abonnement Unibet Coolblue
pi_180799392
Allereerst; de reden dat ik het in R&P plaats is omdat ik niet zozeer rook omdat ik verslaafd ben, maar meer vanwege stressgerelateerde psychische zwaktes.

In het kort:
Ooit begonnen op mn 16e, waarna blowen en drinken snel volgde. Roken voel toen nog wel mee maar je weet hoe dat gaat.

Vanwege een jarenlange eigenwijze kuthouding 2 jaar geleden gigantisch op mn bek gegaan en inmiddels anderhalf jaar opweg mn leven te beteren. Blowen al anderhalf jaar niet meer gedaan, drinken doe ik ook niet meer en inmiddels een vaste baan met een goed salaris. Mn leven weer aardig op de rit.

Ik rook alleen nog steeds en inmiddels al weer ene pakje per dag zo'n 3 jaar. Ik heb wel eens gestopt, een maand of drie, en dat ging me echt heel makkelijk af. Het probleem is alleen stress. Stress zorgt ervoor dat ik er weer aan begin. Stress is ook de reden dat ik ooit met die ongein begonnen ben. Het is gigantisch geconditioneerd inmiddels.

Hoewel ik dus heel graag wil stoppen, maakt het me dat dus heel erg moeilijk om vol te houden. Alhoewel de stress die ik nu ervaar in het niet valt bij wat ik gewend was, het is nog steeds behoorlijk:

- Vriendin weer terug naar huis en zie ik pas weer in November
- Dierbaar familielid die kort geleden tot 2 keer over een zelfmoordpoging heeft gedaan
- Kind van familielid die ik er onder zie lijden (zie ik 3x in de week)
- Vriend van me die ik help omdat tie in de shit zit, tot doodsbedreigingen toe, ook naar mij
- Spanningen op het werk vanwege een paar collega's die er in mijn ogen een potje van maken (1 in het bijzonder)
- Financieel het overzicht kwijt (geen schulden verder, genoeg spaargeld, maar gewoon 0 structuur)
- Tuin nog een bouwput want geen tijd ivm overwerken
- moeders die weer een beetje instabiele trekjes begint te vertonen

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Werkt dus allemaal gigantisch in mn nadeel als ik wil stoppen. Maar toch wil ik het.

Nu is mn vraag; zijn er mensen die gerookt hebben en ook zijn gestopt? Zoja, hoe hebben jullie het gedaan? En vooral; volgehouden? Misschien doelen stellen ofzo? Jezelf Beloningen geven? Wat heeft je de stijgende lijn door laten zetten?

De wilskracht is er bij min wel, maar ik ben gewoon bang dat ik uit stress weer ga beginnen. 90% van de mensen die ik op een dag zie roken ook allemaal. Word er dus ook continu mee geconfronteerd. Mn collega had het m.b.t. stress er overigens over dat ik naar accupunctuur moest gaan. Ik denk dat hij er minimaal 2x per week over begint. Volgens hem komt de dubbele peesontsteking in mn schouder ook gewoon daardoor. Ik twijfel of het inderdaad helpt.

Ik hoop dat ik wat advies kan krijgen. Zou heel fijn zijn :)

Bedankt alvast! O+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2018 20:45:38 ]
pi_180799511
Ik had een reden. Mijn toenmalige vriendin had (heeft) astma.

Stoppen met roken was vooral stoppen met tabak kopen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180799549
Wasy, neem tabex.... is de natuurlijke vorm van Champix zonder die chemische graf bijwerkingen. Is niet verkrijgbaar in NL omdat big pharma er niets aan kan verdienen, want russische uitvinding, koop het in een een bulgaarse webshop of op marktplaats (de blauwe, niet de groene).

Ik dacht ook dat ik er nooit meer vanaf kwam. Easy, zonder overdrijven.... Je ergste moment is het uitkiezen van het stopmoment, maar je hebt 0 cravings... helemaal niks.
Lambo of Rekt
pi_180799567
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 20:48 schreef Jordy-B het volgende:


Stoppen met roken was vooral stoppen met tabak kopen.
zo ben ik ook gestopt. Pakje was leeg en heb geen nieuwe meer gekocht
Juin uit Eigen Tuin!
pi_180799743
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 20:48 schreef Jordy-B het volgende:
Ik had een reden. Mijn toenmalige vriendin had (heeft) astma.

