai -> Ubud -> Nesu Lembongan -> Denpasar
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_180897812
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:41 schreef Patroon het volgende:

[..]

Snap ik. Wij deden dat in Thailand ook veel met binnenlandse vluchten, maar vinden het juist nu leuk om over land te reizen, zodat we onderweg ook wat zien..

Wij willen bijvoorbeeld vanuit Malang naar Bromo en dan vanuit Banyuwangi naar Kawah Ljen. Daarna met de boot naar Bali (Pemuteran) -> Munduk -> Amed -> Gili -> Padang Bai -> Ubud -> Nesu Lembongan -> Denpasar
Ik zou Oost Java inderdaad overland doen. zo'n 15 jaar geleden heb ik daar op de motor rondgereden in Baluran Nationaal Park. Was zo stil overdag dat ik dacht dat het een doodlopende weg was. Wilde na enkele uren omdraaien. Toch niet gedaan, want het was nog vroeg. Half uur later reed ik een stad binnen. Wel opluchting kan ik je vertellen. Op Java en dan zo rustig, dat is eng. :+
pi_180898053
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:00 schreef UIO_AMS het volgende:
Onze globale planning:

Begin november vliegen naar Denpasar, paar dagen acclimatiseren op Bali, doorvliegen maar Maumere op Flores, daar rustig aan rondreizen naar Labuan Bajo, Komodo cruise van een paar nachten, Sumbawa, Lombok (zuidelijke Gili's waarschijnlijk) en terug naar Bali. Al kunnen we ook vanaf Sumbawa terugvliegen naar Denpasar. Ligt een beetje aan de snelheid van reizen en de plaatselijke omstandigheden. We hebben 5 weken de tijd.
Cool, een dergelijke reis hebben wij destijds ook gemaakt, alleen zijn we toen naar Ende gevlogen in plaats van Maumere en hebben wij het in 3,5 week moeten doen. Een van de mooiste reizen tot nu toe, vooral Flores en Komodo.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:41 schreef Patroon het volgende:

[..]

Snap ik. Wij deden dat in Thailand ook veel met binnenlandse vluchten, maar vinden het juist nu leuk om over land te reizen, zodat we onderweg ook wat zien..

Het probleem bij Thailand is dat je steeds via Bangkok moet als je ergens naartoe wil, dan is een vliegtuig inderdaad veel praktischer. Toen we op een gegeven moment 18 uur gedaan hadden om van Bangkok naar Koh Samui te komen met een bus, hebben we ook meteen besloten om het vliegtuig te pakken op de terugweg.
Don't let my username fool you...
pi_180898551
Wat vinden jullie eigenlijk van Gili? Is het de moeite waard of kan je op andere plekken ook super mooi snorkelen? Ik heb namelijk niet zoveel zin om het risico te lopen om vast te zitten op het eiland ivm een storm, terwijl het allemaal eigenlijk nogal tegenvalt.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_180898664
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 15:28 schreef Patroon het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van Gili? Is het de moeite waard of kan je op andere plekken ook super mooi snorkelen? Ik heb namelijk niet zoveel zin om het risico te lopen om vast te zitten op het eiland ivm een storm, terwijl het allemaal eigenlijk nogal tegenvalt.
Er zijn een flink aantal Gili's want dat is het regionale/lokale woord voor Eiland.
  Moderator donderdag 2 augustus 2018 @ 15:36:03 #18
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180898698
Mijn broer zit nu op Gili G en hij post fantastische foto's O+ Volgens hem zijn er nauwelijks toeristen.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 15:34 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Er zijn een flink aantal Gili's want dat is het regionale/lokale woord voor Eiland.
Wat betekent Nusa dan? Ik dacht dat dat eiland betekende (nusa Lembongan/ceningan/Pedan) :s)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180898724
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 15:34 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Er zijn een flink aantal Gili's want dat is het regionale/lokale woord voor Eiland.
Oh dat wist ik niet :) Gaat om Gili air
Maar ik kan 't mis hebben...
  Eindredactie Games donderdag 2 augustus 2018 @ 16:17:45 #20
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_180899497
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 15:36 schreef MaJo het volgende:
Mijn broer zit nu op Gili G en hij post fantastische foto's O+ Volgens hem zijn er nauwelijks toeristen.

[..]

Wat betekent Nusa dan? Ik dacht dat dat eiland betekende (nusa Lembongan/ceningan/Pedan) :s)
Nusa is eiland en Gili is klein eiland :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Moderator donderdag 2 augustus 2018 @ 16:22:03 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180899555
quote:
4s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 16:17 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Nusa is eiland en Gili is klein eiland :P
Ah dan klopte mijn vermoeden :+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180899965
Nusa is het Indonesische woord voor eiland, Gili is volgens mij het Sasak (taal van traditionele inwoners van Lombok) voor eiland.
  Moderator donderdag 2 augustus 2018 @ 17:27:20 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180900733
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 16:46 schreef indahnesia.com het volgende:
Nusa is het Indonesische woord voor eiland, Gili is volgens mij het Sasak (taal van traditionele inwoners van Lombok) voor eiland.
Even nog een vraag aan jou als kenner: wat vind jij de mooiste plekken op Java en Bali?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180902884
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 17:27 schreef MaJo het volgende:

[..]

Even nog een vraag aan jou als kenner: wat vind jij de mooiste plekken op Java en Bali?
Hele goede vraag... ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_180902915
Ik lees trouwens overal dat bij Pemuteran (dat eilandje Menjangan) 1 van de mooiste snorkelplekken op Bali is. Volgens Discovery Channel zelfs 3e van de wereld. Ben benieuwd!
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_180904025
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 19:16 schreef Patroon het volgende:
Ik lees trouwens overal dat bij Pemuteran (dat eilandje Menjangan) 1 van de mooiste snorkelplekken op Bali is. Volgens Discovery Channel zelfs 3e van de wereld. Ben benieuwd!
Het was mijn eerste keer snorkelen, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Ik vond het heel erg mooi, en zeker zo'n eerste keer gaaf. Maar het zijn vooral kleine visjes, en het koraal was vooral grijs, dat had ik kleurrijker verwacht. Het is ook wel vet als je de muur bereikt, en het ineens heel diep is. Beetje gevoel van hoogtevrees terwijl je zwemt.

Mijn vriend is ook nog naar de manta roggen gegaan bij Nusa Penida en dat vond hij toffer.
pi_180906211
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 20:24 schreef Myraela het volgende:

[..]

Het was mijn eerste keer snorkelen, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Ik vond het heel erg mooi, en zeker zo'n eerste keer gaaf. Maar het zijn vooral kleine visjes, en het koraal was vooral grijs, dat had ik kleurrijker verwacht. Het is ook wel vet als je de muur bereikt, en het ineens heel diep is. Beetje gevoel van hoogtevrees terwijl je zwemt.

Mijn vriend is ook nog naar de manta roggen gegaan bij Nusa Penida en dat vond hij toffer.
Ja dat moet ook heel gaaf zijn! Wij gaan ook nog naar Nusa Penida. Heeft ook iemand op Gili air gesnorkeld?
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator donderdag 2 augustus 2018 @ 22:21:07 #28
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_180906741
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 21:58 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja dat moet ook heel gaaf zijn! Wij gaan ook nog naar Nusa Penida. Heeft ook iemand op Gili air gesnorkeld?
Ja, we vonden het zo mooi dat we meerdere keren dezelfde tour hebben geboekt. Met die tour blijf je trouwens niet alleen bij Gili Air. De andere eilanden neem je dan ook mee.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_180906811
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 22:21 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ja, we vonden het zo mooi dat we meerdere keren dezelfde tour hebben geboekt. Met die tour blijf je trouwens niet alleen bij Gili Air. De andere eilanden neem je dan ook mee.
Wat vond je precies mooi? Het koraal etc? Is dat anders dan op andere spots?
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator donderdag 2 augustus 2018 @ 22:26:20 #30
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_180906872
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 15:36 schreef MaJo het volgende:
Mijn broer zit nu op Gili G en hij post fantastische foto's O+ Volgens hem zijn er nauwelijks toeristen.
Gili G?

quote:
Wat betekent Nusa dan? Ik dacht dat dat eiland betekende (nusa Lembongan/ceningan/Pedan) :s)
Je hebt ook nog Pulau.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 2 augustus 2018 @ 22:33:21 #31
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_180907034
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 22:23 schreef Patroon het volgende:
Wat vond je precies mooi? Het koraal etc? Is dat anders dan op andere spots?
Veel verschillende soorten koraal in een klein gebied. Veel vissen en schildpadden gezien ook. Mooie muur waardoor het in één keer van een meter of drie naar een meter of twintig diepte gaat.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 2 augustus 2018 @ 22:43:35 #32
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180907247
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 22:26 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Gili G?

[..]

Je hebt ook nog Pulau.
Gili Gede.

Wij gaan snorkelen bij Nusa Penida, ik las dat je dan een tour kunt doen vanaf Nusa Lembongan.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180907380
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 22:43 schreef MaJo het volgende:

[..]

Gili Gede.

Wij gaan snorkelen bij Nusa Penida, ik las dat je dan een tour kunt doen vanaf Nusa Lembongan.
Top. Zijn er genoeg hotels/hostels/homestays op die eilanden? We hebben nu 2 dagen dream beach geboekt op nusa lembongan maar willen misschien adhok langer daar blijven.
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator donderdag 2 augustus 2018 @ 22:49:34 #34
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_180907383
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 22:43 schreef MaJo het volgende:
Gili Gede.

Wij gaan snorkelen bij Nusa Penida, ik las dat je dan een tour kunt doen vanaf Nusa Lembongan.
Ah, de zuidelijke Gili's. Daar willen wij ook heen. Laat maar weten hoe het was. Daar kun je volgens de boekjes ook heel mooi snorkelen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 3 augustus 2018 @ 00:09:46 #35
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180908773
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 22:49 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ah, de zuidelijke Gili's. Daar willen wij ook heen. Laat maar weten hoe het was. Daar kun je volgens de boekjes ook heel mooi snorkelen.
Hij vermaakt zich er erg goed. Hij stuurt allemaal bounty foto's om jaloers van te worden O+ Hij blijft er nog de hele week dus als je specifieke vragen hebt, let me know :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180910633
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 17:27 schreef MaJo het volgende:

[..]

Even nog een vraag aan jou als kenner: wat vind jij de mooiste plekken op Java en Bali?
Op beide eilanden zijn aardig wat leuke plekjes hoor. Helaas ben ik een stadsmens, dus onder meer de urban jungje van Jakarta heeft zijn leuke dingen.

Ik vind Semarang een leuke stad om enkele dagen rond te hangen. Je hebt daar onder meer het oude hoofdkantoor van de Nederlands Indische Spoorwegen, Lawang Sewu ('Duizend Deuren'). Ook is er een grote Chinese tempel Sam Poo Kong. In de namiddag en avond hang je rond bij de vijfsprong Simpang Lima voor lekker eten.

Surabaya is in de afgelopen jaren behoorlijk schoon en voetganger-vriendelijk gemaakt. Wel heet daar.

De bergrit van Cirebon naar Yogyakarta via echte binnendoorweggetjes duurt lang, maar is schitterend. Alleen proberen om niet in het regenseizoen te gaan, of in ieder geval wanneer het droog is, zodat je ook wat kunt zien tijdens de rit.

Nog een mooie route is de oost-west weg ten westen van Yogyakarta onder Kebumen door richting Cilacap (of andersom he). Kaarsrecht en langs dorpjes en suikerriet plantages af. Dit is de weg parallel aan het strand op een kilometer, niet de erg drukke hoofdweg.

Het stuwmeer Jatoiluhur bij Purwakarta is redelijk makkelijk te bereiken voor een paar uurtjes rustig aan. Ook het stuwmeer bij Gajah Mungkur is prima doen, groter, dus erom heen is een dagtochtje aan stoppen,rijden, foto's maken en rustig aan doen.

In Pacitan is een klein strandje, maar de stad is bekend om de Goa Gong grot, alwaar en stalagmiet/stalagtiet hangt die geluid maakt (ja van een gong) als je er tegenaan slaat.

De bergweg tussen de twee vulkanen Merbabu en Merapi is leuk, want lekker koel, maar is een drukkere route.

Jepara, waar je de boot naar Karimunjawa kunt pakken, heeft witte stranden, enkele mooie resorts en wat restaurants met goed eten en bier. Er zitten namelijk nog wat expats die vroeger in de meubels zaten en nu ook andere bezigheden hebben.

Bali kom ik als echte toerist voor een paar dagen strand. Dan pik ik Seminyak, veel minder opdringerig volk, goedkoper op het strand liggen en beter en goedkoper eten van allerlei culturen op loopafstand.

Nou, dat kwam zo even in me op. Er zijn er veel meer hoor, maar dat komt wel naar boven als iemand me meer specifiek vraagt.
pi_180911915
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 00:09 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hij vermaakt zich er erg goed. Hij stuurt allemaal bounty foto's om jaloers van te worden O+ Hij blijft er nog de hele week dus als je specifieke vragen hebt, let me know :)
Waar zit hij?
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:22:34 #38
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_180913363
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 00:09 schreef MaJo het volgende:
Hij vermaakt zich er erg goed. Hij stuurt allemaal bounty foto's om jaloers van te worden O+ Hij blijft er nog de hele week dus als je specifieke vragen hebt, let me know :)
Specifieke vragen: Wat is de beste van de zuidelijke Gili's om te verblijven? Gede / Layar / Asahan? Of toch dichter bij Lembar: Gili Nanggu / Tangkong / Sudak? Mijn gevoel zegt bij het eerstgenoemde trio.

En met beste bedoel ik: uitstekend snorkelen, stranden met afdoende plekjes schaduw, aanwezigheid ATM's, huisje op het strand met douche (geen zeewater) en een paar restaurantjes / barretjes zodat je nog enige keuze hebt en niet vastzit aan één aanbieder.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:15:26 #39
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180920070
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 02:14 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Op beide eilanden zijn aardig wat leuke plekjes hoor. Helaas ben ik een stadsmens, dus onder meer de urban jungje van Jakarta heeft zijn leuke dingen.

Ik vind Semarang een leuke stad om enkele dagen rond te hangen. Je hebt daar onder meer het oude hoofdkantoor van de Nederlands Indische Spoorwegen, Lawang Sewu ('Duizend Deuren'). Ook is er een grote Chinese tempel Sam Poo Kong. In de namiddag en avond hang je rond bij de vijfsprong Simpang Lima voor lekker eten.

Surabaya is in de afgelopen jaren behoorlijk schoon en voetganger-vriendelijk gemaakt. Wel heet daar.

De bergrit van Cirebon naar Yogyakarta via echte binnendoorweggetjes duurt lang, maar is schitterend. Alleen proberen om niet in het regenseizoen te gaan, of in ieder geval wanneer het droog is, zodat je ook wat kunt zien tijdens de rit.

Nog een mooie route is de oost-west weg ten westen van Yogyakarta onder Kebumen door richting Cilacap (of andersom he). Kaarsrecht en langs dorpjes en suikerriet plantages af. Dit is de weg parallel aan het strand op een kilometer, niet de erg drukke hoofdweg.

Het stuwmeer Jatoiluhur bij Purwakarta is redelijk makkelijk te bereiken voor een paar uurtjes rustig aan. Ook het stuwmeer bij Gajah Mungkur is prima doen, groter, dus erom heen is een dagtochtje aan stoppen,rijden, foto's maken en rustig aan doen.

In Pacitan is een klein strandje, maar de stad is bekend om de Goa Gong grot, alwaar en stalagmiet/stalagtiet hangt die geluid maakt (ja van een gong) als je er tegenaan slaat.

De bergweg tussen de twee vulkanen Merbabu en Merapi is leuk, want lekker koel, maar is een drukkere route.

Jepara, waar je de boot naar Karimunjawa kunt pakken, heeft witte stranden, enkele mooie resorts en wat restaurants met goed eten en bier. Er zitten namelijk nog wat expats die vroeger in de meubels zaten en nu ook andere bezigheden hebben.

Bali kom ik als echte toerist voor een paar dagen strand. Dan pik ik Seminyak, veel minder opdringerig volk, goedkoper op het strand liggen en beter en goedkoper eten van allerlei culturen op loopafstand.

Nou, dat kwam zo even in me op. Er zijn er veel meer hoor, maar dat komt wel naar boven als iemand me meer specifiek vraagt.
Bedankt voor de tips ^O^ zo op het eerste oog kom ik niet bij alle plekken in de buurt maar ik zal het eens nalopen :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:39 schreef Patroon het volgende:

[..]

Waar zit hij?
Gili Gede :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:16:14 #40
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180920081
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:22 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Specifieke vragen: Wat is de beste van de zuidelijke Gili's om te verblijven? Gede / Layar / Asahan? Of toch dichter bij Lembar: Gili Nanggu / Tangkong / Sudak? Mijn gevoel zegt bij het eerstgenoemde trio.

En met beste bedoel ik: uitstekend snorkelen, stranden met afdoende plekjes schaduw, aanwezigheid ATM's, huisje op het strand met douche (geen zeewater) en een paar restaurantjes / barretjes zodat je nog enige keuze hebt en niet vastzit aan één aanbieder.
Ik heb de vragen aan hem voorgelegd. Ik stuur je een berichtje als ik antwoorden krijg!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:10:31 #41
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180921178
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 19:16 schreef Patroon het volgende:
Ik lees trouwens overal dat bij Pemuteran (dat eilandje Menjangan) 1 van de mooiste snorkelplekken op Bali is. Volgens Discovery Channel zelfs 3e van de wereld. Ben benieuwd!
Van alle plaatsen waar ik ooit gesnorkeld heb, vond ik dat (op een volledig verwoest Great Barrier Reef na :'( ) met afstand de minst interessante plek om te snorkelen. Weinig te zien en bij "de muur" zie je toch niets, dan moet je echt gaan duiken.

Komodo staat met stip bovenaan, dan de Perhentians in Maleisië, maar ik heb ook heerlijk gesnorkeld vanaf het strand bij Amed, Gili Air en Candidasa (Pantai Putih, prachtig wit strand met nog geen twintig bezoekers.
Don't let my username fool you...
pi_180921405
Ik vond zelf snorkelen op Gili Air weinig aan. Ik zag vooral van dat witte afgestorven koraal en weinig bijzonders of ik snorkelde op de verkeerde plek?! Ben namelijk niet bij een "muur" geweest. Snorkeltripje vanaf Gili Air naar een paar spots rondom de Gili's vond ik wel een aanrader. Onder andere een paar schildpadden gezien!

Moet ook zeggen dat ik net als Metalfreak het Great Barrier Reef ook niet heel interessant vond om te snorkelen. Misschien dat duiken daar wel leuk is maar dat heb ik zowel daar als op Gili niet gedaan.
  Moderator vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:37:37 #43
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_180921712
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 16:19 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik vond zelf snorkelen op Gili Air weinig aan. Ik zag vooral van dat witte afgestorven koraal en weinig bijzonders of ik snorkelde op de verkeerde plek?! Ben namelijk niet bij een "muur" geweest. Snorkeltripje vanaf Gili Air naar een paar spots rondom de Gili's vond ik wel een aanrader. Onder andere een paar schildpadden gezien!
De 'muur' was volgens mij bij Gili Meno. Deden we aan tijdens onze snorkeltrips vanaf Gili Air.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_180923162
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 16:10 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Van alle plaatsen waar ik ooit gesnorkeld heb, vond ik dat (op een volledig verwoest Great Barrier Reef na :'( ) met afstand de minst interessante plek om te snorkelen. Weinig te zien en bij "de muur" zie je toch niets, dan moet je echt gaan duiken.

Komodo staat met stip bovenaan, dan de Perhentians in Maleisië, maar ik heb ook heerlijk gesnorkeld vanaf het strand bij Amed, Gili Air en Candidasa (Pantai Putih, prachtig wit strand met nog geen twintig bezoekers.
Menjangan vond ik erg tof om te duiken. Superveel beestjes en erg veel levend koraal. Helaas geen schildpad gezien, maar wel een voelsprietvis.
Pemuteran was ook oké, vooral de "biorock" (metalen constructies die onder 12v stroom staan zodat ee koraal aan groeit) was interessant. Makkelijk toegankelijk vanaf het strand (bij ebb staan de riffen bijna boven water zo dichtbij zijn ze).
Morgen snorkelen in Amed en binnenkort Gili A en Komodo als alles goed loopt.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  Moderator zaterdag 4 augustus 2018 @ 01:02:11 #45
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180932558
Ik heb nog nooit gesnorkeld dus ik vermoed dat ik het sowieso wel tof vind ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180933280
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 01:02 schreef MaJo het volgende:
Ik heb nog nooit gesnorkeld dus ik vermoed dat ik het sowieso wel tof vind ;)
Sommige mensen vinden het geweldig anderen vinden het niets aan.
Ik ga toch liever duiken. Het is véél duurder, maar je ziet zo veel meer.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_180940726
Conclusie - ik vond snorkelen in Amed leuker dan in Pemuteran, maar Menjangan was 'on a whole other level'.

