abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 31 juli 2018 @ 22:10:43 #61
451005 Grems
Clown World
pi_180863215
Millenials zijn gewoon erg verstandig.

Ze weten dat werknemers wegwerpobjecten zijn, ze weten dat ze mee moeten betalen aan allerlei feestjes waar ze zelf nooit aan deel gaan nemen.

Het totaal voorspelbare en logische product van de ultieme YOLO-generatie en hun kinderen, de slappe Gen-X'ers.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 22:31:41 #62
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180863570
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 20:14 schreef Daboman het volgende:

[..]

Maar ik ben een millenial en op basis van jouw verhaal zou ik verwachten dat je me niet eens zou aannemen. Laat staan promoveren. En dit terwijl mijn werkgevers me beschrijven als een plichtsgetrouwe werknemer met genoeg verantwoordelijkheidsgevoel die voldoende toevoegt aan de teamdoelstellingen. Met af en toe een uitschieter naar boven.

En stel dat ik in jou team zou willen werken. Hoe is jouw insteek dan precies motiverend? Ik zou op zijn minst graag willen zien dat m'n werkgever me serieus neemt. En dat mis ik eigenlijk al.
Onder verantwoordelijkheidsgevoel schaar ik eigenaarschap en consequent goede resultaten neerzetten. Iedereen maakt fouten, hebben we het over en dan hoop ik als leidinggevende dat je er van leert. En ik zorg ervoor dat je meetbare resultaten kunt behalen, die we aan het eind van het jaar toetsen. Dus je hebt je salarisverhoging zelf in de hand. En als er redenen zijn waardoor je je resultaten niet kon behalen (target toch niet helemaal realistisch, veranderende omstandigheden), dan is dat ook bespreekbaar. Verder kun jij gewoon tussen 07:00-09:00 beginnen (en met mij valt zelfs nog wel te praten over een totaal andere invulling van die uren als dat binnen de functie past, of thuiswerken) en als je structureel minder dan 38 uur werkt, dan kunnen we het eens hebben over je werkdruk en opties om je horizon te verbreden. Ontbreken hier nog dingen want dit is hoe ik met mijn niet-millenials omga.
Resistance is futile.
pi_180863761
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 20:01 schreef RealRS het volgende:
Je hebt een andere manier van denken nodig. Ik had ook altijd managers zoals jij en ben daar ook weg gegaan. Vreselijk, dat controlerende en gezeur/negativiteit altijd. Ik heb wel een instelling zoals je beschrijft (veel willen, flexibele tijden) maar wel altijd met uitstekende resultaten. Ik werk bijvoorbeeld ook vaak over in het weekend/avond (dat wordt dan niet gezien) zonder problemen, dat zie je maar weinig mensen doen (en hoef je ook niet te verwachten in Nederland). Maar dan hoef je ook geen carrière te verwachten, dat kan je erbij benoemen.

Ik zie wat jij ook ziet (weinig gemotiveerd, afhaken etc.). Dat komt omdat het werk tegenvalt, niet waar je voor hebt geleerd of weinig uitdagend of gewoon geen leuke sfeer. Als millenial ben ik nu wel al binnen 2 jaar manager van een grote afdeling met goede resultaten en gemengde leeftijdsgroepen (23 t/m pensioenleeftijd). Gaat altijd goed met een leuke sfeer, iedereen vrij laten maar wel sturen op resultaten. De jongere moeten harder lopen / leren, de ouderen zorgen voor rust en kennis.

Geef ze meer verantwoordelijkheid / uitdaging (een doel met een taakje) met een deadline. Ondertussen wel ondersteunend blijven, waar loop je tegenaan en waar kan ik of een collega helpen. Dat zorgt voor een constructieve sfeer, een mentor / buddy helpt hierin ook.

Wel duidelijke afspraken maken over werktijden / dagen maar ook daarin vrijheid geven (zie tandarts verhaal, als het werk maar afkomt).

En zoals genoemd, als iemand tegenvalt ook met feiten benoemen al op een vroeg moment zodat iemand er ook aan kan werken, rotte appels heb je er altijd tussen zitten.
In grote lijnen zo mee eens :-)

Ken je het bijbelverhaal over mosterdzaadjes die door goed voor te zorgen groeien tot grote plant uit komt.
Ik denk dat je jezelf gewoon in vergist in het opleiden en supporteren van jonge werknemers. Die net van school nieuw op de arbeidsmarkt komen.
Ze moeten ook nog "leren werken" en ontdekken hoe het werkend leven werkt.

Je kan het idd ook gewoonweg niet getroffen hebben met die enkele 20ers die (indirect) onder je vallen. Misschien is er aangezien het om een internationaal bedrijf gaat ook over cultuur verschillen?
In Scandinavië wordt er bijv. heel anders tegen werk vs gezin/eigen tijd gekeken dan in Nederland.
Waar we behoorlijk in 40 uur per week/8.30-17 uur gareel zitten als het over kantoor werk gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Roosgeluk op 01-08-2018 10:06:34 ]
  dinsdag 31 juli 2018 @ 22:58:29 #64
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_180864195
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 19:33 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik ben generation X. Maar volgens sommige definities inderdaad millenial. ;)
Nee joh. Generatie X is minimaal 10 jaar ouder. Volgens mij val je juist midden in de doelgroep :D

Zelf geef ik de voorkeur aan 40 plus als collega.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 23:04:38 #65
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180864325
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 21:49 schreef Schuifpui het volgende:
Ik val zelf ook nog binnen die groep volgens die definitie aan het begin van het topic, maar ik merk dat het heel erg bedrijfsgebonden is.

Ik heb eerst 7 jaar bij een start-up gewerkt met allemaal mensen van 24-32 jaar. Iedereen was supergemotiveerd, er werd keihard gewerkt en op tijden dat het nodig was ook behoorlijk veel. Terwijl nu werk ik bij een groot bedrijf en verbaas ik me over de houding van vooral jonge werknemers. Veelal 24 - 28. Doen vrij weinig op een dag, het gaat de hele tijd 'hoe lang ze nog moeten', salaris, vergoedingen en geld komt ook vaak voorbij en voor 8:30 beginnen wordt gezien als een enorme prestatie. :{

Groot verschil tussen de bedrijven was de hoeveelheid verantwoordelijkheid en vertrouwen die mensen kregen. Bij het eerste bedrijf zag iedereen het product als een stukje van henzelf, hadden ze veel vrijheid om in te vullen hoe bepaalde dingen moesten gebeuren, terwijl er tegelijkertijd keiharde deadlines aan zaten. Waar ik nu werk is dat eigenlijk nauwelijks. Iedereen zit er omdat het moet, terwijl de producten die gemaakt worden best heel tof zijn. Hoe het precies komt ben ik nog niet uit.
Precies dat ja, maar als ik de gemiddelde mening hier moet geloven, dan hebben wij gewoon de domme pech dat we dit zo ervaren hebben. Ik hou die optie wel degelijk open, dat ben ik aan mezelf en mijn collega's verplicht.

