abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:21:34 #1
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_180893249
Ik verlies de laatste tijd steeds meer woorden, "de dinges" is een veelvoorkomend item in ons huishouden en waar ik dat op internet nog redelijk kan verhullen, want google is my friend, wordt het voeren van een gesprek steeds moeilijker omdat ik gewoon niet meer op de woorden kom, of het verkeerde woord gebruik.

Dit is al even bezig, maar toen ik een afspraak had bij de huisarts en daarbij een overzicht had van wat voor woordverlies in wat voor situaties ik had kreeg ik eigenlijk direct een verwijzing naar de geheugenpoli, dus daar kan ik eind deze maand terecht, neurologisch onderzoek, MRI, ze hebben zelfs en gesprek met mijn man, het totaalpakket zeg maar.

Wat een tweede optie is, is dat ik door een onbehandelde PTSS inmiddels zo gestressed ben dat dat de oorzaak is, ik heb ook een verwijzing voor een EMDR-traject gekregen, daar kan ik volgende maand terecht. Als het goed is weten we dan al wat de conclusies bij de geheugenpoli zijn, dus dat is wel fijn.

Het vervelende is dat beide zaken nogal wat overeenkomsten hebben; verandering van karakter, agressief worden, angsten waar geen reden voor is, dus het is wat lastig om op voorhand het een of het ander uit te sluiten.

Verder heb ik 2 kinderen, in de schoolleeftijd, de jongste nog op de basisschool en die weten nog van niets, nou ja, ze weten dat mama regelmatig niet op woorden kan komen, en bijvoorbeeld de yoghurt in het glas voor het sap doet in plaats van het schaaltje voor de yoghurt, maar niet van het onderzoek en het EMDR-traject.

Eigenlijk ben ik veel te jong voor dementie, maar het is niet onmogelijk, en schrok ik bijna van de snelle reactie van mijn huisarts in die richting, ik ben al 30 jaar patiënt bij die praktijk, en zit er niet maandelijks, ze zijn ook niet heel makkelijk met doorverwijzen, andersom ben ik dat ook niet, bij een keuze tussen "even aankijken" en "medicatie" ben ik ook al snel van het "even aankijken", zeker als de huisarts die keuze geeft.

Wat ik met dit topic wil? Het eigenlijk vooral even van me af schrijven, want ik merk aan mezelf dat ik het allemaal behoorlijk spannend vind, en dan is het nog een heel eind tot het eind van de maand.

TS

[ Bericht 0% gewijzigd door Troubled_Soul op 02-08-2018 11:45:24 (spelfouten) ]
Losing it
pi_180893283
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:21 schreef Troubled_Soul het volgende:
Eigenlijk ben ik veel te jong voor dementie,
hoe oud ben je dan?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:27:21 #3
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_180893331
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:24 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

hoe oud ben je dan?
Achterin de 40
Losing it
pi_180893702
Ik zou van stress uitgaan, en nog een tip ga een geheugentrainer gebruiken op je computer of tablet.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:50:52 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180893789
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:27 schreef Troubled_Soul het volgende:

[..]

Achterin de 40
Heeft je huisarts ook overgangsklachten genoemd? Of naar je bloedwaardes gekeken?
The love you take is equal to the love you make.
pi_180893838
Er zijn nog veel meer mogelijke oorzaken voor afasie dan de twee die je noemt. Het heeft weinig zin om je er veel zorgen over te maken, het kan iets onschuldigs zijn.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:57:28 #7
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_180893962
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heeft je huisarts ook overgangsklachten genoemd? Of naar je bloedwaardes gekeken?
Dat is ook meegenomen.
Losing it
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:58:35 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180893993
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:57 schreef Troubled_Soul het volgende:

[..]

Dat is ook meegenomen.
Je bedoelt dat ze dat straks op de geheugenpoli gaan bekijken?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:59:23 #9
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_180894019
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:52 schreef Raskolnikow het volgende:
Er zijn nog veel meer mogelijke oorzaken voor afasie dan de twee die je noemt. Het heeft weinig zin om je er veel zorgen over te maken, het kan iets onschuldigs zijn.
Ik weet het, en daar hoop ik ook op.
Losing it
  donderdag 2 augustus 2018 @ 12:01:03 #10
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_180894055
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je bedoelt dat ze dat straks op de geheugenpoli gaan bekijken?
Nee, dat de huisarts dat al in de overweging heeft meegenomen bij het doorsturen, overgang en bloeddruk zijn al bekend bij de huisarts.
Cholesterol en suikerwaardes zijn perfect.
Losing it
  donderdag 2 augustus 2018 @ 12:14:33 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180894364
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:01 schreef Troubled_Soul het volgende:

[..]

Nee, dat de huisarts dat al in de overweging heeft meegenomen bij het doorsturen, overgang en bloeddruk zijn al bekend bij de huisarts.
Cholesterol en suikerwaardes zijn perfect.
Ik denk dan ook nog aan schildklierwaardes.

Maar het is niet mijn bedoeling om mee te gaan dokteren. Je mag aannemen dat je huisarts de goede stappen zet.

Ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt. En de onzekerheid van de komende weken is niet leuk. Ik probeer mezelf dan gerust te stellen met de gedachte: ‘ik ga me pas echt zorgen maken als blijkt dat er iets mis is’.

Sterkte!
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 12:26:50 #12
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_180894607
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik denk dan ook nog aan schildklierwaardes.

Maar het is niet mijn bedoeling om mee te gaan dokteren. Je mag aannemen dat je huisarts de goede stappen zet.

Ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt. En de onzekerheid van de komende weken is niet leuk. Ik probeer mezelf dan gerust te stellen met de gedachte: ‘ik ga me pas echt zorgen maken als blijkt dat er iets mis is’.

Sterkte!
Ook de schildklierwaardes zijn recent gecheckt, daarover nog geen overleg gehad met de huisarts, maar op de site van het ziekenhuis al wel gezien dat die ook keurig in de range zitten waar ze moeten zitten, hoewel alleen TSH getest is.

En ik wil ook niet gaan dokteren, en heb ook alle vertrouwen in mijn huisarts, die zelfs voorstelde dat ik tussendoor een afspraak kon maken als ik daar behoefte aan had.
De situatie is gewoon spannend, want wat als het wel zo is?
Wil ik dan op het punt komen dat ik mijn kinderen niet meer herken? Daar ben ik bang voor.
Op de geheugenpoli dag hebben ze ook gelijk de uitslag.

Dank je.
Losing it
pi_180894662
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:26 schreef Troubled_Soul het volgende:

[..]

Ook de schildklierwaardes zijn recent gecheckt, daarover nog geen overleg gehad met de huisarts, maar op de site van het ziekenhuis al wel gezien dat die ook keurig in de range zitten waar ze moeten zitten, hoewel alleen TSH getest is.

En ik wil ook niet gaan dokteren, en heb ook alle vertrouwen in mijn huisarts, die zelfs voorstelde dat ik tussendoor een afspraak kon maken als ik daar behoefte aan had.
De situatie is gewoon spannend, want wat als het wel zo is?
Ik zou gewoon van de zomer genieten in plaats van jezelf op te vreten. Ik bedoel de uitslag ga je toch niet veranderen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 12:47:51 #14
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_180895098
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:29 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ik zou gewoon van de zomer genieten in plaats van jezelf op te vreten. Ik bedoel de uitslag ga je toch niet veranderen.
Ik vreet mezelf niet op, maar het is wel iets waar ik dagelijks meermaals mee geconfronteerd word, en dan spelen dit soort dingen gewoon in je hoofd (ruimte zat nu), en dat wilde ik gewoon even van me af schrijven.

