abonnement Unibet Coolblue
pi_180892732
Bron

Hassnae Bouazza, Marokkaanse journaliste, programmamaker en vertaler:
quote:
“De afgelopen jaren heeft de bezorgde, autochtone burger ons een inkijkje gegeven in zijn delirische geestelijke wereld: heimwee naar slavernij, fantasiën over het heropenen van de gaskamers en een bijna seksuele fascinatie voor geweld.

Die bezorgde burger heet ook wel de piemelroeper: dreigt vrouwen met verkrachting als ze een ongewenste mening uiten, maar is tegelijk ook anti-islam vanwege het vermeend vrouwonvriendelijke karakter van die religie. Al zal de piemelroeper de islam nooit een religie noemen, maar een ideologie. Dat heeft hij zijn politieke roerganger horen zeggen en de mens is nu eenmaal een papegaai.”
De volledige tekst van Bouazza heet het 'Het autochtone drama'. Sylvana Simons is het volledig eens met het stuk. DDS stelt de terechte vraag: waardoor is Simons en terwijl ik bezig ben, Bouazza zo enorm geradicaliseerd?

Tegelijkertijd vind ik het niet eens zo'n oninteressante stelling, al ontbreekt het bij Bouazza aan iedere vorm van onderbouwing: is er een significante groep Nederlanders met heimwee naar slavernij, fantasiën over het heropenen van de gaskamers en een bijna seksuele fascinatie voor geweld?

Is Bouzza's artikel racistisch of heeft ze een punt?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 10:48:00 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180892758
Ze heeft een poos hier meegelezen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_180892791
Best bizarre statements. Zal ook wel een deel projectie in zitten.
pi_180892816
Fijn dat beide kampen zo genuanceerd zijn. Helpt lekker bij het voeren van het debat en het nadenken over een oplossing :')
  donderdag 2 augustus 2018 @ 10:52:17 #5
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_180892825
quote:
Hassnae Bouazza
Hoe spreek je dat uberhaupt uit zonder je tong te kneuzen? Christus.

quote:
Heimwee naar slavernij, fantasiën over het heropenen van de gaskamers en een bijna seksuele fascinatie voor geweld.
Dit vind ik eerlijk gezegd meer klinken als de gemiddelde Turk. Ze zijn nog steeds niet over de val van het Ottomaanse rijk heen. ;(
pi_180892856
quote:
10s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:48 schreef Copycat het volgende:
Ze heeft een poos hier meegelezen?
Zijn dit jouw idealen dan die ze hier beschrijft?
pi_180892863
Oh, maar dit valt onder haatzaaien!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_180892881
Misschien kan ze het beter bij lachen om dode joden houden.

pi_180892889
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:46 schreef Oostwoud het volgende:
Bron

Hassnae Bouazza, Marokkaanse journaliste, programmamaker en vertaler:

[..]

De volledige tekst van Bouazza heet het 'Het autochtone drama'. Sylvana Simons is het volledig eens met het stuk. DDS stelt de terechte vraag: waardoor is Simons en terwijl ik bezig ben, Bouazza zo enorm geradicaliseerd?

Tegelijkertijd vind ik het niet eens zo'n oninteressante stelling, al ontbreekt het bij Bouazza aan iedere vorm van onderbouwing: is er een significante groep Nederlanders met heimwee naar slavernij, fantasiën over het heropenen van de gaskamers en een bijna seksuele fascinatie voor geweld?

