abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180785027
Heb zelf op zich redelijk wat vrienden, maar als ik ga bekijken hoeveel van die vriendschappen echt zijn, houd ik er nog 2 over.

De anderen vallen dan af omdat er allerlei verkapte spelletjes worden gespeeld, er ''ondergronds'' afgunst aanwezig is of omdat bepaalde vrienden zich anders (tegen mij) gedragen naargelang de invulling van het overige gedeelte van het gezelschap of omdat de vriendschap niet gelijkwaardig is doordat de één zichzelf bijvoorbeeld belangrijker vindt en zich daardoor dominant opstelt, etc. etc.

Hoe zit dit bij jullie? Hoeveel vriendschappen hebben jullie waarvan je zeker weet dat de band volledig puur is, dat diegene je nooit iets zou misgunnen.

Ik stel mijzelf altijd de volgende denkbeeldige situatie voor: Er staat ergens een knop, en als die desbetreffende vriend op die knop drukt, heb jij een bepaald succes : Je krijgt een mooie leasebak, loopt een (mooie) vrouw tegen het lijf waar je een relatie mee krijgt of je bod op een mooi huis wordt geaccepteerd.

Als die vriend niet op die knop drukt, gaat het feest voor jou niet door, maar niemand komt dat te weten. Zou die persoon die knop indrukken ja of nee?

Best pijnlijk om te beseffen dat ik er denk ik wel wat heb die dit niet zouden doen. Niet omdat ze een hekel aan mij hebben of mij direct succes misgunnen, maar omdat ik weet dat ze veel waarde hechten aan hun eigen maatschappelijke status, waaraan afbreuk wordt gedaan als anderen ook successen bereiken.

Hoe zit dit bij jullie?
pi_180785155
3 de rest zijn gewoon kennissen
pi_180785351
Echte vrienden bestaan niet.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_180785385
Nul vrienden hier.
pi_180785441
Fem_LittleLady, halfway en T-D zijn mijn echte vrienden. Al die sloebers die hieronder posten niet.

vvvv
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_180785451
2
pi_180785746
Ik heb 2 vriendinnen (moeder en zus) en één vriend (broer).
De rest is lucht voor mij.
pindazakje
  zaterdag 28 juli 2018 @ 09:54:16 #9
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_180785893
Ik heb maar 1 vriend dat ik 100% weet dat hij alles zou doen om mij te helpen of gelukkig zien. Ik heb een aantal vrienden waar ik naartoe kan gaan voor emotionele steun of praktische zaken.
En veel kennissen waar ik lol mee kan hebben of oppervlakkig gesprekken houdt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_180785964
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 09:10 schreef Jaume_I het volgende:
Er staat ergens een knop, en als die desbetreffende vriend op die knop drukt, heb jij een bepaald succes : Je krijgt een mooie leasebak
Nou wat een succes :')
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  zaterdag 28 juli 2018 @ 10:01:18 #11
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_180786002
Mijn man is tevens mijn enige vriend.

Raar voorbeeld overigens van die knop. Ik zou voor genoeg anderen zo'n knop indrukken. Daar hoef je geen vriend voor te zijn.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 10:07:39 #12
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_180786082
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 10:01 schreef Elpis het volgende:
Mijn man is tevens mijn enige vriend.

Raar voorbeeld overigens van die knop. Ik zou voor genoeg anderen zo'n knop indrukken. Daar hoef je geen vriend voor te zijn.
Eens dus. Ik zou die knop drukken voor een oppervlakkige kennis of buurman.

Maar dit laat ook zien wat voor persoon je bent, want niet iedereen zou dat doen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_180786129
Vrienden :')

0 ;(
pi_180786208
5 hele goede vrienden, daarnaast nog zeker 30 die zonder nadenken op die knop zouden rammen. Meerdere malen. Ik ben een gezegend mens :)
pi_180786213
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 09:57 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

Nou wat een succes :')
In de breedste zin van het woord. Dat is toch waar de halve auto industrie op is gebouwd : het kunnen exposeren van je succes? Anders zou een Skoda prima volstaan voor de meeste mensen. Auto's zijn ook status objecten.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 10:15:38 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180786227
Een stuk of 8

Gelukkig heb ik afgunstige types altijd vermeden.
pi_180786248
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 10:01 schreef Elpis het volgende:
Mijn man is tevens mijn enige vriend.

