abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 30 juli 2018 @ 10:03:02 #26
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_180829845
Is het al bekend hoe lang die ploegentijdrit gaat zijn? Hoop dat er minder verschillen door kunnen ontstaan dan dit jaar, zodat ploegen met wat minder hardrijders niet zo in het nadeel zijn.
pi_180829877
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 10:03 schreef hhh38 het volgende:
Is het al bekend hoe lang die ploegentijdrit gaat zijn? Hoop dat er minder verschillen door kunnen ontstaan dan dit jaar, zodat ploegen met wat minder hardrijders niet zo in het nadeel zijn.
28 km volgens de geruchten (was dit jaar 35)
  maandag 30 juli 2018 @ 10:56:59 #28
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_180830648
Het zou toch eigenlijk niet zo moeilijk moeten zijn. Dan start je in Brussel en krijg je dus, helemaal gratis, een extra gebergte erbij in de vorm van de Ardennen. Gebruik die dan ook! Op die manier kun je je parcours over meerdere jaren gevarieerd houden.
De Tour zou ook niet bang moeten zijn om wat etappes de grens over te laten gaan, Zwitserland/Italië in, maar waarom niet een keer een etappe in het Zwarte Woud laten finishen ofzo. Daar gaat niemand de Tour winnen, maar je voorkomt dat er elk jaar verplicht 10 sprintetappes gereden moeten worden omdat je ook niet elk jaar de Planche des Bellse Filles op wil rijden.

Voor 2019 had ik eerder gekozen voor iets als:

Brussel - Brussel ITT 25km vlak/licht glooiend
Brussel - Bastenaken e.o., via Huy, de Ardennen, laatste 60km beetje de Stockeu enzo over beunen, vooral níet eindigen op een heuvel maar juist 5km ná een heuveltje.

Dan kun je vervolgens met een gerust hart 2 vlakke etappes door het noordoosten van Frankrijk rijden, misschien etappe 5 langs de Vogezen sturen, 6/7 weer vlak, eventueel eens eentje met een heuveltje vlak voor/op de streep.

8/9 Alpen, 1 MTF
Rustdagje op maandag.

Etappe 10 ook de Alpen, MTF.
Etappe 11/12/13 koers richting de Pyrenneeën, via de Languedoc ofzo, mss Rhonedal meepakken om waaierkans te vergroten.
14/15 Pyrenneën, 1 MTF.

Rustdagje op maandag.

16 Heuvelachtig tijdrit, 40km - of meer bergachtige tijdrit van 25km
17 Pyrenneeen. MTF.
18 Vlak naar het noorden
19 Eindig heuvelop in het Centraal massief.
20 Een beetje een echte etappe in het Centraal Massief, beuk gewoon 5x een 2-e categorieberg over.
21 Die blijkbaar onvermijdelijke shitrit in Parijs.

Zoiets, ik zeg ook maar wat. Ik gebruik niet eens de mogelijkheid voor verplaatsingen tijdens de rustdag, geen overdaad aan bergritten (iets waar de Tourdirectie blijkbaar bang voor is) maar een paar heuvelritten extra, waardoor je iets meer variatie zou kunnen krijgen in het koersverloop. En geen TTT-flauwekul, gewoon 2 ITT's, waarvan 1 voor de Tony Martins en eentje voor de klasssementsmannen.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 18:33:55 #29
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_180859710
UCI overweegt zes renners per ploeg en verbieden oortjes
TOUR DE FRANCEUCI-voorzitter David Lappartient sluit niet uit dat er in de volgende Tour de France slechts zes renners in een ploeg mogen rijden. Dit jaar waren dat er acht, in plaats van de eerdere negen.

,Ik denk dat je verder moet inkrimpen om echt het effect van deze maatregel te zien'', zegt de Franse baas van de internationale wielerfederatie tegen Sporza. ,,Met zeven man blijft Sky controleren. Met zes wordt het lastiger.''

In de pogingen de etappes interessanter te maken gaat Lappartient alles bestuderen, zo laat hij weten. ,,Moeten we de 'oortjes' verbieden, zodat ploegleiders renners met initiatief niet kunnen terugroepen? We gaan ook kijken naar de wattagemeters en naar het etappeschema. Misschien moeten we zelfs meer teams gaan uitnodigen.''

Oortjes horen er gewoon bij. Je moet kunnen communiceren, vind ik
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_180860068
Nog kleinere ploegen leidt tot nog meer specialisatie, niet zo'n goed idee lijkt me. Veel leuker als iedere ploeg een sprinter en één of twee vrijbuiters meeneemt.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 21:12:16 #31
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_180862284
Ik was eerst voor verkleining van de ploegen, maar inmiddels niet meer. Het werkt niet en het heeft een ongewenst neveneffect: meer renners die werkloos worden.
pi_180871331
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 21:12 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik was eerst voor verkleining van de ploegen, maar inmiddels niet meer. Het werkt niet en het heeft een ongewenst neveneffect: meer renners die werkloos worden.
Bedankt, Koos.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 11:21:02 #33
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_180871469
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 08:49 schreef noodgang het volgende:

[..]

