abonnement Unibet Coolblue
pi_180870886
Al enige tijd twijfel ik over de aanschaf van een nieuwe smartphone.

Een aantal voorwaarden die ik heb:
Minimaal 280 ppi
Minimaal 3gb werkgeheugen
Minimaal 32 gb opslag
Exynos of Snapdragon chip
Goede gps ontvanger
Goede camera bij daglicht
Lange screen-on-time
Tussen de 5,2 en 5,8 inch scherm
Aanschafprijs tussen 170-250 euro

Op dit moment zit ik te twijfelen tussen de Samsung Galaxy A6, Sony Xperia XA2 of de Xiaomi Mi A2 Lite.

Wat is de meest verstandige keuze of vergeet ik nog een goed alternatief?

Dank alvast voor een reactie!

[ Bericht 3% gewijzigd door ghizzer op 01-08-2018 10:59:57 (Toevoeging) ]
pi_180871043
Waarom niet de reguliere Xiaomi Mi A2? Nieuwere SOC dan de Lite, goede accu geweldige camera, beter scherm dan de Lite. En koop je voor 249 bij Mobiel.nl
Uitvinder van de biersmiley.
pi_180871121
6 inch vind ik toch echt net te groot.
pi_180871152
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 11:03 schreef ghizzer het volgende:
6 inch vind ik toch echt net te groot.
Tsja, hij is 1cm langer dan de Lite. Voor het verschil in specs zou ik dat prima vinden. Maar dat is natuurlijk aan jou!
Uitvinder van de biersmiley.
pi_180871211
..en 1000 mah kleinere accu. Weet niet of de 660 veel zuiniger is dan de 625. Tegelijkertijd ben ik wat sceptisch over hoe de software en apps zich verhoudt tot een notch wat weer in het voordeel van de Mi A2 speelt. De specs zijn wel heel scherp voor de prijs..
pi_180871552
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 11:08 schreef ghizzer het volgende:
..en 1000 mah kleinere accu. Weet niet of de 660 veel zuiniger is dan de 625. Tegelijkertijd ben ik wat sceptisch over hoe de software en apps zich verhoudt tot een notch wat weer in het voordeel van de Mi A2 speelt. De specs zijn wel heel scherp voor de prijs..
De 660 (mei 2017) is veel zuiniger dan de 625 (feb 2016) en ook een stuk nieuwer. De prestatie zijn overall een stuk beter. Ook heeft de 660 een nieuwere bluetooth versie. Ik las in een review dat de A2 net zo lang mee zou gaan als de A1. En daarmee kon ik 2,5 dag halen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_180871600
Aha een Xiaomi gebruiker dus! Welk merk had je voor Xiaomi en in welke mate ben je tevreden (ool over gps ontvangst waar ik niet altijd even goede dingen over lees van Xiaomi-gebruikers)

Ben benieuwd!
pi_180874730
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 11:28 schreef ghizzer het volgende:
Aha een Xiaomi gebruiker dus! Welk merk had je voor Xiaomi en in welke mate ben je tevreden (ool over gps ontvangst waar ik niet altijd even goede dingen over lees van Xiaomi-gebruikers)

Ben benieuwd!
Ik heb nu een Google Pixel 2. Voor de Mi A1 had ik een HTC 10. De HTC 10 was al een pracht toestel, maar had alleen hele korte accuduur. De Mi A1 verraste mij voor een budget telefoon. Boven verwachtingen goed. Goede accuduur, goede GPS, pure Android ervaring. Alleen de camera en scherm waren veel minder dan de HTC 10. De Pixel 2 is natuurlijk subliem.

Wat uit reviews vernomen heb zijn de zwakke punten bij de A2 meer dan goed aangepakt. De foto's die ik gezien hebben (bij daglicht en weinig licht) waren bijna net zo goed als die van mijn Pixel 2.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_180877032
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 13:57 schreef dimmak het volgende:

[..]