Is Bouzza's artikel racistisch of heeft ze een punt?
Ach, zo de waard is vertrouwt ze haar gasten...
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  donderdag 2 augustus 2018 @ 10:57:23 #10
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_180892899
Een seksuele fascinatie...does not compute.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  donderdag 2 augustus 2018 @ 10:58:25 #11
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180892913
Zitten sterke punten in, maar gaat inderdaad om een zeer specifieke groep Nederlanders. Toevallig wel een groep die ze bij DDS onder hun trouwe volgers mogen rekenen, dus opmerkelijk dat juist zij zo zeuren dat ze over één kam worden geschoren. Beetje als een criminele Marokkaan die roept dat alle 'Hollanders' Marokkanen crimineel noemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door PiyeReloaded op 02-08-2018 11:11:03 ]
pi_180892918
Prima stuk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180892924
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:50 schreef TheJanitor het volgende:
Best bizarre statements. Zal ook wel een deel projectie in zitten.
Nee. De statements zijn niet bizar. Het is gewoon een feit dat een gedeelte van de autochtone Nederlandse bevolking zich op een dergelijke manier uit op bijvoorbeeld Fok!, Facebook en andere social-media. Uiteraard wordt wat voor een gedeelte geld natuurlijk wel op de hele groep geprojecteerd.
pi_180892929
Extremisten :r
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 augustus 2018 @ 11:00:35 #15
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_180892948
Wordt er met "bezorgde, autochtone burger" niet al heel duidelijk gewezen naar een bepaalde groep autochtonen gewezen wordt ipv alle autochtonen? Waarbij "bezorgd" vooral de titel is die deze groep zichzelf gegeven heeft.

Het duurde trouwens even voordat ik doorhad dat dit niet Hafid Bouazza was.
pi_180892950
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:59 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Nee. De statements zijn niet bizar. Het is gewoon een feit dat een gedeelte van de autochtone Nederlandse bevolking zich op een dergelijke manier uit op bijvoorbeeld Fok!, Facebook en andere social-media. Uiteraard wordt wat voor een gedeelte geld natuurlijk wel op de hele groep geprojecteerd.
Rot op man. Het slaat echt nergens op.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:03:10 #17
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_180892992
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:59 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Uiteraard wordt wat voor een gedeelte geld natuurlijk wel op de hele groep geprojecteerd.
En hoe noemen we dat ookalweer? Ohja. Een stroman.
pi_180892996
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:58 schreef KoosVogels het volgende:
Prima stuk.
Hoezo?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:03:51 #19
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_180893002
Over het algemeen zijn die woorden een reactie op geweld. Opvallend dat dát wel veroordeeld kan worden
pi_180893009
Die significante groep waar ze het over heeft is een marginaal groepje, terwijl er onder andere 'groepen' wel sprake is van een significante 'afdeling'.

Groot "Ja maar hunnie" gehalte.

Slachtoffergedrag.

:')
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:05:16 #21
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180893020
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:58 schreef KoosVogels het volgende:
Prima stuk.
Bizarre opmerking. Wat is er in hemelsnaam goed aan een opsomming valse tegenstellingen, walgelijke hyperbool en generaliserende klachten over vermeende hypocrisie?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180893044
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:03 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Hoezo?
Omdat de observaties in het stuk juist zijn. Veel islamcritici hebben (terecht) de mond vol over hoe vrouwen worden onderdrukt door in de islamitische traditie. Vervolgens wordt er een bijeenkomst gehouden over de komst van een azc en krijgen vrouwen die daar positief op reageren 'daar moeten een piemel in' naar het hoofd geslingerd. Om maar te zwijgen over de stortvloed aan verkrachtingsreacties die vrouwen met een onwelgevallige mening over zich heen krijgen op blogs zoals Geenstijl.