We zitten trouwens wel een beetje vast. Er gaan geen fast boats naar de Gilis. Al een paar dagen niet blijkbaar. We krijgen elke dag te horen "tomorrow no, maybe day after". Daarom gaan we waarschijnlijk met de ferry. Beetje jammer, beetje lang, beetje duur.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 15:17:05 #48
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180940859
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 01:56 schreef miro86 het volgende:

[..]

Sommige mensen vinden het geweldig anderen vinden het niets aan.
Ik ga toch liever duiken. Het is véél duurder, maar je ziet zo veel meer.
Mij krijg je niet aan het duiken. Durf echt niet afhankelijk te zijn van zo'n uitrusting onder water. Weet zeker dat ik dan echt in paniek zou raken. Zelfde wat ik heb met hoogtes of zeer kleine ruimtes.
Don't let my username fool you...
pi_180942377
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 15:02 schreef miro86 het volgende:
Conclusie - ik vond snorkelen in Amed leuker dan in Pemuteran, maar Menjangan was 'on a whole other level'.

We zitten trouwens wel een beetje vast. Er gaan geen fast boats naar de Gilis. Al een paar dagen niet blijkbaar. We krijgen elke dag te horen "tomorrow no, maybe day after". Daarom gaan we waarschijnlijk met de ferry. Beetje jammer, beetje lang, beetje duur.
Wees blij, die fast boat is de hel
pi_180944374
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 15:02 schreef miro86 het volgende:
Conclusie - ik vond snorkelen in Amed leuker dan in Pemuteran, maar Menjangan was 'on a whole other level'.

We zitten trouwens wel een beetje vast. Er gaan geen fast boats naar de Gilis. Al een paar dagen niet blijkbaar. We krijgen elke dag te horen "tomorrow no, maybe day after". Daarom gaan we waarschijnlijk met de ferry. Beetje jammer, beetje lang, beetje duur.
Wees blij dat je niet vast zit op Gili. Je kan toch gewoon ergens anders heen?

Dat is nou precies de reden waarom ok Gili liever oversla. Geen zin om daar vast te zitten.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_180954197
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 18:16 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wees blij dat je niet vast zit op Gili. Je kan toch gewoon ergens anders heen?

Dat is nou precies de reden waarom ok Gili liever oversla. Geen zin om daar vast te zitten.
Dear Gilis zijn niet ons probleem maar Amed. Je kunt een vlucht pakken à 20-30 euro. Maar het is 4 uur rijden naar Kuta waardoor dat geen nut meer heeft. Bovendien zijn hier zo goed als geen shuttles en ben ja aangewezen op een taxi/driver.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  Moderator zondag 5 augustus 2018 @ 06:54:51 #52
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_180954213
Volgens mij is het redelijk uitzonderlijk als er geen boten gaan van en naar de Gili's.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_180954461
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 06:54 schreef UIO_AMS het volgende:
Volgens mij is het redelijk uitzonderlijk als er geen boten gaan van en naar de Gili's.
Nu al bijna 3 weken niet. Of ja, misschien zijn ze een paar dagen wel geweest.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  Moderator zondag 5 augustus 2018 @ 11:23:14 #54
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180956649
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 06:44 schreef miro86 het volgende:

[..]

Dear Gilis zijn niet ons probleem maar Amed. Je kunt een vlucht pakken à 20-30 euro. Maar het is 4 uur rijden naar Kuta waardoor dat geen nut meer heeft. Bovendien zijn hier zo goed als geen shuttles en ben ja aangewezen op een taxi/driver.
Maar je blijft nu in Amed zitten terwijl er toch veel leukere plekken zijn? Waarom ga je niet naar Nusa Lembongan/Ceningan in plaats van de Gili's?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180958322
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 11:23 schreef MaJo het volgende:

[..]

Maar je blijft nu in Amed zitten terwijl er toch veel leukere plekken zijn? Waarom ga je niet naar Nusa Lembongan/Ceningan in plaats van de Gili's?
Ja dat bedoel ik. Ik zou gili's laten varen. Er is zoveel ander moois te zien op Bali, lijkt mij

Bovendien heb ik filmpjes gezien met dagen harde wind op Gili. Geloof me, dat is geen pretje in een zandbak :P
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_180960466
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_180960489
Zware aardbeving Lombok, 7.0 met meerdere zware naschokken 5.0+. De zware beving ongeveer 2 uur geleden nu.

Eerste berichten uit de bergen rond de Rinjani vulkaan = dat hele dorpen plat liggen. De Gili's zouden ook flink getroffen zijn.

Vliegveld is licht beschadigd; plafonds naar beneden en zo, vooralsnog niet operationeel. Landingbaan zal gecontroleerd moeten worden.

Het is inmiddels 21:30, dus pas over vele uren weten we meer.
pi_180960535
Op foto's is ook flinke schade te zien op Bali, onder meer een mal waarvan muren naar beneden zijn gekomen. Niet ingestort.
pi_180960644
Ook het vliegveld van Bali heeft schade opgelopen, onder meer plafonds naar beneden. Volgens mij is er nog vliegverkeer.
pi_180960685
Op Lombok is een vlucht van Lion Air vertrokken kort geleden en komt een toestel aan zodirect. Bali is ook operationeel.
pi_180961191
Kak zooi. Had dit al verwacht na de 1e beving op 29 juli. Vaak volgen er meer..
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator zondag 5 augustus 2018 @ 23:51:54 #62
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180971823
Mijn broer heeft ook deze aardbeving gemerkt maar is ongedeerd. Wel freaky al die aardbevingen, ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen :X

Ik zit eens naar treinen te kijken en los van de economy, business en executive heb je ook nog subclasses, bijvoorbeeld H, I en J. Maakt dat nog wat uit of is dat gewoon een aanduiding van de verschillende wagons? Verder nog tips over welke stoelen te boeken?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180973481
Is de tsunami warning al ingetrokken
pi_180974273
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 23:51 schreef MaJo het volgende:
Mijn broer heeft ook deze aardbeving gemerkt maar is ongedeerd. Wel freaky al die aardbevingen, ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen :X

Ik zit eens naar treinen te kijken en los van de economy, business en executive heb je ook nog subclasses, bijvoorbeeld H, I en J. Maakt dat nog wat uit of is dat gewoon een aanduiding van de verschillende wagons? Verder nog tips over welke stoelen te boeken?
die letters zijn subclasses in prijs alleen. Zelfde klasse en zelfde wagons. Net als in economy class vliegtuig.
pi_180974275
Flink wat heftige naschokken op Lombok. Zeker 82 doden, en vele gewonden.
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 09:02:53 #66
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180975621
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 03:47 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

die letters zijn subclasses in prijs alleen. Zelfde klasse en zelfde wagons. Net als in economy class vliegtuig.
Ok ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180976599
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 03:48 schreef indahnesia.com het volgende:
Flink wat heftige naschokken op Lombok. Zeker 82 doden, en vele gewonden.
inmiddels meer dan 90, totale chaos daar

En alle paniekende toeristen die van het eiland af willen omdat hun vakantie is verpest en ze zich niet meer veilig voelen ):O
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 10:16:40 #68
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180976876
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 09:57 schreef Ener-G het volgende:

[..]

inmiddels meer dan 90, totale chaos daar

En alle paniekende toeristen die van het eiland af willen omdat hun vakantie is verpest en ze zich niet meer veilig voelen ):O
Eigenlijk wel decadent hoe je het zo stelt. Maar kan me ook wel voorstellen dat het je vakantie kan verpesten.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 10:20:52 #69
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_180976957
Tja, dat is niet onbegrijpelijk natuurlijk. Als toerist loop je op Lombok nu ook alleen maar in de weg.

Ik zit ondertussen toch maar te kijken naar een back up plan. In plaats van Bali - Flores - Komodo - Sumbawa - Lombok - Bali misschien iets met Sulawesi en de Molukken.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_180977030
Tja ik weet niet of ik mn zooi weer in zou pakken en zo snel mogelijk weg zou gaan, ik zou in ieder geval proberen om te helpen of iets te doen daar. Er zijn ook toeristen die wel aan de slag zijn gegaan trouwens.

Ben ook wel benieuwd of dit 'de grote klapper' was, of dat de boel zich aan het opbouwen is naar een echt grote aardbeving/uitbarsting.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 10:38:28 #71
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_180977228
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 10:25 schreef Ener-G het volgende:
Tja ik weet niet of ik mn zooi weer in zou pakken en zo snel mogelijk weg zou gaan, ik zou in ieder geval proberen om te helpen of iets te doen daar. Er zijn ook toeristen die wel aan de slag zijn gegaan trouwens.
Ben geen reddingswerker of medisch geschoold, dus zou alleen maar in de weg lopen en de broodnodige voedselvoorraden verbruiken. Dan help ik meer door te vertrekken.

quote:
Ben ook wel benieuwd of dit 'de grote klapper' was, of dat de boel zich aan het opbouwen is naar een echt grote aardbeving/uitbarsting.
Dat zou ook een reden om te vertrekken zijn.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_180977331
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 10:25 schreef Ener-G het volgende:
Ben ook wel benieuwd of dit 'de grote klapper' was, of dat de boel zich aan het opbouwen is naar een echt grote aardbeving/uitbarsting.
Ik hoop dat dat over 3 weken meer duidelijk is..

Na die uitbarsting van 29 juli, dacht ik al dat er meer achterweg zou komen..dit lijkt mij eerder de hoofschok, ook gezien het feit dat er kleinere naschokken zijn geweest..maar ik ben geen kenner :P
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_180977358
Ja het kan beweging in de aardkorst zijn, of de Rinjani ploft een keer heel erg goed.. dan heb je de poppen wel aan het dansen, want dan kan er ook niet meer gevlogen worden.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_180977430
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 10:44 schreef Ener-G het volgende:
kan beweging in de aardkorst zijn, of de Rinjani ploft een keer heel erg goed.. dan heb je de poppen wel aan het dansen, want dan kan er ook niet meer gevlogen worden.
Wij vliegen op Jakarta en onze terugvlucht gaat vanaf Singapore. Wij kunnen nog besluiten om 4 weken Maleisië te doen (vanaf Jakarta, direct terug naar Singapore). Maar dat lijkt mij ook schijnveiligheid. Deze aardbeving hoeft helemaal niet te betekenen dat er nog meer komt. Kan op Maleisië even goed misgaan lijkt mij.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_180977519
Misgaan kan het altijd.. in Maleisie zit je hopelijk nog net voor het bosbrandenseizoen.. anders zit je in de smog van de troep die uit Kalimantan komt waaien :+

Laatste keer Indonesie daardoor een paar dagen Bangka/Belitung geskipped, omdat er 10 meter zicht was, en de vluchtschema's daardoor ook niet heel betrouwbaar waren.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_180979138
Ik ga over een paar dagen naar Bali voor één week.

Ubud en Lovina heb ik ooit al eens gezien, dus ik zoek een andere bestemming voor een dag of vier.

Niet te toeristisch, maar ook geen uitgestorven dorp.

Iemand een tip?
  maandag 6 augustus 2018 @ 12:58:00 #77
62913 Blik
The one and Only!
pi_180980082
quote:
99s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:09 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik ga over een paar dagen naar Bali voor één week.

Ubud en Lovina heb ik ooit al eens gezien, dus ik zoek een andere bestemming voor een dag of vier.

Niet te toeristisch, maar ook geen uitgestorven dorp.

Iemand een tip?
Gili-eilanden

Never mind, niet doen wegens evacuatie

[ Bericht 5% gewijzigd door Blik op 06-08-2018 15:21:51 ]
pi_180981515
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 09:57 schreef Ener-G het volgende:

[..]

inmiddels meer dan 90, totale chaos daar

En alle paniekende toeristen die van het eiland af willen omdat hun vakantie is verpest en ze zich niet meer veilig voelen ):O
Alle vluchten waren al heel druk tot vol. Nu extra vol met honderden mensen op vliegveld die niet weg kunnen, want tja,.. de vluchten waren al vol. Dus ben benieuwd wie er extra toestellen in kan/gaat zetten.
pi_180981542
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 10:16 schreef MaJo het volgende:

[..]

Eigenlijk wel decadent hoe je het zo stelt. Maar kan me ook wel voorstellen dat het je vakantie kan verpesten.
Ik had de 3e besloten om de 4e naar Medan te vliegen en de 6e weer terug. Eigenlijk wilde ik naar Lombok, maar slechte aansluitingen vanuit Jakarta voor de maatschappij die ik wilde en waar nog stoelen waren. Dus niet gedaan. Besef me dat ik me door mijn luiheid in veiligheid heb gehouden. Beetje eng wel.
pi_180981651
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 10:44 schreef Ener-G het volgende:
Ja het kan beweging in de aardkorst zijn, of de Rinjani ploft een keer heel erg goed.. dan heb je de poppen wel aan het dansen, want dan kan er ook niet meer gevlogen worden.
Aangezien alle bevingen feitelijk onder de Rinjani vulkaan waren, zou ik er niet vreemd van opkijken als het flink gaat rommelen daar. Maar vooralsnog is dat niet het geval. En oorzaak-gevolg is toch pas achteraf te concluderen. Helaas.
pi_180981680
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Gili-eilanden
Ja handig advies. Vandaag zijn er honderden toeristen van ge-evacueerd vanwege enorme schade na de aardbeving. Dus die tip zou ik negeren.
pi_180982008
Tja, we zijn vandaag aangekomen in Sengiggi. Op Bali zei iedereen dat alles oké zou zijn. Zelfs de chauffeur van Lembar beweerde dat alles normaal was en dat alleen de Gilis dicht zouden zijn.
Dat bleek dus niet waar te zijn. Bijna alles is dicht. We waren blij om überhaupt nog een kamer te vinden. Morgen dan maar eens naar de zuidelijke Gilis.
Net een naschok gehad btw, was een zachte.
De schade is behoorlijk, maar hier maken de meeste mensen het goed. Blijkbaar is een vrouw in kapot glas gaan staan hier, maar de rest is allemaal redelijk oké. Op de Gilis minder.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_180982228
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:26 schreef miro86 het volgende:
Tja, we zijn vandaag aangekomen in Sengiggi. Op Bali zei iedereen dat alles oké zou zijn. Zelfs de chauffeur van Lembar beweerde dat alles normaal was en dat alleen de Gilis dicht zouden zijn.
Dat bleek dus niet waar te zijn. Bijna alles is dicht. We waren blij om überhaupt nog een kamer te vinden. Morgen dan maar eens naar de zuidelijke Gilis.
Net een naschok gehad btw, was een zachte.
De schade is behoorlijk, maar hier maken de meeste mensen het goed. Blijkbaar is een vrouw in kapot glas gaan staan hier, maar de rest is allemaal redelijk oké. Op de Gilis minder.
Voor je eigen veiligheid (vanwege nieuwe aardbevingen daar of de chaos die daar nu is) zou ik er echt niet blijven. Sengiggi is ook niet bepaald een plek om lekker te blijven hangen inderdaad. Hopelijk valt het richting het zuiden wel mee..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_180982446
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Voor je eigen veiligheid (vanwege nieuwe aardbevingen daar of de chaos die daar nu is) zou ik er echt niet blijven. Sengiggi is ook niet bepaald een plek om lekker te blijven hangen inderdaad. Hopelijk valt het richting het zuiden wel mee..
In het zuiden zag je zo goed als geen schade, op een gevallen dakpan na, maar dat heb je ook op Bali. Wij voelen ons daar goed bij. Sengiggi heeft wel meer een rampengebiedgevoel en daarom gaan we meteen weg. Is wel een mooi stadje.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_180982735
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:26 schreef miro86 het volgende:
Tja, we zijn vandaag aangekomen in Sengiggi. Op Bali zei iedereen dat alles oké zou zijn. Zelfs de chauffeur van Lembar beweerde dat alles normaal was en dat alleen de Gilis dicht zouden zijn.
Dat bleek dus niet waar te zijn. Bijna alles is dicht. We waren blij om überhaupt nog een kamer te vinden. Morgen dan maar eens naar de zuidelijke Gilis.
Net een naschok gehad btw, was een zachte.
De schade is behoorlijk, maar hier maken de meeste mensen het goed. Blijkbaar is een vrouw in kapot glas gaan staan hier, maar de rest is allemaal redelijk oké. Op de Gilis minder.
En hoe was Bali dan?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_180982808
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Voor je eigen veiligheid (vanwege nieuwe aardbevingen daar of de chaos die daar nu is) zou ik er echt niet blijven. Sengiggi is ook niet bepaald een plek om lekker te blijven hangen inderdaad. Hopelijk valt het richting het zuiden wel mee..
Er zijn vandaag 1.000 toeristen geevacueerd van onder meer Gili Trawangan. Zegt wel genoeg. Je hebt daar als toerist echt niets te zoeken. Ik weet dat ik ramproerist ben, ooit (beetje bewust, maar dan blijkt dat het heftiger is dan gedacht) in een vulkaanuitbarsting gezeten. Maar ook dat doe ik NOOIT meer.

https://news.okezone.com/(...)angan-dan-sekitarnya

[ Bericht 0% gewijzigd door indahnesia.com op 06-08-2018 15:20:51 ]
  maandag 6 augustus 2018 @ 15:20:07 #87
62913 Blik
The one and Only!
pi_180982904
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:11 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Ja handig advies. Vandaag zijn er honderden toeristen van ge-evacueerd vanwege enorme schade na de aardbeving. Dus die tip zou ik negeren.
Ow, had niet meegekregen dat de Gili's geëvacueerd waren
pi_180983625
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 15:09 schreef Patroon het volgende:

[..]

En hoe was Bali dan?
Een paar gevallen dakpannen. Een gevallen altaartje. Niets bijzonders al blijkt er iemand te zijn gestorven in Denpasar. Waar wij verbleven in Amed ging er een leiding stuk dus tijdelijk geen water. Het voelde als een gewone maandag. Gisteren waren de locals wel erg bang en hebben sommigen blijkbaar buiten geslapen. Wij vonden dat niet nodig.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_180984816
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 15:13 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Er zijn vandaag 1.000 toeristen geevacueerd van onder meer Gili Trawangan. Zegt wel genoeg. Je hebt daar als toerist echt niets te zoeken. Ik weet dat ik ramproerist ben, ooit (beetje bewust, maar dan blijkt dat het heftiger is dan gedacht) in een vulkaanuitbarsting gezeten. Maar ook dat doe ik NOOIT meer.

https://news.okezone.com/(...)angan-dan-sekitarnya
Een vulkaanuitbarsting lijkt idd iets 'spannends' om mee te maken, maar in het echt wil je dat echt echt niet. :X Vooral eentje van het kaliber Galunggung, heb de foto's gezien bij famlie.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 18:08:08 #90
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180986537
Is er nu een vergrote kans op een vulkaanuitbarsting? Het artikel kan ik namelijk niet lezen, mijn Indonesisch is niet wat het geweest is :P

Als zo'n vulkaan uitbarst zal dat zeker ook van invloed zijn op het vliegverkeer voor Bali? Misschien toch eens voor de zekerheid naar alternatieven kijken.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180986676
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Gili-eilanden

Never mind, niet doen wegens evacuatie
Mijn plan was om naar Lombok te gaan (maar niet naar die toeristische eilandjes), maar nu zoek ik dus iets op Bali.
pi_180986932
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:08 schreef MaJo het volgende:
Is er nu een vergrote kans op een vulkaanuitbarsting? Het artikel kan ik namelijk niet lezen, mijn Indonesisch is niet wat het geweest is :P

Als zo'n vulkaan uitbarst zal dat zeker ook van invloed zijn op het vliegverkeer voor Bali? Misschien toch eens voor de zekerheid naar alternatieven kijken.
Neuh er staat nog niks op alert voorzover ik weet, tot nu toe zijn het alleen aardbevingen. Verwacht wel nog eea aan naschokken de komende tijd.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_180987305
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:08 schreef MaJo het volgende:
Is er nu een vergrote kans op een vulkaanuitbarsting? Het artikel kan ik namelijk niet lezen, mijn Indonesisch is niet wat het geweest is :P

Als zo'n vulkaan uitbarst zal dat zeker ook van invloed zijn op het vliegverkeer voor Bali? Misschien toch eens voor de zekerheid naar alternatieven kijken.
Wij kijken naar Maleisie als alternatief. Onze retourvlucht gaat toch vanaf Singapore en dan hoeven we alleen een terugvlucht van Jakarta naar Singapore/Kuala Lumpur te boeken op de heenreis.
Maar ik kan 't mis hebben...
  Eindredactie Games maandag 6 augustus 2018 @ 19:18:27 #94
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_180987816
quote:
99s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:09 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik ga over een paar dagen naar Bali voor één week.

Ubud en Lovina heb ik ooit al eens gezien, dus ik zoek een andere bestemming voor een dag of vier.

Niet te toeristisch, maar ook geen uitgestorven dorp.