Stoppen met roken was vooral stoppen met tabak kopen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 20:50 schreef Symphonic het volgende:

[..]

zo ben ik ook gestopt. Pakje was leeg en heb geen nieuwe meer gekocht
Zo simpel is het bij mij ook!...in het begin. Maar die stap om tijdens het afrekenen van je brandstof een pakje sigaretten mee te nemen is zo klein als je onder stress staat. ;(

quote:
14s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 20:49 schreef EggsTC het volgende:
Wasy, neem tabex.... is de natuurlijke vorm van Champix zonder die chemische graf bijwerkingen. Is niet verkrijgbaar in NL omdat big pharma er niets aan kan verdienen, want russische uitvinding, koop het in een een bulgaarse webshop of op marktplaats (de blauwe, niet de groene).

Ik dacht ook dat ik er nooit meer vanaf kwam. Easy, zonder overdrijven.... Je ergste moment is het uitkiezen van het stopmoment, maar je hebt 0 cravings... helemaal niks.
Klinkt goed. Heb er ook wel eens over nagedacht, maar ben nogal skeptisch over die dingen. Daarnaast ben ik best verslavingsgevoelig, weet niet of je er lang last van houdt als je hiermee stopt?

Maargoed, moet toch langs de huisarts voor mn schouder kan ik het gelijk een vragen.

Bedankt voor jullie reacties :)
pi_180799844
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 20:56 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

[..]

Zo simpel is het bij mij ook!...in het begin. Maar die stap om tijdens het afrekenen van je brandstof een pakje sigaretten mee te nemen is zo klein als je onder stress staat. ;(

[..]

Klinkt goed. Heb er ook wel eens over nagedacht, maar ben nogal skeptisch over die dingen. Daarnaast ben ik best verslavingsgevoelig, weet niet of je er lang last van houdt als je hiermee stopt?

Maargoed, moet toch langs de huisarts voor mn schouder kan ik het gelijk een vragen.

Bedankt voor jullie reacties :)
Die tabexkit zijn 100 tabletten per doosje, met 2 doosjes kom ik easy van het roken af. Ik verbied het roken mezelf niet, want dan word het zwaarder... ik rook gewoon niet omdat ik (mede door de tabex) geen trek meer heb. Dit is niet verkrijgbaar bij de huisarts... want russische uitvinding, dus evil..

Zoek op cystisine/tabex. Dit is 0 effort, je moet willen stoppen met roken, maar das alles, verder heb je nergens last van.
Lambo of Rekt
  zaterdag 28 juli 2018 @ 21:04:46 #7
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180799946
Ik ben inmiddels 2 jaar gestopt. Tijdens
uitgaan stond ik met vrienden te roken voor het café toen we een weddenschap gingen doen wie het eerst kan stoppen. Heb toen nog 1 opgestoken, pakje aan vriend gegeven en nooit meer 1 opgestoken.

Veel lolly’s eten heeft mij geholpen maar dat was maar 1 week nodig. Nu totals geen behoefte meer aan, vindt het zelfs vies. Alleen blowen doe ik af en toe (2x per maand ofzo) nog
#KICKOUTZP
pi_180799961
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 20:56 schreef -mosrednA het volgende:
Zo simpel is het bij mij ook!...in het begin. Maar die stap om tijdens het afrekenen van je brandstof een pakje sigaretten mee te nemen is zo klein als je onder stress staat. ;(
Dat klopt, maar je weet dat dat moment eraan komt. Je wordt in een tankstation niet verrast door een rek met tabak achter de kassa. Net zo goed dat je verleiding moet weerstaan om snoep te kopen (dat probleem heb ik dan). Maar je kan ook naar een onbemand tankstation om het hele probleem te omzeilen.

Een grote supermarkt heeft alleen tabak bij de servicebalie. Ga niet langs de servicebalie.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180799983
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 21:01 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Die tabexkit zijn 100 tabletten per doosje, met 2 doosjes kom ik easy van het roken af. Ik verbied het roken mezelf niet, want dan word het zwaarder... ik rook gewoon niet omdat ik (mede door de tabex) geen trek meer heb. Dit is niet verkrijgbaar bij de huisarts... want russische uitvinding, dus evil..