Een theorie die ik heb is dat ouders begin jaren tachtig een goede band met hun kind waardevol begonnen te vinden, en het kind groeide op met het idee dat het speciaal was. Iets met die verwachting meenemen naar het bedrijfsleven. Terwijl ik nog opgegroeid ben met het idee dat niemand speciaal is. Maar goed, ik ben geen expert.
Resistance is futile.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 23:07:37 #66
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180864384
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 22:10 schreef Grems het volgende:
Millenials zijn gewoon erg verstandig.

Ze weten dat werknemers wegwerpobjecten zijn, ze weten dat ze mee moeten betalen aan allerlei feestjes waar ze zelf nooit aan deel gaan nemen.

Het totaal voorspelbare en logische product van de ultieme YOLO-generatie en hun kinderen, de slappe Gen-X'ers.
Ik kan me hier trouwens grotendeels in vinden. Werknemers worden als nummers beschouwd. Dat voel ik zelfs nu ik deel uitmaakt van het management. Uiteindelijk is er ook weinig persoonlijks aan de relatie met je werkgever. Het is de persoonlijke relatie met je manager die het maakt of breekt.
Resistance is futile.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 23:13:04 #67
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180864480
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 21:45 schreef tailfox het volgende:
deze millennial heeft nu vandaag 11 uur gedraait
Heb je plezier in je werk? :)
Resistance is futile.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 23:20:48 #68
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180864584
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 22:58 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nee joh. Generatie X is minimaal 10 jaar ouder. Volgens mij val je juist midden in de doelgroep :D

Zelf geef ik de voorkeur aan 40 plus als collega.
Snap ik wel. Kun je aangeven waarom?
Resistance is futile.
pi_180864889
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 22:31 schreef Seven. het volgende:

[..]

Onder verantwoordelijkheidsgevoel schaar ik eigenaarschap en consequent goede resultaten neerzetten. Iedereen maakt fouten, hebben we het over en dan hoop ik als leidinggevende dat je er van leert. En ik zorg ervoor dat je meetbare resultaten kunt behalen, die we aan het eind van het jaar toetsen. Dus je hebt je salarisverhoging zelf in de hand. En als er redenen zijn waardoor je je resultaten niet kon behalen (target toch niet helemaal realistisch, veranderende omstandigheden), dan is dat ook bespreekbaar. Verder kun jij gewoon tussen 07:00-09:00 beginnen (en met mij valt zelfs nog wel te praten over een totaal andere invulling van die uren als dat binnen de functie past, of thuiswerken) en als je structureel minder dan 38 uur werkt, dan kunnen we het eens hebben over je werkdruk en opties om je horizon te verbreden. Ontbreken hier nog dingen want dit is hoe ik met mijn niet-millenials omga.
Weet je, dat klinkt eigenlijk niet eens onaardig eerlijk gezegd. Een schouderklopje op zijn tijd is wel fijn, zodat je ook weet wanneer je iets wel goed doet. Die continue onzekerheid als gevolg van de flexibiliserende arbeidsmarkt kan er echt inhakken. Ik merkte jaren nadat ik een vast contract in een baan op niveau kreeg nog steeds dat ik op overlevingsmechanismes uit de crisis zat te draaien terwijl het eigenlijk niet echt nodig meer was. Voor de rest klinkt het als een prima deal!

Wel jammer eigenlijk dan dat je met 3 millenials zit die niet zelf naar je toekomen om te vragen om ander werk. Dat begrijp ik zelf eigenlijk ook niet, ik zou dat zo doen. Maar goed, rotte appels heb je in elke generatie, ik heb zelf regelmatig troep van babyboomers op moeten ruimen in 1 van m'n functies.
pi_180864894
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 23:04 schreef Seven. het volgende:

[..]

Een theorie die ik heb is dat ouders begin jaren tachtig een goede band met hun kind waardevol begonnen te vinden, en het kind groeide op met het idee dat het speciaal was. Iets met die verwachting meenemen naar het bedrijfsleven. Terwijl ik nog opgegroeid ben met het idee dat niemand speciaal is. Maar goed, ik ben geen expert.
Ken die theorie vooral van Simon Sinek.

En als dat de oorzaak is, dan zou er duidelijk onderscheid moeten zijn tussen kinderen van conservatievere ouders en sneeuwvlokouders.
pi_180864922
Wat ik bij mij op het werk heb ervaren is dat de eigenaar van de zaak (ergens in de 50) vooral veel verwacht qua verantwoordelijkheid nemen en 'hart voor de zaak hebben'. Dat betekent dus dat we soms 10/11 uur aan een stuk door op onze voeten staan, zonder tijd om te eten/pauzeren en dat hij verwacht dat we een kwartier van tevoren aanwezig zijn, het inkoopproces in de gaten houden en bijvoorbeeld nieuwe collega's inwerken. Aan de andere kant betaalt hij mensen onder het minimumloon, is de werksfeer verneukt door een van zijn favorietjes waar hij niks aan doet, mogen we alleen kraanwater drinken (want de rest van het drinken is te duur, je neemt zelf maar iets mee).

Ik werk met millenials en gen z'ers, en ik ben zelf een millenial. Ik merk dat vooral die discrepantie bij ons zeer doet, wij zijn veel meer op zoek naar een gelijkwaardige werkrelatie, meteen vanaf dag 1. Een van mijn eerdere werkgevers heeft ooit tegen mij gezegd: jij hebt een werkgever, een hond heeft een baas. En ik denk dat dat wel de essentie is van mijn generatie en misschien nog wel meer van de generatie na mij. Wij willen mét iemand/een bedrijf werken, en zodra de samenwerking niet meer past binnen ons wereldbeeld of onze idealen, dan gaan we op zoek naar iets anders.

Dat maakt ons heel vluchtig, maar ik denk ook dat het systeem '40 jaar voor dezelfde baas werken' niet meer houdbaar zal worden. Als je als werkgever in kunt spelen op die werkrelatie onderhouden met je werknemers, denk ik dat je al een heel end komt.

En ja, we zijn een ontzettend verwende en luie generatie, maar dat is iedere generatie in de ogen van de voorgaande generaties.
pi_180864964
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 23:43 schreef Franknfurter het volgende:
Dat betekent dus dat we soms 10/11 uur aan een stuk door op onze voeten staan, zonder tijd om te eten/pauzeren en dat hij verwacht dat we een kwartier van tevoren aanwezig zijn, het inkoopproces in de gaten houden en bijvoorbeeld nieuwe collega's inwerken. Aan de andere kant betaalt hij mensen onder het minimumloon, is de werksfeer verneukt door een van zijn favorietjes waar hij niks aan doet, mogen we alleen kraanwater drinken (want de rest van het drinken is te duur, je neemt zelf maar iets mee).
In wat voor pauperbedrijf werk jij? Ik heb van dit soort praktijken nog nooit gehoord.
pi_180865006
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 23:47 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

In wat voor pauperbedrijf werk jij? Ik heb van dit soort praktijken nog nooit gehoord.
Horeca noemt men dat ;( ik ben ook gestopt gelukkig.
pi_180865186
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 19:56 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik kijk niet echt naar aanwezigheid voor kantoorpersoneel. Mensen in mijn team mogen in overleg thuiswerken, een uur later beginnen in verband met dierenartsbezoekjes en noem maar op. Zolang het werk gedaan is, zal het mij de reet roesten of ze 36 of 40 uur werken.
Maar een halve dag niet werken vanwege huisartsbezoek is dan weer niet goed :?

Wellicht moet je kijken wat hun wel motiveert. Zij willen vast heus wel hard werken maar willen wel een helder doel voor de ogen hebben en weten waarvoor ze het doet en vooral resultaat terugzien (impact die ze maken). Ze willen weten wat het oplevert (het liefst zichtbaar gemaakt). Dat is hoe ik de millennials zie. Dat haakt ook mooi aan wat mij betreft op wat iemand anders hier zei over hoe de millennials hun ouders zich zagen kapot werken voor weinig resultaat.

Werktijden zijn inderdaad flexibel, ze willen niet dat mensen op hun vingers zitten te kijken. Er staan op internet hoop artikelen over het werken met de millennials.

https://www.ad.nl/ad-werk(...)wel-moeten~a891e0bc/
https://www.deskbookers.com/nl-nl/5-facts-about-millennials
https://www.mt.nl/managem(...)lijk-motiveren/89835
andere kant
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ken-7154877-a1549399

Er is geen één goede aanpak; ik zou zeggen ga in gesprek met ze. Ze weten het zelf heus wel als ze de kantjes ervan af lopen
pi_180865259
Wellicht heeft het iets met de insteek van het bedrijf te maken? Iedereen weet dondersgoed dat een werkgever je liever kwijt dan rijk is, op het moment dat hij je niet meer nodig heeft. Dus je hebt nooit zekerheid.
Waarom zou je als millennial dan wel zoveel moeite doen voor je baas? Je volgt gewoon je contract, doet wat je gevraagd wordt, binnen de uren die betaald worden. Alles daar buiten? Jammer dan. Betalen of doei.

Dan heb je nog de onderwaardering in bijvoorbeeld de IT. Je moet kennis hebben van x x x en certifcaten in x x x, maar het mag niet te veel kosten, en je moet een junior functie willen bekleden. Als je dan iemand vind, die die baan wilt doen, moet je natuurlijk ook niet te veel verwachten. Alle goede, gekwalificeerde werknemers zullen dan vooral bij een ander bedrijf dat wel fatsoenlijk betaald gaan werken. Of ze gaan over de grens. Hoeft natuurlijk niet voor het bedrijf van TS te gelden, maar zo gaat het wel in bepaalde beroepsgroepen.

Als mijn contract zegt; 40 uur in de week, dan werk ik die 40 uur in de week, doe ik wat ik moet doen,en ben ik na die 40 uur gewoon weer naar huis. Wil je meer? Dan mag je dokken.

Oftewel; werkgevers moeten ook zichzelf eens een spiegel voorhouden. Als je vastigheid geeft; met een goed salaris, willen mensen graag voor je werken. Behandel ze als een loonslaaf, pers ze uit en geef ze tevens een 0 uren contract, dan krijg je daar natuurlijk ook niks voor terug.

[ Bericht 6% gewijzigd door Carlos93 op 01-08-2018 00:12:44 ]
  Beste debater 2022 woensdag 1 augustus 2018 @ 00:11:13 #77
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180865365
Ik geef ze groot gelijk.

Nul zekerheid bieden maar wel eisen dat ze 110% geven?

Dikke doei
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180865511
Als ik de generaties vergelijk heb ik het idee dat ze tegenwoordig zich zelf wat meer overschatten als 10 jaar terug.

Maar goed...je laat ze op hun bek gaan en je trekt ze als senior uit de shit met uitleg waarom ze op hun bek gingen. Dan is het een kwestie van karakter hoe ze daar mee omgaan. Meestal staan ze dan ineens wel met de voetjes op de grond.

Heb wel het idee dat kritiek tegenwoordig wat zoetsappiger moet zijn....zwakke punten werden verbeterpunten...en die werden aandachtspunten etc.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 00:40:11 #79
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180865983
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 23:41 schreef Chai het volgende:

[..]

Ken die theorie vooral van Simon Sinek.

En als dat de oorzaak is, dan zou er duidelijk onderscheid moeten zijn tussen kinderen van conservatievere ouders en sneeuwvlokouders.
Ik heb ook echt het gevoel dat dat verschil er is, maar dit is op geen enkele wijze onderbouwd.
Resistance is futile.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 00:42:48 #80
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180866038
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 23:43 schreef Franknfurter het volgende:
Wat ik bij mij op het werk heb ervaren is dat de eigenaar van de zaak (ergens in de 50) vooral veel verwacht qua verantwoordelijkheid nemen en 'hart voor de zaak hebben'. Dat betekent dus dat we soms 10/11 uur aan een stuk door op onze voeten staan, zonder tijd om te eten/pauzeren en dat hij verwacht dat we een kwartier van tevoren aanwezig zijn, het inkoopproces in de gaten houden en bijvoorbeeld nieuwe collega's inwerken. Aan de andere kant betaalt hij mensen onder het minimumloon, is de werksfeer verneukt door een van zijn favorietjes waar hij niks aan doet, mogen we alleen kraanwater drinken (want de rest van het drinken is te duur, je neemt zelf maar iets mee).

Ik werk met millenials en gen z'ers, en ik ben zelf een millenial. Ik merk dat vooral die discrepantie bij ons zeer doet, wij zijn veel meer op zoek naar een gelijkwaardige werkrelatie, meteen vanaf dag 1. Een van mijn eerdere werkgevers heeft ooit tegen mij gezegd: jij hebt een werkgever, een hond heeft een baas. En ik denk dat dat wel de essentie is van mijn generatie en misschien nog wel meer van de generatie na mij. Wij willen mét iemand/een bedrijf werken, en zodra de samenwerking niet meer past binnen ons wereldbeeld of onze idealen, dan gaan we op zoek naar iets anders.