En als ik niet zo'n enorme autist was dan was ik ook absoluut al dingen kwijt geweest, dat dingen een vaste plek hebben en ik ze daar op automatische piloot neerzet is in deze situatie wel een redding (voorlopig).
Maar een briefje van school over een lesmethode lezen is er al niet meer bij, ik kan het simpelweg niet bevatten, en laten we het er maar op houden dat ik een behoorlijk IQ heb, maar er lijkt een raam open te staan en alles waait eruit.
Losing it
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:13:05 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180895675
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:47 schreef Troubled_Soul het volgende:

[..]

Ik vreet mezelf niet op, maar het is wel iets waar ik dagelijks meermaals mee geconfronteerd word, en dan spelen dit soort dingen gewoon in je hoofd (ruimte zat nu), en dat wilde ik gewoon even van me af schrijven.

En als ik niet zo'n enorme autist was dan was ik ook absoluut al dingen kwijt geweest, dat dingen een vaste plek hebben en ik ze daar op automatische piloot neerzet is in deze situatie wel een redding (voorlopig).
Maar een briefje van school over een lesmethode lezen is er al niet meer bij, ik kan het simpelweg niet bevatten, en laten we het er maar op houden dat ik een behoorlijk IQ heb, maar er lijkt een raam open te staan en alles waait eruit.
Ik wil bijna zeggen: gelukkig hoeft dat niet op beginnende dementie te duiden.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:19:38 #16
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_180895806
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik wil bijna zeggen: gelukkig hoeft dat niet op beginnende dementie te duiden.
Nee, ik weet het.
Maar als dit het gevolg is van stress, en er verder geen medische oorzaak is, dan weet ik eerlijk gezegd niet hoe ik daar aan moet ontsnappen.
Losing it
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:22:34 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180895861
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:19 schreef Troubled_Soul het volgende:

[..]

Nee, ik weet het.
Maar als dit het gevolg is van stress, en er verder geen medische oorzaak is, dan weet ik eerlijk gezegd niet hoe ik daar aan moet ontsnappen.
Komt tijd, komt raad. Dat hoef je nu ook nog niet te weten.

Met de inzichten die de uitslag je straks biedt, ga je verder kijken.

Die EMDR is ook al een mooie stap. Ik lees daar vaak goede dingen over.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:23:55 #18
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_180895895
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Komt tijd, komt raad. Dat hoef je nu ook nog niet te weten.

Met de inzichten die de uitslag je straks biedt, ga je verder kijken.

Die EMDR is ook al een mooie stap. Ik lees daar vaak goede dingen over.
Is ook zo. Op naar het zwembad dan maar ;)
Losing it
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:24:28 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180895909
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:23 schreef Troubled_Soul het volgende:

[..]

Is ook zo. Op naar het zwembad dan maar ;)
Vergeet je bikini niet. ;)
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:26:01 #20
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_180895940
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Vergeet je bikini niet. ;)
:D
Losing it
pi_180896216
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:19 schreef Troubled_Soul het volgende:

[..]

Nee, ik weet het.
Maar als dit het gevolg is van stress, en er verder geen medische oorzaak is, dan weet ik eerlijk gezegd niet hoe ik daar aan moet ontsnappen.
Er zijn nog allerlei andere mogelijke oorzaken. Van een ontsteking tot hersenschudding en andere minder ernstige oorzaken. Ik snap dat het moeilijk is maar met doemdenken schiet je niks op.
pi_180896227
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:23 schreef Troubled_Soul het volgende:

[..]

Is ook zo. Op naar het zwembad dan maar ;)
:D ^O^
pi_180897948
Nou, ik hoop echt niet voor je dat dit dementie is want dan is er geen enkele hoop meer. Geen medicijn voor of iig niet wat door artseb wordt geaccepteerd als werkend en de omgeving interesseert het geen reet, want het is wel fijn voor ze als iemand dommer is geworden dan zij, behalve natuurlijk als ze er zelf last van beginnen te krijgen. Veel succes ermee.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_180898055
Met jouw leeftijd, stress en ptss verhaal lijkt dementie me eigenlijk bijzonder onwaarschijnlijk. Sowieso kan je de diagnose dementie niet stellen als er bepaalde andere psychiatrische diagnosen zijn die niet voldoende behandeld zijn.

Dit is geruststellend bedoeld, want die andere oorzaken van geheugen- of concentratieproblemen (denk aan depressie, angst) zijn veel beter behandelbaar.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 15:21:29 #25
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_180898431
Zijn je vitamine waardes ook gecheckt? Vitamine B12 gebrek gaf hier nogal een brainfog.
Schijnt bij alzheimer patienten trouwens ook vaker voor te komen.
O en de officiele ondergrens ligt nogal laag. Een waarde dat er net boven ligt kan toch klachten geven terwijl een huisarts het wel oke vindt.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 15:26:34 #26
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180898518
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:27 schreef Troubled_Soul het volgende:

[..]

Achterin de 40
Niet om je ongerust te maken maar ik heb dementerenden behandeld die begin 30 waren. Komt gelukkig zelden voor. De kans dat je dementie hebt is zeer gering, mede gezien je leeftijd. Ik gok meer op de PTTS en de overgang ....
"Hoka Hey!"
  donderdag 2 augustus 2018 @ 15:32:45 #27
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_180898639
Ik had een tante die Alzheimer kreeg op haar 41ste...
pi_180914738
Toen ik oa een zware depressie had, had ik ook geheugen- en concentratiestoornis.
Als ik bijvoorbeeld stond te koken in de keuken dan moest ik daar echt bij blijven want zodra ik even wegliep en het niet meer binnen het zicht was, vergat ik direct dat ik aan het koken was. :{
Ik kon alleen nog enkele simpele en/of korte zinnen lezen. Vergat veel woorden, namen, gesprekken enz enz.

Goed dat je het laat onderzoeken, succes! Het is erg heftig om het bij jezelf op te merken.
Onderschat vooral ook niet wat (onverwerkte) psychische problemen met je kunnen doen.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:36:36 #29
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_180914877
Heb ik ook, pb bij de psych zei gewoon oefenen :')
Terwijl ik het accuut ervoer.
Dit noemen ze trouwens een brain fog, kan meerdere oorzaken hebben.

Je kan een haartest laten doen om een beeld te krijgen van zware metalen in je, want veel metalen kunnen hiervoor zorgen (alu, kwik, bromine bv ). Ik ben het van plan om te doen.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:37:59 #30
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_180916168
Dit is overigens geen accuut of recent verhaal, het speelt al bijna 10 jaar, maar iedere keer was er een hormonaal excuus (zwanger, borstvoeding, overgang) dat het ook zou kunnen veroorzaken.
Het is de laatste tijd wel steeds erger aan het worden, vooral ook op andere vlakken dan woorden kwijt zijn.
Toen ik gisteren uit de garage wilde rijden deed ik de garagedeur al dicht voor ik er halverwege uit was, gelukkig had ik de helderheid van geest (..... :X ) om direct weer naar binnen te rijden, anders had ik nu een deuk in het dak gehad.
Vanmorgen totaal uit mijn plaat gegaan tegen de jongste over de bende op zijn kamer.

Ik word hier zo moe van, het is dat ik mijn kinderen geen "Vrouw in overspannen toestand uit huis vertrokken, onbekend waar naartoe" wil aandoen, want dat is wat ik het liefst zou willen doen, gewoon weggaan.
En geen zorgen: bovenstaande is ook dan ook de reden dat ik geen gekke dingen zal doen, dat zou ik mijn kinderen namelijk niet aandoen.
Losing it
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:38:21 #31
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_180916177
En dank voor alle reacties, erg fijn om te lezen.
Losing it
pi_180916240
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:59 schreef MevrouwPuff het volgende:
Met jouw leeftijd, stress en ptss verhaal lijkt dementie me eigenlijk bijzonder onwaarschijnlijk.
Dat dus.

Onderschat de impact van PTSS niet, TS. Hoewel dat hoef ik jou vast niet te vertellen. En zelfs na intensieve behandeling kan dat nog een echte bitch zijn.

