ongeveer 60% van het rendement gaat verloren aan uitstraling naar de grond, aangezien deze een vrijwel constante temperatuur van 9 graden heeft.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:47 schreef Gieliovd het volgende:
Een betonvloer gestort direct op de klei met vloerverwarming....
Hoe veel onzuiniger is dat nou dan een constructie met isolatie?
Mijn gevoel zegt dat je heel veel warmte naar beneden kwijt raakt. Maar misschien valt het wel mee?
Mijn vraag omdat we een woning op het oog hebben met zo'n vloerconstructie.met 80m2.
Vroeg (zachthout) of laat (hardhout) rot de paal door op de overgang grond - lucht. Combinatie van vocht, lucht (O2) en aarde, maakt dat dat een zwakke plek is.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 08:04 schreef nanuk het volgende:
Of de paal zestig cm langer kopen en die in de grond zetten, met of zonder beton er om heen afhankelijk van hoe de rest van de pergola en hoe je die gaat belasten.
Niet te doen. Het warmteverlies gaat dag en nacht door, ook als je niet stookt, verlies je warmte.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:47 schreef Gieliovd het volgende:
Een betonvloer gestort direct op de klei met vloerverwarming....
Hoe veel onzuiniger is dat nou dan een constructie met isolatie?
Mijn gevoel zegt dat je heel veel warmte naar beneden kwijt raakt. Maar misschien valt het wel mee?
Mijn vraag omdat we een woning op het oog hebben met zo'n vloerconstructie.met 80m2.
kastanje is meer dan 25 jaar gegarandeerd om maar iets te noemen en dat is dan onbehandeld.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 08:51 schreef blomke het volgende:
[..]
Vroeg (zachthout) of laat (hardhout) rot de paal door op de overgang grond - lucht. Combinatie van vocht, lucht (O2) en aarde, maakt dat dat een zwakke plek is.
Deur open, haken uit, deur tegen kozijn sluiten en haken aftekenen.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 14:21 schreef Coelho het volgende:
Ik heb een garagedeur met driepuntsluiting. Normaal draait de sleutel twee keer rond waarbij de haken in de eerste rotatie uitkomen en net voor het einde van de tweede rotatie 'klikken'. Sinds een week of twee komt de tweede rotatie niet meer verder dan 'tien voor' bij het ronddraaien. Ik gooide het eerst op de hitte en dus het werken van de deur, maar nu het weer een graad of 15 koeler is lukt het nog steeds niet. De sluitkommen waar de haken in vallen heb ik op alle mogelijke manieren proberen te zetten, middels het stelsysteem met ovale revetten dat deze hebben. Niks lijkt te helpen.
Met de deur open draait de sleutel zonder een centje pijn rond. Iemand tips?
Jupquote:
Ik zou multiplex of timmerpaneel gebruiken.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 14:52 schreef archito het volgende:
Nu zou ik graag het werkblad dezelfde kleur geven als de kastfrontjes. Het plan is nu om (hard geperst) mdf te gebruiken,
Dit, met name je randen van MDF zijn heel zwak.. Vocht kan je nog wel handelen met goed lakken enzo..quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 14:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik zou multiplex of timmerpaneel gebruiken.
2 keer gronden, 2 keer lakken en nog een 2-componentenlak is misschien wel voldoende om de kopse kant goed dicht te krijgen? Het mdf is i.i.g. niet bouwmarktkwaliteit. Er zit wel een spoelbak in het blad maar zal hooguit af en toe gebruikt worden om een emmer o.i.d. te vullen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 14:56 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Dit, met name je randen van MDF zijn heel zwak.. Vocht kan je nog wel handelen met goed lakken enzo..
Kopse kanten eerst plamuren daarna gronden, lakken etc.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 15:07 schreef archito het volgende:
[..]
2 keer gronden, 2 keer lakken en nog een 2-componentenlak is misschien wel voldoende om de kopse kant goed dicht te krijgen? Het mdf is i.i.g. niet bouwmarktkwaliteit. Er zit wel een spoelbak in het blad maar zal hooguit af en toe gebruikt worden om een emmer o.i.d. te vullen.
De randen van MDF panelen blijven heel zwak.. 1x stoten en er zit een dikke buts in.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 15:07 schreef archito het volgende:
[..]
2 keer gronden, 2 keer lakken en nog een 2-componentenlak is misschien wel voldoende om de kopse kant goed dicht te krijgen? Het mdf is i.i.g. niet bouwmarktkwaliteit. Er zit wel een spoelbak in het blad maar zal hooguit af en toe gebruikt worden om een emmer o.i.d. te vullen.
Lakplamuur houdt pas lekker na 1x gronden (staat ook op de tube)quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 15:10 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Kopse kanten eerst plamuren daarna gronden, lakken etc.
Je hebt het MDF al?quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 15:07 schreef archito het volgende:
Het mdf is i.i.g. niet bouwmarktkwaliteit. Er zit wel een spoelbak in het blad
Ik laat mijn hout altijd op maat zagen bij een lokale werkplaats, dus heb er al een wandkast mee gemaakt. Lichtjes opschuren, 2 keer gronden en 2 keer lakken en je ziet geen verschil tussen de kopse kanten en het oppervlak van de plaat. Dat is nog eens wat anders dan dat karton van de gamma dat ik eerst altijd gebruikte. Daar smeerde ik altijd verdunde houtlijm op de kopse kanten om het nog enigszins mooi te krijgen.quote:
Ach ja natuurlijk, dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. Ik ga hem omruilen voor een t-stuk morgen en zaag die bocht er wel af, thanks!quote:Op zaterdag 1 september 2018 16:46 schreef tiho1 het volgende:
Ja natuurlijk kan dat. Beste had je een t stuk gehaald en die op de plaats van de bocht erachter gezet, maar lucht komt er sowieso wel bij.
Mooi is anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |