ze komen er wel achter als een grote meute exodus doetquote:Op donderdag 9 augustus 2018 15:20 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
nee hoor, er werd gezegd dat bezorgers er gemiddeld per week 12 minuten langer over zouden doen, dus nee, niet per wijk per dag.
advies: niet aan beginnenquote:Op donderdag 9 augustus 2018 16:19 schreef Black-Death het volgende:
Even wat gelezen hier. Ben geen postbezorgers (gelukkig als ik het zo lees.. )
Respect!
je hebt helemaal gelijk,de rekenwonders daar zijn niet zo snugger, straks 3/4e kwartaal huillie verlies 10 miljoenquote:Op donderdag 9 augustus 2018 16:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Er is inderdaad gezegd dat er 115 fte extra nodig zou zijn bij bezorgen. Dat komt neer op 4600 uur, oftewel 276000 minuten per week. We hebben momenteel iets van 20.000 postbezorgers, dus dan kom je inderdaad uit op gemiddeld 14 minuten per week per bezorger. Maar met exact diezelfde cijfers kwamen ze vorig jaar al, toen ze bij ons de combibundel al wilden gaan invoeren, wat toen op het nippertje niet door ging. En toen was de standaard werkmethode nog dat je de post al lopend moest pakken (en bij een scooterwijk blijkbaar tijdens het rijden, met het stuur tussen je knieën geklemd?), terwijl er nu tgv de talloze valpartijen met al dan niet blijvend lichamelijk letsel is afgesproken dat je de post pas mag pakken als je stilstaat bij de deur. Dat duurt veel langer, dus die cijfers van 190 fte besparen bij Voorbereiden en 115 fte extra nodig bij Bezorgen, alweer achterhaald zijn. Die besparing van per saldo 75fte, wat bij een bedrijf met een slordige 20.000 fte in dienst in feite toch al geen reet voorstelt, zal dus in de praktijk waarschijnlijk nog veel kleiner zijn, als er uberhaupt al een besparing gerealiseerd wordt. Ik denk als je de aanschafkosten van de vesten, en de kosten van het hogere verloop (werving, selectie en opleiding) onder bezorgers gaat mee rekenen, dat de kosten de baten veruit zullen overtreffen.
gaat een fiasco worden,zeker door de megavele fouten elke dag,en natuurlijk ook weer klanten kosten want die hebben het pakket niet binnen het beloofde tijdsbestekquote:Op donderdag 9 augustus 2018 17:00 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Herkenbaar, dit. Pakketjes bij een andere wijk in, vandaag 3 bundels van mijn wijk bij een ander in de tas... Vraag me wel af wat PostNL verwacht als je een paar bundels van een andere wijk tegen komt, of pakjes oid. Mijn collega was toch niet van plan om dat even allemaal te gaan bezorgen iig. En ik zou er niet voor terug willen komen, zeker niet als ik al klaar ben en al weer thuis zit. Zou ook niet van plan zijn om nog even wat van een andere wijk na te gaan brengen.
rond kerst komt er vast nog een verrassingquote:Op donderdag 9 augustus 2018 17:09 schreef Rafierafie het volgende:
Als er uiteindelijk wel extra tijd bij de wijken komt als de combibundel wordt geïntroduceerd, zou ik me als piloot wel flink genaaid voelen.
Het zal me niet verbazen als je er alleen tijd bijkrijgt als je daadwerkelijk met het vest loopt. Dán moet je namelijk stilstaan om de post te pakken. Als je gewoon op de ouderwetse manier met de post op de arm loopt, zul je nauwelijks extra tijd nodig hebben volgens PostNL-logica.
Je bedoelt weer een nieuwe pilot? Dat is het enige wat ik nog verwacht van dit schitterende bedrijf. Een positieve verrassing heb ik al heel, heel lang niet meer meegemaakt.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 17:15 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
rond kerst komt er vast nog een verrassing
nee van iets anders, ze blijven natuurlijk niet stilzittenquote:Op donderdag 9 augustus 2018 17:20 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Je bedoelt weer een nieuwe pilot? Dat is het enige wat ik nog verwacht van dit schitterende bedrijf. Een positieve verrassing heb ik al heel, heel lang niet meer meegemaakt.
