abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 2 augustus 2018 @ 09:50:06 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180891471
ik sta op het punt om mijn linksys WRT1200AC in de sloot te gooien maar wil het alsnog even proberen om het naar mijn zin te krijgen.

Ik draai er nu DD-WRT op en qua configuratiemogelijkheden is het helemaal geweldig, het enige wat ik er echt van gebruik is dnsmasq zodat ik via een url naar een intern adres van mijn synology wordt gestuurd en verder best weinig want ik snap er toch niets van en om nou vlans in elkaar te flansen voor die paar apparaten is ook weer zoiets. Ik heb in het verleden ook een paar pogingen gewaagd om private internet access te configureren via mijn router zodat het automatisch via de vpn zou gaan maar dat is nooit echt gelukt en de tijden dat het wel werkte vond ik het ergerlijk met al die captcha nonsens.

Anyway, qua config is het dus leuk maar als ik een wifi speedtest doe komt mijn snelheid niet boven de 40/50 Mbps en dat is wel zonde. Bedraad gaat het gewoon snel en ik heb onlangs een nieuwe modemrouter van ziggo gekregen en als ik via dat ding een speedtest doe dan haal ik ook nagenoeg de max (175/200 Mbps). Maar die ziggo is slecht qua range, terwijl mijn eigen router wel de zolder haalt.

Is er iets wat ik kan doen qua testen om te zien of mijn prestatieverlies hardwarematig is of softwarematig? En zijn er voordelen als ik over ga op openwrt? Of zou de standaardimage van linksys ook iets kunnen doen qua het intern omleiden van de url naar mijn synology?

En een eventueel budget voor een nieuwe is redelijk flexibel als zo'n ding maar een beetje fijn te configureren is (het liefst wel met een gui want ik praat geen linux/netwerk en dan moet ik alles googlen )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 2 augustus 2018 @ 10:01:24 #2
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_180891705
Als je op 5ghz zit op 5 meter van je accesspoint (line of sight), haal je dan dezelfde snelheden van 40/50mbit?
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
  donderdag 2 augustus 2018 @ 10:40:44 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180892614
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:01 schreef VleesLollie het volgende:
Als je op 5ghz zit op 5 meter van je accesspoint (line of sight), haal je dan dezelfde snelheden van 40/50mbit?
Oh ja. Vergeten te melden dat 5ghz helemaal niets lijkt te doen. Misschien wel relevante info :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 2 augustus 2018 @ 10:44:04 #4
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_180892681
quote:
11s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:40 schreef jogy het volgende:

[..]

Oh ja. Vergeten te melden dat 5ghz helemaal niets lijkt te doen. Misschien wel relevante info :').
als je een scan doet van alle netwerken in je buurt, zie je die 5ghz band van je router dan helemaal niet?
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
  donderdag 2 augustus 2018 @ 10:48:30 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180892762
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:44 schreef VleesLollie het volgende:

[..]

als je een scan doet van alle netwerken in je buurt, zie je die 5ghz band van je router dan helemaal niet?
Nope. Maar echt met een WiFi scanner heb ik het nog niet geprobeerd de laatste tijd maar ik heb er wel al langer last van dat deze wegvalt, over het opnieuw imagen, updaten en factoryresetten van de router heen. Dus hoe dan ook is openwrt misschien wel een goede om uit te sluiten dat die unstable builds gewoon niet goed werken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180893036
hoeveel zijn jouw uren waard?

Koop gewoon cisco, juniper o.i.d.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:19:22 #7
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_180893222
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:06 schreef oranjevogel1 het volgende:
hoeveel zijn jouw uren waard?

Koop gewoon cisco, juniper o.i.d.
OpenWRT draai je voor de hobby, gewoon omdat het kan.
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
pi_180893238
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:19 schreef VleesLollie het volgende:

[..]

OpenWRT draai je voor de hobby, gewoon omdat het kan.
Met internet wil je dat het betrouwbaar is.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:32:17 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180893407
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:06 schreef oranjevogel1 het volgende:
hoeveel zijn jouw uren waard?

Koop gewoon cisco, juniper o.i.d.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:19 schreef VleesLollie het volgende:

[..]

