abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180873670
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 13:08 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Dit. O+ Hoe anders laat je het haar weten dat ze te ver gaat?
Hoe langer ik erover nadenk, hoe briljanter ik het idee vind _O-

Dit soort dingen (maar dan kleiner) deden wij vroeger ook wel thuis. Boodschap komt dan wel over :s) (en zo niet, dan doe je het gewoon nog een keer. Of net iets anders. Net zolang tot ze het begrepen heeft. Wie niet horen wil moet maar voelen ~O> )
Somebody that I used to know
  Spellchecker woensdag 1 augustus 2018 @ 13:17:13 #77
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_180873712
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 13:13 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hangslotje op je deur zetten. Oogjes erin zetten, slotje erop en klaar is klara.
Kan natuurlijk wel open gebroken worden, maar dat is nogal opvallend.
En een flink alarm ..... eens kijken of papa en mama het dan nog goedpraten.
**hare scherpigheid*binge-checker**every door you open closes on me**koester je geheime hart**
waar woon je?
  woensdag 1 augustus 2018 @ 13:17:17 #78
173887 cablegunmaster
Alleen voor Lieve mensjes!
pi_180873715
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 13:14 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Hoe langer ik erover nadenk, hoe briljanter ik het idee vind _O-

Dit soort dingen (maar dan kleiner) deden wij vroeger ook wel thuis. Boodschap komt dan wel over :s) (en zo niet, dan doe je het gewoon nog een keer. Of net iets anders. Net zolang tot ze het begrepen heeft. Wie niet horen wil moet maar voelen ~O> )
Soms moet je gewoon drastische maatregelen nemen, ik kom uit een gezin van 4 en wie niet horen wil moet maar duidelijk gemaakt worden wat de norm is. Op wat voor cruciale manier dan ook.

Desondanks dat "pa" zegt van NEE GEEN SLOT, zelf een slot op je kamer monteren, is niet zo heel moeilijk. Gat inboren en slot halen van 20 euro. en met een schroevendraaier je slot vervangen. (valt wel een youtube video over te vinden als je dit moeilijk vindt). En als pa boos wordt kan je altijd nog je deur op slot doen .

quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 13:17 schreef maily het volgende:

[..]

En een flink alarm ..... eens kijken of papa en mama het dan nog goedpraten.
Praktijkvoorbeeld? :P Wat is een goedkoop flink alarm?

Deze vind ik zelf mooi voor op je deur . :P / kast.

https://www.reichelt.nl/e(...)EFHh4RoCeG8QAvD_BwE&

je vraag in OP:
Spullen terugkrijg / vergoed? Never.. daar is ze platzak voor en dat bevat ze niet dat het "jou" spullen zijn. Zit toch in het huis en is toegangelijk? dus is het toch van de familie? Make up lenen / oorbellen jatten en dergelijke hoort toch bij zusjes zijn ? *kuche kuche*.

[ Bericht 9% gewijzigd door cablegunmaster op 01-08-2018 13:24:50 ]
  Spellchecker woensdag 1 augustus 2018 @ 13:29:55 #79
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_180873984
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 13:17 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Soms moet je gewoon drastische maatregelen nemen, ik kom uit een gezin van 4 en wie niet horen wil moet maar duidelijk gemaakt worden wat de norm is. Op wat voor cruciale manier dan ook.

Desondanks dat "pa" zegt van NEE GEEN SLOT, zelf een slot op je kamer monteren, is niet zo heel moeilijk. Gat inboren en slot halen van 20 euro. en met een schroevendraaier je slot vervangen. (valt wel een youtube video over te vinden als je dit moeilijk vindt). En als pa boos wordt kan je altijd nog je deur op slot doen .

[..]

Praktijkvoorbeeld? :P Wat is een goedkoop flink alarm?

