ze komen er wel achter als een grote meute exodus doetquote:Op donderdag 9 augustus 2018 15:20 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
nee hoor, er werd gezegd dat bezorgers er gemiddeld per week 12 minuten langer over zouden doen, dus nee, niet per wijk per dag.
advies: niet aan beginnenquote:Op donderdag 9 augustus 2018 16:19 schreef Black-Death het volgende:
Even wat gelezen hier. Ben geen postbezorgers (gelukkig als ik het zo lees.. )
Respect!
je hebt helemaal gelijk,de rekenwonders daar zijn niet zo snugger, straks 3/4e kwartaal huillie verlies 10 miljoenquote:Op donderdag 9 augustus 2018 16:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Er is inderdaad gezegd dat er 115 fte extra nodig zou zijn bij bezorgen. Dat komt neer op 4600 uur, oftewel 276000 minuten per week. We hebben momenteel iets van 20.000 postbezorgers, dus dan kom je inderdaad uit op gemiddeld 14 minuten per week per bezorger. Maar met exact diezelfde cijfers kwamen ze vorig jaar al, toen ze bij ons de combibundel al wilden gaan invoeren, wat toen op het nippertje niet door ging. En toen was de standaard werkmethode nog dat je de post al lopend moest pakken (en bij een scooterwijk blijkbaar tijdens het rijden, met het stuur tussen je knieën geklemd?), terwijl er nu tgv de talloze valpartijen met al dan niet blijvend lichamelijk letsel is afgesproken dat je de post pas mag pakken als je stilstaat bij de deur. Dat duurt veel langer, dus die cijfers van 190 fte besparen bij Voorbereiden en 115 fte extra nodig bij Bezorgen, alweer achterhaald zijn. Die besparing van per saldo 75fte, wat bij een bedrijf met een slordige 20.000 fte in dienst in feite toch al geen reet voorstelt, zal dus in de praktijk waarschijnlijk nog veel kleiner zijn, als er uberhaupt al een besparing gerealiseerd wordt. Ik denk als je de aanschafkosten van de vesten, en de kosten van het hogere verloop (werving, selectie en opleiding) onder bezorgers gaat mee rekenen, dat de kosten de baten veruit zullen overtreffen.
gaat een fiasco worden,zeker door de megavele fouten elke dag,en natuurlijk ook weer klanten kosten want die hebben het pakket niet binnen het beloofde tijdsbestekquote:Op donderdag 9 augustus 2018 17:00 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Herkenbaar, dit. Pakketjes bij een andere wijk in, vandaag 3 bundels van mijn wijk bij een ander in de tas... Vraag me wel af wat PostNL verwacht als je een paar bundels van een andere wijk tegen komt, of pakjes oid. Mijn collega was toch niet van plan om dat even allemaal te gaan bezorgen iig. En ik zou er niet voor terug willen komen, zeker niet als ik al klaar ben en al weer thuis zit. Zou ook niet van plan zijn om nog even wat van een andere wijk na te gaan brengen.
rond kerst komt er vast nog een verrassingquote:Op donderdag 9 augustus 2018 17:09 schreef Rafierafie het volgende:
Als er uiteindelijk wel extra tijd bij de wijken komt als de combibundel wordt geïntroduceerd, zou ik me als piloot wel flink genaaid voelen.
Het zal me niet verbazen als je er alleen tijd bijkrijgt als je daadwerkelijk met het vest loopt. Dán moet je namelijk stilstaan om de post te pakken. Als je gewoon op de ouderwetse manier met de post op de arm loopt, zul je nauwelijks extra tijd nodig hebben volgens PostNL-logica.
Je bedoelt weer een nieuwe pilot? Dat is het enige wat ik nog verwacht van dit schitterende bedrijf. Een positieve verrassing heb ik al heel, heel lang niet meer meegemaakt.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 17:15 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
rond kerst komt er vast nog een verrassing
nee van iets anders, ze blijven natuurlijk niet stilzittenquote:Op donderdag 9 augustus 2018 17:20 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Je bedoelt weer een nieuwe pilot? Dat is het enige wat ik nog verwacht van dit schitterende bedrijf. Een positieve verrassing heb ik al heel, heel lang niet meer meegemaakt.
Laten we dat maar eerst eens afwachtenquote:Op donderdag 9 augustus 2018 17:11 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ze komen er wel achter als een grote meute exodus doet
Kun je na gaan. Laten we zeggen dat de waarheid in het midden ligt, en dat het 45 minuten extra is. Uitgaande van die 20.000 bezorgers uit de berekening van het bedrijf kom je dan ineens uit op 900.000 minuten, oftewel 15.000 uur, oftewel 375 fte extra bij bezorgen. En dat afgezet tegen 190 fte besparen in de voorbereiding is een extra kostenpost van 185 fte. Nu zal de berekening niet helemaal opgaan, want de loonkosten van een voorbereider zullen gemiddeld wat hoger liggen dan bij een postbezorger, maar dat zal geen factor 2 schelen.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 18:09 schreef V__L_N het volgende:
Met de oude methode mag je officieel ook niet lopen en kijken. Heb na aanleiding van dat filmpje op de site daar vragen over gesteld. Toen is gezegd je moet het doen volgens de werkinstructie. Dus dan mag je evengoed niet lopen en kijken tegelijk.
Ik zit hier aan de rand van een testgebied. Hier hebben ze het over een half tot heel uur extra.