Ik heb nu een Google Pixel 2. Voor de Mi A1 had ik een HTC 10. De HTC 10 was al een pracht toestel, maar had alleen hele korte accuduur. De Mi A1 verraste mij voor een budget telefoon. Boven verwachtingen goed. Goede accuduur, goede GPS, pure Android ervaring. Alleen de camera en scherm waren veel minder dan de HTC 10. De Pixel 2 is natuurlijk subliem.

Wat uit reviews vernomen heb zijn de zwakke punten bij de A2 meer dan goed aangepakt. De foto's die ik gezien hebben (bij daglicht en weinig licht) waren bijna net zo goed als die van mijn Pixel 2.
Dank! Welke zwakke punten had de A1? Pure android vind ik ook wel nadelen aan zitten maar weet niet of de UI hetzelfde wordt, als ik bijvoorbeeld Google Now Launcher gebruik.

Hoe was het Nederlandstalige menu?
pi_180877568
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 15:57 schreef ghizzer het volgende:

[..]

Dank! Welke zwakke punten had de A1? Pure android vind ik ook wel nadelen aan zitten maar weet niet of de UI hetzelfde wordt, als ik bijvoorbeeld Google Now Launcher gebruik.

Hoe was het Nederlandstalige menu?
Je krijgt gewoon de Pixel Launcher als het goed is, of iig een variant. De zwakke punten waren het scherm en camera. Voor de rest had hij geen zwakke punten naar mijn mening.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_180877919
Hmmz maar scherm specs lijken van A2 hetzelfde te zijn..
pi_180882998
..is de Nokia 6.1 nog een serieuze optie?
pi_180890007
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 16:41 schreef ghizzer het volgende:
Hmmz maar scherm specs lijken van A2 hetzelfde te zijn..
Als de A1? Maar die heeft een kleiner scherm. Dus dat klopt niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 21:16 schreef ghizzer het volgende:
..is de Nokia 6.1 nog een serieuze optie?
Die ligt hier toevallig ook naast mij. En dat is een fijn toestel, alleen het ontwerp vind ik minder. Scherpe hoeken vooral.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_180890125
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 08:09 schreef dimmak het volgende:

[..]

Als de A1? Maar die heeft een kleiner scherm. Dus dat klopt niet.

[..]

Die ligt hier toevallig ook naast mij. En dat is een fijn toestel, alleen het ontwerp vind ik minder. Scherpe hoeken vooral.
Bedoel met het scherm het schermtype en bij benadering de ppi.

Ja.. vond de 6.1 ook niet heel fijn in de hand liggen en ben benieuwd hoe de Google Now Launcher oogt als je die over Android One heen gooit.
pi_180890213
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 08:23 schreef ghizzer het volgende:

[..]

Bedoel met het scherm het schermtype en bij benadering de ppi.

Ja.. vond de 6.1 ook niet heel fijn in de hand liggen en ben benieuwd hoe de Google Now Launcher oogt als je die over Android One heen gooit.
Oh, in de reviews schreven ze dat het scherm wel degelijk vooruit was gegaan. Het scherm zelf was verder ook prima, alleen de helderheid viel tegen. Maar ik vind niet dat je het scherm mag vergelijk met een Pixel 2 of HTC 10. ;)

En Android One heeft gewoon standaard een Launcher met Google Now aan boord. Dat is op elke Android One toestel vrijwel hetzelfde.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_180890242
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 08:32 schreef dimmak het volgende:

[..]

Oh, in de reviews schreven ze dat het scherm wel degelijk vooruit was gegaan. Het scherm zelf was verder ook prima, alleen de helderheid viel tegen. Maar ik vind niet dat je het scherm mag vergelijk met een Pixel 2 of HTC 10. ;)

En Android One heeft gewoon standaard een Launcher met Google Now aan boord. Dat is op elke Android One toestel vrijwel hetzelfde.
Hmmmz oke. Zelf heb ik nu een J5 2017 en ben toch wel gehecht aan goede helderheid (amoled).

Misschien toch maar voor de A6 gaan al is de chipset wel behoorlijk verouderd..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')