abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180769039
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:00 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
maar wel vervelend als ik serieus genomen wil worden.
Ik wil je wel serieus nemen
  vrijdag 27 juli 2018 @ 15:03:51 #52
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180769070
Bij mij was de oplossing gevonden toen ik grijs werd. Sommige mensen krijgen wel een beetje een kortsluiting in de kop erdoor want ik heb alsnog een (redelijk) jonge kop maar ook een grijze dos haar dus dat kunnen ze niet altijd even goed vereenzelvigen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 27 juli 2018 @ 15:31:39 #53
432999 NothingHappened
...seriously...
pi_180769858
Ik heb precies hetzelfde. Ik wordt 42 dit jaar. Extreem voorbeeld: Twee jaar geleden reisde ik alleen naar Zuid-Afrika. Bij de gate op Schiphol werd ik aangesproken door twee stewardessen en een steward: hoe oud ik was en of ik alleen reisde :? Dan is het niet meer leuk nee.
Ook continu mijn legitimatie moeten laten zien bij de plaatselijke supermarkt, waar de doorstroom aan kassieres hoog is, als je een fles wijn koopt.
Als dit een keer gebeurd is het grappig en vlijend, maar constant....nee echt niet leuk. Er is ook niet zoveel aan te doen. Dat wil niet zeggen dat ik er graag oud(er) uit wil zien, maar een beetje meer richting mijn echte leeftijd zou ik niet vervelend vinden.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 16:05:22 #54
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_180770737
Hoi TS, welke master ga jij doen!?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 16:43:07 #55
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_180771780
Ik kan me er eerlijk gezegd niet erg aan storen zolang het geen vervelende gevolgen heeft.

In de supermarkt kost het me 10 hele seconden extra om idte laten zien. Daar kan ik echt niet mee zitten. Zo'n caissière vraagt 't ook alleen maar omdat ze weet dat tot 25 jaar ze erom moet vragen, heus niet om mensen te jennen om hun leeftijd. En de meeste mensen voelen zich ongemakkelijker dan ik wanneer ze mijn leeftijd horen.

Deel is het bij mij ook levensstijl en de kringen waarin ik verkeer. Ik ben single en ga er graag op uit. Veel leeftijdsgenoten zijn net gesetteld en gezinnen aan het vormen en daar mee bezig en raken daarmee een groot deel van hun flexibiliteit kwijt. Dat maakt een groot verschil in hoe je overkomt.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 16:43:40 #56
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_180771798
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 15:31 schreef NothingHappened het volgende:
Ik heb precies hetzelfde. Ik wordt 42 dit jaar. Extreem voorbeeld: Twee jaar geleden reisde ik alleen naar Zuid-Afrika. Bij de gate op Schiphol werd ik aangesproken door twee stewardessen en een steward: hoe oud ik was en of ik alleen reisde :? Dan is het niet meer leuk nee.
Ook continu mijn legitimatie moeten laten zien bij de plaatselijke supermarkt, waar de doorstroom aan kassieres hoog is, als je een fles wijn koopt.
Als dit een keer gebeurd is het grappig en vlijend, maar constant....nee echt niet leuk. Er is ook niet zoveel aan te doen. Dat wil niet zeggen dat ik er graag oud(er) uit wil zien, maar een beetje meer richting mijn echte leeftijd zou ik niet vervelend vinden.
Geweldig! Hahaha _O-
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 16:47:54 #57
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_180771927
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:04 schreef eenheelgewonenaam het volgende:

[..]

Ja, ik vind vooral de blikken van mensen niet leuk als ik mijn leeftijd zeg. Soms droom ik wel van rimpels hoor.
Maar meestal kijken ze toch alleen even heel ongemakkelijk? Ik interpreteer altijd dat dat komt omdat ze er zover naast zitten en zich daarom opgelaten voelen, en niet omdat 't iets met mij te maken heeft.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 17:29:27 #58
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180773042
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:40 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Het is wel goed. Stiekem zijn ze heel erg trots.
Als je het brengt alsof je daar niet blij mee bent kom je niet zo pocherig over of vissend naar complimentjes ;)
Moest laatst in de supermarkt me legitimeren toen ik een sixpackje kocht, terwijl ik al bijna de 30 aantik. Ach ja, big deal. :') Kan ik langer in de vijver vissen van 21-jarige studentes. Groei wel een baard als ik me niet meer wil legitimeren.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 18:07:32 #59
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_180773826
Ik vind het een luxe probleem eigenlijk. Kan niet voorstellen dat dit zo erg is dat er een fok-topic gemaakt moest worden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_180775037
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 18:07 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik vind het een luxe probleem eigenlijk. Kan niet voorstellen dat dit zo erg is dat er een fok-topic gemaakt moest worden.
dat is dan vooral een inlevings-probleem vanuit jouw kant

Apart want als het over jezelf gaat zeg je steeds dat je uiterlijk (kleur) een rol speelt in hoe je behandeld word
Het lijkt me dat je je dan wel zou moeten kunnen verplaatsen in mensen die ook vanwege uiterlijk, dan wel op een andere gebied, anders behandeld worden
  vrijdag 27 juli 2018 @ 19:58:03 #61
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_180775165
.

[ Bericht 99% gewijzigd door KillemWieft op 27-07-2018 20:03:07 (Laat maar) ]
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_180775456
Ik word ook vaak jonger ingeschat. Laatst dacht er ook weer iemand dat ik 20 was terwijl ik net 27 geworden ben.
Ik vind het niet erg, helemaal niet zelfs. :P
Maar ik moet er ook wel bij zeggen dat het voor mij nog geen vervelende gevolgen gehad heeft. Dit is natuurlijk ook wel een stuk minder extreem dan in het geval van TS.
Kan me voorstellen dat je in zo'n geval vervelende situaties kan krijgen op het werk of tijdens het daten bijvoorbeeld.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sick_Little_Monkey op 27-07-2018 20:25:40 ]
pi_180776545
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 17:29 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Moest laatst in de supermarkt me legitimeren toen ik een sixpackje kocht, terwijl ik al bijna de 30 aantik. Ach ja, big deal. :')
Ik snap ook nooit wat daar zo erg aan is. Tover gewoon even je ID-kaart of rijbewijs tevoorschijn (ja, die horen gewoon in je portemonnee te zitten) en dan krijg je gewoon je zin.
pi_180777135
Mensen worden steeds jonger geschat, dat komt omdat de jeugd van tegenwoordig door allerlei nieuwe uitvindingen en verbeterde leefomstandigen minder stress heeft dan vroeger. Dat, en mensen willen graag aardig gevonden worden, dus ronden ze de geschatte leeftijd dan ook nooit naar boven toe af.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  vrijdag 27 juli 2018 @ 21:57:24 #65
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180777145
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 21:23 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Ik snap ook nooit wat daar zo erg aan is. Tover gewoon even je ID-kaart of rijbewijs tevoorschijn (ja, die horen gewoon in je portemonnee te zitten) en dan krijg je gewoon je zin.
Ik kan het dan soms ook niet laten om te zeggen: "Je wilt gewoon weten hoe ik heet hè. *winkwink 😏😏😏"

:')
  zaterdag 28 juli 2018 @ 09:42:45 #66
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_180785704
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 19:49 schreef Allures het volgende:

[..]

dat is dan vooral een inlevings-probleem vanuit jouw kant

Apart want als het over jezelf gaat zeg je steeds dat je uiterlijk (kleur) een rol speelt in hoe je behandeld word
Het lijkt me dat je je dan wel zou moeten kunnen verplaatsen in mensen die ook vanwege uiterlijk, dan wel op een andere gebied, anders behandeld worden
Ik geloof niet dat uiterlijk een grote rol speelt in mijn leven en mijn huidskleur helemaal niet. Ik heb momenten dat ik waanzinnig depressief bent of randpsychotisch en dan ga ik heel veel bezig houden met onderwerpen over ras en huidskleur.

Maar in de praktijk ervaar ik weinig benadeling of oordelen vanwege mijn huidskleur. Sterker nog, soms voelt het bijna als een voordeel.

Over TS heb ik moeite met voorstellen dat eruit zien als 25 terwijl je bijna 40 bent zo’n grote issue is. Maar goed, je weet nooit hoe iemand het ervaart. Ik oordeel niet, ik geef alleen mijn mening.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_180787073
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 15:02 schreef Krollie het volgende:

[..]

Ik wil je wel serieus nemen
:D
pi_180787167
Wees blij, mijn moeder is 55 en wordt ook altijd jonger geschat. Dankzij haar heb ik dit ook _O_
N A P O L I
C A M P A N I A
  zaterdag 28 juli 2018 @ 12:45:46 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180788428
Veel roken en onder de zonnebank en je ziet er rap een stuk ouder uit (8>
pi_180788704
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:36 schreef Allures het volgende:

Mijn stem helpt ook heel erg niet geloof ik
Daar is wel wat aan te doen.