Met je TT probeer je het beeld te creëren dat de opmerkingen van de auteur betrekking hebben op alle autochtone Nederlanders. Dat is echter onjuist. Wie de schoen past, trekke hem aan, zou ik zeggen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:07:43 #23
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_180893047
Huilen over gaskamers naadloos afwisselen met jodenhaat, fascinerend.
pi_180893066
quote:
5s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:05 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Bizarre opmerking. Wat is er in hemelsnaam goed aan een opsomming valse tegenstellingen, walgelijke hyperbool en generaliserende klachten over vermeende hypocrisie?
Het is bewust scherp opgeschreven en persoonlijk snap ik dat ook wel. Anders komt de boodschap niet over.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180893073
quote:
7s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:07 schreef Nobu het volgende:
Huilen over gaskamers naadloos afwisselen met jodenhaat, fascinerend.
Vandaar ook de projectie.
pi_180893078
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:58 schreef PiyeReloaded het volgende:
Zitten sterke punten in, maar gaat inderdaad om een zeer specifieke groep Nederlanders. Toevallig wel een groep die ze bij DDS onder hun ttouwe volgers mogen rekenen, dus opmerkelijk dat juist zij zo zeuren dat ze over één kam worden geschoren. Beetje als een criminele Marokkaan die roept dat alle 'Hollanders' Marokkanen crimineel noemen.
Die mensen zijn er inderdaad wel, maar je hebt geen idee hoeveel. Voor criminele en uitkeringontvangende allochtonen heb je cijfers bijvoorbeeld. Dan heb je in ieder geval nog iets om een generalisatie mee te onderbouwen.
pi_180893111
Goede manier, vermeend racisme met racisme bestrijden zo kom je er wel.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:13:20 #28
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_180893129
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is bewust scherp opgeschreven en persoonlijk snap ik dat ook wel. Anders komt de boodschap niet over.
Rutte is een harteloze sadist die in zijn vrije tijd honden vilt en van de vacht winterjassen maakt.

Nou ja, ik bedoel eigenlijk dat Rutte een lichte voorkeur heeft voor katten boven honden als huisdier, maar je moet het een beetje scherp opschrijven, anders komt de boodschap niet over.
pi_180893131
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat de observaties in het stuk juist zijn. Veel islamcritici hebben (terecht) de mond vol over hoe vrouwen worden onderdrukt door in de islamitische traditie. Vervolgens wordt er een bijeenkomst gehouden over de komst van een azc en krijgen vrouwen die daar positief op reageren 'daar moeten een piemel in' naar het hoofd geslingerd. Om maar te zwijgen over de stortvloed aan verkrachtingsreacties die vrouwen met een onwelgevallige mening over zich heen krijgen op blogs zoals Geenstijl.

Met je TT probeer je het beeld te creëren dat de opmerkingen van de auteur betrekking hebben op alle autochtone Nederlanders. Dat is echter onjuist. Wie de schoen past, trekke hem aan, zou ik zeggen.
De TT komt van het stuk van DDS. Zij halen het weer uit de tekst van Bouazza. Dit kun je gewoon nalezen. Je kunt wel een poging wagen om mij te framen als een soort ophitser of nepnieuwsverspreider, maar je faalt jammerlijk.

Daar moet een piemel in is inderdaad geroepen, maar onderbouw maar waarom jij denkt dat iedere islamcriticus of criticus van de multiculturele samenleving dit roept of denkt. Of op z'n minst een aanzienlijke groep.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180893141
Maar goed, dat een groepje anti-moslims hypocriet is, doet natuurlijk helemaal niks af aan de kritiek op moslims.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:14:40 #31
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_180893151
Er is maar 1 invloedssfeer die nóg sneller leidt tot complete radicalisering dan de Islam, en dat is die van Peter Breedveld.

Nog meer polarisatie en karikaturiseren van de werkelijkheid, hier heeft werkelijk niemand iets aan. Maar gevreten dat het wordt...
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society..
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:14:44 #32
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_180893153
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat de observaties in het stuk juist zijn. Veel islamcritici hebben (terecht) de mond vol over hoe vrouwen worden onderdrukt door in de islamitische traditie. Vervolgens wordt er een bijeenkomst gehouden over de komst van een azc en krijgen vrouwen die daar positief op reageren 'daar moeten een piemel in' naar het hoofd geslingerd. Om maar te zwijgen over de stortvloed aan verkrachtingsreacties die vrouwen met een onwelgevallige mening over zich heen krijgen op blogs zoals Geenstijl.