Hoop dat EMDR je gaat helpen, en aan dementie zou ik echt niet gaan denken. Sterkte!
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:50:44 #33
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_180916445
Weet je, destijds was er amper slachtofferhulp, als iets je overkwam dan zette je jezelf er maar over heen, je stopte een gebeurtenis in een doosje in je hoofd en deed dat doosje op slot, in mijn geval betekende dat ver weg vluchten zodat ik in ieder geval veilig was en het me niet weer kon overkomen.
Maar dat doosje afsluiten en wegstoppen werkt nu niet meer, het kruipt overal tussendoor.
Losing it
pi_180916846
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:50 schreef Troubled_Soul het volgende:
Weet je, destijds was er amper slachtofferhulp, als iets je overkwam dan zette je jezelf er maar over heen, je stopte een gebeurtenis in een doosje in je hoofd en deed dat doosje op slot, in mijn geval betekende dat ver weg vluchten zodat ik in ieder geval veilig was en het me niet weer kon overkomen.
Maar dat doosje afsluiten en wegstoppen werkt nu niet meer, het kruipt overal tussendoor.
Ik weet niet hoelang geleden je deze trauma opliep, maar ik neem aan jong. Je hebt het dan erg lang volgehouden door het weg te stoppen. Heel goed van je dat je nu alsnog een behandeling wil proberen! ^O^
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:25:58 #35
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_180917350
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:07 schreef Drxx het volgende:

[..]

Ik weet niet hoelang geleden je deze trauma opliep, maar ik neem aan jong. Je hebt het dan erg lang volgehouden door het weg te stoppen. Heel goed van je dat je nu alsnog een behandeling wil proberen! ^O^
Ruim 30 jaar geleden, dus ik was idd jong (17).
Losing it
pi_180924395
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:36 schreef Manke het volgende:
Heb ik ook, pb bij de psych zei gewoon oefenen :')
Terwijl ik het accuut ervoer.
Dit noemen ze trouwens een brain fog, kan meerdere oorzaken hebben.

Je kan een haartest laten doen om een beeld te krijgen van zware metalen in je, want veel metalen kunnen hiervoor zorgen (alu, kwik, bromine bv ). Ik ben het van plan om te doen.
Mee eens. Maar ja hier op het forum wordt dat vaak afgedaan als kwakzalverij en meer geloofd in de methode van psychologen, oftewel jou instructies geven om te doen wat niet lukt alsof het nog nooit in je hoofd is opgekomen om bijvoorbeeld gewoon dingen te proberen te onthouden als je er last van hebt dat je veel vergeet.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_180924608
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:27 schreef Troubled_Soul het volgende:

[..]

Achterin de 40
Zeg nooit dat je er te jong voor bent! Mijn oud-collega is onlangs overleden aan dementie, was pas 33 jaar.
Ik wens je veel sterkte en hoop dat EMDR je gaat helpen. :*
Striving to be more than average.
pi_180934546
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 18:46 schreef Daniane het volgende:

[..]

Zeg nooit dat je er te jong voor bent! Mijn oud-collega is onlangs overleden aan dementie, was pas 33 jaar.
Ik wens je veel sterkte en hoop dat EMDR je gaat helpen. :*
Het is wel uitzonderlijk...

Het voorkomen stijgt met de leeftijd... Met name vanaf 55+ begint de incidentie sterk toe te nemen.

Maar goed, benieuwd wat de uitslag is, niet vergeten hè, TS?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_180935073
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 18:46 schreef Daniane het volgende:

[..]

Zeg nooit dat je er te jong voor bent! Mijn oud-collega is onlangs overleden aan dementie, was pas 33 jaar.
Ik wens je veel sterkte en hoop dat EMDR je gaat helpen. :*
Dat is erg jong. Ik ben benieuwd wat voor soort dementie die had, weet je dat?
pi_180935153
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 18:38 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Mee eens. Maar ja hier op het forum wordt dat vaak afgedaan als kwakzalverij en meer geloofd in de methode van psychologen, oftewel jou instructies geven om te doen wat niet lukt alsof het nog nooit in je hoofd is opgekomen om bijvoorbeeld gewoon dingen te proberen te onthouden als je er last van hebt dat je veel vergeet.
Dit is niet hoe psychologen omgaan met mensen met geheugenproblemen.
Wat wel werkt is het trainen van de aandacht. Net als een fysiotherapeut je opdrachten kan geven om te oefenen, kan een psycholoog dat ook. Alleen praten werkt niet inderdaad, maar dat is ook niet de insteek.

In Nederland is metalenvergiftiging uiterst zeldzaam, het dus dus hoogst onwaarschijnlijk dat klachten daar vandaan komen.
pi_180940909
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 09:32 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat is erg jong. Ik ben benieuwd wat voor soort dementie die had, weet je dat?
Frontotemporale dementie. :Y
Striving to be more than average.
pi_180940924
quote:
4s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 08:47 schreef Godshand het volgende:

[..]

Het is wel uitzonderlijk...

Het voorkomen stijgt met de leeftijd... Met name vanaf 55+ begint de incidentie sterk toe te nemen.

Maar goed, benieuwd wat de uitslag is, niet vergeten hè, TS?
Klopt, maar wij krijgen ze ook wel steeds jonger binnen..
Striving to be more than average.
pi_180941913
Ga maar uit van stress.

Zou het kunnen dat jij met je verstand bedenkt: ik wil mijn leven leven en gewoon normaal doen. Niemand kan mij helpen met mijn PTSS, jammer dan, dan probeer ik mij maar groot te houden en te doen alsof het er niet is en maak ik er maar het beste van

Alles in je lichaam dus ook je psyche wilt zich toch helen. De emoties en angsten die jij probeert te verdringen, moeten er toch uit. Je gaat de strijd tegen jezelf niet winnen.

Maar door het vele jaren lang verdringen van nare herinneringen en emoties weet je niet meer hoe je op een normale manier je emoties kunt reguleren. Je bent denk ik niet dement, maar gewoon uitgeput.

Ik heb geen PTSS. Ik heb wel ervaring met angststoornissen, ook als gevolg omdat ik het liefst wilde doen alsof het er niet is. Mijn angsten waren heel heftig, maar ik zag het als een signaal dat mijn psyche mij wilde duidelijk maken dat ik mezelf en mijn gevoelens niet moet verwaarlozen.

Ik heb voor mijn eigen shit al zoveel therapie gehad en behandelaars beschouwen mij denk ik als uitbehandeld. Maar er zijn nog zoveel andere mogelijkheden om aan jezelf te werken. Ik heb van iemand op FOK! de tip gekregen haptonomie te proberen. Google maar wat het is, wie weet is het ook iets voor jou.