Laten we dat maar eerst eens afwachtenquote:Op donderdag 9 augustus 2018 17:11 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ze komen er wel achter als een grote meute exodus doet
Kun je na gaan. Laten we zeggen dat de waarheid in het midden ligt, en dat het 45 minuten extra is. Uitgaande van die 20.000 bezorgers uit de berekening van het bedrijf kom je dan ineens uit op 900.000 minuten, oftewel 15.000 uur, oftewel 375 fte extra bij bezorgen. En dat afgezet tegen 190 fte besparen in de voorbereiding is een extra kostenpost van 185 fte. Nu zal de berekening niet helemaal opgaan, want de loonkosten van een voorbereider zullen gemiddeld wat hoger liggen dan bij een postbezorger, maar dat zal geen factor 2 schelen.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 18:09 schreef V__L_N het volgende:
Met de oude methode mag je officieel ook niet lopen en kijken. Heb na aanleiding van dat filmpje op de site daar vragen over gesteld. Toen is gezegd je moet het doen volgens de werkinstructie. Dus dan mag je evengoed niet lopen en kijken tegelijk.
Ik zit hier aan de rand van een testgebied. Hier hebben ze het over een half tot heel uur extra.
En dan te bedenken hoeveel het kost om dat allemaal deskundig uit te rekenen...quote:Op donderdag 9 augustus 2018 14:43 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Mensen zullen er gemiddeld 12 minuten per week langer over doen volgens postnl, dus die dagelijkse minuut van het postvest aantrekken zit waarschijnlijk al verwerkt in die 12 minuten
Grootste besparing zal hem ook zitten in het vastgoed. Geen idee waarom ze dat nooit noemen in hun verhaaltjes.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 18:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Kun je na gaan. Laten we zeggen dat de waarheid in het midden ligt, en dat het 45 minuten extra is. Uitgaande van die 20.000 bezorgers uit de berekening van het bedrijf kom je dan ineens uit op 900.000 minuten, oftewel 15.000 uur, oftewel 375 fte extra bij bezorgen. En dat afgezet tegen 190 fte besparen in de voorbereiding is een extra kostenpost van 185 fte. Nu zal de berekening niet helemaal opgaan, want de loonkosten van een voorbereider zullen gemiddeld wat hoger liggen dan bij een postbezorger, maar dat zal geen factor 2 schelen.
Ik vraag het me af. Door het gebruik van de codeerregel konden er vakken worden ingedikt en konden er meer wijken op 1 kast, dus kunnen er meer wijken op 1 vestiging worden voorbereid, dus kunnen er vestigingen worden gesloten. Maar de codeerregel en de combibundel zijn verschillende dingen. De invoer van de combibundel gaat niet gepaard met een nog verder indikken van wijken, dus heb je nog steeds evenveel kasten en ruimte nodig. Dus dat levert dan m.i. geen verdere vastgoedbesparing op.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 18:19 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Grootste besparing zal hem ook zitten in het vastgoed. Geen idee waarom ze dat nooit noemen in hun verhaaltjes.
Met de combibundel kan je nog meer wijken op één kast doen. In de theorie in ieder geval.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 18:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik vraag het me af. Door het gebruik van de codeerregel konden er vakken worden ingedikt en konden er meer wijken op 1 kast, dus kunnen er meer wijken op 1 vestiging worden voorbereid, dus kunnen er vestigingen worden gesloten. Maar de codeerregel en de combibundel zijn verschillende dingen. De invoer van de combibundel gaat niet gepaard met een nog verder indikken van wijken, dus heb je nog steeds evenveel kasten en ruimte nodig. Dus dat levert dan m.i. geen verdere vastgoedbesparing op.
Uh, hoe kom je daarbij? We gaan hier in ieder geval wel degelijk indikken. Hebben we nu 5 of 6 wijken (waarbij ik A4 of zo gewoon even als 1 wijk zie, ook als die officieel uit 3 verschillende wijken bestaat) op 1 kast, straks worden dat er 8 of 9. En tegelijk met de invoering van de combibundel komt er hier ook weer een andere vestiging bij in. Op dit moment zou dat aardig krap worden, maar straks met de combibundel is er weer meer ruimte.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 18:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik vraag het me af. Door het gebruik van de codeerregel konden er vakken worden ingedikt en konden er meer wijken op 1 kast, dus kunnen er meer wijken op 1 vestiging worden voorbereid, dus kunnen er vestigingen worden gesloten. Maar de codeerregel en de combibundel zijn verschillende dingen. De invoer van de combibundel gaat niet gepaard met een nog verder indikken van wijken, dus heb je nog steeds evenveel kasten en ruimte nodig. Dus dat levert dan m.i. geen verdere vastgoedbesparing op.
Hoe zou dat dan precies moeten werken? In theorie dan? Er is niet ineens minder post, er is ook niet ineens minder post die ingestraat moet worden.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 18:36 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Met de combibundel kan je nog meer wijken op één kast doen. In de theorie in ieder geval.