Dat maakt ons heel vluchtig, maar ik denk ook dat het systeem '40 jaar voor dezelfde baas werken' niet meer houdbaar zal worden. Als je als werkgever in kunt spelen op die werkrelatie onderhouden met je werknemers, denk ik dat je al een heel end komt.

En ja, we zijn een ontzettend verwende en luie generatie, maar dat is iedere generatie in de ogen van de voorgaande generaties.
Mooie post, dankjewel!
Resistance is futile.
pi_180867547
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 19:31 schreef Peter het volgende:
TS, dat jij niet weet hoe je ze moet aansturen en motiveren, wil niet zeggen dat het volledig een probleem van 'de millennia' is. Ze hebben vaak een andere aanpak nodig, die moet je wel weten te vinden.
Dit!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 1 augustus 2018 @ 05:37:06 #82
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180867559
Jongere mensen vinden zichzelf heel wat en zijn moeilijker te motiveren dan oudere mensen die 3 kinderen te voeren hebben?

Ja nee dat is echt uniek voor mensen geboren in 1980-2000.

Dat millennial-bashen wordt wel een beetje oud zo langzamerhand.

Het helpt ook niet dat ongeveer 95% van millennials over elkaar heen struikelen om het volledig met dat stereotype eens te zijn om vervolgens een zin te beginnen met "oh.. maar ... ik ben natuurlijk anders toch? Kan iemand een aai over mijn bolletje geven en dat onderkennen? Ik hou van Pink Floyd.. vinden jullie oudjes me al aardig? HOU VAN MIJ!!!"

Jeugd is altijd lastig. Of je nou in Plato's tijd leeft of tijdens de 3e robot oorlog van 2340
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator woensdag 1 augustus 2018 @ 06:17:37 #83
155227 crew  Guppy
dus
pi_180867593
Het verschilt ook per persoon. Wij heb twee millenials van 23 en 26 in dienst op de afdeling en dat zijn allebei toppers O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 1 augustus 2018 @ 06:45:48 #84
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_180867643
Iemand zei het hier al (kan het even niet meer vinden) maar is het ook niet een kwestie van "leren werken"? Zelf merk ik wel dat de millenial gemiddeld gezien een andere kijk op het leven heeft. Ze denken 'heel wat' te zijn omdat ze een opleiding hebben gedaan. En dat bedoel ik niet lelijk, want die opleiding is zeker nuttig, maar dat is geen eindstation, het is een begin.

De zelfredzaamheid in het begin vond ik erg tegenvallen, maar als ik eerlijk ben denk ik dat ik zelf 15 jaar geleden ook niet zo fantastisch was daarin. Ik heb moeten wennen aan mijn millenialcollega's maar ik moet zeggen dat het nu eigenlijk heel goed gaat.

Ze waarderen wel een goede begeleiding en mentorrol. Zomaar ergens dumpen en de "je zoekt het maar uit, dat moest ik ook" mentaliteit werkt niet, dat accepteren ze niet. En ik kan ze daar geen ongelijk in geven, alhoewel ik ook zo ben behandeld in het begin van mijn werkzame leven, houd ik hier absoluut niet van.

Ik stel een ontwikkelplan op samen met mijn medewerker. Dat klinkt heel duur en tijdrovend, maar dat valt wel mee. Ik zet gewoon uiteen waar ik wil dat ze staan over x maanden en daar pas ik de werkdruk/werkzwaarte op aan richting de medewerker. In overleg. Betrek ze altijd heel erg bij interne zaken en vraag ook actief om mening, verbeterpunten, kwaliteitsborging etc. Ik vind het goed werken. Of dat millenial gebonden is? Weet ik niet, maar ze kijken wel anders naar de wereld dat wel. Het zijn wel mensen die knuffelend door hun ouders zijn grootgebracht. Maar puntje bij paaltje zijn mijn ervaringen niet negatief ofzo.

Ik ben zelf 38 overigens, kennelijk een generatie X. Erg leuk al die artikeltjes, maar mij zegt het allemaal zo weinig. Groot deel hangt ook wel af van karakter en werksfeer.
klerkje
  woensdag 1 augustus 2018 @ 06:50:58 #85
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_180867655
Je zwakke leiderschap afschuiven op het geboortejaar van je werknemers :')
Man of Steal.
pi_180868014
Dat gekoketteer altijd maar weer met dat je "manager" bent mag wel wat minder. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_180869286
quote:
7s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 05:37 schreef SpecialK het volgende:
Het helpt ook niet dat ongeveer 95% van millennials over elkaar heen struikelen om het volledig met dat stereotype eens te zijn om vervolgens een zin te beginnen met "oh.. maar ... ik ben natuurlijk anders toch? Kan iemand een aai over mijn bolletje geven en dat onderkennen? Ik hou van Pink Floyd.. vinden jullie oudjes me al aardig? HOU VAN MIJ!!!"
Is dat niet juist 1 van de kenmerken ? Iedereen is speciaal ? :7

quote:
12s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 00:40 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik heb ook echt het gevoel dat dat verschil er is, maar dit is op geen enkele wijze onderbouwd.
Opvoeding/afkomst speelt ook erg mee. Ik merk bij Nederlandse starters al verschillen of ze uit het noorden of westen van het land komen.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 09:32:45 #88
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_180869377
Ik merk wel heel veel leeftijdgenootjes van mn vriendin (5 jaar jonger) dat die het wel een hele opgave vinden om inderdaad 40 uur te werken.
Relaties en carriere inwisselbaar te zien alsof het een toiletrol is.

Daarentegen hebben ze wel motivatie om de wereld te veranderen maar zodra ze daar niet zijn binnen 84 dagen vervalt die motivatie snel.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 1 augustus 2018 @ 10:06:16 #89
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180870011
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 09:27 schreef descon het volgende:

[..]

Is dat niet juist 1 van de kenmerken ? Iedereen is speciaal ? :7

[..]

Opvoeding/afkomst speelt ook erg mee. Ik merk bij Nederlandse starters al verschillen of ze uit het noorden of westen van het land komen.
Haha klopt, ik vind mezelf ook een hele speciale millenial :') . Ik heb eigenlijk te weinig ervaring met millenials om het regionale verschil te merken.

Wat ik wel zeker weet is dat het echt in mijn nadeel werkt dat ik tot voor vrij recent altijd het jonkie was. Ondanks dat ik zelf een millenial ben, ben ik dus teveel van de oude stempel om me in te kunnen leven in mijn generatiegenoten. Dit hele 'samenwerken met millenials' gaat me slecht af nu het niet op gelijkwaardige basis kan. Ik heb al snel zoiets van 'stel je niet aan'. Ik ben niet echt een coach, dus daarin heb ik een hoop te leren. Ik zorg dat de 'wat wil je' vraag aan bod komt in de maandelijkse gesprekken met mensen in mijn team, en ik volg wel plichtmatig op of de afgesproken hulp daarbij van de grond komt, maar om nou te zeggen dat ik zelf zulke trajecten voortstuw.. Ik ben dan weer meer van de 'je weet me te vinden als je vragen of ideeën hebt. Dat werkt wel bij mensen van mijn leeftijd en ouder, maar bij wat jongere mensen niet.