Zoek op cystisine/tabex. Dit is 0 effort, je moet willen stoppen met roken, maar das alles, verder heb je nergens last van.
Bedankt voor je tip, ik ga research doen ernaar. Klinkt als een goede ondersteuning.

Verder ben ik dan nog wel opzoek naar tips om het vol te houden. Dus echt in dr weken / maanden erna. Dat is dr voornaamste reden dat ik er tegenop zie
pi_180800096
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 21:04 schreef wollah het volgende:
Ik ben inmiddels 2 jaar gestopt. Tijdens
uitgaan stond ik met vrienden te roken voor het café toen we een weddenschap gingen doen wie het eerst kan stoppen. Heb toen nog 1 opgestoken, pakje aan vriend gegeven en nooit meer 1 opgestoken.

Veel lolly’s eten heeft mij geholpen maar dat was maar 1 week nodig. Nu totals geen behoefte meer aan, vindt het zelfs vies. Alleen blowen doe ik af en toe (2x per maand ofzo) nog
Dat is wel een bazenaktie :7 Ik hoop dat ik dat ook vol zou kunnen houden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 21:05 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat klopt, maar je weet dat dat moment eraan komt. Je wordt in een tankstation niet verrast door een rek met tabak achter de kassa. Net zo goed dat je verleiding moet weerstaan om snoep te kopen (dat probleem heb ik dan). Maar je kan ook naar een onbemand tankstation om het hele probleem te omzeilen.

Een grote supermarkt heeft alleen tabak bij de servicebalie. Ga niet langs de servicebalie.
Goeie tip. Tankstation is alleen lastig, want waar ik tank is gas 58(!) cent, dus die wil ik niet ontwijken :P

Maar ik snap je punt. Thx. Met name supermarkten en inderdaad tankstations zijn wel zwakke momenten ja. Daar moet ik ff sterk blijven
pi_180800167
Kwestie van er gewoon mee ophouden en jezelf gaan zien als niet roker.

Zorg het eerste jaar dat je wegblijft uit rooksituaties en sociale omgevingen, want daar gaat het mis.

Dat tankstation kun je je op instellen. Maar die avond dat je lekker uitgaat en ineens buiten weer staat te roken, die is gevaarlijk.

Ga elke keer als je wilt roken hardlopen. In de avond na het eten bijvoorbeeld.

Ik rookte ooit, blowde ook veel. Stoppen was een kwestie van doen en niet meer omkijken. De pogingen die ik daarvoor ondernam waren geen echte pogingen, ik wist dat ik weer ging roken. Was meer een pauze.

Inmiddels ben ik alweer 14 jaar gestopt. Blowen ook, alhoewel ik nog wel eens heb gevapet en spacecake heb gegeten.
Whatever...
  zaterdag 28 juli 2018 @ 21:14:52 #12
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180800242
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 21:09 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Dat is wel een bazenaktie :7 Ik hoop dat ik dat ook vol zou kunnen houden.


Komt goed gozer. Denk maar elke keer als je een hijs neemt wat je je eigen lichaam aandoen en dan het eigenlijk gewoon een dure zelfmoord is. En ff goed de plaatjes op de pakjes bestuderen. Ff voor het idee.
#KICKOUTZP
pi_180800264
Zoals ik het lees is het stoppen an sich niet het probleem, het probleem zit hem in het gestopt blijven. Wat heel goed is, is dat je je al bewust bent van je trigger 'stress'. Nou is het zaak om een andere manier te vinden om met die stress om te gaan.

Toen mijn moeder stopte met roken, merkte ze bij zichzelf: 'als ik zin heb in een sigaret, heb ik eigenlijk behoefte aan een rust momentje om even diep adem te kunnen halen'. Dus in plaats van een sigaret op te steken, liep ze even naar buiten en ademde ze een paar keer goed diep in en uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door madam-april op 28-07-2018 21:30:00 (Nu even in het Nederlands :')) ]
pi_180800359
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 21:11 schreef Spanky78 het volgende:
Kwestie van er gewoon mee ophouden en jezelf gaan zien als niet roker.

Zorg het eerste jaar dat je wegblijft uit rooksituaties en sociale omgevingen, want daar gaat het mis.
Goeie mindset inderdaad. Alleen wegblijven uit zulke situaties is voor mij echt niet te doen. Dan zou ik mn werk, vrienden en ouderlijk huis moeten ontwijken. Ik snap het punt maar is gewoon niet te doen. Zeker geen weken lang.

quote:
Dat tankstation kun je je op instellen. Maar die avond dat je lekker uitgaat en ineens buiten weer staat te roken, die is gevaarlijk.

