abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180768808
Hoi!

Nu de vakantie aangebroken is heb ik eindelijk wat tijd voor de achterstallige klussen in huis, en één daarvan is het vervangen van het hang- en sluitwerk. Wat het huis betreft geen probleem, maar met de garagedeur kom ik niet verder.

Ik wil graag overal anti kerntrek beslag plaatsen, en dus ook op de garagedeur. Het gaat om zo'n standaard stalen deur die je naar boven toe weg kantelt. In de huidige situatie zit daar een 30/10mm enkelzijdige cilinder in, en die steekt simpelweg door een eurocilindervormig gat naar buiten, zo'n 2mm.

Nieuwe cilinders zijn tegenwoordig iets langer, vaak 32,5mm. Dat zou betekenen dat de nieuwe cilinder zo'n 4,5mm naar buiten komt te steken, en dat is te veel aldus de instructies die ik overal tegenkom. Daar zou dus een rozet omheen moeten, en dan bij voorkeur een anti-kerntrek model.

Het probleem is dat de rozetten die ik vinden kan allemaal gemaakt zijn voor houten deuren, en dus busjes hebben aan de achterkant die in de deur komen te vallen. In een normale deur geen probleem, die is op zijn minst 38mm dik. Mijn stalen garagedeur echter is maar iets van 2mm dik. Bovendien zit achter de deur ook het sluitmechanisme dat door de cilinder wordt bediend, en de ruimte tussen deur en sluitmechanisme is beperkt.

De vraag van vandaag is dus: wie weet of het mogelijk is om op zo'n stalen garagedeur een rozet te monteren, en liefst ook hoe?

De website van Hörmann geeft geen uitsluitsel, de garnituren die daarop afgebeeld zijn lijken bedoeld voor de nieuwere typen deuren. De mijne stamt van midden jaren 80 :7
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 14:59:00 #2
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_180768962
Ik denk dat een SKG*** slot op zo een deur zonde van je geld is. Als iets makkelijk open te breken is, zijn het die jaren 80 stalen garagedeuren wel. Persoonlijk zou ik mij de moeite en kosten van het hang en sluitwerk besparen en denken aan het vervangen van de gehele deur (als er iets van waarde in de garage staat).
  PR/Manusje van alles vrijdag 27 juli 2018 @ 15:05:08 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_180769105
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:59 schreef bleiblei het volgende:
Ik denk dat een SKG*** slot op zo een deur zonde van je geld is. Als iets makkelijk open te breken is, zijn het die jaren 80 stalen garagedeuren wel. Persoonlijk zou ik mij de moeite en kosten van het hang en sluitwerk besparen en denken aan het vervangen van de gehele deur (als er iets van waarde in de garage staat).
nieuwe Hormann deur met driepuntsluiting en SKG*** kost je ongeveer 1200 euro.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_180769886
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 15:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

nieuwe Hormann deur met driepuntsluiting en SKG*** kost je ongeveer 1200 euro.
Als ik al aan een hele nieuwe deur begin, dan wil ik graag een sectionaaldeur omdat die niet naar buiten toe uitzwaait bij het openen. Die kosten vast iets meer dan een nieuwe kanteldeur neem ik aan :7

Van waarde in de garage, sja, wat is van waarde. Het meeste is wat eenvoudig gereedschap, maar er staan ook twee fietsen en zaken als een diepvrieskist en kinderspeelgoed. Als dat even leeggeroofd wordt ben je die ¤1200 ook kwijt, want van het meeste (zo niet alles) heb ik geen bonnetjes meer.

Nouja, als die deur dan blijkbaar toch zo makkelijk open te breken is, ga ik inderdaad ook niet meer moeilijk doen over het slot. Dat komt dan bij vervanging van de deur alsnog wel.

