abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180859638
Gisteren heb ik samen met mijn begeleider, een beoordelingsgesprek gehad bij het UWV.
Het gesprek was zoals verwacht erg zwaar en onpersoonlijk.

Zoals uit mijn geschiedenis hier terug te zien is loop ik al jaren met psychische klachten rond.
Door deze klachten ben ik nu 2 keer uit dienst moeten gaan bij een werkgever. Door de laatste keer zit ik in een ziektewetsuitkering. Dit alles heeft mij ontzettend depressief en suïcidaal gemaakt, al gaat het gelukkig de laatste maanden mede door mijn begeleiding ontzettend goed en woon ik nu eindelijk op mijzelf. De klachten leken dan ook als sneeuw voor de zon vertrokken en ik kon eindelijk, met de goede hulp, weer terug werken aan mijn herstel: o.a. veranderen van mijn huidige patronen en denkwijze.

Echter sinds het evaluatiegesprek van gisteren met een zeer dominant en onwetende persoon, die bijvoorbeeld aan mij vroeg of ik wel wist wat een paniekaanval was/vandaan kwam, wat ik dan voelde (nee muts, die heb ik nog nooit gehad en ook niet geleerd bij mijn behandeling .. pff) en nog wat andere ongevraagde adviezen aan het geven was (ze is er toch alleen om mij te beoordelen?) die ik allang aan het oppakken ben/was samen met mijn begeleider. Zodra hij ook maar iets zei of (vriendelijk) wilde toevoegen, kapte zij hem resoluut af of deed alsof hij er niet was. Het leek alsof ze geïntimeerd was door zijn aanwezigheid en er alles aan deed om hem maar te negeren.

Dit alles leek mij dit ontzettend denken aan mijn vader waar ik gelukkig geen contact meer mee hebt. Hij is (overigens niet getest) ontzettend narcistisch waarbij alles in de wereld uiteindelijk om hem zijn geluk draait, het gedrag dat ik dus ook weer in deze vrouw zag terugkomen.

Het heeft er wel naartoe geleid dat er een soort wond is opengesprongen waar nu weer allemaal woede, frustratie en onbegrip voortdurend uitkomt. Ben vandaag gaan sporten en probeer te ontspannen, maar ik ben gewoon zo boos en verdrietig.

Hebben jullie een tip? Ik zou graag deze persoon opnieuw willen benaderen en vertellen wat het met mij doet. Maar ben bang dat zij zo zoveel trots heeft dat ze dit niet eens wil aanhoren en dus mij direct aan het werk gaat zetten. Het is mijn bedoeling ook weer te gaan werken, maar aangezien ik heel lang heb moeten wachten op hulp (8 maanden bij elkaar gewacht, nu 3 maanden wekelijks één sessie in de week) verwacht ik het wederom niet lang vol te houden bij een nieuwe werkgever. Tevens wil ik ook niet opnieuw in het diepe moeras zakken als toen. Samen met mijn begeleider werk ik dus aan mijn herstel en hoop ik over een aantal maanden wel zover te zijn. :)

Alvast bedankt!

[ Bericht 3% gewijzigd door eastmain op 31-07-2018 18:36:57 ]
  dinsdag 31 juli 2018 @ 18:36:46 #2
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_180859763
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 18:29 schreef eastmain het volgende:
Gisteren heb ik samen met mijn begeleider, een beoordelingsgesprek gehad bij het UWV.
Het gesprek was zoals verwacht erg zwaar en onpersoonlijk.

Zoals uit mijn geschiedenis hier terug te zien is loop ik al jaren met psychische klachten rond.
Door deze klachten ben ik nu 2 keer uit dienst moeten gaan bij een werkgever. Door de laatste keer zit ik in een ziektewetsuitkering. Dit alles heeft mij ontzettend depressief en suïcidaal gemaakt, al gaat het gelukkig de laatste maanden mede door mijn begeleiding ontzettend goed en leef ik ook eindelijk op mijn eigen. De klachten leken dan ook als sneeuw voor de zon vertrokken en ik kon eindelijk, met goede hulp, weer terug werken aan mijn herstel.

Echter sinds het evaluatiegesprek van gisteren met een zeer dominant en onwetende persoon, die bijvoorbeeld aan mij vroeg of ik wel wist wat een paniekaanval was/vandaan kwam, wat ik dan voelde (nee muts, die heb ik nog nooit gehad en ook niet geleerd bij mijn behandeling .. pff) en nog wat andere ongevraagde adviezen aan het geven was (ze is er toch alleen om mij te beoordelen?) die ik allang aan het oppakken ben/was samen met mijn begeleider. Zodra hij ook maar iets zei of (vriendelijk) wilde toevoegen, kapte zij hem resoluut af of deed alsof hij er niet was. Het leek alsof ze geïntimeerd was door zijn aanwezigheid en er alles aan deed om hem maar te negeren.

Dit alles leek mij dit ontzettend denken aan mijn vader waar ik gelukkig geen contact meer mee hebt. Hij is (overigens niet getest) ontzettend narcistisch waarbij alles in de wereld uiteindelijk om hem zijn geluk draait, het gedrag dat ik dus ook weer in deze vrouw zag terugkomen.

Het heeft er wel naartoe geleid dat er een soort wond is opengesprongen waar nu weer allemaal woede, frustratie en onbegrip voortdurend uitkomt. Ben vandaag gaan sporten en probeer te ontspannen, maar ik ben gewoon zo boos en verdrietig.

Hebben jullie een tip? Ik zou graag deze persoon opnieuw willen benaderen en vertellen wat het met mij doet. Maar ben bang dat zij zo zoveel trots heeft dat ze dit niet eens wil aanhoren en dus mij direct aan het werk gaat zetten. Het is mijn bedoeling ook weer te gaan werken, maar aangezien ik heel lang heb moeten wachten op hulp (8 maanden bij elkaar gewacht, nu 3 maanden wekelijks één keer in de week pas bezig) verwacht ik het wederom niet lang vol te houden bij een nieuwe werkgever. Tevens wil ik ook niet opnieuw in het diepe dal zakken als toen. Samen met mijn begeleider werk ik dus aan mijn herstel en hoop ik over een aantal maanden wel zover te zijn. :)

Alvast bedankt!
Gewoon een tweede gesprek aangaan, desnoods neem je een derde partij mee. Je bent toch niet bang voor die UWV nietsnutten?
soooo, da's mooi!
pi_180859796
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 18:36 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Gewoon een tweede gesprek aangaan, desnoods neem je een derde partij mee. Je bent toch niet bang voor die UWV nietsnutten?
Helaas gaat dat door mijn angstklachten niet zo heel makkelijk, het kost mij ontzettend veel moeite en energie. Maar ik ben ook aan het leren dat ik steeds meer mijn gevoel moet uitdragen en wil er dus het liefst echt werk van gaan maken.

Je hebt hierin zeker gelijk, want bang ben ik niet voor het UWV, maar wel voor het hele gedoe eromheen. ;)
pi_180859797
Ik zit in een soortgelijke situatie als jou. Ik heb een klacht ingediend tegen de arts, maar verwacht daar niet teveel van, want ze dekken zich in met het feit dat ze "zich aan de regels moeten houden" en aankomen met een half excuus. Je kunt het dus doen, maar het vreet enorm veel energie. Sterkte!
And so the lion fell in love with the lamb
  dinsdag 31 juli 2018 @ 18:42:39 #5
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_180859845
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 18:39 schreef eastmain het volgende:

[..]

Helaas gaat dat door mijn angstklachten niet zo heel makkelijk, het kost mij ontzettend veel moeite en energie. Maar ik ben ook aan het leren dat ik steeds meer mijn gevoel moet uitdragen en wil er dus het liefst echt werk van gaan maken.

Je hebt hierin zeker gelijk, want bang ben ik niet voor het UWV, maar wel voor het hele gedoe eromheen. ;)
Ik snap die UWV figuren wel. Ze willen jou zo snel mogelijk aan het werk zien, op welke manier dan ook. Zij willen tenslotte ook hun baantjes behouden.

Ken je niemand uit je directe omgeving die weet hoe je in elkaar zit? Zo ja, vraag dan of hij of zij met je mee wil gaan, hoe beangstigend het ook klinkt. Samen sta je sterker.
soooo, da's mooi!
  dinsdag 31 juli 2018 @ 18:43:55 #6
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_180859870
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 18:39 schreef Bamba het volgende:
Ik zit in een soortgelijke situatie als jou. Ik heb een klacht ingediend tegen de arts, maar verwacht daar niet teveel van, want ze dekken zich in met het feit dat ze "zich aan de regels moeten houden" en aankomen met een half excuus. Je kunt het dus doen, maar het vreet enorm veel energie. Sterkte!
Ik moet zeggen dat die herkeuringsfiguren ook vaak een verdomd goed spelletje blufpoker spelen.
soooo, da's mooi!
pi_180860141
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 18:43 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat die herkeuringsfiguren ook vaak een verdomd goed spelletje blufpoker spelen.
Ze weten precies wat ze moeten vragen om jou in het vakje "arbeidsgeschikt" te krijgen. Ik vind ze erg gemeen te werk gaan -O-
And so the lion fell in love with the lamb
  dinsdag 31 juli 2018 @ 19:03:14 #8
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_180860177
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 19:00 schreef Bamba het volgende:

[..]

Ze weten precies wat ze moeten vragen om jou in het vakje "arbeidsgeschikt" te krijgen. Ik vind ze erg gemeen te werk gaan -O-
Ja, helemaal mee eens. Het is ook niet netjes. Heb je er zelf ervaring mee?
soooo, da's mooi!
pi_180860196
Soms heb je pech en tref je net de verkeerde persoon bij het UWV. Zo zijn er veel voorbeelden van mensen die met het UWV te maken hebben gehad met slechte ervaringen.
Maar er zijn ook veel goede ervaringen. Het ligt er maar net aan wie je treft.
Het heeft weinig zin om je daar nu enorm over op te winden. Wat kan je er praktisch gezien mee?
Misschien kun je een second opinion aanvragen of bezwaar aantekenen, als je het niet eens bent met het oordeel van de verzekeringsarts/beoordelaar/arbeidsdeskundige.
En anders moet je vast later wel weer voor een herbeoordeling komen. En dan krijg je waarschijnlijk weer iemand anders, die waarschijnlijk prettiger in de omgang is (en de situatie beter kan inschatten). En dan maakt wat onlangs gezegd is niet zoveel meer uit.
Probeer ondertussen zo goed als je kunt positieve energie te stoppen in hetgeen wat komen gaat qua werk. Gewoon voor jezelf.
pi_180860203
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 19:03 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Ja, helemaal mee eens. Het is ook niet netjes. Heb je er zelf ervaring mee?
Helaas wel, heb nu een bezwaar lopen tegen de beslissing.
And so the lion fell in love with the lamb
  dinsdag 31 juli 2018 @ 19:06:25 #11
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_180860222
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 19:05 schreef Bamba het volgende:

[..]

Helaas wel, heb nu een bezwaar lopen tegen de beslissing.
Vervelend voor je. :/ Hopelijk ga je je gelijk krijgen.
soooo, da's mooi!
pi_180860234
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 19:06 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Vervelend voor je. :/ Hopelijk ga je je gelijk krijgen.
Hoop het ook. Dank je wel.
And so the lion fell in love with the lamb
pi_180861210
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 19:07 schreef Bamba het volgende:

[..]

Hoop het ook. Dank je wel.
Heel veel succes, hopelijk wordt je goed bijgestaan. :)

quote:
17s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 19:04 schreef DutchBlend het volgende:
Soms heb je pech en tref je net de verkeerde persoon bij het UWV. Zo zijn er veel voorbeelden van mensen die met het UWV te maken hebben gehad met slechte ervaringen.
Maar er zijn ook veel goede ervaringen. Het ligt er maar net aan wie je treft.
Het heeft weinig zin om je daar nu enorm over op te winden. Wat kan je er praktisch gezien mee?
Misschien kun je een second opinion aanvragen of bezwaar aantekenen, als je het niet eens bent met het oordeel van de verzekeringsarts/beoordelaar/arbeidsdeskundige.
En anders moet je vast later wel weer voor een herbeoordeling komen. En dan krijg je waarschijnlijk weer iemand anders, die waarschijnlijk prettiger in de omgang is (en de situatie beter kan inschatten). En dan maakt wat onlangs gezegd is niet zoveel meer uit.
Probeer ondertussen zo goed als je kunt positieve energie te stoppen in hetgeen wat komen gaat qua werk. Gewoon voor jezelf.
Thanks! Vind het een goed plan. :)

Helaas zijn mijn ervaringen niet bijster positief; het meerendeel van de mensen daar vind zichzelf 'een mr. bigshot' en geniet ervan te kunnen beslissen/macht uit te drukken. Ook al zijn ze niet officieel arts, ze denken van wel.
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 19:00 schreef Bamba het volgende:

[..]

Ze weten precies wat ze moeten vragen om jou in het vakje "arbeidsgeschikt" te krijgen. Ik vind ze erg gemeen te werk gaan -O-
Ik heb het gevoel dat ze erop geselecteerd worden. Dit is mijn tweede slechte ervaring bij het UWV.
Of het op lange termijn iets op brengt door deze harde aanpak te hanteren lijkt me sterk.
Je wilt de mensen uiteindelijk toch (goed) eruit houden of juist ondersteunen indien nodig? Sterker nog, dat is hun hoofdtaak: zorgen dat de persoon re-integreert naar (passend) werk.
pi_180861285
Ik zou eerst contact opnemen met je begeleider en daar eens het gesprek mee evalueren. Vertel wat je dwars zit en wat het met je doet.
Als het na het gesprek nog niet goed voelt zet het dan op papier en dan kun je alsnog naar de arts sturen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_180861321
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 20:18 schreef valentijn101 het volgende:
Ik zou eerst contact opnemen met je begeleider en daar eens het gesprek mee evalueren. Vertel wat je dwars zit en wat het met je doet.
Als het na het gesprek nog niet goed voelt zet het dan op papier en dan kun je alsnog naar de arts sturen.
Morgen heb ik weer mijn begeleider, heb hem ook vertelt dat ik er erg mee zit. Denk dat dit de reden is dat hij komt morgen.

Vind het goed idee, heb al iets op papier gezet voor mijzelf, maar goed om dit eventueel op te sturen naar de betreffende arts voor tweede gesprek.
pi_180861577
Ik ben meegeweest naar een dergelijk gesprek wat een vriend had nav dit soort berichten en ik kan eigenlijk niks dan lof hebben over hoe deze man de situatie behandelde. Zeer respectvol en realistisch inlevend.

Ik snap dat het naar kan overkomen maar de meeste mensen die daar heengaan hebben ook niet het meest realistische beeld van hoe hun reïntegratie zou moeten verlopen natuurlijk.
pi_180862761
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 20:33 schreef Deshain het volgende:
Ik ben meegeweest naar een dergelijk gesprek wat een vriend had nav dit soort berichten en ik kan eigenlijk niks dan lof hebben over hoe deze man de situatie behandelde. Zeer respectvol en realistisch inlevend.

Ik snap dat het naar kan overkomen maar de meeste mensen die daar heengaan hebben ook niet het meest realistische beeld van hoe hun reïntegratie zou moeten verlopen natuurlijk.
Ik ben bang dat ik dan toevallig de verkeerde mensen heb ontmoet. :|

Even voor de duidelijk, ik wil weer snel aan het werk, zou liever vandaag nog beginnen dan morgen. Maar op advies van meerdere mensen om mij heen en ook van mijzelf moet ik nog een aantal stappen nemen. Het is ook iets wat ik merk, de ene dag vol energie de andere dag weer compleet (mentaal) ingestort, hier wil ik dan ook vanaf.
pi_180862832
Gewoon veel overleggen met je begeleider, exact doen wat hij zegt. Opschrijven als je ergens mee zit/hem iets wil vertellen etc zodat je hem dat kan vertellen. Misschien bij andere relevante instanties aankloppen (na overleg met je begeleider) etc. Bedoel er is vrij veel mogelijk maar juist mensen die geestelijk wat speciaal zijn grijpen die mogelijkheden vaak niet aan
pi_181036386
Bedankt voor al jullie reacties.
Inmiddels heb ik de situatie overlegd met mijn begeleider en even de boel laten rusten.

Vandaag heeft het UWV mij gebeld voor een gesprek met een arbeidsdeskundige.
Dat betekend dus dat ze mij wel geschikt zien voor werk, toch?
Hier wordt leuk omheen gepraat, maar het zou bijvoorbeeld al voor 10% kunnen zijn?

Ik heb geen rapport gekregen van de verzekeringsarts, is dat normaal?
Morgen ga ik contact opnemen met het UWV, want wil dit wel weten voordat ik aan het gesprek deelneem.
pi_181036704
Volgens mij moet je wel een rapport krijgen van de arts wat betreft conclusie herkeuring.
Waarin dan vaak ook staat dat je bij de arbeidsdeskundige nog een afspraak zal hebben of krijgen.

Vreemd dat je die niet hebt gekregen, ik zou daar achteraan bellen want dat betekent ook dat je waarschijnlijk geen bezwaar meer kan aantekenen omdat je dan opeens te laat bent. (Hoewel ik mij afvraag of je middels bestuursrecht dan een kans hebt om dat termijn op te kunnen rekken want nooit rapport ontvangen)

Maar inderdaad klinkt het wel alsof ze vinden dat je gewoon kan werken.
Hoe de arbeidsdeskundige daar tegenaan kijkt is meestal gunstiger dan de verzekeringsarts.
Voor de arbeidsdeskundige draait het immers meer om kijken wat je wel en niet kan en hoe dat dan eventueel qua werk eruit zou kunnen zien.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 18:40:42 #21
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_181037129
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 17:58 schreef eastmain het volgende:
Bedankt voor al jullie reacties.
Inmiddels heb ik de situatie overlegd met mijn begeleider en even de boel laten rusten.

Vandaag heeft het UWV mij gebeld voor een gesprek met een arbeidsdeskundige.
Dat betekend dus dat ze mij wel geschikt zien voor werk, toch?
Hier wordt leuk omheen gepraat, maar het zou bijvoorbeeld al voor 10% kunnen zijn?

Ik heb geen rapport gekregen van de verzekeringsarts, is dat normaal?
Morgen ga ik contact opnemen met het UWV, want wil dit wel weten voordat ik aan het gesprek deelneem.
Je krijgt altijd een rapport van het UWV. Misschien sturen ze het nog op.
soooo, da's mooi!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')