OpenWRT draai je voor de hobby, gewoon omdat het kan.
Van dattum inderdaad.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:20 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Met internet wil je dat het betrouwbaar is.
Dat vind mijn vriendin ook :@. Gelukkig heb ik genoeg mobiele data dus als ik het weer gesloopt heb zet ik gewoon mijn hotspot aan :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:32:33 #10
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_180893412
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:20 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Met internet wil je dat het betrouwbaar is.
voor betrouwbaar internet heb je heul geen dure cisco of juniper nodig, zeker niet thuis. (op kantoor ben ik het wel met je eens, maar dan heb ik het eerder over standaardisatie )
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
pi_180893468
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:32 schreef VleesLollie het volgende:

[..]

voor betrouwbaar internet heb je heul geen dure cisco of juniper nodig, zeker niet thuis.
DD-WRT heb je ook niet nodig. Als je de standaardinstellingen goed genoeg vind, neem je gewoon dat kastje van je telecomprovider.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:37:41 #12
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_180893491
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:36 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

DD-WRT heb je ook niet nodig.
zoals ik al zei. Dat draai je omdat het kan

quote:
Als je de standaardinstellingen goed genoeg vind, neem je gewoon dat kastje van je telecomprovider.
welke troep signaal afgeeft, zeker dat ellendig ding van ziggo.
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
pi_180893544
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:37 schreef VleesLollie het volgende:

[..]

zoals ik al zei. Dat draai je omdat het kan
Waarom zou je dan geen Cisco of Juniper kunnen kopen? Is jouw huis soms minderwaardig ten opzichte van het kantoor ofzo?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:42:34 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180893569
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:36 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

DD-WRT heb je ook niet nodig. Als je de standaardinstellingen goed genoeg vind, neem je gewoon dat kastje van je telecomprovider.
Mijn grens qua kennis ligt niet heel veel verder dan Drs. Google dus wat dat betreft is een enigszins gui vriendelijk apparaat wel fijn, de ziggo modem is te beperkt voor wat ik wel wil en het signaal is te zwak. maar als er een consumenten apparaat is die én fijn in te stellen is én ook goed bereik heeft sta ik er wel open voor. Als ik niet hoef in te loggen via commandline om dingen te moeten doen zeg maar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:44:08 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180893606
Anyway zonder verder te bekvechten en mij geen steek verder te helpen graag wat ontopic advies. Zou tof zijn.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180893857
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:42 schreef jogy het volgende:

[..]

Mijn grens qua kennis ligt niet heel veel verder dan Drs. Google dus wat dat betreft is een enigszins gui vriendelijk apparaat wel fijn, de ziggo modem is te beperkt voor wat ik wel wil en het signaal is te zwak. maar als er een consumenten apparaat is die én fijn in te stellen is én ook goed bereik heeft sta ik er wel open voor. Als ik niet hoef in te loggen via commandline om dingen te moeten doen zeg maar.
Persoonlijk geen ervaring met consumentenspul. Maar ik heb gehoord dat de Fritz!Box wel een redelijk goed consumentending is.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 12:01:24 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180894065
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:53 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Fritz!Box
Huuu.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 22:42:51 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180950222
Oké, ik heb 2 seconden de factory image van de linksys geprobeerd en toen moest ik al huilen. Nu zit ik op openwrt en dat is wel weer fijn. 5ghz en 2.4ghz wireless doet het goed en snel maar nu moet ik alleen nog voor elkaar krijgen dat mijn nas via een url beschikbaar is maar wel lokaal gerouteerd wordt. Hoe dan? :@. Is het DNS forwarding?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 5 augustus 2018 @ 21:22:20 #19
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180967575
Ik heb het O+. Heel simpel (uiteraard :@ ). je hebt een kopje hostnames waar je het in kan gooien maar het werkt paswanneer je de router opnieuw start (of de dnsmasq service opnieuw start maar dat vind ik nog een beetje moeilijk). Dus easy peasy achteraf.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180973401
Het (ongeveer enige) nadeel van alternatieve firmwares is dat de hardware soms bijzonder slecht wordt ondersteund. Ik heb bij meerdere access points al meegemaakt dat de fabrikant één of ander vreemd trucje uithaalt om wifi chips aan te sturen. Daar kan alternatieve firmware meestal niet 100% goed mee overweg.

Wil je blijven hobbyen, kijk dan heel goed of je access point 100% compatibel is. Anders zou ik een Unifi access point aanraden. Bijzonder goed te tweaken.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  maandag 6 augustus 2018 @ 01:09:34 #21
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180973552
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 01:00 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Het (ongeveer enige) nadeel van alternatieve firmwares is dat de hardware soms bijzonder slecht wordt ondersteund. Ik heb bij meerdere access points al meegemaakt dat de fabrikant één of ander vreemd trucje uithaalt om wifi chips aan te sturen. Daar kan alternatieve firmware meestal niet 100% goed mee overweg.

Wil je blijven hobbyen, kijk dan heel goed of je access point 100% compatibel is. Anders zou ik een Unifi access point aanraden. Bijzonder goed te tweaken.
Openwrt gaat op dit moment erg lekker en is onofficieel ook de favoriete onofficiële firmware van linksys, tot op heden geen gekkigheden ontdekt buiten dat ik weer moet ontdekken hoe het in elkaar steekt. wifi gaat lekker rap en 2.4 en 5 ghz werken zoals ik het verwacht. Mocht het toch tegenvallen kan ik inderdaad altijd ff verder kijken, zolang een router maar website naar lokaal kunnen redirecten ben ik al tevreden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')