En dan te bedenken hoeveel het kost om dat allemaal deskundig uit te rekenen...quote:Op donderdag 9 augustus 2018 14:43 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Mensen zullen er gemiddeld 12 minuten per week langer over doen volgens postnl, dus die dagelijkse minuut van het postvest aantrekken zit waarschijnlijk al verwerkt in die 12 minuten
Grootste besparing zal hem ook zitten in het vastgoed. Geen idee waarom ze dat nooit noemen in hun verhaaltjes.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 18:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Kun je na gaan. Laten we zeggen dat de waarheid in het midden ligt, en dat het 45 minuten extra is. Uitgaande van die 20.000 bezorgers uit de berekening van het bedrijf kom je dan ineens uit op 900.000 minuten, oftewel 15.000 uur, oftewel 375 fte extra bij bezorgen. En dat afgezet tegen 190 fte besparen in de voorbereiding is een extra kostenpost van 185 fte. Nu zal de berekening niet helemaal opgaan, want de loonkosten van een voorbereider zullen gemiddeld wat hoger liggen dan bij een postbezorger, maar dat zal geen factor 2 schelen.
Ik vraag het me af. Door het gebruik van de codeerregel konden er vakken worden ingedikt en konden er meer wijken op 1 kast, dus kunnen er meer wijken op 1 vestiging worden voorbereid, dus kunnen er vestigingen worden gesloten. Maar de codeerregel en de combibundel zijn verschillende dingen. De invoer van de combibundel gaat niet gepaard met een nog verder indikken van wijken, dus heb je nog steeds evenveel kasten en ruimte nodig. Dus dat levert dan m.i. geen verdere vastgoedbesparing op.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 18:19 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Grootste besparing zal hem ook zitten in het vastgoed. Geen idee waarom ze dat nooit noemen in hun verhaaltjes.
Met de combibundel kan je nog meer wijken op één kast doen. In de theorie in ieder geval.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 18:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik vraag het me af. Door het gebruik van de codeerregel konden er vakken worden ingedikt en konden er meer wijken op 1 kast, dus kunnen er meer wijken op 1 vestiging worden voorbereid, dus kunnen er vestigingen worden gesloten. Maar de codeerregel en de combibundel zijn verschillende dingen. De invoer van de combibundel gaat niet gepaard met een nog verder indikken van wijken, dus heb je nog steeds evenveel kasten en ruimte nodig. Dus dat levert dan m.i. geen verdere vastgoedbesparing op.
Uh, hoe kom je daarbij? We gaan hier in ieder geval wel degelijk indikken. Hebben we nu 5 of 6 wijken (waarbij ik A4 of zo gewoon even als 1 wijk zie, ook als die officieel uit 3 verschillende wijken bestaat) op 1 kast, straks worden dat er 8 of 9. En tegelijk met de invoering van de combibundel komt er hier ook weer een andere vestiging bij in. Op dit moment zou dat aardig krap worden, maar straks met de combibundel is er weer meer ruimte.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 18:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik vraag het me af. Door het gebruik van de codeerregel konden er vakken worden ingedikt en konden er meer wijken op 1 kast, dus kunnen er meer wijken op 1 vestiging worden voorbereid, dus kunnen er vestigingen worden gesloten. Maar de codeerregel en de combibundel zijn verschillende dingen. De invoer van de combibundel gaat niet gepaard met een nog verder indikken van wijken, dus heb je nog steeds evenveel kasten en ruimte nodig. Dus dat levert dan m.i. geen verdere vastgoedbesparing op.
Hoe zou dat dan precies moeten werken? In theorie dan? Er is niet ineens minder post, er is ook niet ineens minder post die ingestraat moet worden.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 18:36 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Met de combibundel kan je nog meer wijken op één kast doen. In de theorie in ieder geval.
Doordat je blauw niet meer tussen rood zet bespaar je tijd.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 18:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hoe zou dat dan precies moeten werken? In theorie dan? Er is niet ineens minder post, er is ook niet ineens minder post die ingestraat moet worden.
Laat ik het zo zeggen. Bij ons beginnen we in september met de combibundel. Er is hier niks bekend over verder indikken. Er is, toen we vorig jaar de codeerregel kregen al flink ingedikt. We hebben nu ook al kasten met 8 wijken er op. Ja, je zou dat eventueel nog verder kunnen indikken, je zou immers theoretisch alle wijken van 1 vestiging op 1 kast kunnen doen, maar daar heb je verder geen combibundel voor nodig. Dus hoe de combibundel verder indikken mogelijk maakt, zie ik niet.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 18:50 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Uh, hoe kom je daarbij? We gaan hier in ieder geval wel degelijk indikken. Hebben we nu 5 of 6 wijken (waarbij ik A4 of zo gewoon even als 1 wijk zie, ook als die officieel uit 3 verschillende wijken bestaat) op 1 kast, straks worden dat er 8 of 9. En tegelijk met de invoering van de combibundel komt er hier ook weer een andere vestiging bij in. Op dit moment zou dat aardig krap worden, maar straks met de combibundel is er weer meer ruimte.
Ik begrijp wel hoe je tijd bespaart, maar niet hoe de combibundel leidt tot een besparing in RUIMTE.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 19:01 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Doordat je blauw niet meer tussen rood zet bespaar je tijd.
Je gaat dus gewoon 10x achterklaar een wijk instraten en zetten.
Lijkt me wel dat dit gigantisch uit de klauwen gaat lopen als er wel een keer veel blauw is. Veel ruimte voor een drukkast zal er niet meer zijn.
Je gaat ook niet indikken qua vakjes, maar meer wijken op 1 kast na elkaar. Als je 10 wijken op een kast kan doen i.p.v. 5 dan heb je nog maar de helft van het aantal kasten nodig en heb je dus weer ruimte over.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 19:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik begrijp wel hoe je tijd bespaart, maar niet hoe de combibundel leidt tot een besparing in RUIMTE.
Meer wijken op 1 kast he, niet meer post per vak.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 19:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik begrijp wel hoe je tijd bespaart, maar niet hoe de combibundel leidt tot een besparing in RUIMTE.
