abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 27 juli 2018 @ 23:26:55 #1
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180778934
quote:
'Als m'n bediende wegvlucht, wie betaalt mij terug?', wil Koeweits model weten

De vermoorde Filipijnse werkster in Koeweit, die werd gevonden in een vrieskist, was het zoveelste voorbeeld van de erbarmelijke omstandigheden waaronder Aziatische arbeidsmigranten werken in de oliestaat. Haar dood dreef de verhoudingen tussen Koeweit en de Filipijnen begin dit jaar op de spits. Uiteindelijk heeft Koeweit in mei regels aangekondigd om de positie van de naar schatting 660.000 veelal Aziatische huishoudelijke hulpen (op een bevolking van 4 miljoen mensen) te verbeteren.

Met de Filipijnen heeft Koeweit afgesproken dat een hulp in de huishouding recht krijgt op een eigen mobiele telefoon en bankrekening. Ook belooft het land beter toe te zien op eerdere wetgeving, waarin staat dat gastarbeiders hun paspoort mogen houden, maximaal twaalf uur werken per dag en vier dagen per maand vrij krijgen.

Dat lijfeigenschap een diepgeworteld probleem is en blijft in Koeweit, blijkt wel uit de reactie op die hervorming van het 27-jarige Instagram-model en visagiste Sondos al Qattan. "Hoe kun je een bediende thuis hebben, die zijn paspoort bij zich houdt? En erger nog is dat zij wekelijks één dag vrij moeten krijgen. Als zij wegrennen, wie gaat mij dan terugbetalen", zei ze vorige week in een video gericht aan haar 2,3 miljoen volgers.

Een internationale rel volgde, en Al Qattan verloor meerdere opdrachtgevers (MAC Cosmetics, Shiseido, Max Factor en Chelsea Beautique). Een belangenorganisatie voor migranten uit de Filipijnen noemde haar een slavendrijver en eiste excuus.

'Rechten als werkgever'
Het filmpje werd offline gehaald, maar Al Qattans respons op de ophef staat nog steeds op haar Instagram-profiel. Daarin zegt zij haar werknemers te behandelen als gelijken, maar neemt zij geen woord terug van haar eerdere uitspraken. Al Qattan beschouwt het als haar recht "het paspoort van haar buitenlandse werknemers in haar bezit te houden, om zo haar belangen als werkgever veilig te stellen".

De uitingen van Al Qattan staan niet op zichzelf. Koeweit ligt al jaren onder vuur vanwege uitbuiting en misbruik van arbeidsmigranten. Volgens mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch veranderen de recente hervormingen daar nauwelijks wat aan.

Moderne slavernij
Ten grondslag aan de uitbuiting ligt het Kafala-systeem, waarbij de gastarbeider een soort sponsor heeft, die het visum van een gastarbeider moet betalen en bijvoorbeeld moet voorzien in zijn of haar gezondheidszorg. Dit systeem schept een afhankelijkheidsrelatie die niet zelden wordt omschreven als moderne slavernij.

Niet alleen Koeweit hanteert het. Ook in Qatar, de Verenigde Arabische Emiraten, Bahrein, Jordanië, Irak, Oman en Saudi-Arabië werken arbeidsmigranten op deze manier. Qatar is de laatste jaren veelvuldig in het nieuws geweest omdat gastarbeiders onder zeer bedenkelijke omstandigheden bouwden aan de stadions voor het WK-voetbal in 2022.
https://nos.nl/artikel/22(...)its-model-weten.html

Ongehoord dit soort gedrag. De arrogantie van dit wijf slaat echt alles

[ Bericht 42% gewijzigd door sp3c op 28-07-2018 12:24:59 ]
"Hoka Hey!"
  vrijdag 27 juli 2018 @ 23:29:10 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_180779000
Wat een teef.
Maar laten we niet vergeten dat zulke zaken ook in bepaalde mate in de westerse wereld voorkomen. Zoals bij Wallmart en Amazon, daar werken ook moderne slaven, nauwelijks pauze en een loon waar ze niet eens van kunnen leven.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 23:31:11 #3
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_180779056
Hoezo nieuwe stijl? Dat doen ze daar al duizenden jaren zo.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_180780287
Slavernij, het heeft nooit opgehouden te bestaan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 00:26:17 #5
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_180780611
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 23:29 schreef BasEnAad het volgende:
Wat een teef.
Maar laten we niet vergeten dat zulke zaken ook in bepaalde mate in de westerse wereld voorkomen. Zoals bij Wallmart en Amazon, daar werken ook moderne slaven, nauwelijks pauze en een loon waar ze niet eens van kunnen leven.
Ja en met Polen in Nederland is het toch ook weleens niet helemaal goed gegaan
  zaterdag 28 juli 2018 @ 00:31:40 #6
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180780760
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 00:26 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ja en met Polen in Nederland is het toch ook weleens niet helemaal goed gegaan
Mee eens. Het schijnt echter in dat soort culturen de normaalste zaak van de wereld te zijn. De manier waarop ze op bedienden neerkijken als ware het een onderklasse van de menselijke soort is echt te walgelijk voor woorden.

Waar zijn trouwens de racisme schreeuwers in dit topic?
"Hoka Hey!"
pi_180780885
Moslims die een slaaf hebben? Eigenlijk zouden zij juist de slaaf moeten zijn.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 00:46:45 #8
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_180781196
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 00:31 schreef matspontius het volgende:

[..]

Mee eens. Het schijnt echter in dat soort culturen de normaalste zaak van de wereld te zijn. De manier waarop ze op bedienden neerkijken als ware het een onderklasse van de menselijke soort is echt te walgelijk voor woorden.

