abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 31 juli 2018 @ 13:30:35 #126
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_180853473
wat voor studie ga je doen candaasje?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 31 juli 2018 @ 13:31:13 #127
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_180853484
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 13:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik belde gisteren naar de spataderpoli om te vragen waar mijn afspraak bleef en ik kon ineens al op 17 augustus terecht voor de laserbehandeling. Ze hadden blijkbaar een afzegger.
mooie mazzeltjes! ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 31 juli 2018 @ 13:31:29 #128
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_180853490
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 13:28 schreef Candaasje het volgende:
Huishoudster....hm.... enerzijds zou het me heerlijk lijken (ik kijk nu even naar mijn ontplofte woonkamer, moest zo toch maar eens wat gaan doen..) maar ik wil er liever geen privacy voor opgeven.... en ik kan het lichamelijk ook prima. (Ik ben er alleen vaak gewoon te lui voor :@ ).

Wat werk betreft; ik ga weer studeren komend jaar, en heb met dat vooruitzicht (en het volgen van vakken naast het werk) de afgelopen 2 jaar maar weinig uren gewerkt. En hoewel het wel heerlijk is om gewoon alles overdag te kunnen regelen en gewoon rond te kunnen lummelen, mis ik het werken wel. Ik word gewoon te lamlendig van te weinig routine merk ik. En natuurlijk kun je routine inbouwen, maar het voelt thuis te vrijblijvend, er komt weinig tot niks uit mijn handen. Daarbij voel ik me ook minder onderdeel van het team, zo met zo weinig uurtjes. Dus ik wil na mijn studie wel weer wat meer uren gaan werken. Maar goed, dat duurt nog minstens 6 jaar (hoop ik) :+
Een routine krijgen en houden is zeker heel lastig als je thuis wat rond kunt lummelen.

En welke studie?
Spoilers!
pi_180853613
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 13:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ik belde gisteren naar de spataderpoli om te vragen waar mijn afspraak bleef en ik kon ineens al op 17 augustus terecht voor de laserbehandeling. Ze hadden blijkbaar een afzegger.
Ja we hebben hier ook snel plek voor alles. Mensen bellen af, er vallen gaten in spreekuren en als ik weet dat iemand graag snel wil (ik maak altijd een lijstje van die patienten voor onszelf) dan kunnen we weer iemand blij maken :)
pi_180853634
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 13:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik belde gisteren naar de spataderpoli om te vragen waar mijn afspraak bleef en ik kon ineens al op 17 augustus terecht voor de laserbehandeling. Ze hadden blijkbaar een afzegger.
Dat scheelt weer!

quote:
7s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 13:30 schreef Barreltje het volgende:
wat voor studie ga je doen candaasje?
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 13:31 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Een routine krijgen en houden is zeker heel lastig als je thuis wat rond kunt lummelen.

En welke studie?
Diergeneeskunde :) (Ik werk nu als assistent, maar ik ben wel klaar met het koffieschenken voor de artsen ;) Haha, nee geintje, we hebben een erg leuk team wat dat betreft en dierenartsen en assistenten zijn gewoon gelijkwaardig (qua mens zijn, niet qua kennis over geneeskunde natuurlijk, hoewel er wel naar onze input geluisterd wordt) , maar ik wil gewoon andere werkzaamheden. Meer diepgang, meer leren over wáárom we dingen (niet) doen. )
  dinsdag 31 juli 2018 @ 13:44:46 #131
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_180853691
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 13:40 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dat scheelt weer!

[..]

[..]

Diergeneeskunde :) (Ik werk nu als assistent, maar ik ben wel klaar met het koffieschenken voor de artsen ;) Haha, nee geintje, we hebben een erg leuk team wat dat betreft en dierenartsen en assistenten zijn gewoon gelijkwaardig (qua mens zijn, niet qua kennis over geneeskunde natuurlijk, hoewel er wel naar onze input geluisterd wordt) , maar ik wil gewoon andere werkzaamheden. Meer diepgang, meer leren over wáárom we dingen (niet) doen. )
Gaaf! Ben jij ook niet de user die uitgeloot was en daarom in het assistentschap terecht was gekomen?
Spoilers!
pi_180853722
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 13:40 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dat scheelt weer!

[..]

[..]

