abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  donderdag 9 augustus 2018 @ 10:05:23 #201
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181048106
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 14:58 schreef luxerobots het volgende:

Jij hebt niet eens argumenten waarom dat zo is.
Oh, die heb ik al gegeven; niets zo fijn als empirische data.

quote:
Echt, je pakt alleen het eerste stukje van de zin, ga je nog inhoudelijk reageren?
Inhoudelijk waarop? Er staat niks?

quote:
Aan de andere kant, de burger moet kunnen verwachten dat er het maximale uit het geld wat er naartoe gaat gehaald wordt.
Definieer 'maximale'. En hoe weet jij dat dat nu niet zo is?

quote:
En bij elke demonstratie is de eerste eis altijd 'meer geld'.
Wat niet automatisch betekent dat dat voor salarissen is.

quote:
Dan vind ik het zelf bijvoorbeeld nuttiger om te investeren in kleinere klassen, dan daalt de werkdruk en krijgen leerlingen direct meer aandacht.
En dat doe je met....? Precies, meer geld. Om nog even terug te komen op de school van mijn kinderen (je weet wel, met die gedreven leerkrachten), daar hebben ze gewoon zelf een max van 26 per klas ingesteld. Kwestie van prioriteiten stellen.

quote:
In zekere zin is een school ook een bedrijf, al is het maar omdat je ook op school een bedrijfsvoering hebt, een school ook concurreert met andere scholen en men personeel van de arbeidsmarkt binnenhaalt.
In zeker zin is een school ook een hoerenkast, want er zijn vrouwen die tegen betaling hun diensten aanbieden en ze hebben allemaal kleine ruimtes waar soms prive-zaken worden afgehandeld.... :|W
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 9 augustus 2018 @ 10:06:34 #202
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_181048123
Wat een idioot plan, totaal niet nagedacht over hoe te realiseren enzo.
Counting all the assholes in the room
Well I'm definitely not alone
pi_181060007
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 10:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Oh, die heb ik al gegeven; niets zo fijn als empirische data.
Dat heb je niet gedaan. Quote jezelf, laat de teksten zien waarin jij de stelling onderbouwt dat beloningssystemen nooit leveren wat ze beloven.

quote:
Wat niet automatisch betekent dat dat voor salarissen is.
De eis voor meer salaris is overigens altijd heel duidelijk. Ook wil men lagere werkdruk, en eigenlijk geef ik ze daar nog gelijk in ook.

Het probleem van alle lerarensalarissen verhogen is dat het vrij weinig oplost.

Hoogstens maakt het het vak iets populairder, maar het is de vraag in hoeverre dat zich omzet in meer gewerkte uren. Ik hoorde nu al een docente zeggen dat ze met dat extra geld minder wil gaan werken.

Het lerarentekort speelt overigens niet overal, maar zit vooral in sommige wijken en bij bepaalde vakken. Als je in n klap alle salarissen verhoogt, blijft dat probleem gewoon bestaan.

Daarbij is er onder Balkende al eerder een structurele salarisverhoging geweest, maar ook toen is er niets mee opgelost. Ik denk dat je met kleinere klassen en minder bureaucratie meer oplost.

quote:
En dat doe je met....? Precies, meer geld. Om nog even terug te komen op de school van mijn kinderen (je weet wel, met die gedreven leerkrachten), daar hebben ze gewoon zelf een max van 26 per klas ingesteld. Kwestie van prioriteiten stellen.
Fijn dat jij er tevreden over bent.

quote:
In zeker zin is een school ook een hoerenkast, want er zijn vrouwen die tegen betaling hun diensten aanbieden en ze hebben allemaal kleine ruimtes waar soms prive-zaken worden afgehandeld.... :|W
De stelling dat een school een bedrijf is is weinig opzienbarend, ik zie er weinig reden in om het in het belachelijke te trekken.
pi_181060904
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 08:46 schreef Lunatiek het volgende:
Laten zoals het is. Of gewoon de maanden juli en augustus altijd vrij voor het onderwijs (8 weken). Bijna niemand heeft 40 vakantiedagen, waardoor ze vanzelf gespreid gaan in die periode.
Daarnaast hebben mensen zelf de keuze: ze kiezen massaal voor het vliegtuig en drukke bestemmingen, terwijl er andere reismethoden zijn en fraaie bestemmingen die niet zo druk zijn.

Wat wel aangepakt mag worden is de "aankomstdag", dat je met name in Frankrijk op zaterdag "moet" aankomen in je vakantieverblijf. Als dat ook dinsdag mag zijn is dat veel relaxter en heb je niet de indruk dat je een halve week huur weggooit als je niet op Zwarte Zaterdag wilt reizen.
Hier in Belgie is dat altijd al zo geweest. 1 juli begint de vakantie, 1 september weer naar school. Maakt niet uit welke dag het is. Valt 1 september op vrijdag dan begin je dus op vrijdag weer aan je eerste schooldag. Geldt voor lager, middelbaar en hoger onderwijs.
Veel meer spreiding in de vakantie omdat niet iedereen perse de eerste dag hoeft/wil vertrekken.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')