Ik maak het mogelijk en ik doe de follow-up. Maar meer ook niet, omdat ik er (tot dusver) van overtuigd ben dat iemand zelf initiatief moet tonen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Seven. op 01-08-2018 10:20:49 ]
Resistance is futile.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 10:12:47 #90
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180870120
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 09:32 schreef nils7 het volgende:
Ik merk wel heel veel leeftijdgenootjes van mn vriendin (5 jaar jonger) dat die het wel een hele opgave vinden om inderdaad 40 uur te werken.
Relaties en carriere inwisselbaar te zien alsof het een toiletrol is.

Daarentegen hebben ze wel motivatie om de wereld te veranderen maar zodra ze daar niet zijn binnen 84 dagen vervalt die motivatie snel.
Waarom verwachten we nog dat mensen 40 uur werken, ik vind dat persoonlijk niet meer echt van deze tijd. Fulltime werken en je huishouden en je sociale leven combineren is heel erg lastig. Laat staan als er een gezinsleven bij komt kijken.

Ik had er als schoolverlater zelf ook grote moeite mee, met die 40 uur. Dat heeft serieus een jaar of 2 geduurd voordat ik er aan gewend was. En nu vind ik 40 uur goed te doen maar dat komt ook alleen maar doordat ik 2 dagen per week thuis werk. Ik klaag steen en been als dat door omstandigheden niet kan.
Resistance is futile.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 10:18:31 #91
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180870223
quote:
7s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 06:45 schreef Spiegelei het volgende:
Iemand zei het hier al (kan het even niet meer vinden) maar is het ook niet een kwestie van "leren werken"? Zelf merk ik wel dat de millenial gemiddeld gezien een andere kijk op het leven heeft. Ze denken 'heel wat' te zijn omdat ze een opleiding hebben gedaan. En dat bedoel ik niet lelijk, want die opleiding is zeker nuttig, maar dat is geen eindstation, het is een begin.

De zelfredzaamheid in het begin vond ik erg tegenvallen, maar als ik eerlijk ben denk ik dat ik zelf 15 jaar geleden ook niet zo fantastisch was daarin. Ik heb moeten wennen aan mijn millenialcollega's maar ik moet zeggen dat het nu eigenlijk heel goed gaat.

Ze waarderen wel een goede begeleiding en mentorrol. Zomaar ergens dumpen en de "je zoekt het maar uit, dat moest ik ook" mentaliteit werkt niet, dat accepteren ze niet. En ik kan ze daar geen ongelijk in geven, alhoewel ik ook zo ben behandeld in het begin van mijn werkzame leven, houd ik hier absoluut niet van.

Ik stel een ontwikkelplan op samen met mijn medewerker. Dat klinkt heel duur en tijdrovend, maar dat valt wel mee. Ik zet gewoon uiteen waar ik wil dat ze staan over x maanden en daar pas ik de werkdruk/werkzwaarte op aan richting de medewerker. In overleg. Betrek ze altijd heel erg bij interne zaken en vraag ook actief om mening, verbeterpunten, kwaliteitsborging etc. Ik vind het goed werken. Of dat millenial gebonden is? Weet ik niet, maar ze kijken wel anders naar de wereld dat wel. Het zijn wel mensen die knuffelend door hun ouders zijn grootgebracht. Maar puntje bij paaltje zijn mijn ervaringen niet negatief ofzo.

Ik ben zelf 38 overigens, kennelijk een generatie X. Erg leuk al die artikeltjes, maar mij zegt het allemaal zo weinig. Groot deel hangt ook wel af van karakter en werksfeer.
Ja, bij ons was de werksfeer al verziekt voor ik kwam. Binnen mijn team wel OK, men kan op volwassen manier samenwerken.

Ik denk trouwens dat het gebrek aan zelfredzaamheid bij schoolverlaters ernstig samenhangt met het schoolse systeem waarin scores worden toegekend aan alles dat je doet. Maar common sense wordt in dat systeem niet aangeleerd. Sterker nog, de begeleiding ontbreekt vanuit school vaak ook (na middelbare school). Tenminste, ik ken geen theoretische leerweg die individuele ontwikkelingsplannen uitrolt voor zijn studenten? Of werkt dat tegenwoordig anders?
Resistance is futile.
pi_180870298
Ligt ook grotendeels waar je woont (qua omgeving)

Hier een wat landelijkere omgeving, maar 50-60 u/week in de bouw/agrarische sector vinden de meeste normaal, ook de jongere van net 20.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 10:24:21 #93
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_180870329
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 19:37 schreef Hamzoef het volgende:
Herkenbaar. Stressbestendigheid is ook ver te zoeken. Een burnout voor je 30e wordt tegenwoordig als normaal gezien.
Mensen onder de 30 worden dan ook vaak uitgebuit op de arbeidsmarkt. Dunno waarom.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 10:25:47 #94
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180870359
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 10:24 schreef Mishu het volgende:

[..]

Mensen onder de 30 worden dan ook vaak uitgebuit op de arbeidsmarkt. Dunno waarom.
Ik denk dat dat deels perceptie is. Oudere werknemers hebben niet het gevoel dat ze uitgebuit werden, zij hadden naar mijn idee niet meer vastigheid dan millenials.
Resistance is futile.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 10:26:25 #95
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180870371
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 10:22 schreef Pap89 het volgende:
Ligt ook grotendeels waar je woont (qua omgeving)

Hier een wat landelijkere omgeving, maar 50-60 u/week in de bouw/agrarische sector vinden de meeste normaal, ook de jongere van net 20.
Onbetaald?
Resistance is futile.
pi_180870376
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 10:06 schreef Seven. het volgende:
Ik ben niet echt een coach, dus daarin heb ik een hoop te leren. Ik zorg dat de 'wat wil je' vraag aan bod komt in de maandelijkse gesprekken met mensen in mijn team, en ik volg wel plichtmatig op of de afgesproken hulp daarbij van de grond komt, maar om nou te zeggen dat ik zelf zulke trajecten voortstuw.. Ik ben dan weer meer van de 'je weet me te vinden als je vragen of ideeën hebt. Dat werkt wel bij mensen van mijn leeftijd en ouder, maar bij wat jongere mensen niet.

Ik maak het mogelijk en ik doe de follow-up. Maar meer ook niet, omdat ik er (tot dusver) van overtuigd ben dat iemand zelf initiatief moet tonen.
Mooi stukje reflectie dit. Wellicht dat je zelf trainingen moet volgen om hun beter te kunnen begeleiden.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 10:29:41 #97
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180870430
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 10:26 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Mooi stukje reflectie dit. Wellicht dat je zelf trainingen moet volgen om hun beter te kunnen begeleiden.
Absoluut! Er komen alleen maar meer millenials op de arbeidsmarkt en ik snij mezelf keihard in de vingers als ik dom mijn kop in het zand blijf steken. Maar soms heb je wel feedback nodig van buitenstaanders, bij ons op de werkvloer krijg ik dit soort feedback niet. Zelfs al vraag ik daar actief naar.
Resistance is futile.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 10:31:07 #98
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_180870466
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 10:25 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik denk dat dat deels perceptie is. Oudere werknemers hebben niet het gevoel dat ze uitgebuit werden, zij hadden naar mijn idee niet meer vastigheid dan millenials.
Dat lijkt me niet correct. Flexibilisering, tijdelijke contracten en versoberde ontslagbescherming zijn geen items waar de huidige ouderen destijds tegenaan liepen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_180870650
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 10:26 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Mooi stukje reflectie dit. Wellicht dat je zelf trainingen moet volgen om hun beter te kunnen begeleiden.
Of wie weet zijn er nog andere werknemers die een uitdaging zien in het coachen van jonge werknemers die daar geïnteresseerd in zijn.
pi_180870825
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 19:46 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik werk gewoon keihard, ik verzet bergen. Ik motiveer mezelf met een enorme werkdruk en afwisselend werk. En ieder jaar wordt mij wel weer een promotie aangeboden, dus inhoudelijk doe ik elk jaar andere dingen, grotere verantwoordelijkheid. Maar goed, ik was ook niet vies van 20 uur structureel overwerken in het verleden. Bij mijn huidige werkgever hoeft dat gelukkig niet meer.

10 jaar geleden wilde ik vooral meer verantwoordelijkheid. Om geld is het mij persoonlijk nooit te doen geweest, als ik er maar leuk van kan leven.
Iedereen vindt dat 'ie keihard werkt :'). Ik ben millennial volgens alle definities (nu 28, werkzaam vanaf 22, hoogopgeleid etc). Wat motiveert mij? Groei en zekerheid. Twee dingen die toen ik 2012 begon met werken niet geboden konden worden door de crisis. Met een brei van tijdelijke contracten (6 maanden, jaartje, oh help nieuwe flexwet nou doei hè last in) is dat een tijd lang een bron van frustratie geweest. Ik zag hoe mensen van de oudere generatie al sinds hun twintiger jaren in koophuizen woonden en het bare minimum aan werk verzetten door hun anciënniteit en dat was lastig. Omdat alle hogere plekken bezet waren door die oudere collega's, was er geen formatieruimte om door te groeien. Dan ga je hoppen totdat je dat wel vindt en ben je zo'n typische ontevreden millennial. Dat terwijl de plekken in mijn geval bezet werden door mensen die geen opleiding hadden gevolgd maar in een 'makkelijker tijd' waren doorgegroeid, vaak helemaal niet functioneerden naar de eisen van deze tijd, maar er nu al zo lang zaten dat niemand er wat aan durfde te doen.

Daarnaast is work/life balance belangrijk. Twintig uur overwerken voor een paar tientjes extra vind ik - en velen met mij - het niet waard. Ik wil gewoon rondkomen, maar ook af en toe op een terrasje kunnen zitten. Life's short. Onder mijn vrouwelijke millennialgenoten merk ik verder vooral behoefte aan het faciliteren van het combineren van diverse dingen in het leven: carrière en kinderen, reizen en werk, vrijwilligerswerk en werk, etc. Dat daar wat salaris voor ingeleverd moet worden, is no issue, als de kans ertoe maar bestaat en dat niet betekent dat je gelijk wordt gedegradeerd tot zielige parttimer. De mensen die denken dat een voetbaltafel de oplossing is om millennials te motiveren, slaat echt de plank mis trouwens. Liever gewoon productieve uren draaien om eerder op het terras te zitten/zelf de kinderen eten te geven/naar de tandarts te kunnen dan meer gimmicks op werk, waardoor je er uiteindelijk langer zit.
pi_180871184
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 10:24 schreef Mishu het volgende:

[..]

Mensen onder de 30 worden dan ook vaak uitgebuit op de arbeidsmarkt. Dunno waarom.
Net van school, willen zich bewijzen en vaak nog wat naief. Na een paar jaar kan je wat meer relativeren.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 10:50 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Iedereen vindt dat 'ie keihard werkt :'). Ik ben millennial volgens alle definities (nu 28, werkzaam vanaf 22, hoogopgeleid etc). Wat motiveert mij? Groei en zekerheid. Twee dingen die toen ik 2012 begon met werken niet geboden konden worden door de crisis. Met een brei van tijdelijke contracten (6 maanden, jaartje, oh help nieuwe flexwet nou doei hè last in) is dat een tijd lang een bron van frustratie geweest. Ik zag hoe mensen van de oudere generatie al sinds hun twintiger jaren in koophuizen woonden en het bare minimum aan werk verzetten door hun anciënniteit en dat was lastig. Omdat alle hogere plekken bezet waren door die oudere collega's, was er geen formatieruimte om door te groeien. Dan ga je hoppen totdat je dat wel vindt en ben je zo'n typische ontevreden millennial. Dat terwijl de plekken in mijn geval bezet werden door mensen die geen opleiding hadden gevolgd maar in een 'makkelijker tijd' waren doorgegroeid, vaak helemaal niet functioneerden naar de eisen van deze tijd, maar er nu al zo lang zaten dat niemand er wat aan durfde te doen.
Heb het idee dat het juist tegenwoordig wat minder materialistisch is. Dikke auto hoeft niet zo nodig meer.

Die oude garde heeft het nu juist lastig. Reorganisaties worden nu doorgevoerd en ze komen op straat te staan. Vaak niet meer up to date omdat het niet gangbaar was om bij te blijven kwa techniek.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 10:50 schreef -Trinity- het volgende:
Daarnaast is work/life balance belangrijk. Twintig uur overwerken voor een paar tientjes extra vind ik - en velen met mij - het niet waard. Ik wil gewoon rondkomen, maar ook af en toe op een terrasje kunnen zitten. Life's short. Onder mijn vrouwelijke millennialgenoten merk ik verder vooral behoefte aan het faciliteren van het combineren van diverse dingen in het leven: carrière en kinderen, reizen en werk, vrijwilligerswerk en werk, etc. Dat daar wat salaris voor ingeleverd moet worden, is no issue, als de kans ertoe maar bestaat en dat niet betekent dat je gelijk wordt gedegradeerd tot zielige parttimer.
Denk dat de work/life balance juist iets is waardoor er meer burnouts zijn. Overal bij willen zijn..je moet carriere maken, overal bij zijn en de hele werld over gaan.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 augustus 2018 @ 11:13:35 #102
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_180871321
Ik werk nu 36 uur en vind dat prima (bouwjaar 1988). Ik maak weinig overuren, als ik die wel maak kan ik ze meestal direct kan compenseren. Ik doe nog eens wat in de lokale politiek en wil nog wel eens een avondje sporten. Nou dan zit je week zo vol. :).

Als ik 50/60 uur zou werken zou ik er niet gelukkiger op worden.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_180872155
Niets mis met millennials, hun motivatie en werk ethos.
Volgens mij hebben jullie meer een probleem op de hr afdeling om de juiste kandidaten te selecteren en op de vloer om hun op de juiste manier te sturen. Of verwacht je dat je iedereen op dezelfde manier kan benaderen, ongeacht leeftijd, levensfase, interesses en kwaliteiten?
pi_180872194
Tjah dat ze geen verantwoordelijkheidsgevoel tonen en zich weinig betrokken voelen is niet heel gek met de slechte en onzekere arbeidscontracten die mensen tegenwoordig krijgen...
pi_180872217
Weet je waar ik mij aan stoor, managers die mensen nog steeds niet thuis durven laten werken.

Ik maak overigens een stuk meer uren dan 40 per week.
pi_180872371
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 12:00 schreef GS-Raw het volgende:
Tjah dat ze geen verantwoordelijkheidsgevoel tonen en zich weinig betrokken voelen is niet heel gek met de slechte en onzekere arbeidscontracten die mensen tegenwoordig krijgen...
Zal ook wel meespelen denk ik ja. Als het onzeker is of je er over een jaar nog werkt zal je binding met het bedrijf ook een stuk minder zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180872412
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 12:09 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zal ook wel meespelen denk ik ja. Als het onzeker is of je er over een jaar nog werkt zal je binding met het bedrijf ook een stuk minder zijn.
Precies, je bent hierdoor ook steeds verder aan het kijken naar een nieuwe werkgever.

Daarnaast kan je een huis kopen vandaag de dag wel vergeten (want kutcontract, studieschuld en belachelijke eisen). Zit je dan op je studentenkamertje met je kutcontract....
pi_180872533
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 10:50 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Iedereen vindt dat 'ie keihard werkt :'). Ik ben millennial volgens alle definities (nu 28, werkzaam vanaf 22, hoogopgeleid etc). Wat motiveert mij? Groei en zekerheid. Twee dingen die toen ik 2012 begon met werken niet geboden konden worden door de crisis. Met een brei van tijdelijke contracten (6 maanden, jaartje, oh help nieuwe flexwet nou doei hè last in) is dat een tijd lang een bron van frustratie geweest. Ik zag hoe mensen van de oudere generatie al sinds hun twintiger jaren in koophuizen woonden en het bare minimum aan werk verzetten door hun anciënniteit en dat was lastig. Omdat alle hogere plekken bezet waren door die oudere collega's, was er geen formatieruimte om door te groeien. Dan ga je hoppen totdat je dat wel vindt en ben je zo'n typische ontevreden millennial. Dat terwijl de plekken in mijn geval bezet werden door mensen die geen opleiding hadden gevolgd maar in een 'makkelijker tijd' waren doorgegroeid, vaak helemaal niet functioneerden naar de eisen van deze tijd, maar er nu al zo lang zaten dat niemand er wat aan durfde te doen.
Oh, dit is zo herkenbaar. 40 uur p/w buffelen met een uitzendcontract en fouten van oudere werknemers corrigeren die er al jaren werken en wel vastigheid hebben.

Sws trokken bij mijn vorige werk de uitzendkrachten en millennials de kar. Hard werken, niet zeiken, weten dat je nu moet investeren in ervaring opdoen om uiteindelijk wel vastigheid, een beetje redelijk salaris en een functie op niveau te kunnen krijgen.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_180872924
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 19:55 schreef STING het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen, je bent een 'xennial' :7
[ afbeelding ]
Whohoo, ik ben een xennial. :s) Nooit geweten dat er een naampje voor was.
*1978
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_180873135
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 23:41 schreef Chai het volgende:

.

En als dat de oorzaak is, dan zou er duidelijk onderscheid moeten zijn tussen kinderen van conservatievere ouders en sneeuwvlokouders.
Het botst denk ik ook doordat de oudere generatie privé vaak de sneewvlokjesstijl hanteert, terwijl ze op het werk in de conservatieve modus schiet.

De eigen bloedjes van kinderen zijn natuurlijk uniek. Ze moeten vooral hun eigen weg gaan, want ze hebben de wereld iets bijzonders te bieden. De rest moet dat alleen nog even inzien.

Op de werkvloer word je als millennial echter met een totaal andere bril bekeken. Je bent er om het werk gedaan te krijgen, het liefst snel, goed en zonder al te veel morren. Als diezelfde ouders dan geconfronteerd wordt met andermans sneeuwvlokjes, die ook hun eigen weg willen gaan, dan vindt men dat ineens irritant.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 13:01:08 #111
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_180873400
Ik ben zelf net geen millennial maar ik vind dit soort berichten erg naar. Het is net als die babyboomers die op 50plus stemmen want ze denken dat ze enorm benadeeld worden, terwijl studies aantonen dat juist die groep erg rijk zijn.

De jongere generatie hebben tegenwoordig meer last van dure huizenmarkt, duurdere en meer veeleisende opleidingseisen, minder baanzekerheid etc. Ik heb juist medelijden met hen.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_180873552
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 19:46 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik werk gewoon keihard, ik verzet bergen. Ik motiveer mezelf met een enorme werkdruk en afwisselend werk. En ieder jaar wordt mij wel weer een promotie aangeboden, dus inhoudelijk doe ik elk jaar andere dingen, grotere verantwoordelijkheid. Maar goed, ik was ook niet vies van 20 uur structureel overwerken in het verleden. Bij mijn huidige werkgever hoeft dat gelukkig niet meer.

10 jaar geleden wilde ik vooral meer verantwoordelijkheid. Om geld is het mij persoonlijk nooit te doen geweest, als ik er maar leuk van kan leven.

Wat houdt zo'n drijfverentest in?
20 uur overwerken per week :') Lekker voor nop in je eigen tijd voor je baas werken :{w
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_180873589
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 13:01 schreef Zihuatanejo het volgende:
Ik ben zelf net geen millennial maar ik vind dit soort berichten erg naar. Het is net als die babyboomers die op 50plus stemmen want ze denken dat ze enorm benadeeld worden, terwijl studies aantonen dat juist die groep erg rijk zijn.