Dan zou je dus echter 2x zo snel moeten werken. Nu weet ik eerlijk gezegd niet hoeveel FTE aan voorbereiders je nu hebt, maar een besparing van 190 (landelijk!) lijkt me dat geen schrikbarend aantal. Ik denk dat er alleen op onze vestiging al meer dan 190 fte rondloopt. En dan heb ik ook nog eens vernomen uit een nabijgelegen pilotgebied dat (wat een verassing, not) de besparing bij voorbereiden in de praktijk best wel tegenviel.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 19:07 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Je gaat ook niet indikken qua vakjes, maar meer wijken op 1 kast na elkaar. Als je 10 wijken op een kast kan doen i.p.v. 5 dan heb je nog maar de helft van het aantal kasten nodig en heb je dus weer ruimte over.
10 ipv 5 was natuurlijk een voorbeeld, bij ons werd er dus gezegd ipv 5 of 6 worden het er dan 8 of 9. Over een hele vestiging gemeten scheelt dat toch nog wel wat kasten.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 19:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan zou je dus echter 2x zo snel moeten werken. Nu weet ik eerlijk gezegd niet hoeveel FTE aan voorbereiders je nu hebt, maar een besparing van 190 (landelijk!) lijkt me dat geen schrikbarend aantal. Ik denk dat er alleen op onze vestiging al meer dan 190 fte rondloopt. En dan heb ik ook nog eens vernomen uit een nabijgelegen pilotgebied dat (wat een verassing, not) de besparing bij voorbereiden in de praktijk best wel tegenviel.
Van 5 naar 10 wijken zal niet gebeuren. Maar er komen wel gewoon meer wijken per kast. Ik heb ook geen idee hoeveel landen er nog dicht moeten.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 19:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan zou je dus echter 2x zo snel moeten werken. Nu weet ik eerlijk gezegd niet hoeveel FTE aan voorbereiders je nu hebt, maar een besparing van 190 (landelijk!) lijkt me dat geen schrikbarend aantal. Ik denk dat er alleen op onze vestiging al meer dan 190 fte rondloopt. En dan heb ik ook nog eens vernomen uit een nabijgelegen pilotgebied dat (wat een verassing, not) de besparing bij voorbereiden in de praktijk best wel tegenviel.
Ik vind het op zich wel klachtwaardig als de post van zaterdag vaak op maandag wordt besteld en ik denk dat de webcare niet weet dat dat op sommige plekken structureel echt gebeurt. Het is het onderzoeken wel waard of het echt met toestemming is gebeurd en dan vertellen ze dat vast tegen die meneer die zijn post nou te laat krijgt.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 19:27 schreef ophaling10 het volgende:
die klantenservice denkt niet verder dan een monitor:
https://bit.ly/2KGkwks
Klantenservice weet amper wat er speelt binnen het bedrijfquote:Op donderdag 9 augustus 2018 19:27 schreef ophaling10 het volgende:
die klantenservice denkt niet verder dan een monitor:
https://bit.ly/2KGkwks
Ze weten daar nog niet eens dat wij ook scannen. En dat doen we al bijna 2 jaar, go figure...quote:Op donderdag 9 augustus 2018 20:15 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Klantenservice weet amper wat er speelt binnen het bedrijf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In week 33 en 34 worden we nog met 10 procent gekort, daarna is het feest weer voorbij.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 08:39 schreef Globetrottertje het volgende:
In welke week is het zomerdal afgelopen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nobody ever seems to remember life is a game we play
quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 09:11 schreef VixenFromHell het volgende:
Wel heel onhandig dat ze hier nooit meer een verslag sturen van het werkoverleg, doen ze dat bij jullie nog wel?
Hier kregen we een paar jaar geleden nog een verslag met alle vragen die gesteld waren er bij en alles, maar nu niets meer. Pech voor degenen die er niet bij konden zijn.. Wij hebben de laatste keer ook iets van een instructie gehad over de afwezigheid vd teamcoach, maar dat hadden de mensen die er niet waren ivm vakantie dus ook gemist. Erg onhandigWij krijgen ook geen verslagen meer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook op mijn depot zijn er mensen die simpelweg te lui zijn om zelf foutlopers te herstellen, ondanks dat we al vele malen hebben aangegeven dat het niet de bedoeling is dat er post blijft liggen. Er zijn er zelfs bij die (scan)pakjes terug in de rode bak smijten die met gemak in de oranje brievenbus zouden kunnen.
In de meeste gevallen is het dus een kwestie van gemakzucht.
Ergens begrijp ik het wel. De voorbereiding maakt er een zooitje van en wij mogen het oplossen. Op een gegeven moment krijg je als bezorger ook zoiets van krijg de schijt maar. Ik herstel ook geen foutlopers meer, alle fouten die ik tegenkom gaan de eerste oranje bus in die ik zie. Zonder herstelsticker. Alleen voor medische of rouwpost rij of loop ik nog om.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 09:34 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Wij krijgen ook geen verslagen meer.
Ook op mijn depot zijn er mensen die simpelweg te lui zijn om zelf foutlopers te herstellen, ondanks dat we al vele malen hebben aangegeven dat het niet de bedoeling is dat er post blijft liggen. Er zijn er zelfs bij die (scan)pakjes terug in de rode bak smijten die met gemak in de oranje brievenbus zouden kunnen.
In de meeste gevallen is het dus een kwestie van gemakzucht.
Ik zou willen leren hoe ik kan onderscheiden welke foute post, die ik zonder herstelsticker in de brievenbus doe, er de volgende dag gewoon weer tussen gesorteerd zal zitten, in mijn wijk. Daarvoor moet ik de code kunnen lezen toch? Als de code klopt bij het adres dan wordt het poststuk de tweede keer waarschijnlijk wel goed gesorteerd? Maar als er een foute code op geprint is? Wat is dan de reden voor de foute code?quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 10:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ergens begrijp ik het wel. De voorbereiding maakt er een zooitje van en wij mogen het oplossen. Op een gegeven moment krijg je als bezorger ook zoiets van krijg de schijt maar. Ik herstel ook geen foutlopers meer, alle fouten die ik tegenkom gaan de eerste oranje bus in die ik zie. Zonder herstelsticker. Alleen voor medische of rouwpost rij of loop ik nog om.
Wat zijn precies de foutlopers die jij niet meer herstelt? Hoe zitten die fouten in elkaar?quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 10:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ergens begrijp ik het wel. De voorbereiding maakt er een zooitje van en wij mogen het oplossen. Op een gegeven moment krijg je als bezorger ook zoiets van krijg de schijt maar. Ik herstel ook geen foutlopers meer, alle fouten die ik tegenkom gaan de eerste oranje bus in die ik zie. Zonder herstelsticker. Alleen voor medische of rouwpost rij of loop ik nog om.
I know rightquote:Op donderdag 9 augustus 2018 21:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ze weten daar nog niet eens dat wij ook scannen. En dat doen we al bijna 2 jaar, go figure...
Ik doe precies hetzelfde, TC weet er vanaf. Geen reactiequote:Op vrijdag 10 augustus 2018 10:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ergens begrijp ik het wel. De voorbereiding maakt er een zooitje van en wij mogen het oplossen. Op een gegeven moment krijg je als bezorger ook zoiets van krijg de schijt maar. Ik herstel ook geen foutlopers meer, alle fouten die ik tegenkom gaan de eerste oranje bus in die ik zie. Zonder herstelsticker. Alleen voor medische of rouwpost rij of loop ik nog om.
Oh nee stond ook zeker niet op de planningquote:
Ja dat kon je met die oude code dus nog makkelijk zien, stond er de verkeerde postcode + nr op gedrukt dan sticker en anders niet, maar dat kan nu met die nieuwe codes niet meer. Ik sticker dus toch maar alles dan. Soms komt het daarna ook zonder sticker weer terug. Plakken soms niet goed, maar we hebben ook het idee dat de stickers soms ergens er gewoon weer afgehaald worden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 11:00 schreef Claire68 het volgende:
[..]
Ik zou willen leren hoe ik kan onderscheiden welke foute post, die ik zonder herstelsticker in de brievenbus doe, er de volgende dag gewoon weer tussen gesorteerd zal zitten, in mijn wijk. Daarvoor moet ik de code kunnen lezen toch? Als de code klopt bij het adres dan wordt het poststuk de tweede keer waarschijnlijk wel goed gesorteerd? Maar als er een foute code op geprint is? Wat is dan de reden voor de foute code?
Je moet even kijken naar dit stukje van de code 1234A1A. Is deze code hetzelfde als de rest van je wijk? Maar hoort de post er niet? Dan is die code dus fout. Maar heb jij post met een code 4231A1A, dan zal de code wel goed zijn, maar is er ergens een fout gemaakt in het sorteerprocesquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 13:14 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ja dat kon je met die oude code dus nog makkelijk zien, stond er de verkeerde postcode + nr op gedrukt dan sticker en anders niet, maar dat kan nu met die nieuwe codes niet meer.
Ik heb ook ooit een keer een zending gehad, een hele dikke envelop die ik daarom nog herinnerde, zonder retouradres en een verkeerd adres die ik naar 2500 NA had gestuurd. Een maand later kreeg ik hem weer, met nog een beetje plakresten waar mijn sticker gegezeten had. Dus misschien denken ze bij OBSB ook soms van, misschien weten ze het nu wel? (maar dat was de enige keer dat ik zoiets heb gezien, wie weet gaat het bijna altijd goed)quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 13:14 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ja dat kon je met die oude code dus nog makkelijk zien, stond er de verkeerde postcode + nr op gedrukt dan sticker en anders niet, maar dat kan nu met die nieuwe codes niet meer. Ik sticker dus toch maar alles dan. Soms komt het daarna ook zonder sticker weer terug. Plakken soms niet goed, maar we hebben ook het idee dat de stickers soms ergens er gewoon weer afgehaald worden.
Ik had een keer een rouwkaart met niet kloppend adres (even nummer erop, die bestaan daar niet, compleet andere postcode erop ook van een andere plaats). Was dichtgeplakt, dus die mocht naar 2500NA van de TC. Maar toch kreeg ik hem weer terug, zonder sticker en nu met een herstelstickertje met code erop geplakt en de sticker die ik erop had gedaan zat toch echt goed vast toen ik hem in de bus gooide. TC snapte er ook niets van, maar collega's hebben vergelijkbare ervaringen.
Ik er laatst één een week lang terug. Op het eind plakte ik zelfs twee stickers. Na 6 dagen maar aan de TC gegeven.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 14:39 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Ik heb ook ooit een keer een zending gehad, een hele dikke envelop die ik daarom nog herinnerde, zonder retouradres en een verkeerd adres die ik naar 2500 NA had gestuurd. Een maand later kreeg ik hem weer, met nog een beetje plakresten waar mijn sticker gegezeten had. Dus misschien denken ze bij OBSB ook soms van, misschien weten ze het nu wel? (maar dat was de enige keer dat ik zoiets heb gezien, wie weet gaat het bijna altijd goed)
Het hoeft ook allemaal niet zo moeilijk te zijn.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 14:39 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Ik heb ook ooit een keer een zending gehad, een hele dikke envelop die ik daarom nog herinnerde, zonder retouradres en een verkeerd adres die ik naar 2500 NA had gestuurd. Een maand later kreeg ik hem weer, met nog een beetje plakresten waar mijn sticker gegezeten had. Dus misschien denken ze bij OBSB ook soms van, misschien weten ze het nu wel? (maar dat was de enige keer dat ik zoiets heb gezien, wie weet gaat het bijna altijd goed)
Mentaliteit wordt ook wel door de post gecreëerd. Als je meteen op je kop krijgt als je binnen naar een "expert" van een plaats loopt/roept voor een juiste postcode........quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 15:37 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Het hoeft ook allemaal niet zo moeilijk te zijn.