Ga elke keer als je wilt roken hardlopen. In de avond na het eten bijvoorbeeld.
Daar heb je wel gelijk in ja. Die tijd heb je. En die laatste is echt een goeie tip. Kan ik sowieso wel gebruiken (conditioneel gezien). Bedankt! :)

quote:
Ik rookte ooit, blowde ook veel. Stoppen was een kwestie van doen en niet meer omkijken. De pogingen die ik daarvoor ondernam waren geen echte pogingen, ik wist dat ik weer ging roken. Was meer een pauze.

Inmiddels ben ik alweer 14 jaar gestopt. Blowen ook, alhoewel ik nog wel eens heb gevapet en spacecake heb gegeten.
Knap hoor. Ik moet zeggen dat ik dat ook had met blowen en drank, maar roken zit bij mij heel anders verwerkt in mn hoofd. Had niet verwacht dat het zo'n verschil zou maken.

Nooit meer omkijken. Dat is wel echt de sleutel inderdaad. En als je dat een tijd hebt geflikt en volhoud tot op een punt dat het je geen ene fuck aan energie kost ook echt een heeerlijk gevoel.
pi_180800484
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 21:14 schreef wollah het volgende:

[..]

Komt goed gozer. Denk maar elke keer als je een hijs neemt wat je je eigen lichaam aandoen en dan het eigenlijk gewoon een dure zelfmoord is. En ff goed de plaatjes op de pakjes bestuderen. Ff voor het idee.
Ik denk dat ik die misschien maar ff uitknip ofzo en in mn portemonnee doe. Puur voor et idee inderdaad.

Voel me echt een klein kind maar het is wel een goeie herinnering.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 21:15 schreef madam-april het volgende:
Zoals ik het lees is het stoppen an sich niet het probleem, het probleem zit hem in het gestopt blijven. Wat heel goed is, is dat je je al bewust bent van je trigger 'stress'. Nou is het zaak om een andere manier te vinden om met die stress om te gaan.
Dat is het m inderdaad helemaal.

quote:
Toen mijn moeder stopte met roken, merkte bij zichzelf 'als ik zin heb in een sigaret, heb ik eigenlijk behoefte aan een rust momentje om even diep adem te kunnen halen'. Dus in plaats van een sigaret op te steken, liep ze even naar buiten en ademde ze een paar keer goed diep in en uit ademen.
Dit is wel echt een hele goeie zeg. Totaal niet verder over nagedacht. Het is inderdaad geconditioneerd aan iets wat je mist en wat die peuk dan simuleert / symboliseert. Ik ga hier morgen eens even goed bij stil staan op t werk.

Bedankt voor de reacties allemaal ^O^
pi_180800638
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 21:19 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Goeie mindset inderdaad. Alleen wegblijven uit zulke situaties is voor mij echt niet te doen. Dan zou ik mn werk, vrienden en ouderlijk huis moeten ontwijken. Ik snap het punt maar is gewoon niet te doen. Zeker geen weken lang.

[..]

Daar heb je wel gelijk in ja. Die tijd heb je. En die laatste is echt een goeie tip. Kan ik sowieso wel gebruiken (conditioneel gezien). Bedankt! :)

[..]

Knap hoor. Ik moet zeggen dat ik dat ook had met blowen en drank, maar roken zit bij mij heel anders verwerkt in mn hoofd. Had niet verwacht dat het zo'n verschil zou maken.

Nooit meer omkijken. Dat is wel echt de sleutel inderdaad. En als je dat een tijd hebt geflikt en volhoud tot op een punt dat het je geen ene fuck aan energie kost ook echt een heeerlijk gevoel.
Als je ouders thuis roken... Ga maar eerst uit huis.

Want dat is wel echt lastig. Een keer bij vrienden thuis... Tsja, anders vraag je om ergens anders af te spreken. Voordeel.is dat je tegenwoordig nergens meer mag roken. Scheelt enorm. Ik kon vroeger in de trein in een rokerscoupe gaannzitten. Kun je je nu niet meer voorstellen.

