abonnement Unibet Coolblue
pi_180859838
Thnx voor alle mega lieve, meedenkende reacties. Ik merk dat het me goed doet :*

Ik ga het topic morgen even doorlezen Lemijn. Bedankt voor het opduikelen. Ik heb al een aantal vragen in mijn hoofd voor de gyn.

Ik ga jouw verhalen zeker lezen Malteser. Die van Mars valt wel zo terug te vinden. Maar heb je een korte link naar die van Twix? Ik ga je zeker een PM sturen als mijn hoofd weer tot rust is en weer vooruit wil kijken.
Wat fijn dat jullie gyn zo meedenkend was en dat zo veel mogelijk was. Ik hoop ook zo'n iemand te treffen O+ Ik heb nu nog weinig 'eisen', maar dat gaat vast meer vorm krijgen na verloop van tijd.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 19:17:48 #177
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180860352
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 18:41 schreef Wolken het volgende:
Gadver Peace, ik snap dat je even flink van slag bent. Maar ik ben ook wel benieuwd wat de gynaecoloog gaat zeggen.

Gelijk even vriend gevraagd of hij de navelstreng door wilt knippen, helemaal nog niet over nagedacht..
Heeft de verloskundige (of gyn? Weet niet bij wie je loopt) zulke dingen niet besproken tijdens een van de laatste afspraken? Tegelijk met evt andere wensen bij de bevalling?

Peaceful, balen zeg. Vreemd ook dat schijnbaar de protocollen over de termijn nog verschillen? Kan me goed voorstellen dat je best even aan het idee van een ks moet wennen. Ik zag laatst dat een gentle sectio inmiddels in heel veel ziekenhuizen wel wordt uitgevoerd.

Cassandra wat goed he dat je zo ver hebt kunnen komen al! Zo fijn dat je baby's in elk geval al met een mooi startgewicht geboren zullen worden! 💪

Ik heb vandaag nog 4 uur gefietst ( een elektrische geleend maar dat zeg ik er natuurlijk niet bij :7 :+ ), ik verbaas me er nog steeds wel eens over hoeveel ik fysiek nog kan, in vergelijking met vooral de laatste maanden van mijn vorige zwangerschap. En toch weer een dagje hitte met peuter en kleuter doorgekomen :7

Takkie, zet er nog iets door?
pi_180861000
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 18:42 schreef Peacefulll het volgende:
Thnx voor alle mega lieve, meedenkende reacties. Ik merk dat het me goed doet :*

Ik ga het topic morgen even doorlezen Lemijn. Bedankt voor het opduikelen. Ik heb al een aantal vragen in mijn hoofd voor de gyn.

Ik ga jouw verhalen zeker lezen Malteser. Die van Mars valt wel zo terug te vinden. Maar heb je een korte link naar die van Twix? Ik ga je zeker een PM sturen als mijn hoofd weer tot rust is en weer vooruit wil kijken.
Wat fijn dat jullie gyn zo meedenkend was en dat zo veel mogelijk was. Ik hoop ook zo'n iemand te treffen O+ Ik heb nu nog weinig 'eisen', maar dat gaat vast meer vorm krijgen na verloop van tijd.
Twix: OUD / Bevallingsverhalen deel 20
Mars: OUD / Bevallingsverhalen deel 23

Die van Twix was misschien wel een tikkeltje mooier dan die van Mars want Mars’ start had een kleine hapering. Maar beide bevallingen waren prachtig.
En PM gerust! :*
pi_180861388
Goed bezig spees-eend! Dat je überhaupt nog 4 uur op een zadel wil/kan zitten!

Vanmiddag is het een hele tijd rustig geweest, alleen menstruatieachtige krampen. Nu sinds +/- een uur weer meer harde buiken en (voor)weeën. Hopelijk zet het vannacht door. Maar het zou me ook niet meer verbazen als dit nog een poosje zo blijft. Ukje test ons geduld nu al volop...
  dinsdag 31 juli 2018 @ 20:37:44 #180
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180861687
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 20:24 schreef Takkie88 het volgende:
Goed bezig spees-eend! Dat je überhaupt nog 4 uur op een zadel wil/kan zitten!