Misschien kan je het ook anders aanpakken. Schrijf bijvoorbeeld een boek over het leven van een fictief iemand en verwerk daarin dingen die je zelf hebt meegemaakt. Op die manier kan je het van je afschrijven, maar je hebt ook controle over hoe je het doseert: je hoeft zodoende niet patsboem geconfronteerd te worden met wat je niet aan kan.

~~~~~

Ik kom misschien betweterig over. Maar ik probeer gewoon met je mee te denken. Je kan uiteraard zelf opmaken of je er iets of helemaal niets mee kan :)
pi_180950887
Die laatste tip vind ik heel goed maarja de meesten haten schrijven. Muziek maken/luisteren tekenen enz kan ook
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_180955547
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 23:16 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Die laatste tip vind ik heel goed maarja de meesten haten schrijven. Muziek maken/luisteren tekenen enz kan ook
Dat kan natuurlijk ook!
pi_180957132
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 15:20 schreef Daniane het volgende:

[..]

Frontotemporale dementie. :Y
Das ook nog eens een pittige.
De diagnosestelling duurt soms jaren en onderscheid met psychiatrische aandoeningen kan ook lastig zijn.
pi_180957695
Mijn moeder is achter in de 60 en vertoonde twee jaar geleden ook behoorlijke kenmerken van dementie.

Er was een paar maanden eerder bij haar ingebroken. Ze zei dat ze er last van had - uiteraard - maar het is niet aan haar af te lezen in hoeverre ze dat had. Ze raakte steeds verwarder. Ze wist niet meer hoe ze moest inloggen bij internetbankieren.

Vrienden van haar zeiden tegen mij dat dit erg lijkt op dementie.

Toen ze bij de huisarts kwam, was haar bloeddruk heel gevaarlijk hoog. (Ik weet waarden niet meer, maar ietsje hoger en je bent dood)

Mijn moeder heeft PDD-NOS. Het lukt haar niet goed om in verbanden te denken. Daardoor kon ze die inbraak ook niet goed verwerken. Alle losse gedachten in haar hoofd zijn dan beangstigend, dus ze gaat ermee om door te doen alsof het niet is gebeurd. Daarmee gaan de problemen uiteraard niet weg, dus de stress die ze ook niet goed kan uiten, loopt gigantisch op.

Ze heeft een paar keer gepraat met de huisartsenpsycholoog en familie kwam vaker op bezoek. Een paar maanden later was haar bloeddruk gewoon normaal. De vergeetachtigheid nam ook af.

Als ik mijn moeder nu meemaak, is ze allesbehalve dement. Ze heeft wel last van het ouder zijn wat met gebreken komt. Maar op sommige punten is ze veel inventiever en scherper dan haar leeftijdgenoten.

Mijn moeder heeft een schijthekel aan WhatsApp. Als vrienden haar een bericht sturen, leest ze dat niet eens. Maar ondanks dat ze vaak klaagt dat smartphones niks zijn voor haar generatie, snapt ze veel beter dan haar vrienden hoe het werkt.

~~~~~
Ik hoop dat je snapt waar ik met dit voorbeeld naartoe wil.

Trouwens, achter die 'hypochondrische' angst kan ook de gewaarwording zitten dat het je niet meer lukt om het te verdringen.

Vandaar mijn ideeën om er op een creatieve manier iets mee te doen. Je hoeft daarmee niet patsboem met hetgeen geconfronteerd te worden waardoor je die PTSS hebt opgelopen.

Maar je kan wel gedoseerd iets van de stress uiten zonder dat het een strop om je nek legt. Probeer te accepteren dat je momenteel die concentratieproblemen en vergeetachtigheid hebt. Het hoeft niet perse stress te zijn, het kan aan zoveel factoren liggen. Het kan heel goed dat je over pak m beet een jaar veel helderder bent.
pi_180958070
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 11:55 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Das ook nog eens een pittige.
De diagnosestelling duurt soms jaren en onderscheid met psychiatrische aandoeningen kan ook lastig zijn.
Zeker, deze collega werd dan ook eerst zwakbegaafd verklaard, en men zei dat hij een burn-out had. De diagnose volgde inderdaad pas zo’n 3 jaar later.
Striving to be more than average.
  zondag 5 augustus 2018 @ 13:13:19 #49
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_180958635
Tekenen en muziek maken is sowieso niets voor mij, ik ben zo creatief als een Rubiks kubus, en vind dat ook echt gewoon niet leuk, sterker nog; ik zou het heel erg storend vinden als dat onderdeel van een therapie zou zijn.
Schrijven was jaren geleden nog wel wat geweest, maar mijn concentratie is volledig weg, zoals ik al zei: Het lezen van een briefje van school over een lesmethode lukt al niet meer.
Boeken lezen ook niet.
Losing it
  zondag 5 augustus 2018 @ 14:12:23 #50
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_180959555
Enige dat je in de hand hebt is wat je eet, en daar is al heel veel mee te fixen. Hippocrates zei 'alle ziekten beginnen in de buik, laat voedsel uw medicijn zijn en medicijn uw voedsel', dat eerste is iets wat de wetenschap inmiddels begint in te zien. Microbioom vd darmen en intestinale hyperpermeabiliteit.
Je kan daarom eens kijken naar het zgn gaps-dieet (guts and psychology syndrome), wat op dit idee gebaseerd is.
pi_180960201
Dementie zou ik niet vanuit gaan. Zeker niet wanneer het al iets van 10 jaar speelt. Doorgaans gaat dementie wel wat sneller. Als je dat zou hebben zat je nu allang op z'n minst in fase 2 of 3 ervan (fasen waarin je je gevoel voor identiteit langzaam maar zeker verliest). Dus die kun je denk ik wel wegstrepen. PTTS is veel waarschijnlijker.
Eens kijken
pi_180966485
Ik heb weinig zinnigs te zeggen, maar ik wil je wel heel erg veel sterkte wensen! Dikke knuffel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180966710
Ik kan je niets voorspellen. Het is goed om je te laten onderzoeken, wat het ook is, je hebt er nu last van, hopelijk kunnen ze je helpen.
Whatever...
pi_180967495
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 20:53 schreef Spanky78 het volgende:
Ik kan je niets voorspellen. Het is goed om je te laten onderzoeken, wat het ook is, je hebt er nu last van, hopelijk kunnen ze je helpen.
Helemaal mee eens.
  zondag 5 augustus 2018 @ 22:25:03 #55
432997 Ven1972
Man met humor
pi_180969300
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 15:20 schreef Daniane het volgende:

[..]

Frontotemporale dementie. :Y
Dat heeft mijn oom ook al uit familiekringen van mijn vader. Hij heeft 1 of 2 jaar diagnose te horen gekregen van zijn dokter. Ik vind het wel erg triest voor mijn tante die zware zorg voor mijn vader doet. Hij had het gekregen na een tijdje voordat hij bypassoperatie onderging vanwege ernstige hartinfarct. Maar hij praat echt niet meer met ons allemaal, want hij verkeert toch langzamerhand in zichzelf. Maar eerlijk gezegd vind ik erg voor mijn neven en nicht, de kinderen van mijn oom.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_180971360
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 14:12 schreef Manke het volgende:
Enige dat je in de hand hebt is wat je eet, en daar is al heel veel mee te fixen. Hippocrates zei 'alle ziekten beginnen in de buik, laat voedsel uw medicijn zijn en medicijn uw voedsel', dat eerste is iets wat de wetenschap inmiddels begint in te zien. Microbioom vd darmen en intestinale hyperpermeabiliteit.
Je kan daarom eens kijken naar het zgn gaps-dieet (guts and psychology syndrome), wat op dit idee gebaseerd is.
Niet te fixen, maar verschil merk je soms wel door veel groente en fruit te eten.
Ik merk ook dat als ik psychische problemen ervaar zoals bijv agressie om niets of mentale vermoeidheid dit bijna ALTIJD gepaard gaat met een heel raar gevoel in de maag. Dat gevoel is er eerder dan de emotionele gevoelens. Ik geloof daarom echt hierin en ik wou dat er wat meer over bekend was, misschien zijn alle psychische problemen wel eigenlijk maag of darmproblemen.

Aan de ts, wat maakt eigenljjk het verschil of het dementie of stress is? Beiden onvermijdelijk, stress hoort bij het leven en ik neem aan dat je er al goed mee omgaat in de zin van dat je geen debiel (sorry) bent die zelf stress voor zichzelf gaat creeren, dementie is geen medicijn voor, al doen ze een test en heb je het dan is er geen verschil behalve dat je dan ook geen hoop meer hebt, kortom dit heeft helemaal geen zin om over na te denken
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  maandag 6 augustus 2018 @ 15:08:45 #57
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_180982709
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 23:31 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..].