Waar zijn trouwens de racisme schreeuwers in dit topic?
Ik denk dat ze ergens posters aan het plakken of ruiten aan het ingooien zijn (of wat doet Antifa zo op de vrijdagavond?)
  zaterdag 28 juli 2018 @ 00:53:17 #9
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_180781376
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 00:26 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ja en met Polen in Nederland is het toch ook weleens niet helemaal goed gegaan
met mexicanen in america ook niet, met oekrainers in rusland ook niet, met russen in oekraine ook niet, met noord koreanen in polen ook niet. etc etc etc
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zaterdag 28 juli 2018 @ 00:54:36 #10
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_180781415
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 00:26 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ja en met Polen in Nederland is het toch ook weleens niet helemaal goed gegaan
Kijk alleen al naar de werk en leer bedrijven hoe die om gaan met de arbeiders
werken voor een uitkering onder mom van leren (terwijl ze vaak jaren in dienst zijn ... dit is gewoon puur uitbuiten van mensen die zwak staan
en als je er wel wat van zegt word je mond dood gemaakt of genegeerd
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  zaterdag 28 juli 2018 @ 01:01:11 #11
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180781598
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 00:54 schreef RAVW het volgende:

[..]

Kijk alleen al naar de werk en leer bedrijven hoe die om gaan met de arbeiders
werken voor een uitkering onder mom van leren (terwijl ze vaak jaren in dienst zijn ... dit is gewoon puur uitbuiten van mensen die zwak staan
en als je er wel wat van zegt word je mond dood gemaakt of genegeerd
Wat dacht je van alle geestelijk gehandicapten die zogenaamd niet kunnen werken, maar wel onbetaalde arbeid verrichten als "dagbesteding"? En vrij veel ook.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 01:20:02 #12
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_180782012
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 01:01 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wat dacht je van alle geestelijk gehandicapten die zogenaamd niet kunnen werken, maar wel onbetaalde arbeid verrichten als "dagbesteding"? En vrij veel ook.
dat is het zelfde bedrijf waar ik het over heb
die daar aan mee werken

Ik kan hier hele verhalen over dat soort bedrijven gaan vertellen wat daar allemaal gebeurd maar dan ben ik over 25 jaar nog bezig
Het heeft mijn me leven gesloopt maar niet iemand die daar wat aan gaat of kan doen omdat ze allemaal elkaar in dekken

terwijl ik zwart op wit heb staan dat ze in hun ongelijk staan , ook rapporten van GGZ , RIAGG ,ect wijzen dat bedrijf als hoofdschuldige ( ARBO arts heeft mij zelf gezegd dat ik er niet meer mag werken ivm het niets doen vanuit het bedrijf ) dit was in 2000 ( zit er nog steeds - ze gooien het op oude dingen waar ze niets aan kunnen doen ) nu getraumatiseerd door alles van de afgelopen 24 jaar ...
A-REA ben ik geweest , en wilde mijn rapport laten zien van de psycholoog dat ik getraumatiseerd ben door het bedrijf, hier bij mijn dossier op gevraagd , maar die hadden ze niet, en wilde het rapport ook niet inzien
, ect ect , dit is alleen nog maar van het afgelopen jaar wat er aan de hand is ........
niet na komen van IOP en PSA ( niet nakomen van IOP is het normale loon terugbetalen vanaf de dag van indiensttreding ) Ik ben al in dienst vanaf 1995
dit is nog maar het topje van de ijsberg
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_180782094
Dat geldt voor die hele regio. De armsten worden daar als slaaf gebruikt.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 01:30:42 #14
455560 Logic91
Always stay rational
pi_180782246
We moeten niets anders gewend zijn van de Aradieren... oeps, ik bedoel Arabieren natuurlijk! Dieren tonen nog meer empathie.

Wat een kutregio is dat Midden-Oosten ook.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  zaterdag 28 juli 2018 @ 06:20:05 #15
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180783978
Schering en inslag in de regio. Vorig jaar nog zoiets met een maid in onze compound. Die was bij haar familie weggelopen en twee dagen zoek. Toen ze gevonden werd door security was ze helemaal in paniek dat ze weer terug moest. Ze is toen geloof ik uitgezet terug naar Filipijnen, haar familie was ook binnen een paar maanden weg. Later nog gehoord dat ze flink mishandeld werd en ook seksueel misbruikt. Geen enkele straf voor haar familie natuurlijk.

O haar familie bedoel ik dus de werkgevers mee. Waren half Arabieren, met een westers paspoort..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_180784005
Iedereen kan wel allemaal kritiek hebben, maar we gaan wel met zn allen massaal naar het WK kijken over 4 jaar, of op vakantie naar Dubai.
Allemaal mogelijk gemaakt dankzij slaven...
  zaterdag 28 juli 2018 @ 06:48:25 #17
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180784013
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 06:43 schreef 111210 het volgende:
Iedereen kan wel allemaal kritiek hebben, maar we gaan wel met zn allen massaal naar het WK kijken over 4 jaar, of op vakantie naar Dubai.
Allemaal mogelijk gemaakt dankzij slaven...
De vraag is uberhaupt waarom het WK voetbal in zo'n hete zandbak gespeeld moet worden? Het antwoord: corrupte FIFA die geld belangrijker vind dan al die omgekomen en slecht betaalde slaven inderdaad. Walgelijk ...
"Hoka Hey!"
pi_180784125
Een internationale rel volgde, en Al Qattan verloor meerdere opdrachtgevers (MAC Cosmetics, Shiseido, Max Factor en Chelsea Beautique). Een belangenorganisatie voor migranten uit de Filipijnen noemde haar een slavendrijver en eiste excuus.