Dat ze eens wat andere bergjes in de Vogezen opzoeken, mooi ritje met aankomst op de Grand Ballon in de eerste week ofzo
Grand Ballon vanaf Moosch kan wel spektakel geven. Planche Belle Filles nodigt in andere gevallen meer uit tot strijd wat mij betreft.
Petit Ballon is ook genot.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_180874547
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 21:12 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik was eerst voor verkleining van de ploegen, maar inmiddels niet meer. Het werkt niet en het heeft een ongewenst neveneffect: meer renners die werkloos worden.
En je krijgt nog minder renners in een wat vrijere rol. Ieder team gaat zich volledig focussen op een klassementsrenner of een sprinter.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_180876351
Of a la Scorito dat iedere ploeg een team samen moet stellen met een maximaal budget, waar dat budget gebaseerd is op jaarsalaris.
pi_180877892
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 15:24 schreef silverhill het volgende:
Of a la Scorito dat iedere ploeg een team samen moet stellen met een maximaal budget, waar dat budget gebaseerd is op jaarsalaris.
Bij veel Amerikaanse sporten zijn salary caps normaal, maar in Europa willen ze er nog niet echt aan.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_180910562
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 11:21 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Grand Ballon vanaf Moosch kan wel spektakel geven. Planche Belle Filles nodigt in andere gevallen meer uit tot strijd wat mij betreft.
Petit Ballon is ook genot.
Jammer dat de Vogezen weinig wordt aangedaan in de tour. Heb er zelf vorig jaar gereden en vond het schitterend. Zijn genoeg cols die meer dan de moeite waard zijn. Col de Schlucht vond ik qua uitzicht echt prachtig, alleen voor tour begrippen niet heel zwaar. Wel 15 km klimmen. De petit Drumond, het mini puistje de la Grosse Pierre. Echt mooi.

Planche des Belles Filles is wel het pareltje van de Vogezen, echter vind ik Col de Platzerwasel ook niet mistaan.

Ja, ik hoop weer op wat etappes door de Vogezen. En gezien het aanbod lijkt me dat niet geheel ondenkbaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2018 02:00:31 ]
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:13:00 #38
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_180914391
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 16:40 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Bij veel Amerikaanse sporten zijn salary caps normaal, maar in Europa willen ze er nog niet echt aan.
Ja, de lokale Amerikaanse competities. Die zijn ook wel even een partij anders opgezet dan de internationale wielerstructuur. Het wielrennen is dan ook niet Europees maar gewoon wereldwijd, dus wie zou dergelijke salary-capregels moeten gaan controleren? Er is helemaal geen wetgeving of organisatie van waaruit je dergelijke regels kunt hard maken en afdwingen. En er is ook geen vastomlijnde competitie zoals bijvoorbeeld de NBA dat wel is.

Hetzelfde plan wordt ook altijd geopperd bij het voetbal, maar dat is ook allemaal gemakzuchtig gedacht - er is namelijk geen Europese voetbalcompetitie. Op z'n best kun je in Nederland een salarisplafond instellen, maar daar koop je ook niks voor zolang het in de grotere landen niet gebeurt.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:51:27 #39
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_180921918
https://www.tuttobiciweb.(...)ux-2019-tuttobiciweb

quote:
TOUR DE FRANCE | 03/08/2018 | 09:44

L'edizione 2018 è appena andata in archivio e già arrivano le prime indiscrezioni sul Tour de France 2019 che proporrà un banco di prova importantissimo per gli organizzatori: il Mont Ventoux. Il direttore della Grande Boucle, Christian Prudhomme, pochi giorni fa ha parlato di due salite dale caratteristiche simili e uniche per quanto riguarda l'ordine pubblico: Alpe d'Huez e Mont Ventoux...

La corsa francese non sale sul Monte della Provenza dal 2016, quando ci fu il famoso "caso Froome", con la maglia gialla caduta insieme a Porte e Mollema a causa di una moto la corsa a piedi in attesa di una nuova bicicletta e poi la neutralizzazione dei distacchi.

Sarà sicuramente una bella sfida per la corsa che prenderà il via da Bruxelles in omaggio a Eddy Merckx proponendo probabilmente un primo arriva in salita sul Jura, poi la traversata del Paese per arrivare ai Pirenei (Ax3 Domaines dovrebbe ospitare una tappa) e quindi il ritorno verso le Alpi pedalando nel Sud del Paese.
Of in het Engels, via Translate:

quote:
The 2018 edition has just gone into the archives and already the first rumors of the 2019 Tour de France arrive that will propose a very important test bench for the organizers: the Mont Ventoux. The director of the Grande Boucle, Christian Prudhomme, a few days ago spoke of two climbs with similar and unique characteristics regarding public order: Alpe d'Huez and Mont Ventoux ...

