abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 2 augustus 2018 @ 09:49:09 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180891453
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:41 schreef Samzz het volgende:

[..]

Mja, het zijn wel keuzes die je hebt. Als jij ervoor kiest niet in te grijpen kies je voor je kind. Prima. Als jij er voor kiest wel in te grijpen kies je daarvoor, ook prima.

We hoeven het ook niet eens te zijn natuurlijk. Dat abortus niet iets is om lichtzinnig over te doen is een ding dat zeker is. Ik snap ook niet zo goed dat daar lichtzinnig over gedaan wordt (vooral door mannen) en moedig dat ook niet aan. Het is een allerlaatste en zwaar redmiddel. Maar wel een optie en dus een keuze.
Als je beginnend dementerend bent en je kiest niet voor euthanasie dan is het ook een keuze totaal dement te worden?

Het zijn keuzes van leven en dood waarbij je eigenlijk alleen maar kunt kiezen voor de dood, het leven is er al.

En in feite is er veel meer te zeggen voor een abortus van een (zwaar) gehandicapt kind of de euthanasie van iemand die op is of echt niet meer verder kan, dan voor de abortus van een gezond kind.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 2 augustus 2018 @ 09:54:52 #202
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_180891576
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je beginnend dementerend bent en je kiest niet voor euthanasie dan is het ook een keuze totaal dement te worden?

Het zijn keuzes van leven en dood waarbij je eigenlijk alleen maar kunt kiezen voor de dood, het leven is er al.

En in feite is er veel meer te zeggen voor een abortus van een (zwaar) gehandicapt kind of de euthanasie van iemand die op is of echt niet meer verder kan, dan voor de abortus van een gezond kind.
Niet echt. Want als je beginnend dementerend bent mag je al niet meer kiezen voor euthanasie. Daarvoor moet je echt 100% bij je volle verstand zijn.

En dat laatste is een andere discussie. Maar wel mee eens ja. Alsnog is het de keuze van de persoon die ervoor staat. Als ik voor mezelf mag spreken, dan wordt het ook abortus mocht ik ondanks al mijn voorzorgsmaatregelen toch nog per ongeluk zwanger worden. En ja, dat is een waarschijnlijk gezond kind dat dan weggehaald wordt. Maar ik kies voor mezelf en mijn geluk.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 2 augustus 2018 @ 10:11:21 #203
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180891947
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je beginnend dementerend bent en je kiest niet voor euthanasie dan is het ook een keuze totaal dement te worden?

Het zijn keuzes van leven en dood waarbij je eigenlijk alleen maar kunt kiezen voor de dood, het leven is er al.

En in feite is er veel meer te zeggen voor een abortus van een (zwaar) gehandicapt kind of de euthanasie van iemand die op is of echt niet meer verder kan, dan voor de abortus van een gezond kind.
Je kan het ook omdraaien en je afvragen waarom men zo lichtzinnig voor een kind kiest.

In dit geval valt het nog mee. Geen pappa is wel sub-optimaal maargoed deze man komt niet over als een betrouwbare vader. De TS heeft iig een goed inkomen. Maar het is nogal wat om even te kiezen om een leven in de wereld te brengen.

Dus in die zin, als jij mensen mag toeschreeuwen dat ze te lichtzinnig doen over abortus dan kan dat andersom ook.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Vis een optie? donderdag 2 augustus 2018 @ 10:11:57 #204
70532 loveli
N
pi_180891961
Wel of geen abortus is iets anders dan patat of friet, maar er wordt hier op fok! vaak even lichtzinnig over gepraat. Het is stuitend hoe makkelijk iemand onder druk wordt gezet als het gaat om een medische handeling die behoorlijk impact kan hebben.

Sex en een zwangerschap houden verband met elkaar. Daar mag best iets beter over nagedacht en zorgvuldiger over gediscussieerd worden. Onverantwoordelijke sex is geen recht.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 2 augustus 2018 @ 10:17:44 #205
70532 loveli
N
pi_180892094
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:49 schreef Leandra het volgende:
Het zijn keuzes van leven en dood waarbij je eigenlijk alleen maar kunt kiezen voor de dood, het leven is er al.
Ik kon de juiste woorden niet vinden, jij wel. Handelen of niet handelen zijn geen gelijkwaardige opties.
crap in = crap out
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:41:01 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180893539
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:54 schreef Samzz het volgende:

[..]

Niet echt. Want als je beginnend dementerend bent mag je al niet meer kiezen voor euthanasie. Daarvoor moet je echt 100% bij je volle verstand zijn.

En dat laatste is een andere discussie. Maar wel mee eens ja. Alsnog is het de keuze van de persoon die ervoor staat. Als ik voor mezelf mag spreken, dan wordt het ook abortus mocht ik ondanks al mijn voorzorgsmaatregelen toch nog per ongeluk zwanger worden. En ja, dat is een waarschijnlijk gezond kind dat dan weggehaald wordt. Maar ik kies voor mezelf en mijn geluk.
Jawel dat kan nog wel: https://www.nvve.nl/wat-euthanasie/euthanasie-bij-dementie

Maar je moet idd wel bij goed begrijpen wat er gebeurt en je moet dat ook echt willen, en dat kan prima samengaan met beginnende dementie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180894294
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 21:42 schreef georgeclooney-lover het volgende:

Ik ga absoluut geen abortus doen

Ik zeg het alleen tegen hem zodat hij mij verder deze zwangerschap met rust laat
Arm kind, zo'n marginale proleet als moeder krijgen :N
  donderdag 2 augustus 2018 @ 12:30:42 #208
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180894702
Wat een gedoe.

Jullie hebben beide dom gedaan en hoopte dat het met een sister af zou lopen. Helaas is dat niet gebeurd.
Nu zitten jullie niet meet met prima keuze mogelijkheden, maar met de vraag how gaan we met de nare consequenties om?

Beide zijn jullie wat in paniek, dat maakt de boel niet beter nu. Hierdoor loopt de emotie op en roepen jullie beide maar dingen. Die het alweer alleen maar erger maken.

Ik denk dat het verstandig is samen af te spreken dat er de aankomende week helemaal geen enkele beslissing genomen wordt, maar apart van elkaar nagedacht wordt over de mogelijkheden.
Even en weekje radio stilte om daarna met elkaar om de tafel te gaan over beider ideeen en mogelijkheden. Bij voorkeur met iemand(en) erbij die kunnen begeleiden als dat moet.

Je bent 6 weken zwanger, je kan die tijd nemen zonder in de problemen te komen. Iig niet nog verder in de problemen.

Stoot de vader niet te snel af. Bereid je voor op wat je ook kiest alleen doen, maar hou de deur open. Zeker als je het kind wil houden.
Hij reageert grotendeels uit paniek nu, geef hem wat tijd.
Neem die radio stilte, zorg dat die paniek wat gaat liggen en denk na over wat jullie willen en ermee gaan doen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 17:22:13 #209
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_180900602
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 21:57 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nee, als man heb je op het moment dat er sprake is van een zwangerschap geen inspraak meer. Wat logisch is want het kind groeit in haar lichaam en zij moet de consequenties dragen.
Wat een onzin.

Een kind krijgen doe je samen.

Door egocentrische mensen zoals jij krijg je juist dit soort situaties. Kinderen die opgroeien zonder vader.

Het gaat er niet alleen om wat jij wil.

Die 9 maanden is maar een korte tijd. De rest van zn verdere leven is de man ook een ouder hoor.
pi_180900620
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Jullie hebben beide dom gedaan en hoopte dat het met een sister af zou lopen.
Kan ook dat het een jongetje wordt, toch :P
pi_180900861
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 17:22 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Wat een onzin.

Een kind krijgen doe je samen.

Door egocentrische mensen zoals jij krijg je juist dit soort situaties. Kinderen die opgroeien zonder vader.

Het gaat er niet alleen om wat jij wil.

Die 9 maanden is maar een korte tijd. De rest van zn verdere leven is de man ook een ouder hoor.
Hij was erbij toen het kind gemaakt werd toch? Had hij er maar voor moeten zorgen dat ze niet zwanger werd.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 17:34:43 #212
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180900897
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 21:18 schreef Aventuras het volgende:

[..]

Binnen een aantal maanden zwanger met een flirt, hij wil abortus en zei niet.

Ja dat was echt helemaal niet duidelijk nee.

Het trieste van alles is dat het kind straks de dupe is van deze shitshow.
Waarom zou dat kind de dupe worden? Omdat de zaaddonor -laat ik de vader zo maar noemen- niet voor het kind wilt zorgen en het dus opgroeit zonder vaderfiguur?
  donderdag 2 augustus 2018 @ 17:34:56 #213
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_180900904
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 17:33 schreef madam-april het volgende:

[..]

Hij was erbij toen het kind gemaakt werd toch? Had hij er maar voor moeten zorgen dat ze niet zwanger werd.
Ah ja, stom van me. Zij was er niet bij tijdens de seks natuurlijk.
pi_180900929
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 17:34 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Waarom zou dat kind de dupe worden? Omdat de zaaddonor -laat ik de vader zo maar noemen- niet voor het kind wilt zorgen en het dus opgroeit zonder vaderfiguur?
Nee jo, TS klinkt als een fantastische moeder. Gaat helemaal super worden! ^O^
It All Goes Back in the Box
  donderdag 2 augustus 2018 @ 17:38:38 #215
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180900981
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 21:42 schreef Samzz het volgende:

[..]

Eerlijk zijn en hem vervolgens blokkeren.

Je hebt een verplichting naar je kind toe. En dat is het tzt vertellen wie de vader is. En de vader heeft t recht te weten dat zijn kind geboren gaat worden. Of hij er nu voor gaat zorgen of niet.
In welk wetsartikel is dat vastgelegd?
pi_180901124
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 17:34 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Ah ja, stom van me. Zij was er niet bij tijdens de seks natuurlijk.
Als man weet je dat je er, op het moment dat er sprake is van een zwangerschap, niks meer over te zeggen hebt. Dus als je die verantwoordelijkheid niet wilt, moet je zorgen dat ze niet zwanger wordt.. Zo moeilijk is het allemaal niet hoor..
  donderdag 2 augustus 2018 @ 18:06:47 #217
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180901591
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 21:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik ben nog steeds benieuwd of ze hem daadwerkelijk heeft verteld dat ze niet aan de pil was, toen hij zijn zaakje in haar wilde gaan parkeren.
Maakt dat uit dan? Dr was geen parkeerverbod.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 18:16:27 #218
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_180901819
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 17:45 schreef madam-april het volgende:

[..]

Als man weet je dat je er, op het moment dat er sprake is van een zwangerschap, niks meer over te zeggen hebt. Dus als je die verantwoordelijkheid niet wilt, moet je zorgen dat ze niet zwanger wordt.. Zo moeilijk is het allemaal niet hoor..
Nee, dat is me niet bekend. Je moet niet doen alsof jouw mening een feit is.

Dat je een rare kronkel hebt, is me wel duidelijk.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 18:27:09 #219
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_180902022
Je lijkt me echt het type dat het kind houdt terwijl de man geen kind wil en ook geen relatie met je wil.
En dan vervolgens alimentatie gaat vragen.

Allemaal onder het mom van, dat had je maar niet zo stom moeten zijn om me zwanger te maken. Het is allemaal je eigen schuld.
pi_180902609
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 18:27 schreef SugeLucky het volgende:
Je lijkt me echt het type dat het kind houdt terwijl de man geen kind wil en ook geen relatie met je wil.
En dan vervolgens alimentatie gaat vragen.

Allemaal onder het mom van, dat had je maar niet zo stom moeten zijn om me zwanger te maken. Het is allemaal je eigen schuld.
Jij lijkt me het type dat hem er zonder condoom in hangt en dan verwacht dat ze wel even abortus pleegt, omdat jij geen zin hebt om je verantwoordelijkheid te nemen.
pi_180902658
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 23:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet helemaal... een bestaande zwangerschap waar je niet bewust voor gekozen hebt niet afbreken is wat anders.

Kiezen geen abortus te plegen is niet hetzelfde als kiezen zwanger te worden.

Eigenlijk is dit wat me het meest tegenstaat aan de abortusdiscussie; het wordt steeds meer als een soort achteraf anti-conceptie gezien.
Met prenatale screening gaan we hetzelfde krijgen; als je over 10 nog een kindje met Down krijgt heb je daar toch zelf voor gekozen?
Wat is het volgende? Dat we in de euthanasiediscussie op het punt komen dat gammele bejaarden niet mogen klagen over pijn omdat ze er zelf voor gekozen hebben nog geen voltooid leven pilletje te nemen?

En voor de duidelijkheid; ik ben absoluut voor het recht op abortus en euthanasie, en ik vind de ontwikkelingen qua prenatale screening geweldig.
Maar het stoort me wel dat we op het punt komen dat niet kiezen voor ingrijpen een min of meer verwijtbare keuze gaat worden.
Als je zwanger bent en geen abortus pleegt dan heb je niet gekozen voor een ongeplande zwangerschap, als je een kind met Down niet laat aborteren dan heb je niet gekozen voor een kind met Down.
Als je bejaard en dement ligt te creperen heb je daar niet voor gekozen omdat je anders maar euthanasie had moeten plegen.
Qft
  donderdag 2 augustus 2018 @ 19:04:36 #222
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_180902723
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 18:59 schreef madam-april het volgende:

[..]

Jij lijkt me het type dat hem er zonder condoom in hangt en dan verwacht dat ze wel even abortus pleegt, omdat jij geen zin hebt om je verantwoordelijkheid te nemen.
Dat heb je helemaal mis.

Ik ben het type, en mijn partner gelukkig ook, dat dingen in samenspraak doet.
En zeker zoiets belangrijks als het hebben van een kind.
pi_180903184
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 19:04 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Dat heb je helemaal mis.

Ik ben het type, en mijn partner gelukkig ook, dat dingen in samenspraak doet.
En zeker zoiets belangrijks als het hebben van een kind.
Heb je de post van Leandra gelezen?
  donderdag 2 augustus 2018 @ 19:35:16 #224
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_180903224
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 19:32 schreef madam-april het volgende:

[..]

Heb je de post van Leandra gelezen?
Ik reageer op jou, niet op haar.
pi_180903249
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 19:35 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Ik reageer op jou, niet op haar.
Ik vroeg of je haar post gelezen had.. Ze verwoord het namelijk heel erg goed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')