abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180870822
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 10:42 schreef Krollie het volgende:

[..]

Sowieso wanneer je een hypotheek te betalen hebt is het zeer onverstandig om weg te gaan wanneer je een vast contract hebt.
Zolang jij kan betalen, kun je je contract opzeggen en de hele dag in je achtertuin gaan rondhangen. Banken boeit dat niks. Zolang je maar betaald.
En er zijn heel wat sectoren waar je zo weer aan het werk bent. TS heeft zelfs al een aanbod liggen.

Ik kan nu mijn baan opzeggen, zonder dat ik met een volgende werkgever heb gepraat, en alsnog 100% zeker weten voor het einde van mijn opzegtermijn een nieuwe baan hebben.
De meerderheid van de bevolking is op z'n minst licht autistisch. Kijk maar naar hoeveel conservatievelingen er zijn. 'Nog een keer' is niet alleen voor Teletubbies.
pi_180870826
quote:

[..]

Sowieso wanneer je een hypotheek te betalen hebt is het zeer onverstandig om weg te gaan wanneer je een vast contract hebt.
Het is juist risicovol om in dit stadium al bij een bedrijf te blijven plakken ipv door te groeien. Als je cv interessant blijft kom je uiteindelijk altijd wel ergens opnieuw weer aan de bak. TS heeft nog tig jaar werken voor de boeg en tot je pensioen ergens blijven werken is niet realistisch. Het kan altijd opnieuw weer crisis worden en dan vlieg je er met een vast contract bij een reorganisatie net zo hard uit, maar als je daar al 20 jaar werkt (en nog nooit ergens anders) wordt iets anders vinden wel erg lastig.

Wat jij adviseert is dus risicovol 'in deze tijd' en ook nog eens geestdodend.
hallo ik ben chai ik weet alles beter ik praat altijd met leestekens blablabla
pi_180870844
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 08:59 schreef Krollie het volgende:
Ik zou een vast contract nooit laten schieten in deze tijd.
Wat een nonsens.

Ik ben al diverse keren van baan gewisseld en heb nooit een seconde nagedacht over ‘deze tijd’. 1 keer gehad dat ze een jaar contract wilden verlengen met een jaar ipv vast. Vriendelijk bedank en lekker ergens anders begonnen.
pi_180873182
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 08:50 schreef Esther24 het volgende:
Nu heb ik vorige week een aanbieding gekregen van een ander bedrijf. Qua arbeidsvoorwaarden is dit helemaal prima. Ik ga er zelfs op vooruit. Netto salaris zal iets hoger zijn en ik heb veel minder reistijd.
Een overstap is ht moment om een wat grotere stap in salaris te maken dan een periodiekje. Grijp die kans.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_180881174
quote:

[..]

Jij leeft nog in 2008 :')
  woensdag 1 augustus 2018 @ 23:52:39 #31
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180886515
quote:

[..]

Waar haal je dit soort nonsens vandaan? Zolang je betaald zal het de bank een zorg zijn waar het geld vandaan komt. Je moet je niet laten tegenhouden door allerlei irrele angsten
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 2 augustus 2018 @ 06:43:20 #32
148127 MissLeDuq
Gewoon... omdat het kan!
pi_180889428
quote:

[..]

Alsof een vast contract alles zegt en 100% zekerheid biedt. Bij een reorganisatie kun je er alsnog uit worden geflikkerd.

Heb zelf recent ook een overstap gemaakt (na 10 jaar), geen seconde spijt van gehad. Klinkt alsof je er echt aan toe bent dus mijn advies zou zijn gewoon doen.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 07:06:49 #33
64925 kikoooooo
Kwart over partytime
pi_180889568
quote:

[..]

Ja man. Pas wisselen van baan als je 30 jaar je hypotheek hebt afbetaald ^O^
I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. I have never felt so great. All the next day I felt like a 'citizen of the universe' rather than a citizen of the planet.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')