Met je TT probeer je het beeld te creëren dat de opmerkingen van de auteur betrekking hebben op alle autochtone Nederlanders. Dat is echter onjuist. Wie de schoen past, trekke hem aan, zou ik zeggen.
met het verschil dat het doorgaans bij woorden blijft
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:16:36 #33
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_180893186
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:14 schreef Takadanobaba het volgende:
Maar goed, dat een groepje anti-moslims hypocriet is, doet natuurlijk helemaal niks af aan de kritiek op moslims.
Typische jij-bak inderdaad. Mensen klagen dat de Islam vrouwonvriendelijk is, maar ze roepen zelf toch ook ''daar moet een piemel in''!? (Super ernstig en net zo erg als vrouwenbesnijdenis en systematisch huiselijk geweld). :')

Vervolgens wordt de aandacht afgeleid van het feit dat de Islam vrouwonvriendelijk is en vestigt men de aandacht op deze hypothetische ''autochtone Nederlanders''.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:20:24 #34
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180893233
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:09 schreef Takadanobaba het volgende:

[..]

Die mensen zijn er inderdaad wel, maar je hebt geen idee hoeveel. Voor criminele en uitkeringontvangende allochtonen heb je cijfers bijvoorbeeld. Dan heb je in ieder geval nog iets om een generalisatie mee te onderbouwen.
Voor het stuk maakt het verder niet uit hoeveel het er zijn. Het is ook geen generalisering omdat er specifiek over die groep wordt gesproken. Wat wel belangrijk is, is dat die groep voldoende aanwezig is, om een significante invloed te hebben op het maatschappelijk debat en dat staaft ze met voorbeelden.

Alleen denk ik dat de scherpe toon bijdraagt aan de polarisatie. Net zoals de criminele Marokkaan zijn 'broeders' poogt te overtuigen door naar de 'Hollander' te wijzen en te zeggen, 'kijk hoe ze over ons denken', doet DDS dat nu andersom. Ik vrees ook dat er best mensen zijn die daar oren naar hebben.
pi_180893303
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:13 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

De TT komt van het stuk van DDS. Zij halen het weer uit de tekst van Bouazza. Dit kun je gewoon nalezen. Je kunt wel een poging wagen om mij te framen als een soort ophitser of nepnieuwsverspreider, maar je faalt jammerlijk.

Daar moet een piemel in is inderdaad geroepen, maar onderbouw maar waarom jij denkt dat iedere islamcriticus of criticus van de multiculturele samenleving dit roept of denkt. Of op z'n minst een aanzienlijke groep.
Dat 'iedere' maken jij en DDS ervan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180893323
Het is inderdaad een knap stukje tekst: de meest extreme uitschieters er even uit pikken, samen voegen en alles over 1 kam scheren onder het kopje "piemelroeper" of "bezorgde autochtone burger". Lekker simplistisch de boel even op hitsen.

Dat Sylvana Simons het volledig eens is met het stuk verbaasd ook niet natuurlijk, maar dan noem je ook wel echt een intellectueel op die verstand van zaken heeft.

Tragisch dat dit soort lui dingen gepubliceerd krijgen, ze zetten zichzelf er echter toch best wel mee voor lul als je het mij vraagt. Deze mensen willen niet vreedzaam samen leven door de vinger zogenaamd op de gevoelige plek te leggen, ze willen beledigen, verdelen en op ruien. Oplossingen aan dragen of met iets creatiefs komen waar mensen positief in mee kunnen gaan zul je ze nooit zien doen.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:27:34 #37
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180893332
Ook weer lekker hypocriet dat opmerkingen op social media nu opeens wel serieus genomen moeten worden. :').
And so is the past
pi_180893358
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat 'iedere' maken jij en DDS ervan.
Oh we mogen dus voortaan ook 'de Marokkaan is crimineel' zeggen.
pi_180893390
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:29 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Oh we mogen dus voortaan ook 'de Marokkaan is crimineel' zeggen.
Dat gebeurt toch al.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180893392
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat 'iedere' maken jij en DDS ervan.
Kop DDS: Raak volgens Sylvana: ‘De autochtone Nederlander fantaseert over het heropenen van de gaskamers!’