Aan de ts, wat maakt eigenljjk het verschil of het dementie of stress is? Beiden onvermijdelijk, stress hoort bij het leven en ik neem aan dat je er al goed mee omgaat in de zin van dat je geen debiel (sorry) bent die zelf stress voor zichzelf gaat creeren, dementie is geen medicijn voor, al doen ze een test en heb je het dan is er geen verschil behalve dat je dan ook geen hoop meer hebt, kortom dit heeft helemaal geen zin om over na te denken
Hoezo zou dat niet uitmaken? Dementie wordt vrij snel erger en dan kom ik op het punt dat ik mijn kinderen niet meer herken.
Als het stress is veroorzaakt door de PTSS dan is dat van een totaal andere orde.

En nee, ik zoek de stress niet op, maar de PTSS veroorzaakt wel reacties die ik normaal niet zou hebben en die heel veel stress met zich meebrengen en waardoor ik nog weer meer gestrest ben en scherper reageer.
Voorbeeld:
- Als ik wakker word en het kussen van mijn man ligt te dichtbij, dan ben ik helemaal panisch.
- Twee meiden in de stad hadden een ballon aan een stokje van de Mac, ze prikten die ballon kapot en gooiden het stokje op straat; ik schrik van de knal, ben gelijk totaal uit mijn doen, word onredelijk boos over het feit dat ze het stokje zomaar van zich afgeflikkerd hebben ipv in een prullenbak en spreek ze daar op aan, en ik ben doorgegaan tot ze terugliepen, het oppakten en in een prullenbak gooiden.
Op dat moment heb ik daar geen controle over, ik ben door de knal al niet meer mezelf, mijn reacties zijn niet meer binnen proportie.

De normale vecht- of vluchtreactie en de afweging die je daar normaal in zou maken is totaal van slag.

Ik word wel eens wakker omdat ik gillend van angst in bed lig, ik weet dat die angst dan irrationeel is, maar ik kan het niet onderdrukken; op dat moment is de aanwezigheid van mijn man een gevaar, en dat terwijl ik weet dat hij me nooit wat zou doen, maar mijn bewuste en onderbewuste zijn dan totaal van slag, en zelfs terwijl ik me op dat moment realiseer dat degene die naast me ligt geen gevaar voor me is gaat die angst niet weg.
Het vervelende is ook dat hij helemaal niets kan doen, als hij me vastpakt om te kalmeren of te beschermen voor wat op dat moment voelt als een gevaar wordt het alleen maar erger.

Dus nee, ik ben geen "debiel" en heb in het normale leven niet meer stress dan een ander, maar mijn geest wordt vertroebeld door een vat vol gif dat ik daar 30 jaar geleden heb begraven en nu kennelijk fors aan het lekken is.

En ik vind het vreselijk, ik vind het vreselijk voor mijn man dat hij op dat moment voor mij een gevaar lijkt te zijn terwijl hij dat nooit zal zijn, ik vind het vreselijk voor mijn kind dat zich achter een boom verstopt terwijl zijn moeder uit haar dak gaat tegen een paar meiden die een ballon hebben laten knappen en het stokje vervolgens op de grond gooiden.
Mijn grootste angst is dat zoiets een keer verkeerd afloopt.
Losing it
pi_180982884
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 15:08 schreef Troubled_Soul het volgende:

[..]

Hoezo zou dat niet uitmaken? Dementie wordt vrij snel erger en dan kom ik op het punt dat ik mijn kinderen niet meer herken.
Als het stress is veroorzaakt door de PTSS dan is dat van een totaal andere orde.
Wat je zegt klopt, ptss is vreselijk maar je perspectieven zijn wel beter (in het algemeen) dan bij dementie.
deze user zegt soms ongefundeerde dingen.
  maandag 6 augustus 2018 @ 15:19:46 #59
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_180982894
En bovenop dit soort situaties en reacties komt dus dat ik op de meest simpele manieren niet meer uit mijn woorden kom, ik noemde een muurtje pas een hekje, een klok een lamp, en dat is als er überhaupt iets uit mijn mond komt, het kan ook zijn dat ik gewoon niet op het woord kan komen, ook niet als het een simpel woord als "koelkast" is.
Gisteravond nog: "Haal jij de kruidenboter dan vast uit de... oven.... banaan..."

Ook als je geen stress hebt krijg je van dat soort toestanden wel extra stress, want je weet heel goed dat de koelkast geen oven of banaan is, en dat de kruidenboter sowieso niet in een oven of een banaan staat.
Losing it
  maandag 6 augustus 2018 @ 15:22:05 #60
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_180982936
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 15:19 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Wat je zegt klopt, ptss is vreselijk maar je perspectieven zijn wel beter (in het algemeen) dan bij dementie.
deze user zegt soms ongefundeerde dingen.
Dat leek mij ook, als het dementie is moet ik echt maatregelen gaan treffen voor een euthanasie op termijn (maar niet te laat).
Dat het een user is die soms ongefundeerde dingen zegt wist ik niet, van sommigen weet ik het wel, die negeer ik dan ook (al hele reacties weggeklikt omdat ik beter weet), maar dat kan ik bij die user dus ook doen met zulke opmerkingen. Dank je.
Losing it
  maandag 6 augustus 2018 @ 16:37:04 #61
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_180984774
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 15:22 schreef Troubled_Soul het volgende:

[..]

Dat leek mij ook, als het dementie is moet ik echt maatregelen gaan treffen voor een euthanasie op termijn (maar niet te laat).
Dat het een user is die soms ongefundeerde dingen zegt wist ik niet, van sommigen weet ik het wel, die negeer ik dan ook (al hele reacties weggeklikt omdat ik beter weet), maar dat kan ik bij die user dus ook doen met zulke opmerkingen. Dank je.
En ik maar denken dat je het vergeten was. :P
Anyway mijn vraag in de herhaling. Is je vitamine B12 gecheckt. Dysfasie is ook daar een symptoom van. En je kan er een tekort van krijgen door stress.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  maandag 6 augustus 2018 @ 16:41:52 #62
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_180984876
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 16:37 schreef Elpis het volgende:

[..]

En ik maar denken dat je het vergeten was. :P
Anyway mijn vraag in de herhaling. Is je vitamine B12 gecheckt. Dysfasie is ook daar een symptoom van. En je kan er een tekort van krijgen door stress.
:D
Nee, die was niet weggeklikt maar vergeten :')

B12 (of welke willekeurige B dan ook) is niet gecontroleerd, maar dat woordverlies had ik ook al tijdens zwangerschap/borstvoeding, en toen kreeg ik zeker voldoende binnen, juist omdat B11 (foliumzuur) een tekort aan B12 kan maskeren, dus ik zorgde dat ik de volledige reeks B-vitaminen ruim voldoende binnenkreeg.

Het is overigens wel iets wat aan mijn moeders kant in de familie wel speelt, maar volgens mij ging dat om een tekort aan B6.

Wel een goed idee om weer eens extra B-vitaminen te gaan slikken, ik loop gelijk even naar de kast om te kijken of die er nog zijn (over datum ofzo O-) )
Losing it
  maandag 6 augustus 2018 @ 16:50:38 #63
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_180985072
Op de plek waar ze normaal zouden staan niet meer (die had ik recent grondig opgeruimd) maar daar waar de voorraad staat nog wel een doosje Dagravit Becoforte met een THT van 12-2015 :@
Is bij B12 "maar" 120% van de ADH maar dat is iig iets. Zal van de week even nieuwe halen, die THT boeit me niet zo, dus al 1 genomen.
Losing it
pi_180985103
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 16:50 schreef Troubled_Soul het volgende:
Op de plek waar ze normaal zouden staan niet meer (die had ik recent grondig opgeruimd) maar daar waar de voorraad staat nog wel een doosje Dagravit Becoforte met een THT van 12-2015 :@
Is bij B12 "maar" 120% van de ADH maar dat is iig iets. Zal van de week even nieuwe halen, die THT boeit me niet zo, dus al 1 genomen.
nog niet gaan slikken, eerst even laten testen
  maandag 6 augustus 2018 @ 16:56:35 #65
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_180985190
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 16:52 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

nog niet gaan slikken, eerst even laten testen
Kan geen kwaad toch? Ook bij vermoeidheid staat erop, nou geloof me: ik ben vermoeid, en deze keer is het niet mijn vitamine D gehalte, want dat is recent wel getest, en was weer netjes.

