abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180863941
registreer om deze reclame te verbergen
Stelling: dakloos worden is het ergste wat mij kan overkomen. Vertel of je het met deze stelling eens bent of oneens. Beargumenteer je antwoord.

Laat ik beginnen:

Ja en nee.

Ja: want dan heb ik geen andere oplossing. Kopen kan niet met BKR. Vrije sector kan niet met mijn inkomen. Een kamer zou kunnen, maar dan zou ik het hele gebeuren moet delen met jan en alleman. Om de beurt een beetje poepen en elkaars stank opsnuiven, nee dank!

Nee: want als mijn gezondheid niet 100 procent is, lig ik toch niet thuis, maar in het ziekenhuis. Maar als ik helemaal gezond ben, is dakloos worden wel één van de ergste dingen die mij kunnen overkomen (behalve de gezondheid van je naasten uiteraard).

Wat do you think? Geef a.u.b. antwoord op de stelling: :Y of :N
  dinsdag 31 juli 2018 @ 22:54:24 #2
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_180864087
:N
pi_180864140
Ja, okay: als je niet gezond bent, heb je misschien ook niet zoveel aan een woning, maar als je daarentegen wel gezond bent, dan is een woning toch het eerste wat je nodig hebt (naast voedsel). Overleven op straat is niet eenvoudig.
pi_180864160
Je moet in dit land wel heel erg je best doen om dakloos te worden.

Maar het is nog een paar weken lekker weer om buiten te slapen! ^O^
  dinsdag 31 juli 2018 @ 22:58:17 #5
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180864192
Je kan ook nog kanker krijgen, of onderdrukt worden door je regime. Of gewoon vermoord, maar ja dan is de lol er ook een beetje af.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:36.936 6x6: 15:29,109 2-5 relay: 10:57,568
pi_180864209
in Nederland is dakloos nooit nodig
pi_180864211
quote:
99s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 22:57 schreef Mr.Ping het volgende:

Dat wilde ik net zeggen. Er zijn tegenwoordig overal sociale vangnetten voor. Ik denk dat het dakloos worden nog moeilijker is dan dakloos zijn.
pi_180864216
Dakloos worden is toch niet perse uitzichtloos? Dan is het imo niet het ergste wat een mens kan overkomen.
pi_180864272
quote:

:')
De :') koning
pi_180864296
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 23:02 schreef wollah het volgende:

[..]

Dakloze gespot die in de Mac een doosje kipnuggets zit te eten om te genieten van de wifi daar.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 23:04:29 #11
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_180864320
Liever dakloos dan beide armen en benen en penis verliezen.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_180864342
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 23:04 schreef Klaploper het volgende:
Liever dakloos dan beide armen en benen en penis verliezen.
Die 2cm verschil merk je toch niet
  dinsdag 31 juli 2018 @ 23:09:55 #13
319979 Fok-it
Fokkie Stonem
pi_180864424
quote:

[..]

Klopt gewoon hoor? Sociale vangnet is bijna nergens groter
I will not have you without the darkness that hides within you. I will not let you have me without the madness that makes me. If our demons cannot dance, neither can we.
pi_180864461
quote:

[..]

Ook dit maar eens vragen aan de meester van groep 6 na je schoolvakantie.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul.
pi_180864462
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 23:09 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Klopt gewoon hoor? Sociale vangnet is bijna nergens groter
In theorie klopt het ja. Toch kan je in praktijk best makkelijk dakloos worden en dat vergeten veel mensen vaak.
pi_180864513
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 23:12 schreef wollah het volgende:

[..]

In theorie klopt het ja. Toch kan je in praktijk best makkelijk dakloos worden en dat vergeten veel mensen vaak.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul.
pi_180864519
quote:

[..]

Mensen die te dom zijn om te poepen krijgen hier een woning zonder dat ze er een uur voor hebben gewerkt.
pi_180864774
quote:

Tegenwoordig wordt het steeds makkelijker dakloos te zijn dan voor de crisis.
De sociale vangnet is afgelopen jaren onderuitgehaald dat je letterlijk onder minimumloon van leeft. Tegelijk is de woon,leef lasten duurder geworden.

De schulden worden alsmaar hoger.. En moeilijker vanaf te komen.

Je zal een handicapt zijn en toch dakloos. Bank beschouw overheid niet meer betrouwbaar.
Sociale bouw bouwen nauwelijks woning bij door de maatregel van kabinet en gemeentes.
Al nationaal zorgfonds getekend? Zo niet, bezoek www.nationaalzorgfonds.nl
pi_180864915
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 22:59 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat wilde ik net zeggen. Er zijn tegenwoordig overal sociale vangnetten voor. Ik denk dat het dakloos worden nog moeilijker is dan dakloos zijn.
Ik ben het er niet volledig mee eens. Even een voorbeeld: stel je wordt ontslagen wegens diefstal. Dat wordt dan een ontslag op staande voet. Je vraagt een bijstandsuitkering aan en ook dat gaat mis: je voldoet niet aan je verplichtingen en je uitkering wordt 3 maanden ingehouden. Dat betekent dat je kans maakt om ontruimd te worden. Zonder werk zitten kan iedereen overkomen en het enige vangnet wat er dan nog is (m.u.v. van ziekte) is de bijstand. Verpest je dat, dan is dakloos worden zomaar een scenario.
pi_180864952
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 22:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dakloos worden is toch niet perse uitzichtloos? Dan is het imo niet het ergste wat een mens kan overkomen.
Dat ben ik niet helemaal met je eens:

Huur
Sociale huur: als je dakloos raakt, moet je vele jaren wachten op een nieuwe woning;
Vrije sector: hier wordt 3x de huur als inkomen voor gevraagd, als 1 van de eisen;
Kamer: dit is een optie, mits je bereid bent de badkamer, douche, toilet etc. met anderen te delen;
Anti kraak: dit is ook een optie, maar een tijdelijke optie. Na deze periode heb je nog altijd geen sociale huur of vrije sector huur. Bovendien moet je de badkamer, douche en toilet met anderen delen.

Koop
Als je geen BKR hebt, kan je kopen. Dat op zichzelf is nog geen garantie dat de bank je een hypotheek verstrekt. Stel je zit met een grote studieschuld, dan word de maximale hypotheek, lager. Heb je BKR, dan wordt kopen onmogelijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kantoorwerk op 31-07-2018 23:56:40 ]
pi_180864972
quote:

[..]

Volledig mee eens. Het reguliere beeld van het vangnet als redding, is er, mits je voldoet aan alle vereisten en vooral: alle plichten. Een uitkering kan stopgezet worden.
pi_180864997
quote:
99s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 23:15 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Mensen die te dom zijn om te poepen krijgen hier een woning zonder dat ze er een uur voor hebben gewerkt.
Dat heeft te maken met de status waar die mensen zich in begeven. Het zijn vluchtelingen, ze zijn gevlucht voor de oorlog, als iemand met de NL-nationaliteit, zit je niet in die positie en zal je dus ook geen aanspraak kunnen maken op zulke regelingen.
pi_180865026
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 23:34 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Tegenwoordig wordt het steeds makkelijker dakloos te zijn dan voor de crisis.
De sociale vangnet is afgelopen jaren onderuitgehaald dat je letterlijk onder minimumloon van leeft. Tegelijk is de woon,leef lasten duurder geworden.

De schulden worden alsmaar hoger.. En moeilijker vanaf te komen.

Je zal een handicapt zijn en toch dakloos. Bank beschouw overheid niet meer betrouwbaar.
Sociale bouw bouwen nauwelijks woning bij door de maatregel van kabinet en gemeentes.
quote:
Het kan dan wel krapper worden, maar je blijft alsnog een bestaansminimum houden, zodat je in je levensonderhoud kan voorzien. Woonlasten betalen kan dan gewoon. Ook als je met schulden leeft, daar is de beslagvrije voet wel een oplossing voor.
pi_180868277
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 23:43 schreef Kantoorwerk het volgende:

[..]

Ik ben het er niet volledig mee eens. Even een voorbeeld: stel je wordt ontslagen wegens diefstal. Dat wordt dan een ontslag op staande voet. Je vraagt een bijstandsuitkering aan en ook dat gaat mis: je voldoet niet aan je verplichtingen en je uitkering wordt 3 maanden ingehouden. Dat betekent dat je kans maakt om ontruimd te worden. Zonder werk zitten kan iedereen overkomen en het enige vangnet wat er dan nog is (m.u.v. van ziekte) is de bijstand. Verpest je dat, dan is dakloos worden zomaar een scenario.
Als je jezelf netjes aan de regels houdt dan hoef je niet dakloos te worden.
En werk is er genoeg, het zullen alleen niet de meest luie of leuke baantjes zijn.

Iedereen die niet gehandicapt is kan werk vinden!
pi_180868427
quote:

[..]

Eens. We hebben een groot vangnet maar ook een groot, ambtelijk kastje-van-de-muur-netwerk met alle gevolgen van dien. Als je in een situatie zit waarin je dakloos bent of dreigt te worden heb je soms heel wat doorzettingsvermogen nodig om de boel weer recht te krijgen. Als je mentaal of fysiek niet in orde bent, kan dat best lastig zijn, zeker als je er alleen voor staat.
Daarnaast is het ook niet altijd maatwerk en zijn er best veel mensen die net niet helemaal voldoen aan de normen voor een bepaalde voorziening (je verdient op jaarbasis vijf euro te veel dus helaas, ik kan niets voor je doen, doei.).

En op antwoord te geven op de stellen: :Y ja, één van de ergste dingen die je kunnen overkomen. Er zijn natuurlijk veel erge dingen te verzinnen. Ernstig ziek worden, in één klap je gezin verliezen, gebruik je fantasie, maar veilig kunnen wonen is toch wel een basis voor een stabiel bestaan.

[ Bericht 7% gewijzigd door -Miauw- op 01-08-2018 08:32:16 ]
So which way is the wind blowin',
And what does your heart say?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')