abonnement Unibet Coolblue
pi_180790519
Ik heb een hekel aan auto's poetsen en ook niet al het nodige materiaal wat daar bij komt kijken. Nu kwam ik dit tegen:
quote:
PPS lakverzegeling
7 jaar garantie op nieuwe voertuigen
5 jaar garantie op gebruikte voertuigen en oldtimers, en
garantie tot het einde van de leasetermijn op lease auto's.
PPS Lakbescherming versterkt de lakafwerking waardoor aanzienlijk minder krassen ontstaan. De leverancier verzekert u van een permanente glans en kleurbehoud van de lak en van het uitsluiten van aantasting door roest en kalk. U rijdt voor altijd in een representatieve, “showroom nieuwe” auto. Of denkt u dat de verhoging van de restwaarde van het voertuig een veel groter voordeel is?
De PTFE beschermlaag voelt glad aan en versterkt de lakafwerking. Omdat vuil zich nauwelijks meer hecht bespaart men aanzienlijk veel tijd en geld op schoonmaak en onderhoud van het exterieur.

Met een PPS Lakbescherming is het gebruik van autoshampoo niet meer noodzakelijk, terwijl de auto in slechts 10 tot 15 minuten volledig gereinigd is. Omdat (vaak schadelijke) autoshampoos niet meer noodzakelijk zijn voor onderhoud, bespaart men bijkomstig ook nog eens op milieuverontreiniging.

Ook gebruikte voertuigen en oldtimers kunnen na een intensief polijstprogramma langdurig worden beschermd tegen invloeden die de lakafwerking kunnen beschadigen. Uniek is de 5 jaar garantie die u ontvangt op de PPS Lakbescherming van uw gebruikte auto of oldtimer.

Prijs vanaf ¤ 259,-
Werkt zoiets? Volstaat 1x in de week even afspuiten met gewoon drukspuit met water om een glimmende auto te hebben en houden? Of is dat een beetje een wassen neus?

Iemand ervaring met dergelijke zaken? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180791713
Gelezen en het lijkt wel degelijk een goede deal, zie de voordelen:

- Aanzienlijk minder krassen
- Permanente glans en kleurbehoud van de lak
- Het uitsluiten van aantasting door roest en kalk
- U rijdt voor altijd in een representatieve, “showroom nieuwe” auto
- Aanzienlijk veel tijd en geld besparen op schoonmaak en onderhoud van het exterieur
- De auto is in slechts 10 tot 15 minuten volledig gereinigd
- 7 jaar garantie op dit alles

260 euro is echt helemaal niks voor dit totaalpakket, zou ik niet eens over twijfelen. _O_
pindazakje
pi_180791875
Dat dacht ik dus eigenlijk ook. :)

Vandaar mijn vraag.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180792570
Onzinverhaal natuurlijk. Wil je echt je lak beschermen dan kan je beter een keramische coating laten aanbrengen. Zit wel in een andere prijsklasse (700-1500 euro) en ook dit beschermt niet tegen krassen.

Om echt krassen tegen te gaan moet je iets zoals Xpel aan laten brengen, maar alleen voor de kop van een auto ben je al zo'n 3000 euro kwijt.
pi_180793169
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 15:51 schreef MaximumRush het volgende:
Onzinverhaal natuurlijk. Wil je echt je lak beschermen dan kan je beter een keramische coating laten aanbrengen. Zit wel in een andere prijsklasse (700-1500 euro) en ook dit beschermt niet tegen krassen.

Om echt krassen tegen te gaan moet je iets zoals Xpel aan laten brengen, maar alleen voor de kop van een auto ben je al zo'n 3000 euro kwijt.
het gaat me niet zozeer om de krassen maar om het glimmen.

Heb onlangs een donkerblauwe auto met mica lak en als die schoon is/blinkt dan ziet dat er echt puik uit. Ik hoopte met zo een behandeling gewoon af en toe ff de spuit erop te zetten en afdrogen en dat ie dan weer zo glanst zegmaar.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180793456
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 16:15 schreef vosss het volgende:

[..]

het gaat me niet zozeer om de krassen maar om het glimmen.

Heb onlangs een donkerblauwe auto met mica lak en als die schoon is/blinkt dan ziet dat er echt puik uit. Ik hoopte met zo een behandeling gewoon af en toe ff de spuit erop te zetten en afdrogen en dat ie dan weer zo glanst zegmaar.
zo een kleur heb ik ook, dus ik herken je probleem, ik heb wax erop zitten en dat werkt redelijk, afspoelen met een hoge druk en hij is weer schoon, muv vliegenkerkhof op de voorkant.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_180793583
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 16:25 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

zo een kleur heb ik ook, dus ik herken je probleem, ik heb wax erop zitten en dat werkt redelijk, afspoelen met een hoge druk en hij is weer schoon, muv vliegenkerkhof op de voorkant.
ik had nog nooit van mica lak gehoord voor ik vorige week deze auto kocht. Ik heb dan ook geen idee of dat speciaal is ten opzichte van gewone metallic lak qua poetsen. Mag ik aannemen dat een gerenommeerd poetsbedrijf wel gewoon kaas van gegeten heeft en wat het beste/mooiste is voor behandeling van mica lak? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180794504
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 16:15 schreef vosss het volgende:

[..]

het gaat me niet zozeer om de krassen maar om het glimmen.

Heb onlangs een donkerblauwe auto met mica lak en als die schoon is/blinkt dan ziet dat er echt puik uit. Ik hoopte met zo een behandeling gewoon af en toe ff de spuit erop te zetten en afdrogen en dat ie dan weer zo glanst zegmaar.
Zo'n PTFE lakbescherming zal je maximaal 6 maanden plezier van hebben. Laat ik je trouwens ook uit de droom helpen dat er een product bestaat waarbij je water op je auto spuit en deze er weer als nieuw uitziet.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 17:50:12 #9
456076 PreiKaas
Prei met Kaas
pi_180795555
Voor 259 euro bespaar je op milieuverontreiniging.

Wie wil dat nu niet *O*
pi_180795881
Maar is er al iemand die na 5 jaar nog steeds de vliegjes met lauw water eraf spoelt?
.
pi_180795890
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 17:50 schreef PreiKaas het volgende:
Voor 259 euro bespaar je op milieuverontreiniging.

Wie wil dat nu niet *O*
het milieu kan mij jeuken :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')