Raar voorbeeld overigens van die knop. Ik zou voor genoeg anderen zo'n knop indrukken. Daar hoef je geen vriend voor te zijn.
Vind het juist een treffend voorbeeld.

Ik denk zelfs dat veel mensen eerder voor een vreemde zo'n knop zullen indrukken dan voor een ''vriend'', familielid of buurman.

Want stel je ziet dat je buurman een mooie BMW heeft en jij rijdt een opel corsa. Veel mensen kunnen dat slecht handelen. Als iemand die je niet kent en 100 KM verderop woont een dikke bak rijdt, interesseert het men minder omdat ze er geen connectie mee hebben.
pi_180786286
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 10:15 schreef Hexagon het volgende:
Een stuk of 8

Gelukkig heb ik afgunstige types altijd vermeden.
Lijkt me tof ^O^

Ik ben in bloemendaal opgegroeid, misschien heeft dat er ook wel mee te maken. Men is hier heel druk over hun sociale en maatschappelijke status (als die niet hoog genoeg is, lig je er misschien wel uit).

Vind het zelf enorme bullshit, maar deze gedachtegang werkt ook wel door in mijn sociale contacten. Veel mensen stressen hem hier wel een beetje of ze wel tof / succesvol genoeg zijn.

Kan me voorstellen dat als je in de achterhoek was opgegroeid ( was het maar zo ) dat het alweer heel anders ligt.
pi_180786405
Heb er drie die ik volledig vertrouw, alleen daar zitten er weer twee bij waar je niet zo veel aan hebt als in ; altijd zelf het initiatief moeten nemen. En als je dat niet doet, hoor je pas na 4-5 maanden een keer iets van ze.

Verder helaas wel herkenbaar dat er veel 'spelletjes' worden gespeeld. Het heeft vaak te maken met ego' tjes en onzekerheid. Juist daarom zo vermoeiend, omdat het helemaal nergens voor nodig is zeg maar en het maakt relaties alleen maar minder puur :P

Ik ben zelf juist heel erg betrouwbaar en rechtlijnig : What you see, is what you get. Als je eerlijk naar mij bent en respectvol bent, sta ik midden in de nacht op om je te helpen. Opvallend vind ik echter dat ik juist daardoor niet heel veel vrienden heb, omdat ik wars ben van sociale spelletjes zoals slijmen en elkaar in alles bevestigen en shit. Ben beetje een einzelgänger :)
  zaterdag 28 juli 2018 @ 10:52:33 #20
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_180786786
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 10:16 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Vind het juist een treffend voorbeeld.

Ik denk zelfs dat veel mensen eerder voor een vreemde zo'n knop zullen indrukken dan voor een ''vriend'', familielid of buurman.

Want stel je ziet dat je buurman een mooie BMW heeft en jij rijdt een opel corsa. Veel mensen kunnen dat slecht handelen. Als iemand die je niet kent en 100 KM verderop woont een dikke bak rijdt, interesseert het men minder omdat ze er geen connectie mee hebben.
Mja ik woon ook in een gemeente waar je struikelt over de miljoenenvilla's maar het boeit me niks. Vooruit ik zal makkelijker kunnen kletsen met zelf een bovengemiddelde woning. :@