Iemand een tip?
Pemuteran, lekker snorkelen en duiken.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 19:32:54 #95
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180988094
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:54 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wij kijken naar Maleisie als alternatief. Onze retourvlucht gaat toch vanaf Singapore en dan hoeven we alleen een terugvlucht van Jakarta naar Singapore/Kuala Lumpur te boeken op de heenreis.
Wij vliegen van Denpasar naar Jakarta maar zouden ook inderdaad Maleisië kunnen doen en dan een vlucht naar Jakarta. Eerst maar eens kijken hoe het allemaal loopt :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180988154
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 19:32 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wij vliegen van Denpasar naar Jakarta maar zouden ook inderdaad Maleisië kunnen doen en dan een vlucht naar Jakarta. Eerst maar eens kijken hoe het allemaal loopt :)
Ja, kan in vier weken heel veel gebeuren..
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_180990069
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 22:43:46 #98
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180992517
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 21:06 schreef Patroon het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)r-al-drie-dagen-vast

Die aardbeving was toch gister?
Sowieso een beetje vaag verhaal, ze zit op Nusa Lembongan wat niet eens in de buurt is van het aardbevingsgebied :?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180993594
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:43 schreef MaJo het volgende:

[..]

Sowieso een beetje vaag verhaal, ze zit op Nusa Lembongan wat niet eens in de buurt is van het aardbevingsgebied :?
Zelfs in Bali is er schade en dat ligt nog verder van het epicentrum
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 23:56:12 #100
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180994097
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 23:29 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Zelfs in Bali is er schade en dat ligt nog verder van het epicentrum
Dat klopt maar echt grote schade is dat niet toch? Ik vind het vooral vreemd dat ze het hebben over de Gili's en Lombok terwijl zij op Nusa Lembongan zit.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180994524
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 23:56 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat klopt maar echt grote schade is dat niet toch? Ik vind het vooral vreemd dat ze het hebben over de Gili's en Lombok terwijl zij op Nusa Lembongan zit.
Ze kan daar niet weg omdat er geen boten varen,dat is het probleem toch. Ze zegt zelf dat er niet veel schade is.

https://coconuts.co/bali/(...)es-bali-bmkg-photos/
https://www.facebook.com/agustian.parulian/posts/2039173329491337
Genoeg filmpjes en foto's te vinden van de schade op Bali
pi_180997473
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 23:56 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat klopt maar echt grote schade is dat niet toch? Ik vind het vooral vreemd dat ze het hebben over de Gili's en Lombok terwijl zij op Nusa Lembongan zit.
Zijn van die lui die de Telegraaf bellen om even interessant te doen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:59:10 #103
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180998430
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 00:22 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Ze kan daar niet weg omdat er geen boten varen,dat is het probleem toch. Ze zegt zelf dat er niet veel schade is.

https://coconuts.co/bali/(...)es-bali-bmkg-photos/
https://www.facebook.com/agustian.parulian/posts/2039173329491337
Genoeg filmpjes en foto's te vinden van de schade op Bali
Ik wist niet dat de schade op Bali zo aanzienlijk was.

Kan me voorstellen dat het herl heftig is om mee te maken maar vindt haar wel een beetje een sensatiezoeker. Sowieso dat ze al 3 dagen vastzitten terwijl de aardbeving eergisteren was...
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Eindredactie Games dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:47:13 #104
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_181001018
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 09:04 schreef Patroon het volgende:

[..]

Zijn van die lui die de Telegraaf bellen om even interessant te doen.
juist andersom. De telegraaf benaderd mensen via facebook. Ik was ook gebeld, maar toen ze erachter kwamen dat ik Nederland zat was het ineens niet meer interessant :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_181001935
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:47 schreef Oscar. het volgende:

[..]

juist andersom. De telegraaf benaderd mensen via facebook. Ik was ook gebeld, maar toen ze erachter kwamen dat ik Nederland zat was het ineens niet meer interessant :P
haha niet normaal
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_181004629
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:08 schreef MaJo het volgende:
Is er nu een vergrote kans op een vulkaanuitbarsting? Het artikel kan ik namelijk niet lezen, mijn Indonesisch is niet wat het geweest is :P

Als zo'n vulkaan uitbarst zal dat zeker ook van invloed zijn op het vliegverkeer voor Bali? Misschien toch eens voor de zekerheid naar alternatieven kijken.
Vooralsnog niet. Maar ik vond wel een ander berichtje. in Oost Java is in de rijstvelden een boorput (grondwater, geen olie) tot ';uitbarsting' gekomen. Als een geiser spuit er nu water uit, terwijl deze put al jarenlang gebruikt werd zonder problemen. Hoeft niets met elkaar te maken te hebben, ben geen kenner, maar enkele dagen na de zware aardbeving in Yogyakarta in 2006 begon die moddervulkaan in Oost-Java ineens te borrelen.. Tja..
  Moderator dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:53:58 #107
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181020462
Vandaag weer twee vaccinaties gekregen, tegen rabiës en buiktyfus. Van die laatste heb ik al flinke spierpijn :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181023485
Rabies pro-actief zetten? Huh, is dat een ding in Nederland? Nou ja, kan geen kwaad, maar moet je dan alsnog herhalingen halen zo kort mogelijk na een verdachte beet?
pi_181023640
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 03:01 schreef indahnesia.com het volgende:
Rabies pro-actief zetten? Huh, is dat een ding in Nederland? Nou ja, kan geen kwaad, maar moet je dan alsnog herhalingen halen zo kort mogelijk na een verdachte beet?
Je hebt dan veel meer tijd om de post-exposure spuitjes te krijgen. Wordt aanbevolen voor mensen die veel buitenactiviteiten gaan doen waar het moeilijk zou zijn om een ziekenhuis te vinden binnen 24u om de HRIG spuitje te geven, je hebt wel een vaccin nodig op dag 3. Lijkt me redelijk onnodig tenzij je echt in the middle of nowhere zult zijn (Papua ofzo). Wel handig als je naar Afrika gaat.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_181024031
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 03:01 schreef indahnesia.com het volgende:
Rabies pro-actief zetten? Huh, is dat een ding in Nederland? Nou ja, kan geen kwaad, maar moet je dan alsnog herhalingen halen zo kort mogelijk na een verdachte beet?
Je hebt dan veel meer tijd om de post-exposure spuitjes te krijgen. Wordt aanbevolen voor mensen die veel buitenactiviteiten gaan doen waar het moeilijk zou zijn om een ziekenhuis te vinden binnen 24u om de gewone spuitjes te geven. Lijkt me redelijk onnodig tenzij je echt in the middle of nowhere zult zijn (Papua ofzo). Wel handig als je naar Afrika gaat.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_181025033
Ik doe ook geen buiktyfes. Dat wordt alleen aanbevolen als je voor langere tijd naar Indonesië gaat.
Heb allen DTP en Hep A + B, maar die had ik allemaal al.

https://www.ggdreisvaccin(...)gHSwfxRoCeuYQAvD_BwE
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_181026176
https://www.nu.nl/243698/(...)den.html?jwsource=cl

Gili’s worden eindelijk geevacueerd
pi_181026331
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 10:22 schreef VanderWoodsen het volgende:
https://www.nu.nl/243698/(...)den.html?jwsource=cl

Gili’s worden eindelijk geevacueerd
Dit is toch al dagen aan de gang? Het is wel echt van de zotte dat het zo lang moet duren voor ze al die toeristen daar weg hebben.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator woensdag 8 augustus 2018 @ 11:08:32 #114
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181027097
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 03:01 schreef indahnesia.com het volgende:
Rabies pro-actief zetten? Huh, is dat een ding in Nederland? Nou ja, kan geen kwaad, maar moet je dan alsnog herhalingen halen zo kort mogelijk na een verdachte beet?
Nee hoor, eigen keuze :) ben zelf erg gek op diertjes dus elke hond en poes die ik tegenkom krijgt van mij een aai. Nu zal ik dat in Indonesië natuurlijk niet doen maar ik vind het wel een fijn idee dat ik een beetje bescherming heb in het geval dat ;) mijn man heeft het niet gedaan, die vond het onzin.

De buiktyfus werd mij wel geadviseerd omdat ik maagbeschermers gebruik en een spastische darm heb.

DTP en Hep A hadden we laatst al gekregen. Nu nog 1 rabiës vaccinatie (bestaat uit 2 delen) en ik ben er klaar voor ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181027394
Ik vond de dieren op Indonesië echt de meest ongeïnteresseerde ooit. Ze hebben niets met mensen. Dus ik verwacht niet dat je veel honden of katten zult aaien. Vond ik zelf stiekem wel jammer. Op Java was er lieve kat voor de Borobudur en toen heb ik langer bij die kat gezeten, dan op de tempel. :')
pi_181033433
347 doden al... :{
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_181035045
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 15:49 schreef Patroon het volgende:
347 doden al... :{
Ze hebben nu pas wat zwaar materieel om alles uit te graven.. denk dat het nog wel rap op gaat lopen met al die ingestorte moskeeen, het was tijdens het gebed :{

Aan de slippers voor de deur kan je precies zien hoeveel mensen er nog in liggen :{
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_181035289
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 03:58 schreef miro86 het volgende:

[..]

Je hebt dan veel meer tijd om de post-exposure spuitjes te krijgen. Wordt aanbevolen voor mensen die veel buitenactiviteiten gaan doen waar het moeilijk zou zijn om een ziekenhuis te vinden binnen 24u om de HRIG spuitje te geven, je hebt wel een vaccin nodig op dag 3. Lijkt me redelijk onnodig tenzij je echt in the middle of nowhere zult zijn (Papua ofzo). Wel handig als je naar Afrika gaat.
Ah, goed punt ja. Hier in de binnenlanden kan het wel langer duren als 24 uur, al zou iedere kliniek minimaal dosering voor 1 patient gereed moeten hebben. Zou he...
pi_181035309
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 10:22 schreef VanderWoodsen het volgende:
https://www.nu.nl/243698/(...)den.html?jwsource=cl

Gili’s worden eindelijk geevacueerd
Het gaat met grote pijn en moeite. Helaas zijn er niet meer boten, want er is geen echte haven daar. Er is ook geen stroom, dus het thuisfront zal zo langzamerhand wel erg ongeduldig worden.. lege telefoontjes en zo.
pi_181035342
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 11:08 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nee hoor, eigen keuze :) ben zelf erg gek op diertjes dus elke hond en poes die ik tegenkom krijgt van mij een aai. Nu zal ik dat in Indonesië natuurlijk niet doen maar ik vind het wel een fijn idee dat ik een beetje bescherming heb in het geval dat ;) mijn man heeft het niet gedaan, die vond het onzin.

De buiktyfus werd mij wel geadviseerd omdat ik maagbeschermers gebruik en een spastische darm heb.

DTP en Hep A hadden we laatst al gekregen. Nu nog 1 rabiës vaccinatie (bestaat uit 2 delen) en ik ben er klaar voor ;)
Duidelijk. Als je het zo omschrijft prima afweging gemaakt hoor. Ik heb ooit eens Havrix en tetanus gehaald voor mijn 1e keer Indonesie. daarna nooit meer iets verlengd of zo. Ook die Havrix niet, wat dan wel weer geadviseerd word.
pi_181035368
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 16:42 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Ze hebben nu pas wat zwaar materieel om alles uit te graven.. denk dat het nog wel rap op gaat lopen met al die ingestorte moskeeen, het was tijdens het gebed :{

Aan de slippers voor de deur kan je precies zien hoeveel mensen er nog in liggen :{
Aantal slippers delen door twee inderdaad. Erg triest, want ze zaten allemaal vol rond die tijd. En het merendeel man, dus er zullen veel meer mannen dan vrouwen zijn omgekomen.
  Moderator woensdag 8 augustus 2018 @ 17:09:57 #122
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181035591
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 16:57 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Aantal slippers delen door twee inderdaad. Erg triest, want ze zaten allemaal vol rond die tijd. En het merendeel man, dus er zullen veel meer mannen dan vrouwen zijn omgekomen.
;( heel triest allemaal.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 8 augustus 2018 @ 17:39:32 #123
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_181036090
quote:
99s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:09 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik ga over een paar dagen naar Bali voor één week.

Ubud en Lovina heb ik ooit al eens gezien, dus ik zoek een andere bestemming voor een dag of vier.

Niet te toeristisch, maar ook geen uitgestorven dorp.

Iemand een tip?
Sanur is altijd mijn home away from home. Anders Amed of Candidasa? Allemaal heerlijke plaatsen in tegenstelling tot het hellhole dat ze Kuta noemen.
Don't let my username fool you...
pi_181045785
Ik krijg nu de eerste emails van mensen die tickets willen annuleren en uiteindelijk afgelopen nacht (!!) ge-evacueerd zijn naar gebieden waar stroom is.

Hotels bevestigen nu ook aan hun klanten dat kamers zijn geannuleerd vanwege sluiting van hotels door schade.

En ik had een groep die wilde graag iets later naar Lombok i.p.v. volgende week. Dat heb ik maar afgeraden.

Het is erger dan we denken vrees ik.
pi_181046562
5.9 naschok net ten noorden van Mataram, meer in de buurt van de Gili Eilanden. Ai ai..
pi_181046606
De aardbevingen maken een boog rond de voet van de Rinjani vulkaan. Sorry, maar dat vind ik ten 1e geen toeval en geeft me een eng gevoel voor wat er mogelijk op korte termijn nog kan gebeuren daar.

pi_181046705
grote magma verplaatsing in ieder geval.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_181046763
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 08:27 schreef Ener-G het volgende:
grote magma verplaatsing in ieder geval.
Er is iets gaande, maar rond de magma-kamer? Zou kunnen ja. Opwelling van nieuw magma naar boven of zo. Waardoor de magma-kamer groter word...

Ik moest denken aan een mogelijk scenario op die Spaanse eilanden waar een vulkaan mogelijk een hele berghelling kan verliezen met mega-tsunami als gevolg. Als er maar geen stuk Lombok wegzakt..
  Moderator donderdag 9 augustus 2018 @ 08:48:09 #129
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181046930
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 08:13 schreef indahnesia.com het volgende:
De aardbevingen maken een boog rond de voet van de Rinjani vulkaan. Sorry, maar dat vind ik ten 1e geen toeval en geeft me een eng gevoel voor wat er mogelijk op korte termijn nog kan gebeuren daar.

[ afbeelding ]
:o dat is wel heel freaky :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181047042
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 08:34 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Er is iets gaande, maar rond de magma-kamer? Zou kunnen ja. Opwelling van nieuw magma naar boven of zo. Waardoor de magma-kamer groter word...

Ik moest denken aan een mogelijk scenario op die Spaanse eilanden waar een vulkaan mogelijk een hele berghelling kan verliezen met mega-tsunami als gevolg. Als er maar geen stuk Lombok wegzakt..
Aan de andere kant kan een grote beving betekenen dat er gewoon wat druk van de ketel moet, en blijft het daarna weer een tijdje rustig, omdat de spanning er dan af is. Even de vulkanen en aardbevingsgebieden rond de pacific in de gaten houden, meestal staat zo'n significante beving niet op zichzelf.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_181047477
Kak zooi...denk dat we vanaf Jakarta maar direct naar Maleisië vliegen...ook geen zin om daar te zitten terwijl er een maand van nationale rauw ofzo is afgekondigd..

[ Bericht 38% gewijzigd door Patroon op 09-08-2018 09:33:05 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_181047878
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 09:25 schreef Patroon het volgende:
Kak zooi...denk dat we vanaf Jakarta maar direct naar Maleisië vliegen...ook geen zin om daar te zitten terwijl er een maand van nationale rauw ofzo is afgekondigd..
Daar doen ze hier niet aan. Gelukkig.
pi_181047904
quote:
10s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 09:50 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Daar doen ze hier niet aan. Gelukkig.
oke fijn.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_181049055
Ff contact gehad met de Garuda. Ze kunnen de heenvlucht wel omboeken naar Maleisie, maar dat kost minimaal 250 euro p/p. Dat gaan we natuurlijk niet doen. Ook handig is om te weten dat als je een retour hebt geboekt en je maakt de heenvlucht niet af (wij vliegen van AMS -> JAK ->YOG). Als je dan het stukje JAK -> YOG niet neemt, wordt je terugvlucht ook geannuleerd.

Dus wij gaan lekker naar Java en Bali, zal daar wel meevallen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_181049317
Jeps, standaard is dat tegenwoordig. Segment niet vliegen is de rest ook niet vliegen.

Ff geteld net, sinds de eerste aardbeving op Lombok op 29 juli zijn er 15 aardbevingen geweest met een magnitude van 5.0 of meer. Fuck he.
pi_181049473
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:15 schreef indahnesia.com het volgende:
Jeps, standaard is dat tegenwoordig. Segment niet vliegen is de rest ook niet vliegen.

Ff geteld net, sinds de eerste aardbeving op Lombok op 29 juli zijn er 15 aardbevingen geweest met een magnitude van 5.0 of meer. Fuck he.
Ja desnoods vliegen we na Java terug naar Singapore en pakken dan nog Maleisie mee.

Wij hebben dus al een retourvlucht van Singapore naar Amsterdam, maar nog niet van Indonesië naar Singapore. Weet iemand of je bij binnenkomst in Indonesie al een vlucht het land uit geregeld moet hebben, of is de vlucht van Singapore naar Amsterdam ook voldoende?
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator donderdag 9 augustus 2018 @ 12:22:03 #137
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181050820
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 09:25 schreef Patroon het volgende:
Kak zooi...denk dat we vanaf Jakarta maar direct naar Maleisië vliegen...ook geen zin om daar te zitten terwijl er een maand van nationale rauw ofzo is afgekondigd..
Hoe zie je dat voor je? Allemaal rauwe vleesproducten enzo? ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:02 schreef Patroon het volgende:
Ff contact gehad met de Garuda. Ze kunnen de heenvlucht wel omboeken naar Maleisie, maar dat kost minimaal 250 euro p/p. Dat gaan we natuurlijk niet doen. Ook handig is om te weten dat als je een retour hebt geboekt en je maakt de heenvlucht niet af (wij vliegen van AMS -> JAK ->YOG). Als je dan het stukje JAK -> YOG niet neemt, wordt je terugvlucht ook geannuleerd.

Dus wij gaan lekker naar Java en Bali, zal daar wel meevallen.
Wij gaan voorlopig gewoon naar Java en Bali. Wel gaan we denk ik Nusa Ceningan skippen. Het idee van op zo'n klein eilandje zitten met aardbevings/tsunami gevaar zie ik even niet zo zitten. En mocht het echt losgaan kunnen we inderdaad ook voor Maleisië gaan. Ik wacht het allemaal maar af.

Mijn broer zit nu op Bali en heeft deze aardbeving ook gevoeld. Hij was in een massagesalon en al het personeel rende in paniek naar buiten. Mijn broer zelf bleef er rustig onder. Maar dus zelfs op Bali zit de schrik er goed in!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator donderdag 9 augustus 2018 @ 12:23:29 #138
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181050854
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:15 schreef indahnesia.com het volgende:
Jeps, standaard is dat tegenwoordig. Segment niet vliegen is de rest ook niet vliegen.

Ff geteld net, sinds de eerste aardbeving op Lombok op 29 juli zijn er 15 aardbevingen geweest met een magnitude van 5.0 of meer. Fuck he.
Wat nu als we door omstandigheden niet van Denpasar naar Jakarta kunnen vliegen maar wel in Jakarta kunnen zijn voor het tweede deel van de vlucht (Jakarta - Amsterdam), geldt dan hetzelfde?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181050904
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:23 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat nu als we door omstandigheden niet van Denpasar naar Jakarta kunnen vliegen maar wel in Jakarta kunnen zijn voor het tweede deel van de vlucht (Jakarta - Amsterdam), geldt dan hetzelfde?
Ja denk ik wel, althans zoals de mevrouw van Edreams het uitlegde.. no show is cancel van je reserveringsnummer. Ook al is dat een gedeelte je vlucht.
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator donderdag 9 augustus 2018 @ 12:26:50 #140
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181050928
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:25 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja denk ik wel, althans zoals de mevrouw van Edreams het uitlegde.. no show is cancel van je reserveringsnummer. Ook al is dat een gedeelte je vlucht.
Toch wel interessant om eens te onderzoeken hoe dat zit bij overmacht. Stel er is een vulkaanuitbarsting waardoor je niet kan vliegen, zal het dan ook gelden?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181050965
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:26 schreef MaJo het volgende:

[..]

Toch wel interessant om eens te onderzoeken hoe dat zit bij overmacht. Stel er is een vulkaanuitbarsting waardoor je niet kan vliegen, zal het dan ook gelden?
Geen idee..

We zien het de komende weken even aan en anders gaan we van Yogyakarta over land naar Surabaya en vliegen dan naar Kuala Lumpur en maken daar een rondreis. Kan nog zoveel gebeuren in 3 weken
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator donderdag 9 augustus 2018 @ 12:28:35 #142
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181050975
Wat is een goed alternatief voor Nusa Ceningan maar dan op Bali zelf? Misschien een paar dagen aan de zuidkant, maar dan niet Kuta? Tips?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181050988
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:28 schreef MaJo het volgende:
Wat is een goed alternatief voor Nusa Ceningan maar dan op Bali zelf? Misschien een paar dagen aan de zuidkant, maar dan niet Kuta? Tips?
Canggu schijnt mooi te zijn (zeggen de boekjes :P )
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_181051175
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:23 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat nu als we door omstandigheden niet van Denpasar naar Jakarta kunnen vliegen maar wel in Jakarta kunnen zijn voor het tweede deel van de vlucht (Jakarta - Amsterdam), geldt dan hetzelfde?
Ligt eraan welke omstandigheden. Persoonlijke omstandigheden zal vette pech zijn. Maar bij een aardbeving waardoor je niet weg kunt maar geen contact kunt hebben vanwege geen stroom denk ik dat de meeste maatschappijen best coulant zijn, alleen moet je wel in persoon langs en wat bewijs mee nemen. Zo zou mijn advies zijn.
pi_181051225
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:26 schreef MaJo het volgende:

[..]

