abonnement Unibet Coolblue
pi_181057629
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 15:20 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

nee hoor, er werd gezegd dat bezorgers er gemiddeld per week 12 minuten langer over zouden doen, dus nee, niet per wijk per dag.
ze komen er wel achter als een grote meute exodus doet
pi_181057637
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 16:19 schreef Black-Death het volgende:
Even wat gelezen hier. Ben geen postbezorgers (gelukkig als ik het zo lees.. :') )
Respect!
advies: niet aan beginnen
pi_181057659
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 16:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Er is inderdaad gezegd dat er 115 fte extra nodig zou zijn bij bezorgen. Dat komt neer op 4600 uur, oftewel 276000 minuten per week. We hebben momenteel iets van 20.000 postbezorgers, dus dan kom je inderdaad uit op gemiddeld 14 minuten per week per bezorger. Maar met exact diezelfde cijfers kwamen ze vorig jaar al, toen ze bij ons de combibundel al wilden gaan invoeren, wat toen op het nippertje niet door ging. En toen was de standaard werkmethode nog dat je de post al lopend moest pakken (en bij een scooterwijk blijkbaar tijdens het rijden, met het stuur tussen je knieën geklemd?), terwijl er nu tgv de talloze valpartijen met al dan niet blijvend lichamelijk letsel is afgesproken dat je de post pas mag pakken als je stilstaat bij de deur. Dat duurt veel langer, dus die cijfers van 190 fte besparen bij Voorbereiden en 115 fte extra nodig bij Bezorgen, alweer achterhaald zijn. Die besparing van per saldo 75fte, wat bij een bedrijf met een slordige 20.000 fte in dienst in feite toch al geen reet voorstelt, zal dus in de praktijk waarschijnlijk nog veel kleiner zijn, als er uberhaupt al een besparing gerealiseerd wordt. Ik denk als je de aanschafkosten van de vesten, en de kosten van het hogere verloop (werving, selectie en opleiding) onder bezorgers gaat mee rekenen, dat de kosten de baten veruit zullen overtreffen.
je hebt helemaal gelijk,de rekenwonders daar zijn niet zo snugger, straks 3/4e kwartaal huillie verlies 10 miljoen
pi_181057687
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 17:00 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Herkenbaar, dit. Pakketjes bij een andere wijk in, vandaag 3 bundels van mijn wijk bij een ander in de tas... }:| Vraag me wel af wat PostNL verwacht als je een paar bundels van een andere wijk tegen komt, of pakjes oid. Mijn collega was toch niet van plan om dat even allemaal te gaan bezorgen iig. En ik zou er niet voor terug willen komen, zeker niet als ik al klaar ben en al weer thuis zit. Zou ook niet van plan zijn om nog even wat van een andere wijk na te gaan brengen.
gaat een fiasco worden,zeker door de megavele fouten elke dag,en natuurlijk ook weer klanten kosten want die hebben het pakket niet binnen het beloofde tijdsbestek
pi_181057691
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 17:09 schreef Rafierafie het volgende:
Als er uiteindelijk wel extra tijd bij de wijken komt als de combibundel wordt geïntroduceerd, zou ik me als piloot wel flink genaaid voelen.
Het zal me niet verbazen als je er alleen tijd bijkrijgt als je daadwerkelijk met het vest loopt. Dán moet je namelijk stilstaan om de post te pakken. Als je gewoon op de ouderwetse manier met de post op de arm loopt, zul je nauwelijks extra tijd nodig hebben volgens PostNL-logica.
rond kerst komt er vast nog een verrassing :)
pi_181057798
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 17:15 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

rond kerst komt er vast nog een verrassing :)
Je bedoelt weer een nieuwe pilot? Dat is het enige wat ik nog verwacht van dit schitterende bedrijf. Een positieve verrassing heb ik al heel, heel lang niet meer meegemaakt.
pi_181057848
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 17:20 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Je bedoelt weer een nieuwe pilot? Dat is het enige wat ik nog verwacht van dit schitterende bedrijf. Een positieve verrassing heb ik al heel, heel lang niet meer meegemaakt.
nee van iets anders, ze blijven natuurlijk niet stilzitten :)
pi_181058327
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 17:11 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ze komen er wel achter als een grote meute exodus doet
Laten we dat maar eerst eens afwachten
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  donderdag 9 augustus 2018 @ 18:09:03 #209
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_181058582
Met de oude methode mag je officieel ook niet lopen en kijken. Heb na aanleiding van dat filmpje op de site daar vragen over gesteld. Toen is gezegd je moet het doen volgens de werkinstructie. Dus dan mag je evengoed niet lopen en kijken tegelijk.

Ik zit hier aan de rand van een testgebied. Hier hebben ze het over een half tot heel uur extra.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181058721
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 18:09 schreef V__L_N het volgende:
Met de oude methode mag je officieel ook niet lopen en kijken. Heb na aanleiding van dat filmpje op de site daar vragen over gesteld. Toen is gezegd je moet het doen volgens de werkinstructie. Dus dan mag je evengoed niet lopen en kijken tegelijk.

Ik zit hier aan de rand van een testgebied. Hier hebben ze het over een half tot heel uur extra.
Kun je na gaan. Laten we zeggen dat de waarheid in het midden ligt, en dat het 45 minuten extra is. Uitgaande van die 20.000 bezorgers uit de berekening van het bedrijf kom je dan ineens uit op 900.000 minuten, oftewel 15.000 uur, oftewel 375 fte extra bij bezorgen. En dat afgezet tegen 190 fte besparen in de voorbereiding is een extra kostenpost van 185 fte. Nu zal de berekening niet helemaal opgaan, want de loonkosten van een voorbereider zullen gemiddeld wat hoger liggen dan bij een postbezorger, maar dat zal geen factor 2 schelen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181058744
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 14:43 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Mensen zullen er gemiddeld 12 minuten per week langer over doen volgens postnl, dus die dagelijkse minuut van het postvest aantrekken zit waarschijnlijk al verwerkt in die 12 minuten
En dan te bedenken hoeveel het kost om dat allemaal deskundig uit te rekenen...
pi_181058817
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 18:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Kun je na gaan. Laten we zeggen dat de waarheid in het midden ligt, en dat het 45 minuten extra is. Uitgaande van die 20.000 bezorgers uit de berekening van het bedrijf kom je dan ineens uit op 900.000 minuten, oftewel 15.000 uur, oftewel 375 fte extra bij bezorgen. En dat afgezet tegen 190 fte besparen in de voorbereiding is een extra kostenpost van 185 fte. Nu zal de berekening niet helemaal opgaan, want de loonkosten van een voorbereider zullen gemiddeld wat hoger liggen dan bij een postbezorger, maar dat zal geen factor 2 schelen.
Grootste besparing zal hem ook zitten in het vastgoed. Geen idee waarom ze dat nooit noemen in hun verhaaltjes.
pi_181058933
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 18:19 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Grootste besparing zal hem ook zitten in het vastgoed. Geen idee waarom ze dat nooit noemen in hun verhaaltjes.
Ik vraag het me af. Door het gebruik van de codeerregel konden er vakken worden ingedikt en konden er meer wijken op 1 kast, dus kunnen er meer wijken op 1 vestiging worden voorbereid, dus kunnen er vestigingen worden gesloten. Maar de codeerregel en de combibundel zijn verschillende dingen. De invoer van de combibundel gaat niet gepaard met een nog verder indikken van wijken, dus heb je nog steeds evenveel kasten en ruimte nodig. Dus dat levert dan m.i. geen verdere vastgoedbesparing op.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 augustus 2018 @ 18:35:24 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181059102
Geloven ze nog in sprookjes ofzo?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181059131
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 18:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik vraag het me af. Door het gebruik van de codeerregel konden er vakken worden ingedikt en konden er meer wijken op 1 kast, dus kunnen er meer wijken op 1 vestiging worden voorbereid, dus kunnen er vestigingen worden gesloten. Maar de codeerregel en de combibundel zijn verschillende dingen. De invoer van de combibundel gaat niet gepaard met een nog verder indikken van wijken, dus heb je nog steeds evenveel kasten en ruimte nodig. Dus dat levert dan m.i. geen verdere vastgoedbesparing op.
Met de combibundel kan je nog meer wijken op één kast doen. In de theorie in ieder geval.
pi_181059346
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 18:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik vraag het me af. Door het gebruik van de codeerregel konden er vakken worden ingedikt en konden er meer wijken op 1 kast, dus kunnen er meer wijken op 1 vestiging worden voorbereid, dus kunnen er vestigingen worden gesloten. Maar de codeerregel en de combibundel zijn verschillende dingen. De invoer van de combibundel gaat niet gepaard met een nog verder indikken van wijken, dus heb je nog steeds evenveel kasten en ruimte nodig. Dus dat levert dan m.i. geen verdere vastgoedbesparing op.
Uh, hoe kom je daarbij? We gaan hier in ieder geval wel degelijk indikken. Hebben we nu 5 of 6 wijken (waarbij ik A4 of zo gewoon even als 1 wijk zie, ook als die officieel uit 3 verschillende wijken bestaat) op 1 kast, straks worden dat er 8 of 9. En tegelijk met de invoering van de combibundel komt er hier ook weer een andere vestiging bij in. Op dit moment zou dat aardig krap worden, maar straks met de combibundel is er weer meer ruimte.
pi_181059511
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 18:36 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Met de combibundel kan je nog meer wijken op één kast doen. In de theorie in ieder geval.
Hoe zou dat dan precies moeten werken? In theorie dan? Er is niet ineens minder post, er is ook niet ineens minder post die ingestraat moet worden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181059573
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 18:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hoe zou dat dan precies moeten werken? In theorie dan? Er is niet ineens minder post, er is ook niet ineens minder post die ingestraat moet worden.
Doordat je blauw niet meer tussen rood zet bespaar je tijd.