Hoe vaak ik wel geen brieven heb gehad waar duidelijk een retour adres op staat, maar gewoon naar 2500NA sturen die lossen het wel op.
Noem het luiheid of gewoon niet weten
Huh, je schreef boodschappen op de post? Dat is wel een beetje aso mijns inziens. Ik zou er althans niet blij van worden als iemand op mijn post had geschreven.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 15:25 schreef Claire68 het volgende:
Er is 1 ergernis die ik niet meer heb sinds de codeerregel er is. Waar dus nu talloze andere ergernissen voor in de plaats zijn gekomen. Maar die ene ergernis heb ik tenminste nu niet meer. Dat was post die ik gesorteerd kreeg voor de Ramstraat terwijl die voor de Tramstraat was. Sorteerder(s) (1 of meer?) keek blijkbaar totaal niet naar de postcode maar alleen naar de straatnaam, waarvan de T niet meer voor het adresvenster zat. Die post kreeg ik dan steeds opnieuw terug voor de Ramstraat, en elke keer zette ik er een nieuwe boodschap bij op voor de domme sorteerders. Want zo ben ik wel, het blijft niet bij de stickers, ik ga er ook mijn eigen boodschappen bij op zetten.
nou, luiheid zal het niet zijn, 2500 NA 99054 invullen gaat immers niks sneller dan het retouradres invullen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 15:37 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Het hoeft ook allemaal niet zo moeilijk te zijn.
Hoe vaak ik wel geen brieven heb gehad waar duidelijk een retour adres op staat, maar gewoon naar 2500NA sturen die lossen het wel op.
Noem het luiheid of gewoon niet weten
Postcodes stonden er wel bij. Vaak genoeg nog kunnen gebruiken bij het ingooien. Jaren daarvoor was de ingooi volgorde zelfs de volgorde van de postcodes.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 16:10 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Huh, je schreef boodschappen op de post? Dat is wel een beetje aso mijns inziens. Ik zou er althans niet blij van worden als iemand op mijn post had geschreven.
En dat ze niet naar de postcode keken vind ik op zich niet heel raar. Er stond volgens mij alleen een straatnaam bij het ingooivak, geen postcode. Het is ook wel een beetje vragen om problemen, een tramstraat en ramstraat in 1 wijk.
Als het post is waar bijv. een verkeerde postcode op staat (de postcode hoort wel bij jouw wijk, de rest van het adres niet), of de machine heeft er om onduidelijke reden een verkeerde codeerregelcode op gezet, dan kun je de post inderdaad beter wel van een herstel/retoursticker voorzien, anders zit de foute post de volgende keer weer tussen jouw wijk.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 11:00 schreef Claire68 het volgende:
[..]
Ik zou willen leren hoe ik kan onderscheiden welke foute post, die ik zonder herstelsticker in de brievenbus doe, er de volgende dag gewoon weer tussen gesorteerd zal zitten, in mijn wijk. Daarvoor moet ik de code kunnen lezen toch? Als de code klopt bij het adres dan wordt het poststuk de tweede keer waarschijnlijk wel goed gesorteerd? Maar als er een foute code op geprint is? Wat is dan de reden voor de foute code?
Kun je nagaan hoezeer ik al aan de codeeerregel gewend ben, kan me de oude situatie al nauwelijks meer herinnerenquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 16:18 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Postcodes stonden er wel bij. Vaak genoeg nog kunnen gebruiken bij het ingooien. Jaren daarvoor was de ingooi volgorde zelfs de volgorde van de postcodes.
Je hebt nu inderdaad geen fouten meer in de trant van post voor de Beatrixstraat die tussen het Beatrixplantsoen zit. Of Beukenweg tussen de Berkenweg. In plaats van dit soort logische fouten heb je nu alleen maar onlogische fouten. Voordeel is wel dat die door de bezorger eerder worden gezien. Als bezorger zag ik het ook wel eens over het hoofd dat er een poststuk voor het Beatrixplantsoen tussen de Beatrixstraat zat. Maar nu zit er ineens post tussen voor de Lijsterbeslaan in Oude Pekela, en ja, dat valt veel meer op.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 15:25 schreef Claire68 het volgende:
Er is 1 ergernis die ik niet meer heb sinds de codeerregel er is. Waar dus nu talloze andere ergernissen voor in de plaats zijn gekomen. Maar die ene ergernis heb ik tenminste nu niet meer. Dat was post die ik gesorteerd kreeg voor de Ramstraat terwijl die voor de Tramstraat was. Sorteerder(s) (1 of meer?) keek blijkbaar totaal niet naar de postcode maar alleen naar de straatnaam, waarvan de T niet meer voor het adresvenster zat. Die post kreeg ik dan steeds opnieuw terug voor de Ramstraat, en elke keer zette ik er een nieuwe boodschap bij op voor de domme sorteerders. Want zo ben ik wel, het blijft niet bij de stickers, ik ga er ook mijn eigen boodschappen bij op zetten.
Ja is wel een beetje aso, dat is waar. Ik zou het zelf eerlijkgezegd interessant vinden om te weten wat er allemaal met mijn post is gebeurd. Hoe ze er mee omgeklooid hebben. NB de Tramstraat zat helemaal niet in mijn wijk!!quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 16:10 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Huh, je schreef boodschappen op de post? Dat is wel een beetje aso mijns inziens. Ik zou er althans niet blij van worden als iemand op mijn post had geschreven.