Tekstdeel Bouazza: "De afgelopen jaren heeft de bezorgde, autochtone burger ons een inkijkje gegeven in zijn delirische geestelijke wereld: heimwee naar slavernij, fantasiën over het heropenen van de gaskamers en een bijna seksuele fascinatie voor geweld."

Eerder in de tekst noemt Bouazza het volgende: "Een kleine greep: de autochtone Nederlander, ook wel liefkozend ‘bezorgde burger’ genoemd."

De autochtone Nederlander, ja, dan heb je het over iedere Nederlander en in de context van het stuk heb je het dan over de oorspronkelijke blanke Nederlander, of wit, zoals Bouazza het noemt.

Als je niet begrijpend wil of kan lezen, blijf dan van het toetsenbord af.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:31:49 #41
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_180893400
Artikel gelezen, Het is hetzelfde hyperbool projectie als wat GeenStijl toepast.
Niet slecht geschreven. Of je er mee eens bent is vers 2.
pi_180893442
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat de observaties in het stuk juist zijn. Veel islamcritici hebben (terecht) de mond vol over hoe vrouwen worden onderdrukt door in de islamitische traditie. Vervolgens wordt er een bijeenkomst gehouden over de komst van een azc en krijgen vrouwen die daar positief op reageren 'daar moeten een piemel in' naar het hoofd geslingerd. Om maar te zwijgen over de stortvloed aan verkrachtingsreacties die vrouwen met een onwelgevallige mening over zich heen krijgen op blogs zoals Geenstijl.

Met je TT probeer je het beeld te creëren dat de opmerkingen van de auteur betrekking hebben op alle autochtone Nederlanders. Dat is echter onjuist. Wie de schoen past, trekke hem aan, zou ik zeggen.
En hoeveel mensen zijn dat? Waar is de o zo vaak gegeven opmerking "je moet de meerderheid niet verantwoordelijk houden voor de daden/uitspraken van een minderheid".

Zij concentreert zich op de extremen, net zoals jij nu doet, is dat niet hetzelfde als alle moslims verantwoordelijk te houden voor de uitspraken van een minderheid? Hoeveel imans spreken zich wel niet radicaal uit over Nederland? Daarbij geef jij aan "veel Nederlanders" wat zijn de aantallen, heb je bronnen? Zijn het er 10 of zijn het er miljoenen? Tijdens zo'n bijeenkomst zitten er 2 tot 300 man, en dan zie je er op tv 15 zoiets roepen, is dat representatief voor de gehele groep? Kom op Koos, als dit stuk zo geschreven was over moslims dan was je hier al los gegaan en had je alles lopen te ontkrachten.

Dit stuk richt zich wederom op een zeer selectieve minderheid, het type Henk en Ingrid wat links mensen en moslims graag framen als de grote vertegenwoordiger van rechts, want zo kunnen ze blijven wijzen en demoniseren. Niemand, en werkelijk niemand die ik ken wil de treinen weer laten rijden of de slavernij weer invoeren. En ik durf er mijn handen voor in het vuur te steken dat er meer mensen rondlopen in Nederland die een islamitische staat willen dan dat er mensen lopen die de slavernij weer willen invoeren. Waarop ik dat baseer? Hetzelfde waar de schrijver van het artikel zich op baseert en waar jij je uitspraken op baseert, de onderbuik.