Toch wel interessant om eens te onderzoeken hoe dat zit bij overmacht. Stel er is een vulkaanuitbarsting waardoor je niet kan vliegen, zal het dan ook gelden?
Dan is het force majeure en zullen ze je ongetwijfeld proberen te helpen. Maar dat ding tijdens de uitbarsting van die IJslandse vulkaan dus niet zo goed, want dat duurde weken. Mijn pa en ma zaten doen eeh.. een dikke week in KL vast, op kosten van de maatschappij.
pi_181051305
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:29 schreef Patroon het volgende:

[..]

Canggu schijnt mooi te zijn (zeggen de boekjes :P )
Canggu? Schijnt een van de meest onveilige buurten van Bali te zijn; veel inbraken en berovingen op straat. De gangbare ( :{ ) manier waarop dat gaat op Bali is iemand in z'n bovenbeen snijden met een mes en dan beroven.
pi_181051497
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:43 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Canggu? Schijnt een van de meest onveilige buurten van Bali te zijn; veel inbraken en berovingen op straat. De gangbare ( :{ ) manier waarop dat gaat op Bali is iemand in z'n bovenbeen snijden met een mes en dan beroven.
Godver, klinkt leuk dat Bali :'(
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_181051582
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:52 schreef Patroon het volgende:

[..]

Godver, klinkt leuk dat Bali :'(
Hele rage de afgelopen maanden. Al die blanke beentjes met diepe snijwonden zetten ze hier gewoon direct op internet. Nah, niet smakelijk. Maar echt actie ondernemen doet de politie niet.
pi_181051592
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:43 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Canggu? Schijnt een van de meest onveilige buurten van Bali te zijn; veel inbraken en berovingen op straat. De gangbare ( :{ ) manier waarop dat gaat op Bali is iemand in z'n bovenbeen snijden met een mes en dan beroven.
Lees meer over berovingen in Kuta en Sanur dan in Canggu ;) Ben nooit in Canggu geweest maar wel in Sanur en Kuta,nog nooit onveilig gevoeld daar ^O^
pi_181051695
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:55 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Lees meer over berovingen in Kuta en Sanur dan in Canggu ;) Ben nooit in Canggu geweest maar wel in Sanur en Kuta,nog nooit onveilig gevoeld daar ^O^
Ik was er recentelijk nog. Voelde me ook niet onveilig. Het is minder veilig op het Leidseplein dan op Bali hoor. Maar het gebeurd. En als je het weet kun je je er tegen wapenen. Want het is super makkelijk om een mobieltje uit iemand z'n handen te klauwen natuurlijk. Dus stop je dat ding weg. Eventuele tas wegstoppen en 99% van de problemen zijn voorkomen.
pi_181051778
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:58 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Ik was er recentelijk nog. Voelde me ook niet onveilig. Het is minder veilig op het Leidseplein dan op Bali hoor. Maar het gebeurd. En als je het weet kun je je er tegen wapenen. Want het is super makkelijk om een mobieltje uit iemand z'n handen te klauwen natuurlijk. Dus stop je dat ding weg. Eventuele tas wegstoppen en 99% van de problemen zijn voorkomen.
Maar hoe stop je een rugtas weg? Die heb je toch gewoon op je rug? Die past niet in mijn broekzak..
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_181051779
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:58 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Ik was er recentelijk nog. Voelde me ook niet onveilig. Het is minder veilig op het Leidseplein dan op Bali hoor. Maar het gebeurd. En als je het weet kun je je er tegen wapenen. Want het is super makkelijk om een mobieltje uit iemand z'n handen te klauwen natuurlijk. Dus stop je dat ding weg. Eventuele tas wegstoppen en 99% van de problemen zijn voorkomen.
Precies ^O^ En bij de meeste berovingen van de tas,liepen mensen met de tas aan de straatzijde. Kunnen ze die zo van je schouder aftrekken bij het voorbij rijden.
pi_181051808
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:01 schreef Patroon het volgende:

[..]

Maar hoe stop je een rugtas weg? Die heb je toch gewoon op je rug? Die past niet in mijn broekzak..
Op je rug heb je er ook geen zicht op he ;)
Beter over je schouder dragen (niet aan de straatzijde)
pi_181051827
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:01 schreef Patroon het volgende:

[..]

Maar hoe stop je een rugtas weg? Die heb je toch gewoon op je rug? Die past niet in mijn broekzak..
hehe.. goeie.. in je hotel laten? Je hebt toch niet alles de hele tijd nodig?
pi_181051846
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:01 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Precies ^O^ En bij de meeste berovingen van de tas,liepen mensen met de tas aan de straatzijde. Kunnen ze die zo van je schouder aftrekken bij het voorbij rijden.
Jeps, dat is tip nummer 1. Nooit iets aan de straatzijde vasthouden. Doe ik ook nooit, en daar ben ik heel bewust in. Overal ter wereld.
pi_181051902
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:02 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Op je rug heb je er ook geen zicht op he ;)
Beter over je schouder dragen (niet aan de straatzijde)
Ja een rugtas over je schouders, dat begrijp ik...vaak bij drukke plekken doe ik de rugtas op mijn borst. Maar hoe wil je anders je rugtas dragen als je die niet over je schouders doet?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_181051915
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:03 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

hehe.. goeie.. in je hotel laten? Je hebt toch niet alles de hele tijd nodig?
Dagje weg, handdoekje mee..wat drinken, go pro, camera...kan mooi in een rugtas..
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_181051966
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:06 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja een rugtas over je schouders, dat begrijp ik...vaak bij drukke plekken doe ik de rugtas op mijn borst. Maar hoe wil je anders je rugtas dragen als je die niet over je schouders doet?
Ik bedoelde over 1 schouder doen ;)
Of koop een schoudertas?
pi_181051992
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:08 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Ik bedoelde over 1 schouder doen ;)
Of koop een schoudertas?
Maar waarom draag je een rugtas over 1 schouder?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_181051997
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:06 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dagje weg, handdoekje mee..wat drinken, go pro, camera...kan mooi in een rugtas..
dat is een rugtasJE joh. ;) Gewoon buiktas van maken, want het gewicht is het niet.

Heel vroeger, toen ik de eerste keren naar INdonesie kwam werd me als tip gegeven: ga nooit achterin de bus zitten, want vaak slecht zicht en donker. Houd je rugzak bij je en als het kan op je buik dragen; want ze kunnen heel vakkundig met scherp mesje een vak open snijden, zeker als ze voelen dat er een tablet oid in zit.
pi_181052031
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:09 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

dat is een rugtasJE joh. ;) Gewoon buiktas van maken, want het gewicht is het niet.

Heel vroeger, toen ik de eerste keren naar INdonesie kwam werd me als tip gegeven: ga nooit achterin de bus zitten, want vaak slecht zicht en donker. Houd je rugzak bij je en als het kan op je buik dragen; want ze kunnen heel vakkundig met scherp mesje een vak open snijden, zeker als ze voelen dat er een tablet oid in zit.
Ja ik draag hem altijd zo...(even niet letten op die op je rug, maar die op de buik)

Maar ik kan 't mis hebben...
pi_181052046
Ja zo dus. Prima.. alles in het zicht. vrijwel alle risico's verdwenen.
pi_181052071
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:08 schreef Patroon het volgende:

[..]

Maar waarom draag je een rugtas over 1 schouder?
Omdat je er geen zicht op hebt als je de rugtas op je rug draagt?
pi_181052191
Ik vind een rugzak voor dragen er altijd zo stom uitzien. Zou het misschien wel doen als ik alleen was. Maar wij zijn eigenlijk altijd samen, en op de drukke plekken loop ik dan gewoon achter m'n vriend als hij de rugzak draagt.
pi_181052256
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:16 schreef Myraela het volgende:
Ik vind een rugzak voor dragen er altijd zo stom uitzien. Zou het misschien wel doen als ik alleen was. Maar wij zijn eigenlijk altijd samen, en op de drukke plekken loop ik dan gewoon achter m'n vriend als hij de rugzak draagt.
Doen wij ook wel, maar willen niet de hele tijd achter elkaar lopen...

Hoe het eruit ziet, kan mij vrij weinig interesseren trouwens..
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_181052583
Ik twijfel voor de komende trip nog of ik een rugzak meeneem of een schoudertas, voordeel van de schoudertas is dat je 'm crossbody kan dragen en 'm voor je uit kan schuiven terwijl je loopt.

Nadeel is die hernia als je hem te vol gooit oO/
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_181052682
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:10 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja ik draag hem altijd zo...(even niet letten op die op je rug, maar die op de buik)

[ afbeelding ]
Ik ook, wel jammer als die banden over elkaar gaan glijden en je je rugtas moet oprapen met een afgeladen backpack op je rug ;(
pi_181052838
Het meest ideale is een daypack of schoudertasje die je gewoon in je grote backpack kwijt kan, zodat je met maar 1 rugzak over straat hoeft. Als je dat niet kan heb je teveel zooi mee ;)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  Moderator donderdag 9 augustus 2018 @ 13:59:23 #169
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181053280
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:43 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Canggu? Schijnt een van de meest onveilige buurten van Bali te zijn; veel inbraken en berovingen op straat. De gangbare ( :{ ) manier waarop dat gaat op Bali is iemand in z'n bovenbeen snijden met een mes en dan beroven.
Klinkt lekker :X Andere tips? :P
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181053352
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:39 schreef Ener-G het volgende:
Het meest ideale is een daypack of schoudertasje die je gewoon in je grote backpack kwijt kan, zodat je met maar 1 rugzak over straat hoeft. Als je dat niet kan heb je teveel zooi mee ;)
Dat is wel een goede tip trouwens. Decathlon heeft van die kleine tasjes.

https://www.decathlon.nl/(...)0?mc=8331382&c=BLAUW

En dan zo'n heuptasje voor je paspoort/tickets/geld etc

https://www.decathlon.nl/(...)3?mc=8493268&c=BEIGE
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_181053525
Die heuptasjes moet je wel onder je kleren dragen of crossbody op je lichaam. Alles van waarde moet je direct op je lichaam dragen, of gewoon niet meenemen en in een fatsoenlijke kluis in je hotel/hostel.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_181053719
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 14:09 schreef Ener-G het volgende:
Die heuptasjes moet je wel onder je kleren dragen of crossbody op je lichaam. Alles van waarde moet je direct op je lichaam dragen, of gewoon niet meenemen en in een fatsoenlijke kluis in je hotel/hostel.
Ja dat ding is ook voor onder het t-shirt. Als we niet hoeven te verplaatsen, laten we uiteraard paspoort etc in het hotel. Maar met backpacken moet je soms ook weer ergens anders heen he.
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator zondag 19 augustus 2018 @ 12:12:00 #174
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181295524
quote:
;( steeds op zondag is het raak!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181302154
quote:
En nog een:
https://nos.nl/artikel/22(...)de-keer-vandaag.html

7.2, dus nog zwaarder dan die van een paar weken terug. -O-
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_181316743
Ben afgelopen week terug gekomen uit Indonesie. Grofweg de volgende route gedaan:

Jakarta - Bogor - Bandung - Yoghyakarta - Malang - Surabaya - Makassar - Renta Pao - Makassar - Santur (Bali)

Ik vond Java lastig te plaatsen. De drukte is wel echt ff iets waar je aan moet wennen. Tevens vond ik het niet altijd even mooi, wordt er door de inwoners weinig waarde gehecht aan cultureel erfgoed (waardoor koloniale panden vervallen) en is het er op veel plekken ronduit smerig.
De mensen vond ik wel zonder meer allemaal zeer vriendelijk.

Echt mooi vond ik Sulawesi. Wat een geweldig eiland! Zoveel natuur, zoveel verschillende culturen. Tana Toraja is natuurlijk geweldig. Bij een volgende keer Indonesie wil ik Sulawesi sowieso meer gaan verkennen.

Bali vond ik een regelrechte aanfluiting. Geen idee waarom zoveel medelanders zo'n pokkeneind in het vliegtuig zitten voor zo'n matig eiland. Weinig mooie stranden, veel te druk, niet altijd even lekker weer (zelfs in dit seizoen), duur, en zeker aan de oostkant een continu zeer harde aanlandige wind.
Dan hebben we dicht bij huis met bijvoorbeeld Corsica veel mooiere en interessantere eilanden!
  Moderator maandag 20 augustus 2018 @ 15:07:28 #177
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181322665
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 10:18 schreef F-Bravo het volgende:
Ben afgelopen week terug gekomen uit Indonesie. Grofweg de volgende route gedaan:

Jakarta - Bogor - Bandung - Yoghyakarta - Malang - Surabaya - Makassar - Renta Pao - Makassar - Santur (Bali)

Ik vond Java lastig te plaatsen. De drukte is wel echt ff iets waar je aan moet wennen. Tevens vond ik het niet altijd even mooi, wordt er door de inwoners weinig waarde gehecht aan cultureel erfgoed (waardoor koloniale panden vervallen) en is het er op veel plekken ronduit smerig.
De mensen vond ik wel zonder meer allemaal zeer vriendelijk.

Echt mooi vond ik Sulawesi. Wat een geweldig eiland! Zoveel natuur, zoveel verschillende culturen. Tana Toraja is natuurlijk geweldig. Bij een volgende keer Indonesie wil ik Sulawesi sowieso meer gaan verkennen.

Bali vond ik een regelrechte aanfluiting. Geen idee waarom zoveel medelanders zo'n pokkeneind in het vliegtuig zitten voor zo'n matig eiland. Weinig mooie stranden, veel te druk, niet altijd even lekker weer (zelfs in dit seizoen), duur, en zeker aan de oostkant een continu zeer harde aanlandige wind.
Dan hebben we dicht bij huis met bijvoorbeeld Corsica veel mooiere en interessantere eilanden!
Tot Malang doen wij exact dezelfde route, daarna gaan we door naar het oosten van Java en vervolgens naar Bali. Bromo ook gedaan?

Wat vond je van Bogor? We hebben het op de planning staan maar heb van meerdere mensen gehoord dat het, op de Botanische tuinen na, niet echt interessant is. Ik weet alleen niet goed wat we dan in de plaats kunnen doen die nacht tussen Jakarta en Bandung. Nog tips? Ergens lekker chillen lijkt me ook prima O+

En hoe zijn jullie van Bogor naar Bandung gereisd? Die Puncak Pass lijkt me wel gaaf O+

[ Bericht 4% gewijzigd door MaJo op 20-08-2018 16:01:14 ]
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator maandag 20 augustus 2018 @ 15:08:34 #178
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181322699
Nog 4 nachtjes slapen en dan gaan we al *O* O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 20 augustus 2018 @ 16:06:11 #179
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_181324368
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 10:18 schreef F-Bravo het volgende:
Echt mooi vond ik Sulawesi. Wat een geweldig eiland! Zoveel natuur, zoveel verschillende culturen. Tana Toraja is natuurlijk geweldig. Bij een volgende keer Indonesie wil ik Sulawesi sowieso meer gaan verkennen.
Ah, goed om te lezen aangezien ik over 4 weken ook naar Sulawesi ga :)

quote:
Bali vond ik een regelrechte aanfluiting. Geen idee waarom zoveel medelanders zo'n pokkeneind in het vliegtuig zitten voor zo'n matig eiland. Weinig mooie stranden, veel te druk, niet altijd even lekker weer (zelfs in dit seizoen), duur, en zeker aan de oostkant een continu zeer harde aanlandige wind.
Dan hebben we dicht bij huis met bijvoorbeeld Corsica veel mooiere en interessantere eilanden!
Tja, ik heb echt gezien dat Bali twee kanten heeft. Ik vind de sfeer van Bali heerlijk, maar dan moet je niet in Kuta zitten natuurlijk. Ja, de stranden in een eiland als Ibiza zijn misschien wel mooier, maar ik lig dan ook niet gauw ergens wat te liggen op een strand. Qua weer en wind heb ik eigenlijk nooit ergens last van gehad, zelfs tijdens het regenseizoen heb ik eigenlijk nooit last van regen gehad.
Don't let my username fool you...
pi_181332396
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 15:07 schreef MaJo het volgende:

[..]

Tot Malang doen wij exact dezelfde route, daarna gaan we door naar het oosten van Java en vervolgens naar Bali. Bromo ook gedaan?

Wat vond je van Bogor? We hebben het op de planning staan maar heb van meerdere mensen gehoord dat het, op de Botanische tuinen na, niet echt interessant is. Ik weet alleen niet goed wat we dan in de plaats kunnen doen die nacht tussen Jakarta en Bandung. Nog tips? Ergens lekker chillen lijkt me ook prima O+

En hoe zijn jullie van Bogor naar Bandung gereisd? Die Puncak Pass lijkt me wel gaaf O+
Bogor komt mijn familie vandaan. We zijn dus bij oude huizen van mijn familie geweest. Dat was een extra dimensie. Naar mijn mening kun je Jakarta, Bogor en Bandung sowieso overslaan en beginnen in Yogyakarta. Veel boeiender, veel rustiger. Die Puncak Pass is verschrikkelijk. Volledig dichtgebouwd en verschrikkelijk druk. Wij hebben de volledige pas file gereden. Omhoog en daarna Bandung in.
Bandung was alleen bijzonder voor mij omdat ik in de voetsporen van mijn oma ben getrokken omdat die daar grotendeels is opgegroeid. Maar het maakte mij alleen maar treurig. Het was eens zo mooi, maar man wat is het verpest.
pi_181332649
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 16:06 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ah, goed om te lezen aangezien ik over 4 weken ook naar Sulawesi ga :)

[..]

Tja, ik heb echt gezien dat Bali twee kanten heeft. Ik vind de sfeer van Bali heerlijk, maar dan moet je niet in Kuta zitten natuurlijk. Ja, de stranden in een eiland als Ibiza zijn misschien wel mooier, maar ik lig dan ook niet gauw ergens wat te liggen op een strand. Qua weer en wind heb ik eigenlijk nooit ergens last van gehad, zelfs tijdens het regenseizoen heb ik eigenlijk nooit last van regen gehad.
Ik ben vorig jaar op Corsica geweest en de sfeer daar vond ik veel relaxter. Veel meer eilandgevoel.
Bali is vies, veel ongedierte, veel te druk en landschappelijk niet heel boeiend en afwisselend. Denpasar en de stranden rondom moet je helemaal ontwijken. Vieze drukke bedoeling. Met de scooter naar het noorden is leuk, maar ook weinig afwisselend.

Sulawesi daarentegen: daarvoor kom je naar Azië! Vooral Balai Taman is geweldig mooi. Ook leuk om in het regenwoud op zoek te gaan naar de koeskoes.
  Moderator maandag 20 augustus 2018 @ 23:33:20 #182
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181337091
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:53 schreef F-Bravo het volgende:

[..]

Bogor komt mijn familie vandaan. We zijn dus bij oude huizen van mijn familie geweest. Dat was een extra dimensie. Naar mijn mening kun je Jakarta, Bogor en Bandung sowieso overslaan en beginnen in Yogyakarta. Veel boeiender, veel rustiger. Die Puncak Pass is verschrikkelijk. Volledig dichtgebouwd en verschrikkelijk druk. Wij hebben de volledige pas file gereden. Omhoog en daarna Bandung in.
Bandung was alleen bijzonder voor mij omdat ik in de voetsporen van mijn oma ben getrokken omdat die daar grotendeels is opgegroeid. Maar het maakte mij alleen maar treurig. Het was eens zo mooi, maar man wat is het verpest.
Je bent weinig positief valt me op. Hopelijk ervaren wij het anders.

Adviezen als dat we die plekken over kunnen slaan heb ik niet meer zoveel aan, we vertrekken over 4 dagen en hebben de hotels en treinen al geboekt.

Liever krijg ik tips over wat wel de moeite waard is in (de omgeving van) die steden. Ik hoor ook verhalen van mensen die het wél gaaf vonden.

Zelf ben ik erg geïnteresseerd in onze koloniale geschiedenis. Dan zijn steden als Jakarta, Bogor en Bandung natuurlijk onmisbaar :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181340617
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:33 schreef MaJo het volgende:

[..]

Je bent weinig positief valt me op. Hopelijk ervaren wij het anders.

Adviezen als dat we die plekken over kunnen slaan heb ik niet meer zoveel aan, we vertrekken over 4 dagen en hebben de hotels en treinen al geboekt.

Liever krijg ik tips over wat wel de moeite waard is in (de omgeving van) die steden. Ik hoor ook verhalen van mensen die het wél gaaf vonden.

