abonnement Unibet Coolblue
pi_180799324
Het laatste woord over Blok blijkt nog niet gezegd:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)p-stef-blok-a1610711
https://www.rd.nl/subscription-required-7.133?aId=1.1502532

quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:19 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Omkering van de bewijslast. Bewijs maar dat Europa eeuwenlang in oorlog leeft met de islam.
Als je alle oorlogen in Europa optelt...

2e Wereldoorlog. Duitsland/Nazisme tegen communisme/jodendom.
Tiendaagse Veldtocht: Nederland tegen België
Talloze oorlogen tussen Nederland en Engeland (op zee)
Napoleon: Frankrijk tegen Engeland/Nederland/Duitsland etc.

80-jarige oorlog: Spanje tegen Nederland etc

Enfin: je kunt tal van oorlogen opnoemen. Tot en met allerlei burgeroorlogen en Hoekse en Kabeljauwse Twisten.
Nee hoor, jij keert de bewijslast nu juist om door mijn vraag te negeren. Dat er oorlogen tussen Europese landen zijn geweest sluit niet uit dat er oorlogen geweest tussen Europa en islam of andere culturen.

Uit de NRC:
quote:
De uitspraken van Stef Blok over multiculturele samenlevingen („noem een voorbeeld [..] waar een vreedzaam samenlevingsverband is, ik ken hem niet”) schokten politici, sociale dienstverleners en journalisten. Dat zelfs Blok, de VVD’er die bij zijn aantreden in maart nog gekarakteriseerd werd als ‘saai en oerdegelijk’, zó rechtspopulistisch uit de hoek kon komen, droeg zeker bij aan die schok. Stef Blok liet zich dus veel te negatief uit over de multiculturele samenleving. Foutief zelfs, meenden zelfbenoemde factcheckers. Maar waarom draait niemand het eens om? Waarom hoeft links nooit te verklaren wat er dan zo positief is aan de multiculturele samenleving? Wat heeft de komst van niet-westerse migranten ons dan voor goeds gebracht?

(...)

Critici en ‘factcheckers’ interpreteren Bloks woorden overigens wel heel nauw. De VVD’er stelde dat hij geen „vreedzaam” multicultureel samenlevingsverband kent en zou daarmee fout zitten. Suriname („failed state”) zou volgens Bloks critici juist toonbeeld van zo’n vreedzame multiculturele samenleving zijn. En Nederland ook. Ja, vreedzaam in de zin van: geen oorlog. Maar niemand kan toch ontkennen dat er al decennia sprake is van ernstige culturele en etnische spanningen waarvan zonder de komst van niet-westerse migranten geen sprake zou zijn? Een soortgelijke conclusie trok de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid nog in mei. Ik citeer de bespreking in NRC: „Als wijken diverser worden, voelen mensen zich onveiliger en neemt sociale samenhang af. Ook is de kans groter dat ze een delict plegen.” Wie ‘vreedzaam’ definieert als kalm, rustig en wars van ruzie, kan niet ontkennen dat Stef Blok gewoon gelijk heeft. Overal leidt de multiculturele samenleving tot spanning. Bovendien; juist links heeft het over ‘groepen die tegenover elkaar staan’.

(...)

Zo hypocriet allemaal! Als er iets positiefs over de multiculturele samenleving valt te vertellen (zoals het winnen van het WK door een divers elftal) dan worden linkse mensen hitsig. Dan benoemen ze diversiteit als succesfactor. Slaan migranten vervolgens aan het plunderen, dan gaat het ineens om zomaar ‘mannen’. De opiniemakers, journalisten en politici die geen gelegenheid onbenut laten om de vermeende schaduwzijden van de Nederlandse cultuur te benadrukken (slavernijverleden, zwarte piet), zijn toevallig ook altijd degenen die andere culturen en in het bijzonder het multiculturalisme beschermen tegen kritiek. De werkelijke schade van deze affaire is daarom: gewone burgers zullen zich voortaan driemaal bedenken voor ze iets zeggen wat op hetzelfde neerkomt als wat Blok vertelde. Het is deze publieke executie die angst zaait, niet de woorden van de minister.

Jammer dat Blok uit politiek lijfsbehoud zo razendsnel afstand nam van zijn uitspraken. Hoe ongelukkig hij zijn gedachten in die uitgelekte video ook de vrije loop liet, iedereen zag: wat de minister tegenover dat gezelschap zegt, meent hij wel, ook al was het prikkelend bedoeld. Zo’n rede kun je niet zomaar terugtrekken. Dat maakt je ongeloofwaardig. Er zat namelijk geen woord Spaans bij.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180799397
geen trouw..

[ Bericht 99% gewijzigd door Straatcommando. op 29-07-2018 02:27:11 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180799676
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 20:44 schreef Slayage het volgende:
bullshit sells en is een miljarden business ook in de politiek ^O^


een copy and paste met dezelfde aperte fout erin?

[ Bericht 65% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2018 20:54:33 ]
pi_180807520
Gelukkig wordt Blok niet 1,2,3 gewipt. Er kunnen nog gewoon dingen gezegd worden in Nederland. Nog wel.
pi_180808576
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 08:53 schreef Loekie1 het volgende:
Gelukkig wordt Blok niet 1,2,3 gewipt. Er kunnen nog gewoon dingen gezegd worden in Nederland. Nog wel.
Natuurlijk wordt Blok niet 1, 2, 3 gewipt. Het slag mensen dat aanstoot neemt aan zijn uitspraken wil eerst een stevig kamerdebat met veel slecht theater. Hier moet Blok spartelen, door de modder en hij moet zichzelf onderplassen ter vernedering. Het is de bedoeling om een signaal af te geven aan gelijkgestemden dat dit soort geluiden ongewenst zijn. Dat het open debat en de democratie hieronder lijden, is dan om het even. Houd je bij consensusmeningen, of anders!

Dat kamerdebat zal ook niet of nauwelijks over de inhoud van Blok zijn woorden gaan. We zullen vooral de beruchte toon- en gedachtenpolitie aan het werk zien: "Hoe kunt u dit nou zeggen?" "U bent BuZa-minister!" "Heeft u kennis genomen van de open brief?" "Bent u bekend met de opstand binnen uw departement?" en dat soort kneuzenvragen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Oostwoud op 29-07-2018 10:27:16 ]
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180808673
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 08:53 schreef Loekie1 het volgende:
Gelukkig wordt Blok niet 1,2,3 gewipt. Er kunnen nog gewoon dingen gezegd worden in Nederland. Nog wel.
Een minister zit er om het land te besturen, niet om domme dingen "gewoon te zeggen".
pi_180808691
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 08:53 schreef Loekie1 het volgende:
Gelukkig wordt Blok niet 1,2,3 gewipt. Er kunnen nog gewoon dingen gezegd worden in Nederland. Nog wel.
Het is zomerreces hè. Daarna zal er een debat komen en dikke kans dat hij dan mag vertrekken.
pi_180808693
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:21 schreef Oostwoud het volgende:
"U bent BuZa-minister!"
Dat is wel de kern van de zaak ja. Hij is geen columnist bij het AD, maar de vertegenwoordiger van Nederland in het buitenland, die de relatie tussen Nederland en andere landen moet onderhouden.
pi_180808733
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is wel de kern van de zaak ja. Hij is geen columnist bij het AD, maar de vertegenwoordiger van Nederland in het buitenland, die de relatie tussen Nederland en andere landen moet onderhouden.
Kan zijn, maar mijn opvatting van democratie is dat het vrije woord zo ruim mogelijk opgevat wordt. Dat het gaat over de kern en de grondslagen van onze maatschappij. Blok heeft m.i. een interessante discussie op gang gebracht. De politiek is al zo gebureaucratiseerd (lees: verambtelijkt). Anders schaffen we de verkiezingen lekker af en laten we de bestuurderskaste het zelf allemaal afhandelen qua poppetjes en posities.

Soevereine natiestaten gaan bovendien over hun eigen interne aangelegenheden.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180808742
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:21 schreef Oostwoud het volgende:
Dat kamerdebat zal ook niet of nauwelijks over de inhoud van Blok zijn woorden gaan. We zullen vooral de beruchte toon- en gedachtenpolitie aan het werk zien: "Hoe kunt u dit nou zeggen?" "U bent BuZa-minister!" "Heeft u kennis genomen van de open brief?" "Bent u bekend met de opstand binnen uw departement?" en dat soort kneuzenvragen.
Inderdaad, een minister van BuZa moet geen andere landen tegen zich in het harnas jagen. Dat is een beetje regeltje één van diplomatie. Door op de VVD-borrelpopiejopiepraattrein te springen heeft hij aangetoond totaal niet geschikt te zijn voor de positie die hij bekleedt.
pi_180808745
De gedachtenpolitie is al heel ver gevorderd in Nederland. Je ziet het bijv. als een microfoon voor een willekeurige politicus wordt gehouden met de vraag: wat vindt u van de uitspraken van minister Blok? Wee je gebeente als je niet politiek-correct antwoordt. Het hele mediacircus is eropuit om die ene mening geldend te laten verklaren en daarbij al die voorbeelden die wél duiden op de ene groep die de andere wegjaagt in vele landen, weg te laten.
pi_180808752
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:31 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Kan zijn, maar mijn opvatting van democratie is dat het vrije woord zo ruim mogelijk opgevat wordt. Dat het gaat over de kern en de grondslagen van onze maatschappij. Blok heeft m.i. een interessante discussie op gang gebracht. De politiek is al zo gebureaucratiseerd (lees: verambtelijkt). Anders schaffen we de verkiezingen lekker af en laten we de bestuurderskaste het zelf allemaal afhandelen qua poppetjes en posities.

Soevereine natiestaten gaan bovendien over hun eigen interne aangelegenheden.
Buitenlands beleid is per definitie geen interne aangelegenheid. En het is ook niet de taak van een minister om discussies aan te zwengelen. De ministers vallen namelijk onder de uitvoerende macht.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2018 10:33:36 ]
pi_180808756
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:21 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Natuurlijk wordt Blok niet 1, 2, 3 gewipt. Het slag mensen dat aanstoot neemt aan zijn uitspraken wil eerst een stevig kamerdebat met veel slecht theater. Hier moet Blok spartelen, door de modder en hij moet zichzelf onderplassen ter vernedering. Het is de bedoeling om een signaal af te geven aan gelijkgestemden dat dit soort geluiden ongewenst zijn. Dat het open debat en de democratie hieronder lijden, is dan om het even. Houd je bij consensusmeningen, of anders!

Dat kamerdebat zal ook niet of nauwelijks over de inhoud van Blok zijn woorden gaan. We zullen vooral de beruchte toon- en gedachtenpolitie aan het werk zien: "Hoe kunt u dit nou zeggen?" "U bent BuZa-minister!" "Heeft u kennis genomen van de open brief?" "Bent u bekend met de opstand binnen uw departement?" en dat soort kneuzenvragen.
Als minister van BuZa Suriname een 'failed state' noemen, is gewoon niet handig. Klaar.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180808771
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:33 schreef Igen het volgende:

[..]

Buitenlands beleid is per definitie geen interne aangelegenheid. En het is ook niet de taak van een minister om discussies aan te zwengelen.
Je dient je land, dus je bent een veruitwendiging van je natiestaat. In de huidige taakopvatting valt het inderdaad niet onder het pakket van een minister, maar ik ben dan ook voor een veel opener discussie in de Tweede Kamer.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180808785
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als minister van BuZa Suriname een 'failed state' noemen, is gewoon niet handig. Klaar.
Wat klopt er niet aan? Handig is een toonpolitie-argument.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180808787
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:34 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Je dient je land, dus je bent een veruitwendiging van je natiestaat. In de huidige taakopvatting valt het inderdaad niet onder het pakket van een minister, maar ik ben dan ook voor een veel opener discussie in de Tweede Kamer.
Daar ben ik het wel mee eens.
pi_180808801
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:35 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Wat klopt er niet aan? Handig is een toonpolitie-argument.
Het gaat er niet om of het klopt. Het gaat erom dat hij voor een goede band tussen Nederland en Suriname moet zorgen, en dat doe je niet door Suriname een 'failed state' te noemen.
pi_180808802
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als minister van BuZa Suriname een 'failed state' noemen, is gewoon niet handig. Klaar.
Dat klopt, maar het is jammer dat het nu vooral daarom gaat en dat niet de inhoudelijke discussie gevoerd wordt.
Een kamerdebat gaat ook alleen maar om de vorm en niet om de inhoud.
pi_180808815
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:36 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat klopt, maar het is jammer dat het nu vooral daarom gaat en dat niet de inhoudelijke discussie gevoerd wordt.
Een kamerdebat gaat ook alleen maar om de vorm en niet om de inhoud.
Dit is eigenlijk, in het kort, het kernpunt wat ik wil maken.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180808844
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:35 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Wat klopt er niet aan? Handig is een toonpolitie-argument.
Heeft niets met toonpolitie te maken.

BuZa is voor een groot deel diplomatie. Andere landen beledigen doet daar afbreuk aan.

Vergelijk het met een leidinggevende binnen een bedrijf die een zakenpartner beledigt. Dat is ook niet handig en wordt de Raad van Bestuur waarschijnlijk niet geaccepteerd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180808845
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of het klopt. Het gaat erom dat hij voor een goede band tussen Nederland en Suriname moet zorgen, en dat doe je niet door Suriname een 'failed state' te noemen.
Als Suriname daar zo'n aanstoot aanneemt, zal er wel iets van waar zijn. Anders zouden ze het nonchalant naast zich neerleggen. Blok had het uit een Amerikaans rapport heb ik begrepen.
pi_180808864
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:36 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat klopt, maar het is jammer dat het nu vooral daarom gaat en dat niet de inhoudelijke discussie gevoerd wordt.
Een kamerdebat gaat ook alleen maar om de vorm en niet om de inhoud.
Omdat de functie van een minister van BuZa inhoudelijk gaat om de relatie met andere landen goed te houden voor handel en vrede. Politiek gaat wat verder dan een beetje discussiëren over onderbuikgevoelens, er zijn wat meer belangen.
pi_180808865
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:39 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Als Suriname daar zo'n aanstoot aanneemt, zal er wel iets van waar zijn. Anders zouden ze het nonchalant naast zich neerleggen. Blok had het uit een Amerikaans rapport heb ik begrepen.
Voor de derde keer: het gaat er niet om of het waar is. De minister van BuZa moet voor goede relaties met andere landen zorgen, dus als hij andere landen de gordijnen in jaagt dan is hij per definitie niet geschikt, ongeacht of het nou waar is wat hij zei.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2018 10:42:08 ]
pi_180808876
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:39 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Als Suriname daar zo'n aanstoot aanneemt, zal er wel iets van waar zijn. Anders zouden ze het nonchalant naast zich neerleggen. Blok had het uit een Amerikaans rapport heb ik begrepen.
Werkelijk? Ik weet nog hoe half Nederland uit z'n plaat ging toen Máxima zei dat de Nederlander niet bestaat. Of zat daar ook kern van waarheid in?

Nee, wat dat betreft trekken 'wij' kritiek ook erg slecht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180808885
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Werkelijk? Ik weet nog hoe half Nederland uit z'n plaat ging toen Máxima zei dat de Nederlander niet bestaat. Of zat daar ook kern van waarheid in?

Nee, wat dat betreft trekken 'wij' kritiek ook erg slecht.
Hebben wij Maxima weggestuurd?
pi_180808891
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:39 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Als Suriname daar zo'n aanstoot aanneemt, zal er wel iets van waar zijn. Anders zouden ze het nonchalant naast zich neerleggen. Blok had het uit een Amerikaans rapport heb ik begrepen.
Als je het nieuws had gevold zou je weten dat Suriname het niet nonchalant naast zich neer heeft gelegd.

https://www.trouw.nl/demo(...)ger-excuus~a6c05e46/
pi_180808895
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:42 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hebben wij Maxima weggestuurd?
Ik weet het niet. Maar ik heb wel gehoord dat jij aan de piemels van kleine jongetjes zit.

Edit: En nou niet boos worden hè. Als het niet waar is dan leg je het immers nonchalant naast je neer. :P

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2018 10:46:44 ]
pi_180808909
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:42 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hebben wij Maxima weggestuurd?
Knap dat het punt je blijkbaar ontgaat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180808930
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:39 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Als Suriname daar zo'n aanstoot aanneemt, zal er wel iets van waar zijn. Anders zouden ze het nonchalant naast zich neerleggen. Blok had het uit een Amerikaans rapport heb ik begrepen.
Right. Als iemand leugens over je verkondigt moet je daar gewoon nonchalant mee omgaan.

:')
  zondag 29 juli 2018 @ 10:59:13 #30
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_180809125
Gewoon even een zijstapje. Om te laten zien hoe volkomen idioot een site als JOOP is.

De helft van de opinies gaat over Blok en hoe fout hij het heeft, en de andere helft gaat over smerige racistische witten die lieve allochtonen lastigvallen.

Laat het even bezinken...

Waar heeft Blok gezegd dat het altijd en alleen de nieuwkomers zijn, die voor ellende zorgen?

Dat is eigenlijk ook gewoon dom en racistisch hokjesdenken.

Kortom; die site staat zelf vol met voorbeelden waarin ze hem gelijk geven. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door thedeedster op 29-07-2018 11:06:51 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_180809449
Blok zegt eigenlijk dat er culturen zijn die met bepaalde andere culturen niet samen kunnen leven. Lijkt me een vrij algemene juiste conclusie. Er zijn nou eenmaal culturen die flinke andere normen en waarden hebben t.o.v. andere culturen. Niet raar dat wanneer die culturen op een klein lapje grond samenleven dat dat botst.

Wat doe je dan?

Wil je koste wat het kost die beide culturen samen laten leven? Of accepteer je elkaars verschillen en woon je op je eigen stukje grond en doe je je eigen ding? Ideaal zou een combinatie van beide zijn, maar dat is een utopie.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_180809569
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:59 schreef thedeedster het volgende:
Gewoon even een zijstapje. Om te laten zien hoe volkomen idioot een site als JOOP is.

De helft van de opinies gaat over Blok en hoe fout hij het heeft, en de andere helft gaat over smerige racistische witten die lieve allochtonen lastigvallen.

Je overdrijft de opinies op Joop ( auteurs en lezers) en vervalst die .. alsof men voortdurend blanke mensen ( meerderheid van de lezers) uitmaakt voor smerige racisten.
Een dergelijke verkettering is handig voor jou.. Het ontslaat je van zelf denken en genuanceerd oordelen en je mag je agressie gelegitimeerd uiten.

En logisch als een bepaald item ( dom monoculturalisme van minister Blok) veel besproken is overal, het ook op een opiniesite veel voorkomt.
pi_180809706
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 11:24 schreef Montagui het volgende:
Blok zegt eigenlijk dat er culturen zijn die met bepaalde andere culturen niet samen kunnen leven.
Dat zegt hij niet... Hij heeft het niet over bepaalde culturen . Hij heeft het over culturen op zich.
Waar mensen van diverse afkomsten samenleven is er geen vrede en de oorspronkelijke bevolking is verdwenen in zo'n multiculturele samenleving, beweert hij

Deze minister van Nederland kent Nederland niet, dan wel zit hij te fantaseren en te liegen over de Nederlandse samenleving. In beide gevallen moet een dergelijke bestuurder van Nederland oprotten.
  zondag 29 juli 2018 @ 11:38:39 #34
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_180809732
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 11:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je overdrijft de opinies op Joop ( auteurs en lezers) en vervalst die .. alsof men voortdurend blanke mensen ( meerderheid van de lezers) uitmaakt voor smerige racisten.
Een dergelijke verkettering is handig voor jou.. Het ontslaat je van zelf denken en genuanceerd oordelen en je mag je agressie gelegitimeerd uiten.

En logisch als een bepaald item ( dom monoculturalisme van minister Blok) veel besproken is overal, het ook op een opiniesite veel voorkomt.
Sarcasme is een stijlvorm en die lag er dik bovenop.

Mijn betoog heb je echter niet ontkracht.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_180809783
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 11:38 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Sarcasme is een stijlvorm en die lag er dik bovenop.

Mijn betoog heb je echter niet ontkracht.
Wat zeg je precies?
a het was maar een grapje, dus niet waar
b het grapje is waar en het is niet ontkracht

Dat is hinken op twee gedachtes.
pi_180809822
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 11:24 schreef Montagui het volgende:
Blok zegt eigenlijk dat er culturen zijn die met bepaalde andere culturen niet samen kunnen leven. Lijkt me een vrij algemene juiste conclusie. Er zijn nou eenmaal culturen die flinke andere normen en waarden hebben t.o.v. andere culturen. Niet raar dat wanneer die culturen op een klein lapje grond samenleven dat dat botst.
Nou nee, dat is nou juist niet wat Blok eigenlijk zegt. Hád hij dat maar gezegd! Maar hij gooit nou juist alle vreemde culturen op één hoop. En hij verbindt dat ook nog eens aan uiterlijk, bijv. door te zeggen dat je in Praag als niet-westerling niet veilig over straat kan (terwijl er daar een zeer zichtbare Vietnamese gemeenschap is!). Etc.
pi_180809963
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 11:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat zegt hij niet... Hij heeft het niet over bepaalde culturen . Hij heeft het over culturen op zich.
Waar mensen van diverse afkomsten samenleven is er geen vrede en de oorspronkelijke bevolking is verdwenen in zo'n multiculturele samenleving, beweert hij

Deze minister van Nederland kent Nederland niet, dan wel zit hij te fantaseren en te liegen over de Nederlandse samenleving. In beide gevallen moet een dergelijke bestuurder van Nederland oprotten.
Bepaalde/Culturen op zich....tomeeeto/tomaaaato

Het idee blijft hetzelfde. Natuurlijk zijn er culturen (meestal die wat op elkaar lijken) waarbij het samenleven geen echt probleem blijkt te zijn, maar ontkennen dat er wel culturen zijn waardoor hetgeen gebeurt wat Blok beweert is natuurlijk absurd. Er zijn al legio voorbeelden uit het verleden (zoals bv VS, Australië, Zuid Amerika etc). Waren die 'nieuwe' culturen dan beter dan de oorspronkelijke? Was er geen mogelijkheid voor beide culturen om naast elkaar te kunnen bestaan? In beide gevallen, Nee, niet of nauwelijks. Culturen zijn daar zo goed als verdwenen of onderworpen aan een andere cultuur. Hij plakt dat plaatje nu op Nederland en waarschuwt daarmee de langer levende bewoners op dit lapje grond met hun eigen cultuur, normen en waarden dat zij, als zij die cultuur, normen en waarden willen behouden, zich niet het kaas van het brood moeten laten eten door de import.

Wat mij betreft zijn er nu culturen in Nederland die ik niet graag als leidend zou willen hebben in Nederland, en kom ik op voor mijn eigen normen en waarden. Idealiter zie ik de Nederlandse cultuur als leidend en wetgevend, stoor ik me niet aan andere culturen, zolang die andere culturen de Nederlandse leidinggevende rol accepteren en die niet willen veranderen. Met die aantekening, dat verandering uiteraard ok is, wanneer die andere cultuur een verbetering met zich meebrengt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 29 juli 2018 @ 11:55:56 #38
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180810018
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:39 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Als Suriname daar zo'n aanstoot aanneemt, zal er wel iets van waar zijn. Anders zouden ze het nonchalant naast zich neerleggen. Blok had het uit een Amerikaans rapport heb ik begrepen.
Wanneer Erdogan van alles roept over landen als Duitsland en NL negeren wij dit toch ook niet?

En het is geen dom geschreeuw vanuit Suriname. Men is wel degelijk zelfkritisch... Zie ook onderstaand dikgedrukte:

quote:
Medeverantwoordelijk
Het gaat hem niet zozeer om de uitdrukking 'mislukte staat'. Het is namelijk niet de eerste keer dat Suriname met deze term wordt omschreven. "Of Suriname een failed state is, daarover valt te discussiëren. Ons land kent veel problemen in de ontwikkeling, maar de bevolking is daar geen onderdeel van", stelt Rusland.

Bloks aantijgingen vallen extra ongelukkig in Suriname omdat juist Nederland medeverantwoordelijk is voor de multi-etnische samenleving. "De uitspraken zijn een aanval op de essentie van ons bestaan, en die essentie is onze multi-culturaliteit", zei André Misiekaba eerder deze week in het Surinaams tv-programma 'Opinie'. Nederland heeft in het verleden juist bewust geprobeerd die bevolkingsgroepen uit elkaar te houden, betoogt Misiekaba, fractieleider van de Nationaal Democratische Partij die onder leiding staat van president Dési Bouterse.

Na de onafhankelijkheid in 1975, is Suriname volgens Misiekaba juist uitgegroeid tot een 'little United Nations'. Vandaag de dag is de multiculturele samenleving dé grootste troef van Suriname, en daar pakt het graag internationaal mee uit.

Kansen ontnomen
Maar het gaat de Surinamers meer dan om een schending van de trots. "De uitspraken kunnen gevolgen hebben voor onze relaties met het buitenland", stelt Rusland. Suriname is een vrij onbekend land voor de rest van de wereld. "Door Suriname weg te zetten als een mislukking omwille van haar multi-etnische bevolking, wordt ons land kansen ontnomen op een mogelijke samenwerking met andere landen", vreest Rusland.
Krekker is de bom!
pi_180810036
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 11:53 schreef Montagui het volgende:
Hij plakt dat plaatje nu op Nederland en waarschuwt daarmee de langer levende bewoners op dit lapje grond met hun eigen cultuur, normen en waarden dat zij, als zij die cultuur, normen en waarden willen behouden, zich niet het kaas van het brood moeten laten eten door de import.
Uh, nee. Er is volstrekt geen sprake van dat in Nederland een bepaalde allochtone cultuur dominant dreigt te worden. En Blok heeft het daar ook helemaal niet over.
pi_180810088
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 11:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou nee, dat is nou juist niet wat Blok eigenlijk zegt. Hád hij dat maar gezegd! Maar hij gooit nou juist alle vreemde culturen op één hoop. En hij verbindt dat ook nog eens aan uiterlijk, bijv. door te zeggen dat je in Praag als niet-westerling niet veilig over straat kan (terwijl er daar een zeer zichtbare Vietnamese gemeenschap is!). Etc.
Hij zegt dit:
"Loop eens over straat in Warschau of in Praag, daar lopen helemaal geen gekleurde mensen. Die mensen zijn binnen een week weg. Worden letterlijk waarschijnlijk in elkaar geslagen. Die hebben daar geen leven", aldus de minister.
https://www.nu.nl/politie(...)ng-vreedzaam-is.html

Ten eerste, dit zegt hij om discussie uit te lokken. Sinds wanneer is dat verboden voor een minister?
Verder heb ik nergens een inhoudelijke discussie hierover gehoord. Lopen er geen kleurlingen door Praag of Warschau? Is het zo dat ze er geen leven hebben? Of was het een schromelijke overdrijving om de discussie op te porren?
pi_180810157
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 12:01 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hij zegt dit:
"Loop eens over straat in Warschau of in Praag, daar lopen helemaal geen gekleurde mensen. Die mensen zijn binnen een week weg. Worden letterlijk waarschijnlijk in elkaar geslagen. Die hebben daar geen leven", aldus de minister.
https://www.nu.nl/politie(...)ng-vreedzaam-is.html

Ten eerste, dit zegt hij om discussie uit te lokken. Sinds wanneer is dat verboden voor een minister?
Verder heb ik nergens een inhoudelijke discussie hierover gehoord. Lopen er kleurlingen door Praag? Is het zo dat ze er geen leven hebben? Of was het een schromelijke overdrijving om de discussie op te porren?
Gevoelsmatig is driekwart van de kleine kruideniers/nachtwinkels in Tsjechië van Vietnamezen. Klaarblijkelijk liggen die niet allemaal in het ziekenhuis en waren ook niet allemaal binnen een week weer weg.
  Moderator zondag 29 juli 2018 @ 12:06:53 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180810162
een minister van buitenlandse zaken zou geen onwaarheden over andere landen de wereld in moeten willen slingeren, daarmee maakt hij zijn eigen positie natuurlijk onmogelijk

of hij daar nu zogenaamd een discussie over wil uit lokken is totaal niet relevant
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180810247
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 12:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Gevoelsmatig is driekwart van de kleine kruideniers/nachtwinkels in Tsjechië van Vietnamezen. Klaarblijkelijk liggen die niet allemaal in het ziekenhuis en waren ook niet allemaal binnen een week weer weg.
En hoe zit het met andere kleurlingen? Waarschijnlijk bedoelt Blok geen Vietnamezen maar Afrikanen.
  Moderator zondag 29 juli 2018 @ 12:14:50 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180810250
waarschijnlijk bedoeltie gewoon moslims
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180810255
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 11:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Uh, nee. Er is volstrekt geen sprake van dat in Nederland een bepaalde allochtone cultuur dominant dreigt te worden. En Blok heeft het daar ook helemaal niet over.
Wat gebeurt er als 'culturen niet vreedzaam kunnen samenleven'?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_180810280
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 12:14 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

En hoe zit het met andere kleurlingen? Waarschijnlijk bedoelt Blok geen Vietnamezen maar Afrikanen.
In dit topic hopen de posts zich wel op waarin wordt beweerd dat Blok 'eigenlijk' iets anders bedoelde dan wat hij zei.
pi_180810295
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 12:17 schreef Igen het volgende:

[..]

In dit topic hopen de posts zich wel op waarin wordt beweerd dat Blok 'eigenlijk' iets anders bedoelde dan wat hij zei.
Dat doet de hele pers en ook jij, omdat Blok zelf niets gevraagd wordt. Als er alleen Vietnamezen als gekleurde mensen rondlopen in Praag, heeft hij wel een punt.
pi_180810309
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 12:15 schreef Montagui het volgende:

[..]

Wat gebeurt er als 'culturen niet vreedzaam kunnen samenleven'?
Eerlijk is eerlijk, Blok had het wel over wat meer dan slechts culturen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180810389
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 12:18 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat doet de hele pers en ook jij, omdat Blok zelf niets gevraagd wordt. Als er alleen Vietnamezen als gekleurde mensen rondlopen in Praag, heeft hij wel een punt.
Zijn die niet gekleurd genoeg ofzo?

Kijk, ik ben het niet geheel oneens met jouw invulling van de woorden van Blok. En misschien heb je daarmee (met je vorige post) ook wel gelijk.

In een ander topic heb ik naar de criminaliteitsstatistieken gekeken en het is gewoon overduidelijk dat mensen uit Afrika, uit het Midden-Oosten en uit het Caraïbisch gebied veel crimineler zijn dan Nederlanders, andere westerlingen, Aziaten en Zuid-Amerikanen.

Maar ja, het voelt zo racistisch om dat openlijk te benoemen. Om daarmee in het reine te komen kun je dan bijv. ervoor kiezen om voor de optie "iedereen is welkom" te gaan. Of je doet dus zoals Blok, en maakt er een kwestie van autochtone Nederlanders vs. al het andere van. Maar dat doet geen recht aan de werkelijkheid en zet ook mensen en groepen in een negatief daglicht die niks verkeerd hebben gedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2018 12:26:04 ]
  zondag 29 juli 2018 @ 12:27:17 #50
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180810415
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 12:14 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

En hoe zit het met andere kleurlingen? Waarschijnlijk bedoelt Blok geen Vietnamezen maar Afrikanen.
Ook mensen met een donkere huidskleur (geen idee of het allemaal Afrikanen zijn) heb je in de grote steden in die landen genoeg. En die worden niet in elkaar geslagen.
Krekker is de bom!
pi_180810430
Dus we kunnen concluderen dat dit klopt:

Afgezien van Viettnamezen, lopen er geen gekleurde mensen rond in Praag en Warschau. Of het is een beetje waar en dan overdrijft Blok. Waar zijn de cijfers? Daar ben ik wel benieuwd naar. Journalisten zouden daar hun energie in kunnen stoppen ipv uren op de radio spenderen over dat het niet kan wat Blok zegt.
  Moderator zondag 29 juli 2018 @ 12:30:12 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180810477
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 12:28 schreef Loekie1 het volgende:
Dus we kunnen concluderen dat dit klopt:

Afgezien van Viettnamezen, lopen er geen gekleurde mensen rond in Praag en Warschau.
waar concluderen we dat uit?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180810513
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:32 schreef Tem het volgende:

[..]

Inderdaad, een minister van BuZa moet geen andere landen tegen zich in het harnas jagen....
Das in principe onzin.

Als het een Nederlands belang zou zijn mag er best harde taal worden gebezigd.
De min v BZ is GEEN diplomaat.

Maar om nu de ruzie met Suriname verder te zetten is grotesk & bizar.
De enige taalgenoten buiten de Benelux, waar we dus een speciale band mee zouden moeten hebben, en je gaat ze aanvallen, vernederen en denigreren met een zelfgebrouwde racistische theorie.

Je verzint het niet
  zondag 29 juli 2018 @ 12:35:07 #54
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180810567
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 12:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Zijn die niet gekleurd genoeg ofzo?

Kijk, ik ben het niet geheel oneens met jouw invulling van de woorden van Blok. En misschien heb je daarmee (met je vorige post) ook wel gelijk.

In een ander topic heb ik naar de criminaliteitsstatistieken gekeken en het is gewoon overduidelijk dat mensen uit Afrika, uit het Midden-Oosten en uit het Caraïbisch gebied veel crimineler zijn dan Nederlanders, andere westerlingen, Aziaten en Zuid-Amerikanen.

Maar ja, het voelt zo racistisch om dat openlijk te benoemen. Om daarmee in het reine te komen kun je dan bijv. ervoor kiezen om voor de optie "iedereen is welkom" te gaan. Of je doet dus zoals Blok, en maakt er een kwestie van autochtone Nederlanders vs. al het andere van. Maar dat doet geen recht aan de werkelijkheid en zet ook mensen en groepen in een negatief daglicht die niks verkeerd hebben gedaan.
Waarom alleen een filter op gebied van herkomst? Waarom niet op sociale "klasse", opleidingsniveau, werkervaring, etc?

Lijkt me even relevant al dan niet revanter...
Krekker is de bom!
pi_180810594
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 11:24 schreef Montagui het volgende:
Blok zegt eigenlijk dat er culturen zijn die met bepaalde andere culturen niet samen kunnen leven. Lijkt me een vrij algemene juiste conclusie. Er zijn nou eenmaal culturen die flinke andere normen en waarden hebben t.o.v. andere culturen. Niet raar dat wanneer die culturen op een klein lapje grond samenleven dat dat botst.


Kijk maar naar Zwitserland

wat een chaos en armoede...
pi_180810619
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 12:25 schreef Igen het volgende:

[..]


In een ander topic heb ik naar de criminaliteitsstatistieken gekeken en het is gewoon overduidelijk dat mensen uit Afrika, uit het Midden-Oosten en uit het Caraïbisch gebied veel crimineler zijn dan Nederlanders, andere westerlingen, Aziaten en Zuid-Amerikanen.

Heb je daar de belastingfraude meegewogen?

Oh...
pi_180810635
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 12:36 schreef riazop het volgende:

[..]

Kijk maar naar Zwitserland

wat een chaos en armoede...
Nooit gehoord dat uitzonderingen de regel bepalen?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_180810648
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 12:14 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

En hoe zit het met andere kleurlingen? Waarschijnlijk bedoelt Blok geen Vietnamezen maar Afrikanen.
Hier is een zwarte man...

Zijn favoriete stad...Warschau!

pi_180810673
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 12:39 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nooit gehoord dat uitzonderingen de regel bepalen?
Als er heel veel uitzonderingen zijn is er geen regel meer?
pi_180810690
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 12:35 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Waarom alleen een filter op gebied van herkomst? Waarom niet op sociale "klasse", opleidingsniveau, werkervaring, etc?

Lijkt me even relevant al dan niet revanter...
Die gegevens zijn vaak alleen voor enkele heel grove herkomstgroeperingen beschikbaar (turks/marrokaans/surinaams/antilliaans/overig niet-westers/westers) dus daar heb je niks aan.

Verder doet het ook niet zo heel erg terzake. Als zou blijken dat mensen uit Afrika, het Midden-Oosten en het Caraïbisch gebied allemaal structureel lagere school- en werkprestaties afleveren, dan zou dat ook voer voor discussie moeten zijn.

En dan zou het nog steeds geen reden moeten zijn om alle allochtonen over één kam te scheren.
pi_180810786
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 12:28 schreef Loekie1 het volgende:
Dus we kunnen concluderen dat dit klopt:

Afgezien van Viettnamezen, lopen er geen gekleurde mensen rond in Praag en Warschau. Of het is een beetje waar en dan overdrijft Blok. Waar zijn de cijfers? Daar ben ik wel benieuwd naar. Journalisten zouden daar hun energie in kunnen stoppen ipv uren op de radio spenderen over dat het niet kan wat Blok zegt.
quote:
THE BLACK EXPERIENCE IN THE CZECH REPUBLIC

In the past 20 years, the number of foreigners living in the Czech Republic has increased dramatically as a consequence of the opening of the Iron Curtain. Still, the country is far from being as diverse as most other European nations, for example France or Germany, and the vast majority of the Czech population remains Caucasian. During communism, the few black people who lived here stuck out like a sore thumb. Nowadays, their number has of course increased, but the size of the black community is still quite small.

In this episode of Czech Life, we talk to three blacks who live in the Czech Republic about their experiences, if they have ever felt discriminated against here and how they perceive the country.

Our first interviewee is Martin Kří¸, the son of a Czech mother and an African father, who was born and raised here, and remembers being pretty much the only black child in his native Teplice.

“I really did not feel so different growing up, because a lot of Roma and Vietnamese lived in that area, in Northern Bohemia, at the time. But in the 1980s, we moved to Prague and at that time, the population was practically exclusively white.”

Martin Kří¸, who runs an NGO called čokoládové děti, or chocolate children, says that he has rarely encountered direct racism. But Czechs, he says, are quite conservative and do not regard being different as positive, which can be a problem. His NGO aims to help black and Asian children in orphanages across the country.

Our second guest is Tinuola Awopetu. She has lived in the Czech Republic for over five years. The daughter of a diplomat, she was actually born in China, later lived in her family’s native Nigeria and eventually moved to the United States, to New York City, with her parents and siblings. She first came to the Czech Republic on a birthday trip.

“I have to admit that prior to that first trip I did not know about Central and Eastern Europe. I had a preconceived notion of what a former communist country would look like. Grey, blocky, depressing. Which is exactly what it looked like when I first landed here that day in January. Very cold, very gray and people were staring at me rather strangely. At the time, 2006, there weren’t a lot of black people walking around. So I was a bit apprehensive but people were polite, distant. And then I met this other person…. and…. Let me put it this way: Love can motivate people in the strangest ways, so a couple of months later, I was considering moving here.”

Once she had settled in the Czech Republic, Tinuola also started a blog titled “Black Girl in Prague” – though she says that recently, she has been focusing more on other projects. So what is it like to be a black girl in Prague?

“What is it like to be a black girl in Prague? The interesting thing is, I don’t see my color. I grew up in Nigeria, surrounded by other black people. So color was not an issue. Of course, when I went to a foreign country, I noticed that I was different. But in my consciousness, my skin tone was never a prominent or all-consuming thing.