Vanmiddag is het een hele tijd rustig geweest, alleen menstruatieachtige krampen. Nu sinds +/- een uur weer meer harde buiken en (voor)weeën. Hopelijk zet het vannacht door. Maar het zou me ook niet meer verbazen als dit nog een poosje zo blijft. Ukje test ons geduld nu al volop...
Is jammer genoeg zo weinig over te zeggen... Je kan inderdaad dagen of weken voorweeen hebben zonder dat er echt wat gebeurt, of het begint vanuit het niets, of alles daar tussenin. Het heeft ook wel wat vind ik O+ dat niet weten wanneer het zal gaan beginnen. zeg ik nu he, als de tijd voor inleiden bijvoorbeeld begint te dringen dan ligt het alweer heel anders, of als je fysiek helemaal naar de klote bent ;)
pi_180861759
Peace, ik kijk heel positief terug naar mijn geplande keizersnede, dat in tegenstelling tot mijn normale bevalling daarvoor. Met een tweeling is het natuurlijk niet helemaal te vergelijken, maar ik vond het een erg mooie ervaring (terwijl ik bij zoon alleen maar blij was dat het voorbij was). Mijn man heeft ook door het plastic de navelstreng door mogen knippen (lukte alleen bij baby 2 niet zo goed, de schaar of navelstreng glibberde steeds weg), en de baby's zijn continu in de buurt geweest, alleen met vervoer naar de kamer terug in een verwarmde warme wieg (die direct achter mij aan reed). Herstel viel me ook 100% mee. Mocht je foto's willen zien om er een beeld bij te krijgen, stuur me dan even een pm.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_180863261
Ik lees toevallig je berichtje peace, wat ontzettend balen. Ik zat vorig jaar in ongeveer hetzelfde schuitje maar werd in het onzeker rijtje geplaatst wat ook alles behalve fijn was. Mijn reactie van een naar geleden ongeveer even terug gezocht:
‘Tot 1 cm zou keizersnede betekenen; vanaf 2 cm gewone bevalling. Het was 1,6 cm }:|. Dit betekent dat ik vanaf nu bij de gynaecoloog blijf en een spontane bevalling mag afwachten. En dan dus tijdens bevalling onder begeleiding van de gynaecoloog 'proberen' of het lukt met risico op alsnog keizersnede.
Ik hoop heel erg dat het gewoon gaat lukken, maar vind het nu al spannend.’

Uiteindelijk een voorspoedige bevalling gehad. Mijn placenta bleek uit 2 delen te bestaan die aan het begin van de zwangerschap als placenta previa werd gezien, maar later dus toch tegen de verwachtingen in nog nèt ver genoeg verschoven is. Maar wat heb ik me onzeker gevoeld, na iedere controle weer.

Bovenstaande laatste controle is bij mij met 35 weken gedaan. Er was zeker weer iets verandering tov de controle daarvoor. Ik wil je geen valse hoop geven, maar wellicht is een definitieve laatste controle nog prettig.
pi_180868675
Mag ik als man ook reageren?

Gisteren 3 zwangerschapstesten gedaan en alledrie positief, we konden het niet geloven.
M'n vrouw heeft een vervelende medische geschiedenis dus we hadden niet verwacht dat het al na een half jaar raak zou zijn.

We zijn zo blij en m'n wederhelft kan wel de hele dag huilen, ik vond haar al zo emotioneel de laatste tijd.

11 uur kan ze al terecht bij de huisarts. We hadden de gyn al gebeld omdat we daar ook op intake waren gegaan ivm de medische indicatie.

27 mei was de laatste menstruatie dus het is een groot raadsel hoelang ze al zwanger is.

Afwachten!
Ja, hoi!
pi_180868884
Spannend en gefeliciteerd Luukie! Mannen zijn hier zeker ook welkom hoor. :)

Ik heb gisteren alle kleertjes in 50/56 in de kast gelegd. We hebben echt veel te veel haha. Veel over van peuter, gekregen van vrienden en zelf ook nog een beetje bijgekocht... Na de babytijd maar eens een goed doel voor minderbedeelde moeders gaan zoeken.
pi_180869011
Gefeliciteerd Luukiemaster! Het is sowieso een spannende tijd in het begin, benieuwd hoe ver ze al is.