Diergeneeskunde :) (Ik werk nu als assistent, maar ik ben wel klaar met het koffieschenken voor de artsen ;) Haha, nee geintje, we hebben een erg leuk team wat dat betreft en dierenartsen en assistenten zijn gewoon gelijkwaardig (qua mens zijn, niet qua kennis over geneeskunde natuurlijk, hoewel er wel naar onze input geluisterd wordt) , maar ik wil gewoon andere werkzaamheden. Meer diepgang, meer leren over wáárom we dingen (niet) doen. )
Wat leuk! Maar ik dacht toch echt dat jij al DA was!
We have far more in common than that which devides us..
pi_180853846
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 13:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Gaaf! Ben jij ook niet de user die uitgeloot was en daarom in het assistentschap terecht was gekomen?
Ik ben wel 2x uitgeloot (net buiten de boot gevallen steeds ;( ), maar ik was al assistent, juist om te kijken of diergeneeskunde nog steeds was waar ik altijd van droomde. Ik heb wel eerst de HKU gedaan en afgemaakt (animatie, echt compleet andere richting dus...) maar ben daarna gaan omscholen tot assistent. :) Vanwege die lotingen ga ik nu in Antwerpen studeren. Dus ik mag als 28jarige weer op kot (doordeweeks dan). Het zal wel even wennen worden :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 13:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Wat leuk! Maar ik dacht toch echt dat jij al DA was!
Haha, nee, mocht ik willen :D
pi_180854040
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 13:53 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik ben wel 2x uitgeloot (net buiten de boot gevallen steeds ;( ), maar ik was al assistent, juist om te kijken of diergeneeskunde nog steeds was waar ik altijd van droomde. Ik heb wel eerst de HKU gedaan en afgemaakt (animatie, echt compleet andere richting dus...) maar ben daarna gaan omscholen tot assistent. :) Vanwege die lotingen ga ik nu in Antwerpen studeren. Dus ik mag als 28jarige weer op kot (doordeweeks dan). Het zal wel even wennen worden :')

[..]

Haha, nee, mocht ik willen :D
Wat leuk een 2e totaal andere richting!
pi_180854090
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 13:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik benijd mensen met een eigen bedrijf echt niet. Al die administratie, regels, wetten, nooit 'klaar' met werken, verantwoordelijkheid, onzekerheid etc. Dus mocht je er rijk mee worden, dan _O_
De administratie is (ook) leuk, alleen werd het een steeds groter deel i.p.v. eigenlijke werk waarvoor ik opnieuw full time naar school ben gegaan met 41.
En owee, als volgens de zorgverzekeraar een cijfertje niet klopte, kon ik daar weer achteraan.
Toen het kon, twee jaar eerder gestopt.


Zo Candaasje gaat op kot! En in .Be studeren _O_
pi_180854164
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 14:04 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Wat leuk een 2e totaal andere richting!
Ja, nouja, die eerste was eigenlijk omdat ik op de middelbare echt een ramp was in de exacte vakken (nog steeds geen held in, maar het gaat met veel oefenen een stuk beter dan toentertijd...) en wel goed kon tekenen/schilderen :P :@ . Maar ik vond de filmwereld wel erg leuk hoor, erg leuke jaren gehad. :Y Ik ben alleen niet gemaakt om weken achtereen te werken, al helemaal niet alleen (ik wilde op een gegeven moment héél erg graag naar de verjaardag van een of andere oudtante wegens gebrek aan sociale contacten... :') ). En het 's nachts werken (deadlines.....), met bij mij altijd vastlopende computers (ik haat het post-productieproces van editing vanuit mijn tenen... ) en het gezeur en gedoe met opdrachtgevers brak me wel op. En diergeneeskunde bleef roepen.... Zodoende ;)
pi_180854198
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 13:22 schreef Bluezz het volgende:
Opmerkingen die ik krijg bij de mededeling dat wij eens per maand een werkster hebben: Oh dat lijkt me heerlijk!
Heerlijker lijkt me dat je het allemaal zelf kunt doen :B
Ooh ja...degenen, die kunnen ,willen niet en degenen, die willen, kunnen niet.

#vaderAnneX
  dinsdag 31 juli 2018 @ 14:16:26 #138
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_180854227
Ik vind het knap dat je alsnog gaat studeren en zeker een studie als Diergeneeskunde. Als ik zie hoe lang Anna er mee bezig is geweest en hoeveel stress dat uiteindelijk op heeft geleverd.

Veel succes in ieder geval :)
pi_180854228
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 14:07 schreef AnneX het volgende:

[..]

De administratie is (ook) leuk, alleen werd het een steeds groter deel i.p.v. eigenlijke werk waarvoor ik opnieuw full time naar school ben gegaan met 41.
En owee, als volgens de zorgverzekeraar een cijfertje niet klopte, kon ik daar weer achteraan.
Toen het kon, twee jaar eerder gestopt.

Zo Candaasje gaat op kot! En in .Be studeren _O_
Administratie is niet mijn sterkste punt (zacht uitgedrukt..) dus ik vind het knap :)

En ja, ga ik toch nog eens in mijn leven op kamers _O- .
pi_180854254
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 14:16 schreef Anthraxx het volgende:
Ik vind het knap dat je alsnog gaat studeren en zeker een studie als Diergeneeskunde. Als ik zie hoe lang Anna er mee bezig is geweest en hoeveel stress dat uiteindelijk op heeft geleverd.

Veel succes in ieder geval :)
Dankje! Ja, spreek me nog maar eens in januari wanneer de examens zijn... :X
Het uitvalpercentage is ook echt enorm hoog. Maar goed, het blijft knagen...dus ik wil het in elk geval geprobeerd hebben. Misschien ben ik over een jaar weer gewoon assistent, misschien nog steeds student. We gaan het beleven :)
  dinsdag 31 juli 2018 @ 14:17:55 #141
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_180854258
Kaatje! :* :* :* :* :* :* :Y)
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_180854320
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 14:17 schreef uniekhoorn het volgende:
Kaatje! :* :* :* :* :* :* :Y)
;) Ik hoop dat je er snel van kunt genieten.
We have far more in common than that which devides us..
pi_180854637
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 13:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik belde gisteren naar de spataderpoli om te vragen waar mijn afspraak bleef en ik kon ineens al op 17 augustus terecht voor de laserbehandeling. Ze hadden blijkbaar een afzegger.
*O*

Ná jullie vakantie toch. Wanneer is vertrek?
pi_180854764
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 14:14 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ooh ja...degenen, die kunnen ,willen niet en degenen, die willen, kunnen niet.

#vaderAnneX
Goede opmerking van vaderA. Denk dat dat waar is :)
  dinsdag 31 juli 2018 @ 14:46:48 #145
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_180854770
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 14:40 schreef AnneX het volgende:

[..]

*O*

Ná jullie vakantie toch. Wanneer is vertrek?
Maandag vertrekken we voor 10 dagen. We komen de 15e terug. Twee dagen later de laserbehandeling. Dat komt dus prima uit.
Spoilers!
pi_180854825
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 14:46 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Maandag vertrekken we voor 10 dagen. We komen de 15e terug. Twee dagen later de laserbehandeling. Dat komt dus prima uit.
Oh, zo snel al! Lekker joh!
We have far more in common than that which devides us..
pi_180854995
Wijze vaderX :)

Fijn LS zo snel. Ik kijk uit naar mn kous. Als dat geen verlichting geeft binnen een paar weken ga ik toch ook weer naar de vaatchir. Heb jij ook last van je heup?
pi_180855101
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 12:52 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Wacht maar, na je eerste burnout piep je wel anders.
vast :Y
maar ik denk niet dat ik snel een burn-out krijg. Zie op dit moment ook collega's die een vergelijkbare tijd bij deze instelling werken zich heel gestresst voelen, 's avonds doorwerken, hun agenda tot november volgepland hebben.. ik herken dat niet. Wil het werk wat ik doe graag goed doen, maar het 'nee' zeggen of verwachtingen dempen gaat me vrij goed af. Heb vandaag een dag zonder afspraken. Zou van alles kunnen doen (mijn to do lijst is best lang) maar tot nu toe heb ik vooral gekookt. En daar voel ik me dan helemaal niet gestresst of schuldig over. Aan mijn uren kom ik wel, wat ik vandaag niet doe komt morgen wel. Bijna niets heeft echt haast.
Af en toe is er wel iets wat haast heeft (spoedopname waar honderdduizend papierwerk voor geregeld moet worden bijv), of ik heb iets zo erg uitgesteld dat het wel af moet, en dan heb je een keer een hele lange dag. Dat compenseer ik dan vrij gemakkelijk door andere dagen later te beginnen of eerder naar huis te gaan.
Waar ik wel gestresst van zou kunnen worden is een manager die super veeleisend is. Maar ook dan verwacht ik op een gegeven moment dat ik daar wel klaar mee ben.

Maargoed, ik werk nog niet lang. Misschien ben ik wel naïef.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_180855189
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 14:46 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Maandag vertrekken we voor 10 dagen. We komen de 15e terug. Twee dagen later de laserbehandeling. Dat komt dus prima uit.
Lekker! En prima gepland zo ja!

quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 15:05 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

<knip>
Klinkt in elk geval als een heel gezonde instelling! :)
  dinsdag 31 juli 2018 @ 15:19:40 #150
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_180855473
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 15:00 schreef Bluezz het volgende:
Wijze vaderX :)

Fijn LS zo snel. Ik kijk uit naar mn kous. Als dat geen verlichting geeft binnen een paar weken ga ik toch ook weer naar de vaatchir. Heb jij ook last van je heup?
Nee, geen last van mijn heup. Ik heb een maand last van mijn bil/onderrug gehad en stond op het punt daarvoor in actie te komen en toen was het ineens weg, en nog steeds.

Pff, ik zit een beetje te shaken hier. Ik kreeg een ontzettend lange mail van de vriendin waarmee ik de vriendschap heb verbroken. Met (goede en slechte) redenen waarom zij dingen deed zoals ze deed, met het een en ander aan beschuldigingen. Maar wel met de vraag of het bijgelegd kan worden.
Ik dacht natuurlijk wel dat zij de dingen wat anders had beleefd dan ik maar haar verhaal is echt compleet anders.

Fuck, wat moet ik hier nou weer mee.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')