abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180885650
Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic ! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Woning te koop?
Woning gekocht?
Verbouw plannen?
Wacht je nog op je hypotheek?
Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk?
Of is de gehele planning al rond?
Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht?
Of druk aan het klussen?
Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  woensdag 1 augustus 2018 @ 23:41:03 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180886312
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 22:59 schreef Fearce23 het volgende:
ik heb een nieuwbouwwoning gekocht maar het word pas over een half jaar opgeleverd dus ik moet nog wel even geduldig zijn. maar het ergste is nog dat ik het huis nog niet gezien heb van binnen dus ik kan voorlopig ook nog niet bedenken hoe ik het wil inrichten.
Je hebt toch tekeningen van het huis?
En dan is de kans ook nog groot dat de indeling vrij 13 in een dozijn is.

Rijwoningen zijn tegenwoordig (sinds 1980) bijna allemaal zo (al dan niet met gekoppelde berging):



En tweekappers zijn tegenwoordig (de laatste 5 jaar) bijna allemaal zo:



Het verbijstert me zelfs dat in sommige projecten alle woningen nagenoeg hetzelfde zijn qua indeling, ongeacht of het een tweekapper of een vrijstaande woning is, en ongeacht het uiterlijk.

Fantasieloos gewoon hetzelfde:
Vrijstaand: https://www.funda.nl/koop(...)nd-fase-2-bouwnr-71/
Tweekapper: https://www.funda.nl/koop(...)d-fase-2-bouwnr-103/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180886423
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 23:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je hebt toch tekeningen van het huis?
En dan is de kans ook nog groot dat de indeling vrij 13 in een dozijn is.

Rijwoningen zijn tegenwoordig (sinds 1980) bijna allemaal zo (al dan niet met gekoppelde berging):

[ afbeelding ]

En tweekappers zijn tegenwoordig (de laatste 5 jaar) bijna allemaal zo:

[ afbeelding ]

Het verbijstert me zelfs dat in sommige projecten alle woningen nagenoeg hetzelfde zijn qua indeling, ongeacht of het een tweekapper of een vrijstaande woning is, en ongeacht het uiterlijk.

Fantasieloos gewoon hetzelfde:
Vrijstaand: https://www.funda.nl/koop(...)nd-fase-2-bouwnr-71/
Tweekapper: https://www.funda.nl/koop(...)d-fase-2-bouwnr-103/
Ja ik heb wel bouwtekeningen maar dat geeft toch niet echt een goed beeld. Het is een appertement en heeft aan 1 kant een schuine muur. Er zitten wel 2 dakkapellen in maar niet alles is recht. En op de bouwtekening zetten ze ook alleen maar het deel vanaf 1,5 meter hoogte dus dat geeft niet een heel goed beeld.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 23:50:16 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180886475
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 23:47 schreef Fearce23 het volgende:

[..]

Ja ik heb wel bouwtekeningen maar dat geeft toch niet echt een goed beeld. Het is een appertement en heeft aan 1 kant een schuine muur. Er zitten wel 2 dakkapellen in maar niet alles is recht. En op de bouwtekening zetten ze ook alleen maar het deel vanaf 1,5 meter hoogte dus dat geeft niet een heel goed beeld.
Nou ja, daar kun je iig al geen dingen neerzetten die hoog zijn, en een bank neerzetten onder een deel wat 150 hoog is lijkt me ook niet prettig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180886513
Heb je geen kijkdag tussendoor? Dan zou ik heel veel foto's maken en meten.

Onze ex-buren gingen elke week wel een keer stiekem naar de bouw. Lichtelijk control-freaks...
  woensdag 1 augustus 2018 @ 23:55:28 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180886550
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 23:52 schreef Antisteigerhout het volgende:
Heb je geen kijkdag tussendoor? Dan zou ik heel veel foto's maken en meten.

Onze ex-buren gingen elke week wel een keer stiekem naar de bouw. Lichtelijk control-freaks...
Ik zou er bijna gaan wonen :@

Maar goed, ik zie me zelf niet meer in een nieuwbouwproject kopen, ik zou zelf willen laten bouwen, en dan moet je de boel natuurlijk wel goed in de gaten houden O-)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 2 augustus 2018 @ 00:14:13 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_180887007
Yeah! Ik mag me (lees wij mogen ons) hier ook melden!

Ons eerste huis samen *O* En wat ging dat ineens snel :D We wonen momenteel in mijn huis, wat ik ooit kocht met mijn ex. Vooral voor mijn vriendin een dingetje, want het is nooit haar thuis geworden. Ik had wat langer nodig om tot de stap te komen, maar keek wel al stiekem zo nu en dan op Funda. En toen kwam daar een huis voorbij waar we enthousiast over waren. Hypotheekadviseur gebeld, afspraak gemaakt en wezen kijken. Huis viel tegen, was hem niet. Hypotheekadviseur was allemaal prima in orde.

En toen kwam dit huis.... Eigenlijk duurder dan we in eerste instantie wilden gaan. Bij het bepalen wat we wilden uitgeven hebben we beide inkomens voor een deeltijd factor meegenomen, met het oog op de toekomst, en dit nogal fors naar beneden afgerond. De vraagprijs was al ietsje hoger, maar we hebben daar nog een schepje bovenop moeten doen om het ons huis te mogen noemen. Maar al met al een zeer tevreden gevoel bij de aankoop, en nog altijd prima te financieren!!

24 juli een bezichtiging gedaan, ondanks dat er al biedingen waren op het huis
25 juli in de vroege ochtend een bod gedaan, vrij agressief ingestoken
26 juli in de ochtend het goede nieuws van de makelaar gehad

En toen kwam de vakantie tussendoor........

De verkopers tekenen vrijdag a.s. de koopovereenkomst, wij krijgen daar een scan van. Die printen wij en tekenen deze, waarna we deze weer terugmailen vanaf ons vakantie adres. Alleen nog op zoek naar een printservice en scanservice.....

Overdracht staat gepland voor januari 2019.

De planning voor nu:
• Hypotheekstukken regelen
• mijn huidige huis verkoopklaar maken en te koop zetten
• kijken bij keukenboer en badkamerboer. Badkamer willen we zeker vervangen, de keuken is nog niet zeker
• toeleven naar januari ;)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_180888180
Spannend *O*

En ik begrijp heel goed dat het voor haar niet zo lekker was in het huis te wonen dat jij ooit met je ex gekocht had.
Been there, done that.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180889502
Poeh wij hebben echt een sprong in het diepe gemaakt met ons 50 jare woning onze ouders gaan bijspringen om het helemaal op te knappen. Alles is gestript nieuwe kozijnen zitten erin en nu wachten totdat de bouwvak voorbij is.

Er komt nieuw elektra, leidingen, ventilatie, badkamer, keuken, wc en vloeren in. *; Trouwens ook een washok in de hal onder dat geeft zoveel voordeel


Dit was ons enigste optie om in dit mooie gebied te wonen _O_ w/ w/ w/
  Moderator donderdag 2 augustus 2018 @ 07:05:11 #10
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_180889554
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 23:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je hebt toch tekeningen van het huis?
En dan is de kans ook nog groot dat de indeling vrij 13 in een dozijn is.

Rijwoningen zijn tegenwoordig (sinds 1980) bijna allemaal zo (al dan niet met gekoppelde berging):

[ afbeelding ]

En tweekappers zijn tegenwoordig (de laatste 5 jaar) bijna allemaal zo:

[ afbeelding ]

Het verbijstert me zelfs dat in sommige projecten alle woningen nagenoeg hetzelfde zijn qua indeling, ongeacht of het een tweekapper of een vrijstaande woning is, en ongeacht het uiterlijk.

Fantasieloos gewoon hetzelfde:
Vrijstaand: https://www.funda.nl/koop(...)nd-fase-2-bouwnr-71/
Tweekapper: https://www.funda.nl/koop(...)d-fase-2-bouwnr-103/
bijna. De onze wijkt iets af beneden :) !