Toen ik echt jong was ging ik voor mijn vader een pakje shag halen voor 2 gulden 30 ofzo. Roken was normaal en mocht overal.

Blijf weg uit rooksituaties en je redt het.

P.s. roken is een heel lastige verslaving, dus succes.
Whatever...
pi_180800675
Ik heb mijn laatste sigaretje op gerookt en daarna nooit meer een sigaret gekocht of aangeraakt.

Maar ik lees in jouw verhaal zo veel maars.. Geen maars gewoon doen ^O^
I solemnly swear i'm up to no good
pi_180800689
Jep, wat de reply hierboven zegt.... het is easy, je houdt jezelf voor dat het moeilijk is of dat het niet kan, is bullshit. Zo leefde ik maanden/jaren.
Lambo of Rekt
pi_180800793
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 21:30 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Als je ouders thuis roken... Ga maar eerst uit huis.

Want dat is wel echt lastig. Een keer bij vrienden thuis... Tsja, anders vraag je om ergens anders af te spreken. Voordeel.is dat je tegenwoordig nergens meer mag roken. Scheelt enorm. Ik kon vroeger in de trein in een rokerscoupe gaannzitten. Kun je je nu niet meer voorstellen.

Toen ik echt jong was ging ik voor mijn vader een pakje shag halen voor 2 gulden 30 ofzo. Roken was normaal en mocht overal.

Blijf weg uit rooksituaties en je redt het.

P.s. roken is een heel lastige verslaving, dus succes.
Ik woon op mezelf maar ben hier gewoon heel vaak. Nu helemaal omdat mijn eigen huis mega leeg is nu mn vriendin weg is. Ik wil dat echt minimaal een weekje vermijden tot ik volgend weekend vrij ben en de tijd heb om et te verwerken. Want ik word er nu nog gewoon heeel verdrietig van.

En die veranderingen helpen wel enorm mee inderdaad. Dat is wel fijn. Ook de prijs houdt je aan het denken.

En thx :) ga mn best doen! ^O^
  Spellchecker zaterdag 28 juli 2018 @ 21:41:06 #20
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_180800867
Paar keer gestopt ... laatste keer dacht ik "wtf ben ik mee bezig" ...
Twee jaar geleden nog een hijs geprobeerd maar smerig :r en nog steeds gestopt.
pi_180800890
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 21:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb mijn laatste sigaretje op gerookt en daarna nooit meer een sigaret gekocht of aangeraakt.

Maar ik lees in jouw verhaal zo veel maars.. Geen maars gewoon doen ^O^
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 21:33 schreef EggsTC het volgende:
Jep, wat de reply hierboven zegt.... het is easy, je houdt jezelf voor dat het moeilijk is of dat het niet kan, is bullshit. Zo leefde ik maanden/jaren.
Klopt klopt, is ook zo! Alleen het gaat me vooral om het volhouden, de weken / maanden erna namelijk. Die laagdrempeligheid om tijdrns stress in een onbewaakt ogenblik toch weer een mee te pakken.

Ik snap dat het een kwestienis van gewoon niet meenemen, en dat is het ook, maar ik heb gewoon behoefte aan een klein vangnet ofzo. Een stok achter de deur. Een extra tip of hulpmiddel om gemotiveerd te blijven. En niet zozeer gemotiveerd misschien, maar om eraan herinnerd te blijven waarom je ookal weer gestopt bent. Het gevoel vasthouden. Die stress niet de overhand tr laten nemen.
pi_180800900
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 21:41 schreef maily het volgende:
Paar keer gestopt ... laatste keer dacht ik "wtf ben ik mee bezig" ...
Twee jaar geleden nog een hijs geprobeerd maar smerig :r en nog steeds gestopt.
O+ Goed bezig! ^O^
  Spellchecker zaterdag 28 juli 2018 @ 21:47:19 #23
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_180801016
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 21:42 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

O+ Goed bezig! ^O^
Ik dacht "gezellig" ... lief rookte toen ook nog ... maar ik was gelukkig gauw genezen ... lief is intussen ook gestopt 😁
  Spellchecker zaterdag 28 juli 2018 @ 21:49:20 #24
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_180801072
En TS; jij bent de enige die de knop tussen jouw oren kan omdraaien ... sterkte daarmee! En vertel meteen tegen "iedereen" dat je gestopt bent.
pi_180801390
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 21:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb mijn laatste sigaretje op gerookt en daarna nooit meer een sigaret gekocht of aangeraakt.

Maar ik lees in jouw verhaal zo veel maars.. Geen maars gewoon doen ^O^
ik heb die laatste sigaret niet bewust gehad. Ik dacht dat ik nog een pakje in de automhad, dat bleek niet, en dat was het moment dat ik dacht: mooi dan is het nu klaar.
Drie lastige dagen gehad en toen was het helemaal over.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_180801511
Als je wilt kan alles.
Mijn moeder is 3 maanden geleden ook gestopt na meer dan 40 jaar ofzo gerookt te hebben
pi_180801634
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 22:07 schreef Max-Westerman het volgende:
Als je wilt kan alles.
Mijn moeder is 3 maanden geleden ook gestopt na meer dan 40 jaar ofzo gerookt te hebben
Mja, het probleem is, is dat de roker, denkt dat hij "wel degene is die niet zonder kan".... zo was eht bij mij, ik dacht dat ik gewoon niet zonder kon, is gelul. Dat maak je jezelf wijs. En graag ook, want die volgende peuk lonkt toch :D
Lambo of Rekt
pi_180802154
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 20:44 schreef -mosrednA het volgende:
Allereerst; de reden dat ik het in R&P plaats is omdat ik niet zozeer rook omdat ik verslaafd ben, maar meer vanwege stressgerelateerde psychische zwaktes.

In het kort:
Ooit begonnen op mn 16e, waarna blowen en drinken snel volgde. Roken voel toen nog wel mee maar je weet hoe dat gaat.

Vanwege een jarenlange eigenwijze kuthouding 2 jaar geleden gigantisch op mn bek gegaan en inmiddels anderhalf jaar opweg mn leven te beteren. Blowen al anderhalf jaar niet meer gedaan, drinken doe ik ook niet meer en inmiddels een vaste baan met een goed salaris. Mn leven weer aardig op de rit.

Ik rook alleen nog steeds en inmiddels al weer ene pakje per dag zo'n 3 jaar. Ik heb wel eens gestopt, een maand of drie, en dat ging me echt heel makkelijk af. Het probleem is alleen stress. Stress zorgt ervoor dat ik er weer aan begin. Stress is ook de reden dat ik ooit met die ongein begonnen ben. Het is gigantisch geconditioneerd inmiddels.

Hoewel ik dus heel graag wil stoppen, maakt het me dat dus heel erg moeilijk om vol te houden. Alhoewel de stress die ik nu ervaar in het niet valt bij wat ik gewend was, het is nog steeds behoorlijk:

- Vriendin weer terug naar huis en zie ik pas weer in November
- Dierbaar familielid die kort geleden tot 2 keer over een zelfmoordpoging heeft gedaan
- Kind van familielid die ik er onder zie lijden (zie ik 3x in de week)
- Vriend van me die ik help omdat tie in de shit zit, tot doodsbedreigingen toe, ook naar mij
- Spanningen op het werk vanwege een paar collega's die er in mijn ogen een potje van maken (1 in het bijzonder)
- Financieel het overzicht kwijt (geen schulden verder, genoeg spaargeld, maar gewoon 0 structuur)
- Tuin nog een bouwput want geen tijd ivm overwerken
- moeders die weer een beetje instabiele trekjes begint te vertonen

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Werkt dus allemaal gigantisch in mn nadeel als ik wil stoppen. Maar toch wil ik het.

Nu is mn vraag; zijn er mensen die gerookt hebben en ook zijn gestopt? Zoja, hoe hebben jullie het gedaan? En vooral; volgehouden? Misschien doelen stellen ofzo? Jezelf Beloningen geven? Wat heeft je de stijgende lijn door laten zetten?

De wilskracht is er bij min wel, maar ik ben gewoon bang dat ik uit stress weer ga beginnen. 90% van de mensen die ik op een dag zie roken ook allemaal. Word er dus ook continu mee geconfronteerd. Mn collega had het m.b.t. stress er overigens over dat ik naar accupunctuur moest gaan. Ik denk dat hij er minimaal 2x per week over begint. Volgens hem komt de dubbele peesontsteking in mn schouder ook gewoon daardoor. Ik twijfel of het inderdaad helpt.