Ik volg de rijke tokkies van deze planeet niet. Maar de internationale gemeenschap heeft er al op gereageerd.
pi_180784273
Ik ben tegen verkrachting, maar deze teef mag van mij wel even uitgewoond worden door een paar honderd Filipijnse kerels! ^O^
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  zaterdag 28 juli 2018 @ 08:22:58 #20
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180784435
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 08:05 schreef Sicstus het volgende:
Ik ben tegen verkrachting, maar deze teef mag van mij wel even uitgewoond worden door een paar honderd Filipijnse kerels! ^O^
Dat zal die bitch leren inderdaad, wat een een arrogant wijf zeg :r
"Hoka Hey!"
pi_180784506
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 00:15 schreef Hathor het volgende:
Slavernij, het heeft nooit opgehouden te bestaan.
Jawel, wij blanken hebben als enige het over de hele linie verboden gemaakt.
Er speelt nog wel eens dat we minder willen betalen voor hetzelfde en dan goedkope arbeiders inhuren en dat vind ik persoonlijk nog wel een vorm van uitbuiting, maar er is geen sprake van dwang of geweld om ervoor te zorgen dat de taken uitgevoerd worden.

Nee, het is vooralsnog een groot kwaad in het middenoosten, afrika en delen van azie.

Net als duizenden jaren geleden eigenlijk, niks veranderd.

Wel goed om te lezen dat er nu wel eindelijk misschien iets gaat veranderen.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 08:35:28 #22
6845 Ringo
als een rollende steen
  zaterdag 28 juli 2018 @ 08:36:27 #23
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180784570
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 06:48 schreef matspontius het volgende:

[..]

De vraag is uberhaupt waarom het WK voetbal in zo'n hete zandbak gespeeld moet worden? Het antwoord: corrupte FIFA die geld belangrijker vind dan al die omgekomen en slecht betaalde slaven inderdaad. Walgelijk ...
Nu vind ik die voetbaltoestanden waarbij spelers aan andere clubs worden verkocht ("transfer") ook naar slavernij rieken. De spelers zelf krijgen wel geld, maar de oude club ook, waardoor de speler als eigendom van een club kan worden gezien.
pi_180785382
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 06:43 schreef 111210 het volgende:
Iedereen kan wel allemaal kritiek hebben, maar we gaan wel met zn allen massaal naar het WK kijken over 4 jaar, of op vakantie naar Dubai.
Allemaal mogelijk gemaakt dankzij slaven...
Ik ga niet meer naar islamitische landen op vakantie en naar een WK in de winter ga ik dus echt niet kijken :')
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180786016
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 06:20 schreef nixxx het volgende:
Schering en inslag in de regio. Vorig jaar nog zoiets met een maid in onze compound. Die was bij haar familie weggelopen en twee dagen zoek. Toen ze gevonden werd door security was ze helemaal in paniek dat ze weer terug moest. Ze is toen geloof ik uitgezet terug naar Filipijnen, haar familie was ook binnen een paar maanden weg. Later nog gehoord dat ze flink mishandeld werd en ook seksueel misbruikt. Geen enkele straf voor haar familie natuurlijk.

O haar familie bedoel ik dus de werkgevers mee. Waren half Arabieren, met een westers paspoort..
Dat is vrij gebruikelijk daar. Als je bijvoorbeeld in die regio gaat werken dan staat je werkgever garant voor je komst en verblijf. Maar die moet je ook toestemming geven om te vertrekken anders kom je het land niet uit.

Te idioot voor woorden. Er worden daar een hoop mensen op een voor ons onnatuurlijke manier als slaaf gebruikt. Niet dat je hier geen moderne slavendrijverij hebt overigens. Alleen dat zien we niet zo omdat we hebben geleerd dat goed te praten. Dat is in feite dezelfde reden als die gasten in andere werelddelen. Heel de wereld kent het fenomeen eigenijk.
pi_180786108
Dat zulke excessen daar plaats vinden weten we natuurlijk al jaren.

Dat notabene duterte daar een probleem mee heeft maakt het wel weer hypocriet met zijn war on drugs waarbij hij iedere vermoedelijke drugsgebruiker in zijn eigen land vogelvrij heeft verklaard en er al 20.000 doden zonder enig proces gevallen zijn.


https://www.aljazeera.com(...)180221134139202.html
pi_180786354
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 09:28 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik ga niet meer naar islamitische landen op vakantie en naar een WK in de winter ga ik dus echt niet kijken
Is the 2022 World Cup in the summer or winter?
If you’ve been to Qatar, you’ll know its hot. So hot, in fact, that FIFA have had to move the tournament.

Instead of the summer, the matches will be played in the winter to avoid players frying in the heat.

When is the 2022 World Cup?
The 2022 World cup kicks off on November 21 2022.

It will then run until 18 December 2022 - meaning one country will have a very special Christmas present.


Even alle toernooien en competities ter wereld ontregelen en de temperaturen kunnen daar in de "winter" tussen de 25 en 35 graden zijn.