Je gaat dus gewoon 10x achterklaar een wijk instraten en zetten.

Lijkt me wel dat dit gigantisch uit de klauwen gaat lopen als er wel een keer veel blauw is. Veel ruimte voor een drukkast zal er niet meer zijn.
pi_181059618
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 18:50 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Uh, hoe kom je daarbij? We gaan hier in ieder geval wel degelijk indikken. Hebben we nu 5 of 6 wijken (waarbij ik A4 of zo gewoon even als 1 wijk zie, ook als die officieel uit 3 verschillende wijken bestaat) op 1 kast, straks worden dat er 8 of 9. En tegelijk met de invoering van de combibundel komt er hier ook weer een andere vestiging bij in. Op dit moment zou dat aardig krap worden, maar straks met de combibundel is er weer meer ruimte.
Laat ik het zo zeggen. Bij ons beginnen we in september met de combibundel. Er is hier niks bekend over verder indikken. Er is, toen we vorig jaar de codeerregel kregen al flink ingedikt. We hebben nu ook al kasten met 8 wijken er op. Ja, je zou dat eventueel nog verder kunnen indikken, je zou immers theoretisch alle wijken van 1 vestiging op 1 kast kunnen doen, maar daar heb je verder geen combibundel voor nodig. Dus hoe de combibundel verder indikken mogelijk maakt, zie ik niet.

Sterker nog: hoe verder je indikt, hoe voller de vakken liggen, en hoe onhandiger en tijdrovender het wordt om per vak alle grote post op volgorde te leggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kramerica-Industries op 09-08-2018 19:09:40 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181059647
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 19:01 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Doordat je blauw niet meer tussen rood zet bespaar je tijd.

Je gaat dus gewoon 10x achterklaar een wijk instraten en zetten.

Lijkt me wel dat dit gigantisch uit de klauwen gaat lopen als er wel een keer veel blauw is. Veel ruimte voor een drukkast zal er niet meer zijn.
Ik begrijp wel hoe je tijd bespaart, maar niet hoe de combibundel leidt tot een besparing in RUIMTE.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181059750
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 19:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik begrijp wel hoe je tijd bespaart, maar niet hoe de combibundel leidt tot een besparing in RUIMTE.
Je gaat ook niet indikken qua vakjes, maar meer wijken op 1 kast na elkaar. Als je 10 wijken op een kast kan doen i.p.v. 5 dan heb je nog maar de helft van het aantal kasten nodig en heb je dus weer ruimte over.
pi_181059877
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 19:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik begrijp wel hoe je tijd bespaart, maar niet hoe de combibundel leidt tot een besparing in RUIMTE.
Meer wijken op 1 kast he, niet meer post per vak.
pi_181060040
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 19:07 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Je gaat ook niet indikken qua vakjes, maar meer wijken op 1 kast na elkaar. Als je 10 wijken op een kast kan doen i.p.v. 5 dan heb je nog maar de helft van het aantal kasten nodig en heb je dus weer ruimte over.
Dan zou je dus echter 2x zo snel moeten werken. Nu weet ik eerlijk gezegd niet hoeveel FTE aan voorbereiders je nu hebt, maar een besparing van 190 (landelijk!) lijkt me dat geen schrikbarend aantal. Ik denk dat er alleen op onze vestiging al meer dan 190 fte rondloopt. En dan heb ik ook nog eens vernomen uit een nabijgelegen pilotgebied dat (wat een verassing, not) de besparing bij voorbereiden in de praktijk best wel tegenviel.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181060127
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 19:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dan zou je dus echter 2x zo snel moeten werken. Nu weet ik eerlijk gezegd niet hoeveel FTE aan voorbereiders je nu hebt, maar een besparing van 190 (landelijk!) lijkt me dat geen schrikbarend aantal. Ik denk dat er alleen op onze vestiging al meer dan 190 fte rondloopt. En dan heb ik ook nog eens vernomen uit een nabijgelegen pilotgebied dat (wat een verassing, not) de besparing bij voorbereiden in de praktijk best wel tegenviel.
10 ipv 5 was natuurlijk een voorbeeld, bij ons werd er dus gezegd ipv 5 of 6 worden het er dan 8 of 9. Over een hele vestiging gemeten scheelt dat toch nog wel wat kasten.
pi_181060180
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 19:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dan zou je dus echter 2x zo snel moeten werken. Nu weet ik eerlijk gezegd niet hoeveel FTE aan voorbereiders je nu hebt, maar een besparing van 190 (landelijk!) lijkt me dat geen schrikbarend aantal. Ik denk dat er alleen op onze vestiging al meer dan 190 fte rondloopt. En dan heb ik ook nog eens vernomen uit een nabijgelegen pilotgebied dat (wat een verassing, not) de besparing bij voorbereiden in de praktijk best wel tegenviel.
Van 5 naar 10 wijken zal niet gebeuren. Maar er komen wel gewoon meer wijken per kast. Ik heb ook geen idee hoeveel landen er nog dicht moeten.
pi_181060716
die klantenservice denkt niet verder dan een monitor:

https://bit.ly/2KGkwks
pi_181061420
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 19:27 schreef ophaling10 het volgende:
die klantenservice denkt niet verder dan een monitor:

https://bit.ly/2KGkwks
Ik vind het op zich wel klachtwaardig als de post van zaterdag vaak op maandag wordt besteld en ik denk dat de webcare niet weet dat dat op sommige plekken structureel echt gebeurt. Het is het onderzoeken wel waard of het echt met toestemming is gebeurd en dan vertellen ze dat vast tegen die meneer die zijn post nou te laat krijgt.
pi_181062874
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 19:27 schreef ophaling10 het volgende:
die klantenservice denkt niet verder dan een monitor:

https://bit.ly/2KGkwks
Klantenservice weet amper wat er speelt binnen het bedrijf
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_181066143
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 20:15 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Klantenservice weet amper wat er speelt binnen het bedrijf
Ze weten daar nog niet eens dat wij ook scannen. En dat doen we al bijna 2 jaar, go figure...
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 9 augustus 2018 @ 21:47:15 #231
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_181066148
Die houden ze bewust dom hoor...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181066349
Let op dat de tijden op het rooster voor volgende week wel kloppen! De zomerdalkorting is vanaf volgende week namelijk 10 procent en geen 15.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 22:44:30 #233
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_181067511
Hier kloppen ze.
Maar ik mis wel nog 25 plus minuten van vorige week.

De administratie bij houden voor de postnl is ook een baan extra zeg.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181072971
In welke week is het zomerdal afgelopen?
pi_181073141
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:39 schreef Globetrottertje het volgende:
In welke week is het zomerdal afgelopen?
In week 33 en 34 worden we nog met 10 procent gekort, daarna is het feest weer voorbij.
pi_181073365
Wel heel onhandig dat ze hier nooit meer een verslag sturen van het werkoverleg, doen ze dat bij jullie nog wel?

Hier kregen we een paar jaar geleden nog een verslag met alle vragen die gesteld waren er bij en alles, maar nu niets meer. Pech voor degenen die er niet bij konden zijn.. Wij hebben de laatste keer ook iets van een instructie gehad over de afwezigheid vd teamcoach, maar dat hadden de mensen die er niet waren ivm vakantie dus ook gemist. Erg onhandig :N

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181073653
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 09:11 schreef VixenFromHell het volgende:
Wel heel onhandig dat ze hier nooit meer een verslag sturen van het werkoverleg, doen ze dat bij jullie nog wel?

Hier kregen we een paar jaar geleden nog een verslag met alle vragen die gesteld waren er bij en alles, maar nu niets meer. Pech voor degenen die er niet bij konden zijn.. Wij hebben de laatste keer ook iets van een instructie gehad over de afwezigheid vd teamcoach, maar dat hadden de mensen die er niet waren ivm vakantie dus ook gemist. Erg onhandig :N

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij krijgen ook geen verslagen meer.
Ook op mijn depot zijn er mensen die simpelweg te lui zijn om zelf foutlopers te herstellen, ondanks dat we al vele malen hebben aangegeven dat het niet de bedoeling is dat er post blijft liggen. Er zijn er zelfs bij die (scan)pakjes terug in de rode bak smijten die met gemak in de oranje brievenbus zouden kunnen.
In de meeste gevallen is het dus een kwestie van gemakzucht.
pi_181074867
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 09:34 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Wij krijgen ook geen verslagen meer.
Ook op mijn depot zijn er mensen die simpelweg te lui zijn om zelf foutlopers te herstellen, ondanks dat we al vele malen hebben aangegeven dat het niet de bedoeling is dat er post blijft liggen. Er zijn er zelfs bij die (scan)pakjes terug in de rode bak smijten die met gemak in de oranje brievenbus zouden kunnen.
In de meeste gevallen is het dus een kwestie van gemakzucht.
Ergens begrijp ik het wel. De voorbereiding maakt er een zooitje van en wij mogen het oplossen. Op een gegeven moment krijg je als bezorger ook zoiets van krijg de schijt maar. Ik herstel ook geen foutlopers meer, alle fouten die ik tegenkom gaan de eerste oranje bus in die ik zie. Zonder herstelsticker. Alleen voor medische of rouwpost rij of loop ik nog om.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:00:24 #239
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_181075204
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ergens begrijp ik het wel. De voorbereiding maakt er een zooitje van en wij mogen het oplossen. Op een gegeven moment krijg je als bezorger ook zoiets van krijg de schijt maar. Ik herstel ook geen foutlopers meer, alle fouten die ik tegenkom gaan de eerste oranje bus in die ik zie. Zonder herstelsticker. Alleen voor medische of rouwpost rij of loop ik nog om.
Ik zou willen leren hoe ik kan onderscheiden welke foute post, die ik zonder herstelsticker in de brievenbus doe, er de volgende dag gewoon weer tussen gesorteerd zal zitten, in mijn wijk. Daarvoor moet ik de code kunnen lezen toch? Als de code klopt bij het adres dan wordt het poststuk de tweede keer waarschijnlijk wel goed gesorteerd? Maar als er een foute code op geprint is? Wat is dan de reden voor de foute code?
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:01:26 #240
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_181075222
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ergens begrijp ik het wel. De voorbereiding maakt er een zooitje van en wij mogen het oplossen. Op een gegeven moment krijg je als bezorger ook zoiets van krijg de schijt maar. Ik herstel ook geen foutlopers meer, alle fouten die ik tegenkom gaan de eerste oranje bus in die ik zie. Zonder herstelsticker. Alleen voor medische of rouwpost rij of loop ik nog om.
Wat zijn precies de foutlopers die jij niet meer herstelt? Hoe zitten die fouten in elkaar?
pi_181075874
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ze weten daar nog niet eens dat wij ook scannen. En dat doen we al bijna 2 jaar, go figure...
I know right _O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ergens begrijp ik het wel. De voorbereiding maakt er een zooitje van en wij mogen het oplossen. Op een gegeven moment krijg je als bezorger ook zoiets van krijg de schijt maar. Ik herstel ook geen foutlopers meer, alle fouten die ik tegenkom gaan de eerste oranje bus in die ik zie. Zonder herstelsticker. Alleen voor medische of rouwpost rij of loop ik nog om.
Ik doe precies hetzelfde, TC weet er vanaf. Geen reactie :W
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_181076596
Wij krijgen nog wel een verslag van het werkoverleg. Van alle depots in de omgeving en van alle dagen dat er overleg is geweest.
pi_181077304
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 17:11 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

advies: niet aan beginnen
Oh nee stond ook zeker niet op de planning ;)
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_181077848
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:00 schreef Claire68 het volgende:

[..]

Ik zou willen leren hoe ik kan onderscheiden welke foute post, die ik zonder herstelsticker in de brievenbus doe, er de volgende dag gewoon weer tussen gesorteerd zal zitten, in mijn wijk. Daarvoor moet ik de code kunnen lezen toch? Als de code klopt bij het adres dan wordt het poststuk de tweede keer waarschijnlijk wel goed gesorteerd? Maar als er een foute code op geprint is? Wat is dan de reden voor de foute code?
Ja dat kon je met die oude code dus nog makkelijk zien, stond er de verkeerde postcode + nr op gedrukt dan sticker en anders niet, maar dat kan nu met die nieuwe codes niet meer. Ik sticker dus toch maar alles dan. Soms komt het daarna ook zonder sticker weer terug. Plakken soms niet goed, maar we hebben ook het idee dat de stickers soms ergens er gewoon weer afgehaald worden.

Ik had een keer een rouwkaart met niet kloppend adres (even nummer erop, die bestaan daar niet, compleet andere postcode erop ook van een andere plaats). Was dichtgeplakt, dus die mocht naar 2500NA van de TC. Maar toch kreeg ik hem weer terug, zonder sticker en nu met een herstelstickertje met code erop geplakt |:( en de sticker die ik erop had gedaan zat toch echt goed vast toen ik hem in de bus gooide. TC snapte er ook niets van, maar collega's hebben vergelijkbare ervaringen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:18:55 #245
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181077962
Sowieso moet je die code onder de sticker dan doorkrassen. Misschien dat de hint dan gesnapt wordt ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181080238
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:14 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ja dat kon je met die oude code dus nog makkelijk zien, stond er de verkeerde postcode + nr op gedrukt dan sticker en anders niet, maar dat kan nu met die nieuwe codes niet meer.
Je moet even kijken naar dit stukje van de code 1234A1A. Is deze code hetzelfde als de rest van je wijk? Maar hoort de post er niet? Dan is die code dus fout. Maar heb jij post met een code 4231A1A, dan zal de code wel goed zijn, maar is er ergens een fout gemaakt in het sorteerproces ;)
pi_181080259
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:14 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ja dat kon je met die oude code dus nog makkelijk zien, stond er de verkeerde postcode + nr op gedrukt dan sticker en anders niet, maar dat kan nu met die nieuwe codes niet meer. Ik sticker dus toch maar alles dan. Soms komt het daarna ook zonder sticker weer terug. Plakken soms niet goed, maar we hebben ook het idee dat de stickers soms ergens er gewoon weer afgehaald worden.

Ik had een keer een rouwkaart met niet kloppend adres (even nummer erop, die bestaan daar niet, compleet andere postcode erop ook van een andere plaats). Was dichtgeplakt, dus die mocht naar 2500NA van de TC. Maar toch kreeg ik hem weer terug, zonder sticker en nu met een herstelstickertje met code erop geplakt |:( en de sticker die ik erop had gedaan zat toch echt goed vast toen ik hem in de bus gooide. TC snapte er ook niets van, maar collega's hebben vergelijkbare ervaringen.
Ik heb ook ooit een keer een zending gehad, een hele dikke envelop die ik daarom nog herinnerde, zonder retouradres en een verkeerd adres die ik naar 2500 NA had gestuurd. Een maand later kreeg ik hem weer, met nog een beetje plakresten waar mijn sticker gegezeten had. Dus misschien denken ze bij OBSB ook soms van, misschien weten ze het nu wel? (maar dat was de enige keer dat ik zoiets heb gezien, wie weet gaat het bijna altijd goed)
pi_181080335
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:39 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Ik heb ook ooit een keer een zending gehad, een hele dikke envelop die ik daarom nog herinnerde, zonder retouradres en een verkeerd adres die ik naar 2500 NA had gestuurd. Een maand later kreeg ik hem weer, met nog een beetje plakresten waar mijn sticker gegezeten had. Dus misschien denken ze bij OBSB ook soms van, misschien weten ze het nu wel? (maar dat was de enige keer dat ik zoiets heb gezien, wie weet gaat het bijna altijd goed)
Ik er laatst één een week lang terug. Op het eind plakte ik zelfs twee stickers. Na 6 dagen maar aan de TC gegeven.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:25:18 #249
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_181081059
Er is 1 ergernis die ik niet meer heb sinds de codeerregel er is. Waar dus nu talloze andere ergernissen voor in de plaats zijn gekomen. Maar die ene ergernis heb ik tenminste nu niet meer. Dat was post die ik gesorteerd kreeg voor de Ramstraat terwijl die voor de Tramstraat was. Sorteerder(s) (1 of meer?) keek blijkbaar totaal niet naar de postcode maar alleen naar de straatnaam, waarvan de T niet meer voor het adresvenster zat. Die post kreeg ik dan steeds opnieuw terug voor de Ramstraat, en elke keer zette ik er een nieuwe boodschap bij op voor de domme sorteerders. Want zo ben ik wel, het blijft niet bij de stickers, ik ga er ook mijn eigen boodschappen bij op zetten.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:31:12 #250
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_181081158
Zo heb ik op mijn eigen adres in de Beukenstraat in Leeuwarden ook eens een grote A4 envelop bezorgd gekregen die voor de BeukeRstraat in Zwolle bestemd was. Postcode stond er goed op. Hoe kan zoiets nu? Heb herstelsticker geplakt en met dikke stift in grote letters over het A4 formaat mijn klacht erop gezet dat het stuk in de Beukenstraat in Leeuwarden bezorgd was geweest. Hoe kan zoiets nu?

[ Bericht 2% gewijzigd door Claire68 op 10-08-2018 15:36:57 ]
pi_181081318
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:39 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Ik heb ook ooit een keer een zending gehad, een hele dikke envelop die ik daarom nog herinnerde, zonder retouradres en een verkeerd adres die ik naar 2500 NA had gestuurd. Een maand later kreeg ik hem weer, met nog een beetje plakresten waar mijn sticker gegezeten had. Dus misschien denken ze bij OBSB ook soms van, misschien weten ze het nu wel? (maar dat was de enige keer dat ik zoiets heb gezien, wie weet gaat het bijna altijd goed)
Het hoeft ook allemaal niet zo moeilijk te zijn.

Hoe vaak ik wel geen brieven heb gehad waar duidelijk een retour adres op staat, maar gewoon naar 2500NA sturen die lossen het wel op.

Noem het luiheid of gewoon niet weten
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:53:33 #252
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_181081644


[ Bericht 100% gewijzigd door Claire68 op 10-08-2018 15:54:03 ]
pi_181081945
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:37 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Het hoeft ook allemaal niet zo moeilijk te zijn.

Hoe vaak ik wel geen brieven heb gehad waar duidelijk een retour adres op staat, maar gewoon naar 2500NA sturen die lossen het wel op.

Noem het luiheid of gewoon niet weten
Mentaliteit wordt ook wel door de post gecreëerd. Als je meteen op je kop krijgt als je binnen naar een "expert" van een plaats loopt/roept voor een juiste postcode........
pi_181082086
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:25 schreef Claire68 het volgende:
Er is 1 ergernis die ik niet meer heb sinds de codeerregel er is. Waar dus nu talloze andere ergernissen voor in de plaats zijn gekomen. Maar die ene ergernis heb ik tenminste nu niet meer. Dat was post die ik gesorteerd kreeg voor de Ramstraat terwijl die voor de Tramstraat was. Sorteerder(s) (1 of meer?) keek blijkbaar totaal niet naar de postcode maar alleen naar de straatnaam, waarvan de T niet meer voor het adresvenster zat. Die post kreeg ik dan steeds opnieuw terug voor de Ramstraat, en elke keer zette ik er een nieuwe boodschap bij op voor de domme sorteerders. Want zo ben ik wel, het blijft niet bij de stickers, ik ga er ook mijn eigen boodschappen bij op zetten.
Huh, je schreef boodschappen op de post? Dat is wel een beetje aso mijns inziens. Ik zou er althans niet blij van worden als iemand op mijn post had geschreven.
En dat ze niet naar de postcode keken vind ik op zich niet heel raar. Er stond volgens mij alleen een straatnaam bij het ingooivak, geen postcode. Het is ook wel een beetje vragen om problemen, een tramstraat en ramstraat in 1 wijk.
pi_181082144
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:37 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Het hoeft ook allemaal niet zo moeilijk te zijn.

Hoe vaak ik wel geen brieven heb gehad waar duidelijk een retour adres op staat, maar gewoon naar 2500NA sturen die lossen het wel op.

Noem het luiheid of gewoon niet weten
nou, luiheid zal het niet zijn, 2500 NA 99054 invullen gaat immers niks sneller dan het retouradres invullen.
Ik zie wel vaak dat postbezorgers gewoon de verkeerde postcode weer overnemen op de sticker, en dan vervolgens klagen dat ze hem steeds weer terugkrijgen.
pi_181082334
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:10 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Huh, je schreef boodschappen op de post? Dat is wel een beetje aso mijns inziens. Ik zou er althans niet blij van worden als iemand op mijn post had geschreven.
En dat ze niet naar de postcode keken vind ik op zich niet heel raar. Er stond volgens mij alleen een straatnaam bij het ingooivak, geen postcode. Het is ook wel een beetje vragen om problemen, een tramstraat en ramstraat in 1 wijk.
Postcodes stonden er wel bij. Vaak genoeg nog kunnen gebruiken bij het ingooien. Jaren daarvoor was de ingooi volgorde zelfs de volgorde van de postcodes.

Straten die qua naam op elkaar leken gingen inderdaad wel eens fout. Dat komt mede door de werking van je brein. Je scant een paar letters en dat wordt automatisch aangevuld. Net zoals je woorden waarbij de letters door elkaar staan wel goed kan lezen als de eerste een laatste letter wel goed staan. Zie ook https://www.want.nl/waaro(...)toch-verkeerd-staan/ ;)
pi_181082340
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:00 schreef Claire68 het volgende:

[..]

Ik zou willen leren hoe ik kan onderscheiden welke foute post, die ik zonder herstelsticker in de brievenbus doe, er de volgende dag gewoon weer tussen gesorteerd zal zitten, in mijn wijk. Daarvoor moet ik de code kunnen lezen toch? Als de code klopt bij het adres dan wordt het poststuk de tweede keer waarschijnlijk wel goed gesorteerd? Maar als er een foute code op geprint is? Wat is dan de reden voor de foute code?
Als het post is waar bijv. een verkeerde postcode op staat (de postcode hoort wel bij jouw wijk, de rest van het adres niet), of de machine heeft er om onduidelijke reden een verkeerde codeerregelcode op gezet, dan kun je de post inderdaad beter wel van een herstel/retoursticker voorzien, anders zit de foute post de volgende keer weer tussen jouw wijk.

Maar als je bijv. een hele stapel TV-gidsen in jouw wijk aantreft voor een andere nabijgelegen wijk, dan kun je er rustig van uit gaan dat de voorbereider niet heeft opgelet, en dat alle codes die op de post staan gewoon kloppen. In dat geval is het gebruik van een herstel/retoursticker strikt genomen ook niet nodig.

Het lezen van de code is niet zo ingewikkeld. Een codeerregel zou er zou uit kunnen zien:

#1370A1B#15#0304#

1370: code van het dorp of de stad
A1: nummer van de wijk. Meestal staan er 2 wijken naast elkaar op 1 kast, een A-wijk en een B-wijk. De eerste heet dan (in dit geval) A1A, de tweede A1B. Maar bij het vossen wordt dat allemaal in 1 bak bij elkaar gegooid.
15: het vakje van de sorteerkast waar dit poststuk in moet
03: nummer van de bundel, waarbij de voorbereider van achteren naar voren werkt, dus bundel 1 zit onderin de tas, daar bovenop 2, daar bovenop 3, etc.
04: Geeft aan op welke plek je dit poststuk tussen de overige post moet zetten. Deze komt dus tussen #0303 en #0305

De eerste 4 cijfers slaan op de stad of het dorp waar je loopt. Hier kan het bij het al mis gaan op de voorbereidingslocatie (VBL). Een bundel tijdschriften voor 1371 wordt bijvoorbeeld op de container voor 1370 gegooid. In het team van 1370 is de kans groot dat de fout niet wordt opgemerkt bij het vossen (Vroege Ochtend Sortering: post voor het (deel)bestelgebied op wijk uitsplitsen), omdat ze daar alleen maar staan te splitsen op A1, A2, A3, A4, B1, B2, etc. De 4 cijfers die ervoor staan, daar kijken ze niet naar (moeten ze eigenlijk wel doen).

Dan kan het nog gebeuren dat bij het vossen een pakje of bundel tijdschriften voor A1 bij A2 wordt gegooid. Of bij B1. Dit zou degene die de wijk voorbereid moeten merken, maar die kijkt niet naar straatnamen, maar alleen naar het laatste 6 cijfers, die ik hierboven cursief heb gemaakt. Dus fouten die eerder in het sorteerproces gemaakt zijn worden niet opgemerkt.

Tot slot is er ook nog het probleem van 2 wijken naast elkaar op 1 kast. Aan de sorteerkast kun je dat niet zien, want de vakjes zijn gewoon doorlopend genummerd van 1 t/m 48. Een voorbereider kan vaak alleen aan het bundelnummer zien waar de A-wijk ophoudt en de B-wijk begint. Bij de A-wijken zijn namelijk de vaknummers altijd gelijk aan de bundelnummers, en als je bij de B wijk aanbelandt springt het bundelnummer weer terug naar 1. Een onoplettende voorbereider merkt dit niet op, en dan belandt de B wijk bovenop de A-wijk in de tassen van de A-wijk, en met verkeerde labels er op, en, als je pech hebt, ook op het verkeerde depot. Wij hebben nu attentiekaarten die je moet instraten in het vakje waar een nieuwe wijk begint, en daardoor is de kans op fouten wel verkleind, maar het gaat nog steeds vaak mis.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181082478
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:18 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Postcodes stonden er wel bij. Vaak genoeg nog kunnen gebruiken bij het ingooien. Jaren daarvoor was de ingooi volgorde zelfs de volgorde van de postcodes.

Kun je nagaan hoezeer ik al aan de codeeerregel gewend ben, kan me de oude situatie al nauwelijks meer herinneren :P
pi_181082548
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:25 schreef Claire68 het volgende:
Er is 1 ergernis die ik niet meer heb sinds de codeerregel er is. Waar dus nu talloze andere ergernissen voor in de plaats zijn gekomen. Maar die ene ergernis heb ik tenminste nu niet meer. Dat was post die ik gesorteerd kreeg voor de Ramstraat terwijl die voor de Tramstraat was. Sorteerder(s) (1 of meer?) keek blijkbaar totaal niet naar de postcode maar alleen naar de straatnaam, waarvan de T niet meer voor het adresvenster zat. Die post kreeg ik dan steeds opnieuw terug voor de Ramstraat, en elke keer zette ik er een nieuwe boodschap bij op voor de domme sorteerders. Want zo ben ik wel, het blijft niet bij de stickers, ik ga er ook mijn eigen boodschappen bij op zetten.
Je hebt nu inderdaad geen fouten meer in de trant van post voor de Beatrixstraat die tussen het Beatrixplantsoen zit. Of Beukenweg tussen de Berkenweg. In plaats van dit soort logische fouten heb je nu alleen maar onlogische fouten. Voordeel is wel dat die door de bezorger eerder worden gezien. Als bezorger zag ik het ook wel eens over het hoofd dat er een poststuk voor het Beatrixplantsoen tussen de Beatrixstraat zat. Maar nu zit er ineens post tussen voor de Lijsterbeslaan in Oude Pekela, en ja, dat valt veel meer op.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181082645
We mogen trouwens ook vrijwel geen losse post meer meegeven in de rode bak, alleen nog post met postzegel. Dit ongetwijfeld alvast vooruitlopend op de combibundel. Dat ze bang zijn dat postbezorgers het argument gaan gebruiken dat ze ook nog eens veel te veel losse post meekrijgen en dat dat onwerkbaar is als ze al 2 verschillende bundels post hebben.
Is dat een landelijk iets, dat er vrijwel geen losse post meer mee mag worden gegeven? Zelfs scanpakjes mogen niet los mee.
Er blijft nu dus iedere dag veel meer liggen dan voorheen.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:30:02 #261
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_181082664
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:10 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Huh, je schreef boodschappen op de post? Dat is wel een beetje aso mijns inziens. Ik zou er althans niet blij van worden als iemand op mijn post had geschreven.
En dat ze niet naar de postcode keken vind ik op zich niet heel raar. Er stond volgens mij alleen een straatnaam bij het ingooivak, geen postcode. Het is ook wel een beetje vragen om problemen, een tramstraat en ramstraat in 1 wijk.
Ja is wel een beetje aso, dat is waar. Ik zou het zelf eerlijkgezegd interessant vinden om te weten wat er allemaal met mijn post is gebeurd. Hoe ze er mee omgeklooid hebben. NB de Tramstraat zat helemaal niet in mijn wijk!!
pi_181082746
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:30 schreef Claire68 het volgende:

[..]