  zondag 29 juli 2018 @ 15:54:00 #71
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_180814737
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 17:29 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Moest laatst in de supermarkt me legitimeren toen ik een sixpackje kocht, terwijl ik al bijna de 30 aantik. Ach ja, big deal. :') Kan ik langer in de vijver vissen van 21-jarige studentes. Groei wel een baard als ik me niet meer wil legitimeren.
Zelfs een baard weerhoud caissières niet naar je ID te vragen. Heb het enige tijd geleden nog gehad met een fles wijn. Rare blik getrokken en gezegd dat ik hem gewoon meenam. Wel keurig afgerekend natuurlijk.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  zondag 29 juli 2018 @ 23:54:34 #72
427685 MiszSpace
Are you kidding me?!
pi_180825067
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 20:16 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Ik word ook vaak jonger ingeschat. Laatst dacht er ook weer iemand dat ik 20 was terwijl ik net 27 geworden ben.
Ik vind het niet erg, helemaal niet zelfs. :P
Maar ik moet er ook wel bij zeggen dat het voor mij nog geen vervelende gevolgen gehad heeft. Dit is natuurlijk ook wel een stuk minder extreem dan in het geval van TS.
Kan me voorstellen dat je in zo'n geval vervelende situaties kan krijgen op het werk of tijdens het daten bijvoorbeeld.
Ik heb precies hetzelfde. Meer tijdens het stappen of bij de kassa van de supermarkt. Ik merk dat ik vaak door jonge (begin twintig) gasten wordt aangesproken tijdens het stappen en dat ze mij vaak ook rond die leeftijd inschatten. Ik vind het niet erg en zie het ook als compliment ;)
Immer gerade aus!
pi_180828580
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 21:57 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Mensen worden steeds jonger geschat, dat komt omdat de jeugd van tegenwoordig door allerlei nieuwe uitvindingen en verbeterde leefomstandigen minder stress heeft dan vroeger. Dat, en mensen willen graag aardig gevonden worden, dus ronden ze de geschatte leeftijd dan ook nooit naar boven toe af.
Weet niet of ik het daar mee eens ben, de druk om te presteren ligt ook een stuk hoger dan vroeger omdat het financiele aspect van deze wereld toch iets minder nijpend was dan nu.
Maar ook sociale druk aka peer pressure, iets van alle tijden wellicht, lijkt hoger te zijn dan vroeger.

Technologie lost niet alles op.
  maandag 30 juli 2018 @ 09:59:36 #74
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_180829803
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 21:57 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Mensen worden steeds jonger geschat, dat komt omdat de jeugd van tegenwoordig door allerlei nieuwe uitvindingen en verbeterde leefomstandigen minder stress heeft dan vroeger. Dat, en mensen willen graag aardig gevonden worden, dus ronden ze de geschatte leeftijd dan ook nooit naar boven toe af.
Ik kan alleen roken en minder zonnen bedenken. Volgens mij valt stress wel mee dat het tegenwoordig minder is.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_180830044
Ik kan er tegenwoordig wel om lachen hoor als ik door vreemden veel jonger geschat wordt...
Ben een klein, smal vrouwtje, doe nouwelijks aan make-up (ben mooi genoeg van mijzelf en gezegend met goede huid) en ondertussen goed grijs voor begin 30 (maar dat is dus al paar jaar mode).

Ik merk dat kleding bij mij wel een rol speelt. Als ik ff extreem, een hoody, met jeans en gympies of hakje, nette broek en een jasje. Bij dat laatste schatten ze mij ouder en serieuzer in.

Het zit ook in subtiele dingen, net ff rechte schouders, je stem gebruik of het aankijken in de ogen.
Als je inhoudelijk echt iets te vertellen hebt en weet waarover je spreekt, merk je aan je gesprekspartner dat men je ook serieuzer nemen en op waarde/leeftijd schatten.
pi_180831596
Ik zie er ook ongeveer 10 jaar jonger eruit dan ik ben. Nu 38, maar ik als ik dat tegen een vreemde vertel dan is het antwoord vaak, ow ik dacht dat je 28 was. En dan heb ik nog een flinke baard ook.

Nu vind ik het overigens niet zo erg meer, maar vroeger met uitgaan in de 013 werd ik er altijd uitgepikt om mijn id te laten zien. En drank kopen ook altijd id. Gelukkig is de laatste keer nu 4 jaar geleden.

Mensen met ASS zien er idd altijd wat jonger eruit. Rook ook niet. Ga ook niet in de zon liggen bakken en eet tegenwoordig vrij gezond. Drink ook niet superveel. Dat zal allemaal vast ook wel helpen.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_180833883
Een collega van mij is 28, maar ziet er zonder baard uit als 18. Met baard als 23.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')