Daarbij nog een kleine opmerking voor de rest van de roeptoeters die zich weer gemeld hebben, de schrijfster nuanceert haar uitspraak niet, ze zegt niet dat ze een minderheid bedoeld of een kleine groep die het verpest voor de rest. Normaal kladden jullie elk topic vol met een hoop geschreeuw als we niet in iedere discussie een disclaimer plaatsen dat we niet alle moslims en allochtonen bedoelen, waarom zo hypocriet en hier weer niet over vallen.
pi_180893448
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:31 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Kop DDS: Raak volgens Sylvana: ‘De autochtone Nederlander fantaseert over het heropenen van de gaskamers!’

Tekstdeel Bouazza: "De afgelopen jaren heeft de bezorgde, autochtone burger ons een inkijkje gegeven in zijn delirische geestelijke wereld: heimwee naar slavernij, fantasiën over het heropenen van de gaskamers en een bijna seksuele fascinatie voor geweld."

Eerder in de tekst noemt Bouazza het volgende: "Een kleine greep: de autochtone Nederlander, ook wel liefkozend ‘bezorgde burger’ genoemd."

De autochtone Nederlander, ja, dan heb je het over iedere Nederlander en in de context van het stuk heb je het dan over de oorspronkelijke blanke Nederlander, of wit, zoals Bouazza het noemt.

Als je niet begrijpend wil of kan lezen, blijf dan van het toetsenbord af.
Tsja, ik voel mij niet aangesproken. Maar ik kan mij prima voorstellen dat het voor jou een ander verhaal is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180893471
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, ik voel mij niet aangesproken. Maar ik kan mij prima voorstellen dat het voor jou een ander verhaal is.
Het gaat niet om mij, hoe graag je dat ook zo wil spinnen. Het gaat om de woorden van Bouazza

Nog een stukje tekst, waat Bouazza duidelijk maakt dat het op zijn minst om een grote groep autochtone Nederlanders gaat, zonder dit verder te onderbouwen:
"Minister Stef Blok komt er ronduit voor uit dat ‘de mens’ ‘genetisch’ de ander afwijst. Met zulke boude uitspraken zou je hopen dat iemand zich beperkt tot het spreken namens zichzelf. Maar toch, Blok en Cox zijn geen uitzonderingen, ze zijn de norm."
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180893481
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En hoeveel mensen zijn dat? Waar is de o zo vaak gegeven opmerking "je moet de meerderheid niet verantwoordelijk houden voor de daden/uitspraken van een minderheid".

Zij concentreert zich op de extremen, net zoals jij nu doet, is dat niet hetzelfde als alle moslims verantwoordelijk te houden voor de uitspraken van een minderheid? Hoeveel imans spreken zich wel niet radicaal uit over Nederland? Daarbij geef jij aan "veel Nederlanders" wat zijn de aantallen, heb je bronnen? Zijn het er 10 of zijn het er miljoenen? Tijdens zo'n bijeenkomst zitten er 2 tot 300 man, en dan zie je er op tv 15 zoiets roepen, is dat representatief voor de gehele groep? Kom op Koos, als dit stuk zo geschreven was over moslims dan was je hier al los gegaan en had je alles lopen te ontkrachten.

Dit stuk richt zich wederom op een zeer selectieve minderheid, het type Henk en Ingrid wat links mensen en moslims graag framen als de grote vertegenwoordiger van rechts, want zo kunnen ze blijven wijzen en demoniseren. Niemand, en werkelijk niemand die ik ken wil de treinen weer laten rijden of de slavernij weer invoeren. En ik durf er mijn handen voor in het vuur te steken dat er meer mensen rondlopen in Nederland die een islamitische staat willen dan dat er mensen lopen die de slavernij weer willen invoeren. Waarop ik dat baseer? Hetzelfde waar de schrijver van het artikel zich op baseert en waar jij je uitspraken op baseert, de onderbuik.
Nogmaals, wie de schoen past.....Ik kan hier niet boos om worden omdat ik mij niet voel aangesproken.