Zelf ben ik erg geïnteresseerd in onze koloniale geschiedenis. Dan zijn steden als Jakarta, Bogor en Bandung natuurlijk onmisbaar :)
Tuinen van Bogor had je al op de planning staan las ik. In de buurt schijnen ook een paar mooie watervallen te zijn. Weet alleen de naam (namen) zo even niet meer... Maar zodra je daar bent gewoon informeren bij je hotel, die kunnen het vast vertellen. Ik ben in mn uppie op een scooter naar de watervallen geweest maar dat was wel echt een zoekplaatje om er te komen. Beter regel je een tour of een chauffeur.
pi_181399010
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:38 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

13 september vliegen we naar Kuala Lumpur, daar zitten we eerst 2 nachten omdat we anders meteen weer door moesten vliegen de volgende morgen terwijl we 's avonds laat pas aankomen, geen zin in... Dan door naar Makassar op Sulawesi, rondreis op Zuid-Sulawesi naar de Tana Toraja en nog wat strand en zo. Uiteindelijk vliegen we dan door naar Medan om op Sumatra de Orang-Oetans te gaan zoeken en naar Lake Toba te gaan. Uiteindelijk weer via 1 nachtje in Kuala Lumpur terug :)

Zijn in totaal zo'n drie weken daar.
Wij zijn net in Sulawesi geweest. Als je tips nodig hebt, dan laat maar weten. Wij zijn naar Wakatobi gegaan, heel tof!!!
pi_181400092
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:53 schreef ReizenFleur het volgende:

[..]

Wij zijn net in Sulawesi geweest. Als je tips nodig hebt, dan laat maar weten. Wij zijn naar Wakatobi gegaan, heel tof!!!
Ziet eruit alsof dat heel duur is en erg veel nodig is om daar te komen, volgens mij gaat dat niet passen in onze reis ;)

Nog meer gezien in Sulawesi?
Don't let my username fool you...
  Moderator donderdag 23 augustus 2018 @ 17:29:41 #186
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181402864
Morgen gaan we :o *O* O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:48:33 #187
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_181424376
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:29 schreef MaJo het volgende:
Morgen gaan we :o *O* O+
Goede reis!!!

Onze plannen lijken door te slaan naar Bali en Flores in plaats van Sulawesi. Het originele plan van Bali, vliegen naar Flores en dan eilandhoppend terug naar Lombok gaat natuurlijk niet door nu. In plaats daarvan gaan we nu heel Flores aandoen, inclusief de oostelijke Alor archipel.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zaterdag 25 augustus 2018 @ 06:12:02 #188
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181439323
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:48 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Goede reis!!!

Onze plannen lijken door te slaan naar Bali en Flores in plaats van Sulawesi. Het originele plan van Bali, vliegen naar Flores en dan eilandhoppend terug naar Lombok gaat natuurlijk niet door nu. In plaats daarvan gaan we nu heel Flores aandoen, inclusief de oostelijke Alor archipel.
Klinkt als een goed plan ^O^

Wij zijn aangekomen in Jakarta en gaan even een paar uurtjes slapen. Reis ging goed, alleen wel 1,5 uur vertraagd. Ook leek onze bagage even niet aangekomen te zijn maar op de valreep zaten de tassen er toch nog bij. Dus nu kunnen we gaan genieten O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181454775
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:35 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ziet eruit alsof dat heel duur is en erg veel nodig is om daar te komen, volgens mij gaat dat niet passen in onze reis ;)

Nog meer gezien in Sulawesi?
We zijn alleen in het zuiden geweest, Torajaland bezocht, is echt prachtig. Voor 8 dagen alles geregeld waren we met vieren 1300 euro kwijt. Wakatobi is vooral de vlucht prijzig, maar als je er eenmaal bent is het heel goedkoop (volpension en scooter 150 euro voor 4 personen). Je hebt wel minimaal een week nodig voor Wakatobi en idd zin in wat avontuur :-)
  Moderator zondag 26 augustus 2018 @ 03:25:37 #190
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181463449
Gisteren gegeten voor 90 cent, hier kan ik wel aan wennen :D O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator zondag 26 augustus 2018 @ 08:12:45 #191
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_181464480
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 03:25 schreef MaJo het volgende:
Gisteren gegeten voor 90 cent, hier kan ik wel aan wennen :D O+
We hebben er een Indonesië-fan bij. :D.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_181464511
Wij hebben uiteindelijk 3 nachten Nusa Cengingan en Ubud omgedraait omdat we een super plekje zagen op Nusa en onze homestay bij Ubud konden verplaatsen.

http://www.booking.com/Share-8p8K99
Voor maar 106 euro voor 3 nachten. Meeste is daar veel duurder.

Verder nog steeds niet veel vastgelegd. Behalve de trein van Yogya naar Malang. Daarna met de auto van Malang naar Probolinggo en dan weer vanuit Probolinggo naar Banyuwangi. Niet vanuit Malang met de trein gedaan, want dan had je alleen economic.

Dat eten voor die prijs kan ik ook wel aan wennen, benieuwd of het eten mij even goed bevalt als Thailand.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_181465162
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 03:25 schreef MaJo het volgende:
Gisteren gegeten voor 90 cent, hier kan ik wel aan wennen :D O+
Wat had je dan? :D Details willen we.
  Moderator zondag 26 augustus 2018 @ 09:31:25 #194
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_181465199
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:28 schreef ReizenFleur het volgende:

[..]

We zijn alleen in het zuiden geweest, Torajaland bezocht, is echt prachtig. Voor 8 dagen alles geregeld waren we met vieren 1300 euro kwijt. Wakatobi is vooral de vlucht prijzig, maar als je er eenmaal bent is het heel goedkoop (volpension en scooter 150 euro voor 4 personen). Je hebt wel minimaal een week nodig voor Wakatobi en idd zin in wat avontuur :-)
Waar overnachtte je op Wakatobi?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_181466925
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 08:19 schreef Patroon het volgende:
Wij hebben uiteindelijk 3 nachten Nusa Cengingan en Ubud omgedraait omdat we een super plekje zagen op Nusa en onze homestay bij Ubud konden verplaatsen.

http://www.booking.com/Share-8p8K99
Voor maar 106 euro voor 3 nachten. Meeste is daar veel duurder.

Verder nog steeds niet veel vastgelegd. Behalve de trein van Yogya naar Malang. Daarna met de auto van Malang naar Probolinggo en dan weer vanuit Probolinggo naar Banyuwangi. Niet vanuit Malang met de trein gedaan, want dan had je alleen economic.

Dat eten voor die prijs kan ik ook wel aan wennen, benieuwd of het eten mij even goed bevalt als Thailand.
Die economy treinen zijn prima hoor.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  Moderator dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:19:37 #196
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181521045
quote:
14s.gif Op zondag 26 augustus 2018 08:12 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

We hebben er een Indonesië-fan bij. :D.
Absoluut :Y Met name vandaag was gaaf. We hadden een chauffeur voor een dag die ons de omgeving van Bandung liet zien. Bandung zelf is dan misschien niet zo interessant maar de omgeving des te meer O+ We gingen naar een rijstveld, een zwavelmeer (Kawah Putih), een theeplantage en hot springs (Kawah Rengganis). Vooral de Kawahs zijn echt een aanrader! Lees je mee Patroon? ;)

quote:
14s.gif Op zondag 26 augustus 2018 09:29 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wat had je dan? :D Details willen we.
Lastig, het was bij een marktje met allemaal standjes met enkel Indonesische teksten. Heb gewoon maar iets aangewezen _O- Maar was iets van taugee goreng met groenten :9

Morgen naar Yogyakarta, het gaat zo snel!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181523157
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Absoluut :Y Met name vandaag was gaaf. We hadden een chauffeur voor een dag die ons de omgeving van Bandung liet zien. Bandung zelf is dan misschien niet zo interessant maar de omgeving des te meer O+ We gingen naar een rijstveld, een zwavelmeer (Kawah Putih), een theeplantage en hot springs (Kawah Rengganis). Vooral de Kawahs zijn echt een aanrader! Lees je mee Patroon? ;)

Leuke tour! Wij hadden precies hetzelfde in Bandung gedaan met een chauffeur. Als je Kawah Putih al mooi vond ga dan zeker naar Kawah Ijen als je daar in de buurt bent, die vond ik nog veel indrukwekkender!
pi_181536774
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:35 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Leuke tour! Wij hadden precies hetzelfde in Bandung gedaan met een chauffeur. Als je Kawah Putih al mooi vond ga dan zeker naar Kawah Ijen als je daar in de buurt bent, die vond ik nog veel indrukwekkender!
Ja, wij slaan stuk Jakarta - Yogya over en bezoeken Kawah ljen. Morgen vertrekken en dan pas 28 sept terug.. :)
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 29 augustus 2018 @ 08:15:08 #199
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_181537114
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 07:25 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja, wij slaan stuk Jakarta - Yogya over en bezoeken Kawah ljen. Morgen vertrekken en dan pas 28 sept terug.. :)
Lekker, have fun!

Ik moet nog 2,5 week wachten... ;(
Don't let my username fool you...
  Moderator woensdag 29 augustus 2018 @ 18:06:33 #200
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181551364
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:35 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Leuke tour! Wij hadden precies hetzelfde in Bandung gedaan met een chauffeur. Als je Kawah Putih al mooi vond ga dan zeker naar Kawah Ijen als je daar in de buurt bent, die vond ik nog veel indrukwekkender!
Kawah Ijen gaat helaas niet meer lukken, we komen pas om half 12 's avonds in Banyuwangi aan en om dan nog een trekking te doen gaat hem niet worden. We houden het dus bij Bromo :)

quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 07:25 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja, wij slaan stuk Jakarta - Yogya over en bezoeken Kawah ljen. Morgen vertrekken en dan pas 28 sept terug.. :)
Goeie reis alvast!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181594511
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:06 schreef MaJo het volgende:

[..]

Kawah Ijen gaat helaas niet meer lukken, we komen pas om half 12 's avonds in Banyuwangi aan en om dan nog een trekking te doen gaat hem niet worden. We houden het dus bij Bromo :)

[..]

Goeie reis alvast!
Thanx! Hebben een goede reis gehad en zitten nu in Yogjakarta vlak bij Malioboro, maar in de rustige week bij Kraton Yogjakarta. Erg chill hier.
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:03:11 #202
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181596969
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 12:05 schreef Patroon het volgende:

[..]

Thanx! Hebben een goede reis gehad en zitten nu in Yogjakarta vlak bij Malioboro, maar in de rustige week bij Kraton Yogjakarta. Erg chill hier.
Wij zitten ook nog in Yogyakarta :D Morgen naar Malang.

Gisteren Prambanan gedaan en vandaag Borobudur. We gaan zo uit eten en dan naar Alun Alun Kidul plein. Daar rijden ze rond met allemaal neon verlichte autootjes, ziet er geinig uit :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181600691
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 14:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wij zitten ook nog in Yogyakarta :D Morgen naar Malang.

Gisteren Prambanan gedaan en vandaag Borobudur. We gaan zo uit eten en dan naar Alun Alun Kidul plein. Daar rijden ze rond met allemaal neon verlichte autootjes, ziet er geinig uit :D
Gaaf. Wij liggen om 20u lokale tijd al plat. Lange dag geweest. Goede reis morgen en vertel even hoe de trein was. Wij nemen die dinsdag naar Malang.

Morgen willen se Pramabanan bij zonsondergang doen. Met een bus erheen voor maar 7000rp retour pp. Gaan zien of dat wat is.
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:24:55 #204
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181601408
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 16:54 schreef Patroon het volgende:

[..]

Gaaf. Wij liggen om 20u lokale tijd al plat. Lange dag geweest. Goede reis morgen en vertel even hoe de trein was. Wij nemen die dinsdag naar Malang.

Morgen willen se Pramabanan bij zonsondergang doen. Met een bus erheen voor maar 7000rp retour pp. Gaan zien of dat wat is.
Wij lagen er de eerste dag ook om die tijd in ;)

Wij waren met zonsondergang bij Prambanan gisteren maar het was zo bewolkt dat er niets te zien was. Sowieso is het bewolkt de laatste dagen dus houd daar rekening mee.

Om die reden ook geen early tour naar Borobudur gedaan maar gewoon 's ochtends. Was prima te doen en helemaal niet zo druk als vaak voor gewaarschuwd wordt :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181624713
Het valt mij op dat de mensen hier bijzonder vriendelijk zijn, ook al hoeven ze niets van je. Bijv bij tegenkomen op straat, steeds een glimlach en vriendelijk een groet.

Staat mij toch bij dat dat in Thailand anders was.

Oja, vanavond eindelijk Rendang gevonden, wordt niet overal verkocht. Heerlijk!
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator maandag 3 september 2018 @ 20:32:44 #206
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181670089
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:47 schreef Patroon het volgende:
Het valt mij op dat de mensen hier bijzonder vriendelijk zijn, ook al hoeven ze niets van je. Bijv bij tegenkomen op straat, steeds een glimlach en vriendelijk een groet.

Staat mij toch bij dat dat in Thailand anders was.

Oja, vanavond eindelijk Rendang gevonden, wordt niet overal verkocht. Heerlijk!
Iedereen is inderdaad super vriendelijk O+

Rendang hebben we nog niet gevonden helaas. Vandaag voor het eerst écht goed Indonesisch gegeten in Malang. Daar ga je ook heen toch? Dan kan ik restaurant Inggul aanraden ^O^

Gisteren Bromo gedaan, wat een ervaring O+ wel helemaal kapot daarna, heb 16 uur aan een stuk geslapen :o maar het was het waard!

Nu aangekomen in Banyuwangi, morgen naar Bali. Die trein was echt prima, geen reden om dat om te boeken. Je hebt alleen tweezits of driezitsbanken met mensen tegenover je. Wij hadden gelukkig tweezits maar je maakt wel gelijk contact met anderen.

Trouwens tip voor Eksekutif: neem vooral een trui mee want de airco zetten ze op standje koelkast :X wat dat betreft hadden we het in Ekonomie vandaag een stuk beter, geen trui nodig gehad en het was ook niet te warm.

Ik ben het treinreizen wel even zat, deze week 3x 8 uur in de trein gezeten. We moeten op Bali echt bijkomen van Java _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator maandag 3 september 2018 @ 21:24:25 #207
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_181671399
Inggul is goed ja. Zit naast de oude woning van de (over)grootouders van mijn vrouw. :).

Laat ons vooral weten hoe Menjangan was. Mogelijk een bestemming voor ons.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 4 september 2018 @ 05:30:22 #208
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181676885
quote:
14s.gif Op maandag 3 september 2018 21:24 schreef UIO_AMS het volgende:
Inggul is goed ja. Zit naast de oude woning van de (over)grootouders van mijn vrouw. :).

Laat ons vooral weten hoe Menjangan was. Mogelijk een bestemming voor ons.
Wat grappig! Sowieso zie je in Malang nog best veel van de Nederlandse tijd, zoals de straatnaambordjes die ook nog de Nederlandse naam aangeven.

Ik laat het je zeker weten!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181677856
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 20:32 schreef MaJo het volgende:

[..]

Iedereen is inderdaad super vriendelijk O+

Rendang hebben we nog niet gevonden helaas. Vandaag voor het eerst écht goed Indonesisch gegeten in Malang. Daar ga je ook heen toch? Dan kan ik restaurant Inggul aanraden ^O^

Gisteren Bromo gedaan, wat een ervaring O+ wel helemaal kapot daarna, heb 16 uur aan een stuk geslapen :o maar het was het waard!

Nu aangekomen in Banyuwangi, morgen naar Bali. Die trein was echt prima, geen reden om dat om te boeken. Je hebt alleen tweezits of driezitsbanken met mensen tegenover je. Wij hadden gelukkig tweezits maar je maakt wel gelijk contact met anderen.

Trouwens tip voor Eksekutif: neem vooral een trui mee want de airco zetten ze op standje koelkast :X wat dat betreft hadden we het in Ekonomie vandaag een stuk beter, geen trui nodig gehad en het was ook niet te warm.

Ik ben het treinreizen wel even zat, deze week 3x 8 uur in de trein gezeten. We moeten op Bali echt bijkomen van Java _O-
Leuk om te horen. Qua eten erg goed getroffen. Kregen veel tips van personeel van hostel.

Wij zaten in een kleine dorm. Beviel erg goed, maak je makkelijk contact met anderen, iets wat wij altijd graag doen, als we samen reizen

Zitten nu in de trein naar Malang. Wist idd van de airco, dus lange broek en vest aan. Erg relaxed ja. Thnx voor de eettip. Overmorgen Bromo. Trein is prima, maar doordat we een stuk met de auto doen, hoeven we straks nog maar 4 treinuren naar Banyuwangi. Dan is het mooi geweest.

Volgens mij reizen wij achter jullie aan :D

Oja in Yogja nog een hele vette bike tour gedaan naar een dorpje waar ze rijst verbouwen (duh), bakstenen, kroepoek en tempe maken. Super leuke trip. Zoiets blijft ons altijd meer bij dan Prambanan ofzo.

[ Bericht 3% gewijzigd door Patroon op 04-09-2018 08:21:56 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator dinsdag 4 september 2018 @ 11:36:01 #210
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181680489
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 08:15 schreef Patroon het volgende:

[..]

Leuk om te horen. Qua eten erg goed getroffen. Kregen veel tips van personeel van hostel.

Wij zaten in een kleine dorm. Beviel erg goed, maak je makkelijk contact met anderen, iets wat wij altijd graag doen, als we samen reizen

Zitten nu in de trein naar Malang. Wist idd van de airco, dus lange broek en vest aan. Erg relaxed ja. Thnx voor de eettip. Overmorgen Bromo. Trein is prima, maar doordat we een stuk met de auto doen, hoeven we straks nog maar 4 treinuren naar Banyuwangi. Dan is het mooi geweest.

Volgens mij reizen wij achter jullie aan :D

Oja in Yogja nog een hele vette bike tour gedaan naar een dorpje waar ze rijst verbouwen (duh), bakstenen, kroepoek en tempe maken. Super leuke trip. Zoiets blijft ons altijd meer bij dan Prambanan ofzo.
Altijd leuk om contact te maken met anderen. In ons hotel bij Menjangan zitten we samen met een leuk Duits stel, verder geen andere gasten. Je gaat dan gelijk samen optrekken. Morgen gaan we ook met z'n vieren snorkelen bij Menjangan island. UIO, ik zal uitgebreid vertellen hoe het was.

Vanavond gaan we met iemand van het hotel mee naar de tempel in het dorp voor een rituele cleansing. Et komen verder geen toeristen dus dat lijkt me tof O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181681036
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:36 schreef MaJo het volgende:

[..]

Altijd leuk om contact te maken met anderen. In ons hotel bij Menjangan zitten we samen met een leuk Duits stel, verder geen andere gasten. Je gaat dan gelijk samen optrekken. Morgen gaan we ook met z'n vieren snorkelen bij Menjangan island. UIO, ik zal uitgebreid vertellen hoe het was.

Vanavond gaan we met iemand van het hotel mee naar de tempel in het dorp voor een rituele cleansing. Et komen verder geen toeristen dus dat lijkt me tof O+
Dat is bij Pemuteran he. Ben benieuwd, wij willen daar na de Ljen tour heen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator dinsdag 4 september 2018 @ 14:24:13 #212
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_181683065
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 05:30 schreef MaJo het volgende:
Wat grappig! Sowieso zie je in Malang nog best veel van de Nederlandse tijd, zoals de straatnaambordjes die ook nog de Nederlandse naam aangeven.

Ik laat het je zeker weten!
Op de oude Nederlandse begraafplaats in Malang liggen wel wat voorouders van haar. En één van de lokale ziekenhuizen is door haar overgrootvader opgericht en haar moeder is daar geboren.

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:36 schreef MaJo het volgende:
Altijd leuk om contact te maken met anderen. In ons hotel bij Menjangan zitten we samen met een leuk Duits stel, verder geen andere gasten. Je gaat dan gelijk samen optrekken. Morgen gaan we ook met z'n vieren snorkelen bij Menjangan island. UIO, ik zal uitgebreid vertellen hoe het was.

Vanavond gaan we met iemand van het hotel mee naar de tempel in het dorp voor een rituele cleansing. Et komen verder geen toeristen dus dat lijkt me tof O+
Zeker laten weten! We spelen met de gedachte om naar Menjangan te gaan.

Maar onze plannen wijzigen zowat elke dag nu.

In plaats van Sulawesi zitten we nu te kijken naar Bali - West Timor (Rote eiland) - Flores - Komodo - Bali.

Luxe-probleem.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_181683322
Net heerlijk gegeten in Malang. Zitten hier (onverwachts) in een dure buitenwijk met dikke villa's. Hebben gegeten in Taman Indie. Allemaal huisjes in een grote tuin. Als je wil bestellen moet je met een stokje op een bamboe slaan. De ober liep steeds achterstevoren weg, omdat de rug toe keren onbeleefd is. Bijzondere ervaring.

Oja morgen een prive fietstour door Malang, verzorgd door de pa van de guesthouse dame voor graties. Ga er natuurlijk wel wat voor geven. Ze doen dat normaal nooit, maar haar pa was vrij en leek hem leuk om te doen..