Ukje hier nog binnenboord. Zelfde als gister, krampen, harde buiken en (voor)weeën. Doorzetten doet het dus nog niet. We houden het spannend ;)

Slapen is sinds het begin van m’n zwangerschap al niks, max 4 uur in een nacht. Maar nu de laatste week slaap ik max een uur en ben dan weer uren wakker en slaap dan weer een uur, enz. Gelukkig hoef ik overdag niks te doen en slaap ik af een toe een beetje bij. Hoop niet dat ik de fokwet over me afroep maar volgens mij slaap ik straks met baby meer dan dat ik nu doe :P
  woensdag 1 augustus 2018 @ 09:27:38 #186
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180869279
Welkom Luukie! Ze zou dus al een week of 9-10 zwanger kunnen zijn?

En lekker uitrusten Takkie, dutjes overdag zijn met dit weer ook niet vervelend, toch? Alleen zou 's nachts slapen ook wel fijn zijn... Ik hoop dat de Fokwet zich in jouw geval koest houdt.

Ik ga zo naar de gyn, gewone afspraak, maar toch even vragen wat hij van het kraamhotelplan vindt. In principe is m'[n schildklier nu in orde, dus ik hoop groen licht te krijgen.
Uk liet me gisteren even schrikken door zich uren niet te laten voelen. Dat had ik al een paar weken niet gehad en springen/wiebelen/hoesten hielp niet. Uiteindelijk weer gewoon schopjes enzo, dus niks aan de hand, maar toch...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180869378
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 09:27 schreef Tink89 het volgende:
Welkom Luukie! Ze zou dus al een week of 9-10 zwanger kunnen zijn?

En lekker uitrusten Takkie, dutjes overdag zijn met dit weer ook niet vervelend, toch? Alleen zou 's nachts slapen ook wel fijn zijn... Ik hoop dat de Fokwet zich in jouw geval koest houdt.

Ik ga zo naar de gyn, gewone afspraak, maar toch even vragen wat hij van het kraamhotelplan vindt. In principe is m'[n schildklier nu in orde, dus ik hoop groen licht te krijgen.
Uk liet me gisteren even schrikken door zich uren niet te laten voelen. Dat had ik al een paar weken niet gehad en springen/wiebelen/hoesten hielp niet. Uiteindelijk weer gewoon schopjes enzo, dus niks aan de hand, maar toch...
Haha, ja dat zei de gyn (assistente) ook aal aan de telefoon. Ik ga er niet vanuit maar het is wel mogelijk inderdaad!
Ja, hoi!
pi_180869543
Ha Peace, hoe is het nu na een nachtje slapen? Wat shit van die placenta, maar de post van Nolita klinkt wel weer wat hoopvol en anders -hele schrale troost- heb je ook nog wat tijd om de keizersnede naar wens te maken (binnen de grenzen van wat mogelijk is natuurlijk). De avond van te voren nog uit eten gaan, heel bewust je laatste avond met z'n tweeën vieren... :*
pi_180869638
dWelkom en gefeliciteerd Luukiemaster! Dat zou lekker zijn, al zoveel weken onderweg! Ben benieuwd wat jullie eerste echo laat zien.
pi_180874616
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 08:45 schreef Luukiemaster het volgende:
Mag ik als man ook reageren?

Gisteren 3 zwangerschapstesten gedaan en alledrie positief, we konden het niet geloven.
M'n vrouw heeft een vervelende medische geschiedenis dus we hadden niet verwacht dat het al na een half jaar raak zou zijn.

We zijn zo blij en m'n wederhelft kan wel de hele dag huilen, ik vond haar al zo emotioneel de laatste tijd.

11 uur kan ze al terecht bij de huisarts. We hadden de gyn al gebeld omdat we daar ook op intake waren gegaan ivm de medische indicatie.

27 mei was de laatste menstruatie dus het is een groot raadsel hoelang ze al zwanger is.

Afwachten!
Hier ook een man, gefeliciteerd! Spannend hoor! Zullen jullie dan sowieso de hele zwangerschap medisch zijn?
pi_180874863
Wij gaan vanmiddag ook naar de VK, gewoon controle, nu 38+4.. Hoop echt dat ze iets zegt waaruit blijkt dat er 'iets' gebeurt. Vriendin vindt het echt niet leuk meer.. Hele dag door misselijk, kramp, super onregelmatige voorweeën (dus schieten er niks mee op), zwelt helemaal op. 't schiet in haar rug .. Geloof dat we nu wel een volle kaart hebben qua zwangerschapsklachten, jeetje.

