abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 2 augustus 2018 @ 09:27:08 #151
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_180891059
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:21 schreef freecell het volgende:
Mogge.
Ochtendhumeur blijft lang pakken vandaag.
Plakken bedoel je?

Ik ben superstijf van het wandelen.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_180891140
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:27 schreef sararaats het volgende:

[..]

Plakken bedoel je?

Ik ben superstijf van het wandelen.
Knysna Heads opgeweest?
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 2 augustus 2018 @ 09:33:34 #153
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_180891170
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Knysna Heads opgeweest?
De suspension bridge in de Tsitsikamma.

Nu zit ik in Sandbaai Hermanus waar de walvissen vrolijk dansen.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_180891280
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:27 schreef sararaats het volgende:

[..]

Plakken bedoel je?

Ik ben superstijf van het wandelen.
Ja.

;)
pi_180891292
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:33 schreef sararaats het volgende:

[..]

De suspension bridge in de Tsitsikamma.

Nu zit ik in Sandbaai Hermanus waar de walvissen vrolijk dansen.
Wauw!
  donderdag 2 augustus 2018 @ 09:46:29 #156
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_180891409
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 07:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Robin; heb je Care Plus anti-insect spray? Stinkt niet en werkt goed.
Nee, maar als ik die wel had had ik vast vergeten me daarmee in te sprayen. :-)
Voor het eerst deze zomer dat ik zo aangevallen werd.
pi_180891634
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:33 schreef sararaats het volgende:

[..]

De suspension bridge in de Tsitsikamma.

Nu zit ik in Sandbaai Hermanus waar de walvissen vrolijk dansen.
Ohhh...jaloers, ik was de keren in zuid afrika altijd te laat voor de walvissen. Ga je nog verder het land door?
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 2 augustus 2018 @ 09:59:24 #158
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_180891669
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:57 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ohhh...jaloers, ik was de keren in zuid afrika altijd te laat voor de walvissen. Ga je nog verder het land door?
Ja. Nog naar Cape Town en daarna Marloth Park.

Ik zit een maand lekker in de prachtige natuur van Zuid Afrika.

Er is al een week voorbij :'(



[ Bericht 4% gewijzigd door Pinnenmutske op 02-08-2018 10:10:46 ]
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_180891845
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:27 schreef sararaats het volgende:

[..]


Ik ben superstijf van het wandelen.
Ik ook. Niet van het wandelen tho.
pi_180891968
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:59 schreef sararaats het volgende:

[..]

Ja. Nog naar Cape Town en daarna Marloth Park.

Ik zit een maand lekker in de prachtige natuur van Zuid Afrika.

Er is al een week voorbij :'(

[ afbeelding ]
Ik heb aan het begin van die brug gestaan, durfde echt niet verder. Was al een paar keer gevallen om er te komen, het had toen net geregend dus het pad was glibberig.
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 2 augustus 2018 @ 10:17:12 #161
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_180892078
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:12 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik heb aan het begin van die brug gestaan, durfde echt niet verder. Was al een paar keer gevallen om er te komen, het had toen net geregend dus het pad was glibberig.
Ik durf best veel hehe.

Voor mijn vader is het de 19de keer Zuid Afrika, voor mij de 3de.

Zijn zus woont in Poortview (Roodepoort)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_180892639
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 08:43 schreef AnneX het volgende:
Borisz...drie jaar al weer ! Fffft tijd vliegt.
Verstandig eerst huis kopen en dan verkassen. 👍

En FFT...hoe is het met de temp. op de werkplek.
Je kunt toch niet nog eens wekenlang halve dagen werken.
En houden de collega’s het wel uit?
Is de bedrijfsarts ook nog een invalshoek? Het gaat tenslotte om de gezondheid en welbevinden.

Mogguh allemaal.
Durf het bijna niet te zeggen maar zit sinds maandag ziek thuis. Begon vrijdagavond al een beetje, zaterdag op de kermis werd ik duizelig en koortsig en zo is het doorgegaan. Vanwege de ventilator weken naast me op werk ben ik ziek geworden, maar zonder ventilator is niet te werken.

Voordat ik allemaal rottigheid over me heen krijg; m'n manager weet de oorzaak en we moeten kijken wat te doen. Dingen hard maken gaat niet, hebben meerdere mensen al opgezocht (hij ook). Maar hij begrijpt me wel een dat vind ik tot nu toe belangrijk.

Ik ben wel bang dat ik zaterdag niet naar de canal pride kan wat ik altijd zo leuk vind. Hoop dat ik gauw beter word.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_180892674
Slingers besteld. Ik ga dit jaar voor het eerst m'n verjaardag vieren en slingers ophangen. :D Het is veel toffer om mensen uit te nodigen in dit huis. O+
  donderdag 2 augustus 2018 @ 10:46:05 #164
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_180892716
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:41 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Durf het bijna niet te zeggen maar zit sinds maandag ziek thuis. Begon vrijdagavond al een beetje, zaterdag op de kermis werd ik duizelig en koortsig en zo is het doorgegaan. Vanwege de ventilator weken naast me op werk ben ik ziek geworden, maar zonder ventilator is niet te werken.

Voordat ik allemaal rottigheid over me heen krijg; m'n manager weet de oorzaak en we moeten kijken wat te doen. Dingen hard maken gaat niet, hebben meerdere mensen al opgezocht (hij ook). Maar hij begrijpt me wel een dat vind ik tot nu toe belangrijk.

Ik ben wel bang dat ik zaterdag niet naar de canal pride kan wat ik altijd zo leuk vind. Hoop dat ik gauw beter word.
Wat bedoel je hiermee?

Melding naar bedrijfsarts al gedaan? Als die er is en afhankelijk van wat voor contract je werkgever daarmee heeft
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_180892721
Vies benauwd. :r
Sterkheidsbaas van alles.
pi_180892810
Beterschap FFT. Ik wist helemaal niet dat je ziek kon worden van een ventilator, ik dacht alleen van de airco. Rust vooral even goed uit. :*
pi_180892912
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:33 schreef sararaats het volgende:

[..]

De suspension bridge in de Tsitsikamma.

Nu zit ik in Sandbaai Hermanus waar de walvissen vrolijk dansen.
Wat gaaf Sara, veel plezier nog!

quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:41 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Durf het bijna niet te zeggen maar zit sinds maandag ziek thuis. Begon vrijdagavond al een beetje, zaterdag op de kermis werd ik duizelig en koortsig en zo is het doorgegaan. Vanwege de ventilator weken naast me op werk ben ik ziek geworden, maar zonder ventilator is niet te werken.

Voordat ik allemaal rottigheid over me heen krijg; m'n manager weet de oorzaak en we moeten kijken wat te doen. Dingen hard maken gaat niet, hebben meerdere mensen al opgezocht (hij ook). Maar hij begrijpt me wel een dat vind ik tot nu toe belangrijk.

Ik ben wel bang dat ik zaterdag niet naar de canal pride kan wat ik altijd zo leuk vind. Hoop dat ik gauw beter word.
Beterschap! Hopelijk voel je je snel weer beter :* . Tocht kan best voor wat klachten zorgen, ik krijg er vaak spierpijn en hoofdpijn van.
Maar het wordt ook deze week nog best warm, en zeker in de stad, is het dan wel verstandig om naar de canal pride te gaan? (Ik wil niet de partypooper uithangen maar ik zou met hitte zelf echt uit steden wegblijven als het even kan.....)

quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:43 schreef Myraela het volgende:
Slingers besteld. Ik ga dit jaar voor het eerst m'n verjaardag vieren en slingers ophangen. :D Het is veel toffer om mensen uit te nodigen in dit huis. O+
Have fun! *O*
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:03:42 #168
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_180892999
slingers! O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:20:20 #169
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_180893231
quote:
2s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:03 schreef Lonaa het volgende:
Ik zit het laatste evenement van de CrossFit Games van gisteren terug te kijken. (werd uitgezonden tussen 12 en 4 vannacht)
Niet alles, maar het laatste uur. Want het was een roei marathon. :') _!
Is dat cross fit nou een beetje effectief? Ik vind het wel een aantrekkelijke bezigheid, maar ik lees er allemaal van die negatieve dingen over. Ik wil na de zomer iets gaan doen wat universeler is dan af en toe een rondje rennen. Dit lijkt me wel leuk.
Siesta & Fiesta!
pi_180893272
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:20 schreef Bramito het volgende:

[..]

Is dat cross fit nou een beetje effectief? Ik vind het wel een aantrekkelijke bezigheid, maar ik lees er allemaal van die negatieve dingen over. Ik wil na de zomer iets gaan doen wat universeler is dan af en toe een rondje rennen. Dit lijkt me wel leuk.
Het is ontzettend effectief. :)
De valkuil is gebrek aan techniek en te snel te zwaar willen.

Wat zijn de negatieve dingen die je leest? Blessures zeker?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_180893275
Leuk Myraela! O+

En balen FFT. :*
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:26:44 #172
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_180893317
quote:
2s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:23 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Het is ontzettend effectief. :)
De valkuil is gebrek aan techniek en te snel te zwaar willen.

Wat zijn de negatieve dingen die je leest? Blessures zeker?
Blessures, foute oefeningen zoals gewichtheffen op tijd, oefeningen die nergens op slaan, geen logische keuze van oefeningen. Mij lijkt dat te voorkomen door naar een goeie "box" :') te gaan. Maar ja, hoe weet je dat het een goeie is.
Siesta & Fiesta!
pi_180893574
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:26 schreef Bramito het volgende:

[..]

Blessures, foute oefeningen zoals gewichtheffen op tijd, oefeningen die nergens op slaan, geen logische keuze van oefeningen. Mij lijkt dat te voorkomen door naar een goeie "box" :') te gaan. Maar ja, hoe weet je dat het een goeie is.
Door te kijken of ze een fatsoenlijke intro hebben. Bij een intro leer je de 9 basis-oefeningen correct uitvoeren. Meestal met een stok of stuk buis.
Door te kijken of ze groepen niet te groot zijn, zodat er individuele aandacht blijft.

Gewichtheffen op tijd is niet per se een issue. Het idee achter CrossFit is dat je, in principe, overal goed in wordt. Als je moet gewichtheffen op tijd, moet je niet je max. gaan gewichtheffen.

Hypothetisch:
Mijn max deadlift is 100 kg.

De workout is:
Complete as many rounds as possible in 10 minutes of:
10 deadlifts
20 GHD sit-ups

Er worden dan 3 richtlijnen gegeven, RX, Intermediate en Beginner.
Dat ziet er als volgt uit:
RX: Deadlift Men: 275 lb. Women: 185 lb.

Scaling
This AMRAP is heavy and includes a high volume on the GHD. Newer athletes should reduce the load on the deadlift and avoid the GHD. The deadlift should be heavy yet manageable.

Intermediate Option
Complete as many rounds as possible in 10 minutes of:
10 deadlifts
20 GHD sit-ups, to parallel

Men: 225 lb.
Women: 155 lb.

Beginner Option
Complete as many rounds as possible in 10 minutes of:
10 deadlifts
20 sit-ups

Men: 135 lb.
Women: 95 lb.

Je doet wat je kan. Ik zou, prolly, the beginner doen. Ik kan wel 100 kg deadliften, maar 1x.
Voor 10x zou ik op 60 % gaan zitten. Maar ik moet vaker dan 1x10. Ik zou dus zo'n 45 kg pakken. (komt goed uit want 15 kg stang is dunner dan 20 en kleine handjes. Dus 15 kg stang en 20 kg per kant.)
Ik kan wel wat GHD-sit-ups, maar die zijn vrij technisch. Dus ik zou er wel mee beginnen in de eerste ronde, maar voor de rest waarschijnlijk gewone sit-ups op de vloer doen.

Dit is het allergrootste voordeel van Crossfit, als je het mij vraagt. Je kan scalen naar wat JIJ kan. En een goede box helpt je daarbij (de Crossfit website geeft ook richtlijnen over hoeveel rondes je bijv. 'zou' moeten doen in die 10 minuten. Met die informatie kan je ook scalen. Ik zou bijv best 1 ronde RX kunnen. Daar ben ik dan wel 10 minuten meebezig prolly, en dat is dus weer niet de bedoeling)

Er zijn wel boxen die hun eigen workouts verzinnen. Het kan zijn dat ze nergens op slaan of onlogisch zijn. Zo lopen er bij onze box een aantal mensen tegen het feit aan dat de persoon die de 50+ klas doet geen rekening houdt met de 'reguliere' lessen. Regulier moesten we gisteren zware back squats, maar de 50+ had de dag ervoor ook al een heuleboel backsquats gedaan. Das nie handig.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_180893936
Pff, warm in de kas. Maar er is gesnoeid, ik ben benieuwd of er na de vakantie nog wat over is van mijn plantjes. Ik heb al twee komkommerplanten kunnen ruimen vanwege een of andere ziekte. En in de rest zit meeldauw.

De vijg die ik op de bbq-meet kreeg heeft gelukkig weer uitlopers. Twee weken na de meet verloor hij ineens al zijn blad en vrucht :@
Spoilers!
pi_180893952
Is 'box' het hipsterwoord voor sportschool?
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')