Ja is wel een beetje aso, dat is waar. Ik zou het zelf eerlijkgezegd interessant vinden om te weten wat er allemaal met mijn post is gebeurd. Hoe ze er mee omgeklooid hebben. NB de Tramstraat zat helemaal niet in mijn wijk!!
Ik zou een klacht indienen als iemand op mijn post zat te schrijven, als ontvanger interesseren de problemen tussen voorbereiden en bezorgen me niet, dat vecht je maar op een andere manier uit.
Als de tramstraat niet in je wijk zat is het wel een stuk logischer dat de voorbereider het er gewoon tussen zet, als je 2 bijna gelijke straatnamen op 1 kast hebt weet je dat je het goed in de gaten moet houden, als jij maar 1 van die straten op je kast hebt ga je er gewoon vanuit dat het goed is. Dan moet het met vossen al misgaan, maar dat is dan wel weer apart, daar werd toch juist vooral naar postcode gekeken, niet naar de straatnaam.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:38:20 #263
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_181082805
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:34 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ik zou een klacht indienen als iemand op mijn post zat te schrijven, als ontvanger interesseren de problemen tussen voorbereiden en bezorgen me niet, dat vecht je maar op een andere manier uit.
Als de tramstraat niet in je wijk zat is het wel een stuk logischer dat de voorbereider het er gewoon tussen zet, als je 2 bijna gelijke straatnamen op 1 kast hebt weet je dat je het goed in de gaten moet houden, als jij maar 1 van die straten op je kast hebt ga je er gewoon vanuit dat het goed is. Dan moet het met vossen al misgaan, maar dat is dan wel weer apart, daar werd toch juist vooral naar postcode gekeken, niet naar de straatnaam.
Blijkbaar keek er dus een vosser eerder naar straatnamen dan naar postcodes. En dat is nu dan tenminste door de codeerregel verholpen. Maar ja. Het middel is dan toch wel erger dan de kwaal.
pi_181082861
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:34 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dan moet het met vossen al misgaan, maar dat is dan wel weer apart, daar werd toch juist vooral naar postcode gekeken, niet naar de straatnaam.
Mwah. Bij mijn oude vaste team ging bij mij het vossen altijd op straat.
pi_181082888
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:04 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Mentaliteit wordt ook wel door de post gecreëerd. Als je meteen op je kop krijgt als je binnen naar een "expert" van een plaats loopt/roept voor een juiste postcode........
En dit gaat alleen maar erger worden
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_181082935
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:41 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Mwah. Bij mijn oude vaste team ging bij mij het vossen altijd op straat.
Nou ja, als je vost op straatnaam moet je toch aardig wat kennis hebben. Dus dan moet je ook weten dat er een ramstraat en een tramstraat zijn. Dan is het wel vrij dom om in dat geval niet naar de postcode te kijken.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:46:11 #267
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_181082954
Kramerica-Industries: Dankjewel voor de uitgebreide info! Ik zal mijn best doen alles onder de knie te krijgen. Ik moet nog maar eens wat meer aandacht besteden aan de codes op mijn post.

En herstelstickers weglaten zal ik pas doen als ik echt goed weet wat ik doe.
Trouwens, mij is gezegd door PostNL dat de stickers belangrijk zijn omdat ze aangeven dat er iets fout is gegaan en er dan door de stickers onderzoek mogelijk is naar wat er fout gaat. Maar ja het is toch wel een hele hoop werk vaak, en doen ze er wel echt iets mee, dat is de vraag. Iemand die klaagt dat de post er te lang over gedaan heeft, en de klantenservice vraagt: zit er een herstelsticker op, nou kijk, daarom... Dat zou ik niet een bevredigend gebruik van de herstelsticker vinden.
pi_181083018
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Tot slot is er ook nog het probleem van 2 wijken naast elkaar op 1 kast. Aan de sorteerkast kun je dat niet zien, want de vakjes zijn gewoon doorlopend genummerd van 1 t/m 48. Een voorbereider kan vaak alleen aan het bundelnummer zien waar de A-wijk ophoudt en de B-wijk begint. Bij de A-wijken zijn namelijk de vaknummers altijd gelijk aan de bundelnummers, en als je bij de B wijk aanbelandt springt het bundelnummer weer terug naar 1. Een onoplettende voorbereider merkt dit niet op, en dan belandt de B wijk bovenop de A-wijk in de tassen van de A-wijk, en met verkeerde labels er op, en, als je pech hebt, ook op het verkeerde depot. Wij hebben nu attentiekaarten die je moet instraten in het vakje waar een nieuwe wijk begint, en daardoor is de kans op fouten wel verkleind, maar het gaat nog steeds vaak mis.
Huh, zitten die 2 wijken bij jullie dan in 1 rode bak? Bij ons is het nog wel gewoon per wijk 1 rode bak, dus een A4 heeft dan bijv 3 rode bakken want 3 wijken. Dan moet je toch wel erg zitten te slapen als je het dan nog verkeerd doet.
pi_181083220
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:46 schreef Claire68 het volgende:
Kramerica-Industries: Dankjewel voor de uitgebreide info! Ik zal mijn best doen alles onder de knie te krijgen. Ik moet nog maar eens wat meer aandacht besteden aan de codes op mijn post.

En herstelstickers weglaten zal ik pas doen als ik echt goed weet wat ik doe.
Trouwens, mij is gezegd door PostNL dat de stickers belangrijk zijn omdat ze aangeven dat er iets fout is gegaan en er dan door de stickers onderzoek mogelijk is naar wat er fout gaat. Maar ja het is toch wel een hele hoop werk vaak, en doen ze er wel echt iets mee, dat is de vraag. Iemand die klaagt dat de post er te lang over gedaan heeft, en de klantenservice vraagt: zit er een herstelsticker op, nou kijk, daarom... Dat zou ik niet een bevredigend gebruik van de herstelsticker vinden.
Eigenlijk moet je wel alles stickeren, dus ik zou het gewoon wel doen. En de sticker over de oranje code plakken, ook bij de grote enveloppen, dan wordt dat niet opnieuw gelezen. Als mensen een verkeerde postcode opgeschreven hebben, niet opnieuw dezelfde postcode overnemen (dan zit hij er de volgende dag weer tussen), maar retour afzender doen (foutief adres).
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:12:53 #270
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_181083503
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:59 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Eigenlijk moet je wel alles stickeren, dus ik zou het gewoon wel doen. En de sticker over de oranje code plakken, ook bij de grote enveloppen, dan wordt dat niet opnieuw gelezen. Als mensen een verkeerde postcode opgeschreven hebben, niet opnieuw dezelfde postcode overnemen (dan zit hij er de volgende dag weer tussen), maar retour afzender doen (foutief adres).
Vroeger ging ik dan zelf de goede postcode opzoeken bij dat adres. In mijn eigen tijd ook nog. Maar dat moeten ze bij sortering doen, vind ik, dat moet de bezorger niet hoeven doen, in eigen tijd ook nog. Dus bij verkeerde postcode kras ik de postcode heel goed door en zet op de herstelsticker een vraagtekentje voor het postcodevakje. Ik vind niet dat zo'n poststuk retour afzender moet. Ik vind dat ergens in de organisatie van PostNL de juiste postcode opgezocht moet worden.
pi_181083987
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:12 schreef Claire68 het volgende:

[..]

Vroeger ging ik dan zelf de goede postcode opzoeken bij dat adres. In mijn eigen tijd ook nog. Maar dat moeten ze bij sortering doen, vind ik, dat moet de bezorger niet hoeven doen, in eigen tijd ook nog. Dus bij verkeerde postcode kras ik de postcode heel goed door en zet op de herstelsticker een vraagtekentje voor het postcodevakje. Ik vind niet dat zo'n poststuk retour afzender moet. Ik vind dat ergens in de organisatie van PostNL de juiste postcode opgezocht moet worden.
OK, dat doen we niet. We mogen binnen geen postcodes opzoeken en er is niet zo'n organisatieonderdeel waar dat wel gebeurt (behalve bij 2500 NA). Als toevallig iemand het binnen ziet en weet kunnen we het nog herstellen, maar bijna altijd sturen we dat soort post ook terug, terwijl jij dat de dag er voor al had kunnen doen (maar niet in eigen tijd!). Als de postcode niet klopt moet je geen vraagteken opschrijven want daar kunnen we binnen niks mee, en dat soort post blijft er gewoon tussen zitten (in de machinepost die we niet controleren). Schrijf in plaats daarvan het retouradres op, dan zorgt de afzender dat ze in het vervolg de goede postcode noteren.
Een complete instructie staat in Mijn Werk bij Help en dan Zakboekje.