Sorry voor de ego-post, maar pff, even moeilijk op de roze wolk te zitten..
pi_180875065
Oh Peace jeetje ja ik zou ook even helemaal van de wap zijn met zo'n nieuws -O- Gelukkig wel nog even tijd om te wennen maar in je hoofd moet het nu plots helemaal anders terwijl je toch al een bepaald beeld had van hoe of wat, ik zou daar ook moeite mee hebben :X Hopelijk kun je veel info halen bij diegene die je voor zijn gegaan :*

Luukie: Welkom en gefeliciteerd ! Benieuwd hoe ver ze is :)

NJ: Ik zou dit gewoon ook echt kenbaar maken aan de VK... Kan me voorstellen dat zoveel stress ook niet helemaal goed is. Misschien kunnen ze iets doen/bespoedigen/geen idee wat maar alles lijkt me beter dan echt helemaal kapot te zitten en niets meer te kunnen :* Veel succes straks!

Hier even paar dagen niet online geweest; wel wat bijgelezen maar weer een heel deel kwijt sorry :@
Maandagmiddag dus de groei echo. Nou we hebben een hartstikke gemiddeld kind :') Helemaal niks té groot of wat dan ook; bij alle metingen kwam hij namelijk nu precies op de middellijn uit :D Ruim in vruchtwater, maar ook dat was helemaal goed.
Helaas terug thuis toch iets te veel gedaan ('s morgens gaan werken; in de middag naar de vk met schoonmoeder, daar toch nog even koffie drinken.. daarna kreeg ik telefoon van collega met werk-vraag waardoor ik toch weer achter laptop was gekropen.. al met al te veel na al een té zwaar weekend...). Mijn rug/bekken vond het niet fijn en ik kreeg plots enorm veel last van mijn onderarmen en handen. Pijnlijk/tintelend gevoel die maar niet weg wou trekken en daarbij enorm misselijk.. Nacht daarna was dus helemaal prut met 2u slapen; dus gisteren toch maar hele dag thuis gebleven want mijn lijf vond het iets te veel van het goeie allemaal. Veel geslapen overdag en afgelopen nacht van 22u tot 10u bijna doorgeslapen :o :@ Wel paar keer wakker geweest maar meteen weer in slaap gevallen dus echt een heel goeie nacht gehad dus (kan ik mij al maanden niet meer herinneren). Gelukkig lijkt de pijn nu voorlopig weg uit mijn handen. Alleen eten gaat maar met hele kleine porties meer zonder extreem misselijk te worden; dus daar moet ik nog even een handigheidje in vinden.
Nu weer op het werk! Nog 3.5 weken :o Wat gaat de tijd plots snel voor mijn gevoel :D
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_180878859
Tjee Priem, wat een heftige reactie. :{ Hopen dat die misselijkheid snel voorbij is. Dat verwacht je ook niet meer nu.. Wel fijn: een gemiddeld kind. :D Was er eerder dikke (harhar) paniek over de groei?
pi_180879173
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 19:58 schreef Malteser het volgende:

[..]

Twix: OUD / Bevallingsverhalen deel 20
Mars: OUD / Bevallingsverhalen deel 23

Die van Twix was misschien wel een tikkeltje mooier dan die van Mars want Mars’ start had een kleine hapering. Maar beide bevallingen waren prachtig.
En PM gerust! :*
Prachtige verhalen Malteser O+ Bedankt voor het delen. Geeft me nu al meer vertrouwen dat het niet persé volgens protocol en zo medisch hoeft te gaan.

En FF, ook bedankt voor jouw positieve verhaal. Hoe vond je het herstel na de keizersnede?

Nolita, wat vervelend dat jij zo in de twijfelgroep zat! Dan heb je nog geen definitief antwoord. Wel mooi dat jouw bevalling goed is verlopen. Ik heb dinsdag een nieuwe echo en 'hermeting', maar wij hebben er zelf een hard hoofd in dat hier positief nieuws uit gaat komen. Ik heb de echofoto met de meting net nog even bekeken, maar het is zelfs voor een leek duidelijk te zien dat de placenta echt te dichtbij ligt. Ik weet niet of dat de komende 3 weken nog echt gaat veranderen. Mijn baarmoeder heeft daar 10 weken de tijd voor gehad, maar t ding bleef mooi liggen ;)

Limone, wat een geweldige bijdrage heb je O+ Natuurlijk kunnen we er een hele bewuste laatste avond samen van maken. Is nog niet eens in mij op gekomen! Als je nog meer van dit soort mooie tips hebt ;)

Ik heb best goed geslapen. Ik merk dat ik het eigenlijk heel erg spannend vind (ik heb nog nooit langer dan 2 uur in het ziekenhuis gelegen, laat staan een echte operatie gehad). Vooral het onbekende maakt het voor mij spannend, iets met controle en zo :'). Vriendin van mij heeft een abonnement op het ziekenhuis en voelt zich er super op haar gemak. Ook wel geruststellend.
Er zijn natuurlijk ook voordelen aan een geplande keizersnede en daar probeer ik me maar aan vast te houden :)
*Gaat op zoek naar een mooie datum* ;)

Luukie, welkom! Spannend als jullie nog niet weten hoe ver jullie zijn.

Takkie, het klinkt wel erg slopend. Ik hoop dat je snel je kleintje mag ontmoeten.
Wolken, hoe gaat het bij jou?

Priem, kalm aan he? Het klinkt alsof je even gas terug moet gaan nemen? En *O* voor de gemiddelde baby. Heel fijn!
pi_180882422
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 18:03 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

En FF, ook bedankt voor jouw positieve verhaal. Hoe vond je het herstel na de keizersnede?
Lang verhaal geworden, dus even in spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_180882502
Welkom Luukie, spannend hoe ver ze is!

Spannend Peace... ik liep na 24 uur alweer (ok, niet helemaal vrijwillig en soepel, maar ik liep wel). Ik heb na de morfine op de ok ook verder alleen maar wat paracetamol gehad en trok het daar redelijk goed op. Mijn tip is om wel je rust te nemen, want ik heb nog een jaar lang pijn gehad aan het litteken. Komt goed hoor :* . Ik ga dinsdag weer het gesprek aan met de gyn. Hopelijk krijg ik weer toestemming voor het prikken van een datum voor de geplande ks en komt ze voor die tijd proberen we het natuurlijk.
Deze week mijn bevalplan nog even controleren :) .

Trouwens, voor iedereen die mag...
Het wordt weer heet! Dus vanavond maar dan? (Vooral voor NJ vrouw zeg, bingokaart is nu wel vol toch :* )

En Tink, toestemming gekregen van de gyn voor het kraamhotel?
  woensdag 1 augustus 2018 @ 20:58:28 #197
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180882508
Priem, fijn dat de groei nu zo uitkwam! Of ja, vooral fijn dat het een boel gezeur eromheen scheelt :+

Ik had vandaag nog steeds een vibi baby *O* dus de kans dat ie nu weer draait is wel echt heel klein zei ze.
pi_180882705
Jeeeeee Spees :D
Super fijn!
pi_180882731
limone: hij zit wel echt veel tegen m’n maag te schoppen de laatste dagen en volgens mij zorgt dat ook voor de misselijkheid (ook maagzuur maar niet heel extreem, eerder naar misselijk net-niet-overgeef gevoel). Vandaag maar porties over meerdere delen van de dag verspreid maar het gaat nog niet van harte merk ik :’) net een mini Magnum op en die zit me nu heel erg dwars :X Nouja nee niet echt paniek, eerder dat hij paar keer boven de curve uitkwam en ze dan standaard een groei echo inplannen. Ik was er niet echt mee bezig. Zowel mijn vriend, als ikzelf, waren grote baby’s en zijn er uiteindelijk ook uitgekomen :D :+

Peace: ja heb te veel gedaan, maar door gisteren thuis te blijven en even extra rust te pakken gaat het nu wel weer, ook met bekken en met handen. Enkel misselijkheid (maar heb dus niet het idee dat dat van stress ofzo komt).

Spees wat fijn dat ie nu goed ligt *O* weer een zorg minder, toch? Ja had al vaker gelezen dat die gemiddelden niet zoveel zeiden dus nu al helemaal prima zo ^O^
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_180883907
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 20:55 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Lang verhaal geworden, dus even in spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ooh thnx! :* Heel fijn om te lezen. Ik ga ook voor zo'n bevalling!

En Loj, ook bedankt :) Ik ga zeker proberen om rustig te herstellen. Heb jij nu ook weer een geplande keizersnede?
Hoe vaak 'mag' je eigenlijk een keizersnede?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')