Deze vind ik zelf mooi voor op je deur . :P / kast.

https://www.reichelt.nl/e(...)EFHh4RoCeG8QAvD_BwE&

Als het maar herrie genoeg maakt ... desnoods worden de buren er wakker van :P
**hare scherpigheid*binge-checker**every door you open closes on me**koester je geheime hart**
waar woon je?
pi_180874010
Of stuur haar een factuurtje elke keer dat ze iets gejat heeft.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 13:45:12 #81
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_180874322
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 18:12 schreef Postbus100 het volgende:
Tijd om de dingen terug te pakken. Als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks. Of een keer iets heel moois van haar kapot maken (kans is alleen groot dat je dat nog een keer gaat terug krijgen).
Tsja, jezelf verlagen tot haar niveau kan, maar zou echt een last-resort zijn.

Op jezelf gaan is ook een uiterste, begrijpelijk dat dit geen optie is.

Sowieso vind ik het erg vreemd dat je ouders dit toelaten. Vinden zij het normaal dat er binnenshuis wordt gestolen? We praten niet over kleingeld uit de spaarpot pakken, maar honderden euro's stelen. Dit zijn serieuze zaken die je ouders aan zouden moeten pakken.. Zo te horen is je zusje ook al agressief, je ouders moeten snel actie ondernemen anders gaat dit uit de hand lopen.

Daarnaast is het installeren van een slot op je deur een snelle oplossing die je voor het eind van de week al kan hebben. Het is een kleine investering, maar grote kans dat je ouders dit willen betalen. Sterker nog, ik vind dat ze dit van je zusje's zakgeld moeten inhouden.

Verder kan je een kluis(je) aanschaffen waarin je zaken zoals geld, sieraden en de duurdere parfums in kan doen.

Het grote onderliggende probleem is dat je ouders dit toelaten. Onacceptabel.. Hoe reageren ze als jij weer eens komt klagen over je zusje bij ze?
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_180874491
Je kamer afsluiten werkt niet. Dus bewaar je spullen achter slot en grendel. Staat hier ook al eerder genoemd.
En ga wanneer het kan het huis uit. Hier gaat niets aan veranderen dat heb je zelf ook al door.
  Spellchecker woensdag 1 augustus 2018 @ 13:53:14 #83
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_180874600
TS pikt je zus ook van je ouders?
waar woon je?
  woensdag 1 augustus 2018 @ 14:42:59 #84
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_180875554
Voor de mensen die niet alles lezen:
het onderliggende probleem is dus niet het stelen. Het probleem is dat dat zusje aandacht wil en een halfbakken poging heeft gedaan zichzelf van het leven te beroven, ook weer voor de aandacht. Nu durven de ouders niets meer tegen het zusje te zeggen, omdat ze bang zijn dat ze weer zoiets doet. Ondertussen is TS het slachtoffer want haar zusje kan alles flikken en dat weet ze.

TS, ik denk dat je het moet escaleren richting je ouders. Dat je pa geen slot op jouw deur wil is leuk, maar dan moet hij zijn kind maar opvoeden. Ik zou het gewoon doen en als hij mekkert dan confronteer je hem ermee dat hun (gebrek aan) acties er voor zorgen dat het nodig is. En dan vertel je ze dat als ze alleen jouw zusje blijven steunen ze jou verder van hun vervreemden.

Dan heb je kans dat ze alsnog achter je zusje blijven staan, vooral als dat altijd al hun lievelingetje was, maar dan moet je echt weg uit dat huis. En dan niet mekkeren over geld en boehoe het is moeilijk. Ja dat is het, maar je bent ruim volwassen en je moet voor jezelf zorgen. Dan ga je maar antikraak of je huurt ergens een bezemkast voor zolang nodig, dat wordt vanzelf wel beter. Als het zover komt is er geen leuke oplossing meer, dan moet je ingrijpen en daarna zien waar je eindigt.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_180875590
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 14:42 schreef twiFight het volgende:
het onderliggende probleem is dus niet het stelen. Het probleem is dat dat zusje aandacht wil en een halfbakken poging heeft gedaan zichzelf van het leven te beroven, ook weer voor de aandacht. Nu durven de ouders niets meer tegen het zusje te zeggen, omdat ze bang zijn dat ze weer zoiets doet. Ondertussen is TS het slachtoffer want haar zusje kan alles flikken en dat weet ze.

TS, ik denk dat je het moet escaleren richting je ouders. Dat je pa geen slot op jouw deur wil is leuk, maar dan moet hij zijn kind maar opvoeden. Ik zou het gewoon doen en als hij mekkert dan confronteer je hem ermee dat hun (gebrek aan) acties er voor zorgen dat het nodig is. En dan vertel je ze dat als ze alleen jouw zusje blijven steunen ze jou verder van hun vervreemden.

Dan heb je kans dat ze alsnog achter je zusje blijven staan, vooral als dat altijd al hun lievelingetje was, maar dan moet je echt weg uit dat huis. En dan niet mekkeren over geld en boehoe het is moeilijk. Ja dat is het, maar je bent ruim volwassen en je moet voor jezelf zorgen. Dan ga je maar antikraak of je huurt ergens een bezemkast voor zolang nodig, dat wordt vanzelf wel beter. Als het zover komt is er geen leuke oplossing meer, dan moet je ingrijpen en daarna zien waar je eindigt.
spijker kop etc
  woensdag 1 augustus 2018 @ 14:50:21 #86
173887 cablegunmaster
Alleen voor Lieve mensjes!
pi_180875662
quote:
Uiteindelijk ben ik het daar ook mee eens. :P Maar dat wilde ze zelf niet. Al zal ze wel die kant op moeten gaan. Vraag me af op welk moment aangifte tegen je eigen familie een optie is. :{
  woensdag 1 augustus 2018 @ 15:13:32 #87
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180876125
TS wordt gewoon gegijzeld voor een paar extra centen.

Open je ogen en stop de melkkoe van het gezin te zijn. Probeer desnoods te overbruggen bij vrienden of medestudenten maar zorg dat je zo snel mogelijk uit die toxische omgeving komt.
And so is the past
pi_180876216
Allemaal leuk en aardig, ze kan het bij haar ouders neerleggen (terecht, het is hun verantwoordelijkheid) maar als die er geen fuck aan doen zit TS nog steeds met het probleem van de verdwenen spullen.
Gewoon achter slot en grendel doen dus tot je het huis uitgaat (of het probleem met je zuster is opgelost maar dan moet je wel een heeele lange adem hebben denk ik)
  woensdag 1 augustus 2018 @ 15:21:55 #89
181667 Strani
°Amunt Valencia!
pi_180876296
Boobytraps! Is dit al gesuggereerd?
  Spellchecker woensdag 1 augustus 2018 @ 16:06:04 #90
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_180877221
TS je kunt ook haar slaapkamer op slot doen als zij erin zit :D
waar woon je?
pi_180892975
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 13:45 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Tsja, jezelf verlagen tot haar niveau kan, maar zou echt een last-resort zijn.

Op jezelf gaan is ook een uiterste, begrijpelijk dat dit geen optie is.

Sowieso vind ik het erg vreemd dat je ouders dit toelaten. Vinden zij het normaal dat er binnenshuis wordt gestolen? We praten niet over kleingeld uit de spaarpot pakken, maar honderden euro's stelen. Dit zijn serieuze zaken die je ouders aan zouden moeten pakken.. Zo te horen is je zusje ook al agressief, je ouders moeten snel actie ondernemen anders gaat dit uit de hand lopen.

Daarnaast is het installeren van een slot op je deur een snelle oplossing die je voor het eind van de week al kan hebben. Het is een kleine investering, maar grote kans dat je ouders dit willen betalen. Sterker nog, ik vind dat ze dit van je zusje's zakgeld moeten inhouden.

Verder kan je een kluis(je) aanschaffen waarin je zaken zoals geld, sieraden en de duurdere parfums in kan doen.

Het grote onderliggende probleem is dat je ouders dit toelaten. Onacceptabel.. Hoe reageren ze als jij weer eens komt klagen over je zusje bij ze?
Wanneer ik terug klaag over dat ze opnieuw iets gestolen heeft, luisteren ze niet meer en zeggen ze dat ik moet stoppen om daarover te klagen. Het huis uitgaan gaat gewoon niet, ik ga nog naar school, mijn ouders financieren dit omdat hier in BelgiŽ de kosten redelijk hoog zijn, we krijgen dan ook geen beurs omdat het gezin teveel inkomsten heeft. Wanneer ik uit huis zou gaan betekend dit dat ze van de overheid geen kindergeld meer zouden ontvangen. Dit kan namelijk tot 25 jaar en schoolgaande kind. Ik heb totaal niets te kort in mijn leven. Ik woon hier graag, mijn ouders zijn op andere vlakken geen hel dat ik niet met ze zou kunnen samenwonen, totaal niet het geval, maar mijn probleem ligt vooral bij mijn zus. Ze denkt dat ze alles mag en kan en dat mijn ouders eens zouden boos zijn zet ze dat gewoon van haar af en doet ze verder met wat ze bezig was. Zakgeld hebben we nooit gekregen ook, dit omdat als we iets nodig hebben we dit gewoon mogen vragen.
pi_180892990
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 13:53 schreef maily het volgende:
TS pikt je zus ook van je ouders?
Ook de parfum van mijn moeder, klein geld van mijn ouders en een paar maand geleden een ring van mijn moeder.
pi_180893019
Mensen gaan vanuit ned erland in BelgiŽ studeren omdat het goedkoper is :D dus niet zo overdrijven over de kosten
pi_180893029
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:05 schreef Allures het volgende:
Mensen gaan vanuit ned erland in BelgiŽ studeren omdat het goedkoper is :D dus niet zo overdrijven over de kosten
Buitenlandse studenten hebben voordelen :) wij als Belg niet. Raar systeem maar zo is het.
pi_180893034
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:02 schreef kitty123 het volgende:

[..]

Zakgeld hebben we nooit gekregen ook, dit omdat als we iets nodig hebben we dit gewoon mogen vragen.
Zeg tegen je ouders dat je kast met een goed slot nodig hebt dan.
pi_180893040
quote:

Mooi stukje tekst denk ik.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:06:48 #97
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_180893041
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:02 schreef kitty123 het volgende:
Het huis uitgaan gaat gewoon niet, ik ga nog naar school, mijn ouders financieren dit omdat hier in BelgiŽ de kosten redelijk hoog zijn, we krijgen dan ook geen beurs omdat het gezin teveel inkomsten heeft. Wanneer ik uit huis zou gaan betekend dit dat ze van de overheid geen kindergeld meer zouden ontvangen. Dit kan namelijk tot 25 jaar en schoolgaande kind.
Ja zoiets heb ik vaker gelezen. Belgische jongeren zijn dan ook veel onzelfstandiger dan Nederlandse.
Overigens zijn er genoeg die 'op kot' gaan. Alleen in het weekend moet je dan weer naar huis, want dan schijn je weer geen toegang te hebben tot kamers.
Maar goed als je toch alles krijgt wat je vraagt vraa dan om een kast met een slot. :P
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_180893056
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:06 schreef kitty123 het volgende:

[..]

Buitenlandse studenten hebben voordelen :) wij als Belg niet. Raar systeem maar zo is het.
Ik heb het over wat een Belg betaalt ook :D gebaseerd op Belgische sites ook

Wat betaal je dan per jaar?
pi_180893074
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 18:05 schreef kitty123 het volgende:

[..]

Er zit een slot op mijn deur en het huis uitgaan is geen optie, ik studeer nog en heb het geld niet om iets te huren
Wat een onzin.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:12:07 #100
451823 Plompzakker
#FREE Vogeltjesdans
pi_180893109
Plaats een val in je kamer om haar op heterdaad te betrappen. En ook voor het afschrik effect natuurlijk. Bijvoorbeeld een berenklem of iets dergelijks
Overigens ben ik van mening dat dit weer een goed topic is vogeltjesdans
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')