De jongere generatie hebben tegenwoordig meer last van dure huizenmarkt, duurdere en meer veeleisende opleidingseisen, minder baanzekerheid etc. Ik heb juist medelijden met hen.
Dat laatste is dus ook te relativeren.
De oudere generatie had het echt niet gemakkelijker op school.
Toen moest je het maar klaar spelen anders zocht je maar een andere opleiding. Nu zoeken ze naar een hokje en als je erin past mag je met allemaal extra's toch blijven zitten.
Een huis is altijd duur geweest voor mijn ouders, voor mij en voor de mensen die er nu eentje willen kopen.
Dat je tegenwoordig alles op Facebook moet zetten en dan zielig bent als je niet geslaagd bent dat was er vroeger niet. Dus misschien zit daar wel iets in. Volgende keer wat minder social media en wat beter je best doen :-)
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_180873915
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 13:10 schreef Bloemkool het volgende:

[..]

Dat je tegenwoordig alles op Facebook moet zetten en dan zielig bent als je niet geslaagd bent dat was er vroeger niet. Dus misschien zit daar wel iets in. Volgende keer wat minder social media en wat beter je best doen :-)
En dan? Net zo zuur en vooringenomen worden als jij? En dan zuur in plaats van zielig doen op social media? #goals #workhardplaysalty
pi_180873945
quote:
6s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 13:26 schreef Chai het volgende:
#workhardplaysalty
:D
pi_180874016
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 20:26 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Als ik de artikeltjes mag geloven zijn millennials individualisten, die dus niet voor werk maar voor zichzelf leven. Ook zijn ze hun loopbaan begonnen op een arbeidsmarkt die gekarakteriseerd wordt door flexibilisering en onzekerheid. Loyaliteit aan je werkgever is niet meer deze tijd en wordt eerder afgestraft dan beloond. Het is daardoor denk ik een minder gemotiveerde leeftijdsgroep.
Ik ben zelf een millenial, dus ik kan alleen wat over mezelf zeggen maar ik leef inderdaad voor mijzelf en niet voor mijn werk. Overwerken als er echt iets af moet is prima, maar die tijd die ik eraan besteed ga ik ergens compenseren (een keer om vrijdag om 12 uur naar huis bijv.). Als dit niet kan, dan werk ik geen minuut over.

Ik ben niet minder gemotiveerd, maar ik besef me wel dat ik een leven buiten mijn baan heb. Ik werk bij een super leuk bedrijf, waar ik graag blijf werken. Echter, als er een ander leuk interessant bedrijf komt met veel betere arbeidsvoorwaarden en een leuke(re) functie zou ik wel overwegen om te switchen. Voor mij heeft mijn bedrijf zo weer een ander, en ik voor hun ook.
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  woensdag 1 augustus 2018 @ 13:36:56 #117
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_180874134
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 13:31 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ik ben zelf een millenial, dus ik kan alleen wat over mezelf zeggen maar ik leef inderdaad voor mijzelf en niet voor mijn werk. Overwerken als er echt iets af moet is prima, maar die tijd die ik eraan besteed ga ik ergens compenseren (een keer om vrijdag om 12 uur naar huis bijv.). Als dit niet kan, dan werk ik geen minuut over.

Ik ben niet minder gemotiveerd, maar ik besef me wel dat ik een leven buiten mijn baan heb. Ik werk bij een super leuk bedrijf, waar ik graag blijf werken. Echter, als er een ander leuk interessant bedrijf komt met veel betere arbeidsvoorwaarden en een leuke(re) functie zou ik wel overwegen om te switchen. Voor mij heeft mijn bedrijf zo weer een ander, en ik voor hun ook.
Ik geloof eerlijk niet dat mensen vroeger voor hun werk leefden. Toen ik begon te studeren waren er nog zat mensen die >10 jaar studeerden. Dat deden ze niet voor de zaak, het volk of vaderland.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_180874158
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 13:31 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ik ben zelf een millenial, dus ik kan alleen wat over mezelf zeggen maar ik leef inderdaad voor mijzelf en niet voor mijn werk. Overwerken als er echt iets af moet is prima, maar die tijd die ik eraan besteed ga ik ergens compenseren (een keer om vrijdag om 12 uur naar huis bijv.). Als dit niet kan, dan werk ik geen minuut over.

Ik ben niet minder gemotiveerd, maar ik besef me wel dat ik een leven buiten mijn baan heb. Ik werk bij een super leuk bedrijf, waar ik graag blijf werken. Echter, als er een ander leuk interessant bedrijf komt met veel betere arbeidsvoorwaarden en een leuke(re) functie zou ik wel overwegen om te switchen. Voor mij heeft mijn bedrijf zo weer een ander, en ik voor hun ook.
Die gedachtegang is ook geen probleem maar hopelijk verwacht je dan ook geen flexibiliteit de andere kant op van je bedrijf?
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_180874241
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 13:38 schreef Bloemkool het volgende:

[..]

Die gedachtegang is ook geen probleem maar hopelijk verwacht je dan ook geen flexibiliteit de andere kant op van je bedrijf?
Hoezo zou dat ten koste moeten gaan van flexibiliteit van de werkgever? Ik heb dezelfde insteek al ben ik dan een X-er ('79). Ik werk alleen over als het echt niet anders kan, als het structureel wordt kan men het uitzoeken. Als de shit aan is gaan de schouders eronder, maar ik ga niet overwerken om een gebrek aan planning op te lossen die tijd heb ik gehad.
Als ik privé zaken moet regelen die niet anders dan onder werktijd kunnen dan heeft de baas daar geen moeite mee, als er iets in de fik staat terwijl ik vrij ben help ik ook gewoon. Het een hoeft niet ten koste te gaan van het ander.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_180874344
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 13:41 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Hoezo zou dat ten koste moeten gaan van flexibiliteit van de werkgever? Ik heb dezelfde insteek al ben ik dan een X-er ('79). Ik werk alleen over als het echt niet anders kan, als het structureel wordt kan men het uitzoeken. Als de shit aan is gaan de schouders eronder, maar ik ga niet overwerken om een gebrek aan planning op te lossen die tijd heb ik gehad.
Als ik privé zaken moet regelen die niet anders dan onder werktijd kunnen dan heeft de baas daar geen moeite mee, als er iets in de fik staat terwijl ik vrij ben help ik ook gewoon. Het een hoeft niet ten koste te gaan van het ander.
Dit laatste klinkt anders als 'ik werk geen minuut over' :-)
Nu weet ik niet wat voor soort werk je doet maar hier doen we meestal alles in teamverband. Als de planning niet goed is dan ligt dat meestal niet aan een persoon maar aan het team aangezien er dan bepaalde dingen niet goed uitgezocht zijn. Dan los je dat ook als team op.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')