[ Bericht 17% gewijzigd door Beathoven op 28-07-2018 10:28:00 ]
pi_180786907
quote:
Afschaffing
Een belangrijke stap in de afschaffing van de Arabische slavenhandel werd gezet na de Tweede Barbarijse Oorlog, nadat een gezamenlijk Brits en Nederlands marine-eskader Algiers had gebombardeerd en de daar aanwezige slaven had bevrijd, de beis van Algiers, Tunis en Tripoli gedwongen werden een eind te maken aan de Barbarijse piraterij en het tot slaaf maken van christenen. Nadat Frankrijk in 1890 Frans-Soedan had gekoloniseerd werd de slavernij in 1905 afgeschaft. In 1956 werd openlijke slavenverkoop gemeld in Djibouti, waar uit Tsjaad afkomstige stammen werden verkocht. In 1924 werd de slavernij afgeschaft in Irak, in 1937 in Bahrein, in 1949 in Koeweit en in 1952 in Qatar. In Jemen werd de slavernij afgeschaft in 1962. In datzelfde jaar schafte ook prins Faisal van Saoedi-Arabië in strijd met zijn broer koning Saoed de slavernij af en compenseerde 1682 eigenaren van slaven. Op dat moment telde Saoedi-Arabië nog tussen de 100.000 en 250.000 slaven.[6] Als laatste land in de regio schafte Oman in 1970 de slavernij af.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Arabische_slavenhandel

Tja.
pi_180787632
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 23:29 schreef BasEnAad het volgende:
Wat een teef.
Maar laten we niet vergeten dat zulke zaken ook in bepaalde mate in de westerse wereld voorkomen. Zoals bij Wallmart en Amazon, daar werken ook moderne slaven, nauwelijks pauze en een loon waar ze niet eens van kunnen leven.
"maar het westen". Leuk drogargument. Onnodig de discussie verbreden naar andere landen, teneinde de focus op het echte verhaal te verleggen.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 11:58:24 #30
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_180787770
Wat doet die kech op instagram dan.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 12:00:43 #31
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180787805
Weer ernstig stil van een bepaald kantje hier.

Wat is dat toch? Zo tegen slavernij en achterstellen zijn van een bevolkingsgroep, maar zodra er echt misstanden zijn niet thuis geven..

Of heeft het te maken met een bepaald achtergrondje?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 28 juli 2018 @ 12:05:42 #32
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180787874
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 12:00 schreef Red_85 het volgende:
Weer ernstig stil van een bepaald kantje hier.

Wat is dat toch? Zo tegen slavernij en achterstellen zijn van een bevolkingsgroep, maar zodra er echt misstanden zijn niet thuis geven..

Of heeft het te maken met een bepaald achtergrondje?
“een bepaald kantje”? :D
Bedoel je de vertegenwoordigers van de Koeweitse gemeenschap op Fok!?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 12:10:27 #33
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180787943
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 12:05 schreef Ringo het volgende:

[..]

“een bepaald kantje”? :D
Bedoel je de vertegenwoordigers van de Koeweitse gemeenschap op Fok!?
Nou doe je je altijd zo slim en verheven voor hier op fok! Dan verwacht ik niet zo'n intens domme vraag van je.

Valt me tegen ringo.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180787951
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 12:05 schreef Ringo het volgende:

[..]

“een bepaald kantje”? :D
Bedoel je de vertegenwoordigers van de Koeweitse gemeenschap op Fok!?
Jullie selectieve verontwaardiging is overduidelijk hoor.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  zaterdag 28 juli 2018 @ 12:15:23 #35
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180788005
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 12:10 schreef Red_85 het volgende:
Nou doe je je altijd zo slim en verheven voor hier op fok! Dan verwacht ik niet zo'n intens domme vraag van je.

Valt me tegen ringo.
Ik snap werkelijk niet wat je bedoelt.

Heb je al op die link van mij geklikt?
Een verstandig stuk van ene columniste die
(1) voor de Volkskrant schrijft;
(2) geregeld blijk geeft van linkse sympathieën;
(3) van Marokkaanse afkomst is.

Hoe SJW wil je het hebben?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 12:19:10 #36
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180788060
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 12:11 schreef De_Onnoembare het volgende:
Jullie selectieve verontwaardiging is overduidelijk hoor.
Je mag me gewoon met “jij” aanspreken, hoor.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180788185
Als onderontwikkelde mensen ineens veel geld hebben krijg je dit soort rechtse ellende. Rechtse partijen in Nederland proberen dit ook al jaren in Nederland voor elkaar te krijgen, door slaven uit Marokko, Turkije en het oostblok te importeren, maar gelukkig hebben we links nog om dit zo veel mogelijk te voorkomen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator zaterdag 28 juli 2018 @ 12:31:37 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180788209
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 12:15 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik snap werkelijk niet wat je bedoelt.

Heb je al op die link van mij geklikt?
Een verstandig stuk van ene columniste die
(1) voor de Volkskrant schrijft;
(2) geregeld blijk geeft van linkse sympathieën;
(3) van Marokkaanse afkomst is.

Hoe SJW wil je het hebben?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 16:40:56 #39
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180793836
quote:
Wat een verrot systeem. Dat verrotte mensen als deze Somdos kweekt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_180801192
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 09:28 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik ga niet meer naar islamitische landen op vakantie en naar een WK in de winter ga ik dus echt niet kijken :')
Alsof het wk in rusland zo netjes verlopen is voor de huidige bewoners waar de stadions moesten komen :`)
pi_180801645
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 00:46 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik denk dat ze ergens posters aan het plakken of ruiten aan het ingooien zijn (of wat doet Antifa zo op de vrijdagavond?)
Drugs gebruiken in een kraakpand.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 22:22:06 #42
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_180801873
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 21:54 schreef 111210 het volgende:

[..]

Alsof het wk in rusland zo netjes verlopen is voor de huidige bewoners waar de stadions moesten komen :`)
Ik heb geen weet van constructies in Rusland waarbij de bouwvakkers hun paspoorten werden afgepakt, dat ze onder extreem gevaarlijke omstandigheden moesten werken en per honderdtal sneuvelden, eigenlijk. Maar misschien weet jij meer dan ik?
pi_180804614
'naar schatting 660.000 veelal Aziatische huishoudelijke hulpen (op een bevolking van 4 miljoen mensen)'

Wat? Waar zijn de verblijf/werkvergunningen voor Aziatische huishoudelijke hulpen in NL? Haal ze eens gauw hierheen.
pi_180805325
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 08:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Jawel, wij blanken hebben als enige het over de hele linie verboden gemaakt.
Er speelt nog wel eens dat we minder willen betalen voor hetzelfde en dan goedkope arbeiders inhuren en dat vind ik persoonlijk nog wel een vorm van uitbuiting, maar er is geen sprake van dwang of geweld om ervoor te zorgen dat de taken uitgevoerd worden.

Nee, het is vooralsnog een groot kwaad in het middenoosten, afrika en delen van azie.

Net als duizenden jaren geleden eigenlijk, niks veranderd.

Wel goed om te lezen dat er nu wel eindelijk misschien iets gaat veranderen.
:')

Nee, blanken hebben het niet verbannen, ze hebben simpelweg de werkplaatsen verhuist naar derde wereldlanden.
pi_180806383
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 23:29 schreef BasEnAad het volgende:
Wat een teef.
Maar laten we niet vergeten dat zulke zaken ook in bepaalde mate in de westerse wereld voorkomen. Zoals bij Wallmart en Amazon, daar werken ook moderne slaven, nauwelijks pauze en een loon waar ze niet eens van kunnen leven.
Het verschil alleen is dat Wallmart geen paspoorten afpakt waardoor de mensen Wallmart niet meer kunnen verlaten.
ROBODEMONS..................|:(
pi_180807014
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 00:53 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

:')

Nee, blanken hebben het niet verbannen, ze hebben simpelweg de werkplaatsen verhuist naar derde wereldlanden.
Mooie mening, maar slavernij is wel wat anders dan het werk verplaatsen naar landen met de goedkoopste arbeiders of laagste kosten.
  zondag 29 juli 2018 @ 07:13:26 #47
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180807111
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 06:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Mooie mening, maar slavernij is wel wat anders dan het werk verplaatsen naar landen met de goedkoopste arbeiders of laagste kosten.
Jullie hebben allebei wel een punt. Westerse bedrijven zijn vaak te makkelijk met de verantwoordelijkheid afschuiven naar hun onderaannemer. Terwijl ze best goede arbeidsomstandigheden etc af zouden kunnen dwingen en controleren. Maar ja, dat drijft de kosten op ( en zou in het ergste geval er voor kunnen zorgen dat de werkgelegenheid volkomen verdwijnt). Echt slavernij zoals we dat kennen zou ik het ook weer niet noemen.

Het is een beetje zoals het westen in de 19de eeuw denk ik. Arbeiders zonder veel rechten die bijna volkomen afhankelijk zijn van werkgevers.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_180807137
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 07:13 schreef nixxx het volgende:

[..]

Jullie hebben allebei wel een punt. Westerse bedrijven zijn vaak te makkelijk met de verantwoordelijkheid afschuiven naar hun onderaannemer. Terwijl ze best goede arbeidsomstandigheden etc af zouden kunnen dwingen en controleren. Maar ja, dat drijft de kosten op ( en zou in het ergste geval er voor kunnen zorgen dat de werkgelegenheid volkomen verdwijnt). Echt slavernij zoals we dat kennen zou ik het ook weer niet noemen.

Het is een beetje zoals het westen in de 19de eeuw denk ik. Arbeiders zonder veel rechten die bijna volkomen afhankelijk zijn van werkgevers.
Maar al zou hij helemaal gelijk hebben, het blijft dan nog steeds een gevalletje bepaald volk wat eigen volk aan anderen verkoopt.
Net als honderden jaren geleden en duizenden, maar blanken zelf nemen elkaar niet tot slaven, verkopen elkaar niet.

De tijd dat we dat wel deden ligt verrrrr achter ons.
En wij waren wel degelijk degene die het bij wet verboden maakte en ieder mens gelijk stelde.

Daarom blijf ik van mening dat het outsourcen van werk naar lage lonen landen vooral een probleem is van de desbetreffende landen die het blijkbaar best vinden dat het eigen volk voor een appel en een ei aan de slag gaat.
Maar ook dat ik het een vorm van uitbuiting vind.. maar dat is geen slavernij want daar komt meer bij kijken.
  zondag 29 juli 2018 @ 07:29:28 #49
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180807145
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 07:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Maar al zou hij helemaal gelijk hebben, het blijft dan nog steeds een gevalletje bepaald volk wat eigen volk aan anderen verkoopt.
Net als honderden jaren geleden en duizenden, maar blanken zelf nemen elkaar niet tot slaven, verkopen elkaar niet.

De tijd dat we dat wel deden ligt verrrrr achter ons.
En wij waren wel degelijk degene die het bij wet verboden maakte en ieder mens gelijk stelde.

Daarom blijf ik van mening dat het outsourcen van werk naar lage lonen landen vooral een probleem is van de desbetreffende landen die het blijkbaar best vinden dat het eigen volk voor een appel en een ei aan de slag gaat.
Maar ook dat ik het een vorm van uitbuiting vind.. maar dat is geen slavernij want daar komt meer bij kijken.
Ben het grotendeels met je eens, maar ik zou wat verder willen gaan met iig de morele verantwoordelijkheid voor westerse bedrijven die productie outsourcen. Juridische verantwoordelijkheid is niet te doen. Dan zou je het complete arsenaal aan westerse regelgeving toe moeten gaan passen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_180807164
quote:
14s.gif Op zondag 29 juli 2018 07:29 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ben het grotendeels met je eens, maar ik zou wat verder willen gaan met iig de morele verantwoordelijkheid voor westerse bedrijven die productie outsourcen. Juridische verantwoordelijkheid is niet te doen. Dan zou je het complete arsenaal aan westerse regelgeving toe moeten gaan passen.
Daar dub ik zelf over, ik zou niet weten waarom wij enig vorm van verantwoordelijkheid op ons moeten nemen.
Als jij een goed leven wil houden hier, zal een ander de prijs moeten betalen.

Nu gaan we natuurlijk een complete andere discussie hebben, maar zo werkt het natuurlijk wel.
Heel zwart wit gesteld, maar wij hebben welvaart omdat we het een ander onmogelijk maken.
Of anders gezegd, niet iedereen kan het even goed hebben of even rijk zijn, dat bestaat niet zolang we geen oplossingen hebben voor energie, voedsel, onderdak en kleding.
Als je dat op de een of andere manier gelijk kan stellen voor iedereen en even toegankelijk zonder kosten.. dan kun je pas naar een maatschappij toe waar je dingen rigoreus kan veranderen op economisch vlak etc.
pi_180807679
Onzin, je kunt ook tevreden zijn met een kleinere winstmarge, maar iedereen wil (lees: de toplaag) in de dikste ferrari rijden, een zwembad van 1000m2 in hun achtertuin hebben en 10 megavilla's bezitten wereldwijd.
pi_180808147
Er is geen boze blanke man bij betrokken , dus geen slavernij.
Begrijp dat toch eindelijk mensen ;)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 29 juli 2018 @ 09:53:47 #53
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180808150
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 09:10 schreef Cockwhale het volgende:
Onzin, je kunt ook tevreden zijn met een kleinere winstmarge, maar iedereen wil (lees: de toplaag) in de dikste ferrari rijden, een zwembad van 1000m2 in hun achtertuin hebben en 10 megavilla's bezitten wereldwijd.
En iedereen wil graag voor een paar tientjes een complete garderobe kunnen aanschaffen bij H&M of Primark, nutteloze maar goedkope shitrommel kopen bij de Action, blijven bestellen bij Ali Express etc etc.
Iedereen, toplaag en daaronder, draait vrolijk mee in de uitbuiteconomie.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 29 juli 2018 @ 09:55:01 #54
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180808165
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 09:53 schreef Oud_student het volgende:
Er is geen boze blanke man bij betrokken , dus geen slavernij.
Begrijp dat toch eindelijk mensen ;)
Is dat jouw eigen conclusie?
Het is me namelijk een raadsel waar je die constatering anders vandaan haalt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180810392
quote:
7s.gif Op zondag 29 juli 2018 09:53 schreef Ringo het volgende:

[..]

En iedereen wil graag voor een paar tientjes een complete garderobe kunnen aanschaffen bij H&M of Primark, nutteloze maar goedkope shitrommel kopen bij de Action, blijven bestellen bij Ali Express etc etc.
Iedereen, toplaag en daaronder, draait vrolijk mee in de uitbuiteconomie.
Ik hoor alleen maar excuusjes om grote bedrijven en de elite vrij te stellen van maatschappelijke verantwoordelijkheden. Meer geld, meer macht, meer invloed, meer verantwoordelijkheid, zo simpel is het.
  zondag 29 juli 2018 @ 14:32:22 #56
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_180812671
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 23:29 schreef BasEnAad het volgende:
Wat een teef.
Maar laten we niet vergeten dat zulke zaken ook in bepaalde mate in de westerse wereld voorkomen. Zoals bij Wallmart en Amazon, daar werken ook moderne slaven, nauwelijks pauze en een loon waar ze niet eens van kunnen leven.
Maar die kunnen wel makkelijk weggaan en word hun paspoort niet afgepakt.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  zondag 29 juli 2018 @ 20:49:17 #57
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180821172
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 06:43 schreef 111210 het volgende:
Iedereen kan wel allemaal kritiek hebben, maar we gaan wel met zn allen massaal naar het WK kijken over 4 jaar, of op vakantie naar Dubai.
Allemaal mogelijk gemaakt dankzij slaven...
Ik weet niet of de mensen met kritiek op deze moderne slavernij dezelfden zijn die naar het WK zullen gaan of die op vakantie naar Dubai gaan.

Ik vermijd dat soort landen in ieder geval. Had wel graag die hoge toren willen zien, maar goed, je kan niet alles hebben.
Krekker is de bom!
  zondag 29 juli 2018 @ 20:50:14 #58
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180821196
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 09:53 schreef Oud_student het volgende:
Er is geen boze blanke man bij betrokken , dus geen slavernij.
Begrijp dat toch eindelijk mensen ;)
Geen slavernij? Dat bedenk je nu zelf neem ik aan? :?
Krekker is de bom!
  zondag 29 juli 2018 @ 21:01:36 #59
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180821445
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 23:29 schreef BasEnAad het volgende:
Wat een teef.
Maar laten we niet vergeten dat zulke zaken ook in bepaalde mate in de westerse wereld voorkomen. Zoals bij Wallmart en Amazon, daar werken ook moderne slaven, nauwelijks pauze en een loon waar ze niet eens van kunnen leven.
Nooit in het Midden-Oosten geweest, zeker? :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 29 juli 2018 @ 21:03:07 #60
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180821474
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 09:53 schreef Oud_student het volgende:
Er is geen boze blanke man bij betrokken , dus geen slavernij.
Begrijp dat toch eindelijk mensen ;)
Dat ze dat niet inzien, he? -O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_180947581
Ik snap niet wat nou het probleem is dat die mensen daar slaven houden. Silvana doet daar ook niet moeilijk over. Het zijn moslims en geen blanken dus moet het geen issue zijn.

Bah wat zijn blanken racisten. :N
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 20:20:36 #62
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_180947622
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 09:53 schreef Oud_student het volgende:
Er is geen boze blanke man bij betrokken , dus geen slavernij.
Begrijp dat toch eindelijk mensen ;)
En hoe zit dat dan bij de gevangenen in Amerika? :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_180976894
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 00:26 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ja en met Polen in Nederland is het toch ook weleens niet helemaal goed gegaan
Wij pakken paspoorten van Polen af?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 6 augustus 2018 @ 10:23:20 #64
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180977000
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 23:29 schreef BasEnAad het volgende:
Wat een teef.
Maar laten we niet vergeten dat zulke zaken ook in bepaalde mate in de westerse wereld voorkomen. Zoals bij Wallmart en Amazon, daar werken ook moderne slaven, nauwelijks pauze en een loon waar ze niet eens van kunnen leven.
Eh nee. Slavernij is niet gedefinieerd aan de hand van de hoogte van het loon of slechte arbeidsvoorwaarden.

Ieder persoon in een westers land mag kiezen om ontslag te nemen en om weg te lopen, zelfs TIJDENS een werkdag.

Slaven binnen de definitie van slavernij zijn mensen die die keuze juist niet hebben.

Beetje janken dat Wallmart niet genoeg betaalt om je huur te betalen lijkt mij het moment om lekker iets anders te gaan doen en die vrijheid heb je.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 6 augustus 2018 @ 10:27:16 #65
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_180977052
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 10:17 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wij pakken paspoorten van Polen af?
Ook dat is voorgekomen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er-12036083-a1038136
pi_180977090
He nou gelukkig, met die nieuwe regeltjes en strengere toezicht op wetgeving zijn dit soort misstanden vast voorgoed de wereld uit.

:')
  maandag 6 augustus 2018 @ 10:34:54 #67
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180977173
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 23:29 schreef BasEnAad het volgende:
Wat een teef.
Maar laten we niet vergeten dat zulke zaken ook in bepaalde mate in de westerse wereld voorkomen. Zoals bij Wallmart en Amazon, daar werken ook moderne slaven, nauwelijks pauze en een loon waar ze niet eens van kunnen leven.
Is wel van een heel ander kaliber. Is ook niet goed, maar is niet hetzelfde als een constructie waarin werknemers effectief gratis werken en wordt voorkomen dat ze wegkunnen. Walmart is niet bezig met maatregelen om te voorkomen dat hun personeel wegrent.

quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 00:31 schreef matspontius het volgende:
Waar zijn trouwens de racisme schreeuwers in dit topic?
* PiyeReloaded Meldt zich

Racisme draagt bij aan de omgang met deze buitenlandse werknemers.

En nu?

quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 08:36 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nu vind ik die voetbaltoestanden waarbij spelers aan andere clubs worden verkocht ("transfer") ook naar slavernij rieken. De spelers zelf krijgen wel geld, maar de oude club ook, waardoor de speler als eigendom van een club kan worden gezien.
Nee, het is het afkopen van een contract. Om deze reden is gedwongen verkoop van een speler ook niet toegestaan. Dat zou namelijk mensenhandel zijn.

quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 07:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Maar al zou hij helemaal gelijk hebben, het blijft dan nog steeds een gevalletje bepaald volk wat eigen volk aan anderen verkoopt.
Net als honderden jaren geleden en duizenden, maar blanken zelf nemen elkaar niet tot slaven, verkopen elkaar niet.

De tijd dat we dat wel deden ligt verrrrr achter ons.
En wij waren wel degelijk degene die het bij wet verboden maakte en ieder mens gelijk stelde.

Daarom blijf ik van mening dat het outsourcen van werk naar lage lonen landen vooral een probleem is van de desbetreffende landen die het blijkbaar best vinden dat het eigen volk voor een appel en een ei aan de slag gaat.
Maar ook dat ik het een vorm van uitbuiting vind.. maar dat is geen slavernij want daar komt meer bij kijken.
^O^

Zeg ik ook altijd tegen mijn seksslavinnetje dat op haar 5e is gekidnapt van haar ouders. 'Jouw volk heeft je verkocht, moet je niet bij mij komen zeiken'.

[ Bericht 7% gewijzigd door PiyeReloaded op 06-08-2018 10:43:50 ]
pi_180977369
Kan me herinneren dat een Palestijnse, in Irak opgegroeide, vluchteling papieren liet zien waaruit bleek dat hij een sponsor nodig had om terug te kunnen keren naar Irak. Verbaasde me over die constructie. Heeft inmiddels een verblijfsvergunning, want Palestijnen hebben geen leven daar.

Goed dat dit in het nieuws komt. De uitbuiting van buitenlandse werknemers/vluchtelingen en racisme zijn enorme problemen in het Midden-Oosten.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_180977637
model doet domme uitspraken, ze staan ook zo bekend om hun intelligentie, die hoes
pi_180977683
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 00:35 schreef Infection het volgende:
Moslims die een slaaf hebben? Eigenlijk zouden zij juist de slaaf moeten zijn.
moslims zijn slaven van Allah
pi_180977716
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 01:30 schreef Logic91 het volgende:
Wat een kutregio is dat Midden-Oosten ook.
jouw Marokko is een pareltje vergeleken met het Midden-Oosten, not
pi_180977735
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 06:43 schreef 111210 het volgende:
Iedereen kan wel allemaal kritiek hebben, maar we gaan wel met zn allen massaal naar het WK kijken over 4 jaar, of op vakantie naar Dubai.
Allemaal mogelijk gemaakt dankzij slaven...
wat dacht je van de hoeren op de wallen, meesten zijn moderne slaven achter het raam
pi_180977765
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 08:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Jawel, wij blanken hebben als enige het over de hele linie verboden gemaakt
goede grap white boy,

maar nee, het wereldwijde kapitalistische neo-liberale systeem is een en al slavernij, white boys on top, black people slaven
pi_180977868
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 09:53 schreef Oud_student het volgende:
Er is geen boze blanke man bij betrokken , dus geen slavernij.
Begrijp dat toch eindelijk mensen ;)
wat een nonsens dit, koeweit is het pauperlandje dat bevrijd werd door de blanke westerlingen toen saddam binnenviel,

nou ja bevrijd, lees: de dictatuur van koeweit werd weer in ere hersteld door de blanke westerlingen

dus alles wat in koeweit gebeurt onder hun dictatuur is made in the west
pi_180977899
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 20:18 schreef HSG het volgende:
Het zijn moslims en geen blanken
moslimras
:')
  maandag 6 augustus 2018 @ 12:33:36 #76
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180979624
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:12 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

moslimras
:')
Ga je op alle posts reageren? Chapeau _O_
"Hoka Hey!"
  maandag 6 augustus 2018 @ 12:36:22 #77
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_180979674
Koeweit koeweit koeweit
kiele kiele koeweit
kiele kiele hopsasa

De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_180980459
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:11 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

wat een nonsens dit, koeweit is het pauperlandje dat bevrijd werd door de blanke westerlingen toen saddam binnenviel,

nou ja bevrijd, lees: de dictatuur van koeweit werd weer in ere hersteld door de blanke westerlingen

dus alles wat in koeweit gebeurt onder hun dictatuur is made in the west
De blanke westerlingen, overal de schuld van.

Dictaturen, armoede en corruptie in de wereld, mocromaffia, rapegangs/ taharrush party's, slavernij, vrouwenonderdrukking, racisme, de plaasmoorden, noem het maar op, alles. :Y

Allemaal de schuld van die blanke westerlingen. :r
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  maandag 6 augustus 2018 @ 13:40:39 #79
455560 Logic91
Always stay rational
pi_180981054
quote:
10s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:04 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

jouw Marokko is een pareltje vergeleken met het Midden-Oosten, not
"Mijn Marokko"? Ik ben geen Marokkaan maar een Nederlander. Dat mijn ouders uit dat kutland komen doet er niets aan af. Leg me geen woorden in de mond.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  maandag 6 augustus 2018 @ 13:54:02 #80
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180981322
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 01:30 schreef Logic91 het volgende:
We moeten niets anders gewend zijn van de Aradieren... oeps, ik bedoel Arabieren natuurlijk! Dieren tonen nog meer empathie.

Wat een kutregio is dat Midden-Oosten ook.
Er zijn zich mensen die er een beroep van hebben gemaakt zich blind te staren op gebeurtenissen van 150, 200 jaar geleden maar diezelfde mensen weigeren die negatieve emoties en energie te richten op landen waar slavernij nog welig tiert.

Funny, that.

[ Bericht 0% gewijzigd door SpecialK op 06-08-2018 14:02:51 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180981449
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 00:35 schreef Infection het volgende:
Moslims die een slaaf hebben? Eigenlijk zouden zij juist de slaaf moeten zijn.
Dat zijn ze in Nederland toch al, bij de thuiszorg, om nij oudjes schoon te maken.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
  maandag 6 augustus 2018 @ 14:01:47 #82
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180981489
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 00:35 schreef Infection het volgende:
Moslims die een slaaf hebben? Eigenlijk zouden zij juist de slaaf moeten zijn.
Ik ga nu iets controversieels zeggen. Niemand zou slaaf moeten zijn.

Dit wordt nu een stormloop topic.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 6 augustus 2018 @ 14:04:52 #83
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180981569
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 06:43 schreef 111210 het volgende:
Iedereen kan wel allemaal kritiek hebben, maar we gaan wel met zn allen massaal naar het WK kijken over 4 jaar, of op vakantie naar Dubai.
Allemaal mogelijk gemaakt dankzij slaven...
Dit
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:22:23 #84
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_181001781
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Er zijn zich mensen die er een beroep van hebben gemaakt zich blind te staren op gebeurtenissen van 150, 200 jaar geleden maar diezelfde mensen weigeren die negatieve emoties en energie te richten op landen waar slavernij nog welig tiert.

Funny, that.
jameer je weets tog dat slavernij door blanken per definitie veel erger is dan als het door divers gepigmenteerde mensen gebeurt?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_181002104
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2018 12:22 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
jameer je weets tog dat slavernij door blanken per definitie veel erger is dan als het door divers gepigmenteerde mensen gebeurt?
Zoiets ? 11.gif

  dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:40:14 #86
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_181003707
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:37 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Zoiets ? [ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ja, die schijnen de Pekineesjes nogal eens te onderdrukken.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_181004839
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Er zijn zich mensen die er een beroep van hebben gemaakt zich blind te staren op gebeurtenissen van 150, 200 jaar geleden maar diezelfde mensen weigeren die negatieve emoties en energie te richten op landen waar slavernij nog welig tiert.

Funny, that.
Ik ben het gewoon helemaal met je eens.
ROBODEMONS..................|:(
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')