Verder is het natuurlijk best hilarisch dat in NWS, of alle fucking places, wordt geklaagd dat een auteur een bevolkingsgroep over een kam zou scheren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180893512
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:36 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Het gaat niet om mij, hoe graag je dat ook zo wil spinnen. Het gaat om de woorden van Bouazza

Nog een stukje tekst, waat Bouazza duidelijk maakt dat het op zijn minst om een grote groep autochtone Nederlanders gaat, zonder dit verder te onderbouwen:
"Minister Stef Blok komt er ronduit voor uit dat ‘de mens’ ‘genetisch’ de ander afwijst. Met zulke boude uitspraken zou je hopen dat iemand zich beperkt tot het spreken namens zichzelf. Maar toch, Blok en Cox zijn geen uitzonderingen, ze zijn de norm."
Wederom een juiste observatie van de auteur.

Voor alle duidelijkheid: ze beweert niet dat Cox en Blok dromen over gaskamers. Het ging over Cox die opmerkte dat zijn stad teveel is veranderd als gevolg van alle import. Daar worden dagelijks complete topics over volgebaggerd op dit forum. En nu ga jij plots verontwaardigd lopen doen wanneer een allochtoon dat opmerkt?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180893534
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogmaals, wie de schoen past.....Ik kan hier niet boos om worden omdat ik mij niet voel aangesproken.

Verder is het natuurlijk best hilarisch dat in NWS, of alle fucking places, wordt geklaagd dat een auteur een bevolkingsgroep over een kam zou scheren.
Zou je dat standpunt dan in elk topic kunnen hanteren, en niet selectief de topics uitkiezen waar je opeens wel meent te vallen over zulke zaken.

Daarbij scheren hier zelden mensen complete bevolkingsgroepen over één kam, maar zodra je dat niet in een disclaimer zet heb je die "beschuldiging" een heel topic aan je plakken. Zo werkt het hier, want het demoniseren moet doorgaan. Zodra je het over bepaalde groepen hebt moet je het nuanceren tot de achternaam van de crimineel, maar dat gaat nooit op zodra er afgeven kan worden op rechts blijkbaar.

Alweer genoeg gezien, de hypocrisie druipt weer van het topic af.
pi_180893555
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wederom een juiste observatie van de auteur.

Voor alle duidelijkheid: ze beweert niet dat Cox en Blok dromen over gaskamers. Het ging over Cox die opmerkte dat zijn stad teveel is veranderd als gevolg van alle import. Daar worden dagelijks complete topics over volgebaggerd op dit forum. En nu ga jij plots verontwaardigd lopen doen wanneer een allochtoon dat opmerkt?
Ik doe niet verontwaardigt, weer een projectie van jouw kant. Ik stel ook niet dat Cox en Blok dromen van gaskamers, heimwee hebben naar slavernij of een geweldsfetisj hebben.

Ga eens terug naar mijn OP: daar vraag ik, heel neutraal, of er een significante groep Nederlanders is die dromen van gaskamers, heimwee hebben naar slavernij of een geweldsfetisj hebben. Bouazza laat na dit te onderbouwen. Ik was benieuwd naar de mening van FOK!
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180893561
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:36 schreef KoosVogels het volgende:

Verder is het natuurlijk best hilarisch dat in NWS, of alle fucking places, wordt geklaagd dat een auteur een bevolkingsgroep over een kam zou scheren.
Waarschijnlijk omdat de geduide groep zich niet of nauwelijks herkent in haar verhaal in tegenstelling tot de negatieve duiding van een andere, aan haar gerelateerde (eventueel met cijfers te onderbouwen), groep.

Niets meer of minder dan huilie huilie slachtoffergedrag.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_180893603
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:42 schreef Oostwoud het volgende:

Ga eens terug naar mijn OP: daar vraag ik, heel neutraal, of er een significante groep Nederlanders is die dromen van gaskamers, heimwee hebben naar slavernij of een geweldsfetisj hebben. Bouazza laat na dit te onderbouwen. Ik was benieuwd naar de mening van FOK!
Op een enkele autochtone verwardiër na zijn die er niet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')