“When we moved to America, my family and I, I actually became aware of this racial consciousness, the color of one’s skin having an impact on how you are perceived or treated. And I had to grapple with that for quite a time. And ironically, coming to the Czech Republic, where I am distinctly in the minority, I’m not sure how that happened, but I don’t often think about my skin color.”

I asked Tinuola if she has ever encountered outright racism in the Czech Republic and if it does happen that people stare at her in the streets or on public transport.

“I would think it’s more of an aesthetic. People look at me because I look different. I wouldn’t say that I have been treated differently because I am black. I am not aware of that. I take the position that I am not Czech. I am an English-speaking foreigner. So that affects my interaction with Czechs much more. Every once in a while I get stared at, but treated differently, I am not so sure…”

While she does remember two incidents when she felt discriminated against here – once a man yelled a racial slur at her on the street and another time a saleswoman at a well-known American-run store in Prague ignored her completely as she was placing an order and addressed her friend instead – but overall, Tinuola says that racism has not been an issue for her during her time in the Czech Republic. So does she feel fully integrated into Czech society?

“I wouldn’t even consider myself all that integrated, because my life is still restricted to what some of my friends have called the expat ghetto, mostly due to the language barrier. I interact with other international people and the thing we have in common is that we are not Czech and communicate in English. The language continues to make it a challenge to really understand the culture. Even after three or four years of Czech lessons, a lot of nuances completely go over my head. The Czech friends I have are also quite international, a lot of them have studied abroad or travelled a lot, so they also have a different perspective. So what real Czech culture is or what it means to be really Czech, I’m not sure I’m there.”

Tinuola, though she has lived here for more than five years, is not a hundred percent sure whether she would like to settle down in the Czech Republic.

“I didn’t think I would be here that long. It has been five-and-a-half years, and when I came here, I thought I’d be here for six months to a year. What I appreciate about the Czech Republic and living in Prague is the quality of life. It is far better and more attractive than what I have had in New York. That is what has kept me here this entire time. I am assuming I will continue enjoying this lifestyle, and in that case, I would stay here or go somewhere similar.”

Our third interviewee in this episode of Czech Life is Bernard Tecquim – though he actually goes by his last name, Tecquim. He moved to the Czech Republic from his native Ivory Coast to study in 1998, on a Czech government scholarship. What did he know about the country prior to moving here?

“Before I came, I tried to study and read some books about the Czech Republic, because I was applying to a scholarship to go there. And I knew the country from their performance in the Europe Cup, in soccer, so I knew a little about it. But when I was looking to buy a plane ticket, the people from the airline were not talking well of the Czech Republic. They said it was in the East and close to Moscow, that it is communist. So that was not so encouraging but I was also curious.”

Photo: European Commission
Photo: European Commission
Tecquim says that he has also been spared any harsh discrimination and overall, finds Czech people quite tolerant. Sometimes, he says, older people will stare at him in the metro or avoid sitting next to him. While that is unpleasant, Tecquim believes it is not so much related to actual racism but rather to the fact that the majority of Czech senior citizens grew up without ever seeing a black person.

Since having moved here in 1998, Tecquim has become fully settled down. He is married to a Czech woman and, after 11 years of living here, has even become a Czech citizen himself. Of course, the culture has rubbed off on him.

“To tell you the truth, I cannot live somewhere for 13 years without adopting. And even if I don’t realize it all the time, I do sometimes stop and think: I’m Czech. For example when I go back to Africa on holiday. I like being on time, and now I don’t like how noisy Africa is. Cars driving everywhere, that annoys me. I felt that it was so disorganized. And also, that people spend a lot of time solving issues that are not important, total nonsense.”

What are some of the areas where he feels things are better in his native country?

“What I like in Africa? How warm people are and that they stick together. Here, you sometimes see 80-year-old women doing their own shopping. That does not happen in Africa, there, the grandchildren shop for their grandparents, and grandma and grandpa stay at home. So that is one thing about Africa that I find positive.”

And, by contrast, which things does he really enjoy about the Czech Republic?

“What I like here is the good infrastructure, health insurance, the roads, and those are the main things that I perceive as positive and think we should improve in Africa.”

http://www.radio.cz/en/se(...)n-the-czech-republic
Kortom, de bewering dat je als gekleurde in Praag in elkaar geramd wordt en het niet langer dan een week volhoudt lijkt me niet waar.
pi_180810850
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 11:53 schreef Montagui het volgende:

[..]

Bepaalde/Culturen op zich....tomeeeto/tomaaaato
Het idee blijft hetzelfde.
Nee.... Blok had het niet over bepaalde afkomsten, maar over het samenleven van diverse afkomsten.

quote:
Natuurlijk zijn er culturen (meestal die wat op elkaar lijken) waarbij het samenleven geen echt probleem blijkt te zijn, maar ontkennen dat er wel culturen zijn waardoor hetgeen gebeurt wat Blok beweert is natuurlijk absurd.
Dat is ook absurd. Maar nog absurder is het om elk samenleven van diverse mensen niet vreedzaam te achten en dat hij geen multiculturele samenleving kent waar de oorspronkelijke bevolking nog bestaat. ( hij was een beetje dom en vergat dat leuke landje Nederland)
In dit laatste ... de native americans bestaan nog, maar er komt een moment dat ook zij volledig zijn opgegaan in andere Amerikaanse bevolkingsgroepen.
Die verdwijning is vooral ingezet door Europeanen die zich het land toe-eigenden.
Ook in Suriname bestaat de oorspronkelijke bevolking nog, nog niet helemaal weggeassimleerd.
En dat zal dan het eindresultaat zijn van hebzuchtige europeanen... die de Surinaamse samenleving met de diverse groepen gemaakt hebben.. Net als in de USA.
pi_180811252
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 12:48 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Informatief artikel. Na een maand gekakel eindelijk een inhoudelijk stuk.
Heel treurig dat de hele media bij elkaar misschien wel drie dagen tijd verspilt met het vingertje opsteken, tijd die ook besteed kan worden aan inhoudelijke programma's op radio en tv. Bijvoorbeeld interviews met gekleurde mensen in Praag en Warschau! Kom er maar eens op.

[ Bericht 10% gewijzigd door Loekie1 op 31-07-2018 07:35:59 ]
  zondag 29 juli 2018 @ 13:49:09 #64
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180811864
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 13:13 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Informatief artikel. Na een maand gekakel eindelijk een inhoudelijk stuk.
Heel treurig dat de hele media bij elkaar misschien wel drie dagen tijd verspild met het vingertje opsteken, tijd die ook besteed kan worden aan inhoudelijke programma's op radio en tv. Bijvoorbeeld interviews met gekleurde mensen in Praag en Warschau! Kom er maar eens op.
Ik woon in "zo'n Oostblokland" en had je dit ook wel kunnen vertellen. Misschien dat mensen als Blok gewoon wat meer bij de feiten moeten blijven ipv dat populair geblaat.

Sterker nog er wonen hier behalve Nederlanders ook diverse Surinamers (uit Suriname). Het aantal verschillende culturen is hier behoorlijk groot, je hebt hier Turken, uit Turkije, zelfs enkele Marokkaanse Nederlanders (en waarschijnlijk ook uit Marokko maar die heb ik nog niet ontmoet), mensen uit diverse Aziatische en Afrikaanse culturen, etc.

Alleen de frequentie is natuurlijk niet te vergelijken met een stad als Amsterdam.

Enige waar men hier overigens (terecht) niet op zit te wachten zijn grote groepen vluchtelingen.

[ Bericht 3% gewijzigd door KreKkeR op 29-07-2018 14:03:01 ]
Krekker is de bom!
pi_180849047
Mooie column van Joost van Spanje op TPO.nl. De column geeft in grote lijnen wel weer hoe ik over deze kwestie denk.
quote:
Vorige maand deed minister van Buitenlandse Zaken Stef Blok (VVD) een aantal controversiële uitspraken op een bijeenkomst voor ambtenaren in den vreemde. Naar bekend patroon volgden voorspelbare reacties van zowel links als rechts. Daarnaast verscheen een derde soort reacties.

Prikkelen
“De recente uitspraken van Stef Blok, maar ook beweringen van andere politici voeden racistische onderstromen in onze maatschappij.” Zo begint de open brief aan politici op www.degoedezaak.org, de website van een zelfverklaarde “progressieve burgerbeweging.” De brief is afgedrukt in De Volkskrant en inmiddels ondertekend door zo’n 2.500 personen.

Het is een bekend patroon in ons land: klinkt er kritiek op het ideaal van de multiculturele samenleving, dan volgt een ‘debat’ gedomineerd door twee soorten reacties. Enerzijds wordt geschokt gereageerd, wordt uiting gegeven aan verontwaardiging, en wordt spijtbetuiging geëist; anderzijds wordt geroepen dat de kritiek ‘de waarheid’ is die niet verteld mag worden.

Nu ging het in het geval van Blok niet louter om kritiek op multiculturalisme. Althans, Blok haalde er uiterst controversiële zaken bij, zoals opperen dat genetica een rol zou spelen. Ook kreeg hij kritiek omdat hij als minister uit zijn rol viel. Blok reageerde per Kamerbrief: zijn doel was om “te prikkelen” en “een open uitwisseling” over multiculturalisme te stimuleren.

Volwassen
Het bekende patroon volgde. Het Algemeen Dagblad meldt bijvoorbeeld dat een grote groep D66-leden “oprechte excuses” eist. Een van hen, Maurice Pahladsingh, zegt dat Blok “een groot gevoel van verdriet en ook boosheid losgemaakt” heeft. Op www.degoedezaak.org wordt gesproken van “witwassen van racisme” en verschijnt bovengenoemde open brief.

Die brief is een oproep om uitingsvrijheid te beperken. Uitingsvrijheid is een kernwaarde van onze democratie. Argumenten die de open brief geeft voor die vergaande inperking zijn onder andere dat Bloks uitspraken racistische onderstromen “voeden” en dat ze “onze vreedzame samenleving onder druk” zetten. Voor die stellingen wordt geen enkel bewijs aangedragen.

Even weinig bewijs is er voor veel van de beweringen van Blok. Die worden niettemin omarmd door commentatoren aan Bloks zijde van het politieke spectrum. Ronald Buijt, ex-fractievoorzitter van Leefbaar Rotterdam, schrijft in NRC Handelsblad dat Blok “gewoon gelijk” heeft. Hij spreekt van een “heksenjacht” en een “publieke executie die angst zaait.”

Grote woorden, feitenvrije meningen, hoogoplopende emoties. Zoals journaliste Fidan Ekiz in haar Algemeen Dagblad-column schrijft: “Het lukt ons in Nederland maar niet om volwassen met elkaar te praten” over hoeveel immigratie en diversiteit we willen. Wel kwam onlangs een derde soort reactie op, afkomstig van een politiek initiatief genaamd ‘Vrij Links.’

Fout en lui
Vrij Links pleit voor “vrij en onbelemmerd debat” – met niet groepen als uitgangspunt, maar individuen. “Groepsdenken splijt het land,” zo begint het Manifest Vrij Links, gepubliceerd in De Volkskrant van 18 mei. “Nationalistisch rechts laaft zich aan nationaalromantiek en regressief links antwoordt met het al even weinig verbindende verhaal van identity politics.”

Wat betekent dit voor het multiculturele ideaal? Schrijver Erdal Balci op Twitter: “Het multiculturele gedachtegoed functioneert nu als de pakezel van de etnische, de religieuze en de nationalistische agenda. Gaat ten koste van onze beschaving. In een beschaafde maatschappij staat de emancipatie van het individu centraal, niet het overleven van culturen.”

Balci’s tweet werd door filmmaker Eddy Terstall, initiatiefnemer van Vrij Links, geprezen als “een rake en zeer verstandige rationele opmerking.” Ook leverde het “gesprek” naar aanleiding van het manifest, op 22 mei op het Amsterdamse podium De Balie, veel kanttekeningen op bij het reilen en zeilen van de multiculturele samenleving in ons land.

“De Marokkaan” wordt “vaak aangesproken als groep” via een imam – en niet als individu, zo werd opgemerkt. Boris van der Ham, voorzitter van het Humanistisch Verbond: “Als blanke jongetjes in Amsterdam zich misdragen gaan ze de voorzitter van het Humanistisch Verbond ook niet bellen. Op die manier doen we dat wel bij minderheden. Dat is fout en lui.”

Zwartmaken
Terug naar Blok en zijn opmerkingen. Hogeschooldocent Gert Jan Geling schrijft in Trouw: “In plaats van nu alleen maar ‘foei’ roepen over wat Blok zegt, zou de discussie eigenlijk meer moeten gaan over hoe migratie en diversiteit liberale democratieën en verzorgingsstaten onder druk zetten en hoe we hier als samenleving het beste mee om kunnen gaan.”

In lijn met Ekiz karakteriseert Geling “het debat” als “oppervlakkig, sterk gepolariseerd, gekenmerkt door politieke correctheid en het zwartmaken van de tegenstander.” Blies Blok dat belangrijke debat nieuw leven in? “Indien dat het resultaat zal zijn van de uitspraken van Stef Blok kunnen we concluderen dat de beste man toch nog iets goed heeft gedaan.”

Iets goeds, voor zover het resulteert in “vrij en onbelemmerd debat.”
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 09:21:18 #67
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_180849183
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 09:07 schreef Oostwoud het volgende:
Mooie column van Joost van Spanje op TPO.nl. De column geeft in grote lijnen wel weer hoe ik over deze kwestie denk.

[..]

“In lijn met Ekiz karakteriseert Geling “het debat” als “oppervlakkig, sterk gepolariseerd, gekenmerkt door politieke correctheid en het zwartmaken van de tegenstander.” Blies Blok dat belangrijke debat nieuw leven in? “Indien dat het resultaat zal zijn van de uitspraken van Stef Blok kunnen we concluderen dat de beste man toch nog iets goed heeft gedaan.” “

Blies Blok dat debat nieuw leven in?

Dachchutnie...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_180860132
Zei hij nu 'multiculturele samenleving die vreedzaam is bestaat niet' of met daaraan toegevoegd 'waar de oorspronkelijke bewoners nog zijn'?
  dinsdag 31 juli 2018 @ 19:01:49 #69
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180860158
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 18:59 schreef Loekie1 het volgende:
Zei hij nu 'multiculturele samenleving die vreedzaam is bestaat niet' of met daaraan toegevoegd 'waar de oorspronkelijke bewoners nog zijn'?
Volgens mij dat laatste, hoezo?
Krekker is de bom!
pi_180860174
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 19:01 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Volgens mij dat laatste, hoezo?
Op radio 1 werd in het citaat het laatste weggelaten, vanochtend om 10.45 uur.
https://www.nporadio1.nl/(...)rele-samenleving-aan
Luister bij 0.29 minuut.
Daar wordt de tape afgedraaid van wat Blok zei en daar lijkt in geknipt te zijn: 'waar de oorspronkelijke bewoners nog wonen' is eruit geknipt.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 19:12:44 #71
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180860293
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 12:48 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Kortom, de bewering dat je als gekleurde in Praag in elkaar geramd wordt en het niet langer dan een week volhoudt lijkt me niet waar.
Leuk artikel. Maar ik vraag me af, zou je deze mensen volledig geintegreerd kunnen noemen? Wellicht alleen de laatste persoon.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180860536
Dit was het citaat:
Blok: "Noem mij een voorbeeld, van een multi-etnische of multiculturele samenleving, waar de oorspronkelijke bevolking nog woont. (....) En waar een vreedzaam samenlevingsverband is. Ik ken hem niet."
https://zembla.bnnvara.nl(...)or-etnische-opdeling

Op radio 1, we horen minister Blok: "Noem mij een voorbeeld, van een multi-etnische of multiculturele samenleving en waar een vreedzaam samenlevingsverband is. Ik ken hem niet."
https://www.nporadio1.nl/(...)rele-samenleving-aan (item 10.45 uur)

Je hoort niet dat erin geknipt is, maar wel valt je de vreemde spelling op, 'en' na 'samenleving'.
en je denkt: Heeft Blok dit zo gezegd? Het staat mij anders bij! Dit zou wel een heel domme uitspraak zijn op deze manier. Met de toevoeging 'waar de oorspronkelijke bevolking nog woont' wordt het een heel andere uitspraak. Een ware uitspraak.
Wat bezielt radio 1 om in dit citaat te knippen? Dit: ze willen doorzagen over de domheid, slechtheid van het citaat en de toevoeging 'waar de oorspronkelijke bevolking nog woont' komt ze daarbij niet uit!
  dinsdag 31 juli 2018 @ 21:17:29 #73
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180862372
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 19:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Leuk artikel. Maar ik vraag me af, zou je deze mensen volledig geintegreerd kunnen noemen? Wellicht alleen de laatste persoon.
Moet dat dan?

Dat is ook zo'n aanname die figuren als Wilders tot feit bombarderen.

Niet volledig geïntegreerd staat niet gelijk aan rellende moslims/immigranten
Ook staat het niet gelijk aan Chinezen die puur en alleen bij hun eigen groep blijven.

Wat betreft de rellende moslims/immigranten, die moet je inderdaad niet hebben, die helpen de samenleving om zeep.

Wat betreft groepen die een goede bijdrage leveren aan de samenleving, zich aan de regels houden, etc. maar gedeeltelijk of helemaal niet geïntegreerd zijn hoeft helemaal niks mis te zijn. Vaak zullen hun volgende generaties beter integreren en gezien hun goede positie in de samenleving komen ze vaak sowieso goed terecht.
Krekker is de bom!
  dinsdag 31 juli 2018 @ 21:18:22 #74
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180862382
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 21:17 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Moet dat dan?
Nee, maar ik vroeg het me gewoon af in het licht van dit topic.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180865175
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 21:17 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Moet dat dan?

Dat is ook zo'n aanname die figuren als Wilders tot feit bombarderen.

Niet volledig geïntegreerd staat niet gelijk aan rellende moslims/immigranten
Ook staat het niet gelijk aan Chinezen die puur en alleen bij hun eigen groep blijven.

Wat betreft de rellende moslims/immigranten, die moet je inderdaad niet hebben, die helpen de samenleving om zeep.