Ik hoop dat ik wat advies kan krijgen. Zou heel fijn zijn :)

Bedankt alvast! O+
Jij was toch ook weleens in het Elektronisch Roken topic geweest?
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_180802757
quote:
4s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 21:42 schreef -mosrednA het volgende:

[..]


[..]

Klopt klopt, is ook zo! Alleen het gaat me vooral om het volhouden, de weken / maanden erna namelijk. Die laagdrempeligheid om tijdrns stress in een onbewaakt ogenblik toch weer een mee te pakken.

Ik snap dat het een kwestienis van gewoon niet meenemen, en dat is het ook, maar ik heb gewoon behoefte aan een klein vangnet ofzo. Een stok achter de deur. Een extra tip of hulpmiddel om gemotiveerd te blijven. En niet zozeer gemotiveerd misschien, maar om eraan herinnerd te blijven waarom je ookal weer gestopt bent. Het gevoel vasthouden. Die stress niet de overhand tr laten nemen.
Op die momenten ging ik heel bewust iets anders doen.
I solemnly swear i'm up to no good
  Spellchecker zaterdag 28 juli 2018 @ 22:58:29 #30
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_180802842
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 22:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Op die momenten ging ik heel bewust iets anders doen.
Aan een elastiekje om je pols trekken? Sounds legit ... als het je helpt why not.
pi_180802944
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 22:58 schreef maily het volgende:

[..]

Aan een elastiekje om je pols trekken? Sounds legit ... als het je helpt why not.
Hardlopen, blokje om, schoonmaken (man wat was mijn huis schoon in het begin _O-) stom spelletje op de telefoon, uitgebreid koken Enz.
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 29 juli 2018 @ 00:31:15 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180804846
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 20:44 schreef -mosrednA het volgende:
Allereerst; de reden dat ik het in R&P plaats is omdat ik niet zozeer rook omdat ik verslaafd ben, maar meer vanwege stressgerelateerde psychische zwaktes.

In het kort:
Ooit begonnen op mn 16e, waarna blowen en drinken snel volgde. Roken voel toen nog wel mee maar je weet hoe dat gaat.

Vanwege een jarenlange eigenwijze kuthouding 2 jaar geleden gigantisch op mn bek gegaan en inmiddels anderhalf jaar opweg mn leven te beteren. Blowen al anderhalf jaar niet meer gedaan, drinken doe ik ook niet meer en inmiddels een vaste baan met een goed salaris. Mn leven weer aardig op de rit.

Ik rook alleen nog steeds en inmiddels al weer ene pakje per dag zo'n 3 jaar. Ik heb wel eens gestopt, een maand of drie, en dat ging me echt heel makkelijk af. Het probleem is alleen stress. Stress zorgt ervoor dat ik er weer aan begin. Stress is ook de reden dat ik ooit met die ongein begonnen ben. Het is gigantisch geconditioneerd inmiddels.

Hoewel ik dus heel graag wil stoppen, maakt het me dat dus heel erg moeilijk om vol te houden. Alhoewel de stress die ik nu ervaar in het niet valt bij wat ik gewend was, het is nog steeds behoorlijk:

- Vriendin weer terug naar huis en zie ik pas weer in November
- Dierbaar familielid die kort geleden tot 2 keer over een zelfmoordpoging heeft gedaan
- Kind van familielid die ik er onder zie lijden (zie ik 3x in de week)
- Vriend van me die ik help omdat tie in de shit zit, tot doodsbedreigingen toe, ook naar mij
- Spanningen op het werk vanwege een paar collega's die er in mijn ogen een potje van maken (1 in het bijzonder)
- Financieel het overzicht kwijt (geen schulden verder, genoeg spaargeld, maar gewoon 0 structuur)
- Tuin nog een bouwput want geen tijd ivm overwerken
- moeders die weer een beetje instabiele trekjes begint te vertonen

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Werkt dus allemaal gigantisch in mn nadeel als ik wil stoppen. Maar toch wil ik het.

Nu is mn vraag; zijn er mensen die gerookt hebben en ook zijn gestopt? Zoja, hoe hebben jullie het gedaan? En vooral; volgehouden? Misschien doelen stellen ofzo? Jezelf Beloningen geven? Wat heeft je de stijgende lijn door laten zetten?