The French race does not go up on the Provence Mountain since 2016, when there was the famous "Froome case", with the yellow jersey dropped along with Porte and Mollema due to a bike the race on foot waiting for a new bike and then the neutralization of postings.

It will surely be a good challenge for the race that will start from Brussels in homage to Eddy Merckx, probably proposing a first ascent up the Jura, then crossing the country to get to the Pyrenees (Ax3 Domaines should host a stage) and then the return towards the Alps cycling in the south of the country.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 augustus 2018 @ 22:37:39 #40
862 Arcee
Look closer
pi_180992382
Dumoulin gaat 'm pakken. _O_
pi_180994585
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:04 schreef Moonlighter het volgende:
Het wordt weer eens tijd voor parcours zoals in de jaren van Armstrong en Ullrich.

Kijk naar de tour van 2003, alleen een complete ronderenner zou die tour kunnen winnen.

Proloog: 6,5 km
Ploegentijdrit: 69 km
ITT: 47 km
ITT: 49 km

Geen haar op het hoofd van de bardetjes die dan illusies krijgen om het geel te winnen.
Klimmers zullen dan dus ook veel eerder moeten gaan aanvallen om etappes te winnen
Inderdaad, nu is de tour directeur gewoon partijdig. Een fransman die alleen kan klimmen en niet kan tijdrijden? Oke prima, een parcours met heel weinig tijdrit kilometers!
  Forum Admin / PR dinsdag 7 augustus 2018 @ 00:31:49 #42
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_180994613
ITT prima, TTT weg ermee
pi_180994633
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 00:31 schreef Sked het volgende:
ITT prima, TTT weg ermee
helemaal meeeeens! Die TTT zijn alleen in het voordeel van klimmers, die hierdoor minder tijdverliezen omdat betere tijdrijders in het team hun verlies compenseren. Dit jaar had Bardet bijvoorbeeld Oliver Naesen in zijn team als hardrijder.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:52:15 #44
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_181013735
leuk veel tijdritkilometers, enige effect is dat de top 3 van dit jaar nog verder los komt te staan en dat ze als renners als Quintana of Bardet ontsnappen ze alleen nog maar hoeven te controleren er achter om de achterstand niet te gek te maken
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_181014294
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 00:34 schreef Anonimus14 het volgende:

[..]

helemaal meeeeens! Die TTT zijn alleen in het voordeel van klimmers, die hierdoor minder tijdverliezen omdat betere tijdrijders in het team hun verlies compenseren. Dit jaar had Bardet bijvoorbeeld Oliver Naesen in zijn team als hardrijder.
En ze gingen enorm hard bij AG2R ja!
pi_181021251
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:52 schreef rubbereend het volgende:
leuk veel tijdritkilometers, enige effect is dat de top 3 van dit jaar nog verder los komt te staan en dat ze als renners als Quintana of Bardet ontsnappen ze alleen nog maar hoeven te controleren er achter om de achterstand niet te gek te maken
Tja, je bent een klassementsrenner of niet. Als je de tour wilt winnen moet je compleet zijn: kunnen klimmen, tijdrijden en misschien ook over kasseien kunnen rijden. Een klimgeit als Quintana verdient het niet om de tour te winnen, als hij tijdrijdt als oude krant.
pi_181021274
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 00:22 schreef Anonimus14 het volgende:

[..]

Tja, je bent een klassementsrenner of niet. Als je de tour wilt winnen moet je compleet zijn: kunnen klimmen, tijdrijden en misschien ook over kasseien kunnen rijden. Een klimgeit als Quintana verdient het niet om de tour te winnen, als hij tijdrijdt als oude krant.
In de tijd van Armstrong waren er zelfs maar twee complete renners; Armstrong en Urllich.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 8 augustus 2018 @ 16:39:17 #48
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_181034960
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 00:22 schreef Anonimus14 het volgende:

[..]

Tja, je bent een klassementsrenner of niet. Als je de tour wilt winnen moet je compleet zijn: kunnen klimmen, tijdrijden en misschien ook over kasseien kunnen rijden. Een klimgeit als Quintana verdient het niet om de tour te winnen, als hij tijdrijdt als oude krant.
maar wanneer is het compleet? Als er 150 km tijdrit in ligt of 50?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 8 augustus 2018 @ 20:55:53 #49
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_181039761
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 16:39 schreef rubbereend het volgende:

[..]

maar wanneer is het compleet? Als er 150 km tijdrit in ligt of 50?
Dan eerder die 150. 50 is bedroevend weinig voor een ronde van drie weken. In rondjes als Romandië of CH gaan ze al vaak die kant op.
The more debt, the better
pi_181158809
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 20:55 schreef flyguy het volgende:

[..]

Dan eerder die 150. 50 is bedroevend weinig voor een ronde van drie weken. In rondjes als Romandië of CH gaan ze al vaak die kant op.
Nee hoor.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')