Wat betreft groepen die een goede bijdrage leveren aan de samenleving, zich aan de regels houden, etc. maar gedeeltelijk of helemaal niet geïntegreerd zijn hoeft helemaal niks mis te zijn. Vaak zullen hun volgende generaties beter integreren en gezien hun goede positie in de samenleving komen ze vaak sowieso goed terecht.
Dat is ook een fabel.
pi_180865394
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 19:31 schreef Loekie1 het volgende:
Dit was het citaat:
Blok: "Noem mij een voorbeeld, van een multi-etnische of multiculturele samenleving, waar de oorspronkelijke bevolking nog woont. (....) En waar een vreedzaam samenlevingsverband is. Ik ken hem niet."
https://zembla.bnnvara.nl(...)or-etnische-opdeling

Op radio 1, we horen minister Blok: "Noem mij een voorbeeld, van een multi-etnische of multiculturele samenleving en waar een vreedzaam samenlevingsverband is. Ik ken hem niet."
https://www.nporadio1.nl/(...)rele-samenleving-aan (item 10.45 uur)

Je hoort niet dat erin geknipt is, maar wel valt je de vreemde spelling op, 'en' na 'samenleving'.
en je denkt: Heeft Blok dit zo gezegd? Het staat mij anders bij! Dit zou wel een heel domme uitspraak zijn op deze manier. Met de toevoeging 'waar de oorspronkelijke bevolking nog woont' wordt het een heel andere uitspraak. Een ware uitspraak.
Wat bezielt radio 1 om in dit citaat te knippen? Dit: ze willen doorzagen over de domheid, slechtheid van het citaat en de toevoeging 'waar de oorspronkelijke bevolking nog woont' komt ze daarbij niet uit!
Sla het maar op, naar mijn mening, de VVD kennende is het dadelijk verdwenen als sneeuw voor de zon.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 00:13:19 #77
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180865414
quote:
13s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 00:02 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Dat is ook een fabel.
Dat is het niet. Het verschilt sterk binnen (zowel 1 als binnen verschillende generaties) Chinezen.
Krekker is de bom!
  woensdag 1 augustus 2018 @ 00:28:45 #78
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180865750
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 19:31 schreef Loekie1 het volgende:
Dit was het citaat:
Blok: "Noem mij een voorbeeld, van een multi-etnische of multiculturele samenleving, waar de oorspronkelijke bevolking nog woont. (....) En waar een vreedzaam samenlevingsverband is. Ik ken hem niet."
https://zembla.bnnvara.nl(...)or-etnische-opdeling

Op radio 1, we horen minister Blok: "Noem mij een voorbeeld, van een multi-etnische of multiculturele samenleving en waar een vreedzaam samenlevingsverband is. Ik ken hem niet."
https://www.nporadio1.nl/(...)rele-samenleving-aan (item 10.45 uur)

Je hoort niet dat erin geknipt is, maar wel valt je de vreemde spelling op, 'en' na 'samenleving'.
en je denkt: Heeft Blok dit zo gezegd? Het staat mij anders bij! Dit zou wel een heel domme uitspraak zijn op deze manier. Met de toevoeging 'waar de oorspronkelijke bevolking nog woont' wordt het een heel andere uitspraak. Een ware uitspraak.
Yup, je hebt gelijk. Stuur 'm naar Lubach en nog meer van dat soort programmamakers :)

Laatste deel van je post ga ik niet op in. Ik wil niet eens weten waarom ze dit eruit geknipt hebben. Te misselijkmakend voor woorden :r

Of ze dit nu doen om hun eigen punt te bewijzen, of dat er andere redenen zijn, geen idee, maar ik kan gewoon niet snappen hoe mensen zo achterlijk kunnen zijn om te gaan knippen en plakken en de werkelijkheid te gaan verdraaien ipv gewoon zo feitelijk mogelijk het debat in te gaan.

Maar goed, ik maak verder geen woorden meer vuil aan dit soort onwaardige lui ("media" mogen ze zich wat mij betreft niet noemen). Overigens geldt dit voor best wel veel media, alleen doen deze lui het wel heel erg opvallend en slecht...
Krekker is de bom!
  woensdag 1 augustus 2018 @ 00:30:23 #79
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180865781
Ugh, Zembla.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180865886
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 00:28 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Overigens geldt dit voor best wel veel media, alleen doen deze lui het wel heel erg opvallend en slecht...
Nog niet eens zo slecht echter Loekie was in deze wakker of heeft zelf geknipt en geplakt, wat ik echter zeer betwijfel.
Mij was het niet opgevallen, maar ik alleen kan niet alles opmerken/bemerken, goddank zijn er oplettende mensen.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 14:53:01 #81
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180875712
De discussie is ontaard in het uitschelden van iedere Nederlander met een blanke huid voor nazi en slavernijfan.
pi_180875795
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 14:53 schreef Voice_Over het volgende:
De discussie is ontaard in het uitschelden van iedere Nederlander met een blanke huid voor nazi en slavernijfan.
Onzin
pi_180875934
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 18:59 schreef Loekie1 het volgende:
Zei hij nu 'multiculturele samenleving die vreedzaam is bestaat niet' of met daaraan toegevoegd 'waar de oorspronkelijke bewoners nog zijn'?
Dat laatste. Met de toevoeging: - dus dan vallen Australië en de Verenigde Staten af, want daar is de oorspronkelijke bevolking uitgeroeid -.
I´m back.
pi_180875978
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 15:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat laatste. Met de toevoeging: - dus dan vallen Australië en de Verenigde Staten af, want daar is de oorspronkelijke bevolking uitgeroeid -.
Conclusie: Volgens Stef Blok kan Nederland best een vreedzame multi-etnische multiculturele samenleving worden, maar dan moeten de immigranten wel eerst de Nederlanders uitroeien. :s)
pi_180876018
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 15:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Conclusie: Volgens Stef Blok kan Nederland best een vreedzame multi-etnische multiculturele samenleving worden, maar dan moeten de immigranten wel eerst de Nederlanders uitroeien. :s)
Ja, zeer eigenaardige toevoeging was dat, ook nog eens omdat-ie er een beetje bij grinnikte ook, staat me bij.
I´m back.
pi_180881455
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 15:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Conclusie: Volgens Stef Blok kan Nederland best een vreedzame multi-etnische multiculturele samenleving worden, maar dan moeten de immigranten wel eerst de Nederlanders uitroeien. :s)
En dat is minister van buitenlandse zaken. -O-

Lekker modderfiguur slaan we daarmee.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 20:20:18 #87
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180881559
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 14:53 schreef Voice_Over het volgende:
De discussie is ontaard in het uitschelden van iedere Nederlander met een blanke huid voor nazi en slavernijfan.
:? :? :? :?

Waar haal je dit in hemelsnaam vandaan? :?
Krekker is de bom!
pi_180881640
Het gaat ook helemaal niet over huidskleur, mensen die daar mensen op afrekenen of aan de andere kant roepen 'alleen omdat ie zwart is!' slaan de plank mis. Het gaat inderdaad over culturen en het komt nu eenmaal vaak voor dat mensen van dezelfde cultuur enigszins hetzelfde uiterlijk hebben.

Verder lijkt het me logisch dat cultuurverschillen binnen een beschaving altijd wrijving zullen veroorzaken.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 21:32:45 #89
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180883366
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 20:20 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

:? :? :? :?

Waar haal je dit in hemelsnaam vandaan? :?
De hersenspinsels van Molurus.
pi_180883574
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 20:20 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

:? :? :? :?

Waar haal je dit in hemelsnaam vandaan? :?


Plus je moet zin hebben in trollen of in het aloude slachtofferspel
pi_180886648
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 19:31 schreef Loekie1 het volgende:
Dit was het citaat:
Blok: "Noem mij een voorbeeld, van een multi-etnische of multiculturele samenleving, waar de oorspronkelijke bevolking nog woont. (....) En waar een vreedzaam samenlevingsverband is. Ik ken hem niet."
https://zembla.bnnvara.nl(...)or-etnische-opdeling

Op radio 1, we horen minister Blok: "Noem mij een voorbeeld, van een multi-etnische of multiculturele samenleving en waar een vreedzaam samenlevingsverband is. Ik ken hem niet."
https://www.nporadio1.nl/(...)rele-samenleving-aan (item 10.45 uur)

Je hoort niet dat erin geknipt is, maar wel valt je de vreemde spelling op, 'en' na 'samenleving'.
en je denkt: Heeft Blok dit zo gezegd? Het staat mij anders bij! Dit zou wel een heel domme uitspraak zijn op deze manier. Met de toevoeging 'waar de oorspronkelijke bevolking nog woont' wordt het een heel andere uitspraak. Een ware uitspraak.
Wat bezielt radio 1 om in dit citaat te knippen? Dit: ze willen doorzagen over de domheid, slechtheid van het citaat en de toevoeging 'waar de oorspronkelijke bevolking nog woont' komt ze daarbij niet uit!
Puur omdat radio1 een stel gekleurde malloten zijn die achter de gemaakte regenboog samenleving staat. Antimigratie geluiden zijn niet geoorloofd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180886762
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 00:28 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Yup, je hebt gelijk. Stuur 'm naar Lubach en nog meer van dat soort programmamakers :)

Laatste deel van je post ga ik niet op in. Ik wil niet eens weten waarom ze dit eruit geknipt hebben. Te misselijkmakend voor woorden :r

Of ze dit nu doen om hun eigen punt te bewijzen, of dat er andere redenen zijn, geen idee, maar ik kan gewoon niet snappen hoe mensen zo achterlijk kunnen zijn om te gaan knippen en plakken en de werkelijkheid te gaan verdraaien ipv gewoon zo feitelijk mogelijk het debat in te gaan.

Maar goed, ik maak verder geen woorden meer vuil aan dit soort onwaardige lui ("media" mogen ze zich wat mij betreft niet noemen). Overigens geldt dit voor best wel veel media, alleen doen deze lui het wel heel erg opvallend en slecht...
Nos is iig wel vaker betrapt op verspreiden van fake news of het aandikken.
Sinds de toevoeging van de schreeuw van Felix Baumgartner bij zijn afsprong op het journaal, die er live nooit is geweest, ben ik er iig wat meer op gaan letten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180886805
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 21:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Plus je moet zin hebben in trollen of in het aloude slachtofferspel
Jij verwijdt iemand van trollen en slachtofferspel. Ha!
Ga alvast beginnen met het ZP 2018 topic ofso.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180886885
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 00:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Puur omdat radio1 een stel gekleurde malloten zijn die achter de gemaakte regenboog samenleving staat. Antimigratie geluiden zijn niet geoorloofd.
Niets gaat het vervangen van autochtonen stoppen, niets!
pi_180886930
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 00:09 schreef riazop het volgende:

[..]

Niets gaat het vervangen van autochtonen stoppen, niets!
Trolls.
Don't feed them.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180887276
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 00:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Trolls.
Don't feed them.
Nederlands aub
  donderdag 2 augustus 2018 @ 06:50:43 #97
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180889466
Wel leuk van vrij links en anderen om bijv. Marokkanen als individu aan te spreken, maar is dat dan weer niet minachtend richting hun cultuur, die toch meer op het collectief is gericht dan de westerse cultuur?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 2 augustus 2018 @ 08:18:32 #98
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_180890076
Nogmaals fijn dat ze heer Blok met zijn eigen woorden bevestigd dat er voor mensen met zijn cultuur inderdaad geen plaats is in dit land. Groetjes aan het homofobe nazi Polen :W
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_180899774
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 15:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Volgens Stef Blok kan Nederland best een vreedzame multi-etnische multiculturele samenleving worden, maar dan moeten de immigranten wel eerst de Nederlanders uitroeien. :s)
Komt de vraag wat is een Nederlander of de Nederlanders?
  donderdag 2 augustus 2018 @ 17:40:59 #100
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_180901018
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 16:34 schreef john2406 het volgende:

[..]

Komt de vraag wat is een Nederlander of de Nederlanders?
Is meer gevoel dan papier...
Edit: en dat bepaal jijzelf en niet een paar cognitief beperkten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_180901092
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 17:40 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Is meer gevoel dan papier...
Edit: en dat bepaal jijzelf en niet een paar cognitief beperkten.
Ik zelf? Niet een ieder zelf?
  donderdag 2 augustus 2018 @ 17:52:35 #102
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_180901272
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 17:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik zelf? Niet een ieder zelf?
“Je” in een breder begrip.

Wijsneus. :P
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 02:17:53 #103
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180910652
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 06:50 schreef nixxx het volgende:
Wel leuk van vrij links en anderen om bijv. Marokkanen als individu aan te spreken, maar is dat dan weer niet minachtend richting hun cultuur, die toch meer op het collectief is gericht dan de westerse cultuur?
Waarom zou ik rekening moeten hebben met hun (vermeende) cultuur? :?

Ik hanteer mijn eigen westerse /Nederlandse normen en waarden waarbij ik me niet op het collectief richt maar op de verantwoordelijkheid v/h individu.

Heeft geen zak te maken met minachting, maar met mijn eigen standpunten.
Krekker is de bom!
pi_181232731
Nieuwe ontwikkelingen:
Jesse Klaver eist dat Rutte afstand neemt van Blok en wil dat Rutte erkent dat de Nederlandse multiculturele samenleving geslaagd is:
https://nos.nl/artikel/22(...)uitspraken-blok.html



Zinnen onironisch beginnen met het woord 'en'. :')

Blok gaat nog dieper door het stof:
https://www.ad.nl/politie(...)gn=socialsharing_web
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  donderdag 16 augustus 2018 @ 16:47:59 #105
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181232804
Waarom moet Blok zijn woorden terugnemen als hij hartstikke gelijk heeft?
pi_181235009
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 16:47 schreef Voice_Over het volgende:
Waarom moet Blok zijn woorden terugnemen als hij hartstikke gelijk heeft?
dit. Ik had liever dat hij het nog even aandikte met de waarheid. Ik ken geen enkele Nederlander die blij is als hij terecht komt in een multiculti wijk. Ik zal ook zorgen dat mijn kinder op een blanke school komen.
pi_181235739
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 18:27 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

dit. Ik had liever dat hij het nog even aandikte met de waarheid. Ik ken geen enkele Nederlander die blij is als hij terecht komt in een multiculti wijk. Ik zal ook zorgen dat mijn kinder op een blanke school komen.
Dat is heel anders als niet vreedzaam samen kunnen leven. Natuurlijk hebben multiculti wijken hun problemen. Maar we liggen niet in de loopgraven
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_181235773
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 16:45 schreef Oostwoud het volgende:
Nieuwe ontwikkelingen:
Jesse Klaver eist dat Rutte afstand neemt van Blok en wil dat Rutte erkent dat de Nederlandse multiculturele samenleving geslaagd is:
https://nos.nl/artikel/22(...)uitspraken-blok.html

[ afbeelding ]

Zinnen onironisch beginnen met het woord 'en'. :')

Blok gaat nog dieper door het stof:
https://www.ad.nl/politie(...)gn=socialsharing_web
Klaver maakt er weer eens een groot drama van. Blok heeft helemaal niet alle migranten weggezet als probleemgevallen. Hij heeft juist kenbaar gemaakt dat het grote plaatje qua migratie veel problemen oplevert. Dat zegt weinig over het individu, bijvoorbeeld de Turkse bakker.

Overigens is het ook niet slim van Blok, als minister van Buitenlandse zaken is het je taak om genuanceerd te zijn. Een land waar je mee handelt zoals Suriname kun je dan ook geen failed state noemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 16-08-2018 19:04:39 ]
pi_181235973
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 16:45 schreef Oostwoud het volgende:
wil dat Rutte erkent dat de Nederlandse multiculturele samenleving geslaagd is:
Klaver heeft de term ' geslaagd' niet gebruikt.
Hij noemt Nederland wel een ontzettend gaaf land.
pi_181236012
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 18:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Klaver maakt er weer eens een groot drama van. Blok heeft helemaal niet alle migranten weggezet als probleemgevallen.
Dat deed Blok wel... door te suggereren dat zij de autochtone bevolking gaan verdrijven, en gedurende of daarna een samenleving met veel geweld te maken .
Jesse en ik zijn kinderen van die migranten .
pi_181236029
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 19:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat deed Blok wel... door te suggereren dat zij de autochtone bevolking gaan verdrijven, en gedurende of daarna een samenleving met veel geweld te maken .
Jesse en ik zijn kinderen van die migranten .
Dat heeft Blok niet gesuggereerd.
pi_181236087
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 19:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat heeft Blok niet gesuggereerd.
In ieder geval liet hij duidelijk merken dat als hij het over “mensen” had, hij daarmee niet de Nederlanders met een migratie-achtergrond bedoelde.
pi_181236096
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 19:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat heeft Blok niet gesuggereerd.
Steek je kop maar in het zand .
Zie je vaker bij mensen die stiekem dit soort agressie toejuichen
  Moderator donderdag 16 augustus 2018 @ 19:16:13 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181236120
haal ff rustig adem joh

hij heeft dat inderdaad niet gesuggereerd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181236133
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 19:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Steek je kop maar in het zand .
Zie je vaker bij mensen die stiekem dit soort agressie toejuichen
Nee, je moet Blok duidelijk citeren als jij zulke dingen suggereert.
pi_181236144
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 19:14 schreef Igen het volgende:

[..]

In ieder geval liet hij duidelijk merken dat als hij het over “mensen” had, hij daarmee niet de Nederlanders met een migratie-achtergrond bedoelde.
Blok vindt mensen met een immigratie-achergrond geen mensen?

Dat zou pas echt nieuws zijn.
  Moderator donderdag 16 augustus 2018 @ 19:18:29 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181236166
zo verschrikkelijk is het verder ook allemaal weer niet wat hij zegt verder

je moet het alleen niet zeggen als minister van buitenlandse zaken dus wmb gooien ze hem weg en zoeken ze (weer) een nieuwe _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181236525
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 19:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Blok vindt mensen met een immigratie-achergrond geen mensen?

Dat zou pas echt nieuws zijn.
Als je het letterlijk neemt... Maar dat zou flauw zijn.

Het geeft echter wel aan dat Nederlanders met een migratie-achtergrond er niet bij horen in zijn belevingswereld. Hij identificeert zich met blanke Nederlanders die overlast ervaren, maar de Turkse bakker is voor hem een buitenstaander. Daar woon “je” misschien naast, maar dat ben “je” niet zelf.
pi_181236697
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 19:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je het letterlijk neemt... Maar dat zou flauw zijn.
Quote het dan maar, als dat letterlijk gezegd is.

quote:
Het geeft echter wel aan dat Nederlanders met een migratie-achtergrond er niet bij horen in zijn belevingswereld. Hij identificeert zich met blanke Nederlanders die overlast ervaren, maar de Turkse bakker is voor hem een buitenstaander. Daar woon “je” misschien naast, maar dat ben “je” niet zelf.
Daar ben ik het wel mee eens, Blok bekijkt het duidelijk vanuit zichzelf. En dat kan, maar er zitten ook duidelijke generalisaties in. Suriname is natuurlijk niet zo goed georganiseerd als Nederland, maar het is geen failed state zoals bijvoorbeeld Syrië. Ook zijn er best autochtone Nederlanders te vinden die het naar hun zin hebben in een multiculturele buurt.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 16-08-2018 20:57:35 ]
  donderdag 16 augustus 2018 @ 21:32:41 #120
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181239330
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 19:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Steek je kop maar in het zand .
Zie je vaker bij mensen die stiekem dit soort agressie toejuichen
De multiculturele samenleving is een farce, een waanidee van naïevelingen.
pi_181240463
Net in nieuwsuur was Klaver ook weer... begint een vervelend mannetje te worden!
Niets is goed voor hem... Ook spijt van Blok is niet genoeg....
  donderdag 16 augustus 2018 @ 22:28:32 #122
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_181241070
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 21:32 schreef Voice_Over het volgende:
De multiculturele samenleving is een farce, een waanidee van naïevelingen.
Tevens een keiharde realiteit die ouwe bokken zoals jij maar niet onder ogen willen zien. De tijd van Ot en Sien is definitief voorbij, wen er maar aan voordat je eraan onderdoor gaat.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_181241295
quote:
7s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 22:28 schreef Ringo het volgende:

[..]

Tevens een keiharde realiteit die ouwe bokken zoals jij maar niet onder ogen willen zien. De tijd van Ot en Sien is definitief voorbij, wen er maar aan voordat je eraan onderdoor gaat.
Leuk en aardig maar het zou misschien fijn zijn als bepaalde bevolkingsgroepen zich welwillend zouden gedragen jegens de Nederlandse samenleving en niet blijven hangen in de ouderwetse cultuur die ze meebrengen uit het land van afkomst.
pi_181241364
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 22:35 schreef Asphyx het volgende:

[..]

Leuk en aardig maar het zou misschien fijn zijn als bepaalde bevolkingsgroepen zich welwillend zouden gedragen jegens de Nederlandse samenleving en niet blijven hangen in de ouderwetse cultuur die ze meebrengen uit het land van afkomst.
Nederlandse 'cultuur' lol. Toonbeeld van beschaving wil je zeggen?
pi_181241578
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 22:07 schreef Bocaj het volgende:
Net in nieuwsuur was Klaver ook weer... begint een vervelend mannetje te worden!
Niets is goed voor hem... Ook spijt van Blok is niet genoeg....
Kennelijk moet deze zomer-fophef nog even kunstmatig gerekt worden.
  donderdag 16 augustus 2018 @ 22:45:34 #126
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181241625
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 22:35 schreef Asphyx het volgende:

[..]

Leuk en aardig maar het zou misschien fijn zijn als bepaalde bevolkingsgroepen zich welwillend zouden gedragen jegens de Nederlandse samenleving en niet blijven hangen in de ouderwetse cultuur die ze meebrengen uit het land van afkomst.
En dat is leuk en aardig, maar niet wat Blok zei. Blok was veel stelliger en algemener en had het ook over etniciteit.
pi_181241715
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 22:07 schreef Bocaj het volgende:
Net in nieuwsuur was Klaver ook weer... begint een vervelend mannetje te worden!
Niets is goed voor hem... Ook spijt van Blok is niet genoeg....
Zou mij ook niet genoeg zijn, spijt en de volgende keer net zo hard?
pi_181241825
quote:
7s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 22:28 schreef Ringo het volgende:

[..]

Tevens een keiharde realiteit die ouwe bokken zoals jij maar niet onder ogen willen zien. De tijd van Ot en Sien is definitief voorbij, wen er maar aan voordat je eraan onderdoor gaat.
Dit is de taal van een bezetter.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2018 22:53:04 ]
pi_181241835
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 22:48 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zou mij ook niet genoeg zijn, spijt en de volgende keer net zo hard?
Wat blok zei, zo denkt de gehele VVD... (Maar men is gematigder naar buiten toe!)
pi_181241967
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 22:53 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Wat blok zei, zo denkt de gehele VVD... (Maar men is gematigder naar buiten toe!)
Als de gehele VVD zo denkt, dan zijn ze -afgaande op het VVD-migratiebeleid- uit op dat wat de conclusie vervolgens vereist: oppressie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2018 22:58:00 ]
  donderdag 16 augustus 2018 @ 22:59:00 #131
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181242003
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 22:53 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Wat blok zei, zo denkt de gehele VVD... (Maar men is gematigder naar buiten toe!)
Waarom moeten zoveel mensen zo generaliseren?
pi_181242392
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 22:53 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Wat blok zei, zo denkt de gehele VVD... (Maar men is gematigder naar buiten toe!)
Tja Wilders zijn roots liggen bij de VVD meen ik mij te herinneren.
  donderdag 16 augustus 2018 @ 23:27:24 #133
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_181242564
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 22:52 schreef Wijs-aperig het volgende:
Dit is de taal van een bezetter.
Ja, mooi hè!
En natuurlijk hebben “anders-culturele” Nederlanders het volste recht om hun plek in de samenleving op te eisen. Dat kun je, niet zonder kwaadaardigheid, zien als een daad van bezetting. Ik vraag me dan af hoe je die “bezetting” ongedaan denkt te kunnen maken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_181242847
quote:
7s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 23:27 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja, mooi hè!
En natuurlijk hebben “anders-culturele” Nederlanders het volste recht om hun plek in de samenleving op te eisen.
Uiteraard! Als een dief in nacht loods je ze het land binnen en voilá: ze hebben het 'volste recht' op een plek.

quote:
Dat kun je, niet zonder kwaadaardigheid, zien als een daad van bezetting.
Het is een eigenaardige vorm van kwaadaardigheid om het afkeuren van de gepoogde ontmanteling van iemands land en cultuur als kwaadaardig te bestempelen. Het is nog kwaadaardiger om het slachtoffer hiervan te vertellen dat hij er maar aan wennen moet!

quote:
Ik vraag me dan af hoe je die “bezetting” ongedaan denkt te kunnen maken.
Nu ze er eenmaal zijn kun je er niks meer aan doen want wat je ook bedenken kan, het is ''INHUMAAN!''

Wellicht kunnen we een kruimelspoorverbinding maken tussen hier en daar waar hun anders-culturele oorsprong begint. Mocht het ze niet bevallen, dan kunnen we altijd nog zeggen; ''wen er maar aan, voordat je eraan onderdoor gaat.''

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2018 00:27:15 ]
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 00:19:44 #135
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_181243289
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 23:49 schreef Wijs-aperig het volgende:
Uiteraard! Als een dief in nacht loods je ze het land binnen en voilá: ze hebben het 'volste recht' op een plek.
Als een dief in de nacht het land binnengeloodst? De meeste van jouw “vreemdelingen” zijn hier geboren en getogen. Volwaardige burgers met volwaardige burgerrechten.
quote:
Het is een eigenaardige vorm van kwaadaardigheid om het afkeuren van de gepoogde ontmanteling van iemands land en cultuur als kwaadaardig te bestempelen. Het is nog kwaadaardiger om het slachtoffer hiervan te vertellen dat hij er maar aan wennen moet!
Wie ontmantelt jouw cultuur?
En waarom ben jij slachtoffer van de cultuur van een ander?
Zulke uitspraken doen me denken aan het hysterisch geschreeuw van bepaalde feministen, die al vinden dat ze “verkracht” zijn zodra een vreemde vent het heeft gewaagd naar hun tieten te kijken.
quote:
Nu ze er eenmaal zijn kun je er niks meer aan doen want wat je ook bedenken kan, het is ''INHUMAAN!''
Dat klopt.
quote:
Wellicht kunnen we een kruimelspoorverbindingen maken tussen hier en daar waar hun anders-culturele oorsprong begint. Mocht het ze niet bevallen, dan kunnen we altijd nog zeggen; ''wen er maar aan, voordat je eraan onderdoor gaat.''
Bijvoorbeeld.
En anders pak je de wapenen op!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 00:27:46 #136
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_181243415
Allereerst had Columbus natuurlijk nóóit Amerika moeten ontdekken. Sindsdien is het er voor de cultureel-conservatieve Europeaan beslist niet beter op geworden!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 00:32:24 #137
473624 Blubbertut
Moet hier iets stoers komen te
pi_181243497
Ze kunnen er misschien wel zijn, maar het tij in Europa slaat om. Kijk naar Hongarije, Italië, Polen, Slovenië, en kijk naar de aankomende verkiezingen in Zweden,dus wees er niet zo zeker van dat 'ze' hier voor altijd blijven
pi_181243516
Geen fan van de VVD, integendeel, maar sta volledig achter Blok in deze.
pi_181243537
Blok is een baas
pi_181243579
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 00:33 schreef kataklysm het volgende:
Geen fan van de VVD, integendeel, maar sta volledig achter Blok in deze.
Leg eens uit.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 00:38:24 #141
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_181243585
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 00:32 schreef Blubbertut het volgende:
Ze kunnen er misschien wel zijn, maar het tij in Europa slaat om. Kijk naar Hongarije, Italië, Polen, Slovenië, en kijk naar de aankomende verkiezingen in Zweden,dus wees er niet zo zeker van dat 'ze' hier voor altijd blijven
Zeg nooit nooit!
Misschien komen ook de naziʼs weer terug, kan nog gezellig worden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_181245513
Als we in Nederland én Zwarte Piet én Keti Koti kunnen vieren dan heeft Blok geen gelijk, Op het moment kan dat wel, maar er zijn veel tendensen gaande waarbij dit niet meer mogelijk blijft.

Ik pleit voor het ongelijk van Blok en pleit daarom vóór Zwarte Piet én Keti Koti.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 05:07:23 #143
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181245621
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 00:32 schreef Blubbertut het volgende:
Ze kunnen er misschien wel zijn, maar het tij in Europa slaat om. Kijk naar Hongarije, Italië, Polen, Slovenië, en kijk naar de aankomende verkiezingen in Zweden,dus wees er niet zo zeker van dat 'ze' hier voor altijd blijven
"Ze" gaan hier pas weg als het "daar" beter is dan "hier", waarbij "daar" niet per se hun land van oorsprong hoeft te zijn. Dat velen niet goed integreren, is alleen maar positief: er zijn geen dingen als verknochtheid aan het land of graven van voorouders die hen hier zullen houden.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 07:00:15 #144
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181245998
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 22:35 schreef Asphyx het volgende:

[..]

Leuk en aardig maar het zou misschien fijn zijn als bepaalde bevolkingsgroepen zich welwillend zouden gedragen jegens de Nederlandse samenleving en niet blijven hangen in de ouderwetse cultuur die ze meebrengen uit het land van afkomst.
Dat bedoel ik. Het is toch niet te geloven wat een puinhoop dit land is:
- Turken die Nederlandse steden ontwrichten met demonstraties en vlagvertoon voor Erdogan en die de Nederlandse rechtstaat en democratie verwerpen
- 7 van de 10 Somaliers in de bijstand
- Marokkanen die de top van de Nederlandse misdaad bezetten
- derde en vierde generatie allochtonen die beroerd Nederlands spreken en schrijven maar zich in het Arabisch of Turks uitstekend kunnen uitdrukken
- Radicale moskeeën en salafisten die haat en geweld prediken

Nederland is geen multiculturele samenleving maar een samenraapsel van langs elkaar levende etnische groeperingen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Voice_Over op 17-08-2018 07:38:37 ]
pi_181246036
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 05:07 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

"Ze" gaan hier pas weg als het "daar" beter is dan "hier", waarbij "daar" niet per se hun land van oorsprong hoeft te zijn. Dat velen niet goed integreren, is alleen maar positief: er zijn geen dingen als verknochtheid aan het land of graven van voorouders die hen hier zullen houden.
Ook niet elke Nederlander is zo verknocht. Toen het na de oorlog “daar” beter was, zijn er een hoop vertrokken.
pi_181247541
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 03:42 schreef Montagui het volgende:
Als we in Nederland én Zwarte Piet én Keti Koti kunnen vieren dan heeft Blok geen gelijk, Op het moment kan dat wel, maar er zijn veel tendensen gaande waarbij dit niet meer mogelijk blijft.

Ik pleit voor het ongelijk van Blok en pleit daarom vóór Zwarte Piet én Keti Koti.
Helaas is er wel wat meer aan de hand dan het vieren van Ketikoti en zwarte piet, waar zwarte piet dus al onder grote druk staat!

ZIe je de grootschalige plunderingen niet in landen zoals Spanje of Italie, megagroepsverkrachtingen in Duitsland, met je vrachtwagen westerlingen doodrijden, het kelensnijden in treinen of bussen, 100 auto's die in de fik gestoken worden in Zweden, 3000 die er al verbrand zijnin Nederland zelf.Haatpredikers die in moskeeen haat prediken....nee ze hebben zich fantastisch aangepast aan de westerse way of living.

Wake-up!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181247681
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 22:07 schreef Bocaj het volgende:
Net in nieuwsuur was Klaver ook weer... begint een vervelend mannetje te worden!
Niets is goed voor hem... Ook spijt van Blok is niet genoeg....
jesse is met zijn partij een van de aanstichters van dit. Samen vormen ze al jaren een blok met hun policormaatjes van de pvda. Altijd maar het handje boven het hoofd houden van de uitkeringstrekkende, profiterende, misdragende en onaangepaste allochtonen.

Zegt iemand een keer de waarheid, gaat hij als een soort sylvana balistic. Mongool.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_181247687
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 23:17 schreef john2406 het volgende:

[..]

Tja Wilders zijn roots liggen bij de VVD meen ik mij te herinneren.
denk hun roots liggen bij de pvda. Wat is je punt?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_181247691
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 00:33 schreef kataklysm het volgende:
Geen fan van de VVD, integendeel, maar sta volledig achter Blok in deze.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_181248048
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 09:23 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Helaas is er wel wat meer aan de hand dan het vieren van Ketikoti en zwarte piet, waar zwarte piet dus al onder grote druk staat!

ZIe je de grootschalige plunderingen niet in landen zoals Spanje of Italie, megagroepsverkrachtingen in Duitsland, met je vrachtwagen westerlingen doodrijden, het kelensnijden in treinen of bussen, 100 auto's die in de fik gestoken worden in Zweden, 3000 die er al verbrand zijnin Nederland zelf.Haatpredikers die in moskeeen haat prediken....nee ze hebben zich fantastisch aangepast aan de westerse way of living.

Wake-up!
Eh, ik geloof niet dat de Amsterdammers die Keti Koti vieren in Zweden auto's aan het in brand steken zijn.
pi_181248925
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 09:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Eh, ik geloof niet dat de Amsterdammers die Keti Koti vieren in Zweden auto's aan het in brand steken zijn.
Nee die houden zich meer aan het verstoren van een kinderfeest. Ook erg leuk allemaal. Maar dat die nog niet geweldadig zijn ligt meer aan de friezen dan aan hen zelf.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:45:59 #152
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181249028
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 09:23 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Helaas is er wel wat meer aan de hand dan het vieren van Ketikoti en zwarte piet, waar zwarte piet dus al onder grote druk staat!

ZIe je de grootschalige plunderingen niet in landen zoals Spanje of Italie, megagroepsverkrachtingen in Duitsland, met je vrachtwagen westerlingen doodrijden, het kelensnijden in treinen of bussen, 100 auto's die in de fik gestoken worden in Zweden, 3000 die er al verbrand zijnin Nederland zelf.Haatpredikers die in moskeeen haat prediken....nee ze hebben zich fantastisch aangepast aan de westerse way of living.

Wake-up!
pi_181249108
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 10:40 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Nee die houden zich meer aan het verstoren van een kinderfeest. Ook erg leuk allemaal. Maar dat die nog niet geweldadig zijn ligt meer aan de friezen dan aan hen zelf.
We kunnen het ook combineren: aangezien zwarte Piet een moor moet voorstellen zijn ze aan het demonstreren tegen het afbeelden van moslims als hardwerkende kindervrienden :P
pi_181249148
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 10:40 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Nee, die houden zich meer aan bezig met het verstoren van een kinderfeest. Ook erg leuk allemaal. Maar dat die nog niet gewelddadig zijn, ligt meer aan de fFriezen dan aan hen zelf.
Ah, dus je hele verhaal over verkrachtingen en auto's in brand steken is dus lulkoek, en nou speel je hen ook nog de Zwarte Piet toe voor het feit dat een stel Friezen illegaal(!) de autosnelweg blokkeerde om hun legale(!) demonstratie tegen te houden.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:02:29 #155
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181249343
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 10:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Ah, dus je hele verhaal over verkrachtingen en auto's in brand steken is dus lulkoek?
Nee.
pi_181249697
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 22:53 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Wat blok zei, zo denkt de gehele VVD... (Maar men is gematigder naar buiten toe!)
Zo gaat het algemeen met rechts tegenwoordig... niet de ballen om uit te komen voor eigen standpunten en vooral veel wijzen naar anderen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181249954
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 11:02 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Nee.
Ik vroeg jou niks.
pi_181252907
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 00:33 schreef kataklysm het volgende:
Geen fan van de VVD, integendeel, maar sta volledig achter Blok in deze.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181254026
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 00:33 schreef kataklysm het volgende:
Geen fan van de VVD, integendeel, maar sta volledig achter Blok in deze.
Ook achter het volledig intrekken van z'n uitspraken?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:13:03 #160
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181257375
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 14:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ook achter het volledig intrekken van z'n uitspraken?
Nee, hij staat volledig achter de woorden van Blok. Intrekken van uitspraken van Blok hoeft niet. Klaver cs. dienen juist excuses te maken voor hun doorzichtige, politieke spelletjes.
pi_181257574
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 17:13 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Nee, hij staat volledig achter de woorden van Blok. Intrekken van uitspraken van Blok hoeft niet. Klaver cs. dienen juist excuses te maken voor hun doorzichtige, politieke spelletjes.
Laat me raden: jij vindt zeker ook dat sommige Nederlanders “eigenlijk” geen Nederlander zijn?
pi_181258156
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 17:13 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Nee, hij staat volledig achter de woorden van Blok.
Oh, spreek je nu namens kataklysm? Bijzonder.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 17:13 schreef Voice_Over het volgende:

Intrekken van uitspraken van Blok hoeft niet.
Blok zelf vond kennelijk van wel. Maar jij staat daar dus niet achter, ok. Dan concludeer ik dat je bij nader inzien dus niet achter Blok staat. Die man flapt er - klaarblijkelijk zonder na te denken - wat uit, en trekt dat later weer in. Kennelijk is hij niet bereid of niet in staat om z'n standpunt te verdedigen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 17:13 schreef Voice_Over het volgende:

Klaver cs. dienen juist excuses te maken voor hun doorzichtige, politieke spelletjes.
Wat jij vindt van Klaver lijkt me hier echt totaal irrelevant. Wat Blok wel of niet zegt, of hij dat wel of niet intrekt en of het wel of niet verdedigbaar is heeft echt totaal niets met 'die anderen' te maken.

Dat is iets wat mij ontzettend tegenstaat aan modern populisme: toon nou gewoon eens de ballen om je eigen standpunt te verdedigen. Gewoon, zonder te wijzen naar iemand anders. Xenofoob rechts grossiert in lafheid.

[ Bericht 3% gewijzigd door Molurus op 17-08-2018 17:59:53 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181258422
Multikulturalisme is soms wat naief en overdreven positief, maar je kan natuurlijk ook niet mensen dwingen hun kultuur op te geven (gedwongen assimilatie) of er gewoon helemaal geen rekening mee houden (colour blindness).

Polykulturalisme, waarin je beseft dat kulturen elkaar beinvloeden en dat dat prima resultaten op kan leveren (en dat dat altijd zo geweest is), lijkt me een veel realistischer benadering. Hier is een stukje erover:

http://theconversation.co(...)olyculturalism-78876

en een ietwat saaie maar toch interessante podcast:
https://heterodoxacademy.org/podcast-hhh-31-jessica-good/
pi_181259311
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 00:19 schreef Ringo het volgende:

Als een dief in de nacht het land binnengeloodst? De meeste van jouw “vreemdelingen” zijn hier geboren en getogen. Volwaardige burgers met volwaardige burgerrechten.

Ja, in het donkerte. Duisternis. Obscuriteit. Je weet wel, het gelul van 'gastarbeider', 'vluchteling', '...anders ben je een racist', 'ze gaan wel weer terug', 'oeps, we kunnen ze niet uitzetten'.

quote:
Wie ontmantelt jouw cultuur?
Jij & co.

quote:
En waarom ben jij slachtoffer van de cultuur van een ander?
Je zegt het zelf al, hè: "'wen er maar aan dat de jouwe (door de ander) vervangen is.''

quote:
Zulke uitspraken doen me denken aan het hysterisch geschreeuw van bepaalde feministen, die al vinden dat ze “verkracht” zijn zodra een vreemde vent het heeft gewaagd naar hun tieten te kijken.
Criminelen hebben wel vaker de neiging om de eigen misdaden (tegen de menselijkheid) te bagatelliseren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2018 18:31:53 ]
pi_181259600
Hier in het pittoreske Venlo is de islamitische basisschool een enorm succes, meer dan 200 leerlingen starten volgende week weer... onee, een week later, want offerfeest.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_181259721
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 00:19 schreef Ringo het volgende:
En anders pak je de wapenen op!
Iets wat soevereiniteit wel vaker verlangt.
pi_181260076
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 10:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Ah, dus je hele verhaal over verkrachtingen en auto's in brand steken is dus lulkoek, en nou speel je hen ook nog de Zwarte Piet toe voor het feit dat een stel Friezen illegaal(!) de autosnelweg blokkeerde om hun legale(!) demonstratie tegen te houden.
Beetje wartaal dit.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181260156
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 19:02 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Beetje wartaal dit.
Als je het niet begrijpt, dan adviseer ik je om eens een inburgeringscursus te doen om onze taal te leren. :)
pi_181260321
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 18:44 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Iets wat soevereiniteit wel vaker verlangt.
Nederland was in de afgelopen 40 jaar niet soeverein, nee?
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:20:03 #170
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_181261563
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 18:28 schreef Wijs-aperig het volgende:
Je zegt het zelf al, hè: "'wen er maar aan dat de jouwe (door de ander) vervangen is.''
Nee, dat zijn jouw eigen bangepoeperdwoorden.
Wen er maar aan dat in dit land “vreemde” culturen náást de jouwe bestaan.
Nogmaals, de tijd van Ot en Sien is definitief voorbij.
Wen er maar aan.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Beste debater 2022 vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:23:55 #171
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181261664
Stef Blok heeft gewoon een punt...