Meer woonruimte en minder -voor ons- onnodige hal
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_180890864
Ik was juist blij met onze ruime hal in de kinderwagentijd.
pi_180890978
Dat alle nieuwbouw plattegronden zo op elkaar lijken was voor ons de reden om het zelf te doen. Dan kom je er ook achter dat die plattegronden met een reden zo zijn (want heel praktisch en goed gebruik van de ruimte). Toch is ons huis vooral op de begane grond heel anders geworden. Of het bevalt weten we nog niet, we hebben voor de bouwvak flink gewerkt. De slaapkamers op verdieping 1 zijn klaar, voorzien van vloer en behang. Na de bouwvak weer verder. En stiekem hoop ik dat het dan afgekoeld is.

Als je moeite hebt met het inschatten van de ruimte vanaf een tekening, maak die dan eens na in Sketchup, dat helpt. En inderdaad op kijkdagen veel foto's maken.
Overigens, tijdens de bouw van ons nieuwe huis reden we ook wel bijna elke dag langs. Prima zicht vanaf het hek en zo hebben we de aannemer op fouten kunnen wijzen.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  donderdag 2 augustus 2018 @ 09:23:28 #13
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_180890991
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 07:05 schreef Renesite het volgende:

[..]

bijna. De onze wijkt iets af beneden :) !


[ afbeelding ]

Meer woonruimte en minder -voor ons- onnodige hal
Die hond :D O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 2 augustus 2018 @ 09:26:47 #14
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_180891053
Hier is de grote verbouwing voorbij _O_ eindelijk, want stond op het punt om de woning op marktplaats te gooien teab :') Komende weken (maanden?) nog wel wat punten op de planning zoals het afmaken van de keuken, de vloer schuren en de muren sauzen. Maar dat is allemaal uitbesteding, dus dat is wel prettig. Verder is het vooral nog verhuisdozen uitpakken. Het voelt al wel echt als thuis O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Moderator donderdag 2 augustus 2018 @ 12:07:32 #15
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_180894226
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:23 schreef Maraca het volgende:

[..]

Die hond :D O+
jaaaa O+

quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:15 schreef Antisteigerhout het volgende:
Ik was juist blij met onze ruime hal in de kinderwagentijd.
ja. Klopt. Wat buren doen is de hal gebruiken om het neer te zetten en dan de deuren ernaast (bij de keuken) meer gebruiken voor de in en uitloop. Achter het huis parkeren we dus de voordeur/hal wordt weinig gebruikt. Maar ik snap, wanneer de situatie anders zou zijn, een grote hal ook wel praktisch is. Alleen gaat dat dan weer ten koste van de leefruimte.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_180895485
Ooooh durf niet te hopen... Vanmorgen een kijker gehad voor onze woning en ze was zeer enthousiast. We horen morgen of maandag meer. We staan net een week op Funda dus zou echt te gek zijn. Regio Zeeland dus geen randstad taferelen hier.
Moet mezelf echt voornemen om koel te blijven. Anders is het zo'n domper.
pi_180916273
Yes, ze komen volgende week samen bezichtigen. En verkoopgesprek voor hun eigen woning. Klinkt goed!!
  maandag 6 augustus 2018 @ 10:02:29 #18
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_180976663
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:42 schreef Antisteigerhout het volgende:
Yes, ze komen volgende week samen bezichtigen. En verkoopgesprek voor hun eigen woning. Klinkt goed!!
Ik snap dat dus serieus niet hè, eerst zonder partner gaan kijken...

Bij ons is het voorlopig koopcontact getekend en verstuurd. Straks eea aanleveren bij hypotheekadviseur zodat dat in gang gezet kan worden. In koop contact wel een langere termijn voor financiering laten opnemen ivm vakantie.

Volgende week zijn de kinderen bij hun moeder voor 3 weken, dan gaan wij rondkijken voor badkamer, keuken en inrichting. *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door sanger op 06-08-2018 10:19:00 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 10:10:31 #19
5428 crew  miss_sly
pi_180976771
Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht. In sneltreinvaart ingeloot, eerste gesprek, ons huis verkocht en een tijdelijke huurwoning geregeld. Kwestie van 10 dagen :o :D

We verlaten Amsterdam en gaan meer richting de kust. Kleinere woonplaats, grotere kavel en grotere woning, meer rust en groen.

We zijn druk bezig met badkamer en keuken uitzoeken, want de leidingadviezen hiervoor moeten voor eind augustus ingediend zijn.

Maar jongens, wat een prijzen :o Ons laatste huis kochten we in de crisis, en de prijzen waren toen echt behoorlijk lager, heb ik het idee. We hebben op dit moment een mooie offerte voor een prachtige keuken, dus die proberen we nu iets lager af te klappen. Het is alsnog een dure keuken, maar ook een grote en met alle gewenste apparatuur erin.

En dan de badkamer. Ik neig er naar om daarvan gewoon aan te geven dat ze het standaard leidingwerk maar moeten leggen voor douche, bad en wastafel en dat we rustig verder kijken naar een badkamer. Desnoods alles onderdelen los bestellen en laten monteren door de aannemer die straks ook moet stuken en schilderen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 6 augustus 2018 @ 10:23:14 #20
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_180976998
Ik zou bang zijn dat het leidingwerk dan met niet goed genoeg ligt, voor de badkamer die je uiteindelijk wilt.....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 10:26:50 #21
5428 crew  miss_sly
pi_180977044
De badkamer heeft niet heel veel mogelijkheden qua indeling. En als de badkamer casco wordt opgeleverd, kunnen ze altijd nog in de muur frezen, lijkt me. Bovendien willen we in de douche in ieder geval alles in de muur verwerkt, dus komt daar toch een ombouw.

We hebben pas 1 offerte voor een badkamer, die was afgrijselijk hoog. We gaan volgende week vrijdag op vakantie en moeten dan dus alles in geleverd hebben. We moeten ook gewoon werken en ons kind is thuis met vakantie. Het is gewoon niet te doen :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_180977286
Ik heb dit weekend geklust, maar dan aan alleen een kastje. We konden nieuw nergens vinden wat we wilde, ook omdat we al bedacht hadden dat we de groene kleur van de muur terug wilde laten komen. En omdat het een maat is die je normaal vooral bij tv-kastjes tegenkomt.

Maar toen zag ik deze bij de kringloop, en dat was het goede maatje. En ik vond het schattige wel een fijne afwisseling tussen het wat meer industriële wat we voor de rest in huis hebben.

We hebben nog nooit eerder zoiets gedaan, dus ik ben heel trots op het resultaat. O+ Alleen nog een brede zwarte greep erop zetten.



  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 10:51:33 #23
5428 crew  miss_sly
pi_180977504
Dat is leuk geworden! <3
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 10:52:57 #24
5428 crew  miss_sly
pi_180977530
O ja, nog een vraag: heeft iemand een betrouwbaar adres voor het maken van een lichtplan?
In de plafondplaten kunnen boxen worden meegegoten voor inbouwspotjes. Op zich willen we dat wel, maar we zijn niet zo heel bedreven met bedenken waar die het beste zouden kunnen komen. Een professioneel lichtplan zou daar bij kunnen helpen, maar ik heb nog geen ervaring met een bepaald bedrijf.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_180978041
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 10:02 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik snap dat dus serieus niet hè, eerst zonder partner gaan kijken...
Hier ging dat niet anders. 1 kijkuurtje, op zaterdag, van 10-11.
Net op die ene zaterdag in vijf weken dat ik moest werken }:|

Het bleek een bouwval, dus geen tweede bezichtiging nodig.