En dat ze niet naar de postcode keken vind ik op zich niet heel raar. Er stond volgens mij alleen een straatnaam bij het ingooivak, geen postcode. Het is ook wel een beetje vragen om problemen, een tramstraat en ramstraat in 1 wijk.
Ik zou een klacht indienen als iemand op mijn post zat te schrijven, als ontvanger interesseren de problemen tussen voorbereiden en bezorgen me niet, dat vecht je maar op een andere manier uit.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 16:30 schreef Claire68 het volgende:
[..]
Ja is wel een beetje aso, dat is waar. Ik zou het zelf eerlijkgezegd interessant vinden om te weten wat er allemaal met mijn post is gebeurd. Hoe ze er mee omgeklooid hebben. NB de Tramstraat zat helemaal niet in mijn wijk!!
Blijkbaar keek er dus een vosser eerder naar straatnamen dan naar postcodes. En dat is nu dan tenminste door de codeerregel verholpen. Maar ja. Het middel is dan toch wel erger dan de kwaal.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 16:34 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik zou een klacht indienen als iemand op mijn post zat te schrijven, als ontvanger interesseren de problemen tussen voorbereiden en bezorgen me niet, dat vecht je maar op een andere manier uit.
Als de tramstraat niet in je wijk zat is het wel een stuk logischer dat de voorbereider het er gewoon tussen zet, als je 2 bijna gelijke straatnamen op 1 kast hebt weet je dat je het goed in de gaten moet houden, als jij maar 1 van die straten op je kast hebt ga je er gewoon vanuit dat het goed is. Dan moet het met vossen al misgaan, maar dat is dan wel weer apart, daar werd toch juist vooral naar postcode gekeken, niet naar de straatnaam.
Mwah. Bij mijn oude vaste team ging bij mij het vossen altijd op straat.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 16:34 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dan moet het met vossen al misgaan, maar dat is dan wel weer apart, daar werd toch juist vooral naar postcode gekeken, niet naar de straatnaam.
En dit gaat alleen maar erger wordenquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 16:04 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Mentaliteit wordt ook wel door de post gecreëerd. Als je meteen op je kop krijgt als je binnen naar een "expert" van een plaats loopt/roept voor een juiste postcode........
Nou ja, als je vost op straatnaam moet je toch aardig wat kennis hebben. Dus dan moet je ook weten dat er een ramstraat en een tramstraat zijn. Dan is het wel vrij dom om in dat geval niet naar de postcode te kijken.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 16:41 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Mwah. Bij mijn oude vaste team ging bij mij het vossen altijd op straat.
Huh, zitten die 2 wijken bij jullie dan in 1 rode bak? Bij ons is het nog wel gewoon per wijk 1 rode bak, dus een A4 heeft dan bijv 3 rode bakken want 3 wijken. Dan moet je toch wel erg zitten te slapen als je het dan nog verkeerd doet.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 16:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Tot slot is er ook nog het probleem van 2 wijken naast elkaar op 1 kast. Aan de sorteerkast kun je dat niet zien, want de vakjes zijn gewoon doorlopend genummerd van 1 t/m 48. Een voorbereider kan vaak alleen aan het bundelnummer zien waar de A-wijk ophoudt en de B-wijk begint. Bij de A-wijken zijn namelijk de vaknummers altijd gelijk aan de bundelnummers, en als je bij de B wijk aanbelandt springt het bundelnummer weer terug naar 1. Een onoplettende voorbereider merkt dit niet op, en dan belandt de B wijk bovenop de A-wijk in de tassen van de A-wijk, en met verkeerde labels er op, en, als je pech hebt, ook op het verkeerde depot. Wij hebben nu attentiekaarten die je moet instraten in het vakje waar een nieuwe wijk begint, en daardoor is de kans op fouten wel verkleind, maar het gaat nog steeds vaak mis.
Eigenlijk moet je wel alles stickeren, dus ik zou het gewoon wel doen. En de sticker over de oranje code plakken, ook bij de grote enveloppen, dan wordt dat niet opnieuw gelezen. Als mensen een verkeerde postcode opgeschreven hebben, niet opnieuw dezelfde postcode overnemen (dan zit hij er de volgende dag weer tussen), maar retour afzender doen (foutief adres).quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 16:46 schreef Claire68 het volgende:
Kramerica-Industries: Dankjewel voor de uitgebreide info! Ik zal mijn best doen alles onder de knie te krijgen. Ik moet nog maar eens wat meer aandacht besteden aan de codes op mijn post.
En herstelstickers weglaten zal ik pas doen als ik echt goed weet wat ik doe.
Trouwens, mij is gezegd door PostNL dat de stickers belangrijk zijn omdat ze aangeven dat er iets fout is gegaan en er dan door de stickers onderzoek mogelijk is naar wat er fout gaat. Maar ja het is toch wel een hele hoop werk vaak, en doen ze er wel echt iets mee, dat is de vraag. Iemand die klaagt dat de post er te lang over gedaan heeft, en de klantenservice vraagt: zit er een herstelsticker op, nou kijk, daarom... Dat zou ik niet een bevredigend gebruik van de herstelsticker vinden.
Vroeger ging ik dan zelf de goede postcode opzoeken bij dat adres. In mijn eigen tijd ook nog. Maar dat moeten ze bij sortering doen, vind ik, dat moet de bezorger niet hoeven doen, in eigen tijd ook nog. Dus bij verkeerde postcode kras ik de postcode heel goed door en zet op de herstelsticker een vraagtekentje voor het postcodevakje. Ik vind niet dat zo'n poststuk retour afzender moet. Ik vind dat ergens in de organisatie van PostNL de juiste postcode opgezocht moet worden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 16:59 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je wel alles stickeren, dus ik zou het gewoon wel doen. En de sticker over de oranje code plakken, ook bij de grote enveloppen, dan wordt dat niet opnieuw gelezen. Als mensen een verkeerde postcode opgeschreven hebben, niet opnieuw dezelfde postcode overnemen (dan zit hij er de volgende dag weer tussen), maar retour afzender doen (foutief adres).
OK, dat doen we niet. We mogen binnen geen postcodes opzoeken en er is niet zo'n organisatieonderdeel waar dat wel gebeurt (behalve bij 2500 NA). Als toevallig iemand het binnen ziet en weet kunnen we het nog herstellen, maar bijna altijd sturen we dat soort post ook terug, terwijl jij dat de dag er voor al had kunnen doen (maar niet in eigen tijd!). Als de postcode niet klopt moet je geen vraagteken opschrijven want daar kunnen we binnen niks mee, en dat soort post blijft er gewoon tussen zitten (in de machinepost die we niet controleren). Schrijf in plaats daarvan het retouradres op, dan zorgt de afzender dat ze in het vervolg de goede postcode noteren.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 17:12 schreef Claire68 het volgende:
[..]
Vroeger ging ik dan zelf de goede postcode opzoeken bij dat adres. In mijn eigen tijd ook nog. Maar dat moeten ze bij sortering doen, vind ik, dat moet de bezorger niet hoeven doen, in eigen tijd ook nog. Dus bij verkeerde postcode kras ik de postcode heel goed door en zet op de herstelsticker een vraagtekentje voor het postcodevakje. Ik vind niet dat zo'n poststuk retour afzender moet. Ik vind dat ergens in de organisatie van PostNL de juiste postcode opgezocht moet worden.
Zonder postcode komt er geen codeerregel op. De machine kan er niets van maken toch? De uitval is dus direct bij de machine. De post komt niet op jullie sorteerafdeling terecht.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 17:39 schreef bmp80 het volgende:
[..]
OK, dat doen we niet. We mogen binnen geen postcodes opzoeken en er is niet zo'n organisatieonderdeel waar dat wel gebeurt (behalve bij 2500 NA). Als toevallig iemand het binnen ziet en weet kunnen we het nog herstellen, maar bijna altijd sturen we dat soort post ook terug, terwijl jij dat de dag er voor al had kunnen doen (maar niet in eigen tijd!). Als de postcode niet klopt moet je geen vraagteken opschrijven want daar kunnen we binnen niks mee, en dat soort post blijft er gewoon tussen zitten (in de machinepost die we niet controleren). Schrijf in plaats daarvan het retouradres op, dan zorgt de afzender dat ze in het vervolg de goede postcode noteren.
Een complete instructie staat in Mijn Werk bij Help en dan Zakboekje.
Volgens mij moet je in zo'n geval 4 kruisjes in de linkerste 4 vakjes zetten.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 17:12 schreef Claire68 het volgende:
[..]
Vroeger ging ik dan zelf de goede postcode opzoeken bij dat adres. In mijn eigen tijd ook nog. Maar dat moeten ze bij sortering doen, vind ik, dat moet de bezorger niet hoeven doen, in eigen tijd ook nog. Dus bij verkeerde postcode kras ik de postcode heel goed door en zet op de herstelsticker een vraagtekentje voor het postcodevakje. Ik vind niet dat zo'n poststuk retour afzender moet. Ik vind dat ergens in de organisatie van PostNL de juiste postcode opgezocht moet worden.
Al een poosje niet meer.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 18:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens mij moet je in zo'n geval 4 kruisjes in de linkerste 4 vakjes zetten.
Bij ons leggen ze de labels voor de wijken in de eerste vakjes van die lopen. Dan weet je ook dat een nieuwe loop begintquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 16:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wij hebben nu attentiekaarten die je moet instraten in het vakje waar een nieuwe wijk begint, en daardoor is de kans op fouten wel verkleind, maar het gaat nog steeds vaak mis.
Deed ik ook hoor. Sterker nog, wij hadden buitengebied erbij, dus dat betekende dat per straat en per adres wist in welke bak het hoorde. Ondanks dat ik niet vaak VOSte wisten collega's mij wel te vinden als ik het wel deed, want ik lepelde het zo opquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 16:41 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Mwah. Bij mijn oude vaste team ging bij mij het vossen altijd op straat.
quote:Op donderdag 9 augustus 2018 21:53 schreef Rafierafie het volgende:
Let op dat de tijden op het rooster voor volgende week wel kloppen! De zomerdalkorting is vanaf volgende week namelijk 10 procent en geen 15.En hier dus ook 15%, bedankt dusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
Inderdaad dit. Geen kruisjes, dat kan het systeem niet meer. Geen lege vakjes. Gewoon retour-afzender. https://postnl-dev-commun(...)e_herstelpoststickerquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 17:39 schreef bmp80 het volgende:
[..]
OK, dat doen we niet. We mogen binnen geen postcodes opzoeken en er is niet zo'n organisatieonderdeel waar dat wel gebeurt (behalve bij 2500 NA). Als toevallig iemand het binnen ziet en weet kunnen we het nog herstellen, maar bijna altijd sturen we dat soort post ook terug, terwijl jij dat de dag er voor al had kunnen doen (maar niet in eigen tijd!). Als de postcode niet klopt moet je geen vraagteken opschrijven want daar kunnen we binnen niks mee, en dat soort post blijft er gewoon tussen zitten (in de machinepost die we niet controleren). Schrijf in plaats daarvan het retouradres op, dan zorgt de afzender dat ze in het vervolg de goede postcode noteren.
Een complete instructie staat in Mijn Werk bij Help en dan Zakboekje.