De wilskracht is er bij min wel, maar ik ben gewoon bang dat ik uit stress weer ga beginnen. 90% van de mensen die ik op een dag zie roken ook allemaal. Word er dus ook continu mee geconfronteerd. Mn collega had het m.b.t. stress er overigens over dat ik naar accupunctuur moest gaan. Ik denk dat hij er minimaal 2x per week over begint. Volgens hem komt de dubbele peesontsteking in mn schouder ook gewoon daardoor. Ik twijfel of het inderdaad helpt.

Ik hoop dat ik wat advies kan krijgen. Zou heel fijn zijn :)

Bedankt alvast! O+
Ik heb 20 jaar lang een pakje per dag gerookt. De laatste 15 jaar wilde ik helemaal niet meer roken, maar het lukte me niet blijvend te stoppen. 2 keer een poging gehad van ongeveer een jaar stoppen, nog iedere dag zin om te roken toen, dus uiteindelijk val je dan een keer door de mand. Nu 1,5 jaar gestopt en er echt helemaal vanaf.

1) Dat je met roken je stress omlaag brengt is niet waar. Dat doet je 'rookduiveltje' je geloven. Ik dacht altijd als ik gestopt was dat mijn leven saai en zinloos was als ik niet rookte. Natuurlijk is dat niet zo. Dat zijn dingen dat je eigen onderbewustzijn je wijsmaakt om weer te beginnen. En één sigaret is 'killing'

2) Fout 2 die ik maakte was te denken dat ik het op eigen kracht moest doen. Verhalen om mij heen van mensen die zeiden het even 3 dagen lastig gehad te hebben, maar toen er nooit meer naar gesnakt te hebben. Ik ben mentaal niet zwakker dan zij, dus vond ik dat ik dat ook moest kunnen. Dat lukte me dus niet. Voor iedereen is het anders, ik denk dat het gewoon fysiek bepaald is. Net zoals alcohol voor de een superlekker is en voor de ander mwoah (voor mij dus)

3) Ondertussen ging ik wel bijna iedere avond met een schuldgevoel naar bed, nam mij voor om morgen dan echt te stoppen, waarop ik iedere keer weer bij de Texaco afsloeg om een pakje Gauloises te kopen.

4) Uiteindelijk naar de dokter gegaan, het middel Champix voorgeschreven gekregen, vrij eenvoudig gestopt en na 3 maanden verlangde ik er niet eens meer naar Nu dus vanaf november 2016 gestopt, beste keuze ooit
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 29 juli 2018 @ 00:35:59 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180804921
Wat mij trouwens verbaasde was dat ik pas op een terrasje zat en dat er op 10 van de 12 tafeltjes sigaretten lagen. En allemaal jonge mensen die daar zaten (18-28). Ik dacht dat het roken voor die leeftijdscategorie helemaal 'uit' was. Maar blijkbaar dus niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_180805195
Ik heb sinds kort een Vaporesso, een damper.
Ja ik rook er ook nog bij en zit ook wat nicotine bij de strawberry cheesecake smaak :P

Het scheelt echt in het aantal sigaretten per dag, omdat het vaak ook verveling/ gewoonte gedrag is.
Hell To The Liars
pi_180810046
quote:
4s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 21:42 schreef -mosrednA het volgende:

[..]


[..]

Klopt klopt, is ook zo! Alleen het gaat me vooral om het volhouden, de weken / maanden erna namelijk. Die laagdrempeligheid om tijdrns stress in een onbewaakt ogenblik toch weer een mee te pakken.

Ik snap dat het een kwestienis van gewoon niet meenemen, en dat is het ook, maar ik heb gewoon behoefte aan een klein vangnet ofzo. Een stok achter de deur. Een extra tip of hulpmiddel om gemotiveerd te blijven. En niet zozeer gemotiveerd misschien, maar om eraan herinnerd te blijven waarom je ookal weer gestopt bent. Het gevoel vasthouden. Die stress niet de overhand tr laten nemen.
Ik zit met precies hetzelfde. Stoppen... No problemo
Gestopt blijven.... Gaat telkens weer mis. Idd bij tankstation of supermarkt of als iemand naast me er een opsteekt.
Wat dat betreft doen ze het in Frankrijk wel ok met hun bureau de tabac. Geen verleiding bij de normale winkels en de stap om naar zo'n sigaretten winkel te gaan is toch groter. Bovendien zijn die niet 24x7 open maar slechts beperkt
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')