[ Bericht 10% gewijzigd door Patroon op 04-09-2018 16:17:12 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_181687098
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2018 14:24 schreef UIO_AMS het volgende:

In plaats van Sulawesi zitten we nu te kijken naar Bali - West Timor (Rote eiland) - Flores - Komodo - Bali.

Luxe-probleem.
Ik vond Komodo zwaar overrated. Duiken is daar geweldig, maar die draken, tja... en iedereen doet min of meer dezelfde overprijsde tour. Echt belachelijk duur was dat (voor Indonesie natuurlijk)
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  Moderator woensdag 5 september 2018 @ 12:39:43 #215
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181702263
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:07 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat is bij Pemuteran he. Ben benieuwd, wij willen daar na de Ljen tour heen.
Klopt :Y ik kan het absoluut aanraden, was heel tof!

quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2018 14:24 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Op de oude Nederlandse begraafplaats in Malang liggen wel wat voorouders van haar. En één van de lokale ziekenhuizen is door haar overgrootvader opgericht en haar moeder is daar geboren.

[..]

Zeker laten weten! We spelen met de gedachte om naar Menjangan te gaan.

Maar onze plannen wijzigen zowat elke dag nu.

In plaats van Sulawesi zitten we nu te kijken naar Bali - West Timor (Rote eiland) - Flores - Komodo - Bali.

Luxe-probleem.
Dat lijkt me heel bijzonder om die familiegeschiedenis te hebben, geeft het toch nog wat extra's. Ik vind het zelf ook gaaf om te zien, overal zie je nog sporen van de Nederlandse tijd. En soms ook Nederlandse woorden als asbak, gordijn en wastafel :D

Vandaag gesnorkeld bij Menjangan Island, het was echt fantastisch _O_ we hadden een tour geboekt vanuit ons hotel (waarover zo meer) en we werden opgepikt bij ons hotel om half negen. Met een busje reden we naar de vertrekplaats waar een bootje klaar lag. Toen ik op de boot stapte gleed ik uit en stootte mijn teen tegen een paal :X die is waarschijnlijk gebroken -O- slecht begin dus maar ik laat me niet tegenhouden door een beetje pijn :+

We zaten met 10 anderen op de boot die vervolgens vertrok richting het eiland. De tocht was ongeveer een uur.

Eerst gingen we snorkelen bij een "muur" van koraal. Heel cool! Het koraal kwam bijna tot aan het water maar loopt dan gelijk een meter of 10 naar beneden. We hebben denk ik een uurtje daar gesnorkeld. Vervolgens hebben we op de boot geluncht (Was meegegeven door het hotel) en daarna zijn we naar de tweede plek gevaren, gegeten Coral Garden. Hier was nog meer koraal en weer veel leuke vissen om naar te kijken. Ik vond het echt prachtig O+

Helaas geen schildpadden gezien maar wel allerlei vissen waarvan ik geen idee heb hoe die heten ;) bij de tweede plek zagen we ook nog 2 hertjes op het strand met een baby hertje O+

Vervolgens weer met de boot naar land, om 2 uur waren we terug in het hotel.

Het was mijn eerste keer snorkelen dus ik kan het nergens mee vergelijken maar ik vond het echt heel tof om te doen!

Mijn man heeft vaker gesnorkeld en vond dit de mooiste ervaring.

Dan het hotel. Ik kan van harte L'bulu aanraden. Wat een ontzettend lieve mensen werken daar _O_ we werden door 2 kinderen van het hotel 's avonds meegenomen naar de lokale tempel. Geen toeristen, alleen wij met zn vieren. Heel bijzonder O+ het hotel kost slechts 16 euro en ik vond het er geweldig. Het is kleinschalig (2 huisjes en nog 4 kamers bij het erbij horende hotel Home of the Hobbit) en afgelegen waardoor je echt helemaal tot rust komt. Daarom ook goed contact gemaakt met een Duits stel waar we gisteravond Bintangs mee gedronken hebben. Het was er echt heel fijn O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator woensdag 5 september 2018 @ 13:42:25 #216
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_181703458
Oei, hopelijk valt het mee met je teen! Beterschap in ieder geval!

Leuk inderdaad die Nederlandse woorden. Ken er nog een paar: sprei, kantor, knalpot (=uitlaat).

Wat kostte de snorkeltour?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 5 september 2018 @ 14:06:10 #217
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181703913
quote:
11s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:42 schreef UIO_AMS het volgende:
Oei, hopelijk valt het mee met je teen! Beterschap in ieder geval!

Leuk inderdaad die Nederlandse woorden. Ken er nog een paar: sprei, kantor, knalpot (=uitlaat).

Wat kostte de snorkeltour?
Dat hoop ik ook!

De tour was 600.000 roepia per persoon, dus zo'n 35 euro. Dit was inclusief alles :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator woensdag 5 september 2018 @ 14:48:07 #218
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_181704800
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:06 schreef MaJo het volgende:
Dat hoop ik ook!

De tour was 600.000 roepia per persoon, dus zo'n 35 euro. Dit was inclusief alles :)
Dat is nog best duur in vergelijking met wat wij 4 jaar geleden op de Gili's betaalden (100.000 per persoon). Al was dat wel zonder lunch.

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 05-09-2018 15:40:00 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 5 september 2018 @ 14:51:54 #219
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181704871
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:48 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Dat is nog best duur in vergelijking met wat wij 4 jaar geleden op de Gili's betaalden (100.000 per persoon). Al was dat wel zonder lunch.
6 euro voor een snorkeltour? :o Dat is wel erg goedkoop! Eigenlijk zijn alle tours die we tot nu toe gedaan hebben zo'n 30 a 40 euro, dan wel met z'n tweeën. Deze was wat duurder maar het geld meer dan waard. En voor Europese begrippen natuurlijk nog steeds niet duur ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181705290
Nice! Wij gaan daar ook zeker snorkelen. Hopelijk valt je teen mee.

Wij zijn vandaag met de vader van de guesthouse eigenaresse op de fiets door Malang geweest. Was echt tof. Vooral die gekleurde Kampung was indrukwekkend, vooral om het verhaal erachter. Wij hebben zijn eten betaald en achteraf hem 100.000 gegeven. Hoefde niet van hem, maar wilden we wel. Tour was van 9 tot 14u ofzo, dus veel gezien. Hij spreekt ook zeer goed Engels (werkt op een cruise).

Om 12u vannacht gaan we naar Bromo en de nacht erop met de shuttlebus naar Banyuwangi. Ze hebben onze treinticket voor ons geannuleerd en ons geld terug gekregen, dit scheelt ons een dag in Probolinggo en 400.000rph.

https://www.instagram.com(...)igshid=1ct5y7gsqc1zu

[ Bericht 15% gewijzigd door Patroon op 05-09-2018 15:39:49 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_181705380
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:51 schreef MaJo het volgende:

[..]

6 euro voor een snorkeltour? :o Dat is wel erg goedkoop! Eigenlijk zijn alle tours die we tot nu toe gedaan hebben zo'n 30 a 40 euro, dan wel met z'n tweeën. Deze was wat duurder maar het geld meer dan waard. En voor Europese begrippen natuurlijk nog steeds niet duur ;)
Wij proberen zoveel mogelijk in Indonesische begrippen te denken. 100k besparen is hier toch weer 1 of 2x avondeten besparen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_181705542
MaJo heeft ook voor 't park moeten betalen. Dat is alvast 200k. Daarnaast is het 2 uur op een boot zitten - dat is veel benzine.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_181705980
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 15:29 schreef miro86 het volgende:
MaJo heeft ook voor 't park moeten betalen. Dat is alvast 200k. Daarnaast is het 2 uur op een boot zitten - dat is veel benzine.
Kennissen van ons zijn ook bij Pemuteran geweest. Het boeken bij de hotels maakt het duur. Even de straat oversteken en je betaald 50% minder zeggen zij.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 5 september 2018 @ 16:30:39 #224
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_181706915
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:54 schreef miro86 het volgende:

[..]

Ik vond Komodo zwaar overrated. Duiken is daar geweldig, maar die draken, tja... en iedereen doet min of meer dezelfde overprijsde tour. Echt belachelijk duur was dat (voor Indonesie natuurlijk)
En ik vond Komodo echt prachtig. Die Komodo varanen vond ik echt heel erg indrukwekkend. En belachelijk duur? We waren 75 euro pp kwijt voor twee dagen inclusief entry fees, overnachting op de boot, eten, water en snorkels. Dat vind ik niet belachelijk duur.
Don't let my username fool you...
pi_181714051
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 16:30 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

En ik vond Komodo echt prachtig. Die Komodo varanen vond ik echt heel erg indrukwekkend. En belachelijk duur? We waren 75 euro pp kwijt voor twee dagen inclusief entry fees, overnachting op de boot, eten, water en snorkels. Dat vind ik niet belachelijk duur.
Zo'n prijs bestond in augustus 2018 niet. Wij hebben letterlijk het onderste eruit onderhandeld en waren 50 euro kwijt voor een dagje inclusief toegangsgelden - 500k tour en 350k toegang. In Nederland is dat natuurlijk niet veel, maar voor Indonesië is dat erg veel geld. Ter vergelijking - onze Bromo-Ijen tour was 750k (exclusief eten of toegangsgelden maar wel 3 dagen met 2 overnachtingen)
En ja die beesten vond ik ook niets aan. We zagen er 2 grote en een paar kleintjes. Eigenlijk zijn dat de Komodos die 90% van de bezoekers zien - een paar bij de keukens en een mama bij haar nest. Daarna was het een wandeling door de savanne. Misschien is een tour van 2 dagen leuker.

[ Bericht 8% gewijzigd door miro86 op 05-09-2018 21:22:52 ]
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  woensdag 5 september 2018 @ 22:26:19 #226
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_181715960
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:17 schreef miro86 het volgende:

[..]

Zo'n prijs bestond in augustus 2018 niet. Wij hebben letterlijk het onderste eruit onderhandeld en waren 50 euro kwijt voor een dagje inclusief toegangsgelden - 500k tour en 350k toegang. In Nederland is dat natuurlijk niet veel, maar voor Indonesië is dat erg veel geld. Ter vergelijking - onze Bromo-Ijen tour was 750k (exclusief eten of toegangsgelden maar wel 3 dagen met 2 overnachtingen)
En ja die beesten vond ik ook niets aan. We zagen er 2 grote en een paar kleintjes. Eigenlijk zijn dat de Komodos die 90% van de bezoekers zien - een paar bij de keukens en een mama bij haar nest. Daarna was het een wandeling door de savanne. Misschien is een tour van 2 dagen leuker.
Ik denk dat ik er zeker 25 verschillende gezien heb verdeeld over de 2 eilanden. Maar ook de eilanden zelf vond ik erg indrukwekkend, zowel Rinca als Komodo zelf. Ik vond die varanen echt heel indrukwekkend en had er, in tegenstelling tot een aantal Russen, veel respect voor. Ze lijken kalm, maar kunnen zeer gevaarlijk zijn.
Don't let my username fool you...
  Moderator donderdag 6 september 2018 @ 03:53:28 #227
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181719753
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 15:29 schreef miro86 het volgende:
MaJo heeft ook voor 't park moeten betalen. Dat is alvast 200k. Daarnaast is het 2 uur op een boot zitten - dat is veel benzine.
Dat zat ik inderdaad ook te denken, toegang zat er bij in. En inderdaad benzine en lunch en alle snorkel apparatuur.

Ik ben trouwens flink verbrand op mijn rug en kont :') een shirtje aan doen als je een gevoelige huid hebt is dus geen overbodige luxe. Had al factor 50 gesmeerd maar dat bleek dus niet genoeg :X

Patroon die fietstocht klinkt heel tof! Wij kijken ook gewoon wat er op ons pad komt, zo gebeuren er leuke en spontane dingen :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator donderdag 6 september 2018 @ 09:27:48 #228
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_181721797
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 03:53 schreef MaJo het volgende:
Dat zat ik inderdaad ook te denken, toegang zat er bij in. En inderdaad benzine en lunch en alle snorkel apparatuur.

Ik ben trouwens flink verbrand op mijn rug en kont :') een shirtje aan doen als je een gevoelige huid hebt is dus geen overbodige luxe. Had al factor 50 gesmeerd maar dat bleek dus niet genoeg :X

Patroon die fietstocht klinkt heel tof! Wij kijken ook gewoon wat er op ons pad komt, zo gebeuren er leuke en spontane dingen :)
Daarom snorkel ik altijd in een oud t-shirt met lange mouwen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 6 september 2018 @ 15:42:37 #229
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181728191
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:27 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Daarom snorkel ik altijd in een oud t-shirt met lange mouwen.
Dat zal ik voortaan ook zeker doen :Y Rookie mistake ;)

Wat is Grab irritant op Bali :X Ik weet dat ze niet op verzamelplekken mogen oppikken maar ik had er een geboekt bij ons restaurant. Kreeg een berichtje of we iets verderop konden gaan staan omdat er veel lokale taxi's in de buurt waren, ok prima. Komen we daar aan, rijdt ie weer weg :? Ik bel hem dus op en hij verteld dat er een taxi achter hem zat. Ok, kan gebeuren. Hij vraagt ons nog iets verder te lopen en voor de minimaret te wachten. We lopen daarheen, hij komt er weer aan en rijdt weer door. Nou dikke doei, heb uiteindelijk maar een lokale taxi gepakt :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181728749
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat zal ik voortaan ook zeker doen :Y Rookie mistake ;)

Wat is Grab irritant op Bali :X Ik weet dat ze niet op verzamelplekken mogen oppikken maar ik had er een geboekt bij ons restaurant. Kreeg een berichtje of we iets verderop konden gaan staan omdat er veel lokale taxi's in de buurt waren, ok prima. Komen we daar aan, rijdt ie weer weg :? Ik bel hem dus op en hij verteld dat er een taxi achter hem zat. Ok, kan gebeuren. Hij vraagt ons nog iets verder te lopen en voor de minimaret te wachten. We lopen daarheen, hij komt er weer aan en rijdt weer door. Nou dikke doei, heb uiteindelijk maar een lokale taxi gepakt :')
Dat is vervelend. Volgens mij kun je ook Uber gebruiken op Bali. ^O^
pi_181728891
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:27 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Daarom snorkel ik altijd in een oud t-shirt met lange mouwen.
Ik gebruik ook altijd een oud t-shirt daarvoor. Altijd hetzelfde, waardoor inmiddels de achterkant een heel stuk lichter is dan de voorkant :')
Don't let my username fool you...
  Moderator donderdag 6 september 2018 @ 16:46:23 #232
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181729290
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 16:17 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Dat is vervelend. Volgens mij kun je ook Uber gebruiken op Bali. ^O^
Volgens mij is het nu helemaal verboden. Ik krijg steeds de melding dat de service niet beschikbaar is op deze locatie. Een maand geleden lukte het mijn broer nog wel.

Dan maar aan de Blue Bird of eigen chauffeurs.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator vrijdag 7 september 2018 @ 14:55:53 #233
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_181751009
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 16:46 schreef MaJo het volgende:
Volgens mij is het nu helemaal verboden. Ik krijg steeds de melding dat de service niet beschikbaar is op deze locatie. Een maand geleden lukte het mijn broer nog wel.

Dan maar aan de Blue Bird of eigen chauffeurs.
Wat betaal je voor een Über / Grab dan op Bali / in Indonesië? De rit Ubud - Gilimanuk (ongeveer 120 km) met privéchauffeur met tussenstop kostte destijds 600k.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 7 september 2018 @ 14:59:55 #234
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_181751095
Gisteren toch maar van tevoren al de Tana Toraja voor Sulawesi tour geboekt, niet de goedkoopste, maar het gaf wel een goed gevoel, plus dat ze de nummer 1 op Tripadvisor waren. Dit keer maar eens niet alles op het moment zelf boeken waardoor je de kans hebt dingen net mis te lopen omdat je je niet genoeg erin verdiept hebt.
Don't let my username fool you...
pi_181751826
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:55 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Wat betaal je voor een Über / Grab dan op Bali / in Indonesië? De rit Ubud - Gilimanuk (ongeveer 120 km) met privéchauffeur met tussenstop kostte destijds 600k.
Über Trip was 300.000 voor 5 uur en elke minuut langer 1000 extra.
Gewone Uber X voor korte stukjes is 7000 instaptarief, 400 per minuut + 2.200 per kilometer. en dan afhankelijk van hoeveel chauffeurs er zijn wordt het bedrag * X gedaan. In Jakarta was het bij mij bijvoorbeeld * 1.9.

Net even gekeken in de app maar ik kan ook geen schattingen van ritprijzen meer voor Bali/Indonesie vinden. Misschien is het inderdaad verboden nu.
  Moderator vrijdag 7 september 2018 @ 15:39:41 #236
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181751896
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:55 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Wat betaal je voor een Über / Grab dan op Bali / in Indonesië? De rit Ubud - Gilimanuk (ongeveer 120 km) met privéchauffeur met tussenstop kostte destijds 600k.
Voor de rit van Menjangan naar Munduk betaalden we 550k en de rit van Munduk naar Ubud 500k. Viel me nog best tegen -O- Nu moesten die chauffeurs ook weer terug naar die locaties dus daar betaal je denk ik ook extra voor.

Edit: ik zie dat je nu naar Grab vraagt. We hebben alleen maar korte ritjes met Grab gedaan en dat is steeds goedkoop. Iets van 30k voor 10 minuten ofzo.

We hebben eindelijk de knoop doorgehakt voor ons laatste bestemming: het wordt Canggu. We blijven er 4 dagen, hebben niet echt zin meer om steeds van plaats naar plaats te trekken. Vanuit Canggu kunnen we ook een keer een tripje maken naar een bounty strand :) En misschien zelfs even Kuta, ben nu wel benieuwd hoe kut(a) dat echt is ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181751932
Uber is niet verboden in Azië maar overgenomen door Grab ;-)

Dus nu heb je grab en Go-jek (& bluebird app).

Grab en go jek werken overal perfect behalve op Bali want daar is een heel systeem van taxi maffia’s in bepaalde buurten wat problemen oplevert en gevechten onderling etc.

Hier info mbt achtergrond: https://www.businessinsid(...)-taxi-drivers-2018-6
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator vrijdag 7 september 2018 @ 15:48:51 #238
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181752120
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:41 schreef RipCity het volgende:
Uber is niet verboden in Azië maar overgenomen door Grab ;-)

Dus nu heb je grab en Go-jek (& bluebird app).

Grab en go jek werken overal perfect behalve op Bali want daar is een heel systeem van taxi maffia’s in bepaalde buurten wat problemen oplevert en gevechten onderling etc.

Hier info mbt achtergrond: https://www.businessinsid(...)-taxi-drivers-2018-6
Maar in Ubud mag Bluebird ook weer geen mensen oppikken (alleen droppen) dus hier heb je een soort lokale maffia die allemaal 100k vragen voor nog geen 2km :X :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181752395
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:39 schreef MaJo het volgende:

[..]

Voor de rit van Menjangan naar Munduk betaalden we 550k en de rit van Munduk naar Ubud 500k. Viel me nog best tegen -O- Nu moesten die chauffeurs ook weer terug naar die locaties dus daar betaal je denk ik ook extra voor.
Dat zijn geen goede prijzen. Wij betaalden 550 van Pemuteran naar Ubud inclusief stops in Munduk, Twin lake, Ulun Danu Beratan, de botanische tuinen van Bedugul en Jatiluwih.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  Moderator vrijdag 7 september 2018 @ 16:02:43 #240
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181752543
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:58 schreef miro86 het volgende:

[..]

Dat zijn geen goede prijzen. Wij betaalden 550 van Pemuteran naar Ubud inclusief stops in Munduk, Twin lake, Ulun Danu Beratan, de botanische tuinen van Bedugul en Jatiluwih.
Het irritante is dat ik geen idee heb hoe ik op deze plekken aan een chauffeur moet komen behalve als de hotels het regelen. Hoe doen jullie dit?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181753192
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:48 schreef MaJo het volgende:

[..]

Maar in Ubud mag Bluebird ook weer geen mensen oppikken (alleen droppen) dus hier heb je een soort lokale maffia die allemaal 100k vragen voor nog geen 2km :X :')
Je moet ook onderhandelen ;)

Maar kut is het wel ja.. Of als je een keer een goede grab/blue/whatever neemt vragen of die je vaste chauffeur wil worden. Dan app je 'm als je ergens heen wil... Maargoed dat werkt beter in andere regio's.. Bali is gewoon geval apart helaas :/
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator vrijdag 7 september 2018 @ 16:29:15 #242
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_181753273
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:39 schreef MaJo het volgende:
Voor de rit van Menjangan naar Munduk betaalden we 550k en de rit van Munduk naar Ubud 500k. Viel me nog best tegen -O- Nu moesten die chauffeurs ook weer terug naar die locaties dus daar betaal je denk ik ook extra voor.
Onze chauffeur moest ook weer terug naar Ubud vanaf Gilimanuk. De prijzen die jij noemt, vallen me ook tegen. Of kun je niet onderhandelen? :P

quote:
Edit: ik zie dat je nu naar Grab vraagt. We hebben alleen maar korte ritjes met Grab gedaan en dat is steeds goedkoop. Iets van 30k voor 10 minuten ofzo.
Standaard prijs voor een kort ritje dus.

quote:
We hebben eindelijk de knoop doorgehakt voor ons laatste bestemming: het wordt Canggu. We blijven er 4 dagen, hebben niet echt zin meer om steeds van plaats naar plaats te trekken. Vanuit Canggu kunnen we ook een keer een tripje maken naar een bounty strand :) En misschien zelfs even Kuta, ben nu wel benieuwd hoe kut(a) dat echt is ;)
Veel plezier in Canggu!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 7 september 2018 @ 16:31:59 #243
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181753319
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:26 schreef RipCity het volgende:

[..]