Collega van me heeft zonder z'n vrouw eens een huis bekeken en per ongeluk gekocht _O- (ADD, dus flapt er vaak dingen uit). Gelukkig vond ze het ook mooi :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 6 augustus 2018 @ 11:37:59 #26
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_180978372
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:19 schreef Syrena het volgende:

Collega van me heeft zonder z'n vrouw eens een huis bekeken en per ongeluk gekocht _O- (ADD, dus flapt er vaak dingen uit). Gelukkig vond ze het ook mooi :+
Dat kan toch helemaal niet :? in Nederland is een mondelinge overeenkomst bij het kopen van een huis toch niet geldig, tenzij je een professionele partij bent?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 6 augustus 2018 @ 11:38:33 #27
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_180978388
quote:
17s.gif Op maandag 6 augustus 2018 10:41 schreef Myraela het volgende:
Ik heb dit weekend geklust, maar dan aan alleen een kastje. We konden nieuw nergens vinden wat we wilde, ook omdat we al bedacht hadden dat we de groene kleur van de muur terug wilde laten komen. En omdat het een maat is die je normaal vooral bij tv-kastjes tegenkomt.

Maar toen zag ik deze bij de kringloop, en dat was het goede maatje. En ik vond het schattige wel een fijne afwisseling tussen het wat meer industriële wat we voor de rest in huis hebben.

We hebben nog nooit eerder zoiets gedaan, dus ik ben heel trots op het resultaat. O+ Alleen nog een brede zwarte greep erop zetten.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk!! *O* Zijn jullie in te huren? :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 6 augustus 2018 @ 12:12:17 #28
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180979217
Myr, wat een leuk kastje! Goed oog heb je daarvoor!!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_180979288
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:37 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dat kan toch helemaal niet :? in Nederland is een mondelinge overeenkomst bij het kopen van een huis toch niet geldig, tenzij je een professionele partij bent?
Mondeling is niet bindend en als er al een voorlopig koopcontract is getekend, zit daar 3 dagen wettelijke bedenktijd op

https://www.nvm.nl/actuee(...)_20171005_bedenktijd
pi_180979835
Badkamerprijzen ja :o breek me de bek niet open. En vooral wat via de aannemer ging was belachelijk. We hadden 2500 budget in de bouw en daarmee konden we net een wc en een fonteintje laten plaatsen.
Wij hebben dus casco laten opleveren. Leidingen liggen wel op juiste plaats in de vloer en zijn daar afgedopt. Onze loodgieter sluit straks alles aan en we hebben spullen gekocht bij Sanidump en IKEA. Dat kost een stuk minder geld en we hebben gewoon merkspul.

Maar leuk Miss Sly, nieuwbouw. Wanneer starten ze?
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_180980394
Thanks mensen! O+

quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:38 schreef Maraca het volgende:
Leuk!! *O* Zijn jullie in te huren? :P
Helaas niet, maar nu ik een echte expert/ervaringsdeskundige/influencer/stylist/interieurdesigner ben, kan ik natuurlijk wel advies geven. :7
pi_180980693
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:15 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Mondeling is niet bindend en als er al een voorlopig koopcontract is getekend, zit daar 3 dagen wettelijke bedenktijd op

https://www.nvm.nl/actuee(...)_20171005_bedenktijd
Klopt, hij had er nog onderuit gekund. Maar het is echt typisch iets voor hem :7 . Inmiddels ook alweer 20 jaar geleden trouwens.
Ze zoeken nu ook iets anders, ben benieuwd na de vakantie of het hen wel gelukt is.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 6 augustus 2018 @ 14:25:35 #33
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180981988
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:44 schreef d.k. het volgende:
Badkamerprijzen ja :o breek me de bek niet open. En vooral wat via de aannemer ging was belachelijk. We hadden 2500 budget in de bouw en daarmee konden we net een wc en een fonteintje laten plaatsen.
Wij hebben dus casco laten opleveren. Leidingen liggen wel op juiste plaats in de vloer en zijn daar afgedopt. Onze loodgieter sluit straks alles aan en we hebben spullen gekocht bij Sanidump en IKEA. Dat kost een stuk minder geld en we hebben gewoon merkspul.