Boven de rivieren, is echt een heel andere wereld, andere cultuur... bibber en ril. Ik blijf lekker in het zuiden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_181262138
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 20:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
Stef Blok heeft gewoon een punt...

Nee.... had hij niet. Hij zat een partijtje te liegen
pi_181262323
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 20:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee.... had hij niet. Hij zat een partijtje te liegen
Dat was een sarcastische opmerking van hem :X
pi_181262341
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 20:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat was een sarcastische opmerking van hem :X
ahhhhh
pi_181263036
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 20:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
Stef Blok heeft gewoon een punt...

Boven de rivieren, is echt een heel andere wereld, andere cultuur... bibber en ril. Ik blijf lekker in het zuiden.
Lekker bij de priester op schoot.
pi_181263079
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 21:14 schreef tralalala het volgende:

[..]

Lekker bij de priester op schoot.
Zelfs daar nog niet ABN bestaat helemaal niet tenzij men bedoelt de ABN amro.

Men gaat een dorp of stad verder en een ander dialect of een ander woord voor iets.

Sorry verkeerde op dees dus.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 20:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
Stef Blok heeft gewoon een punt...

Boven de rivieren, is echt een heel andere wereld, andere cultuur... bibber en ril. Ik blijf lekker in het zuiden.


[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2018 21:18:21 ]
pi_181263954
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 20:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

Stef Blok heeft gewoon een punt...
Hij had spijt van z'n uitspraken, dus kennelijk vond hij zelf niet dat hij een punt had.

Ik blijf het toch bijzonder vinden hoe zo veel mensen enthousiast zijn over die uitspraken maar het Blok niet kwalijk nemen dat hij die weer intrekt. Dan ben je toch gewoon een lafaard? Iemand die niet achter z'n eigen standpunten wil gaan staan?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181264275
Was het niet gewoon een Wilders nadoen?
pi_181264293
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 20:20 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee, dat zijn jouw eigen bangepoeperdwoorden.
Wen er maar aan dat in dit land “vreemde” culturen náást de jouwe bestaan.
Nogmaals, de tijd van Ot en Sien is definitief voorbij.
Wen er maar aan.
Je denkt dat cultuur een individuele aangelegheid is en dat je bijvoorbeeld met 10% Antwerpenaren op 90% allochtonen (50% moslims) gewoon op dezelfde wijze je cultuur kan beleven en uitdragen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2018 22:18:47 ]
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:25:38 #180
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_181264454
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:18 schreef Wijs-aperig het volgende:
Je denkt dat cultuur een individuele aangelegheid is en dat je bijvoorbeeld met 10% Antwerpenaren op 90% allochtonen (50% moslims) gewoon op dezelfde wijze je cultuur kan beleven en uitdragen?
Geen idee, ouwe. Door in het extreme te extrapoleren mis je trouwens weer volledig het punt dat ik maak.
Erken nu gewoon dat “jouw” cultuur niet meer de enige is in dit land. Ook al heb je het daar ver-skrie-ke-lek moeilijk mee en doet het je héul véul verdriet.
Het is een onomkeerbare verandering.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_181264576
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:25 schreef Ringo het volgende:

[..]

Geen idee, ouwe. Door in het extreme te extrapoleren mis je trouwens weer volledig het punt dat ik maak.
Erken nu gewoon dat “jouw” cultuur niet meer de enige is in dit land. Ook al heb je het daar ver-skrie-ke-lek moeilijk mee en doet het je héul véul verdriet.
Het is een onomkeerbare verandering.
Dat is geen extreme extrapolatie. Ten minste, het beleid wat ons tot zulke cijfers heeft gebracht is extreem geweest, maar de verhoudingen liggen al vast in de demografie.
Je kan een tragedie van zulke proporties uiteraard, als kop-in-het-zand-reflex, reduceren tot het lijden van een paar individuen 'die er niet mee om kunnen gaan'. Van een afstand bekeken en het westen in historische context geplaatst, is het denk ik enom zonde dat we zo zijn omgesprongen met culturen die in zoveel opzichten zo enorm succesvol zijn gebleken. In veel opzichten als lichtbakens in een verder erg donkere wereld, wat anderen culturen en staatsvormen betreft.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2018 22:39:34 ]
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:35:33 #182
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181264696
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:25 schreef Ringo het volgende:

[..]

Geen idee, ouwe. Door in het extreme te extrapoleren mis je trouwens weer volledig het punt dat ik maak.
Erken nu gewoon dat “jouw” cultuur niet meer de enige is in dit land. Ook al heb je het daar ver-skrie-ke-lek moeilijk mee en doet het je héul véul verdriet.
Het is een onomkeerbare verandering.
Dat denk ik ook. Die onomkeerbare verandering is ons in de jaren 80/90 wel verkocht als ‘beperkt’, ‘tijdelijk’, en van ‘niet noemenswaardige invloed op de Nederlandse maatschappij’. Wie toen een beeld van de huidige situatie schetste werd als complotdenkers verdacht gemaakt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181264929
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:18 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Je denkt dat cultuur een individuele aangelegheid is en dat je bijvoorbeeld met 10% Antwerpenaren op 90% allochtonen (50% moslims) gewoon op dezelfde wijze je cultuur kan beleven en uitdragen?
In principe kan dat gewoon ja.
pi_181264954
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:48 schreef Igen het volgende:

[..]

In principe kan dat gewoon ja.
Ja, gewoon niet dus.
pi_181264992
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:49 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Ja, gewoon niet dus.
Gewoon wel dus. Heb je wel eens in een wijk met een allochtone meerderheid gewoond? Daar kun je ook gewoon bij de AH een karbonaadje kopen en een braderie houden of een rommelmarkt met Koningsdag etc.
pi_181265054
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Gewoon wel dus. Heb je wel eens in een wijk met een allochtone meerderheid gewoond? Daar kun je ook gewoon bij de AH een karbonaadje kopen en een braderie houden of een rommelmarkt met Koningsdag etc.
Molenbeek is ook helemaal geen bende ofso. Iedere Brusselse kan daar gewoon over straat zonder toegescholden te worden.

Echt wel. Toch?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:54:27 #187
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181265074
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Molenbeek is ook helemaal geen bende ofso. Iedere Brusselse kan daar gewoon over straat zonder toegescholden te worden.

Echt wel. Toch?
Elke allochtonenbuurt is Molenbeek?
pi_181265262
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Gewoon wel dus. Heb je wel eens in een wijk met een allochtone meerderheid gewoond? Daar kun je ook gewoon bij de AH een karbonaadje kopen en een braderie houden of een rommelmarkt met Koningsdag etc.
Negerende dat het wel of niet kunnen eten van varksensvlees niet de meest belangrijkste peiler is, is het nog altijd een allochtonen-wijk in overkoepelende stad met een betere demografische verhouding, in een land met een nog betere verhouding.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2018 23:07:44 ]
pi_181265344
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Molenbeek is ook helemaal geen bende ofso. Iedere Brusselse kan daar gewoon over straat zonder toegescholden te worden.

Echt wel. Toch?
Molenbeek ligt niet eens in Nederland man
pi_181265372
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Molenbeek ligt niet eens in Nederland man
Het is sowieso opvallend dat men voor voorbeelden van falende integratie zo vaak naar het buitenland moet verwijzen. Kennelijk zijn de voorbeelden in Nederland toch iets te schaars.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181265373
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:04 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Negerende dat het wel of niet kunnen eten van varksensvlees niet de meest belangrijkste peiler is, is het nog altijd een allochtonen-wijk in overkoepelende stad met een betere demografische verhouding, in een land met een nog betere verhouding.
Nee, het ligt niet aan zulke racistische lulkoek, het ligt eraan dat men de vrije samenleving respecteert.
pi_181265492
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, het ligt niet aan zulke racistische lulkoek, het ligt eraan dat men de vrije samenleving respecteert.
Het vrije en tolerante zijn niet onafhankelijke en op zichzelf staande fenomenen. Het zijn aspecten van de overkoepelende Europese culturen die momenteel gereduceerd worden.
Waar je het racistische in ziet is mij een raadsel. Het zal wel weer lekker bekken of zo.
pi_181265511
https://www.trouw.nl/demo(...)-voor-blok~ace24de9/

"Opvallend is dat Rutte in stelliger bewoordingen afstand neemt van de uitspraken van Blok dan Blok zelf. De premier rept nadrukkelijk over een fout die is rechtgezet. De minister van buitenlandse zaken heeft excuses aangeboden, maar onduidelijk blijft in hoeverre de strekking van zijn verhaal ook geheel van tafel is.

Het Kamerdebat - naar verwachting begin september - wordt om die reden interessant. De rechtse oppositie zal van de minister van buitenlandse zaken verlangen dat hij achter zijn uitspraken blijft staan. De linkse oppositie, GroenLinks voorop, wil dat Blok zich volmondig achter de multiculturele samenleving schaart."


Dat kan nog een pittig debat worden. Ik kijk er wel naar uit. :) Blok zal nu toch complete duidelijkheid moeten gaan geven over hoe hij tegen de multiculturele samenleving aankijkt. En eerlijk gezegd weet ik niet hoe hij zich hieruit kan lullen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181265568
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:15 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Het vrije en tolerante zijn niet onafhankelijke en op zichzelf staande fenomenen. Het zijn aspecten van de overkoepelende Europese culturen die momenteel gereduceerd worden.
Waar je het racistische in ziet is mij een raadsel. Het zal wel weer lekker bekken of zo.
Het zijn dingen die iedereen kan leren, ook mensen met een kleurtje.
pi_181265604
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Het zijn dingen die iedereen kan leren, ook mensen met een kleurtje.
Wijs mij maar aan waar ik het over de kleurtjes-demografie heb gehad met je fikse aantijging, race-baitertje dat je er bent.
pi_181265634
quote:
13s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:20 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Wijs mij maar aan waar ik het over de kleurtjes-demografie heb gehad met je fikse aantijging, race-baitertje dat je er bent.
“demografische verhouding”.

Het is volstrekt helder wat je daarmee bedoelt: de hoeveelheid allochtonen met een kleurtje.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2018 23:22:04 ]
pi_181265686
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:21 schreef Igen het volgende:

[..]

“demografische verhouding”.

Het is volstrekt helder wat je daarmee bedoelt: de hoeveelheid allochtonen met een kleurtje.
Dat is toch wel iets dat me heel erg opvalt aan zowel Blok als mensen die enthousiast zijn over zijn uitspraken: dat het kennelijk heel moeilijk is om hardop te zeggen wat men ervan vindt. En dat is best raar. Als men nou werkelijk gelooft dat die standpunten houdbaar en verdedigbaar zijn, waarom draait men er dan zo omheen? Waarom dat verstoppertje spelen?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181265705
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:21 schreef Igen het volgende:

[..]

“demografische verhouding”.

Het is volstrekt helder wat je daarmee bedoelt: de hoeveelheid allochtonen met een kleurtje.
Het enige wat hier volstrekt helder is, is dat jij een Van Dam-esque ventje bent.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 23:25:37 #199
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181265747
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:21 schreef Igen het volgende:

[..]

“demografische verhouding”.

Het is volstrekt helder wat je daarmee bedoelt: de hoeveelheid allochtonen met een kleurtje.
:Y Naja, niet voor iedereen. Kan ook voor hemzelf niet helder zijn natuurlijk. https://en.wikipedia.org/wiki/Dog-whistle_politics
pi_181265822
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is toch wel iets dat me heel erg opvalt aan zowel Blok als mensen die enthousiast zijn over zijn uitspraken: dat het kennelijk heel moeilijk is om hardop te zeggen wat men ervan vindt. En dat is best raar. Als men nou werkelijk gelooft dat die standpunten houdbaar en verdedigbaar zijn, waarom draait men er dan zo omheen? Waarom dat verstoppertje spelen?
Van alle mogelijkheden: culturele, etnische, nationale of raciale afkomst lees meneer er de laatste in. Gewoon opdat 'racistisch' er weer tegenaan gegooid kan worden. De politiek-correct afgerichte hond.
pi_181265858
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:28 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Van alle mogelijkheden: culturele, etnische, nationale of raciale afkomst lees meneer er de laatste in. Gewoon opdat 'racistisch' er weer tegenaan gegooid kan worden. De politiek-correct afgerichte hond.
Lees nou eens heel nauwkeurig waar je op reageert.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181265891
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Lees nou eens heel nauwkeurig waar je op reageert.
Ik wil jou hetzelfde aanraden.
pi_181265897
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:28 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Van alle mogelijkheden: culturele, etnische, nationale of raciale afkomst lees meneer er de laatste in. Gewoon opdat 'racistisch' er weer tegenaan gegooid kan worden. De politiek-correct afgerichte hond.
Ach hou jezelf toch niet zo voor de gek. Je weet zelf ook wel dat je bijv. een wijk met 50% blanke Amerikaanse allochtonen in Nederland geen probleem zou vinden, maar een wijk met 50% zwarte Amerikanen of een wijk met 50% Noord-Afrikaanse moslims wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2018 23:33:22 ]
pi_181265924
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:32 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Ik wil jou hetzelfde aanraden.
Om het uit te spellen: men verwijt hier ook jou dat je verstoppertje speelt. En dat is terecht, dat doe je ook.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181265937
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Om het uit te spellen: men verwijt hier ook jou dat je verstoppertje speelt. Dat doe je ook.
Precies, ook jij springt direct op de racisme-wagen in een leuke poging deze te verbinden aan Blok.
pi_181266065
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Ach hou jezelf toch niet zo voor de gek. Je weet zelf ook wel dat je bijv. een wijk met 50% blanke Amerikaanse allochtonen in Nederland geen probleem zou vinden, maar een wijk met 50% zwarte Amerikanen of een wijk met 50% Noord-Afrikaanse moslims wel.
Absoluut, tenzij jij mij kan aantonen dat de Noord-Afrikanen of zwarte Amerikanen dezelfde cultuur -of diezelfde cultuur meer/beter- uitdragen dan Euro-Amerikanen. Het gaat in de door jou opgeworpen hypothetische keuze ( :{w ) dus om de associatie tussen kleur en cultuur, en niet om de kleur. Ik zou bijvoorbeeld eerder de zwarte Amerikanen uitnodigen dan de veelal islamitische Noord-Afrikanen, die wat kleur betreft juist dichter tegen de Europeaan aanzitten. Simpelweg omdat de Afromuricaanse (sub)cultuur beter aansluit. Des te meer in verbeterde economische omstandigheden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2018 00:01:26 ]
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 23:59:43 #207
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181266327
Blanke moslims dan? Mogelijk wel ok, maar dan liever wel in Urk of Staphorst?
pi_181266463
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Blanke moslims dan? Mogelijk wel ok, maar dan liever wel in Urk of Staphorst?
Blanke moslims zijn een wenselijkere variant dan niet-blanke moslims omdat de afwezigheid van kleurverschil een mogelijk polarisatie-aspect minder is, niet omdat blank inherent beter is dan niet-blank.
Ik zoek m.a.w. zo min mogelijk onnodige diversiteit. Nodige, 'wenselijke diversiteit', is bv diversiteit in taal, daar elke taal zijn mogelijk verrijkende privé inzichten meedraagt, de keuken, of bepaalde micro-eigenaardigheden, zoals het gierige karakter van Nederlanders of het creatieve van italiaanse romantici.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2018 00:11:08 ]
pi_181269533
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Ach hou jezelf toch niet zo voor de gek. Je weet zelf ook wel dat je bijv. een wijk met 50% blanke Amerikaanse allochtonen in Nederland geen probleem zou vinden, maar een wijk met 50% zwarte Amerikanen of een wijk met 50% Noord-Afrikaanse moslims wel.
Ik denk dat de meeste mensen daar inderdaad geen probleem van maken (zolang de wat afwijkende bevolking van jou gewoontes zich ook niet stoort aan jou). Je leeft samen en je accepteert elkaars 'eigenaardigheden', je bent tolerant.

Nederlanders hebben een standaard hoog te houden m.b.t. tolerantie, maar dan moet de wederpartij OOK tolerant zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 03:15:12 #210
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181269619
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Ach hou jezelf toch niet zo voor de gek. Je weet zelf ook wel dat je bijv. een wijk met 50% blanke Amerikaanse allochtonen in Nederland geen probleem zou vinden, maar een wijk met 50% zwarte Amerikanen of een wijk met 50% Noord-Afrikaanse moslims wel.
Ik zou het wel een probleem vinden. Het is alleen moeilijk voor te stellen omdat het er niet is. Het aantal Amerikanen in Nederland is zo klein dat hun culturele afwijking niet wordt opgemerkt en dus geen (over)last geeft.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 03:20:16 #211
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181269654
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 00:05 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Blanke moslims zijn een wenselijkere variant dan niet-blanke moslims omdat de afwezigheid van kleurverschil een mogelijk polarisatie-aspect minder is, niet omdat blank inherent beter is dan niet-blank.
Ik zoek m.a.w. zo min mogelijk onnodige diversiteit. Nodige, 'wenselijke diversiteit', is bv diversiteit in taal, daar elke taal zijn mogelijk verrijkende privé inzichten meedraagt, de keuken, of bepaalde micro-eigenaardigheden, zoals het gierige karakter van Nederlanders of het creatieve van italiaanse romantici.
Sinds Erdogan beginnen de blanke moslims ook een echt probleem te worden. Dat heeft niks met hun kleur te maken en ook niet met hun religie.
Voorts is aangetoond dat Nederlanders zeer gul zijn dus de creatieve romantische Italianen zullen ook wel een sprookje zijn.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 03:22:45 #212
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181269676
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 21:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hij had spijt van z'n uitspraken, dus kennelijk vond hij zelf niet dat hij een punt had.

Ik blijf het toch bijzonder vinden hoe zo veel mensen enthousiast zijn over die uitspraken maar het Blok niet kwalijk nemen dat hij die weer intrekt. Dan ben je toch gewoon een lafaard? Iemand die niet achter z'n eigen standpunten wil gaan staan?
Volgens mij heeft hij geen spijt maar doet hij alsof om onder druk van bepaalde mensen zijn politieke straatje schoon te vegen.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 03:26:36 #213
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181269695
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:25 schreef Ringo het volgende:

[..]

Geen idee, ouwe. Door in het extreme te extrapoleren mis je trouwens weer volledig het punt dat ik maak.
Erken nu gewoon dat “jouw” cultuur niet meer de enige is in dit land. Ook al heb je het daar ver-skrie-ke-lek moeilijk mee en doet het je héul véul verdriet.
Het is een onomkeerbare verandering.
Reden te meer dus om die verandering stop te zetten voor waar die nog niet (volledig) is doorgevoerd.
Onomkeerbaar is het niet per se maar de oplossingsrichtingen zijn bij velen ongewenst als een soort Pavlovreactie op het woord "deporteren".
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 05:30:58 #214
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_181269976
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 03:26 schreef Lunatiek het volgende:
Reden te meer dus om die verandering stop te zetten voor waar die nog niet (volledig) is doorgevoerd.
Onomkeerbaar is het niet per se maar de oplossingsrichtingen zijn bij velen ongewenst als een soort Pavlovreactie op het woord "deporteren".
Als het dan geen deportatie is, hoor ik graag aan welke “oplossingsrichtingen” jij wél denkt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 07:19:44 #215
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181270164
Er wonen in Nederland TE veel allochtonen die helemaal niks positiefs toevoegen aan onze samenleving. Er zijn TE veel van deze gasten.
pi_181270176
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 07:19 schreef Voice_Over het volgende:
Er wonen in Nederland TE veel allochtonen die helemaal niks positiefs toevoegen aan onze samenleving. Er zijn TE veel van deze gasten.
Dat er teveel allochtonen zijn is de schuld van de werkgevers. Die willen namelijk zoveel mogelijk handen om de vervelende klusjes te doen en dat zo goedkoop mogelijk. Die aardig pratende werkgevers zijn dus niet zo aardig.
pi_181270180
Het zal geen minister zijn die zegt 'Ga maar rustig slapen' als je niet rustig zou moeten slapen en daardoor kan ik wel rustig slapen met Minister Blok. Voorlopig krijgt hij mijn voordeel van de twijfel.
pi_181270281
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:16 schreef Molurus het volgende:
https://www.trouw.nl/demo(...)-voor-blok~ace24de9/

Dat kan nog een pittig debat worden. Ik kijk er wel naar uit. :) Blok zal nu toch complete duidelijkheid moeten gaan geven over hoe hij tegen de multiculturele samenleving aankijkt. En eerlijk gezegd weet ik niet hoe hij zich hieruit kan lullen.
Het zal gaan of het glas halfleeg is of halfvol, de uitkomst zal zijn dat de een vindt dat het halfleeg is en de ander dat het halfvol is en daar worden vijf uur voor uitgetrokken wat een vermogen aan belastinggeld gaat kosten.

En iedereen kan dat voor zichzelf ook bepalen, of het halfleeg is of halfvol. Ik heb hier in Amsterdam centrum genoeg meegemaakt om te zeggen: het is halfleeg, maar ik kan ook de niet-leuke herinneringen opzij schuiven en aan de leuke dingen denken van het multiculturele en dan is het halfvol.
In mijn appartementencomplex kan ik twee trappen nemen. De een neem ik niet omdat een gezin van bepaalde afkomst mij wil wurgen. Dan neem ik dus het andere trapportaal. Kan ik denken: het glas is halfleeg want ik ga die ene trap niet meer langs, of het is halfvol want de vrede is bewaard doordat ik de andere trap nog kan nemen.
Blij ben ik met de buitenlandse kapster door wie ik vorige week geknipt ben, en waar ik veel tevredener mee ben dan met de Nederlandse kapster die ik eerst had. Momenteel is het halfvol voor mij.

[ Bericht 8% gewijzigd door Loekie1 op 18-08-2018 09:19:04 ]
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 09:00:18 #219
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181270555
Hoezo zou het een vermogen aan belastinggeld kosten? Ze worden niet per uur betaald.

Daarbij, waarom zou het een probleem zijn om de minister van buitenlandse zaken aan de tand te voelen hierover? Moet hij maar niet zulke domme dingen zeggen.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 09:35:53 #220
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181270863
Wat is die multiculturele samenleving toch fijn. Allemaal gelukkige mensen. :r

Met dank aan Jesse Klaver en zijn idiote aanhang.

Tieners persen op grote schaal af in Zuidoost

https://www.parool.nl/ams(...)n-zuidoost~a4603118/
pi_181271349
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 07:19 schreef Voice_Over het volgende:
Er wonen in Nederland TE veel allochtonen die helemaal niks positiefs toevoegen aan onze samenleving. Er zijn TE veel van deze gasten.
Er zijn ook te veel negatieve autochtonen.... Jij bijv
pi_181271364
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 09:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hoezo zou het een vermogen aan belastinggeld kosten? Ze worden niet per uur betaald.

Daarbij, waarom zou het een probleem zijn om de minister van buitenlandse zaken aan de tand te voelen hierover? Moet hij maar niet zulke domme dingen zeggen.
Ik denk dat links wel moet oppassen dat het niet ongemerkt aanschuurt aan de radicaal religieuze tendens dat veel niet gezegd zou mogen worden. Juist de politieke arena is de plek waar het debat gevoerd moet kunnen worden. Als alleen nog gezegd mag worden wat Groenlinks vindt, heb je geen debat meer.
pi_181271422
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 03:26 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Reden te meer dus om die verandering stop te zetten voor waar die nog niet (volledig) is doorgevoerd.
Onomkeerbaar is het niet per se maar de oplossingsrichtingen zijn bij velen ongewenst als een soort Pavlovreactie op het woord "deporteren".
Nu begin jij toch zelf over deporteren. Waarom doe je dat ?
Zijn jouw oplossingsrichtingen dan het deporteren van mensen die jou niet aanstaan.
pi_181271456
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 10:19 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik denk dat links wel moet oppassen dat het niet ongemerkt aanschuurt aan de radicaal religieuze tendens dat veel niet gezegd zou mogen worden. Juist de politieke arena is de plek waar het debat gevoerd moet kunnen worden. Als alleen nog gezegd mag worden wat Groenlinks vindt, heb je geen debat meer.
klopt... als alleen gezegd mag worden wat jij vind, is er geen debat
Als alleen gezegd mag worden, wat Blok vind is er geen debat.
etc etc.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:37:26 #225
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181271692
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 10:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er zijn ook te veel negatieve autochtonen.... Jij bijv
Maar ik heb nog nooit in de gevangenis gezeten, heb altijd gewerkt en netjes belastingen betaald. Ik mag dus blijven. Want wie moet anders al die vreemde klaplopers te eten geven?
pi_181271740
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 03:22 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij geen spijt maar doet hij alsof om onder druk van bepaalde mensen zijn politieke straatje schoon te vegen.
Wie bedoel je met "bepaalde mensen"? ZIjn eigen partij? Dan zou hij toch gewoon in de oppositie moeten zitten, en niet op die plek?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:41:08 #227
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_181271774
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 10:37 schreef Voice_Over het volgende:
Maar ik heb nog nooit in de gevangenis gezeten, heb altijd gewerkt en netjes belastingen betaald. Ik mag dus blijven.
Dus jij meent dat überhaupt betalen van belasting en de afwezigheid van een strafblad, je een gewaardeerd en gewenst lid van de samenleving maakt?

Normen en waarden doen er niet toe?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:43:45 #228
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181271828
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 10:41 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Dus jij meent dat überhaupt betalen van belasting en de afwezigheid van een strafblad, je een gewaardeerd en gewenst lid van de samenleving maakt?

Normen en waarden doen er niet toe?
Dus jij vindt dat een criminele allochtoon die ons alleen maar geld kost meer waard is dan een brave autochtoon die werkt en belastingen betaald?

Kijk, dat Links compleet gestoord is dat weet ik al jaren. Maar zo onzinnig?
pi_181271838
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 03:26 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Reden te meer dus om die verandering stop te zetten voor waar die nog niet (volledig) is doorgevoerd.
Onomkeerbaar is het niet per se maar de oplossingsrichtingen zijn bij velen ongewenst als een soort Pavlovreactie op het woord "deporteren".
Net als iedereen hierboven ben ik heel benieuwd aan wat voor "oplossingsrichtingen" jij dan denkt. Ik vind het eigenlijk opvallend dat je die niet uitspreekt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181271868
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 10:43 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Dus jij vindt dat een criminele allochtoon die ons alleen maar geld kost meer waard is dan een brave autochtoon die werkt en belastingen betaald?
Vind jij dat een criminele autochtoon die ons alleen maar geld kost meer waard is dan een brave allochtoon die werkt en belasting betaalt? (Met een 't' godverdomme. Beetje respect voor de Nederlandse taal ja.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 11:04:10 #231
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_181272199
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 10:41 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Dus jij meent dat überhaupt betalen van belasting en de afwezigheid van een strafblad, je een gewaardeerd en gewenst lid van de samenleving maakt?

Normen en waarden doen er niet toe?
Er is volgens jou geen enkel verband tussen een strafblad en normen en waarden?
pi_181272214
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 11:04 schreef the-eye het volgende:

[..]

Er is volgens jou geen enkel verband tussen een strafblad en normen en waarden?
Het Nederlandse strafrecht geeft behoorlijk veel ruimte voor het bestaan van verschillende normen en waarden. Afwijkingen zijn niet per definitie strafbaar ofzo.

Het merendeel van de Nederlanders met een migratieachtergrond heeft geen strafblad en betaalt gewoon belasting. In de woorden van Voice_Over "mogen die dus gewoon blijven".
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 11:11:10 #233
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_181272303
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 11:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het Nederlandse strafrecht geeft behoorlijk veel ruimte voor het bestaan van verschillende normen en waarden. Afwijkingen zijn niet per definitie strafbaar ofzo.

Het merendeel van de immigranten heeft geen strafblad en betaalt gewoon belasting. In de woorden van Voice_over mogen die dus gewoon blijven.
Het merendeel komt illegaal het land of de EU binnen en horen dus wel gelijk een strafblad te krijgen.
pi_181272334
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 11:11 schreef the-eye het volgende:

[..]

Het merendeel komt illegaal het land of de EU binnen en horen dus wel gelijk een strafblad te krijgen.
Ik heb het hier voor het gemak even over de grootste groep: Nederlanders met een migratieachtergrond. Ofwel, immigranten die de Nederlandse nationaliteit al verworven hebben.

Hoe we omgaan met asielaanvragen enzovoort lijkt me een andere discussie. (Die ook interessant is, maar het is echt een andere discussie en het gaat over een veel kleinere groep.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181272555
België is een onleefbaar land heeft-ie ook gezegd? Kan me niet herinneren eigenlijk. Was dat tijdens het na bieren?
Nou lekker dan.
I´m back.
pi_181272833
Niets aan de hand, hij kan natuurlijk gewoon aanblijven. Aldus Mark "de weglacher" Rutte.
pi_181272868
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 11:49 schreef Tem het volgende:
Niets aan de hand, hij kan natuurlijk gewoon aanblijven. Aldus Mark "de weglacher" Rutte.
De wegen zijn over het algemeen vrij slecht in België in ieder geval, maar dat zal hij wel niet bedoeld hebben. En als wegomleidingsbordjes neerzetten grote kans dat je dan verdwaalt.
I´m back.
pi_181272975
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 11:30 schreef Ryan3 het volgende:
België is een onleefbaar land heeft-ie ook gezegd? Kan me niet herinneren eigenlijk. Was dat tijdens het na bieren?
Nou lekker dan.
Volgens mij was dat een grapje, als ik het originele citaat zie. Het wordt allemaal behoorlijk uit zijn verband getrokken.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 11:58:51 #239
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_181273012
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 11:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb het hier voor het gemak even over de grootste groep: Nederlanders met een migratieachtergrond. Ofwel, immigranten die de Nederlandse nationaliteit al verworven hebben.

Hoe we omgaan met asielaanvragen enzovoort lijkt me een andere discussie. (Die ook interessant is, maar het is echt een andere discussie en het gaat over een veel kleinere groep.)
O ja das waar. Ik sprong zo maar in de discussie. Had eerst even terug moeten lezen
pi_181273042
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 11:56 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Volgens mij was dat een grapje, als ik het originele citaat zie. Het wordt allemaal behoorlijk uit zijn verband getrokken.
Ik kan het me niet herinneren van die filmpjes in ieder geval. Maar wat heeft-ie dan gezegd over België?
Zelfde als wat ik hier zeg over de wegen en de wegomleidingsbordjes?
I´m back.
pi_181273064
Eigenlijk zou deze er in de OP bij moeten:


Dit was de aanleiding voor de ophef. En die ophef lijkt me volledig terecht.

Als ik het zo terugzie kiest hij z'n woorden zorgvuldig. En dat maakt het des te kwalijker.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:06:02 #242
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181273175
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 11:11 schreef the-eye het volgende:

[..]

Het merendeel komt illegaal het land of de EU binnen en horen dus wel gelijk een strafblad te krijgen.
Klopt. Van Nederlandse rechters hebben ze meerdere keren te horen gekregen dat ze moeten ophoepelen. Ze blijven dat weigeren .... dus zijn ze strafbaar.
pi_181273187
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik kan het me niet herinneren van die filmpjes in ieder geval. Maar wat heeft-ie dan gezegd over België?
Zelfde als wat ik hier zeg over de wegen en de wegomleidingsbordjes?
Dit, volgens het AD en het AD kun je meestal wel vertrouwen.

De grootste partij van Zwitserland is al jarenlang een soort PVV, alleen heet hij daar anders’, zo sprak Blok tijdens de bijeenkomst. ,,Dat zijn partijen waarvan ik het denkbeeld niet deel, maar het is niet zo dat Zwitserland (door de opkomst van het populisme) een onleefbaar land is geworden. Of België, althans niet meer onleefbaar dan het daarvoor al was."
https://www.ad.nl/politie(...)fbaar-land~a0adf7ef/
Hij zegt juist dat Belgie niet onleefbaar is, net zoals Zwitserland niet onleefbaar is.
pi_181273194
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:06 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Klopt.
Nee dat klopt niet. Het is verre van het merendeel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181273206
Blok heeft het zich bijzonder lastig gemaakt. Stond eerst de helft van het land achter hem, nu is diezelfde helft verontwaardigd omdat hij zijn uitspraken betreurt en onzorgvuldig noemt.

De andere helft, die bloed wil zien, daar weten we van dat ze een eerlijk, open debat over het slagen of falen van multi-etnische, multi-culturele samenlevingen niet aandurven.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:07:59 #246
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181273219
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 11:30 schreef Ryan3 het volgende:
België is een onleefbaar land heeft-ie ook gezegd? Kan me niet herinneren eigenlijk. Was dat tijdens het na bieren?
Nou lekker dan.
België is een vreselijk land. Ze verslinden daar kikkers en slakken dat het een lieve lust is. En ze zeggen ook nog eens dat het eten daar beter is dan in Nederland. :')
pi_181273269
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:06 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dit, volgens het AD en het AD kun je meestal wel vertrouwen.

De grootste partij van Zwitserland is al jarenlang een soort PVV, alleen heet hij daar anders’, zo sprak Blok tijdens de bijeenkomst. ,,Dat zijn partijen waarvan ik het denkbeeld niet deel, maar het is niet zo dat Zwitserland (door de opkomst van het populisme) een onleefbaar land is geworden. Of België, althans niet meer onleefbaar dan het daarvoor al was."
https://www.ad.nl/politie(...)fbaar-land~a0adf7ef/
Daar zit dus wel degelijk een neerbuigende opmerking in over België van een typische Hollander. Wel vreemd want in de eerste plaats is de Benelux als samenwerkingsverband eigenlijk de voorloper van de EGKS en dat weer voor de EEG. En als samenwerkingsverband zeer succesvol. Meestal treden deze drie landen gezamenlijk bij allerlei kwesties op ook. Eigenlijk is de Benelux een kleine 'grote mogendheid' zelfs. Slap in the face voor de Belgen toch wrs.
Dus ja, ben best benieuwd wat-ie er precies mee bedoelde dan.
I´m back.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:10:34 #248
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181273270
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:07 schreef Oostwoud het volgende:
Blok heeft het zich bijzonder lastig gemaakt. Stond eerst de helft van het land achter hem, nu is diezelfde helft verontwaardigd omdat hij zijn uitspraken betreurt en onzorgvuldig noemt.

De andere helft, die bloed wil zien, daar weten we van dat ze een eerlijk, open debat over het slagen of falen van multi-etnische, multi-culturele samenlevingen niet aandurven.
Terwijl elke weldenkende Nederlander van autochtone afkomst ziet dat al die rare, buitenlandse culturen een enorme puinzooi van dit land maken.
pi_181273286
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Daar zit dus wel degelijk een neerbuigende opmerking in over België van een typische Hollander.
Hij zegt toch juist dat Belgie niet onleefbaar is?
pi_181273290
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:07 schreef Oostwoud het volgende:

Blok heeft het zich bijzonder lastig gemaakt. Stond eerst de helft van het land achter hem, nu is diezelfde helft verontwaardigd omdat hij zijn uitspraken betreurt en onzorgvuldig noemt.
Ik zie nog niet zo veel van die verontwaardiging bij die helft. Maar in principe kan hij dit nauwelijks nog recht lullen. Hij heeft nu zowel vriend als vijand tegen zich.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:07 schreef Oostwoud het volgende:

De andere helft, die bloed wil zien, daar weten we van dat ze een eerlijk, open debat over het slagen of falen van multi-etnische, multi-culturele samenlevingen niet aandurven.
Even voor alle duidelijkheid: tot deze helft behoort ook zijn eigen partij.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181273295
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:11 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hij zegt toch juist dat Belgie niet onleefbaar is?
Niet onleefbaarder geworden door die populistische partijen dan het toch al was, dat staat er.
I´m back.
pi_181273331
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Niet onleefbaarder geworden door die populistische partijen dan het toch al was, dat staat er.
Zou dat niet bedoeld zijn als een grapje?
pi_181273355
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:14 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Zou dat niet bedoeld zijn als een grapje?
Gecombineerd met een neerbuigende houding.
I´m back.
pi_181273370
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gecombineerd met een neerbuigende houding.
Kun je ook van Belgenmoppen zeggen.
pi_181273373
Sarcasme, inderdaad.
pi_181273388
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:16 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Kun je ook van Belgenmoppen zeggen.
Ja, alsof hij aan een Belgenmop denkt, terwijl hij dit zegt. Allemaal leuk en aardig, maar hij is minister van Buitenlandse zaken en zit niet in de kroeg.
I´m back.
pi_181273451
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, alsof hij aan een Belgenmop denkt, terwijl hij dit zegt. Allemaal leuk en aardig, maar hij is minister van Buitenlandse zaken en zit niet in de kroeg.
Dat is waar, maar het was een besloten bijeenkomst, geen persconferentie voor de nationale tv.
Ik denk dat hij het ook niet teruggetrokken had als hij niet op het matje geroepen was door een of andere hoge pief, hoger dan hijzelf, en misschien heeft het te maken met de situatie in de wereld op dit moment.
pi_181273526
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:21 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat is waar, maar het was een besloten bijeenkomst, geen persconferentie voor de nationale tv.
Ik denk dat hij het ook niet teruggetrokken had als hij niet op het matje geroepen was door een of andere hoge pief, hoger dan hijzelf, en misschien heeft het te maken met de situatie in de wereld op dit moment.
Maar goed, deze man is in wezen ook niet de geschikte persoon om leiding te geven aan de diplomatieke dienst hè. Dit zou een vakminister moeten zijn. Net als Henkie Kamp destijds.
I´m back.
pi_181273602
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar goed, deze man is in wezen ook niet de geschikte persoon om leiding te geven aan de diplomatieke dienst hè. Dit zou een vakminister moeten zijn. Net als Henkie Kamp destijds.
Het is inderdaad niet zo diplomatiek maar dat zal hij nu wel begrepen hebben en ik denk dat ie het niet meer zal doen dus kan ie aanblijven.
pi_181273606
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:21 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat is waar, maar het was een besloten bijeenkomst, geen persconferentie voor de nationale tv.
Ik denk dat hij het ook niet teruggetrokken had als hij niet op het matje geroepen was door een of andere hoge pief, hoger dan hijzelf, en misschien heeft het te maken met de situatie in de wereld op dit moment.
Het probleem is niet dat z'n uitspraken openbaar zijn geworden, dat is volledig secundair. Je kunt niet minister van Buitenlandse Zaken zijn in een kabinet dat daar fundamenteel anders over denkt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181273628
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het probleem is niet dat z'n uitspraken openbaar zijn geworden, dat is volledig secundair. Je kunt niet minister van Buitenlandse Zaken zijn in een kabinet dat daar fundamenteel anders over denkt.
Je weet natuurlijk niet hoe de andere leden van dit kabinet daarover praten als ze een keer in de kroeg zitten hè.
I´m back.
pi_181273642
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je weet natuurlijk niet hoe de andere leden van dit kabinet daarover praten als ze een keer in de kroeg zitten hè.
True, maar dan moet je al gauw naar het idee dat het gehele kabinet fundamenteel anders over ons land denkt dan ze naar buiten brengen. Dat is meer dan een beetje pijnlijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181273651
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:27 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het is inderdaad niet zo diplomatiek maar dat zal hij nu wel begrepen hebben en ik denk dat ie het niet meer zal doen dus kan ie aanblijven.
Ja, maar nu weet je dus hoe hij er als MinBuZa daarin staat hè. Hij heeft ons een kijkje verschaft in zijn diepste zielenroerselen ahw. En nu blijkt dat hij 1. voorstander is van monocultuur en 2. een heel groot aantal landen sws niet serieus neemt.
I´m back.
pi_181273656
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het probleem is niet dat z'n uitspraken openbaar zijn geworden, dat is volledig secundair. Je kunt niet minister van Buitenlandse Zaken zijn in een kabinet dat daar fundamenteel anders over denkt.
Zolang hij in de democratie gelooft is het mij oké. Dat kun je lang niet van alle Nederlanders zeggen.
pi_181273739
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je weet natuurlijk niet hoe de andere leden van dit kabinet daarover praten als ze een keer in de kroeg zitten hè.
Overigens zat hij niet in de kroeg. Het was een besloten bijeenkomst, maar hij koos zijn woorden duidelijk zorgvuldig. Hij geeft ook aan dat hij exact diezelfde formulering heeft voorgelegd aan zijn eigen ministerie.

Dit is niet meer recht te lullen met "ik flapte er wat uit toen ik een biertje teveel op had".
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181273768
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:30 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Zolang hij in de democratie gelooft is het mij oké. Dat kun je lang niet van alle Nederlanders zeggen.
Ik kan me niet voorstellen dat het kabinet genoegen neemt met "de minister verwerpt in tegenstelling tot het kabinet de multiculturele samenleving, maar zolang hij maar gelooft in democratie is het OK". De tweede kamer neemt daar zeker geen genoegen mee.

Dit is vrij fundamenteel, het is geen geneuzel in de marge.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181273783
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Overigens zat hij niet in de kroeg. Het was een besloten bijeenkomst, maar hij koos zijn woorden duidelijk zorgvuldig. Hij geeft ook aan dat hij exact diezelfde formulering heeft voorgelegd aan zijn eigen ministerie.

Dit is niet meer recht te lullen met "ik flapte er wat uit toen ik een biertje teveel op had".
Nee, maar eigenlijk is dit gewoon kroegpraat imho.
I´m back.
pi_181273808
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, maar eigenlijk is dit gewoon kroegpraat imho.
Dat doet ie dan maar in de kroeg. In deze vorm kan hij het niet maken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181273827
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat doet ie dan maar in de kroeg. In deze vorm kan hij het niet maken.
Ja, dat is een beetje het makke idd en saillant detail alhoewel het kroegpraat is en dat gebeurt meestal onder invloed van de nodige alcoholische versnaperingen, was Blok in dit geval niet onder de invloed als zodanig...
I´m back.
pi_181273960
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat is een beetje het makke idd en saillant detail alhoewel het kroegpraat is en dat gebeurt meestal onder invloed van de nodige alcoholische versnaperingen, was Blok in dit geval niet onder de invloed als zodanig...
Nope. Zoals gezegd: als ik het fragment terugkijk kan ik alleen concluderen dat hij z'n woorden zeer zorgvuldig kiest. Hij geeft aan hetzelfde 'dilemma' te hebben voorgelegd aan zijn eigen ministerie, en probeert zo nauwkeurig mogelijk over te brengen wat hij daar heeft gezegd.

Overigens ook een mooi detail is dat kort daarna nota bene zijn eigen ministerie oproept tot meer etnische diversiteit op het ministerie. Formeel niet direct gerelateerd aan zijn uitspraken, maar dat is wel te raden natuurlijk.

Als je het mij vraagt heeft hij hiermee z'n eigen graf gegraven. Ik zie werkelijk niet hoe dit met een sisser zou kunnen aflopen. Deze man kan niet aanblijven als minister.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181274006
Blok blíjft zitten waar hij zit.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_181274038
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:51 schreef BoneThugss het volgende:

Blok blíjft zitten waar hij zit.
Zowel hij als het kabinet hebben dan heel wat uit te leggen, voordat blijven zitten echt mogelijk wordt.

Het debat hierover zal ergens begin september plaatsvinden. We gaan het beleven.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181274067
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zowel hij als het kabinet hebben dan heel wat uit te leggen, voordat blijven zitten echt mogelijk wordt.

Het debat hierover zal ergens begin september plaatsvinden. We gaan het beleven.
Ja, nou ja, zo spannond wordt het niet, want hij blijft gewoon zitten, zoals het er nu voorstaat. Aftreden zou voor deze coalitie nadeliger zijn dan aanblijven.
I´m back.
pi_181274141
Blok deed mini-Trumpiaanse uitspraken. Diplomatiek gezien misschien niet echt handig, maar blijkbaar wel trendvolgend.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_181274172
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nou ja, zo spannond wordt het niet, want hij blijft gewoon zitten, zoals het er nu voorstaat. Aftreden zou voor deze coalitie nadeliger zijn dan aanblijven.
Ik ben ieg reuze benieuwd naar de bijbehorende uitleg daarvan tijdens dat debat. Wat zou die kunnen gaan worden?

"Ik koos mijn worden niet zorgvuldig genoeg"? Lijkt me op basis van de beelden nauwelijks verdedigbaar. Bovendien zal hij dan toch moeten gaan uitleggen wat hij dan wel bedoelde. Kortom: wat hij gezegd zou hebben als hij z'n woorden *wel* zorgvuldig had gekozen.

Ik kan me daar vooralsnog niets bij voorstellen dat geloofwaardig is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181274208
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:59 schreef Montagui het volgende:

Blok deed mini-Trumpiaanse uitspraken. Diplomatiek gezien misschien niet echt handig, maar blijkbaar wel trendvolgend.
Het verschil met Trump is dat Trump zich niet hoeft te verantwoorden tegenover zijn eigen kabinet en de regering. Blok zal dat wel moeten.

Dat is ook een belangrijke reden trouwens dat een idioot als Trump hier nooit aan de macht zou kunnen komen. Onze parlementaire democratie voorkomt dat effectief.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181274279
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het verschil met Trump is dat Trump zich niet hoeft te verantwoorden tegenover zijn eigen kabinet en de regering. Blok zal dat wel moeten.

Dat is ook een belangrijke reden trouwens dat een idioot als Trump hier nooit aan de macht zou kunnen komen. Onze parlementaire democratie voorkomt dat effectief.
Waarom vindt je Trump zo idioot? of beter: wat maakt hem idioter dan Bush, Obama?
pi_181274332
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik ben ieg reuze benieuwd naar de bijbehorende uitleg daarvan tijdens dat debat. Wat zou die kunnen gaan worden?

"Ik koos mijn worden niet zorgvuldig genoeg"? Lijkt me op basis van de beelden nauwelijks verdedigbaar. Bovendien zal hij dan toch moeten gaan uitleggen wat hij dan wel bedoelde. Kortom: wat hij gezegd zou hebben als hij z'n woorden *wel* zorgvuldig had gekozen.

Ik kan me daar vooralsnog niets bij voorstellen dat geloofwaardig is.
En dit is dus waarom oa GroenLinks niet in de regering zit, godzijdank.

Hij heeft zijn woorden teruggenomen en Rutte zegt dat hij mag aanblijven, dan is de kous wel een beetje af.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:14:44 #279
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181274374
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:10 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

En dit is dus waarom oa GroenLinks niet in de regering zit, godzijdank.

Hij heeft zijn woorden teruggenomen en Rutte zegt dat hij mag aanblijven, dan is de kous wel een beetje af.
Mee eens. En het is wel duidelijk dat Links onder leiding van de grote vriend van de mensensmokkelaars Jesse Klaver, erg doorzichtige politieke spelletjes speelt.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:16:27 #280
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181274392
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:02 schreef Molurus het volgende:

.... idioot als Trump ....
Hij is minder idioot dan die maffe lui van GroenLinks. Dus wat is je punt?
pi_181274439
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:14 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Mee eens. En het is wel duidelijk dat Links onder leiding van de grote vriend van de mensensmokkelaars Jesse Klaver, erg doorzichtige politieke spelletjes speelt.
Jesse Klaver is niet aan de macht. Als hij dan toch invloed heeft, dan zegt hij blijkbaar rake dingen.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:47:08 #282
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181274750
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Jesse Klaver is niet aan de macht.
Houden zo. Nederland heeft al te veel immigranten.
pi_181275219
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom vindt je Trump zo idioot? of beter: wat maakt hem idioter dan Bush, Obama?
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:16 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Hij is minder idioot dan die maffe lui van GroenLinks. Dus wat is je punt?
Altijd leuk, dat domrechtse "ja maar zij....".

Laat er geen twijfel over bestaan: als Blok zijn uitspraken niet had ingetrokken zou zijn positie nu al onhoudbaar zijn. (Zover die dat niet alsnog is.) En dan zijn z'n uitspraken nog niet half zo achterlijk als de gemiddelde tweet van Trump.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181275232
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 14:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

[..]

Altijd leuk, dat domrechtse "ja maar zij....".

Laat er geen twijfel over bestaan: als Blok zijn uitspraken niet had ingetrokken zou zijn positie nu al onhoudbaar zijn. (Zover die dat niet alsnog is.)
Niveautje, hoor.
pi_181275252
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:14 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Mee eens. En het is wel duidelijk dat Links onder leiding van de grote vriend van de mensensmokkelaars Jesse Klaver, erg doorzichtige politieke spelletjes speelt.
Rutte zelf noemt de uitspraken van Blok een fout.

Nou kun je wel naar hartelust naar GL blijven wijzen, maar geen enkele immigrant is hier in Nederland dankzij GL.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181275255
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 14:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Niveautje, hoor.
Dank voor je intellgente bijdrage.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181276131
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:10 schreef BoneThugss het volgende:
Hij heeft zijn woorden teruggenomen en Rutte zegt dat hij mag aanblijven, dan is de kous wel een beetje af.
Dat is het standaard antwoord van onze fatsoenrakker Rutte, wanneer het een vvd'er betreft
  zondag 19 augustus 2018 @ 06:42:39 #288
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181291067
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 07:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Ook niet elke Nederlander is zo verknocht. Toen het na de oorlog “daar” beter was, zijn er een hoop vertrokken.
Dat bedoel ik. Mensen gaan niet vrijwillig weg als ze denken dat het "daar" slechter is dan "hier".

[ Bericht 0% gewijzigd door Lunatiek op 19-08-2018 07:37:23 ]
  zondag 19 augustus 2018 @ 06:58:06 #289
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181291076
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 05:30 schreef Ringo het volgende:

[..]

Als het dan geen deportatie is, hoor ik graag aan welke “oplossingsrichtingen” jij wél denkt.
Dat ligt eraan wat je wilt en hoever je daarin wilt gaan. Als je niet meer allochtonen wilt is de eerste stap om de grenzen te sluiten, voor iedereen of voor een bepaalde groep.
Je kunt elke allochtoon zonder Nederlands paspoort uitzetten.
Je kunt het mensen met een ongewenste cultuur onaangenaam maken door culturele uitingen te verbieden, zodat het "daar" beter wordt dan "hier". Schrap alle voorzieningen waardoor ze zich hier in het paradijs wanen, vooral het geld.
Verbiedt dubbele nationaliteiten voor Nederlanders.

Er valt nog veel meer te verzinnen cq uit de ideeën van de pvv te pikken, maar het punt is dat de problemen nog niet ernstig genoeg zijn om bij een meerderheid een voorstel tot drastische maatregelen erdoor te krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lunatiek op 19-08-2018 07:38:13 ]
  zondag 19 augustus 2018 @ 07:21:50 #290
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181291094
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 10:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nu begin jij toch zelf over deporteren. Waarom doe je dat ?
Zijn jouw oplossingsrichtingen dan het deporteren van mensen die jou niet aanstaan.
Omdat deporteren een oplossing is. Misschien ongewenst, maar wel degelijk een oplossing. En deporteren hoeft niet per se naar vernietigingskampen te zijn.
Je moet een woord als "onomkeerbaar" niet in de mond nemen als je niet wenst te kijken naar impopulaire maatregelen.

En zit me niet te framen omdat ik wat creatiever kan denken. Dat ik zo'n oplossing noem wil niet per se zeggen dat ik daar achter sta.
  zondag 19 augustus 2018 @ 07:27:57 #291
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181291098
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 10:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wie bedoel je met "bepaalde mensen"? ZIjn eigen partij? Dan zou hij toch gewoon in de oppositie moeten zitten, en niet op die plek?
Iedereen die de macht heeft om zijn carrière te slopen en een probleem had met de uitspraak, of de publieke opinie daarover.
Als hij achter zijn uitspraak was blijven staan, hadden ze hem chirurgisch van het pluche moeten scheiden.
  zondag 19 augustus 2018 @ 07:33:48 #292
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181291101
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 10:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Vind jij dat een criminele autochtoon die ons alleen maar geld kost meer waard is dan een brave allochtoon die werkt en belasting betaalt? (Met een 't' godverdomme. Beetje respect voor de Nederlandse taal ja.)
Wat betekent meer of minder waard, waarvoor is iemand min of meer waard? Heb je het over economie, cultuur, voortbestaan van biodiversiteit? Hoe meet je die waarde?
De criminele autochtoon is in elk geval meer waard als het gaat om het aantal autochtonen. Denk daar eens over na en dan over je belachelijke vraag over waarde.
  zondag 19 augustus 2018 @ 07:43:56 #293
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181291130
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 11:04 schreef the-eye het volgende:

[..]

Er is volgens jou geen enkel verband tussen een strafblad en normen en waarden?
Nee, andersom: dat je geen strafblad hebt wil niet zeggen dat je je aan normen en waarden houdt, alleen dat je je aan de wet houdt.
Je krijgt geen strafblad als je je buren niet begroet, bijvoorbeeld, maar je krijgt er wel een slechte naam van als elkaar groeten bij de mores van je woonplaats hoort.
Ook krijg je geen strafblad als je steeds zeurt over rekening houden met je halal eten en ramadan, maar het is wel erg asociaal en druist tegen normen en waarden van Nederlanders in.
Snap je hoe irritant mensen zonder strafblad kunnen zijn?
  zondag 19 augustus 2018 @ 07:49:28 #294
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181291153
quote:
Moslimpaar weigert handdruk en mag daardoor niet Zwitsers worden
https://www.rtlnieuws.nl/(...)niet-zwitsers-worden

Een moslimpaar krijgt niet de Zwitserse nationaliteit omdat het stel geen mensen van het andere geslacht de hand wil schudden.

Dat het stel weigert handen te schudden, is voor de gemeente Lausanne reden geweest om de aanvraag voor een Zwitserse nationaliteit af te wijzen. Dat heeft de burgemeester van de gemeente, Gregoire Junod, gemeld in de Zwitserse krant Der Landbote.
Geen respect

"Hun houding toont geen respect voor een fundamenteel onderdeel van onze grondwet en samenleving, namelijk de gelijkheid tussen man en vrouw", staat er. De burgemeester is blij met het besluit.

De man en vrouw weigerden de handdruk uit religieuze overwegingen. Het zou om een strenggelovig moslimstel gaan. De identiteit van het echtpaar is niet bekendgemaakt. Ook is het onduidelijk waar het stel vandaan komt. Voor sommige groepen strenggelovige moslims is het verboden om mensen van het tegengestelde geslacht aan te raken. Handenschudden mag dan alleen als het om je eigen partner of familie gaat.

De handenweigeraars hebben dertig dagen de tijd om in beroep te gaan.
Weer een voorbeeld dat multiculturalisme niet kan bestaan, het is 1 grote onzin. Ik raad de Nederlandse politiek aan om m.n. moslims flink aan te pakken en hen voor de keuze te stellen met "gedraag je zoals wij dat wensen of vertrek"
  zondag 19 augustus 2018 @ 09:36:03 #295
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_181292504
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 09:35 schreef Voice_Over het volgende:
Wat is die multiculturele samenleving toch fijn. Allemaal gelukkige mensen. :r

Met dank aan Jesse Klaver en zijn idiote aanhang.

Tieners persen op grote schaal af in Zuidoost

https://www.parool.nl/ams(...)n-zuidoost~a4603118/
Zijn alle rechtsen verstandelijk beperkt, of ben alleen jij dat?
We have always been at war with Eastasia.
pi_181295085
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 15:38 schreef Daario het volgende:

[..]

Dat is het standaard antwoord van onze fatsoenrakker Rutte, wanneer het een vvd'er betreft
Er zijn ook nog maar weinig andere incidenten met niet-vvders geweest....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181295102
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 09:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Zijn alle rechtsen verstandelijk beperkt, of ben alleen jij dat?
Die groep is wel oververtegenwoordigd met autisten.....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181295139
quote:
Een moslimpaar krijgt niet de Zwitserse nationaliteit omdat het stel geen mensen van het andere geslacht de hand wil schudden.

Dat het stel weigert handen te schudden, is voor de gemeente Lausanne reden geweest om de aanvraag voor een Zwitserse nationaliteit af te wijzen. Dat heeft de burgemeester van de gemeente, Gregoire Junod, gemeld in de Zwitserse krant Der Landbote.
Geen respect

"Hun houding toont geen respect voor een fundamenteel onderdeel van onze grondwet en samenleving, namelijk de gelijkheid tussen man en vrouw", staat er. De burgemeester is blij met het besluit.

De man en vrouw weigerden de handdruk uit religieuze overwegingen. Het zou om een strenggelovig moslimstel gaan. De identiteit van het echtpaar is niet bekendgemaakt. Ook is het onduidelijk waar het stel vandaan komt. Voor sommige groepen strenggelovige moslims is het verboden om mensen van het tegengestelde geslacht aan te raken. Handenschudden mag dan alleen als het om je eigen partner of familie gaat.

De handenweigeraars hebben dertig dagen de tijd om in beroep te gaan.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)niet-zwitsers-worden
Hoe kan het dat die groep dan nog niet is uitgestorven?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181299287
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 14:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Rutte zelf noemt de uitspraken van Blok een fout.

Nou kun je wel naar hartelust naar GL blijven wijzen, maar geen enkele immigrant is hier in Nederland dankzij GL.
Rutte kan de uitspraken wel fout vinden, maar dat maakt ze niet minder waar, of mag de waarheid niet gezegd worden.
pi_181299397
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 15:11 schreef JannekeC5 het volgende:

[..]

Rutte kan de uitspraken wel fout vinden, maar dat maakt ze niet minder waar, of mag de waarheid niet gezegd worden.
Of ze waar zijn, daar lopen de meningen over uiteen. Het kabinet waar Blok deel van uitmaakt denkt daar in elk geval anders over. En dan kun je niet blijven zitten.

Het andere alternatief is dat het kabinet daarover van gedachten verandert. In dat geval heeft men heel wat uit te leggen.

En het derde alternatief is natuurlijk dat men dat gewoon niet durft en stiekem iets anders denkt dan men zegt.

Take your pick. Opstappen, als kabinet onze samenleving verwerpen, of liegen. Dat zijn de opties. De tweede daarvan zie ik echt niet gebeuren... de vraag is dus of men de leugen overtuigend genoeg kan brengen bij het debat begin volgende maand.

[ Bericht 4% gewijzigd door Molurus op 19-08-2018 15:21:09 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181299675
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 14:27 schreef Molurus het volgende:

[..]


[..]

Altijd leuk, dat domrechtse "ja maar zij....".

Laat er geen twijfel over bestaan: als Blok zijn uitspraken niet had ingetrokken zou zijn positie nu al onhoudbaar zijn. (Zover die dat niet alsnog is.) En dan zijn z'n uitspraken nog niet half zo achterlijk als de gemiddelde tweet van Trump.
Nou, nou het zit je wel dwars huh, je voert nu al pagina's hetzelfde wijsje. En nog zit die Blok er, da's toch lachen!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')