Je moet ook onderhandelen ;)

Maar kut is het wel ja.. Of als je een keer een goede grab/blue/whatever neemt vragen of die je vaste chauffeur wil worden. Dan app je 'm als je ergens heen wil... Maargoed dat werkt beter in andere regio's.. Bali is gewoon geval apart helaas :/
Op straat onderhandelen lukt wel maar in de hotels zeggen ze gewoon "fixed price". Ik heb geen zin om me er druk om te maken maar het is wel balen.

Die vaste chauffeur werkt alleen als je op 1 plek ziet, niet als je steeds weer verder reist. We hebben nu wel een goeie chauffeur die ons morgen de omgeving van Ubud gaat laten zien voor 400k. Net hadden we ook een nette chauffeur die niet standaard 100k vroeg om ons naar het hotel te brengen maar 60k. Ook gelijk zijn kaartje gevraagd dus wie weet maken we daar nog gebruik van.

quote:
14s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:29 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Onze chauffeur moest ook weer terug naar Ubud vanaf Gilimanuk. De prijzen die jij noemt, vallen me ook tegen. Of kun je niet onderhandelen? :P

[..]

Standaard prijs voor een kort ritje dus.

[..]

Veel plezier in Canggu!
Ik laat het weer weten :Y
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator vrijdag 7 september 2018 @ 16:34:14 #244
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_181753359
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:02 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het irritante is dat ik geen idee heb hoe ik op deze plekken aan een chauffeur moet komen behalve als de hotels het regelen. Hoe doen jullie dit?
Gewoon op straat word je -tig keer aangesproken met Taxi? Taxi? Taxi? Dan zeg je wat je wil en laat je hun een prijs noemen. Die prijs is vaak het dubbele van wat het zou moeten zijn, dus dan roep je met een licht verontwaardigde blik Bankroeoeoeoet! terwijl je op je zakken slaat. Dan noem je een prijs van iets minder dan de helft, waarna de chauffeur een verontwaardigde blik trekt. En uiteindelijk kom je op een acceptabele prijs (nog altijd veel meer dan voor de lokale bevolking, maar goed).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 7 september 2018 @ 16:37:44 #245
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181753470
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:34 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Gewoon op straat word je -tig keer aangesproken met Taxi? Taxi? Taxi? Dan zeg je wat je wil en laat je hun een prijs noemen. Die prijs is vaak het dubbele van wat het zou moeten zijn, dus dan roep je met een licht verontwaardigde blik Bankroeoeoeoet! terwijl je op je zakken slaat. Dan noem je een prijs van iets minder dan de helft, waarna de chauffeur een verontwaardigde blik trekt. En uiteindelijk kom je op een acceptabele prijs (nog altijd veel meer dan voor de lokale bevolking, maar goed).
Op straat gaat dat prima maar niet op die afgelegen plekken bij Menjangan en Munduk. Google maar eens op L'Bulu en Atres Villas. Daar zit helemaal niets in de wijde omgeving dus ben je aangewezen op je hotel.

Nu we in de meer bewoonde wereld zitten gaat het prima en in Java konden we voor een prikkie met grab :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181753478
Wij hadden via mensen die voor ons naar Bali waren geweest wat taxi's aanbevolen gekregen. Vooral eentje in regio Ubud die heel chill was. Gewoon gezellig en goed engels.
  Moderator vrijdag 7 september 2018 @ 16:38:10 #247
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_181753482
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:31 schreef MaJo het volgende:
Op straat onderhandelen lukt wel maar in de hotels zeggen ze gewoon "fixed price". Ik heb geen zin om me er druk om te maken maar het is wel balen.
Fixed price bestaat niet in Indonesië.

quote:
Die vaste chauffeur werkt alleen als je op 1 plek ziet, niet als je steeds weer verder reist. We hebben nu wel een goeie chauffeur die ons morgen de omgeving van Ubud gaat laten zien voor 400k. Net hadden we ook een nette chauffeur die niet standaard 100k vroeg om ons naar het hotel te brengen maar 60k. Ook gelijk zijn kaartje gevraagd dus wie weet maken we daar nog gebruik van.
Dede van Gayatri (staat altijd op de hoek van het voetbalveld, op z'n minivan staan stickers van Gayatri Guest House / Café / Restaurant) was onze vaste chauffeur in Ubud. Een halve dag omgeving Ubud met tussenstops zou met hem iets van 300k moeten zijn.
quote:
Ik laat het weer weten :Y
Leuk!

[ Bericht 1% gewijzigd door UIO_AMS op 07-09-2018 16:44:01 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 7 september 2018 @ 16:44:26 #248
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181753643
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:37 schreef Myraela het volgende:
Wij hadden via mensen die voor ons naar Bali waren geweest wat taxi's aanbevolen gekregen. Vooral eentje in regio Ubud die heel chill was. Gewoon gezellig en goed engels.
Dat is handig ^O^ Er zou een site moeten zijn voor betrouwbare chauffeurs :D

quote:
14s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:38 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Fixed price bestaat niet in Indonesië.

[..]

Dede van Gayatri (staat altijd op de hoek van het voetbalveld) was onze vaste chauffeur in Ubud. Een halve dag omgeving Ubud met tussenstops zou iets van 300k moeten zijn.

[..]

Leuk!
Weet je, het is gewoon zo en heb geen zin om me er druk om te maken. Ik weet dat het te duur was maar het is gewoon zo gelopen, weer wat geleerd :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator vrijdag 7 september 2018 @ 16:46:37 #249
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_181753711
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:44 schreef MaJo het volgende:
Weet je, het is gewoon zo en heb geen zin om me er druk om te maken. Ik weet dat het te duur was maar het is gewoon zo gelopen, weer wat geleerd :)
Is ook zo, het gaat maar om een paar euro's en niet om tientallen / honderden. Veel plezier nog!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 7 september 2018 @ 17:05:45 #250
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181754143
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:46 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Is ook zo, het gaat maar om een paar euro's en niet om tientallen / honderden. Veel plezier nog!
precies :) tenzij je in roepia's denkt, dan gaat het om vele duizenden ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181766032
Wij moeten de komende dagen nog van Pemuteran naar Munduk en Sanur. Iemand goede tips voor taxi?

Wij zijn trouwens met een busje van Malang naar Banyuwangi gegaan. 8uren, met airco en stoelen konden plat. 260k totaal voor 2 pers. Leek mij geen gekke prijs.

[ Bericht 9% gewijzigd door Patroon op 08-09-2018 04:38:05 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator zaterdag 8 september 2018 @ 11:30:13 #252
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181768826
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 03:17 schreef Patroon het volgende:
Wij moeten de komende dagen nog van Pemuteran naar Munduk en Sanur. Iemand goede tips voor taxi?

Wij zijn trouwens met een busje van Malang naar Banyuwangi gegaan. 8uren, met airco en stoelen konden plat. 260k totaal voor 2 pers. Leek mij geen gekke prijs.
Ik kan je helaas niet helpen, wij waren aangewezen aan ons hotel. Van onze (nu fijne) chauffeur begreep ik dat het zo'n 350k zou moeten kosten. Misschien lukt het je om af te dingen :)

We hebben nu een hele fijne chauffeur in Ubud die ons ook naar Canggu gaat brengen en misschien morgen naar een healer.

Vandaag was ook weer gaaf. Eerst naar Tegalalang geweest, een mooie vallei met rijstveld plateaus. Daarna naar Tirtu Empu voor een rituele cleansing, ik ben dus een heel ander mens :P Als laatste naar een koffie farm geweest waar we kopi Luwak gedronken hebben. Het was 3 euro per kopje dus dat viel mee. Ook fijn dat de civets hier loslopen en niet gedwongen gevoerd worden. Zelfs nog een tamme civet kunnen aaien O+

Morgen wordt een relax dagje met eerst massage en als het mogelijk is een traditionele healer. We wilden ook nog yoga doen maar bewaren dat voor Canggu. De tijd vliegt, nog maar 6 nachtjes!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181769820
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:30 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik kan je helaas niet helpen, wij waren aangewezen aan ons hotel. Van onze (nu fijne) chauffeur begreep ik dat het zo'n 350k zou moeten kosten. Misschien lukt het je om af te dingen :)

We hebben nu een hele fijne chauffeur in Ubud die ons ook naar Canggu gaat brengen en misschien morgen naar een healer.

Vandaag was ook weer gaaf. Eerst naar Tegalalang geweest, een mooie vallei met rijstveld plateaus. Daarna naar Tirtu Empu voor een rituele cleansing, ik ben dus een heel ander mens :P Als laatste naar een koffie farm geweest waar we kopi Luwak gedronken hebben. Het was 3 euro per kopje dus dat viel mee. Ook fijn dat de civets hier loslopen en niet gedwongen gevoerd worden. Zelfs nog een tamme civet kunnen aaien O+

Morgen wordt een relax dagje met eerst massage en als het mogelijk is een traditionele healer. We wilden ook nog yoga doen maar bewaren dat voor Canggu. De tijd vliegt, nog maar 6 nachtjes!
Mooi hoor! Ik heb in Yogja al Luwak koffie gedronken. Het idee is spannender dan de smaak.

Vandaag voor het eerst een scooter gehuurd en rondgereden. Dat viel mij alles mee. Ook bij druk verkeer. Wellicht helpt het dat ik met wielrennen peloton ervaring heb. Hebben ook nog de jagir waterfall bezocht. Vanavond vroeg op bed, want om 0:30 naar kawah Ijen.

We hebben nu net een kwart van onze reis gehad. Veel gezien en nachts en Bromo en reizen kost wel energie. Op Bali even wat gas terug.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_181777334
Wij kunnen met een gids van Munduk naar Sanur en allemaal dingen bekijken (watervallen en tempels etc) 8uren tour, voor 650k. Is dat een goede prijs?

Wij moeten sowieso van Munduk naar Sanur voor Nusa Lembongang en als ik lees dat Majo alleen voor de rit 500k heeft betaald, leek mij dit geen gekke prijs. Wat denken jullie?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_181780059
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:08 schreef Patroon het volgende:
Wij kunnen met een gids van Munduk naar Sanur en allemaal dingen bekijken (watervallen en tempels etc) 8uren tour, voor 650k. Is dat een goede prijs?

Wij moeten sowieso van Munduk naar Sanur voor Nusa Lembongang en als ik lees dat Majo alleen voor de rit 500k heeft betaald, leek mij dit geen gekke prijs. Wat denken jullie?
Prima prijs lijkt mij. Een hele dag een privé chauffeur kost meestal ook 600-700k en nu heb je ook direct je vervoer naar Sanur ^O^
pi_181794321
Vannacht Kawah Jien gedaan. Erg indrukwekkend, vooral die mijnwerkers. Die tillen zo 2x per nacht 90kg zwavel omhoog. Niet te bevatten hoe zwaar. Zijn nu bij Pemuteran. Morgen snorkelen. We moesten 450k pp betalen voor 2 spots, eten/drinken. Dag erop met 2 gasten en een gids van hier naar Ubud incl 2 watervallen en 2 tempels voor 200k pp.
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator zondag 9 september 2018 @ 14:39:44 #257
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181797024
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:48 schreef Patroon het volgende:

[..]

Mooi hoor! Ik heb in Yogja al Luwak koffie gedronken. Het idee is spannender dan de smaak.

Vandaag voor het eerst een scooter gehuurd en rondgereden. Dat viel mij alles mee. Ook bij druk verkeer. Wellicht helpt het dat ik met wielrennen peloton ervaring heb. Hebben ook nog de jagir waterfall bezocht. Vanavond vroeg op bed, want om 0:30 naar kawah Ijen.

We hebben nu net een kwart van onze reis gehad. Veel gezien en nachts en Bromo en reizen kost wel energie. Op Bali even wat gas terug.
Ik ben ook niet een dusdanige koffiedrinker dat ik echt veel verschil proef. Ik vond het lekker, wat zachter en minder bitter dan andere koffie, maar het was ook weer niet heel bijzonder inderdaad.

Wij vonden Java ook een enorme uitputtingsslag qua reizen, op Bali doen we het een stuk rustiger aan. Vooral dat vroege opstaan begon ik zat te worden _O-

Je zit nu in Sanur? Ga je van daaruit een dagje naar Ubud of verblijven jullie er dan ook? Ik volg het niet meer helemaal :D Oh wacht, je zit in Pemuteran. Ga je nou naar Munduk of rechtstreeks naar Sanur via Ubud?

Wij hebben er vandaag een relaxdagje opzitten. Eerst heerlijke massage (Jaens Spa Shanti, aanrader!), daarna naar een traditionele healer geweest. Hele bijzondere ervaring. Hij wist ons veel te vertellen over onze karakters en bepaalde pijnpunten. Als je ervoor openstaat kan ik het zeker aanraden. Daarna onze eerste rijsttafel gehad, lekkerste maaltijd tot nu toe :9 Dat was bij Warung Nia voor de geïnteresseerden :)

En dan morgen onze laatste stop: Canggu!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181797668
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 14:39 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik ben ook niet een dusdanige koffiedrinker dat ik echt veel verschil proef. Ik vond het lekker, wat zachter en minder bitter dan andere koffie, maar het was ook weer niet heel bijzonder inderdaad.

Wij vonden Java ook een enorme uitputtingsslag qua reizen, op Bali doen we het een stuk rustiger aan. Vooral dat vroege opstaan begon ik zat te worden _O-

Je zit nu in Sanur? Ga je van daaruit een dagje naar Ubud of verblijven jullie er dan ook? Ik volg het niet meer helemaal :D Oh wacht, je zit in Pemuteran. Ga je nou naar Munduk of rechtstreeks naar Sanur via Ubud?

Wij hebben er vandaag een relaxdagje opzitten. Eerst heerlijke massage (Jaens Spa Shanti, aanrader!), daarna naar een traditionele healer geweest. Hele bijzondere ervaring. Hij wist ons veel te vertellen over onze karakters en bepaalde pijnpunten. Als je ervoor openstaat kan ik het zeker aanraden. Daarna onze eerste rijsttafel gehad, lekkerste maaltijd tot nu toe :9 Dat was bij Warung Nia voor de geïnteresseerden :)

En dan morgen onze laatste stop: Canggu!
Haha gaat toch weer anders. Kwamen vandaag weer 2 gasten tegen die we al eerder hadden ontmoet. Zij gaan overmorgen met een gids naar Ubud en onderweg 2 watervallen en 2 tempels bij Munduk. Wij kunnen mee, dus hoeven we maar 400k te betalen voor dagtour + vervoer naar Ubud.

Vanuit Ubud worden 14 sept we opgepikt voor Nusa en de 17e ook weer gedropt. Eerst gaan we 6km onder Ubud zitten en na de 17e 1.5km erboven :)

Oja morgen snorkelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 09-09-2018 15:45:20 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator maandag 10 september 2018 @ 04:15:19 #259
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181810234
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 15:28 schreef Patroon het volgende:

[..]

Haha gaat toch weer anders. Kwamen vandaag weer 2 gasten tegen die we al eerder hadden ontmoet. Zij gaan overmorgen met een gids naar Ubud en onderweg 2 watervallen en 2 tempels bij Munduk. Wij kunnen mee, dus hoeven we maar 400k te betalen voor dagtour + vervoer naar Ubud.

Vanuit Ubud worden 14 sept we opgepikt voor Nusa en de 17e ook weer gedropt. Eerst gaan we 6km onder Ubud zitten en na de 17e 1.5km erboven :)

Oja morgen snorkelen.
Ah ok :D goed geregeld ^O^

Veel plezier met snorkelen, vergeet niet een shirt aan te trekken ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181811306
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 04:15 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ah ok :D goed geregeld ^O^

Veel plezier met snorkelen, vergeet niet een shirt aan te trekken ;)
Net terug van snorkelen bij dat natuurreservaart eiland. Ik vond die muur wel erg gaaf, maar de kleuren halen het nog niet bij Egypte of bij Australië.
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator maandag 10 september 2018 @ 09:34:34 #261
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_181812145
Zo. Gisteren onze vluchten geboekt naar Bali. We gaan toch maar 30 dagen i.p.v. 5 weken. De vluchten waren significant duurder bij een reisperiode van 35 dagen (zowel bij KLM, als Emirates en Singapore Airlines) en dan hoeven we niet 2 keer naar Den Haag voor een (duurder) visum. Nu gaan we gebruik maken van het Visum On Arrival.

Nu nog een plan voor als we daar zijn.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 10 september 2018 @ 16:56:05 #262
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181819248
quote:
14s.gif Op maandag 10 september 2018 09:34 schreef UIO_AMS het volgende:
Zo. Gisteren onze vluchten geboekt naar Bali. We gaan toch maar 30 dagen i.p.v. 5 weken. De vluchten waren significant duurder bij een reisperiode van 35 dagen (zowel bij KLM, als Emirates en Singapore Airlines) en dan hoeven we niet 2 keer naar Den Haag voor een (duurder) visum. Nu gaan we gebruik maken van het Visum On Arrival.

Nu nog een plan voor als we daar zijn.
Nu kan de voorpret echt beginnen *O*

Al wel een globale planning of staat het nog helemaal open?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator maandag 10 september 2018 @ 17:03:44 #263
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_181819356
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 16:56 schreef MaJo het volgende:
Nu kan de voorpret echt beginnen *O*

Al wel een globale planning of staat het nog helemaal open?
Het Sulawesi plan hebben we laten varen. Wat we in ieder geval willen zien is Flores en de Komodo-eilanden.
Ik wil nog wel naar Rote (eiland voor de kust van Timor) en dan daarvandaan naar Flores, maar vrouw wil liever niet te veel binnenlandse vluchten. Dus waarschijnlijker is Nusa Lembognan en/of Menjangan i.p.v. Rote.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 11 september 2018 @ 03:52:54 #264
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181830625
quote:
14s.gif Op maandag 10 september 2018 17:03 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Het Sulawesi plan hebben we laten varen. Wat we in ieder geval willen zien is Flores en de Komodo-eilanden.
Ik wil nog wel naar Rote (eiland voor de kust van Timor) en dan daarvandaan naar Flores, maar vrouw wil liever niet te veel binnenlandse vluchten. Dus waarschijnlijker is Nusa Lembognan en/of Menjangan i.p.v. Rote.
Klinkt goed ^O^ En leuk om te zien dat je nu "vrouw" typt, even wennen zeker? :D O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator zaterdag 15 september 2018 @ 15:51:29 #265
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181920653
Wij zijn weer veilig terug en kunnen terugkijken op een prachtige reis O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181937997
Mooi zo. Wij zitten nog op Nusa Ceningan. Super chill hier. Infinity pool aan het strand, met max 6 andere gasten. Zijn hier maar 4 huisjes. Nog 12 dagen voor we terug zijn.
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator zondag 16 september 2018 @ 13:47:18 #267
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_181940397
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 11:36 schreef Patroon het volgende:
Mooi zo. Wij zitten nog op Nusa Ceningan. Super chill hier. Infinity pool aan het strand, met max 6 andere gasten. Zijn hier maar 4 huisjes. Nog 12 dagen voor we terug zijn.
Klinkt goed. Hoe heet het daar?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_181940662
quote:
14s.gif Op zondag 16 september 2018 13:47 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Klinkt goed. Hoe heet het daar?
Nusa Veranda Sunset Villas
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator zondag 16 september 2018 @ 14:35:10 #269
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181941446
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 11:36 schreef Patroon het volgende:
Mooi zo. Wij zitten nog op Nusa Ceningan. Super chill hier. Infinity pool aan het strand, met max 6 andere gasten. Zijn hier maar 4 huisjes. Nog 12 dagen voor we terug zijn.
Klinkt goed ^O^ wel jammer dat wij Nusa Ceningan gedkipt hebben, we hebben daardoor geen "bounty ervaring".

Canggu was een prima laatste stop maar mist wel het echte Indonesië gevoel. Allrmaal heel hip en generiek. Geef mij dan maar noordwest Bali O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181942770
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 14:35 schreef MaJo het volgende:

[..]

Klinkt goed ^O^ wel jammer dat wij Nusa Ceningan gedkipt hebben, we hebben daardoor geen "bounty ervaring".

Canggu was een prima laatste stop maar mist wel het echte Indonesië gevoel. Allrmaal heel hip en generiek. Geef mij dan maar noordwest Bali O+
Ja wat wij de eerste dagen op Bali niet konden vinden, vinden wij nu wel op Ceningan. Waarbij dit eiland weer een stuk rustiger is dan Lembongan. Maar 3 dagen is voldoende hier. Gister Penida gedaan. Erg slechte wegen voor een scooter. Hebben Kelingking beach en billabong beach gezien. Toen was ik er wel klaar mee met het gehobbel op de scooter.

Morgen naar Ubud. Zijn we voor Nusa Ceningan ook al geweest, maar toen zaten we er 6km onder. Straks 1.5km erboven.

We doen nu trouwens alles op de scooter, dat bevalt goed en het rijden gaat me vrij makkelijk af qua scooterrijden ansich en het drukke verkeer.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 18 september 2018 @ 14:13:41 #271
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_181984040
En dan sta je ineens een interview te geven op de Indonesische nationale TV :') Mocht iemand twee Nederlanders zien in een interview over Sulawesi op TVRI, dat zijn wij... :+
Don't let my username fool you...
  Moderator dinsdag 18 september 2018 @ 14:59:48 #272
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_181985135
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 14:13 schreef Metalfreak het volgende:
En dan sta je ineens een interview te geven op de Indonesische nationale TV :') Mocht iemand twee Nederlanders zien in een interview over Sulawesi op TVRI, dat zijn wij... :+
Wat voor vragen kregen jullie?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_181985961
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 september 2018 14:59 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Wat voor vragen kregen jullie?
Hopelijk beter niveau dan die je altijd van die school kids krijgt :D
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 18 september 2018 @ 15:41:24 #274
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_181986095
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 september 2018 14:59 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Wat voor vragen kregen jullie?
Wat we van dat gedeelte van Sulawesi vonden. Eigenlijk geen idee, want we stopten er alleen om te lunchen :') Was gericht aan de overheid om meer aandacht voor dat gebied te krijgen. Mijn vriendin is wel in het Indonesisch begonnen, dat vonden ze geweldig :D
Don't let my username fool you...
  zondag 23 september 2018 @ 14:03:12 #275
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_182082584
Zo, nu in Bira. Sulawesi is soms toch wat lastiger te bereizen dan andere eilanden, maar uiteindelijk lukt het toch wel. Je blijft wel een attractie, wat op een gegeven moment kan gaan irriteren... Vandaag hadden we iets geboekt wat zo hard tegenviel dat we na 10 minuten zijn vertrokken. Het leek totaal niet op de foto's en de kamer zat vol met muggen... Uiteindelijk in een heerlijk resort terecht gekomen. Kost wel het dubbele, maar zoveel beter.

Tana Toraja was geweldig overigens! Ook een nacht overnacht in een echte Tongkonan met in de ruimte verderop een lijk... Wel een ontzettend vriendelijke familie die heerlijk gekookt hadden voor ons. Daar kwamen 2 a 3x per jaar toeristen...

We zijn overigens nog een keer gefilmd, hebben nu een promotiefilmpje op moeten nemen voor een hardloopwedstrijd... :')
Don't let my username fool you...
pi_182118675
Wij zitten nu voor 3 dagen in Singapore. Direct bij een tentje wat gegeten (na een tip van een local) oh men..eindelijk weer die goddelijke smaken zoals we gewend waren van Thailand. Misschien nog wel beter zelfs. De Indonesische keuken is ons maar tegen gevallen. Zelfs de Rendang die we vandaag hadden was veel beter qua smaak en malsheid dan de 4x Rendang die we in Indonesië hebben gehad.
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 28 september 2018 @ 13:26:57 #277
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_182184562
En dan ben je net aangekomen bij je hotel in Medan, Sumatra vanuit Sulawesi en lees je dit bericht:
https://www.telegraaf.nl/(...)acht-7-5-op-sulawesi

Toch wel even schrikken, maar denk dat we op dat moment in de lucht hingen.
Don't let my username fool you...
  maandag 8 oktober 2018 @ 11:05:21 #278
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_182386646
Zo, weer aan het werk na de reis. Afgelopen zaterdagavond teruggekomen en nu best last van de jetlag. Al twee dagen om 5 uur wakker geworden... :{

Maar zijn dus twee weken op Sulawesi geweest en 1 week op Sumatra. Deze reis is ons erg goed bevallen, maar je merkte, vooral op Sulawesi, toch echt wel dat daar maar weinig toeristen komen. Je bent echt een bezienswaardigheid en iedereen wil je even in hun beste Engels aanspreken (wat meestal niet verder gaat dan "Hello mister! How are you?") Het overnachten bij een echte Tana Toraja familie was ook wel echt heel leuk. Dat was ook totaal niet toeristisch, de vorige toeristen die er geslapen hadden waren een maand of 5 geleden geweest. We hadden daarna eerst naar Lake Tempe willen gaan, maar voor die route vroegen ze veel teveel geld en het zorgde ervoor dat je weer 3x zo lang onderweg was, dus uiteindelijk ervoor gekozen om via Makassar naar Bira te reizen. Was heel graag nog naar de Togean Islands geweest, maar qua tijd haalden we dat niet. Snorkelen in Bira viel ons overigens helemaal niet tegen, koraal was nog in zeer goede staat en er was onderwater veel te zien.

Dan door naar Sumatra net voor de aardbeving/tsunami, het viel ons op dat de mensen daar meteen wat verzorgder uitzagen dan op Sulawesi, terwijl bijvoorbeeld de accomodaties wel weer wat goedkoper waren. Een geweldige jungletocht gedaan vanuit Bukit Lawang, het is echt heel indrukwekkend om de Orang Utans in het wild te zien. Zeer pittige tocht overigens die behoorlijk op en neer gaat, en de terugtocht via opblaasbanden op een wilde junglerivier is een welkome verkoeling. Dat het niet geheel zonder gevaar is, hebben we wel kunnen zien toen de band van een andere toeriste klapte en we haar nog uit het water hebben moeten trekken zodat ze bij ons erbij kon. Wij hadden overigens wel reddingsvesten aan, dat had deze vrouw ook niet. Hierna nog naar Lake Toba geweest, waar we met een brommertje het eiland verkend hebben. Maar moet zeggen dat ik dat verder een niet heel speciaal eiland vond. Als je toch in de buurt bent, prima, maar om er speciaal voor om te reizen...

Nu weer aan het werk, weer even wennen aan dat ritme... :{
Don't let my username fool you...
  Moderator maandag 8 oktober 2018 @ 13:55:58 #279
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_182390286
Over nog minder dan een maand zitten we in Indonesië. Enigszins een dubbel gevoel om daar nu naar toe te gaan, maar we gaan niet naar de recent door natuurlijke rampen getroffen gebieden. Dus dan "helpen" we toch nog een beetje door de lokale en nationale economie te spekken.

We hebben trouwens nog niets voor de eerste nachten geboekt. Toch maar eens mee aan de gang gaan. De eerste nachten willen we altijd even wat luxer dan de standaard, omdat we 's avonds / 's nachts aankomen en verzekerd willen zijn van een goed bed.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 8 oktober 2018 @ 13:57:57 #280
62913 Blik
The one and Only!
pi_182390322
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2018 13:55 schreef UIO_AMS het volgende:
Over nog minder dan een maand zitten we in Indonesië. Enigszins een dubbel gevoel om daar nu naar toe te gaan, maar we gaan niet naar de recent door natuurlijke rampen getroffen gebieden. Dus dan "helpen" we toch nog een beetje door de lokale en nationale economie te spekken.

We hebben trouwens nog niets voor de eerste nachten geboekt. Toch maar eens mee aan de gang gaan. De eerste nachten willen we altijd even wat luxer dan de standaard, omdat we 's avonds / 's nachts aankomen en verzekerd willen zijn van een goed bed.
Heb je al een globaal idee van waar je precies naartoe gaat die 30 dagen?
  maandag 8 oktober 2018 @ 14:45:11 #281
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_182391238
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2018 13:55 schreef UIO_AMS het volgende:
Over nog minder dan een maand zitten we in Indonesië. Enigszins een dubbel gevoel om daar nu naar toe te gaan, maar we gaan niet naar de recent door natuurlijke rampen getroffen gebieden. Dus dan "helpen" we toch nog een beetje door de lokale en nationale economie te spekken.
Het is juist in het belang van het land dat je juist wél gaat. Er wordt namelijk ook gevreesd voor het wegvallen van een groot aantal toeristen door de recente gebeurtenissen en dat zal het land zeker geen goed doen. Zonde, want de mensen doen zo hun best en zijn zo ontzettend vriendelijk. We hebben eigenlijk nog nooit meegemaakt dat we opgelicht zijn door een Indonesiër, als je iets regelt kun je er ook echt vanuit gaan dat het goed komt. Dat je als toerist iets meer moet betalen is wel zo, maar het blijft altijd redelijk binnen de perken.

Ow, en Grab _O_ Scheelde op sommige ritjes toch behoorlijk. Maar soms ook wat gedoe, zoals het ritje van het hotel in Medan naar Bukit Lawang, ritje van 3 uur hobbelen kostte volgens Grab slechts 278k. Wij dus boeken, komt die auto: "voor dat geld kan ik jullie daar niet naartoe brengen", wilde hij ineens meer dan 2x zoveel hebben. Dus omgedraaid, nog een keer proberen. Kreeg ik van de volgende via de app al een bericht dat het voor hem niet rendabel was (waarom accepteer je die rit dan vraag ik me af :? ) Bij de derde was het wel raak, die heeft ons gewoon netjes afgeleverd in Bukit Lawang. De gids daar zag hoeveel we afrekenden en we hoorden hem nog zeggen: "goh, da's goedkoop" :P
Don't let my username fool you...
pi_182391457
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 14:45 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Het is juist in het belang van het land dat je juist wél gaat. Er wordt namelijk ook gevreesd voor het wegvallen van een groot aantal toeristen door de recente gebeurtenissen en dat zal het land zeker geen goed doen. Zonde, want de mensen doen zo hun best en zijn zo ontzettend vriendelijk. We hebben eigenlijk nog nooit meegemaakt dat we opgelicht zijn door een Indonesiër, als je iets regelt kun je er ook echt vanuit gaan dat het goed komt. Dat je als toerist iets meer moet betalen is wel zo, maar het blijft altijd redelijk binnen de perken.

Ow, en Grab _O_ Scheelde op sommige ritjes toch behoorlijk. Maar soms ook wat gedoe, zoals het ritje van het hotel in Medan naar Bukit Lawang, ritje van 3 uur hobbelen kostte volgens Grab slechts 278k. Wij dus boeken, komt die auto: "voor dat geld kan ik jullie daar niet naartoe brengen", wilde hij ineens meer dan 2x zoveel hebben. Dus omgedraaid, nog een keer proberen. Kreeg ik van de volgende via de app al een bericht dat het voor hem niet rendabel was (waarom accepteer je die rit dan vraag ik me af :? ) Bij de derde was het wel raak, die heeft ons gewoon netjes afgeleverd in Bukit Lawang. De gids daar zag hoeveel we afrekenden en we hoorden hem nog zeggen: "goh, da's goedkoop" :P
Omdat ze pas na acceptatie kunnen zien waar ze uiteindelijk heen moeten. Als grab/Uber dat niet zouden doen zouden die drivers constant ritjes lopen afwijzen en blijf je bezig. Nu mogen ze 5% ofzo wel afwijzen dus soms rijden ze de dan toch maar ook al levert het niets op. 278 voor 3 uur is wel zielig aangezien die ook nog terugmoet idd. Hopelijk goede tip gegeven. 500 is netjes voor zo’n ritje.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 8 oktober 2018 @ 15:04:43 #283
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_182391564
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 14:57 schreef RipCity het volgende:

[..]

Omdat ze pas na acceptatie kunnen zien waar ze uiteindelijk heen moeten. Als grab/Uber dat niet zouden doen zouden die drivers constant ritjes lopen afwijzen en blijf je bezig. Nu mogen ze 5% ofzo wel afwijzen dus soms rijden ze de dan toch maar ook al levert het niets op. 278 voor 3 uur is wel zielig aangezien die ook nog terugmoet idd. Hopelijk goede tip gegeven. 500 is netjes voor zo’n ritje.
Ja, uiteraard hebben we een fooi gegeven, zo ben ik dan ook weer niet, maar als je meer dan 2x zoveel vraagt, dan hoeft het voor mij ook niet meer. Maar als het te duur was geweest hadden we gewoon de bus gepakt.

Hmm, ik heb altijd gedacht dat ze de rit wel konden zien voordat ze de accepteerden. Leek me wel logisch eigenlijk, als je een rit van 3 uur moet doen is wel even wat anders dan een rit van een half uur naar het vliegveld, dat heeft ook te maken met je beschikbaarheid.
Don't let my username fool you...
pi_182392265
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 15:04 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja, uiteraard hebben we een fooi gegeven, zo ben ik dan ook weer niet, maar als je meer dan 2x zoveel vraagt, dan hoeft het voor mij ook niet meer. Maar als het te duur was geweest hadden we gewoon de bus gepakt.

Hmm, ik heb altijd gedacht dat ze de rit wel konden zien voordat ze de accepteerden. Leek me wel logisch eigenlijk, als je een rit van 3 uur moet doen is wel even wat anders dan een rit van een half uur naar het vliegveld, dat heeft ook te maken met je beschikbaarheid.
Bij Uber (nu overgenomen door grab in Azië) zien ze alleen melding als rit langer is dan 50 minuten(of uur, not sure) of verder is dan bepaald aantal km- dan mogen ze wel weigeren als ze liever alleen korte ritten doen of bijv. Richting einde shift zitten e.d.
Niet meer exacte locatie tot ze zelfs bij de klant zijn aangekomen en pick-up gedaan is. Daarom bellen sommige tegenwoordig met vraag waar je heen gaat want dan kunnen ze alsnog weigeren of onderhandelen over prijs.

Bij go-jek (nog groter in indo) kunnen ze t wel zien. Die gaan eerst altijd chatten met je :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator maandag 8 oktober 2018 @ 15:48:36 #285
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_182392477
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 13:57 schreef Blik het volgende:
Heb je al een globaal idee van waar je precies naartoe gaat die 30 dagen?
Bali en Flores, misschien nog even naar Sumbawa of Timor (Rote Island).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 7 november 2018 @ 21:16:14 #286
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_183009064
Voor wie interesse heeft, het eerste deel van mijn Indonesië verslag staat online: TRV / MaJo's grote reistopic Dit gaat over Java. Bali komt dit weekend :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_183123654
Ik zit er aan te denken om last minute 3 weken naar indonesie te gaan.
Is het in indonesie goed te reizen zonder credit card?
  Moderator dinsdag 13 november 2018 @ 22:49:10 #288
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_183133679
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 14:58 schreef vivelafete het volgende:
Ik zit er aan te denken om last minute 3 weken naar indonesie te gaan.
Is het in indonesie goed te reizen zonder credit card?
Ik denk dat landen in Azië bij uitstek goed te bereizen zijn zonder creditcard :Y in Indonesië kun je overal wel met cash terecht. Qua hotels lijkt me dat ook geen probleem :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator woensdag 14 november 2018 @ 01:14:05 #289
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_183135655
Nu op het vliegveld van Bali voor de vlucht naar Maumere op Flores.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zondag 2 december 2018 @ 23:50:25 #290
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_183506775
Hoe is het nu UIO?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator zondag 2 december 2018 @ 23:57:41 #291
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_183506858
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 23:50 schreef MaJo het volgende:
Hoe is het nu UIO?
Geweldig! Vandaag vertrekken we van Nusa Lembongan en dan vliegen we morgen alweer terug naar Nederland.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 3 december 2018 @ 00:05:47 #292
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_183506947
quote:
14s.gif Op zondag 2 december 2018 23:57 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Geweldig! Vandaag vertrekken we van Nusa Lembongan en dan vliegen we morgen alweer terug naar Nederland.
Ik ben heel benieuwd naar je verhalen :s)

Ik ben nu bezig met het maken van een fotoboek dus ik zit er ook weer even helemaal in O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator maandag 3 december 2018 @ 07:30:47 #293
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_183508439
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 00:05 schreef MaJo het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar je verhalen :s)

Ik ben nu bezig met het maken van een fotoboek dus ik zit er ook weer even helemaal in O+
Op m'n Facebook staat ongeveer per dag wat we gedaan hebben, dus dat komt wel goed hier.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 5 december 2018 @ 09:51:24 #294
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_183545502
En weer thuis. Nu even in de jetlag-verwerkingsstand.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 5 december 2018 @ 23:10:23 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_183559491
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 09:51 schreef UIO_AMS het volgende:
En weer thuis. Nu even in de jetlag-verwerkingsstand.
Bijkomse :*

Was het net zo tof als vorige keer?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator maandag 10 december 2018 @ 17:31:09 #296
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_183645119
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 23:10 schreef MaJo het volgende:
Bijkomse :*

Was het net zo tof als vorige keer?
Ik vond Bali minder tof t.o.v. de vorige keer (je merkt nu nog meer dat het steeds toeristischer wordt en de onderlinge discriminatie en vrouwonvriendelijkheid zag ik nu duidelijker) en Flores vonden we geweldig!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_185555439
Hallo, volgende week (19e) vlieg ik naar Jakarta. Ik wil graag een auto huren om van Jakarta naar Soerabaja te rijden. Dit wil ik zelf doen zonder tour-gids oid.

Het lukt me niet een autoverhuurbedrijf te vinden die een “one-way” service faciliteert. Heeft iemand hier ervaring mee?
  Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 11:17:07 #298
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_185559074
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 06:06 schreef Faazz het volgende:
Hallo, volgende week (19e) vlieg ik naar Jakarta. Ik wil graag een auto huren om van Jakarta naar Soerabaja te rijden. Dit wil ik zelf doen zonder tour-gids oid.

Het lukt me niet een autoverhuurbedrijf te vinden die een “one-way” service faciliteert. Heeft iemand hier ervaring mee?
Geen ervaring mee, sorry. Maar waarom wil je het op die manier doen? Ik zou zelf voor een auto met chauffeur kiezen of met de trein gaan namelijk.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_185573908
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 11:17 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]

Geen ervaring mee, sorry. Maar waarom wil je het op die manier doen? Ik zou zelf voor een auto met chauffeur kiezen of met de trein gaan namelijk.
Dat is een antwoord dat door iedereen gegeven wordt. Met het OV ben je niet vrij. Ik wil vrij reizen en stoppen wanneer ik wil. Een auto zou perfect zijn maar ik zie niet zulke diensten. Wellicht dat ik ergens een motor kan huren of anders een scooter.

Op Sri Lanka ben ik samen met mijn vriendin het hele eiland over gereden met een tuktuk. Dat was zo bizar vet. Zeker toen we bij een thee-plantage stopte om wat te drinken, en er een tour-bus stopte waar alleen maar sagerijnige mensen uitstapte.

Ik zal er niet onderuit komen, maar het lijkt me niks om alles met de trein/bus/taxi te moeten doen.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 22:19:24 #300
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_185574383
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 06:06 schreef Faazz het volgende:
Hallo, volgende week (19e) vlieg ik naar Jakarta. Ik wil graag een auto huren om van Jakarta naar Soerabaja te rijden. Dit wil ik zelf doen zonder tour-gids oid.

Het lukt me niet een autoverhuurbedrijf te vinden die een “one-way” service faciliteert. Heeft iemand hier ervaring mee?
Sterkte met zelf rijden. Wel eens in Indonesië geweest? Daar kun je als westerling echt niet zelf rijden...
Don't let my username fool you...
  dinsdag 12 maart 2019 @ 22:40:44 #301
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_185575089
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 22:05 schreef Faazz het volgende:
Met het OV ben je niet vrij. Ik wil vrij reizen en stoppen wanneer ik wil. Een auto zou perfect zijn maar ik zie niet zulke diensten.
Een auto is perfect inderdaad voor de vrijheid, maar die chauffeur erbij nemen kost echt niet veel extra, lonen liggen laag in Indonesië, en een beetje goede chauffeur kan ook tips geven of kent bijvoorbeeld de 'achteringang' bij attracties en zo kom je voor een wat lager bedrag binnen of onderhandeld deze voor jouw als je iets wilt doen wat je zelf echt niet gaat lukken, althans niet als gemiddelde toerist. (En natuurlijk pakt de chauffeur dan nog wat commissie maar het scheelt ook jouw wat geld).
Je moet daarnaast vooral vooraf goede afspraken maken dat je bijvoorbeeld niet bij de 'tourist traps' wilt eten maar alleen bij lokale eetgelegenheden, dit kan allemaal geregeld worden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 22:19 schreef Metalfreak het volgende:
Sterkte met zelf rijden. Wel eens in Indonesië geweest? Daar kun je als westerling echt niet zelf rijden...
En dit is inderdaad de reden dat je die chauffeur moet nemen. In Indonesië heeft men een bijzondere 'rijstijl' die voor de gemiddelde toerist wat teveel is.

Wat je wel kan doen is bijvoorbeeld op Bali een scooter huren, dat is op zich nog wel te doen, al moet je wel de plaats op de weg weten, als scooter ben je de laagste in rang en die vrachtwagen rijdt jouw echt wel voorbij, ook als er geen ruimte is....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')