Maar leuk Miss Sly, nieuwbouw. Wanneer starten ze?
Wij lieten een (relatief kleine) badkamer verbouwen in ons oude huis en de offertes liepen uiteen van 13.000 euro :') , waar we verplicht waren via de aannemer spullen in te kopen, tot uiteindelijk 6.000 euro bij een goede klusman. Spullen zelf gekocht bij de Sanidump, daar nog wat afgedongen en klaar.

Het is echt de moeite waard om kritisch rond te kijken inderdaad. Miss Sly, ik zou lekker op vakantie gaan en het daarna rustig eens bekijken! Leidingen aanpassen kan altijd nog!

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderinnetje op 06-08-2018 15:13:46 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_180992927
Man zat op zee begreep ik, vandaar dat ze in eerste instantie alleen kwam.
  maandag 6 augustus 2018 @ 23:03:31 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180993072
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 10:02 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik snap dat dus serieus niet hè, eerst zonder partner gaan kijken...

Bij ons is het voorlopig koopcontact getekend en verstuurd. Straks eea aanleveren bij hypotheekadviseur zodat dat in gang gezet kan worden. In koop contact wel een langere termijn voor financiering laten opnemen ivm vakantie.

Volgende week zijn de kinderen bij hun moeder voor 3 weken, dan gaan wij rondkijken voor badkamer, keuken en inrichting. *O*
Ik wel, ik ben veel kritischer dan mijn man (die vindt dat een huis een tuin, een open haard en een bad in de badkamer moet hebben), plus dat ik veel flexibeler met mijn tijd ben, dus in ons geval zie ik mij prima een eerste selectie maken, want als ik ergens op ga afknappen hoeft hij er geen tijd meer aan te verspillen.

Zo heb ik dat destijds met de badkamerverbouwing in zijn huis ook gedaan trouwens; voorselectie gemaakt van de tegels bijvoorbeeld, hoefde hij alleen nog maar uit 3 vloertegels en 3 wandtegels te kiezen, helemaal prima.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180994902
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 10:02 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik snap dat dus serieus niet hè, eerst zonder partner gaan kijken...

Toen wij ons huis kochten (half jaartje geleden) werd ik ‘s nachts voor de bezichtiging echt doodziek. Kun dus echt niet mee. Omdat we toch snel wilden handelen hebben nadat mijn vriendin erg enthousiast was een (laag) bod uitgebracht om een onderhandeling uit te lokken zodat we andere kopers te snel af zouden zijn. Ik ben de volgende dag gaan kijken en binnen een dag zijn we een prijs overeen gekomen. :D
  Moderator dinsdag 7 augustus 2018 @ 07:29:28 #37
447051 crew  Peejtur
pi_180996541
Bij onze huidige woning ging mijn vrouw eerst alleen kijken. Ik had nog een ander huis en er was toen open huizen dag. Daar moest ik bij zijn. Zij is dus gaan kijken en de week erop samen.
pi_180999189
Het Britse systeem is om te janken. Ik ga echt dood aan de onzekerheid :')

/zeik
Ja doei.
pi_180999581
Sterkte mb
pi_181001869
Thanks!

Zitten nu te wachten op het 'nieuws' dat ze er of vanaf zien, of aardig wat van de prijs af willen hebben (en anders er vanaf zien) :') want dat kan allemaal gewoon zonder financiele hinder.. :X
Ja doei.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:43:27 #41
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_181002264
Gut moblo, wat klote! Waren er nog andere belangstellenden voor het huis?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_181002527
Nee, dat is het probleem, dus als ze inderdaad de weg van minder bieden gaan, dan zitten we daar aan vast. We hebben wel aardig wat ruimte om naar beneden te gaan, maar... :') het is allemaal zo kut :')
Ja doei.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:23:24 #43
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_181005301
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:52 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, dat is het probleem, dus als ze inderdaad de weg van minder bieden gaan, dan zitten we daar aan vast. We hebben wel aardig wat ruimte om naar beneden te gaan, maar... :') het is allemaal zo kut :')
En opnieuw in de verkoop doen is geen optie? Dan zit je natuurlijk wéér met onzekerheid.
Pff, wat stom allemaal.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:47:48 #44
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_181006151
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:23 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