Ik heb wel een familielid die ijdel en status gericht is ja. Ik heb wel eens het gevoel dat dat dna zich allemaal daar heeft verzameld en de rest van de familie heeft overgeslagen. :')
Maar als diegene daar blij van wordt gun ik het hem/haar hoor. :)
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_180786849
Inmiddels door de jaren heen zijn er 0 overgebleven. En dat vind ik eigenlijk helemaal niet erg. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180786982
Vriendschap is een illusie. Broederschap duurt een eeuwigheid.
pi_180787089
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 09:44 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik heb 2 vriendinnen (moeder en zus) en één vriend (broer).
De rest is lucht voor mij.
Autisme is geen grap idd.
pi_180787102
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:13 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Autisme is geen grap idd.
Wat heeft dat met autisme te maken?
pindazakje
pi_180787106
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 09:28 schreef T-D het volgende:
Nul vrienden hier.
pi_180787111
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 09:44 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik heb 2 vriendinnen (moeder en zus) en één vriend (broer).
De rest is lucht voor mij.
Je vergeet je eigen moeder, dat is toch tevens je beste vriendin?
pi_180787115
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:14 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Wat heeft dat met autisme te maken?
Beetje klein wereldje wat je dan hebt maat.
pi_180787164
1 vriend. die zou die knop zonder nadenken indrukken. Als daarnaast ook een knop was die mij meteen zou laten sterven zou hij die ook indrukken, mocht het ooit noodzakelijk zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_180787166
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:15 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Beetje klein wereldje wat je dan hebt maat.
Het een sluit het ander toch niet uit?

Je kan prima volop kennissen hebben en slechts een handjevol (of helemaal geen) vrienden. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180787171
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:15 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Je vergeet je eigen moeder, dat is toch tevens je beste vriendin?
En mijn moeder inderdaad, 2de beste vriendin.
pindazakje
pi_180787175
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:19 schreef vosss het volgende:

[..]

Het een sluit het ander toch niet uit?

Je kan prima volop kennissen hebben en slechts een handjevol (of helemaal geen) vrienden. :)
'de rest is lucht voor me'.
pi_180787187
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:15 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Beetje klein wereldje wat je dan hebt maat.
Is daar iets op tegen? Heb het al druk genoeg met dat 'wereldje'.
pindazakje
pi_180787194
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:20 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

'de rest is lucht voor me'.
Ja? Mij kan het ook allemaal geen ene sodeflikker boeien als er weer eens een dood kind geboren wordt in mijn kenissenkring hoor. Dat neemt niet weg dat je best gezellig een biertje met die knakers kan doen. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180787197
Drie waarvan ik een met alles vertrouw.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180787206
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja? Mij kan het ook allemaal geen ene sodeflikker boeien als er weer eens een dood kind geboren wordt in mijn kenissenkring hoor. Dat neemt niet weg dat je best gezellig een biertje met die knakers kan doen. :)
:')
pi_180787207
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:20 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

'de rest is lucht voor me'.
nickhluchtguitar
pi_180787209
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:20 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Is daar iets op tegen? Heb het al druk genoeg met dat 'wereldje'.
Zoals gezegd, geen grap dat autisme.
pi_180787212
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:22 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

:')
Samenvatting:
IRL ben ik net zo een bokkelul als hier op FOK! :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180787222
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:19 schreef vosss het volgende:

[..]

Het een sluit het ander toch niet uit?

Je kan prima volop kennissen hebben en slechts een handjevol (of helemaal geen) vrienden. :)
Ja kan prima. Ik begrijp vriendschap niet zo goed en ik ben zowieso liever alleen.
pi_180787231
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja? Mij kan het ook allemaal geen ene sodeflikker boeien als er weer eens een dood kind geboren wordt in mijn kenissenkring hoor. Dat neemt niet weg dat je best gezellig een biertje met die knakers kan doen. :)
Dit inderdaad, buiten mijn directe familie om heb ik met niemand een emotionele band.
Ken wel genoeg mensen, maar zou er bv niet super rouwig om zijn als die sterven, zoals ik wel bij broer of zus zou hebben.
pindazakje
pi_180787245
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:22 schreef Handleiding het volgende:

[..]

nickhluchtguitar
:D
pindazakje
pi_180787248
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:23 schreef T-D het volgende:
Ik begrijp vriendschap niet zo goed
Ik wel, maar ik vind het nogal overrated. Allemaal toestanden met storten op emotionele bankrekeningen en alles en meer dan eens blijkt de bank dan dicht als je een keer geld wil ophalen.