Is dat afgeschaft? Want zo heb ik het destijds geleerd. Dus moet ik nu in zo'n geval 2500 NA 99054 invullen?quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 18:33 schreef Bebop het volgende:
[..]
Al een poosje niet meer.
Die post gaat retour of naar de rebuut-afdeling (2500NA). Als ik herstelpost aan het verwerken ben, scharrel ik meestal even de postcode op als het handgeschreven is. Bij bedrukte adressen gaat het retour.
Als het goed is zou die gewoon op het VBL verwerkt moeten kunnen worden, dmv handcoderen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 19:33 schreef Claire68 het volgende:
Maar als er geen retouradres op staat. Een dichtgeplakte kaart, geschreven adres. Foute postcode van mijn wijk, adres is niet in mijn wijk. Herstelsticker erop, vakjes van postcode kunnen niet worden ingevuld. Maar kaart moet hersteld worden. Wat gebeurt daarmee? Bij de landelijke sorteermachine valt hij uit. En dan? Die uitval daar wordt toch gewoon naar gekeken? Daar wordt dan toch wel iets mee gedaan? De kaart is niet onbestelbaar, er staat gewoon een adres op: naam, straatnaam, huisnummer, woonplaats. Alleen maar geen postcode. Die gaat dan toch niet naar Onbestelbare Stukken? Wie weet dat.
Ja.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 19:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Is dat afgeschaft? Want zo heb ik het destijds geleerd. Dus moet ik nu in zo'n geval 2500 NA 99054 invullen?
Jaha, maar eerst moet iemand beslissen naar WELKE vbl de kaart moet gaan.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 19:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als het goed is zou die gewoon op het VBL verwerkt moeten kunnen worden, dmv handcoderen.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 19:19 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Inderdaad dit. Geen kruisjes, dat kan het systeem niet meer. Geen lege vakjes. Gewoon retour-afzender. https://postnl-dev-commun(...)e_herstelpoststicker
Hmm. Volgens de instructie in het zakboekje moet alle onjuist of onvolledig geadresseerde post retour afzender. Dus blijkbaar mag je niet eens meer bij een onjuiste of ontbrekende postcode opzoeken wat deze wel had moeten zijn. Dus retour afzender, of anders naar OBSB.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 19:37 schreef Claire68 het volgende:
[..]
Jaha, maar eerst moet iemand beslissen naar WELKE vbl de kaart moet gaan.
Ja voor de goede zaak is dat het beste, deed ik dus ook eerst.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 20:30 schreef gelestipjes het volgende:
Ik zoek thuis altijd gewoon de goede postcodes op, anders loopt die post zo een paar weken vertraging op.
Ik klop vaak even het adres in in Google Maps, dan zie je ook meteen de postcode. Tenminste voor particuliere post, post van bedrijven stuur ik meestal wel terug, anders passen ze hun database nooit aan en blijf je aan de gang.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 20:30 schreef gelestipjes het volgende:
Ik zoek thuis altijd gewoon de goede postcodes op, anders loopt die post zo een paar weken vertraging op.
Jaja. Dat deed ik ook steeds ja.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 20:59 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
Ik klop vaak even het adres in in Google Maps, dan zie je ook meteen de postcode. Tenminste voor particuliere post, post van bedrijven stuur ik meestal wel terug, anders passen ze hun database nooit aan en blijf je aan de gang.
Mooi. Heb wel eens in die nieuwsbrief gelezen dat ze van het overgrote deel van de post wel de ontvanger of afzender kunnen vinden. Ik zie de laatste tijd ook heel vaak enveloppen afkomstig van 2500 NA 99054, dat ze die dus gevonden hebben. Maar ook wel eens een klacht gelezen op twitter ( ) dat ze wel een jaar hadden gedaan om de ontvanger te vinden. Dus hoe snel alles gaat weet je niet.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 21:33 schreef V__L_N het volgende:
Bij de dienst onbestelbare poststukken gaan ze wel zorgvuldig om met post hoor. Vind dat een mooi onderdeel van het bedrijf. Zoeken veel op en uit. Je kan ze beetje helpen door bv op de stikker duidelijk aan te strepen dat het gaat om bv een verkeerd postcode.
Had hier een adres zonder brievenbus, deur werd nooit open gedaan. Op een gegeven moment post naar den haag gestuurd. Die hebben gewoon gebeld en alles geregeld. Week later hing er een brievenbus met een excuuskaartje er aan gericht aan de postbezorger.
Kruisjes mogen volgens zeggen niet meer omdat de machine die niet kan lezen. Dat worden dus 0100 poststukken... Naja en we weten allemaal wat daar mee gebeurt.
Haha je moest eens wetenquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 21:33 schreef V__L_N het volgende:
Bij de dienst onbestelbare poststukken gaan ze wel zorgvuldig om met post hoor. Vind dat een mooi onderdeel van het bedrijf. Zoeken veel op en uit. Je kan ze beetje helpen door bv op de stikker duidelijk aan te strepen dat het gaat om bv een verkeerd postcode.
Had hier een adres zonder brievenbus, deur werd nooit open gedaan. Op een gegeven moment post naar den haag gestuurd. Die hebben gewoon gebeld en alles geregeld. Week later hing er een brievenbus met een excuuskaartje er aan gericht aan de postbezorger.
Kruisjes mogen volgens zeggen niet meer omdat de machine die niet kan lezen. Dat worden dus 0100 poststukken... Naja en we weten allemaal wat daar mee gebeurt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 23:17 schreef Rafierafie het volgende:
Vandaag weer iets nieuws tegengekomen:Ook nooit gezien! Misschien van pakketten afkomstig?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mocht ik bezorgen.quote:Op zondag 12 augustus 2018 14:00 schreef Globetrottertje het volgende:
Stond dat buiten bij die mensen of had jij dat pakket bij je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |