abonnement Unibet Coolblue
pi_180817380
Beste mensen,

Ik ben bijna klaar met mijn HBO diploma Farmakunde en denk de master zorgmanagement te gaan doen bij een universiteit. Als ik daarnaast ervaring als leidinggevende kan opdoen kan ik later solliciteren voor functies als zorgmanager bij bijvoorbeeld een verpleeghuis, ziekenhuis etc.

Nu vroeg ik me af of er uberhaubt mensen zijn die buitenaf zijn aangenomen voor zo'n functie? Bijvoorbeeld dat ik bij bedrijf A jarenlang ervaring heb als teamleider en dan bij bedrijf B werk als zorgmanager/directeur. Geven ze in zulke gevallen niet de functie aan iemand die jarenlang bij hetzelfde bedrijf werkt?

Een andere optie wat ik overweeg is namelijk de opleiding farmacie. Ben momenteel 26 jaar en de opleiding duurt daarnaast ook nog 6 jaar. Vandaar dat ik mijn vervolgstudie goed wil overwegen.

Ik beschik nu over een MBO diploma apothekersassistent en heb bijna mijn HBO diploma (nog 1 jaar).

Wat zouden jullie in deze situatie doen?

Alvast bedankt
  zondag 29 juli 2018 @ 17:47:36 #2
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_180817487
Gewoon zelf een verpleeghuis of ziekenhuis beginnen.
pindazakje
  zondag 29 juli 2018 @ 18:57:42 #3
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_180818779
Managementopleidingen en het idee dat je daar wel even automatisch manager of directeur mee wordt is een geweldig groot misverstand (waar helaas alsnog middelbare scholieren intrappen die bedrijfskunde o.i.d. gaan studeren). Wees goed in je vak en klim vanaf daar hogerop.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_180827079
Bagger heb ik verwijderd. Serieuze reacties gaarne.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_180833019
Nee, maar een opleiding volgen tot manager lijkt me onzinnig. Manager word je nadat je een tijdje hebt gewerkt en geschikt bent bevonden. Ik zou op zoek gaan naar een zinnige opleiding.
pi_180833462
quote:
14s.gif Op zondag 29 juli 2018 18:57 schreef Faux. het volgende:
Managementopleidingen en het idee dat je daar wel even automatisch manager of directeur mee wordt is een geweldig groot misverstand (waar helaas alsnog middelbare scholieren intrappen die bedrijfskunde o.i.d. gaan studeren). Wees goed in je vak en klim vanaf daar hogerop.
Ze zijn er in de zorg juist vanaf gestapt dat je in het hogere management terecht komt als opklimmende werknemer.
Een goede arts of verpleegkundige is niet hetzelfde als een goede bestuurder natuurlijk. Ik denk zelf dat het wel goed is om meer van het medisch model uit te gaan (dus wel artsen in instellingsbesturen), maar dat is niet de tijdgeest dus momenteel gebeurt dat niet.

Wel denk ik dat opklimmen vanuit ‘lagere’ managementlagen goed is als ontwikkeling op een baan in het hoger management, zodat ze meer begrip krijgen. Vaak is het zo’n aparte wereld, de werkvloer en management.
pi_180836637
In de zorg zijn hoge leidinggevenden mensen met een achtergrond uit de zorg zelf die doorgroeien, of het zijn financials. Daar zijn bijna geen uitzonderingen op te vinden. En dan gaan die mensen vanuit hun ervaring een MBA oid doen.
pi_180836689
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:09 schreef Harmankardon het volgende:
In de zorg zijn hoge leidinggevenden mensen met een achtergrond uit de zorg zelf die doorgroeien, of het zijn financials. Daar zijn bijna geen uitzonderingen op te vinden. En dan gaan die mensen vanuit hun ervaring een MBA oid doen.
:Y dit

Op alle plekken waar ik heb gewerkt in de hulpverlening zitten in de hogere laag mensen die ooit zelf "op de vloer" hebben gewerkt en zich na ervaring te hebben opgedaan hebben bijgeschoold op management/beleid gebied.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')