Dan blijft er uiteindelijk niemand over. En dat vind ik prima. Het is toch allemaal een grote egocentrische kutzooi heel de wereld en ikke ikke ikke. Nou dan stik er maar in. :W
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180787261
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:23 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Dit inderdaad, buiten mijn directe familie om heb ik met niemand een emotionele band.
Ken wel genoeg mensen, maar zou er bv niet super rouwig om zijn als die sterven, zoals ik wel bij broer of zus zou hebben.
Dat dus zo een beetje. Ik zou denken goh jammer, maar meer dan dat ook niet. Maargoed, ik heb dan ook een EQ van een zak bedorven aardappelen :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180787380
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:25 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik wel, maar ik vind het nogal overrated. Allemaal toestanden met storten op emotionele bankrekeningen en alles en meer dan eens blijkt de bank dan dicht als je een keer geld wil ophalen.

Dan blijft er uiteindelijk niemand over. En dat vind ik prima. Het is toch allemaal een grote egocentrische kutzooi heel de wereld en ikke ikke ikke. Nou dan stik er maar in. :W
Ja ik vind vooral het toneelstuk wat je elke keer op moet voeren zo vermoeiend, ik heb nu al 20 jaar geen vrienden meer.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 11:40:41 #45
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180787507
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:26 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat dus zo een beetje. Ik zou denken goh jammer, maar meer dan dat ook niet. Maargoed, ik heb dan ook een EQ van een zak bedorven aardappelen :+
Als je maar lang genoeg wacht, kijkt ook een zak bedorven aardappelen op een gegeven moment terug.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_180787545
Echte vrienden herken je zodra je ver weg woont of in de ellende zit en ze alsnog achter je staan.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_180787730
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:47 schreef Aiciu het volgende:
Echte vrienden herken je zodra je ver weg woont of in de ellende zit en ze alsnog achter je staan.
Hoeveel zijn er over gebleven?
pi_180788000
3
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 28 juli 2018 @ 12:16:09 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180788017
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 10:18 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Lijkt me tof ^O^

Ik ben in bloemendaal opgegroeid, misschien heeft dat er ook wel mee te maken. Men is hier heel druk over hun sociale en maatschappelijke status (als die niet hoog genoeg is, lig je er misschien wel uit).

Vind het zelf enorme bullshit, maar deze gedachtegang werkt ook wel door in mijn sociale contacten. Veel mensen stressen hem hier wel een beetje of ze wel tof / succesvol genoeg zijn.

Kan me voorstellen dat als je in de achterhoek was opgegroeid ( was het maar zo ) dat het alweer heel anders ligt.
Ik zat op een middelbare school in Tilburg die een concentratie was van alle kakkers die daar in de omgeving te vinden zijn. Dus die omgeving was niet veel verschillend.

Maar geen van mijn vrienden stamt uit die tijd. Ik had als scholier we wat "maten" waar ik mee optrok. Maar eigenlijk meer bij gebrek aan beter. Na het behalen van mijn diploma heb ik er ook geen energie meer aan besteed.

Vanaf het moment dat ik ging studeren heb ik mijn sociale leven opnieuw ingericht met mensen die ik veel boeiender vind en beter bij me passen. Mensen waarmee ik interesses deel en die ook wat meer te melden hebben dan het merk van hun nieuwe leasebak. Dat gaat eigenlijk ook als vanzelf. Mensen die vooral bezig zijn met hoe groot hun huis is of hoe duur hun auto die vind ik gewoon compleet niet boeiend dus daar heb ik ook geen klik mee. Ik zou op een feestje totaal niet weten wat ik met hen zou moeten bespreken.

Mijn vrienden zijn wat dat betreft op maar een na ook wat meer excentrieke types die ook wat rommeligere levens hebben. Mensen die niet zo bezig zijn met hoe populair ze zijn die zijn doorgaans een stuk boeiender en interessanter dan degenen die krampachtig geleefd wordt door onzinnige normen.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 12:19:57 #51
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_180788069
ik denk toch wel een stuk of 12 die dat wel allemaal zouden doen, ligt aan je vriendenkring denk?
Lachen joh.
pi_180788238
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja? Mij kan het ook allemaal geen ene sodeflikker boeien als er weer eens een dood kind geboren wordt in mijn kenissenkring hoor. Dat neemt niet weg dat je best gezellig een biertje met die knakers kan doen. :)
Wauw.
pi_180788530
Dit is een moeilijke vraag. Er zijn veel mensen die ik als vriend beschouw, nog meer als kennis. Na een moeilijke periode is er een kleinere groep overgebleven en dat zijn vrienden. Mensen die alles van me weten? Twee
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180788593
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 12:33 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Wauw.
Ja nouja ik bedoel dat ik er niet echt wakker van kan liggen. Lullig en vervelend voor de personen in kwestie natuurlijk, maar ik slaap er niet minder om :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180789000
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:56 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Hoeveel zijn er over gebleven?
2
N A P O L I
C A M P A N I A
  zaterdag 28 juli 2018 @ 14:15:51 #56
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_180790087
5, rest zijn kennissen. Die 5 kan ik alles tegen vertellen en zullen ook nooit snel oordelen ITT die kennissen. Ik weet ook zeker dat ik die 5 over 20 jaar nog zie. Die kennissen niet.
pi_180790391
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 12:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik zat op een middelbare school in Tilburg die een concentratie was van alle kakkers die daar in de omgeving te vinden zijn. Dus die omgeving was niet veel verschillend.

Maar geen van mijn vrienden stamt uit die tijd. Ik had als scholier we wat "maten" waar ik mee optrok. Maar eigenlijk meer bij gebrek aan beter. Na het behalen van mijn diploma heb ik er ook geen energie meer aan besteed.

Vanaf het moment dat ik ging studeren heb ik mijn sociale leven opnieuw ingericht met mensen die ik veel boeiender vind en beter bij me passen. Mensen waarmee ik interesses deel en die ook wat meer te melden hebben dan het merk van hun nieuwe leasebak. Dat gaat eigenlijk ook als vanzelf. Mensen die vooral bezig zijn met hoe groot hun huis is of hoe duur hun auto die vind ik gewoon compleet niet boeiend dus daar heb ik ook geen klik mee. Ik zou op een feestje totaal niet weten wat ik met hen zou moeten bespreken.

Mijn vrienden zijn wat dat betreft op maar een na ook wat meer excentrieke types die ook wat rommeligere levens hebben. Mensen die niet zo bezig zijn met hoe populair ze zijn die zijn doorgaans een stuk boeiender en interessanter dan degenen die krampachtig geleefd wordt door onzinnige normen.
Zijn je ouders/familie dan wel van het type zoals de kakkers van je middelbare school?
En wat bespreek je dan met de vrienden die je nu hebt?
pindazakje
  zaterdag 28 juli 2018 @ 14:40:28 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180790593
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 14:32 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Zijn je ouders/familie dan wel van het type zoals de kakkers van je middelbare school?
Nee dat valt wel mee. Maar die school stond goed aangeschreven dus vandaar had die de voorkeur.

quote:
En wat bespreek je dan met de vrienden die je nu hebt?
Dingen van wederzijdse interesse. De politiek/nieuws, werk, vakanties, boeken, eten/restaurants, bier, muziek/festivals etc.

Het is niet zo bijzonder. Maar toch allemaal net even wat interessanter dan gelul over statussymbolen.
pi_180790658
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 14:40 schreef Hexagon het volgende:
Het is niet zo bijzonder. Maar toch allemaal net even wat interessanter dan gelul over statussymbolen.
Ik lul ook best veel over auto's, terwijl ik ook niks met 'status' heb.
Maar geniet gewoon van de techniek en het rijden. :@
pindazakje
  zaterdag 28 juli 2018 @ 14:48:27 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180790818
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 14:42 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ik lul ook best veel over auto's, terwijl ik ook niks met 'status' heb.
Maar geniet gewoon van de techniek en het rijden. :@
Als ik auto's interessant had gevonden (en uberhaupt een rijbewijs had gehad) dan had die ook wel in het rijtje gestaan.

Maar het gaat er bij de vrienden van TS meer om dat ze bezig zijn wie de grootste, duurste, coolste heeft. Net als die lui die zich druk maken dat de auto van de buurman duurder is. Met volk dat daar gevoelig voor is heb ik helemaal niks.
pi_180792279
Hebben jullie ook oude vrienden waarmee het contact inmiddels verwaterd is, maar waarvan je nog steeds zeker weet (of iig denkt te weten) dat diegene nog steeds voor je klaar zou staan wanneer je een hulpvraag zou uiten (en belangrijk, ook vice versa)?
"Pools are perfect for holding water"
pi_180792447
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 09:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Fem_LittleLady, halfway en T-D zijn mijn echte vrienden. Al die sloebers die hieronder posten niet.

vvvv
O+
pi_180792551
Echte vrienden, 4. Zusje, twee vrienden en m'n beste vriendin. En als het gaat om die knop indrukken nog wel meer denk ik. Maar waar ik alles tegen durf en kan zeggen zijn die vier. En m'n vriend.
pi_180795705
vier stuks. Meer kan ik niet bolwerken.
pi_180796206
1 echt goede vriend, en de rest beschouw ik meer als (goede) kennissen, alhoewel sommige van die kennissen echt wel op die knop zouden drukken. Ik heb er simpelweg een minder hechte band mee. Mensen met afgunst kunnen opdonderen, simple as that.
pi_180796462
Als je niet op die knop in de OP drukt, wat ben je dan voor vieze misgunner. :')
pi_180796687
1.
Dat met die knop indrukken vind ik ook maar een apart voorbeeld. Zie niet echt in waarom je die niet in zou drukken.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 19:23:52 #68
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_180797225
Echte vrienden? 1, de rest zijn allemaal kennissen en vage vrienden waar ik niet veel mee omga. Ook hou ik die op een afstand.
soooo, da's mooi!
pi_180797422
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:25 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik wel, maar ik vind het nogal overrated. Allemaal toestanden met storten op emotionele bankrekeningen en alles en meer dan eens blijkt de bank dan dicht als je een keer geld wil ophalen.

Dan blijft er uiteindelijk niemand over. En dat vind ik prima. Het is toch allemaal een grote egocentrische kutzooi heel de wereld en ikke ikke ikke. Nou dan stik er maar in. :W
Dan was het dus geen echte vriendschap.
pi_180797560
Een stuk of 5. Deze heb ik op latere leeftijd leren kennen. Ik ben blij met hen in mijn leven.
  zondag 29 juli 2018 @ 00:14:05 #71
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_180804463
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_180806425
1 echt heel goede vriend
3 staan daar een beetje onder maar ze zijn acceptabel

de rest is kennis
  zondag 29 juli 2018 @ 02:56:18 #73
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180806698
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 10:10 schreef Drug het volgende:
Vrienden :')

0 ;(
cocaine en pillen zijn jouw vrienden zeker :')
#KICKOUTZP
  zondag 29 juli 2018 @ 03:13:31 #74
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_180806743
Ik ken zo ongeveer 50 mensen en niemand zou niet op de knop drukken, daar gaat het om toch? Iemand iets misgunnen? Ik heb dat met hen net zo goed niet, ik gun iedereen het beste, zo leef ik en denk ik.

Beste vrienden, misschien 3, die alles van me weten.
pi_180806771
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 10:18 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Lijkt me tof ^O^

Ik ben in bloemendaal opgegroeid, misschien heeft dat er ook wel mee te maken. Men is hier heel druk over hun sociale en maatschappelijke status (als die niet hoog genoeg is, lig je er misschien wel uit).

Vind het zelf enorme bullshit, maar deze gedachtegang werkt ook wel door in mijn sociale contacten. Veel mensen stressen hem hier wel een beetje of ze wel tof / succesvol genoeg zijn.

Helpt niet mee waarschijnlijk maar het is niet dat het buiten Bloemendaal een ontzettend vredelievende hippiecomune is waar sociale en maatschappelijk status niet meetelt natuurlijk.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 29 juli 2018 @ 23:29:43 #76
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_180824642
Ik denk als het erop aankomt geen enkele.
Fade to Black
  maandag 30 juli 2018 @ 11:17:34 #77
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_180830964
Niet zo veel. Ik ben wat ouder dus nieuwe maken is moeilijk, sommige vriendschappen vervagen ook over tijd. Tevens ik heb veel vriendschappen verbroken omdat die personen mij een slecht gevoel gaven.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_180857317
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 03:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Helpt niet mee waarschijnlijk maar het is niet dat het buiten Bloemendaal een ontzettend vredelievende hippiecomune is waar sociale en maatschappelijk status niet meetelt natuurlijk.
Oh dat is ongetwijfeld zo.

Maar ik denk dat het hier wel nét even iets erger is, waardoor het soms absurde vormen aanneemt.

Ik ken oprecht een familie die met slaande ruzie uit elkaar is gevallen omdat alle kinderen van gezin 1 naar de universiteit gingen en de kinderen van gezin 2 moelijker konden leren en daarom bij praktijkopleiding, mbo en hbo terecht kwamen.

Die moeder van gezin 2 kon dat zo slecht handelen dat ze een soort imago-oorlog is begonnen.

Besef hoe treurig dat is. Ik kan er gewoon niet over uit dat mensen door dit soort dingen hun leven kunnen laten vergallen. Echt veel mensen hier die alles kunnen kopen wat ze willen, maar gewoon niet gelukkig zijn omdat ze constant kijken naar materiele zaken / bezig zijn met status, etc.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 19:37:03 #79
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_180860624
Ik ga er niet van uit dat de personen waarmee ik privé omga mij iets misgunnen. Heb sowieso niks met mensen die bijzonder veel waarde hechten aan materiële zaken of sociale status. Ik denk echter dat er veel meer personen in mijn omgeving zijn die mij niks misgunnen dan alleen de mensen die ik mijn vrienden noem.

Aantal? 5 waarvan er 1 is waarmee ik een hele hechte band heb, maar dat betekent niet dat de andere vriendschappen minder "echt" zijn. Twee personen ben ik al meer dan 35 jaar (sinds de kleuterschool) mee bevriend, die vriendschappen zijn zo anders dan met degenen waarmee ik niet ben opgegroeid.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_180861134
Waarom reageren hier zo veel mensen met; Ik heb niet veel met mensen die vooral met sociale status of materiële zaken bezig zijn.

Ik heb het gevoel dat er heel veel mensen in Nederland rondlopen die bewust (of onbewust) best wel veel bezig zijn met hun ''status''. Maar goed, ik ben nog een soort van jong (bijna 20).

Zijn fokkers zo apart of reageert maar een select groepje? :?
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  dinsdag 31 juli 2018 @ 20:22:51 #81
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_180861343
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 20:08 schreef DieselTank het volgende:
Waarom reageren hier zo veel mensen met; Ik heb niet veel met mensen die vooral met sociale status of materiële zaken bezig zijn.

Ik heb het gevoel dat er heel veel mensen in Nederland rondlopen die bewust (of onbewust) best wel veel bezig zijn met hun ''status''. Maar goed, ik ben nog een soort van jong (bijna 20).

Zijn fokkers zo apart of reageert maar een select groepje? :?
Sowieso, maar vooral omdat R&P een bepaald publiek trekt.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  Moderator dinsdag 31 juli 2018 @ 20:51:19 #82
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_180861910
1
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator dinsdag 31 juli 2018 @ 21:04:54 #83
9859 crew  Karina
Woman
pi_180862167
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:25 schreef vosss het volgende:
Ik wel, maar ik vind het nogal overrated. Allemaal toestanden met storten op emotionele bankrekeningen en alles en meer dan eens blijkt de bank dan dicht als je een keer geld wil ophalen.
Heb jij teamcoaching gedaan of zo :D Komt me bekend voor dat storten op bankrekeningen e.d.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_180886173
Ik zou ook voor niet-vrienden op die knop drukken. Heb zelf toch niks te verliezen. En mensen zullen ook wel voor mij op die knop drukken. Niet iedereen is een misgunnen.
ROBODEMONS..................|:(
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')