Doordat je blauw niet meer tussen rood zet bespaar je tijd.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 18:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hoe zou dat dan precies moeten werken? In theorie dan? Er is niet ineens minder post, er is ook niet ineens minder post die ingestraat moet worden.
Laat ik het zo zeggen. Bij ons beginnen we in september met de combibundel. Er is hier niks bekend over verder indikken. Er is, toen we vorig jaar de codeerregel kregen al flink ingedikt. We hebben nu ook al kasten met 8 wijken er op. Ja, je zou dat eventueel nog verder kunnen indikken, je zou immers theoretisch alle wijken van 1 vestiging op 1 kast kunnen doen, maar daar heb je verder geen combibundel voor nodig. Dus hoe de combibundel verder indikken mogelijk maakt, zie ik niet.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 18:50 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Uh, hoe kom je daarbij? We gaan hier in ieder geval wel degelijk indikken. Hebben we nu 5 of 6 wijken (waarbij ik A4 of zo gewoon even als 1 wijk zie, ook als die officieel uit 3 verschillende wijken bestaat) op 1 kast, straks worden dat er 8 of 9. En tegelijk met de invoering van de combibundel komt er hier ook weer een andere vestiging bij in. Op dit moment zou dat aardig krap worden, maar straks met de combibundel is er weer meer ruimte.
Ik begrijp wel hoe je tijd bespaart, maar niet hoe de combibundel leidt tot een besparing in RUIMTE.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 19:01 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Doordat je blauw niet meer tussen rood zet bespaar je tijd.
Je gaat dus gewoon 10x achterklaar een wijk instraten en zetten.
Lijkt me wel dat dit gigantisch uit de klauwen gaat lopen als er wel een keer veel blauw is. Veel ruimte voor een drukkast zal er niet meer zijn.
Je gaat ook niet indikken qua vakjes, maar meer wijken op 1 kast na elkaar. Als je 10 wijken op een kast kan doen i.p.v. 5 dan heb je nog maar de helft van het aantal kasten nodig en heb je dus weer ruimte over.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 19:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik begrijp wel hoe je tijd bespaart, maar niet hoe de combibundel leidt tot een besparing in RUIMTE.
Meer wijken op 1 kast he, niet meer post per vak.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 19:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik begrijp wel hoe je tijd bespaart, maar niet hoe de combibundel leidt tot een besparing in RUIMTE.
Dan zou je dus echter 2x zo snel moeten werken. Nu weet ik eerlijk gezegd niet hoeveel FTE aan voorbereiders je nu hebt, maar een besparing van 190 (landelijk!) lijkt me dat geen schrikbarend aantal. Ik denk dat er alleen op onze vestiging al meer dan 190 fte rondloopt. En dan heb ik ook nog eens vernomen uit een nabijgelegen pilotgebied dat (wat een verassing, not) de besparing bij voorbereiden in de praktijk best wel tegenviel.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 19:07 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Je gaat ook niet indikken qua vakjes, maar meer wijken op 1 kast na elkaar. Als je 10 wijken op een kast kan doen i.p.v. 5 dan heb je nog maar de helft van het aantal kasten nodig en heb je dus weer ruimte over.
10 ipv 5 was natuurlijk een voorbeeld, bij ons werd er dus gezegd ipv 5 of 6 worden het er dan 8 of 9. Over een hele vestiging gemeten scheelt dat toch nog wel wat kasten.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 19:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan zou je dus echter 2x zo snel moeten werken. Nu weet ik eerlijk gezegd niet hoeveel FTE aan voorbereiders je nu hebt, maar een besparing van 190 (landelijk!) lijkt me dat geen schrikbarend aantal. Ik denk dat er alleen op onze vestiging al meer dan 190 fte rondloopt. En dan heb ik ook nog eens vernomen uit een nabijgelegen pilotgebied dat (wat een verassing, not) de besparing bij voorbereiden in de praktijk best wel tegenviel.
Van 5 naar 10 wijken zal niet gebeuren. Maar er komen wel gewoon meer wijken per kast. Ik heb ook geen idee hoeveel landen er nog dicht moeten.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 19:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan zou je dus echter 2x zo snel moeten werken. Nu weet ik eerlijk gezegd niet hoeveel FTE aan voorbereiders je nu hebt, maar een besparing van 190 (landelijk!) lijkt me dat geen schrikbarend aantal. Ik denk dat er alleen op onze vestiging al meer dan 190 fte rondloopt. En dan heb ik ook nog eens vernomen uit een nabijgelegen pilotgebied dat (wat een verassing, not) de besparing bij voorbereiden in de praktijk best wel tegenviel.
