abonnement Unibet Coolblue
pi_180853349
quote:
Mishandeld jongetje (8): 'Als papa werken is, zit ik in de kist'

Live Twitter | 'Als papa werken is zit ik in de kist. Ik zit ook in de kist als mama alleen thuis is. Sinds we op de camping zijn slaap ik in de kist. Ik heb dan altijd tie-wraps om mijn armen en benen, direct om mijn enkels. De kist is ook dicht met tie-wraps. Iedere dag tie-wraps'.

De quotes komen van het 8-jarige jongetje dat vorige zomer zwaar verwaarloosd werd gevonden op camping De Twee Bruggen bij Winterswijk. Zijn vader en moeder staan vandaag voor de rechter in Zutphen. Verslaggever Rick Aalbers is aanwezig en doet hieronder via Twitter verslag.

De ouders, beiden 35 jaar oud en afkomstig uit Duitsland, zitten nu iets meer dan een jaar vast nadat hun zoontje vorig jaar zomer werd betrapt bij het stelen van eten uit de koelkast van andere campinggasten. Uit onderzoek bleek dat de jongen al meer dan een maand te weinig te eten kreeg en herhaaldelijk aan handen en voeten vastgebonden werd. Ook zou hij dagenlang zijn opgesloten in een kist.

In een verklaring vanochtend in de rechtbank zegt het jongetje daarover: 'Ik ontsnapte vaker uit de kist. Toen deed papa de band eromheen. Ik vind helemaal niets leuk aan papa.' En: 'Poepen en plassen moest ik ook in de kist.'

Zijn zusje zegt hetzelfde in haar verklaring: 'Opa en oma wisten niet dat mijn broertje in de kist sliep. De kist stond in de bus van papa als zij kwamen.'

Duitsland
De ouders van het sterk vermagerde jongetje zijn in Duitsland eerder veroordeeld voor kindermishandeling van hun oudste zoon. Die jongen werd naakt en ondervoed aangetroffen in de kelder van hun woning. De vader heeft de straf daarvoor uitgezeten, de moeder nog niet. Daarom nam het stel de benen naar een Nederlandse camping.

Zelf zegt de vrouw tegen de rechter: ,,Ik was zwanger en wilde niet in de gevangenis bevallen". Eerdere verzoeken van haar advocaat om de vrouw voorlopig vrij te laten om alvast (een deel van) die straf uit te zitten in haar thuisland, liepen op niets uit.

De vader heeft de mishandeling en verwaarlozing van zijn 8-jarige zoontje deels bekend, de moeder ontkent en zegt er nooit iets van geweten te hebben. Datzelfde deed zij vanochtend in de rechtbank.

Een GGD-arts deed vanochtend ook zijn bevindingen uit de doeken. Op de benen van de sterk vermagerde jongen constateerde hij wonden die duiden op ringworm die niet behandeld was. Zijn voeten waren rood en opgezwollen, vol plekken die wijzen op infectie. Tussen de tenen zaten zwarte vlekken. ,,Hij oogt als een 5-jarige jongen. Zijn ribben zijn te tellen. Deze tekenen zouden kunnen passen bij kinderverwaarlozing."

Onderzoek
Naar de psychische gesteldheid van de ouders is onderzoek gedaan in het Pieter Baan Centrum. De uitkomsten daarvan worden vandaag besproken in de rechtbank. Het is de vraag in hoeverre deze onderzoeken meewegen in de uiteindelijke straf voor de twee; de officier van justitie kondigde in een eerdere pro-formazitting in deze zaak een forse strafeis aan. ,,Wat mij betreft krijgen zij een straf met een heel erg lang onvoorwaardelijk deel’’, zei hij toen.

De ouders zitten gescheiden van elkaar vast: moeder in Zwolle, vader in Arnhem. Hun drie kinderen (behalve het jongetje zijn er ook nog dochtertjes) worden opgevangen in een pleeggezin in Duitsland. Vader en moeder zijn al eerder ontheven uit de ouderlijke macht over hun kinderen.

De rechtszaak duurt de hele dag, de uitspraak wordt dinsdag 14 augustus verwacht.
Via de link is de rechtzaak nu live te volgen via tweets van een verslaggever. Opvallend is dat de moeder ontkent van iets geweten te hebben maar dat zij met haar telefoon wel allemaal appjes aan de vader heeft gestuurd waarin ze aanwijzingen geeft om een grote kist te kopen en het jongetje desnoods te verdrinken. Ze geeft aan die appjes niet te hebben verstuurd. Hoe ze dan via dezelfde telefoon wel appjes aan haar moeder heeft gestuurd kan ze niet zeggen.

https://www.ad.nl/binnenl(...)in-de-kist~abc60371/
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180853449
rickaalbers twitterde op dinsdag 31-07-2018 om 13:22:11 Rechter tegen moeder #Winterswijk: 'Wat in de appjes staat, komt overeen met wat uw zoontje verklaart, namelijk dat zijn ouders hem dood willen hebben.'Moeder #Winterswijk: 'Dat klopt niet! Ik heb 17 juli nog met hem spulletjes gekocht voor de barbecue.' reageer retweet
:')

Verder wel echt heel erg dit.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 13:32:41 #3
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180853514
Levenslang in een hokje van 1 bij 1 opsluiten deze monsters :r
#KICKOUTZP
  dinsdag 31 juli 2018 @ 13:35:26 #4
447318 Kikkerkaas
Kaas met kikkers
pi_180853569
Geef de vader maar levenslang, de moeder mag wel 2 jaar krijgen vind ik.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 13:39:52 #5
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_180853626
De moeder moet vrij uit gaan.

Ze wist er niets van en is bbq spulletjes met hem gaan kopen.

Een betere moeder kan men zich niet wensen.
pi_180853642
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 13:39 schreef SugeLucky het volgende:
De moeder moet vrij uit gaan.

Ze wist er niets van en is bbq spulletjes met hem gaan kopen.

Een betere moeder kan men zich niet wensen.
nou dit inderdaad

die vader probeerde haar er vervolgens gewoon bij te lappen door met haar telefoon appjes aan zichzelf te sturen

misselijke vent :r
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180853694
quote:
Voorzitter rechtbank nu uit rapport raad voor Kinderbescherming: Daarin wordt geconcludeerd dat zoontje #Winterswijk werd behandeld als een zwijn, volgens dochtertje werd hij zelfs beschouwd als één van de huisdieren in het gezin.
:{
pi_180853731
als die ouders hetzelfde doen met hun huisdieren als met hun zoontje mogen ze wat mij betreft ook nog voor dierenmishandeling vervolgd worden. Ik bind de poten van mijn kat ook niet aan elkaar met tie-wraps.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 31 juli 2018 @ 13:51:33 #9
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_180853804
Zwakzinnigen kunnen geen kinderen opvoeden en horen ze derhalve ook niet te krijgen. Die kopen maar een goudvis om te martelen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Twiitch op 31-07-2018 15:01:27 ]
  dinsdag 31 juli 2018 @ 13:56:11 #10
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180853896
Stop de ouders zelf in een kist :r
  dinsdag 31 juli 2018 @ 13:58:11 #11
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_180853933
Liever te dik in de kist..
pi_180854172
En ook echt toch nog meer kinderen erbij blijven maken terwijl de eerste al mishandeld werd en dus kennelijk niet gewild was.

quote:
Ouders #Winterswijk zijn in 2010 al veroordeeld voor de mishandeling van hun oudste zoon. Zeven jaar later zijn ze opgepakt voor een vrijwel vergelijkbare zaak: de mishandeling van jongste zoontje.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 14:18:59 #13
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180854275
Dit soort mensen zou je dus als bijkomend deel van hun straf moeten steriliseren. Aangezien een rechter zo’n straf niet op kan leggen zou je als OM een deal moeten proberen te sluiten waarbij de strafeis iets verlaagd wordt in ruil voor sterilisatie.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_180854394
Chemisch castreren zouden ze moeten invoeren.
U MAD?
pi_180854551
En die moeder blijft alles ontkennen. Opsluiten en sleutel weggooien. Vies wijf :(
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_180854787
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 14:36 schreef maryen65 het volgende:
En die moeder blijft alles ontkennen. Opsluiten en sleutel weggooien. Vies wijf :(
Mams weet zogenaamd van niks, maar probeerde wel te vluchten:

quote:
OvJ #Winterswijk: 'Vader in juli 2017 direct aangehouden, moeder was uit de caravan gevlucht, maar werd later elders op het terrein opgepakt.'
pi_180854858
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 14:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
En ook echt toch nog meer kinderen erbij blijven maken terwijl de eerste al mishandeld werd en dus kennelijk niet gewild was.

[..]

Beide jongetjes, ze hadden duidelijk voorkeur.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_180854877
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 14:51 schreef MilkTea het volgende:

[..]

Beide jongetjes, ze hadden duidelijk voorkeur.
Nou inderdaad:

quote:
OvJ #Winterswijk: 'Gezin staat op camping ingeschreven met twee kinderen. Is dat het eerste signaal over het negeren van het jongetje? Meisjes zien er goed uit en zijn goed gevoed, terwijl jongetje ondervoed is.'
pi_180854906
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 14:26 schreef de_boswachter het volgende:
Chemisch castreren zouden ze moeten invoeren.
Chemisch? Niets ervan en dan zeker de medicatie na een poos weer stoppen. Gewoon ouderwets met twee bakstenen.
pi_180855089
Gewoon afschieten dit soort tuig. Daar heeft de wereld echt helemaal niks aan :{w
No amount of money ever bought a second of time.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 31 juli 2018 @ 15:09:25 #21
408813 crew  trein2000
pi_180855211
Eis 5 jaar. Bizar kort
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180855241
De eis, gelijk voor beide ouders:

quote:
OvJ #Winterswijk: 'Leven jong kind onherstelbaar beschadigd. Daarom straf voor beide ouders gelijk. Zonder voorwaardelijk strafdeel. Eis: 5 jaar onvoorwaardelijk, met aftrek voorarrest.'
  dinsdag 31 juli 2018 @ 15:19:29 #23
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_180855465
5 jaar..... :N
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 15:21:45 #24
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180855536
Wat een teringlijers...
  dinsdag 31 juli 2018 @ 15:22:04 #25
8369 speknek
Another day another slay
pi_180855543
Dit zijn zo van die nieuwsberichten die ik liever niet had gelezen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Redactie Frontpage dinsdag 31 juli 2018 @ 15:42:20 #26
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_180856037
En dan nog zwanger van een volgende kind ook. Wat een vies goor tuig. Opknopen is de enige goede oplossing eigenlijk. Maar goed, dat doen we niet want we zijn beschaafd. Zo beschaafd dat we mensen die dit soort verwerpelijk gedrag vertonen een eerlijke rechtszaak geven.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_180856163
Maar de volgende keer dat Jeugdzorg pro-actief ouders uit de ouderlijke macht ontzet roepen we weer met z'n allen: "OOOOW WAT ZIELIG VOOR DIE OUDERS EN GEMEEN VAN JEUGDZORG!!!"

Dat is dan ook wel weer zo.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180856167
rickaalbers twitterde op dinsdag 31-07-2018 om 15:48:12 AS #Winterswijk probeert rechters ervan te overtuigen dat er wel degelijk liefdevol omgegaan werd met zoontje. 'Dit blijkt onder meer uit verklaringen van campinggasten die het gezin samen aan tafel hebben gezien en hebben zien fietsen.' reageer retweet
Ja dat jochie zat in de kist, opknopen die hap
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_180856182
5 jaar, ik vind het maar kort. Aan de andere kant zullen deze lui nu nooit meer enig ouderlijk gezag hebben. Dat is wel een lichtpuntje.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180856224
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 15:50 schreef Nielsch het volgende:
5 jaar, ik vind het maar kort. Aan de andere kant zullen deze lui nu nooit meer enig ouderlijk gezag hebben. Dat is wel een lichtpuntje.
Ik vind het belachelijk dat ze bezoekregeling hebben
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_180856240
5 :{ ;(
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_180856248
quote:
AS #Winterswijk: 'Door getoonde foto's in dossier, alleen maar de vervelende foto's met ontlasting, vastgebonden, levert onrechtmatig beeld van de werkelijkheid op. Waar zijn de beelden van uitjes en leuke momenten?'
Ja, zo oneerlijk. 8)7
  Redactie Frontpage dinsdag 31 juli 2018 @ 15:54:19 #33
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_180856254
rickaalbers twitterde op dinsdag 31-07-2018 om 15:50:48 AS #Winterswijk: 'Door getoonde foto's in dossier, alleen maar de vervelende foto's met ontlasting, vastgebonden, levert onrechtmatig beeld van de werkelijkheid op. Waar zijn de beelden van uitjes en leuke momenten?' reageer retweet
What the fuck advocaat... what the actual fuck?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_180856278
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 15:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ja, zo oneerlijk. 8)7
Nou inderdaad, als je je kinderen een keer meeneemt naar de Efteling mag je ze verder toch gewoon mishandelen en opsluiten? Hoezo snapt die rechter dat niet?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Redactie Frontpage dinsdag 31 juli 2018 @ 15:56:06 #35
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_180856297
rickaalbers twitterde op dinsdag 31-07-2018 om 15:54:42 AS #Winterswijk: 'Er waren drie data in de tenlastegelegde periode, dat het zoontje aantoonbaar heeft deelgenomen aan het gezin. Dus hij was zeker onderdeel van het gezin.' reageer retweet
Zo zo, en dat in een periode van 4 maanden :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_180856302
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 15:54 schreef JeMoeder het volgende:
rickaalbers twitterde op dinsdag 31-07-2018 om 15:50:48 AS #Winterswijk: 'Door getoonde foto's in dossier, alleen maar de vervelende foto's met ontlasting, vastgebonden, levert onrechtmatig beeld van de werkelijkheid op. Waar zijn de beelden van uitjes en leuke momenten?' reageer retweet
What the fuck advocaat... what the actual fuck?
Als je eerst aardig tegen iemand doet en hem daarna het ziekenhuis in mept is het flauw om je dan voor dat laatste te pakken. Je hebt toch ook leuke momenten gehad?
pi_180856310
Ik snap best dat je als advocaat ook wel eens de mindere subjecten uit de samenleving kan / moet verdedigen, maar dit is wel echt heel schaamteloos zeg. Zal zelf wel geen kinderen hebben.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180856391
quote:
Volgens AS #Winterswijk (advocaat van de moeder, dus) waren de ouders gezien de 'aankoop van behang en verf' ook bezig met inrichten nieuwe kamer voor hun zoontje.
Deze redenaties |:(