[ Bericht 1% gewijzigd door bmp80 op 10-08-2018 17:46:43 ]
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:59:46 #272
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_181084289
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:39 schreef bmp80 het volgende:

[..]

OK, dat doen we niet. We mogen binnen geen postcodes opzoeken en er is niet zo'n organisatieonderdeel waar dat wel gebeurt (behalve bij 2500 NA). Als toevallig iemand het binnen ziet en weet kunnen we het nog herstellen, maar bijna altijd sturen we dat soort post ook terug, terwijl jij dat de dag er voor al had kunnen doen (maar niet in eigen tijd!). Als de postcode niet klopt moet je geen vraagteken opschrijven want daar kunnen we binnen niks mee, en dat soort post blijft er gewoon tussen zitten (in de machinepost die we niet controleren). Schrijf in plaats daarvan het retouradres op, dan zorgt de afzender dat ze in het vervolg de goede postcode noteren.
Een complete instructie staat in Mijn Werk bij Help en dan Zakboekje.
Zonder postcode komt er geen codeerregel op. De machine kan er niets van maken toch? De uitval is dus direct bij de machine. De post komt niet op jullie sorteerafdeling terecht.
pi_181084793
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:12 schreef Claire68 het volgende:

[..]

Vroeger ging ik dan zelf de goede postcode opzoeken bij dat adres. In mijn eigen tijd ook nog. Maar dat moeten ze bij sortering doen, vind ik, dat moet de bezorger niet hoeven doen, in eigen tijd ook nog. Dus bij verkeerde postcode kras ik de postcode heel goed door en zet op de herstelsticker een vraagtekentje voor het postcodevakje. Ik vind niet dat zo'n poststuk retour afzender moet. Ik vind dat ergens in de organisatie van PostNL de juiste postcode opgezocht moet worden.
Volgens mij moet je in zo'n geval 4 kruisjes in de linkerste 4 vakjes zetten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:33:51 #274
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_181084825
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Volgens mij moet je in zo'n geval 4 kruisjes in de linkerste 4 vakjes zetten.
Al een poosje niet meer.

Die post gaat retour of naar de rebuut-afdeling (2500NA). Als ik herstelpost aan het verwerken ben, scharrel ik meestal even de postcode op als het handgeschreven is. Bij bedrukte adressen gaat het retour.

[ Bericht 11% gewijzigd door Bebop op 10-08-2018 18:40:24 ]
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:59:24 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181085275
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Wij hebben nu attentiekaarten die je moet instraten in het vakje waar een nieuwe wijk begint, en daardoor is de kans op fouten wel verkleind, maar het gaat nog steeds vaak mis.
Bij ons leggen ze de labels voor de wijken in de eerste vakjes van die lopen. Dan weet je ook dat een nieuwe loop begint
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:03:36 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181085335
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:41 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Mwah. Bij mijn oude vaste team ging bij mij het vossen altijd op straat.
Deed ik ook hoor. Sterker nog, wij hadden buitengebied erbij, dus dat betekende dat per straat en per adres wist in welke bak het hoorde. Ondanks dat ik niet vaak VOSte wisten collega's mij wel te vinden als ik het wel deed, want ik lepelde het zo op :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181085380
quote:
4s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:53 schreef Rafierafie het volgende:
Let op dat de tijden op het rooster voor volgende week wel kloppen! De zomerdalkorting is vanaf volgende week namelijk 10 procent en geen 15.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier dus ook 15%, bedankt dus _O-
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:19:08 #278
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_181085660
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:39 schreef bmp80 het volgende:

[..]

OK, dat doen we niet. We mogen binnen geen postcodes opzoeken en er is niet zo'n organisatieonderdeel waar dat wel gebeurt (behalve bij 2500 NA). Als toevallig iemand het binnen ziet en weet kunnen we het nog herstellen, maar bijna altijd sturen we dat soort post ook terug, terwijl jij dat de dag er voor al had kunnen doen (maar niet in eigen tijd!). Als de postcode niet klopt moet je geen vraagteken opschrijven want daar kunnen we binnen niks mee, en dat soort post blijft er gewoon tussen zitten (in de machinepost die we niet controleren). Schrijf in plaats daarvan het retouradres op, dan zorgt de afzender dat ze in het vervolg de goede postcode noteren.
Een complete instructie staat in Mijn Werk bij Help en dan Zakboekje.
Inderdaad dit. Geen kruisjes, dat kan het systeem niet meer. Geen lege vakjes. Gewoon retour-afzender. https://postnl-dev-commun(...)e_herstelpoststicker

Overigens doe ik soms wel eens een straat opzoeken. Ik heb verschillende burgemeester ... straten in mijn wijk. Post krijgt dan soms de straatnaam Burgemeester en dan een postcode. Dan kijk ik vaak wel even waar die bij hoort. Ook als het een foutloper is. Wel zo fijn dat een collega dat weet als ie weer gestikkert op de bus gaat.
Overigens krijg je daarin ook de buitenlandse poststukken die alleen ene postcode zonder toevoeging heeft... En dan alleen dat Burgemeester.

Wat ik trouwens ook niet snap is het feit dat ik constant poststukken krijg voor een postcode 1 of 3 cijfers lager. (Dus stel 1234, ik krijg ook de stukken 1233 en 1231). Zwaar irritant en ik stikker al maanden elke dag 10/15 stukken weg daarvoor. Ook pakketjes.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:33:34 #279
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_181085935
Maar als er geen retouradres op staat. Een dichtgeplakte kaart, geschreven adres. Foute postcode van mijn wijk, adres is niet in mijn wijk. Herstelsticker erop, vakjes van postcode kunnen niet worden ingevuld. Maar kaart moet hersteld worden. Wat gebeurt daarmee? Bij de landelijke sorteermachine valt hij uit. En dan? Die uitval daar wordt toch gewoon naar gekeken? Daar wordt dan toch wel iets mee gedaan? De kaart is niet onbestelbaar, er staat gewoon een adres op: naam, straatnaam, huisnummer, woonplaats. Alleen maar geen postcode. Die gaat dan toch niet naar Onbestelbare Stukken? Wie weet dat.
pi_181085955
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:33 schreef Bebop het volgende:

[..]

Al een poosje niet meer.

Die post gaat retour of naar de rebuut-afdeling (2500NA). Als ik herstelpost aan het verwerken ben, scharrel ik meestal even de postcode op als het handgeschreven is. Bij bedrukte adressen gaat het retour.
Is dat afgeschaft? Want zo heb ik het destijds geleerd. Dus moet ik nu in zo'n geval 2500 NA 99054 invullen?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181085996
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:33 schreef Claire68 het volgende:
Maar als er geen retouradres op staat. Een dichtgeplakte kaart, geschreven adres. Foute postcode van mijn wijk, adres is niet in mijn wijk. Herstelsticker erop, vakjes van postcode kunnen niet worden ingevuld. Maar kaart moet hersteld worden. Wat gebeurt daarmee? Bij de landelijke sorteermachine valt hij uit. En dan? Die uitval daar wordt toch gewoon naar gekeken? Daar wordt dan toch wel iets mee gedaan? De kaart is niet onbestelbaar, er staat gewoon een adres op: naam, straatnaam, huisnummer, woonplaats. Alleen maar geen postcode. Die gaat dan toch niet naar Onbestelbare Stukken? Wie weet dat.
Als het goed is zou die gewoon op het VBL verwerkt moeten kunnen worden, dmv handcoderen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:37:19 #282
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_181086011
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Is dat afgeschaft? Want zo heb ik het destijds geleerd. Dus moet ik nu in zo'n geval 2500 NA 99054 invullen?
Ja.

Een half jaar geleden werd ik zelf op de vingers getikt wegens de kruisjes. :D
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:37:51 #283
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_181086025
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Als het goed is zou die gewoon op het VBL verwerkt moeten kunnen worden, dmv handcoderen.
Jaha, maar eerst moet iemand beslissen naar WELKE vbl de kaart moet gaan.
pi_181086084
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:19 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Inderdaad dit. Geen kruisjes, dat kan het systeem niet meer. Geen lege vakjes. Gewoon retour-afzender. https://postnl-dev-commun(...)e_herstelpoststicker
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:37 schreef Claire68 het volgende:

[..]

Jaha, maar eerst moet iemand beslissen naar WELKE vbl de kaart moet gaan.
Hmm. Volgens de instructie in het zakboekje moet alle onjuist of onvolledig geadresseerde post retour afzender. Dus blijkbaar mag je niet eens meer bij een onjuiste of ontbrekende postcode opzoeken wat deze wel had moeten zijn. Dus retour afzender, of anders naar OBSB.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:49:31 #285
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_181086363
Het gaat helemaal tegen mijn klantgerichte postbodehart in, om stukken die prima bestelbaar zijn naar het grote gat dat onbestelbare stukken heet te sturen. Ik wil eerst eens weten wat er binnen PostNL gebeurt met de uitval uit de machine van de stukken waarvan de postcode onleesbaar is. (gemaakt. door mij. want onjuist)
pi_181087551
Ik zoek thuis altijd gewoon de goede postcodes op, anders loopt die post zo een paar weken vertraging op.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:44:09 #287
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_181088100
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:30 schreef gelestipjes het volgende:
Ik zoek thuis altijd gewoon de goede postcodes op, anders loopt die post zo een paar weken vertraging op.
Ja voor de goede zaak is dat het beste, deed ik dus ook eerst.
pi_181088638
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:30 schreef gelestipjes het volgende:
Ik zoek thuis altijd gewoon de goede postcodes op, anders loopt die post zo een paar weken vertraging op.
Ik klop vaak even het adres in in Google Maps, dan zie je ook meteen de postcode. Tenminste voor particuliere post, post van bedrijven stuur ik meestal wel terug, anders passen ze hun database nooit aan en blijf je aan de gang.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:12:34 #289
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_181089110
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:59 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]

Ik klop vaak even het adres in in Google Maps, dan zie je ook meteen de postcode. Tenminste voor particuliere post, post van bedrijven stuur ik meestal wel terug, anders passen ze hun database nooit aan en blijf je aan de gang.
Jaja. Dat deed ik ook steeds ja.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:33:21 #290
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_181089688
Bij de dienst onbestelbare poststukken gaan ze wel zorgvuldig om met post hoor. Vind dat een mooi onderdeel van het bedrijf. Zoeken veel op en uit. Je kan ze beetje helpen door bv op de stikker duidelijk aan te strepen dat het gaat om bv een verkeerd postcode.

Had hier een adres zonder brievenbus, deur werd nooit open gedaan. Op een gegeven moment post naar den haag gestuurd. Die hebben gewoon gebeld en alles geregeld. Week later hing er een brievenbus met een excuuskaartje er aan gericht aan de postbezorger.

Kruisjes mogen volgens zeggen niet meer omdat de machine die niet kan lezen. Dat worden dus 0100 poststukken... Naja en we weten allemaal wat daar mee gebeurt.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181096354
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:33 schreef V__L_N het volgende:
Bij de dienst onbestelbare poststukken gaan ze wel zorgvuldig om met post hoor. Vind dat een mooi onderdeel van het bedrijf. Zoeken veel op en uit. Je kan ze beetje helpen door bv op de stikker duidelijk aan te strepen dat het gaat om bv een verkeerd postcode.

Had hier een adres zonder brievenbus, deur werd nooit open gedaan. Op een gegeven moment post naar den haag gestuurd. Die hebben gewoon gebeld en alles geregeld. Week later hing er een brievenbus met een excuuskaartje er aan gericht aan de postbezorger.

Kruisjes mogen volgens zeggen niet meer omdat de machine die niet kan lezen. Dat worden dus 0100 poststukken... Naja en we weten allemaal wat daar mee gebeurt.
Mooi. Heb wel eens in die nieuwsbrief gelezen dat ze van het overgrote deel van de post wel de ontvanger of afzender kunnen vinden. Ik zie de laatste tijd ook heel vaak enveloppen afkomstig van 2500 NA 99054, dat ze die dus gevonden hebben. Maar ook wel eens een klacht gelezen op twitter ( :') ) dat ze wel een jaar hadden gedaan om de ontvanger te vinden. Dus hoe snel alles gaat weet je niet.
Edit. O ja, over XXXX als de postcode niet klopt. Dat was eerst idd de werkwijze, maar toen ook al alleen als er geen retouradres was. Soms zie je het nog voorbij komen en vaak is er wel een adressticker (die met codeerregel) met de goede postcode op geplakt! Dus ook al mag het 'officieel' niet, het lijkt wel (soms) te werken. Wie weet is het dan via 2500 NA gegaan.

[ Bericht 10% gewijzigd door bmp80 op 11-08-2018 05:24:41 ]
pi_181097323
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:33 schreef V__L_N het volgende:
Bij de dienst onbestelbare poststukken gaan ze wel zorgvuldig om met post hoor. Vind dat een mooi onderdeel van het bedrijf. Zoeken veel op en uit. Je kan ze beetje helpen door bv op de stikker duidelijk aan te strepen dat het gaat om bv een verkeerd postcode.

Had hier een adres zonder brievenbus, deur werd nooit open gedaan. Op een gegeven moment post naar den haag gestuurd. Die hebben gewoon gebeld en alles geregeld. Week later hing er een brievenbus met een excuuskaartje er aan gericht aan de postbezorger.

Kruisjes mogen volgens zeggen niet meer omdat de machine die niet kan lezen. Dat worden dus 0100 poststukken... Naja en we weten allemaal wat daar mee gebeurt.
Haha je moest eens weten _O-
En de helft van het takenpakket is al verdwenen daar, want de service was volgens de top van PostNL niet nodig :')
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_181097399
Ik vroeg me laatst al af hoe het zat met postcode XXXX. Ik ben het namelijk al heel lang niet meer tegengekomen. Nu moet ik zeggen dat heel veel collega's die procedure niet kenden toen je dat nog wel mocht doen.
Ik vind het wel raar dat er nooit is gemeld dat het niet de bedoeling is dat je dat nog invult. Ik was in ieder geval niet op de hoogte.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 11 augustus 2018 @ 14:33:42 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181103516
ik ook niet. Heb het laatst nog wel een keer gedaan toen ik een foutieve postcode tegenkwam en de juiste niet wist
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181104003
https://mijnpostnl.mijnpo(...)stretourophalen.aspx

Kunnen de busjes nog wat vaker een omweg maken voordat ze de post op het depot komen brengen.
pi_181115866
Vandaag weer iets nieuws tegengekomen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181122188
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 23:17 schreef Rafierafie het volgende:
Vandaag weer iets nieuws tegengekomen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook nooit gezien! Misschien van pakketten afkomstig?
pi_181128312
Stond dat buiten bij die mensen of had jij dat pakket bij je?
pi_181139573
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:00 schreef Globetrottertje het volgende:
Stond dat buiten bij die mensen of had jij dat pakket bij je?
Mocht ik bezorgen. *O*
pi_181142728
Ik heb weleens een Kerstpakket (van DHL notabene!) moeten bezorgen maar dit is minstens zo raar. Hoort bij pakketten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')