Ik vind het op zich wel klachtwaardig als de post van zaterdag vaak op maandag wordt besteld en ik denk dat de webcare niet weet dat dat op sommige plekken structureel echt gebeurt. Het is het onderzoeken wel waard of het echt met toestemming is gebeurd en dan vertellen ze dat vast tegen die meneer die zijn post nou te laat krijgt.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 19:27 schreef ophaling10 het volgende:
die klantenservice denkt niet verder dan een monitor:
https://bit.ly/2KGkwks
Klantenservice weet amper wat er speelt binnen het bedrijfquote:Op donderdag 9 augustus 2018 19:27 schreef ophaling10 het volgende:
die klantenservice denkt niet verder dan een monitor:
https://bit.ly/2KGkwks
Ze weten daar nog niet eens dat wij ook scannen. En dat doen we al bijna 2 jaar, go figure...quote:Op donderdag 9 augustus 2018 20:15 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Klantenservice weet amper wat er speelt binnen het bedrijf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In week 33 en 34 worden we nog met 10 procent gekort, daarna is het feest weer voorbij.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 08:39 schreef Globetrottertje het volgende:
In welke week is het zomerdal afgelopen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nobody ever seems to remember life is a game we play
quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 09:11 schreef VixenFromHell het volgende:
Wel heel onhandig dat ze hier nooit meer een verslag sturen van het werkoverleg, doen ze dat bij jullie nog wel?
Hier kregen we een paar jaar geleden nog een verslag met alle vragen die gesteld waren er bij en alles, maar nu niets meer. Pech voor degenen die er niet bij konden zijn.. Wij hebben de laatste keer ook iets van een instructie gehad over de afwezigheid vd teamcoach, maar dat hadden de mensen die er niet waren ivm vakantie dus ook gemist. Erg onhandigWij krijgen ook geen verslagen meer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook op mijn depot zijn er mensen die simpelweg te lui zijn om zelf foutlopers te herstellen, ondanks dat we al vele malen hebben aangegeven dat het niet de bedoeling is dat er post blijft liggen. Er zijn er zelfs bij die (scan)pakjes terug in de rode bak smijten die met gemak in de oranje brievenbus zouden kunnen.
In de meeste gevallen is het dus een kwestie van gemakzucht.
Ergens begrijp ik het wel. De voorbereiding maakt er een zooitje van en wij mogen het oplossen. Op een gegeven moment krijg je als bezorger ook zoiets van krijg de schijt maar. Ik herstel ook geen foutlopers meer, alle fouten die ik tegenkom gaan de eerste oranje bus in die ik zie. Zonder herstelsticker. Alleen voor medische of rouwpost rij of loop ik nog om.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 09:34 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Wij krijgen ook geen verslagen meer.
Ook op mijn depot zijn er mensen die simpelweg te lui zijn om zelf foutlopers te herstellen, ondanks dat we al vele malen hebben aangegeven dat het niet de bedoeling is dat er post blijft liggen. Er zijn er zelfs bij die (scan)pakjes terug in de rode bak smijten die met gemak in de oranje brievenbus zouden kunnen.
In de meeste gevallen is het dus een kwestie van gemakzucht.
Ik zou willen leren hoe ik kan onderscheiden welke foute post, die ik zonder herstelsticker in de brievenbus doe, er de volgende dag gewoon weer tussen gesorteerd zal zitten, in mijn wijk. Daarvoor moet ik de code kunnen lezen toch? Als de code klopt bij het adres dan wordt het poststuk de tweede keer waarschijnlijk wel goed gesorteerd? Maar als er een foute code op geprint is? Wat is dan de reden voor de foute code?quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 10:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ergens begrijp ik het wel. De voorbereiding maakt er een zooitje van en wij mogen het oplossen. Op een gegeven moment krijg je als bezorger ook zoiets van krijg de schijt maar. Ik herstel ook geen foutlopers meer, alle fouten die ik tegenkom gaan de eerste oranje bus in die ik zie. Zonder herstelsticker. Alleen voor medische of rouwpost rij of loop ik nog om.
Wat zijn precies de foutlopers die jij niet meer herstelt? Hoe zitten die fouten in elkaar?quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 10:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ergens begrijp ik het wel. De voorbereiding maakt er een zooitje van en wij mogen het oplossen. Op een gegeven moment krijg je als bezorger ook zoiets van krijg de schijt maar. Ik herstel ook geen foutlopers meer, alle fouten die ik tegenkom gaan de eerste oranje bus in die ik zie. Zonder herstelsticker. Alleen voor medische of rouwpost rij of loop ik nog om.