Edit: Oh wacht, als ik al slik en dan laat testen dan is de basiswaarde van nu niet meer bekend.
Blond :@
Morgen gelijk de huisarts even bellen, mijn ER gaat dit jaar toch totaal aan gort, dus een testje meer of minder maakt niet meer uit.

[ Bericht 21% gewijzigd door Troubled_Soul op 06-08-2018 17:07:04 ]
Losing it
pi_180986616
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 15:08 schreef Troubled_Soul het volgende:


Hoezo zou dat niet uitmaken? Dementie wordt vrij snel erger en dan kom ik op het punt dat ik mijn kinderen niet meer herken.
Als het stress is veroorzaakt door de PTSS dan is dat van een totaal andere orde.

En nee, ik zoek de stress niet op, maar de PTSS veroorzaakt wel reacties die ik normaal niet zou hebben en die heel veel stress met zich meebrengen en waardoor ik nog weer meer gestrest ben en scherper reageer.
Voorbeeld:
- Als ik wakker word en het kussen van mijn man ligt te dichtbij, dan ben ik helemaal panisch.
- Twee meiden in de stad hadden een ballon aan een stokje van de Mac, ze prikten die ballon kapot en gooiden het stokje op straat; ik schrik van de knal, ben gelijk totaal uit mijn doen, word onredelijk boos over het feit dat ze het stokje zomaar van zich afgeflikkerd hebben ipv in een prullenbak en spreek ze daar op aan, en ik ben doorgegaan tot ze terugliepen, het oppakten en in een prullenbak gooiden.
Op dat moment heb ik daar geen controle over, ik ben door de knal al niet meer mezelf, mijn reacties zijn niet meer binnen proportie.

De normale vecht- of vluchtreactie en de afweging die je daar normaal in zou maken is totaal van slag.

Ik word wel eens wakker omdat ik gillend van angst in bed lig, ik weet dat die angst dan irrationeel is, maar ik kan het niet onderdrukken; op dat moment is de aanwezigheid van mijn man een gevaar, en dat terwijl ik weet dat hij me nooit wat zou doen, maar mijn bewuste en onderbewuste zijn dan totaal van slag, en zelfs terwijl ik me op dat moment realiseer dat degene die naast me ligt geen gevaar voor me is gaat die angst niet weg.
Het vervelende is ook dat hij helemaal niets kan doen, als hij me vastpakt om te kalmeren of te beschermen voor wat op dat moment voelt als een gevaar wordt het alleen maar erger.

Dus nee, ik ben geen "debiel" en heb in het normale leven niet meer stress dan een ander, maar mijn geest wordt vertroebeld door een vat vol gif dat ik daar 30 jaar geleden heb begraven en nu kennelijk fors aan het lekken is.

En ik vind het vreselijk, ik vind het vreselijk voor mijn man dat hij op dat moment voor mij een gevaar lijkt te zijn terwijl hij dat nooit zal zijn, ik vind het vreselijk voor mijn kind dat zich achter een boom verstopt terwijl zijn moeder uit haar dak gaat tegen een paar meiden die een ballon hebben laten knappen en het stokje vervolgens op de grond gooiden.
Mijn grootste angst is dat zoiets een keer verkeerd afloopt.
Sorry, ik wist niet dat je kinderen hebt. Dat verandert de zaak inderdaad. Ik noem je helemaal geen debiel. Ik zeg dat ik ervan uitga dat jij dat niet bent. Omdat de meesten er hier van uit lijken te gaan dat mensen met stress debielen zijn die zelf hun eigen stress lopen te veroorzaken. En dan nog, ik ben zelf officieel een soort van debiel, maar goed, misschien is dat nog beledigend voor echte debielen, hoe on empathisch sommige mensen op fok zijn, maar ja goed als ik zelf zo overkom excuses, in ieder geval begrijp ik wel waarom je je erop laat testen. Tragisch dat er zo weinig aan dementie te doen is dat mebsen die het vermoeden al aan euthanasie denken.

quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 15:19 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Wat je zegt klopt, ptss is vreselijk maar je perspectieven zijn wel beter (in het algemeen) dan bij dementie.
deze user zegt soms ongefundeerde dingen.
Mensen die een ongefundeerde wetenschap steunen moeten niet anderen ongefundeerde reacties verwijten vind ik maar ja.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_180988480
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:11 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Mensen die een ongefundeerde wetenschap steunen moeten niet anderen ongefundeerde reacties verwijten vind ik maar ja.
Er is solide fundament voor de psychiatrie. Het is niet perfect, net als alle andere takken van de geneeskunde.

Blijkbaar pakt het niet welgevallig uit voor jou, maar dat betekent niet dat een zeer groot deel van de patiënten wel baat heeft bij psychiatrische zorg.

Edit: oeps zinsfout!

[ Bericht 1% gewijzigd door MevrouwPuff op 06-08-2018 20:02:51 ]
pi_180988536
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 19:57 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Er is solide fundament voor de psychiatrie. Het is niet perfect, net als alle andere takken van de geneeskunde.

Blijkbaar pakt het niet welgevallig uit voor jou, maar dat betekent niet dat een zeer groot deel van de patiënten wel geen baat heeft bij psychiatrische zorg.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:42:48 #69
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_181013515
Update: vanmorgen de huisarts gebeld (bijna vergeten, om 10.15 pas gebeld), gevraagd of er op vitamine B (6 en 12) getest kon worden, om 13.30 werd ik teruggebeld dat ik een labformulier kon komen halen om te testen op vitamine B1, B6 en B12.
Gelijk doorgefietst naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken, eind deze week de uitslag.
Losing it
pi_181013850
Heb zelf een depressie gehad met ook al deze symptomen (geheugenverlies, verminderde cognitie, agressiever) en deze zijn weer minder geworden naarmate de depressie verbeterde. Wat ik op internet las, zijn de beginnende symptomen van dementie en depressie/PTSS wel hetzelfde, maar het grote verschil is dat mensen met beginnende dementie niet doorhebben dat hun hersenfuncties achteruitgaan, terwijl mensen met depressie/PTSS de verschillen wel bewust kunnen waarnemen. Als jij dat bij jezelf ook hebt, zou ik er maar niet vanuit gaan dat je dement aan het worden bent
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:15:40 #71
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_181014324
Ben benieuwd. Vraag ook zelf de waardes op. Als ik daar niet naar had gevraagd had ik me alleen op mijn D tekort gefocust want technisch gezien zat ik met mijn B12 boven de onder grens. :(
Serumwaarde en actieve waarde zijn echter twee verschillende dingen.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_181014390
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:57 schreef MultiBanaan het volgende:
Heb zelf een depressie gehad met ook al deze symptomen (geheugenverlies, verminderde cognitie, agressiever) en deze zijn weer minder geworden naarmate de depressie verbeterde. Wat ik op internet las, zijn de beginnende symptomen van dementie en depressie/PTSS wel hetzelfde, maar het grote verschil is dat mensen met beginnende dementie niet doorhebben dat hun hersenfuncties achteruitgaan, terwijl mensen met depressie/PTSS de verschillen wel bewust kunnen waarnemen. Als jij dat bij jezelf ook hebt, zou ik er maar niet vanuit gaan dat je dement aan het worden bent
Dit is ook niet altijd zo. Ook mensen met dementie kunnen in een deel van het beloop bewust zijn van hun klachten, zeker als het geen alzheimer is.

Wel denk ik bij TS dat je wel kan stellen dat dementie erg onwaarschijnlijk is.
pi_181014544
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:57 schreef MultiBanaan het volgende:
Heb zelf een depressie gehad met ook al deze symptomen (geheugenverlies, verminderde cognitie, agressiever) en deze zijn weer minder geworden naarmate de depressie verbeterde. Wat ik op internet las, zijn de beginnende symptomen van dementie en depressie/PTSS wel hetzelfde, maar het grote verschil is dat mensen met beginnende dementie niet doorhebben dat hun hersenfuncties achteruitgaan, terwijl mensen met depressie/PTSS de verschillen wel bewust kunnen waarnemen. Als jij dat bij jezelf ook hebt, zou ik er maar niet vanuit gaan dat je dement aan het worden bent
Dat klopt niet, mensen die dement aan het worden zijn merken in het begin weldegelijk dat ze niet op woorden kunnen komen, dat ze dingen vergeten zijn, dat ze zich soms anders gedragen, etc.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:48:41 #74
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_181015302
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 20:15 schreef Elpis het volgende:
Ben benieuwd. Vraag ook zelf de waardes op. Als ik daar niet naar had gevraagd had ik me alleen op mijn D tekort gefocust want technisch gezien zat ik met mijn B12 boven de onder grens. :(
Serumwaarde en actieve waarde zijn echter twee verschillende dingen.
Ik log gewoon in op de site van het ziekenhuis, dan kan ik de exacte waarden zelf zien, wel met een week vertraging (lijkt het note-systeem van FOK! wel }:| ) maar vrijdag sowieso met de huisarts bellen voor de uitslagen.
Wat er in het overzicht komt te staan over actieve- en serumwaarde weet ik niet, maar dat zie ik volgende week wel.
Losing it
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:55:58 #75
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_181015555
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 20:48 schreef Troubled_Soul het volgende:
Wat er in het overzicht komt te staan over actieve- en serumwaarde weet ik niet, maar dat zie ik volgende week wel.
Actieve waarde wordt niet standaard getest. Pas als de serumwaarde laagnormaal is testen ze MMA en homocysteïne. Daaruit moet afgeleid kunnen worden of actieve waarde te laag is.
Ik vond bij mezelf 160 laag genoeg eerlijk gezegd om niet verder te testen.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:09:25 #76
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_181016019
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 20:55 schreef Elpis het volgende:

[..]

Actieve waarde wordt niet standaard getest. Pas als de serumwaarde laagnormaal is testen ze MMA en homocysteïne. Daaruit moet afgeleid kunnen worden of actieve waarde te laag is.
Ik vond bij mezelf 160 laag genoeg eerlijk gezegd om niet verder te testen.
Ah, op die manier.
Nou ja, het is nu al geprikt, laten we eerst maar eens zien wat voor waarde de uitkomst is.

Geen idee van wat de normaalwaardes zouden moeten zijn, dat zie ik ook wel op de site met de uitslagen. Als het een beetje richting de onderkant gaat dan gaan we wel verder kijken.
Losing it
pi_181035308
Herkenbaar wat je schrijft. Heb zelf ook PTSS en begin na de zomer met EMDR.

Het niet op woorden kunnen komen, irrationeel reageren, simpele teksten gewoonweg niet kunnen begrijpen.....vermoeiend. Ook omdat ik mezelf er van bewust ben. Dat frustreert zo erg.
Ben ook dodelijk vermoeid. Kan me niet heugen wanneer ik eens fatsoenlijk heb geslapen, elke paar uur wakker door de nachtmerries. Soms wel een uur nodig om weer rustig te worden. Killing!

Dat ik elk weekend naar feesten/festivals ga helpt ook niet echt maar daar haal ik toch weer positieve energie uit en heb ik het gevoel dat leef :)

Ik wens je heelveel sterkte :*
En door dit topic ga ik morgen de huisarts maar even bellen om bloed te laten prikken en testen op alles wat hier aangeraden werd.
Dus bedankt ;)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  woensdag 8 augustus 2018 @ 19:26:18 #78
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_181037954
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 16:54 schreef mascara-klodder het volgende:
Herkenbaar wat je schrijft. Heb zelf ook PTSS en begin na de zomer met EMDR.

Het niet op woorden kunnen komen, irrationeel reageren, simpele teksten gewoonweg niet kunnen begrijpen.....vermoeiend. Ook omdat ik mezelf er van bewust ben. Dat frustreert zo erg.
Ben ook dodelijk vermoeid. Kan me niet heugen wanneer ik eens fatsoenlijk heb geslapen, elke paar uur wakker door de nachtmerries. Soms wel een uur nodig om weer rustig te worden. Killing!

Dat ik elk weekend naar feesten/festivals ga helpt ook niet echt maar daar haal ik toch weer positieve energie uit en heb ik het gevoel dat leef :)

Ik wens je heelveel sterkte :*
En door dit topic ga ik morgen de huisarts maar even bellen om bloed te laten prikken en testen op alles wat hier aangeraden werd.
Dus bedankt ;)
Klodder O+
Jij ook heel veel sterkte :*
Losing it
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:46:53 #79
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_181084088
En heb je een uitslag?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 23:04:40 #80
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_181092100
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:46 schreef Elpis het volgende:
En heb je een uitslag? [ afbeelding ]
B1 en B6 waren nog niet binnen en B12 was keurig aldus de assistente van de huisarts.
Niet gevraagd wat de waarde was (wist het toch niet direct te interpreteren, en was in het zwembad toen ik belde), maar ik ze het volgende week wel als ik inlog op de site van het ziekenhuis, dan zullen de andere waardes er ook wel zijn.
Huisarts is nu een paar weken op vakantie en heb gezegd dat ik zelf wel in de gaten zou houden wat daar zou komen te staan, als daar iets zorgwekkends uitkomt dan maak ik wel even een afspraak na hun vakantie.

Eigenlijk ook wel weer prettig, dat het geen vitamine-issue is, uitsluiten is immers ook belangrijk.
Losing it
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 00:04:43 #81
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_181093255
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 23:04 schreef Troubled_Soul het volgende:


Eigenlijk ook wel weer prettig, dat het geen vitamine-issue is, uitsluiten is immers ook belangrijk.
Mja maar dit zou een issue zijn wat makkelijk op te lossen zou zijn. ;)
Nog even afwachten voor definitieve uitslag dus.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 00:05:14 #82
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_181093267
Grrr niet quoten maar wijzigen.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_181094125
Als je in de nacht zo wakker wordt en je man als gevaarlijk bekijkt, weet je dat zelf nog of wordt het je verteld? Lijkt wel een beetje op een slaapstoornis zo. Zeker dat ze jou niet mogen aanraken enz.
En dat niet op woorden komen kan ook op de spraakcentra in de hersenen duiden. Wernicke geeft ook dit soort symptomen.
Jammer dat je in Nederland woont. Ik denk dat ik een hersenscan zou laten doen.. Hier in België gaat dat makkelijker!
Ik zou willen uitsluiten of daar niets vreemds aan het groeien is :@
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 12:12:37 #84
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_181100675
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:36 schreef Lenny77 het volgende:
Als je in de nacht zo wakker wordt en je man als gevaarlijk bekijkt, weet je dat zelf nog of wordt het je verteld? Lijkt wel een beetje op een slaapstoornis zo. Zeker dat ze jou niet mogen aanraken enz.
En dat niet op woorden komen kan ook op de spraakcentra in de hersenen duiden. Wernicke geeft ook dit soort symptomen.
Jammer dat je in Nederland woont. Ik denk dat ik een hersenscan zou laten doen.. Hier in België gaat dat makkelijker!
Ik zou willen uitsluiten of daar niets vreemds aan het groeien is :@
Ik weet het, ik ben me er op dat moment zelfs bewust van.
Ik weet op dat moment ook wel dat hij geen gevaar voor me is, maar mijn onderbewuste en bewuste zijn dan zo totaal niet in sync dat mijn reacties anders zijn dan wat ik weet.