"Ja, hij werd niet altijd als een paria behandeld dus dan is het wel oke"
pi_180856423
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 15:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Deze redenaties |:(

"Ja, hij werd niet altijd als een paria behandeld dus dan is het wel oke"
En ze zaten op een camping?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  Redactie Frontpage dinsdag 31 juli 2018 @ 16:01:18 #40
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_180856437
Deze advocaat zal trouwens ook balen dat hij deze mensen moet verdedigen. Hij moet z'n best wel doen, aangezien dat wettelijk verplicht is.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_180856596
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 15:56 schreef Nielsch het volgende:
Ik snap best dat je als advocaat ook wel eens de mindere subjecten uit de samenleving kan / moet verdedigen, maar dit is wel echt heel schaamteloos zeg. Zal zelf wel geen kinderen hebben.
Want als je zelf geen kinderen hebt of wil dan vind je zoiets maar oké? Echt zo'n stomme opmerking is dat altijd.
pi_180856627
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 16:01 schreef JeMoeder het volgende:
Deze advocaat zal trouwens ook balen dat hij deze mensen moet verdedigen. Hij moet z'n best wel doen, aangezien dat wettelijk verplicht is.
Kun je als advocaat geen zaken weigeren?
pi_180856947
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 16:09 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Want als je zelf geen kinderen hebt of wil dan vind je zoiets maar oké? Echt zo'n stomme opmerking is dat altijd.
Dat zeg ik toch nergens. Wat een domme reactie van jou.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180856987
rickaalbers twitterde op dinsdag 31-07-2018 om 16:19:53 AS #Winterswijk verzoekt rechtbank de moeder vrij te spreken, gezien haar ontkenning in deze zaak en er volgens de advocaat te weinig bewijs is voor de tenlastegestelde feiten. reageer retweet
Ja iedere verdachte ontkend zijn daad, laten we ze allemaal vrij spreken 8)7

Ik hoop dat de rechter hier niet in mee gaat
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_180857014
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 16:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch nergens. Wat een domme reactie van jou.
Je zegt het niet maar impliceert het wel. Inderdaad niet dat hij het oké vindt, maar wel dat hij er minder moeite mee zou hebben dan een advocaat die wel kinderen heeft. En dat is onzin.
pi_180857050
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 16:10 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Kun je als advocaat geen zaken weigeren?
Als een klant belt voor verdediging kun je uiteraard zeggen dat je het niet doet. Je hoeft geen reden op te geven, kan ook zijn dat je het gewoon te druk hebt. Maar een goede advocaat zal een zaak niet weigeren omdat het te wreed of wat dan ook is. Dat is juist het grondbeginsel van ons rechtsstelsel, dat iedereen recht heeft op verdediging.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 16:29:43 #47
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180857104
Ik neem aan dat die advocaat is toegewezen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_180857159
Ik betwijfel dat omdat het Duitsers zijn (het is door NL gesubsideerde rechtshulp), maar ook dan is de advocaat vrij om te weigeren.
pi_180857761
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 16:10 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Kun je als advocaat geen zaken weigeren?
Dat kan zeker. Maar omdat iedereen recht heeft op een advocaat, zal uiteindelijk iemand die lui moeten verdedigen. Bij lastige zaken die niemand wilt doen, worden dit soort dingen binnen de Orde van Advocaten besproken.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180858643
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 16:26 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Je zegt het niet maar impliceert het wel. Inderdaad niet dat hij het oké vindt, maar wel dat hij er minder moeite mee zou hebben dan een advocaat die wel kinderen heeft. En dat is onzin.
Ook dat zeg ik niet. Je doet domme aannames.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')