En opnieuw in de verkoop doen is geen optie? Dan zit je natuurlijk wéér met onzekerheid.
Pff, wat stom allemaal.
Dan moest er 25k aan de overheid betaald worden ivm twee huizen geloof ik?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_181006539
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:23 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

En opnieuw in de verkoop doen is geen optie? Dan zit je natuurlijk wéér met onzekerheid.
Pff, wat stom allemaal.
Nee, want dat duurt te lang. En als we het werkend zouden krijgen met wat extra geld hier en daar voordat we de verkoop afronden zitten we, zoals laziness zegt, met een 25k stamp duty op een tweede huis die we dan ook weer op moeten kunnen hoesten.

Dus het is dit of niets op het moment.
Ja doei.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 16:16:50 #46
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181034368
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nee, want dat duurt te lang. En als we het werkend zouden krijgen met wat extra geld hier en daar voordat we de verkoop afronden zitten we, zoals laziness zegt, met een 25k stamp duty op een tweede huis die we dan ook weer op moeten kunnen hoesten.

Dus het is dit of niets op het moment.
wat een kut systeem dan inderdaad....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_181035616
Jasses moblo :{ wat een onzekerheid. Ik duim op een goeie afloop.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_181039195
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 10:10 schreef miss_sly het volgende:
Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht. In sneltreinvaart ingeloot, eerste gesprek, ons huis verkocht en een tijdelijke huurwoning geregeld. Kwestie van 10 dagen :o :D

We verlaten Amsterdam en gaan meer richting de kust. Kleinere woonplaats, grotere kavel en grotere woning, meer rust en groen.

We zijn druk bezig met badkamer en keuken uitzoeken, want de leidingadviezen hiervoor moeten voor eind augustus ingediend zijn.

Maar jongens, wat een prijzen :o Ons laatste huis kochten we in de crisis, en de prijzen waren toen echt behoorlijk lager, heb ik het idee. We hebben op dit moment een mooie offerte voor een prachtige keuken, dus die proberen we nu iets lager af te klappen. Het is alsnog een dure keuken, maar ook een grote en met alle gewenste apparatuur erin.

En dan de badkamer. Ik neig er naar om daarvan gewoon aan te geven dat ze het standaard leidingwerk maar moeten leggen voor douche, bad en wastafel en dat we rustig verder kijken naar een badkamer. Desnoods alles onderdelen los bestellen en laten monteren door de aannemer die straks ook moet stuken en schilderen.
Onze makelaar vertelde ons dat keukens in Duitsland stukken goedkoper zijn en dat ze die ook gewoon bij je komen installeren voor een zacht prijsje. Is mosterd na de maaltijd, maar misschien een tip voor anderen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_181039628
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 20:32 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Onze makelaar vertelde ons dat keukens in Duitsland stukken goedkoper zijn en dat ze die ook gewoon bij je komen installeren voor een zacht prijsje. Is mosterd na de maaltijd, maar misschien een tip voor anderen.
De zwager van mn zus en daar de buurman van vertelde dat IKEA keukens goedkoop zijn.
pi_181041133
We waren bezig met onderhandelen voor de keuken, en toen liet ik het ontwerp zien aan mijn collega. Die opperde een heel ander soort keuken en terwijl hij vertelde hoe hij het zag, zag ik het voor me en werd enthousiast. Hetzelfde geldt voor mijn vriend, en dus hebben we een verzoek voor een nieuw ontwerp ingediend. :@ :o

Het ontwerp dat we al hebben , is een kastenwand met een eiland ervoor. Het nieuw te maken ontwerp heeft alleen maar lage kasten onder de ramen en een eiland ervoor.

Handig, helemaal omgooien ongeveer een week voor je definitief moet aanleveren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')