Op dat moment is de man naast mij een gevaar, zelfs terwijl ik weet dat hij (de persoon) dat niet is, en ik weet dat op dat moment ook bewust, maar mijn onderbewuste angst voor de man naast mij (niet de persoon) is op dat moment groter en dat overheerst.
Het is alsof je onder bescherming van de commandant der strijdkrachten staat en je niet veilig voelt.
Dat maakt het ook zo bizar; ik weet niet hoe ik het uit kan leggen, het is werkelijk een irrationele angst maar op dat moment is die angst zo echt, dat dat overheerst op de wetenschap dat je niet bang hoeft te zijn.

Eind van de maand krijg bij het totaalpakket op de geheugenpoli ook een MRI, dus er wordt een scan gedaan.
Losing it
pi_181486596
Het zou conversie kunnen zijn, als onderdeel van PTSS. Dit lijkt mij ook de meest waarschijnlijke mogelijkheid.
  maandag 27 augustus 2018 @ 13:03:03 #86
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_181495916
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 23:17 schreef pompoen20 het volgende:
Het zou conversie kunnen zijn, als onderdeel van PTSS. Dit lijkt mij ook de meest waarschijnlijke mogelijkheid.
Zou kunnen, we zullen het zien.

Vorige week bloed laten prikken voor de onderzoeken van morgen, vanmorgen mijn medicatielijst bij de apotheek opgehaald (alwaar ik een toestemmingsformulier moest tekenen omdat ze mij mijn eigen medicatielijst meegegeven hadden |:( |:( |:( )

Al sinds gisteren een irritante hoofdpijn (heb bijna nooit hoofdpijn), gisteren nog wel pijnstillers voor ingenomen, doe ik vandaag niet; de pijn is irritant maar te hanteren en ik wil morgen graag zo helder mogelijk zijn.

Begin wel wat zenuwachtig te worden inmiddels :{
Losing it
  maandag 27 augustus 2018 @ 13:05:35 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181495983
Sterkte!
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 27 augustus 2018 @ 13:16:47 #88
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_181496168
Dank je.
Losing it
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:31:21 #89
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_181526294
Update:
Het is geen dementie volgens de neuroloog en de scans zagen er ook goed uit.
Vooralsnog geen neurologisch probleem dus; op naar de aanpak van de PTSS.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Losing it
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:54:45 #90
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181526776
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 19:31 schreef Troubled_Soul het volgende:
Update:
Het is geen dementie volgens de neuroloog en de scans zagen er ook goed uit.
Vooralsnog geen neurologisch probleem dus; op naar de aanpak van de PTSS.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^O^

Opgelucht?
The love you take is equal to the love you make.
pi_181527247
Ik zou je bijna feliciteren met ptss , maar dat is denk ik ook weer niet de bedoeling.

Nu zsm goede behandeling zoeken. EMDR schijnt bij veel mensen te werken.
Whatever...
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:44:56 #92
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_181538472
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 19:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

^O^

Opgelucht?
Heel erg opgelucht, dat realiseer ik me vandaag nog meer dan gisteren.
Dit is in principe behandelbaar. Maar puur het feit dat je weet dat je geest een loopje met je neemt en dat het geen issue met je geheugen zelf is is gewoon heel fijn.
Losing it
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:48:42 #93
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_181538567
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 20:16 schreef Spanky78 het volgende:
Ik zou je bijna feliciteren met ptss , maar dat is denk ik ook weer niet de bedoeling.

Nu zsm goede behandeling zoeken. EMDR schijnt bij veel mensen te werken.
Zo'n felicitatie voelt ook bijna op z'n plaats, maar het is wel bizar dat je geest op zo'n manier kan gaan werken (of niet meer werken) dat je zulke verschijnselen krijgt.
En dan eigenlijk nog mazzel dat ik in principe te jong ben om dement te worden, als ik 70 was geweest had men de optie dat het om een niet voldoende behandeld trauma ging waarschijnlijk amper overwogen.
Losing it
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:11:07 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181539089
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:44 schreef Troubled_Soul het volgende:

[..]

Heel erg opgelucht, dat realiseer ik me vandaag nog meer dan gisteren.
Dit is in principe behandelbaar. Maar puur het feit dat je weet dat je geest een loopje met je neemt en dat het geen issue met je geheugen zelf is is gewoon heel fijn.
Ik ben blij voor je. Er is hoop. ;) :*
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:16:29 #95
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_181539229
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ben blij voor je. Er is hoop. ;) :*
Dank je O+
Losing it
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:38:33 #96
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_181539790
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 19:31 schreef Troubled_Soul het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn dat er een oplossing is. :)
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:58:58 #97
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_181595648
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:38 schreef Elpis het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn dat er een oplossing is. :)
Ik had mijn ogen dicht hè.... maar op basis van de herrie die ik hoorde lijkt het me vrijwel uitgesloten dat het type 2 was O-)

Ja, ik ben ook blij dat het iig niet onoplosbaar is.
Losing it
  Moderator vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:18:45 #98
441859 crew  Lenny77
pi_181596037
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 20:16 schreef Spanky78 het volgende:
Ik zou je bijna feliciteren met ptss , maar dat is denk ik ook weer niet de bedoeling.

Hier sluit ik mij bij aan

^O^
Dementie of een tumor was nog een grotere horde geweest.
Niet dat de PTSS een lachertje is he, maar daar kan je relatief makkelijk mee aan de slag.

Ja, het brein kan heeeeel rare dingen doen!
Oh, wat was de waarde van je b12?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_181596109
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:50 schreef Troubled_Soul het volgende:
Weet je, destijds was er amper slachtofferhulp, als iets je overkwam dan zette je jezelf er maar over heen, je stopte een gebeurtenis in een doosje in je hoofd en deed dat doosje op slot, in mijn geval betekende dat ver weg vluchten zodat ik in ieder geval veilig was en het me niet weer kon overkomen.
Maar dat doosje afsluiten en wegstoppen werkt nu niet meer, het kruipt overal tussendoor.
Wel grappig - zoiets gebruikt mijn moeder ook om trauma(verwerking) uit te leggen aan kinderen. De eerste neiging is om al die nare gebeurtenissen (briefjes) op te frommelen en in een laatje te flikkeren. Dat werkt in het begin best goed, maar dat laatje wordt steeds voller en voller en je durft er steeds minder in te stoppen want het zit zó vol dat er allemaal propjes uitvliegen zodra je 'm open maakt. Met EMDR ga je dan bewust dat laatje open maken en alle briefjes eruit halen, een voor een bekijken en gladstrijken, en dan weer netjes terugleggen. Het blijft wel in je hoofd, maar het neemt veel minder ruimte in op die manier. Daarom is het ook zo intensief en vermoeiend, want je moet dus wel elk briefje onder ogen komen en er echt even met je volle aandacht mee bezig zijn, en dat is vaak best eng. Maar 't werkt wel als een tiet. ;)
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 10 september 2018 @ 13:05:59 #100
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_181815521
Vandaag intake gehad voor het traject van de EMDR.
Wisselwerking was prettig, dus volgende week de volgende afspraak.

Leeggelopen trouwens, ik wist ook niet meer wanneer en door wie die diagnose PTSS gesteld was (lang geleden), maar daar was ook geen twijfel over, die kon zo opnieuw gesteld worden op basis van de dingen die ik verteld had (en ook al in gevuld had op een formulier).

Enfin, spannend, ik hoop dat dit wat gaat worden, want anders heb ik geen manier meer om er nog binnen mijn relatie mee om te blijven gaan, en moeten we de relatie in een andere vorm gaan gieten.
Losing it
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')