I know rightquote:Op donderdag 9 augustus 2018 21:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ze weten daar nog niet eens dat wij ook scannen. En dat doen we al bijna 2 jaar, go figure...
Ik doe precies hetzelfde, TC weet er vanaf. Geen reactiequote:Op vrijdag 10 augustus 2018 10:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ergens begrijp ik het wel. De voorbereiding maakt er een zooitje van en wij mogen het oplossen. Op een gegeven moment krijg je als bezorger ook zoiets van krijg de schijt maar. Ik herstel ook geen foutlopers meer, alle fouten die ik tegenkom gaan de eerste oranje bus in die ik zie. Zonder herstelsticker. Alleen voor medische of rouwpost rij of loop ik nog om.
Oh nee stond ook zeker niet op de planningquote:
Ja dat kon je met die oude code dus nog makkelijk zien, stond er de verkeerde postcode + nr op gedrukt dan sticker en anders niet, maar dat kan nu met die nieuwe codes niet meer. Ik sticker dus toch maar alles dan. Soms komt het daarna ook zonder sticker weer terug. Plakken soms niet goed, maar we hebben ook het idee dat de stickers soms ergens er gewoon weer afgehaald worden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 11:00 schreef Claire68 het volgende:
[..]
Ik zou willen leren hoe ik kan onderscheiden welke foute post, die ik zonder herstelsticker in de brievenbus doe, er de volgende dag gewoon weer tussen gesorteerd zal zitten, in mijn wijk. Daarvoor moet ik de code kunnen lezen toch? Als de code klopt bij het adres dan wordt het poststuk de tweede keer waarschijnlijk wel goed gesorteerd? Maar als er een foute code op geprint is? Wat is dan de reden voor de foute code?
Je moet even kijken naar dit stukje van de code 1234A1A. Is deze code hetzelfde als de rest van je wijk? Maar hoort de post er niet? Dan is die code dus fout. Maar heb jij post met een code 4231A1A, dan zal de code wel goed zijn, maar is er ergens een fout gemaakt in het sorteerprocesquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 13:14 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ja dat kon je met die oude code dus nog makkelijk zien, stond er de verkeerde postcode + nr op gedrukt dan sticker en anders niet, maar dat kan nu met die nieuwe codes niet meer.
Ik heb ook ooit een keer een zending gehad, een hele dikke envelop die ik daarom nog herinnerde, zonder retouradres en een verkeerd adres die ik naar 2500 NA had gestuurd. Een maand later kreeg ik hem weer, met nog een beetje plakresten waar mijn sticker gegezeten had. Dus misschien denken ze bij OBSB ook soms van, misschien weten ze het nu wel? (maar dat was de enige keer dat ik zoiets heb gezien, wie weet gaat het bijna altijd goed)quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 13:14 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ja dat kon je met die oude code dus nog makkelijk zien, stond er de verkeerde postcode + nr op gedrukt dan sticker en anders niet, maar dat kan nu met die nieuwe codes niet meer. Ik sticker dus toch maar alles dan. Soms komt het daarna ook zonder sticker weer terug. Plakken soms niet goed, maar we hebben ook het idee dat de stickers soms ergens er gewoon weer afgehaald worden.
Ik had een keer een rouwkaart met niet kloppend adres (even nummer erop, die bestaan daar niet, compleet andere postcode erop ook van een andere plaats). Was dichtgeplakt, dus die mocht naar 2500NA van de TC. Maar toch kreeg ik hem weer terug, zonder sticker en nu met een herstelstickertje met code erop geplakt en de sticker die ik erop had gedaan zat toch echt goed vast toen ik hem in de bus gooide. TC snapte er ook niets van, maar collega's hebben vergelijkbare ervaringen.
Ik er laatst één een week lang terug. Op het eind plakte ik zelfs twee stickers. Na 6 dagen maar aan de TC gegeven.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 14:39 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Ik heb ook ooit een keer een zending gehad, een hele dikke envelop die ik daarom nog herinnerde, zonder retouradres en een verkeerd adres die ik naar 2500 NA had gestuurd. Een maand later kreeg ik hem weer, met nog een beetje plakresten waar mijn sticker gegezeten had. Dus misschien denken ze bij OBSB ook soms van, misschien weten ze het nu wel? (maar dat was de enige keer dat ik zoiets heb gezien, wie weet gaat het bijna altijd goed)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |