abonnement Unibet Coolblue
pi_180873916
quote:
14s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 13:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

:').
Ja, kun je wel zo'n dom huilsmiley posten, je hebt gewoon nergens laten zien waar je info vandaan komt. En dan is het iemand anders' schuld. Iemand anders kan de werkelijkheid niet snappen. Wat een ontzettend fucked-up manier van discussiëren.

Dus, bron van waar je over lult, of gewoon je ongelijk toegeven.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 13:36:55 #127
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180874133
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 13:26 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ja, kun je wel zo'n dom huilsmiley posten, je hebt gewoon nergens laten zien waar je info vandaan komt. En dan is het iemand anders' schuld. Iemand anders kan de werkelijkheid niet snappen. Wat een ontzettend fucked-up manier van discussiëren.

Dus, bron van waar je over lult, of gewoon je ongelijk toegeven.
Dit artikel geeft wel een goed overzicht. https://www.autosport.com(...)1-updated-2014-rules

[ Bericht 12% gewijzigd door Nattekat op 01-08-2018 13:59:00 ( Kappen met dat persoonlijk gedoe ) ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180874255
quote:
7s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 13:36 schreef Fir3fly het volgende:

Dit artikel geeft wel een goed overzicht. https://www.autosport.com(...)1-updated-2014-rules
He bedankt! Helder.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 14:19:42 #129
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180875180
- weer op de man -

[ Bericht 96% gewijzigd door Nattekat op 01-08-2018 14:40:33 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180876040
quote:
7s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 13:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit artikel geeft wel een goed overzicht. https://www.autosport.com(...)1-updated-2014-rules
Alleen klopt het artikel niet helemaal. De uitlaat moet geen hoek van 5 graden omhoog hebben.. Hij mag een hoek van 0 tot 5 graden omhoog hebben.

quote:
5.8 Exhaust systems :

5.8.1 With the exception of incidental leakage through joints (either into or out of the system) and
power unit breather fluids, all and only the fluids entering the compressor inlet and fuel
injectors must exit from the engine exhaust system.

5.8.2 Engine exhaust systems must have only a single turbine tailpipe exit and either one or two
wastegate tailpipe exits which must all be rearward facing and through which all exhaust gases
must pass. All and only the turbine exit exhaust gases must pass through the turbine tailpipe
and all and only the wastegate exhaust gases must pass through the wastegate tailpipe(s).
None of the tailpipes may be contained within any of the other tailpipes.

5.8.3 The cross-sectional area of the turbine tailpipe exit at the rearmost point of the turbine
tailpipe must lie between 7500mm2 and 14000mm2
, and the total cross-sectional area of the
wastegate tailpipe exit(s) at the rearmost point of the wastegate tailpipe(s) must lie between
1590mm2 and 2375mm2
. If there are two wastegate tailpipe exits they must be equal in area.

5.8.4 The last 150mm of each tailpipe must in its entirety:
a) Form a thin-walled unobstructed right circular cylinder with its axis +/- 5° to the car
centre plane when viewed from above the car and between 0° and 5° (tail up) to the
reference plane when viewed from the side of the car. The entire circumference of each
exit should lie on a single plane normal to the tailpipe axis and be located at the
rearmost extremity of the last 150mm of the tailpipe.
b) Be located between 350mm and 550mm above the reference plane.
c) Be located no more than 100mm from the car centre plane.
d) Be positioned in order that the entire circumference of the exit of the tailpipe lies
between two vertical planes parallel to C-C and which lie between 220mm and 235mm
rearward of the rear wheel centre line.

5.8.5 There must be no bodywork lying within the right circular cylinders which:
a) Shares a common axis with that of the last 150mm of each tailpipe.
b) Have a diameter 5mm greater than each tailpipe, starting at the exit of each tailpipe
and extending rearwards as far as a point 600mm behind the rear wheel centre line.
c) Have a diameter 30mm greater than each tailpipe, starting 2mm rearwards of the exit
of each tailpipe and extending rearwards as far as a point 600mm behind the rear wheel
centre line.
Dus er mag bodywork naast en rond de uitlaten zitten, maar niet binnen een cylinder van 3cm grotere diameter dan de uitlaten zelf achter de uitlaat. Voor de rest ben je vrij om bodywork rond de uitlaten te plaatsen, zolang je aan de reglementen voor bodywork voldoet.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 15:12:03 #131
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180876099
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 15:09 schreef TagForce het volgende:

[..]

Alleen klopt het artikel niet helemaal. De uitlaat moet geen hoek van 5 graden omhoog hebben.. Hij mag een hoek van 0 tot 5 graden omhoog hebben.

[..]

Dus er mag bodywork naast en rond de uitlaten zitten, maar niet binnen een cylinder van 3cm grotere diameter dan de uitlaten zelf achter de uitlaat. Voor de rest ben je vrij om bodywork rond de uitlaten te plaatsen, zolang je aan de reglementen voor bodywork voldoet.
Klopt, dit artikel is uit 2013 en in 2016 zijn de regels weer wat aangepast. Om hoegenaamd het geluid te verbeteren. Of dat gelukt is of niet laat ik maar in het midden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180876460
Het verklaart nog steeds niet waarom de huidige auto’s als wasberen eruit zien met die domme platte vloer om de sidepods heen.

Dat is puur gevolg van de nieuwe regels die bredere auto’s toestaat. De ontwerpers hadden geen bredere sidepods nodig, alleen meer vloeroppervlakte voor de zuiging.
.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 18:37:14 #133
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180879770


Volgens dit plaatje (van reddit) heeft Red Bull dit jaar wel degelijk meer problemen met de Renault motor dan de andere Renault teams. Het verschil is niet heel groot.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 1 augustus 2018 @ 19:49:35 #134
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180881054
Ik vind de remmerij of een ongeval niet onder power failure vallen. McLaren heeft 5 versnellingsbakken vervangen, dat is nogal wat. Maar worden die nou wel of niet door Renault geleverd?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 19:55:19 #135
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180881171
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 19:49 schreef daNpy het volgende:
Ik vind de remmerij of een ongeval niet onder power failure vallen. McLaren heeft 5 versnellingsbakken vervangen, dat is nogal wat. Maar worden die nou wel of niet door Renault geleverd?
Niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 1 augustus 2018 @ 20:09:55 #136
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180881394
Dan is het dus 1:4 en McLaren heeft geen kans op motorschade want de versnellingsbak kapt er al mee :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 16:56:29 #138
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180900174
Toro Rosso lovend over samenwerking met Honda: 'Red Bull gaat vechten om titel'

De combinatie McLaren-Honda was desastreus, maar de samenwerking tussen Toro Rosso en de Japanse motorfabrikant verloopt fantastisch aldus teambaas Franz Tost. ,,Gelukkig heeft McLaren een fout gemaakt."

McLaren gaf Honda de afgelopen jaren de schuld van de slechte prestaties, maar met de nieuwe leverancier Renault gaat het nog steeds niet van harte bij de Britse renstal. ,,Ik wist dat vorig jaar al", vertelt Tost aan Marca. ,,We wisten dat hun chassis niet het beste was. Ik dacht toen al: hoe kan je nou zo veel kritiek hebben op zo'n fantastische partner."

Toro Rosso is als dochterteam van Red Bull dit seizoen vooral belast met het testen van de Honda-motor. Vanuit het team van Max Verstappen heeft de renstal al te horen gekregen dat ze zoveel mogelijk nieuwe onderdelen moeten gebruiken, ook al kost dat gridstraffen. ,,En Honda heeft zich enorm verbeterd. In Canada kregen we een upgrade die ons drie tienden opleveren. Eenzelfde vooruitgang verwachten we tijdens de Grand Prix van de Verenigde Staten in oktober. In 2019 zal er nog meer bijkomen en ik verwacht dan ook dat de Honda-motor enorm competitief zal zijn", zegt Tost. ,,De samenwerking is erg goed. Alle deadlines worden gehaald. We komen soms iets te kort, maar dat ligt aan ons chassis. We hadden aerodynamische updates die niet werkten."

Dat de samenwerking met Honda zo goed verloopt zal bij Red Bull met gejuich worden ontvangen. De renstal van Verstappen en Daniel Ricciardo stapt in 2019 over van de fel bekritiseerde Renault-motor naar de krachtbron van Honda. ,,Ik weet zeker dat Red Bull volgend jaar enorm succesvol gaat zijn. Het doel in 2019 is het winnen van races en het vechten om het kampioenschap", meldt Tost.

Bron: AD.nl
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_180900526
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 16:56 schreef daNpy het volgende:
Toro Rosso lovend over samenwerking met Honda: 'Red Bull gaat vechten om titel'

De combinatie McLaren-Honda was desastreus, maar de samenwerking tussen Toro Rosso en de Japanse motorfabrikant verloopt fantastisch aldus teambaas Franz Tost. ,,Gelukkig heeft McLaren een fout gemaakt."

McLaren gaf Honda de afgelopen jaren de schuld van de slechte prestaties, maar met de nieuwe leverancier Renault gaat het nog steeds niet van harte bij de Britse renstal. ,,Ik wist dat vorig jaar al", vertelt Tost aan Marca. ,,We wisten dat hun chassis niet het beste was. Ik dacht toen al: hoe kan je nou zo veel kritiek hebben op zo'n fantastische partner."

Toro Rosso is als dochterteam van Red Bull dit seizoen vooral belast met het testen van de Honda-motor. Vanuit het team van Max Verstappen heeft de renstal al te horen gekregen dat ze zoveel mogelijk nieuwe onderdelen moeten gebruiken, ook al kost dat gridstraffen. ,,En Honda heeft zich enorm verbeterd. In Canada kregen we een upgrade die ons drie tienden opleveren. Eenzelfde vooruitgang verwachten we tijdens de Grand Prix van de Verenigde Staten in oktober. In 2019 zal er nog meer bijkomen en ik verwacht dan ook dat de Honda-motor enorm competitief zal zijn", zegt Tost. ,,De samenwerking is erg goed. Alle deadlines worden gehaald. We komen soms iets te kort, maar dat ligt aan ons chassis. We hadden aerodynamische updates die niet werkten."

Dat de samenwerking met Honda zo goed verloopt zal bij Red Bull met gejuich worden ontvangen. De renstal van Verstappen en Daniel Ricciardo stapt in 2019 over van de fel bekritiseerde Renault-motor naar de krachtbron van Honda. ,,Ik weet zeker dat Red Bull volgend jaar enorm succesvol gaat zijn. Het doel in 2019 is het winnen van races en het vechten om het kampioenschap", meldt Tost.

Bron: AD.nl
leuke woorden, maar eens maar eens zien. het lijkt nu dat de Ferrari motor het sterkst is.
pi_180900653
Terwijl Horner de verwachtingen juist tempert, en gelijk heeft hij..
  donderdag 2 augustus 2018 @ 17:25:02 #141
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180900670
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 16:56 schreef daNpy het volgende:
In Canada kregen we een upgrade die ons drie tienden opleveren.
Voor alleen die race zeker :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 2 augustus 2018 @ 18:09:06 #142
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180901656
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 17:18 schreef THEFXR het volgende:

[..]

leuke woorden, maar eens maar eens zien. het lijkt nu dat de Ferrari motor het sterkst is.
Er staat ook niet dat ze meteen de snelste auto gaan hebben. Maar er staat wel dat afspraken worden nagekomen en er al meerdere updates voor verbeteringen hebben gezorgd. Dat is al meer dan Renooit heeft waar kunnen maken in 3 jaar tijd :')

Als de Honda de performance van Renault matcht maar niet uitvalt, geeft dat al voldoende mogelijkheden om vooraan mee te kunnen in de punten. De uitval van Max afgelopen weekend zorgt er weer voor dat hij de aansluiting met de top weer kwijt is, terwijl hij net lekker bezig was qua punten.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 augustus 2018 @ 18:24:02 #143
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180901967
Ik denk dat Honda zoveel in het vat heeft dat ze Renault kunnen vliegen qua prestaties
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 2 augustus 2018 @ 20:53:54 #144
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_180904674
Niki Lauda in kritische toestand na longtransplantatie.

https://twitter.com/welt/status/1025075581891825664?s=19
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 2 augustus 2018 @ 21:29:47 #145
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180905589
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 20:53 schreef ondeugend het volgende:
Niki Lauda in kritische toestand na longtransplantatie.

https://twitter.com/welt/status/1025075581891825664?s=19
Nederlands artikel: https://www.nu.nl/formule(...)gtransplantatie.html
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_180905694
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 18:24 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat Honda zoveel in het vat heeft dat ze Renault kunnen vliegen qua prestaties
Viel veel mensen op dat de nieuwe testmotor die ze hebben gebruikt deze week iets anders klonk dan voorheen.
Denk dat het motorontwerp van Honda veel potentie heeft tot verbetering.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 augustus 2018 @ 21:37:29 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180905754
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 21:34 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Viel veel mensen op dat de nieuwe testmotor die ze hebben gebruikt deze week iets anders klonk dan voorheen.
Denk dat het motorontwerp van Honda veel potentie heeft tot verbetering.
Ik bedenk me net he: zou Toro Rosso bewust aan het sandbaggen zijn? In Hongarije reed Gasly bijvoorbeeld eenvoudig naar een goed resultaat achter de toppers.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_180905860
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 21:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik bedenk me net he: zou Toro Rosso bewust aan het sandbaggen zijn? In Hongarije reed Gasly bijvoorbeeld eenvoudig naar een goed resultaat achter de toppers.
Dat zou goud zijn _O_
Flesje bier
  donderdag 2 augustus 2018 @ 21:54:26 #149
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_180906117
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 21:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik bedenk me net he: zou Toro Rosso bewust aan het sandbaggen zijn? In Hongarije reed Gasly bijvoorbeeld eenvoudig naar een goed resultaat achter de toppers.
Denk het niet, Hongarije is geen powerbaantje. Denk dat ze de auto qua afstelling een keer goed voor elkaar hadden.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 00:49:15 #150
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180909584
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 21:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik bedenk me net he: zou Toro Rosso bewust aan het sandbaggen zijn? In Hongarije reed Gasly bijvoorbeeld eenvoudig naar een goed resultaat achter de toppers.
Natuurlijk niet, TR heeft gewoon een prima chassis en had mazzel met de kwalificatie.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')