Thanks 8-)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 16:36:28 #5
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_180771593
ik heb een garagebox bij een appartementencomplex waarbij ze alle garagedeuren open"gebroken" hebben. op de camera was te zien dat ze de deuren open hadden binnen een paar seconde en toen ik de schade kwam checken was de deur van het slot, geen braakschade en wel iets (onbenulligs) weg. Enige die meer moeite had gekost was zo een nieuwe sectionaal deur met een skg slot waarbij ze links en rechts van het slot een gat hebben moeten boren van een cm of 5 doorsnee en toen was die ook open :P .
pi_180771855
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 16:36 schreef bleiblei het volgende:
ik heb een garagebox bij een appartementencomplex waarbij ze alle garagedeuren open"gebroken" hebben. op de camera was te zien dat ze de deuren open hadden binnen een paar seconde en toen ik de schade kwam checken was de deur van het slot, geen braakschade en wel iets (onbenulligs) weg. Enige die meer moeite had gekost was zo een nieuwe sectionaal deur met een skg slot waarbij ze links en rechts van het slot een gat hebben moeten boren van een cm of 5 doorsnee en toen was die ook open :P .
Hmm, dus als je zo'n sectionaaldeur een beetje wil beveiligen kom je evengoed aan een automatische deuropener te zitten, al dan niet bediend met een sleutelschakelaar. En die kun je ook weer van de muur af rossen en de draadjes tegen elkaar houden -O-
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_180772485
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 16:45 schreef Bartholomeus het volgende:
Hmm, dus als je zo'n sectionaaldeur een beetje wil beveiligen kom je evengoed aan een automatische deuropener te zitten, al dan niet bediend met een sleutelschakelaar. En die kun je ook weer van de muur af rossen en de draadjes tegen elkaar houden -O-
Waarom de garagedeur niet openen in een alarminstallatie?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180772547
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 17:07 schreef blomke het volgende:

[..]

Waarom de garagedeur niet openen in een alarminstallatie?
Moet je ook weer een alarminstallatie hebben. Bovendien moet je dan ook eerst weer het huis in voordat je je Harley Trapson de garage in kan sodemieteren. Een oplossing die gewoon van buiten af bedienbaar is heeft wel sterk de voorkeur.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 17:15:02 #9
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_180772684
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 16:45 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Hmm, dus als je zo'n sectionaaldeur een beetje wil beveiligen kom je evengoed aan een automatische deuropener te zitten, al dan niet bediend met een sleutelschakelaar. En die kun je ook weer van de muur af rossen en de draadjes tegen elkaar houden -O-
er in kunnen ze altijd, maar dat was bij die sectionaal deur wel significant lastiger. 2 gaten boor je niet ff in een paar seconden. Dus was er wel in positieve zin door verrast eigenlijk.
pi_180772728
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 17:15 schreef bleiblei het volgende:

[..]

er in kunnen ze altijd, maar dat was bij die sectionaal deur wel significant lastiger. 2 gaten boor je niet ff in een paar seconden. Dus was er wel in positieve zin door verrast eigenlijk.
Nouja, we zullen zien. ¤1200,- heb ik niet zomaar even rondslingeren, dus dat is van latere zorg. Conclusie is dat het slot toch al niet het zwakke punt is, dus het huidige slot mag blijven. Op termijn (lees: na de keuken) kan dan de garagedeur een keer vervangen worden :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_180772754
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 17:09 schreef Bartholomeus het volgende:
Moet je ook weer een alarminstallatie hebben.
Ja da's logisch. Ik heb een alarminstallatie en een uitbreiding naar schuur/garage/zijdeur gemaakt. Werkt vooralsnog probleemloos. Genoeg alarminstallaties van buiten af uit te schakelen uitsluitend door de bewoner.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 17:26:57 #12
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_180772970
ik weet niet of je vanuit dd garage het huis in kan...
anders eventueel een tussendeur beveiligen.
Tot nooit .......
pi_180776991
Plaatje multiplex aan binnenzijde deur monteren Geen optie waar je dan het roset op vast zet?
The road goes on forever
pi_180854426
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 17:26 schreef Speekselklier het volgende:
ik weet niet of je vanuit dd garage het huis in kan...
anders eventueel een tussendeur beveiligen.
Nope, garage ligt wel naast/tegen het huis maar is alleen buitenom toegankelijk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 21:48 schreef BigTrucker het volgende:
Plaatje multiplex aan binnenzijde deur monteren Geen optie waar je dan het roset op vast zet?
Nee, want daar zit het slot/sluitmechanisme.

De pallen die de deur vasthaken aan het frame/muur zijn overigens van plastic zo blijkt nu. Ik kan me voorstellen dat die met een smalle voegbijtel en een fikse hamer zo aan gort getikt zijn. Dan is het slot dus om te beginnen al niet het zwakke punt :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_180860315
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 14:28 schreef Bartholomeus het volgende:
De pallen die de deur vasthaken aan het frame/muur zijn overigens van plastic zo blijkt nu. Ik kan me voorstellen dat die met een smalle voegbijtel en een fikse hamer zo aan gort getikt zijn. Dan is het slot dus om te beginnen al niet het zwakke punt :)
Dus toch een alarminstallatie. Werkt nog preventief ook: een sirene plus toeter aan je voorgevel.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator dinsdag 31 juli 2018 @ 21:14:11 #16
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180862317
Kun je niet gewoon een lijmklem op de rail maken waarin de deur rolt?
Of op een andere manier borgen?
Of open je de deur regelmatig
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 31 juli 2018 @ 21:17:22 #17
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_180862368
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 21:14 schreef derLudolf het volgende:
Kun je niet gewoon een lijmklem op de rail maken waarin de deur rolt?

Dat heb ik hier ook; als ie dan open moet is het alleen even een kwestie van die klem losmiepen
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_180865846
Koop een pipa
Dan blaas je ze zo je garage uit.
  Moderator woensdag 1 augustus 2018 @ 00:34:32 #19
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180865869
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 00:33 schreef Ray_Smith het volgende:
Koop een pipa
Dan blaas je ze zo je garage uit.
Dan zou ik voor een compressor gaan in een garage. Die is wat multifunctioneler inzetbaar.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_180913439
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 21:14 schreef derLudolf het volgende:
Kun je niet gewoon een lijmklem op de rail maken waarin de deur rolt?
Of op een andere manier borgen?
Of open je de deur regelmatig
Deur wordt iedere dag wel gebruikt. Dan zou ik dus eerst achterom moeten via de tuin om via de loopdeur de garage in te gaan om die lijmklem eraf te tyfen en dan die deur te openen. Ook niet echt werkbaar.

Denk dat er na verloop van tijd toch een andere deur in moet komen. Alleen nu nog even niet 😊
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_180938019
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 15:32 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Als ik al aan een hele nieuwe deur begin, dan wil ik graag een sectionaaldeur omdat die niet naar buiten toe uitzwaait bij het openen. Die kosten vast iets meer dan een nieuwe kanteldeur neem ik aan :7

Van waarde in de garage, sja, wat is van waarde. Het meeste is wat eenvoudig gereedschap, maar er staan ook twee fietsen en zaken als een diepvrieskist en kinderspeelgoed. Als dat even leeggeroofd wordt ben je die ¤1200 ook kwijt, want van het meeste (zo niet alles) heb ik geen bonnetjes meer.

Nouja, als die deur dan blijkbaar toch zo makkelijk open te breken is, ga ik inderdaad ook niet meer moeilijk doen over het slot. Dat komt dan bij vervanging van de deur alsnog wel.

Thanks 8-)
Ik denk niet dat ze voor de inhoud van de garage snel zullen inbreken als er geen hele dure fietsen/scooters/auto's instaan.. maar misschien vergis ik me.
I'm right and you know it
pi_180942038
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 12:23 schreef Aezeal het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze voor de inhoud van de garage snel zullen inbreken als er geen hele dure fietsen/scooters/auto's instaan.. maar misschien vergis ik me.
Iemand die weet dat er niks van waarde staat zal zo denken. De gelegenheidsdief die op zoek is naar makkelijke buit ziet een deur die gemakkelijk open te breken is en komt er later pas achter dat ie zich die moeite beter had kunnen besparen. En helaas wonen we niet in een stil dorpje waar nooit iets gebeurt. Sterker nog, het tuig is actief hier.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  maandag 6 augustus 2018 @ 07:00:13 #23
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_180974533
Wel vast een cilinder bestellen vast voor later?
nerovetsrethca
pi_180974674
Nadeel van een nieuwe deur is dat er ook bij het tuig eerder gedacht wordt aan mooie spulletjes.

Hoe zou je je box anders kunnen beveiligen ?
Ik denk dan bijvoorbeeld aan een simpele dashcam die je ergens verstopt, welke geactiveerd wordt bij het openen van één van de deuren. Hij slaat het meest recente materiaal op, dus als er ingebroken is, heb je gelijk je beeldmateriaal als bewijs.
  maandag 6 augustus 2018 @ 08:06:34 #25
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_180974963
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 07:39 schreef Meike26 het volgende:
Nadeel van een nieuwe deur is dat er ook bij het tuig eerder gedacht wordt aan mooie spulletjes.

Hoe zou je je box anders kunnen beveiligen ?
Ik denk dan bijvoorbeeld aan een simpele dashcam die je ergens verstopt, welke geactiveerd wordt bij het openen van één van de deuren. Hij slaat het meest recente materiaal op, dus als er ingebroken is, heb je gelijk je beeldmateriaal als bewijs.
Maar das geen beveiliging.. das mosterd na de maaltijd..
nerovetsrethca
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')